abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 maart 2020 @ 16:49:54 #1
24730 burger
Jan met de pet
pi_192122569
Voor de mensen die thuis (moeten) werken.

Hoe bevalt het?

Genoeg tools aanwezig om volledig nuttig te kunnen zijn?
Vlug afgeleid?
Kids die je 'lastig' vallen?
Vul maar in...
Alles komt goed. ...............toch?
pi_192122600
Uitstekend.

Geen moment niet op fok! gezeten.
pi_192122607
Niemand die zeikt als je een biertje pakt bij de lunch _O_

Nee maar ik vind het over het algemeen wel fijn, scheelt het gereis en op m'n werk ben ik ook vaak genoeg afgeleidt. Maar zou het thuiswerk idealiter afschalen naar 2-3 dagen per week, omdat sommige dingen en vergaderingen toch makkelijker gaan als iedereen fysiek aanwezig is.
pi_192122624
Goed, heerlijk om niet zoveel drukke collega's om me heen te hebben.
Kut, ik voel me nog meer opgesloten dan op kantoor, omdat ik meer in dezelfde omgeving zit en niemand om me heen heb.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 16:55:37 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192122672
Ontzettend druk allemaal dingen die ik sowieso moet doen, was eigenlijk al van plan om een keer een week thuis te werken. De tijd vliegt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192122746
Wel prima maar ik mis wel wat overleg.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192122755
Op zich vind ik het best lekker om een dag of twee per week thuis te werken. Dat deed ik bij mijn vorige baan al. Het heeft voordelen, zoals rust, geen collega's om je heen, en je eigen huis met je eigen muziek, eigen koelkast etc. Maar met de rust valt het wat tegen nu, omdat de slack de hele tijd pingt (veel meer dan normaal) en overleg is soms gewoon kut, via slack of google hangout werkt dat toch minder. En na een tijdje ga ik de collega's missen, en ook vooral dingen als samen lunchen, of af en toe een biertje na het werk drinken.
pi_192122791
Thuiswerken prima, maar nu we net een mail hebben gehad dat dat gaat duren de komende weken, bekruipt me toch een eng opgesloten gevoel.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_192122865
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:59 schreef Farenji het volgende:
Op zich vind ik het best lekker om een dag of twee per week thuis te werken. Dat deed ik bij mijn vorige baan al. Het heeft voordelen, zoals rust, geen collega's om je heen, en je eigen huis met je eigen muziek, eigen koelkast etc. Maar met de rust valt het wat tegen nu, omdat de slack de hele tijd pingt (veel meer dan normaal) en overleg is soms gewoon kut, via slack of google hangout werkt dat toch minder. En na een tijdje ga ik de collega's missen, en ook vooral dingen als samen lunchen, of af en toe een biertje na het werk drinken.
Ja precies, 2 dagen per week thuis werken is wel ideaal denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192123040
prima, maar wij waren daar al aan gewent, kleine problemen qua capaciteit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192123055
Ik krijg echt heel weinig gedaan, zit in een tijdelijke vakantiewoning met 2 Kids. Ik probeer de dag te verdelen met m'n vrouw, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan met allerlei collega's die me de hele dag nodig hebben
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:16:44 #12
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192123263
Dubbel.

Natuurlijk heel veel vrijheid nu, maar dat zorgt er ook voor dat je een tandje terug schakelt. Nu is het wel zo dat het hele land op zijn gat ligt, dus het werk loopt (in mijn geval) ook terug. Dat merk je goed en dat maakt het nog lastiger om lekker productief te zijn.

Je mist ook wel het contact met collega's.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_192123647
Ik werk pas enkele dagen thuis. Dag 1 was verschrikkelijk, ik was totaal uit mijn flow, moe, niet productief. Dagen daarna had ik het nieuwe ritme beter in mijn systeem, echter word ik constant uit de vpn gegooid, dus echt veel krijg ik niet gedaan.

