misschien nu al?quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:52 schreef El_Grando101 het volgende:
Vorige week heel vermoeid, kon bijna niet meer naar de WC lopen. Van t weekend heel erg benauwd, nu 38.1 graden koorts....
Morgen toch maar eens aan de bel trekken...

Heeft ook totaal geen uitstraling. Voor Rutte is zo'n debat easy.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:53 schreef Oostwoud het volgende:
Dit wordt prijsschieten. Rutte is een professioneel politicus. Die Bruins komt er nooit goed uit wanneer hij onder druk staat.

Domme vraag misschien maar gebeurd dat alleen tijdens schooltijden?quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ouders die hun kinderen mishandelen dat soort dingen.

Ik zie online dat er 2 mensen hersteld zijn, in werkelijkheid waarschijnlijk wel meer. Maar denk dat dat niet de prioriteit heeft.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:52 schreef -XOR- het volgende:
Update Nederland het aantal herstelden eigenlijk niet?

Beide waar!quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar het hele land ging pas op slot toen er al duizenden bevestigde besmettingen waren (daarvoor enkel wat dorpjes ja). Heel wat later dan bij ons dus. En ja, ik kop hem zelf al ff in: wij hebben veel meer besmettingen dan dat de officiele nummers aangeven, maar dat was voor Italie natuurlijk net zo.

Die infecteren vervolgens de rest van de samenleving. Even een paar stappen verder denken graag.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is ook al heel vaak gezegd. Eén van de redenen dat het onderwijs, objectief gezien, waarschijnlijk prima open had kunnen blijven.

Checkquote:Op woensdag 18 maart 2020 18:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De WHO heeft daar vandaag ook wat over geroepen:
Had het in een ander topic samengevat:
[..]

Geldt dit voor mensen die hun bloeddruk op dit moment niet onder controle hebben? Mijn bloeddruk is nu gereguleerd door medicatie, maar was vorig jaar heel hoog (en daarvoor ook). Ik ben wel zeer uitgebreid onderzocht (alle organen, hormonen, hart) en het heeft geen schade aangerichtquote:Op woensdag 18 maart 2020 18:46 schreef Pumpalov het volgende:
Dus, meeste overlijdens in Italië hebben als onderliggende reden een hoge bloeddruk
Gegevens NL
[ afbeelding ]
Of Diabetes
[ afbeelding ]
Nu hebben de meeste mensen met diabetes sowieso al een hoge bloeddruk.
De andere risicofactor was hart- en vaatziekten. Een kleine 10% van de Nederlandse bevolking heeft (chronische) hart- en vaatziekten (geen grafiek voor momenteel).
maar geeft dus goed weer waarom het risico vanaf een jaar of 40 om grote complicaties op te lopen wegens COVID-19.

Toen het daar al aan het huishouden was volgens mij.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:45 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Is dat wel zo, ze gooiden daar vrij snel die dorpjes op slot

Ja, die nood ziekenhuizen hebben wel nut gehad in Chinaquote:Op woensdag 18 maart 2020 18:55 schreef Idisrom het volgende:
Morgen gaat Italië over China heen qua aantal doden.

Rewimo

Rewimo

Engeland sluit de scholen en Londen gaat in lockdownquote:Op woensdag 18 maart 2020 18:56 schreef gniffie het volgende:
Dus in Engeland doen ze nog steeds minder dan hier terwijl allemaal trolletjes zaten te gillen dat Engeland van HERD IMMUNITY is afgestapt?

Gezondheidszorg is in zuid Europa ook veel slechterquote:Op woensdag 18 maart 2020 18:57 schreef Simmertje het volgende:
Heeft het ook niet te maken met het feit dat in Zuid Europese landen de band met ouderen heel anders is dan in Noord Europa? Wij stoppen ze weg in bejaarden tehuizen en bezoeken bij wijze van onze ouders 1x in de week. Terwijl in het Zuid Europa het volgens mij vrij normaal is om je moeder in huis te nemen en meerdere keren per week gezellig met elkaar te eten.

Dat is inderdaad al een aantal keren aangehaald. Het lijkt mij wel degelijk een verschil maken.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:57 schreef Simmertje het volgende:
Heeft het ook niet te maken met het feit dat in Zuid Europese landen de band met ouderen heel anders is dan in Noord Europa? Wij stoppen ze weg in bejaarden tehuizen en bezoeken bij wijze van onze ouders 1x in de week. Terwijl in het Zuid Europa het volgens mij vrij normaal is om je moeder in huis te nemen en meerdere keren per week gezellig met elkaar te eten.