Hier overheen voel ik een vlaag van nutteloosheid door stilstaande projecten en grote beslissingen, mis ik de stabiliteit van de reguliere kantoorsetting, en heb ik last van mogelijk irrationele angsten over onzekere toekomst werk en gezondheid.
pi_192123700
Heerlijk, maar toch ben ik iedere dag nog een keer op kantoor geweest :')
Ik was hier...
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:41:41 #15
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_192123839
Ik werk niet thuis. Procesindustrie draait gewoon door.
Tics van je petten.
pi_192124015
Het is niet nieuw voor me, ik kan overal bij, dat is goed geregeld. Maar het is wel een gedoe nu iedereen tegelijk thuiswerkt. Ik lees daarom kilometers mail per dag. Omdat het zo lang gaat duren, voelt het wel een beetje claustrofobisch. Ik ga het sociale vast missen.

Maar ik ben vooral bang dat ik straks helemaal geen werk meer heb: ik zit in een branche waar in tijden van economische malaise vaak als eerste de klappen vallen.
pi_192124179
Schitterend, lekker beetje lamballen heel de dag niemand die het merkt.
2 uurtjes goed doorwerken, 8 uurtjes schrijven en om 10:00 's ochtends al afgewerkt _O_
pindazakje
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 17:55:15 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192124203
Ik werk normaal gesproken 2 dagen per week thuis, nu dus de hele week. Nou ja, prima, bevalt mij uitstekend :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192124215
Ik mis de kantoorsetting niet. Slap gelul, irritante collega's en hun geluiden kunnen me gestolen worden. Evenals het aantal keer dat je gestoord wordt met iets.

Probleem is alleen dat ik niet in een flow kom en teveel met corona virus bezig ben. Vanaf morgen proberen echt de knop om te zetten en afleiding te hebben via werk.

Wel lekker trouwens dat je bij wijze van uit je bed kan rollen en aam het werk bent of gewoon, eten kan fixen en muziek hoe jij wilt.
De webcam vergaderingen en geen tweede scherm zijn wel minder.

Maar al bij al meer positief dan negatief als je er denk ik helemaal in zit.
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:04:48 #20
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_192124474
Ik werkt wel vaker thuis, dus technisch werkt het allemaal wel. Ik werk bij onze IT afdeling, dus zou ook wel heel slecht zijn als ik daar klachten over had ;)
Maar normaal als ik thuis ben is dat omdat ik onze jongste zoon van school moet halen, en dan maak ik het restant van de dag thuis af.

Nu zit ik thuis, met drie kinderen (groep 6, 1VWO en 3VWO) die ik zover moet krijgen dat zij ook thuis werken. Gelukkig heb ik genoeg laptops hier om ze allemaal tegelijk op hun schoolnetwerk in te laten loggen, maar het is rommelig. Gisteren was ik behoorlijk gesloopt aan het eind van de middag, toen zag ik het echt niet zitten om dit nog 19 dagen te moeten doen. Vandaag gaat het beter, misschien beginnen we met z'n vieren toch een nieuw ritme te vinden :)

Verder mis ik gewoon het contact met mijn collega's. Ik heb echt een heel fijn team, als dit allemaal voorbij is gaan we maar eens ergens heel uitgebreid lunchen :)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_192124517
Nou, ja, ik heb het huis een grote beurt gegeven,
Heb de tuin gedaan,
De dakgoot leeggehaald en de buitenboel schoongemaakt.
Wel lekker, zo'n weekje thuis werken.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_192124566
Maar blij als ik volgende week weer de kas in mag.
Thuis moet ik veel harder werken dan voor de baas.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_192124757
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Ontzettend druk allemaal dingen die ik sowieso moet doen, was eigenlijk al van plan om een keer een week thuis te werken. De tijd vliegt.
Zet hem op ouwe bosbeetle ik geloof in je.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192124817
Ik hoop echt dat het werkgevers en werknemers enorm bevalt. God wat is het lekker doorrijden nu. _O_
pi_192124826
Ik werk bij Ziggo, zit nu thuis i.v.m. dat ik vorige week verkouden was. Ben nu wel hersteld maar is besloten om niet naar het werk te gaan en ook thuis te gaan werken. Wacht nu nog op info over het brengen van een pc e.d. van het werk. En moet nog vragen of ze een reservesleutel van mijn kluis hebben gezien mijn headset daar nog in ligt, anders moet ik die zelf gaan halen.
pi_192125348
Helemaal top. Ik wil voortaan alleen nog maar thuiswerken.
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:47:06 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192125449
Gaat prima, mis het contact met de collega's en de dagelijkse treinrit wel een beetje. Maar daar tegenover kan ik de hele dag mijn muziek aanzetten en hoef ik niet de ooraids van de afdeling naast me te horen.
pi_192125518
Stuk productiever maar merk dat ik wel de interactie met collega's wat mis. Nu maar af en toe vaker de keuken en verdwalen op FOK. Ondanks dat wel het gevoel dat ik meer doe.
pi_192125842
Vind het eigenlijk helemaal niks en ben ook duidelijk minder productief.

Thuiswerken was altijd al een optie (incidenteel), dus technisch allemaal prima. Maar doe het maar zelden, alleen wanneer er een of andere noodzaak is.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_192135956
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:51 schreef MadJackthePirate het volgende:
Niemand die zeikt als je een biertje pakt bij de lunch _O_

Nee maar ik vind het over het algemeen wel fijn, scheelt het gereis en op m'n werk ben ik ook vaak genoeg afgeleidt. Maar zou het thuiswerk idealiter afschalen naar 2-3 dagen per week, omdat sommige dingen en vergaderingen toch makkelijker gaan als iedereen fysiek aanwezig is.
Raar is dat eigenlijk, was vroeger hier gewoon normaal en in Spanje, Zuid Frankrijk en Italie nog steeds.
  Redactie Frontpage donderdag 19 maart 2020 @ 08:13:39 #31
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_192136045
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_192136100
quote:
Was een productief dagje Bas. :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192136457
Ik vind het heerlijk. Eerste paar uur doorbrengen in je comfy kleren. Netflix op de achtergrond, niemand die je stoort of weer komt zeiken. Geen mensen die binnen komen vallen. Ik merk dat ik mijn focus veel langer kan behouden dan wanneer ik op kantoor zit.

Al heb ik wel vaker thuis gewerkt, maar dat was dan vaak voor een dagdeel. Ik zou dit nog heel lang kunnen volhouden.

Enige nadeel is wel dat mijn werk wel iets lastiger is om te doen. Gesprekken met mensen heb ik het liefst toch gewoon in persoon en niet via Skype. Alleen is er nu toch niet zoveel stress voor nieuw personeel dus ervaar ik ook weinig druk op het moment.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  Redactie Frontpage donderdag 19 maart 2020 @ 08:53:26 #34
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_192136483
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Was een productief dagje Bas. :D
Yep. In ieder geval een verhaal kunnen maken. :P

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_192136494
We zijn sinds dinsdag met het hele bedrijf aan het thuiswerken. Er wordt vanuit gegaan dat het sowieso tot en met pasen gaat duren (14 april). Als ik het nieuws zo af en toe beluister is dat ook nog te optimistisch.

Heb er eentje thuiszitten van groep 4, en er is aan mij geen onderwijzer verloren gegaan (-:)). We moeten nog een beetje in het ritme komen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_192136510
Vind het vooral saai. Twee keer per dag vergaderen via Hangout, elk uur peukie roken met de buurvrouw en 's middags effe wandelen. Het begint te vervelen.

Ben blij als ik weer naar kantoor kan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192136591
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:47 schreef Hexagon het volgende:
Gaat prima, mis het contact met de collega's en de dagelijkse treinrit wel een beetje. Maar daar tegenover kan ik de hele dag mijn muziek aanzetten en hoef ik niet de ooraids van de afdeling naast me te horen.
Hier hetzelfde, maar mis de treinreis echt totaal niet, wat een gekut is dat altijd ;(
pi_192136947
Enkele van mijn buren werken momenteel ook niet en kunnen ook niet thuiswerken. Die gaan dus flink klussen. Het is een soort kakofonie van schuurmachines, slijptollen, hoge drukspuiten en wat al niet meer.
Best logisch dat ze dat doen, maar het leidt best af, die herrie.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  donderdag 19 maart 2020 @ 09:27:58 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192137021
quote:
4s.gif Op donderdag 19 maart 2020 09:02 schreef Leonos het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, maar mis de treinreis echt totaal niet, wat een gekut is dat altijd ;(
Ik vind het wel fijn. Beetje mensen kijken, daar houd ik van.
  Redactie Frontpage donderdag 19 maart 2020 @ 12:03:12 #40
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_192140099
Ik werk sinds vrijdag thuis, en het valt me nog niet mee. De sociale interactie, de kantoorhumor, even naar een ander gebouw lopen voor een praatje: ik mis het meer dan ik had willen toegeven.