Alles duurt 2 weken schijnt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:56 schreef gniffie het volgende:
Dus in Engeland doen ze nog steeds minder dan hier terwijl allemaal trolletjes zaten te gillen dat Engeland van HERD IMMUNITY is afgestapt?

Dat niet maar hij lijkt mij wel een hele oprechte man.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Bruins is schutterig en niet erg charismatisch..

Dat zijn dezelfde verhalen als in Chinaquote:Op woensdag 18 maart 2020 18:55 schreef Markesh het volgende:
In Italië is het dodental zeer waarschijnlijk nog veel hoger
https://mobile.reuters.co(...)tter_impression=true

Welnee. Iig niet in Italiëquote:Op woensdag 18 maart 2020 18:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Gezondheidszorg is in zuid Europa ook veel slechter

Hij komt heel onzeker over, twijfelachtig.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Bruins is schutterig en niet erg charismatisch..
 ? Euh...
 ? Euh...

Noord-Italië staat in de Europese top qua zorg.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]

twitter:alexanderbakker twitterde op woensdag 18-03-2020 om 18:52:58Premier Rutte én minister Hoekstra (Financiën) verlaten even het debat voor crisisoverleg #coronadebat reageer retweet

Dat geldt zeer zeker niet voor Noord-Italië en zeker niet voor Lombardije.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]

Is heel weinig inderdaad. Maar zij hebben volgens mij niet zo'n carnavalsbrandhaard.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:48 schreef franske19 het volgende:
[..]
Maar kijk ook naar het absolute aantal. 28 doden is gewoon bizar weinig voor zo'n groot land met zoveel inwoners.

Qua hartproblemen ging dat over ene vernauwde/zwakke hartspier las ik ooit ergens. Helaas weinig meer over gezien welke hartproblemen nu voor problemen zorgenquote:Op woensdag 18 maart 2020 18:46 schreef Pumpalov het volgende:
Dus, meeste overlijdens in Italië hebben als onderliggende reden een hoge bloeddruk
Gegevens NL
[ afbeelding ]
Of Diabetes
[ afbeelding ]
Nu hebben de meeste mensen met diabetes sowieso al een hoge bloeddruk.
De andere risicofactor was hart- en vaatziekten. Een kleine 10% van de Nederlandse bevolking heeft (chronische) hart- en vaatziekten (geen grafiek voor momenteel).
maar geeft dus goed weer waarom het risico vanaf een jaar of 40 om grote complicaties op te lopen wegens COVID-19.

Niet in Noord-Italie hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]

Waarover, enig idee?quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:58 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:alexanderbakker twitterde op woensdag 18-03-2020 om 18:52:58Premier Rutte én minister Hoekstra (Financiën) verlaten even het debat voor crisisoverleg #coronadebat reageer retweet

In Lombardije absoluut niet. Die staan wereldwijd bekend als een van de beste.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]

hij is aan het trollen.. hoop ikquote:Op woensdag 18 maart 2020 18:58 schreef Revanches het volgende:
[..]
Noord-Italië staat in de Europese top qua zorg.

Waarover dan??quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:58 schreef Houtenbeen het volgende:

Dit dusquote:Op woensdag 18 maart 2020 18:58 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Dat niet maar hij lijkt mij wel een hele oprechte man.

Ja 😔quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:58 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde verhalen als in China

quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:58 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RainFrs twitterde op woensdag 18-03-2020 om 18:56:05@alexanderbakker Ze horen net live dat Nederland in beweging van de buis gaat. Ik begrijp dat wel. Crisismomentje. #coronadebat reageer retweet

Nou inderdaad. Het sterftecijfer door griep is erg hoog in IT.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ja elke winter liggen de IC's daar net zoveel als nu. Gast
Mensen die nog steeds denken dat dit een regulier griepje isfuckin hell mensen
https://www.sciencedirect(...)ii/S1201971219303285quote:A mortality rate of 10.7 per 1,000 inhabitants was observed in the winter season 2014/2015 (more than 375,000 deaths in absolute terms), corresponding to an estimated 54,000 excess deaths (+9.1%) as compared to 2014 (Signorelli and Odone, 2016), representing the highest reported mortality rate since the Second World War in Italy (UN, 2019). Although the above-described excess mortality created concern among researchers, health authorities and public health experts, it has been challenging to identify its determinant