Mijn vrouw maakt nu zeer lange dagen (ze werkt in de zorg), dus ik ben op mezelf en mijn jongste zoon aangewezen. Nu moet ik de tijd verdelen tussen thuiswerken (content manager grote toeleverancier voor de bouw) en homeschooling voor mijn jongste zoon.

Omdat de handel in mijn branche nagenoeg stilligt, is het nog moeilijker mij tot werken te zetten. Het blijft lastig om telkens weer nieuwe teksten te verzinnen die relevant zijn voor de producten die worden verkocht. Bovendien kan ik de producten niet meer zelf in mijn handen houden, bekijken en voelen. Dus nee, het valt me nog vrij zwaar
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_192140152
Ik kan vrouwelijke werknemers niet meer MeToo'en, dat mis ik wel.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_192140232
Ik vind het helemaal ruk en ik weet nu weer precies waarom ik van mezelf niet meer dan één dag per week mag thuiswerken. Bij vlagen krijg ik veel voor elkaar, maar te veel momenten dat ik niet vooruit te branden ben. Thuis ben ik echt heel snel afgeleid. Ook nog twee katten die het veel te leuk vinden dat ik nu de hele dag thuis ben. Ik vind dat ook wel leuk met ze, maar het bevordert niet bepaald mijn productiviteit.

Bovenstaande in combinatie met het mijden van sociale contacten trek ik het maar matig. Buiten een paar woorden met de cassière heb ik sinds maandag geen fatsoenlijk real life gesprek meer gevoerd.

Nu heb ik qua werk gelukkig nog wel genoeg te doen, maar ik vraag me heel erg af hoe dit over 1-2 weken is.
pi_192144320
Ik merk wel dat ik thuis maar eens een goede bureaustoel met gaan nemen.
pi_192144747
Ik werkte wel eens thuis, maar dan meestal in de woonkamer, en dat was wel te doen. Maar nu het langer gaat duren en iedereen thuis zit hebben we de logeerkamer maar omgebouwd tot kantoor. En het bevalt me eigenlijk wel :@.

Bed uit, tokkie kostuum aan (t-shirt en joggingbroek), inloggen, ontbijten, hond rustig uitlaten, bak koffie, spotify aan, af en toe telefonisch overleg. Ik hou het nog wel even vol.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_192144815
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:20 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ik merk wel dat ik thuis maar eens een goede bureaustoel met gaan nemen.
Da's ook een goed punt.

Ik zit aan de eettafel en dat gaat altijd prima. Met meerdere dagen achter elkaar merk ik dat mijn rug het maar een matige oplossing vindt.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_192144817
Ik word er inmiddels wel helemaal gestoord van zo nu en dan.
pi_192144977
Nu gaat het nog wel, maar dit nog enkele weken volhouden wordt wel een uitdaging. Heb ook minder intrinsieke motivatie om aan de slag te gaan. Daarnaast is er simpelweg minder te doen omdat er minder 'ontstaat' vanwege het feit dat je niet bij elkaar zit - als je alleen maar je operationele need-to-dos uitvoert, ben je met een paar uur per dag klaar.
pi_192145234
Gaat wel, ik heb via "Teams" vandaag 3x overlegd; de notulen verstuurd. Rekenwerk gedaan, Excelsheets gemaakt, rapportage afgemaakt. Sommige dingen kan ik niet thuis doen (procesindustrie), maar voorlopig heb ik wel werkvoorraad.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192145395
Ik merk wel dat ik echt even stukken moet wandelen. :o

Normaal fiets ik iedere dag naar werk toe, misshien maar even stukje fietsen straks.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192145537
Ik vind het wel lekker. Ik mis mijn collega's ook niet echt. Niet dat we een slechte band hebben of zo, maar gewoon.professioneel. Het sociale contact is er niet heel veel buiten werk om dus dan mis je het ook niet. We kunnen redelijk zelfstandig werken dus overleg kan ook meestal 1 op 1 en tekstueel.

Afleidingen heb je meer thuis, dat is een feit. Ik zoek het niet op maar ik vind het ook niet erg. Natuurlijk moet er gewerkt worden. Alleen leven we niet in normale tijden. Zolang er een beetje gedaan wordt wat nodig is, vind ik het ook niet raar om af en toe een tandje lager te gaan.
pi_192145829
Als student met online colleges is het ronduit vervelend. Zeker omdat Internet bij ons in het gebouw voor de tijd dat iedereen aan het thuiswerken / studeren was al instabiel was. De gebouweigenaar weigert er iets aan te doen. :X
pi_192145900
Ik ben er inmiddels helemaal klaar mee.
Qua tooling etc is alles prima en normaal werkte ik ook 1 dag thuis.
Nu is het dagritme zo dat ik va n 06:00 tot 15:00 de kinderen mag vermaken, van 15:00 tot 17:30 ga werken, snel eten / kinderen naar bed en vervolgens van ~19:30 tot 21:00 weer verder.

Vervolgens de verloren uren inhalen in de weekenden.
pi_192145938
Overigens heb ik hier al jaar of 17 ervaring mee. Ook als we bij elkaar zitten veel via chat. Dan heb je gelijk een deel van de documentatie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192145968
Ik heb meer moeite om aan dingen te beginnen* Stefanovich te motiveren, maar als ik eenmaal bezig ben hou je makkelijker je focus vast omdat je simpelweg minder gestoord wordt (werk normaal in een kantoortuin). Sta elke dag ook pas tussen 9 en half 10 op. Heerlijk. Als het hele coronagebeuren voorbij is zou ik wel vaker willen thuiswerken dan ik deed en nu nog de norm is onder normale omstandigheden. 1 hele dag per week zou toch lekker zijn. En dan 3 dagen kantoor (werk 32u).

Edit: wtf is er met fok aan de hand
pi_192146229
ik begin lekker om 7u nu, vrije middag is wel fijn. :z
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 17:17:15 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192146312
quote:
16s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:12 schreef FlippingCoin het volgende:
ik begin lekker om 7u nu, vrije middag is wel fijn. :z
Beginnen is voor mij geen probleem maar meestal ben ik tegen 2en wel helemaal gaar. Op mijn werk komen er zoveel taken tussendoor dat ik nooit van 8 tot 14 geconcentreerd met hetzelfde bezig kan. Helaas heb ik een deadline die waarschijnlijk vroeger ligt dan de corona crises dus de druk ligt er wel op :X en daarbij is schrijven niet mijn favo bezigheid...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192146589
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Beginnen is voor mij geen probleem maar meestal ben ik tegen 2en wel helemaal gaar. Op mijn werk komen er zoveel taken tussendoor dat ik nooit van 8 tot 14 geconcentreerd met hetzelfde bezig kan. Helaas heb ik een deadline die waarschijnlijk vroeger ligt dan de corona crises dus de druk ligt er wel op :X en daarbij is schrijven niet mijn favo bezigheid...
Misschien even een stukje wandelen tussendoor? Ik doe nu van 7 tot 12 doorwerken dan kan ik mijn focus er erg goed bijhouden nog, dan lunch en stukje wandelen en de rest afmaken maar de productiviteit is dan wel wat minder ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 19 maart 2020 @ 17:30:00 #58
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_192146671
Ik vind het maar ruk. Ook 'gedwongen' thuiswerken maar ik bespeur toch een heel andere mindset bij mezelf dan wanneer ik fysiek aanwezig ben. Ben liever op kantoor (om te werken that is..).
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_192146850
Ben productiever dan op kantoor.
Zit nu niet in de kantoortuin waar ik vrij snel afgeleid raak.

Het is wel erg saai. Merk ook dat ik vaker naar buiten ga voor een sigaretje dan op het werk.

Vergaderingen gaan via Microsoft Teams en dat gaat soepel.
Rossoneri siamo noi.
pi_192192605
Vandaag mijn eerste thuiswerkdag gehad. Helaas viel de monitor die ik van het werk mee had gekregen telkens uit dus vanmiddag naar kantoor gegaan om hem om te wisselen.

Merk dat het drukker is dan anders. Ik werk op de Ziggo klantenservice en normaal gesproken komt het regelmatig voor dat er een minuut of 10 niemand aan de lijn komt doordat er geen wachtrij is. Maar nu blijvende de telefoontjes achter elkaar binnen komen. Komt vooral doordat er ook meerdere collega's ziek thuis zitten of calamiteitenverlof hebben.
  Redactie Frontpage maandag 23 maart 2020 @