Dat de wereld kapot gaat.quote:

heb weleens gelezen dat Duitsland anders telt,als je hoge bloeddruk hebt en daarna corona krijgt, overlijdt door de hoge bloeddrukquote:Op woensdag 18 maart 2020 18:49 schreef Minimunt het volgende:
Duitsland
Cases: 12.639, Deaths: 28, Recovered: 135
Spanje
Cases 13.910, Deaths 624, Recovered: 1.081
Kan iemand mij dit uitleggen. Hoe kan het dat er zo'n groot verschil zit tussen doden in Spanje en Duitsland.
Heeft iemand van jullie ook een grafiekje van nederland t.o.v. Italie per dag?

Bijna niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:52 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Ja dit dus kan ik ook niet vinden....
Lijkt me ook zorgwekkend

Ze overleggen iedere dag. Dat gaf Rutte ook aan voor Bruins spreekbeurt.quote:

Dat heeft hij zelf in de hand. Bruins heeft vanaf het begin van deze crisis geblunderd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:00 schreef Markesh het volgende:
Ik krijg echt een beetje medelijden met Bruins..
Die heeft het echt niet makkelijk

Gewoon niet goed genoeg. Weg ermee.quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:00 schreef Markesh het volgende:
Ik krijg echt een beetje medelijden met Bruins..
Die heeft het echt niet makkelijk

En als ze zich beter voelen....2 weken nog in quarantaine aub.quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:00 schreef RipCity het volgende:
Een Rotterdamse vriendengroep, die ruim anderhalve week geleden terugkeerde uit de Oostenrijkse wintersportplaats Ischgl, zit ziek thuis. Een van hen testte positief op corona, de anderen zijn ervan overtuigd dat zij het ook hebben. ‘Het voelde soms alsof ik verdronk’.
Lekker dan. Kijk er naar uit

Even je huisarts bellen. Het lijkt erop of het virus via ace2 long cellen binnenkomt. Dit is een receptor die meer wordt aangemaakt als je bepaalde bloeddruk medicatie neemt. Ibuprofen heeft er ook invloed op. Er is bloeddruk medicatie die niets met ace2 doet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Geldt dit voor mensen die hun bloeddruk op dit moment niet onder controle hebben? Mijn bloeddruk is nu gereguleerd door medicatie, maar was vorig jaar heel hoog (en daarvoor ook). Ik ben wel zeer uitgebreid onderzocht (alle organen, hormonen, hart) en het heeft geen schade aangericht

Zorgelijk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:55 schreef Markesh het volgende:

Ongelofelijk niet?quote:

Kvind m wel een goede prater.quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Gewoon niet goed genoeg. Weg ermee.

Dit dacht ik dus ook...quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:51 schreef Breekfast het volgende:
Ter nuance, Italië was behoorlijk laat met zijn lockdown, pas op 9 maart:
[ afbeelding ]
Toen zat het aantal besmettingen al op meer dan 9000.

Uitstraling van een kikker.quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Gewoon niet goed genoeg. Weg ermee.

Pff vreselijkquote:Op woensdag 18 maart 2020 18:55 schreef Markesh het volgende:

quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:01 schreef michiel_merk het volgende:
Cultuur en omgang speelt ook een rol,in landen als Italië/Spanje raken ze elkaar veel meer aan, wonen ouderen bij hun kinderen thuis. China zelfde verhaal wat betreft ouderen die bij hun kinderen inwonen
Ik vind dit allemaal van die drogredenen om maar geen strenge maatregelen te nemen. Weet je hoeveel bejaardenclubs er in Nederland zijn?quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:01 schreef michiel_merk het volgende:
Cultuur en omgang speelt ook een rol,in landen als Italië/Spanje raken ze elkaar veel meer aan, wonen ouderen bij hun kinderen thuis. China zelfde verhaal wat betreft ouderen die bij hun kinderen inwonen

Nee, dat staat er niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:52 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Kortom, mensen met mindere weerstand. Gezonde mensen hoeven zich dus weinig zorgen te maken.

Zou je denken. Waarom nu ineens midden in een debat crisisoverleg voeren. Dat moet wel serieus zijn danquote:

Wat een lelijke opmerkingquote:Op woensdag 18 maart 2020 18:59 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
hij is aan het trollen.. hoop ik

Of het was gewoon een smoes, omdat de bitterballen klaar zijnquote:Op woensdag 18 maart 2020 19:04 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zou je denken. Waarom nu ineens midden in een debat crisisoverleg voeren. Dat moet wel serieus zijn dan

Misschien toch alle winkels dicht om het toerisme te stoppenquote:Op woensdag 18 maart 2020 19:04 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zou je denken. Waarom nu ineens midden in een debat crisisoverleg voeren. Dat moet wel serieus zijn dan

Klopt maar door dat de kinderen de ouderen aanstaken, werd het daar een soort Kruidvat, zie je ook met Carnaval in het Zuiden van Nl, daarnaast zijn de bejaarden in nl meer geïsoleerdquote:Op woensdag 18 maart 2020 19:03 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dit allemaal van die drogredenen om maar geen strenge maatregelen te nemen. Weet je hoeveel bejaardenclubs er in Nederland zijn?

'Goedgekeurd' ja. Direct testen op de bevolking bedoel je. Zo onethisch gaan we niet met mensen om in Europa.quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:05 schreef Spanky78 het volgende:
Oja, in China wordt het eerst vaccin nu al toegepast. Het is daar al goedgekeurd. Blijkbaar.
Ze zullen wel snel in massaproductie gaan. Daar hebben ze er de capaciteit voor.... hopelijk sturen ze ons ook spullen voor een half miljard vaccins.

Voornamelijk de oudjes boeien lijkt het geen fuck te boeienquote:Op woensdag 18 maart 2020 19:05 schreef BoneThugss het volgende:
Geen hond houdt zich aan die anderhalve meter. Ik had net al flinke bonje in de AH omdat iemand er gwn tussen komt staan.
 .
 .

Londen gaat (nog) niet in lockdownquote:Op woensdag 18 maart 2020 18:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Engeland sluit de scholen en Londen gaat in lockdown
https://www.telegraph.co.(...)l-government-advice/
 . Scholen dicht en of men ajb wilde thuiswerken/niet uit eten wilden gaan. Zelfs Johsnon's vader houdt zich daar niet aan
. Scholen dicht en of men ajb wilde thuiswerken/niet uit eten wilden gaan. Zelfs Johsnon's vader houdt zich daar niet aan 

China wel, daarom krijgen ze daar sneller dingen voor elkaar en sterven er minder mensen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:06 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
'Goedgekeurd' ja. Direct testen op de bevolking bedoel je. Zo onethisch gaan we niet met mensen om in Europa.

Laten we hopen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:06 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Klopt maar door dat de kinderen de ouderen aanstaken werd het daar een soort Kruidvat, zie je ook met Carnaval in het Zuiden van Nl, daarnaast zijn de bejaarden in nl meer geïsoleerd

Zal vast niet veel zijn de afgelopen dagen nee.quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:06 schreef Greenpeas het volgende:
Bruins staat erbij alsof hij al dagen niet geslapen heeft.

Hij beslist niet alles alleen hè of ben jij in de veronderstelling van wel,?quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:01 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dat heeft hij zelf in de hand. Bruins heeft vanaf het begin van deze crisis geblunderd.

Klopt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:06 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Voornamelijk de oudjes boeien lijkt het geen fuck te boeien.

Mijn medicijnen zijn Angiotensine II-receptorantagonisten. Gelukkig geen ACE-remmer, die ik voorheen had.quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:01 schreef Spanky78 het volgende:
Even de huisarts bellen.
[..]
Even je huisarts bellen. Het lijkt erop of het virus via ace2 long cellen binnenkomt. Dit is een receptor die meer wordt aangemaakt als je bepaalde bloeddruk medicatie neemt. Ibuprofen heeft er ook invloed op. Er is bloeddruk medicatie die niets met ace2 doet.
Maar het is allemaal niet volledig helder (kan ook niet, op zulke korte tijd). Sommige onderzoekers denken dat het nemen van die ace remmers de kans op ernstige complicaties vergroot.

Ja, als je van corona gered wordt met een vaccin waar je nieren en lever van afgebroken worden. Erg verstandig. Daar teken ik niet voor.quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:07 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
China wel, daarom krijgen ze daar sneller dingen voor elkaar en sterven er minder mensen.
Ethisch tegen ethisch.

Hij heeft gewoon gelijk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:06 schreef Zipportal het volgende:
Die SP lul wil razzia's om mondkapjes

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |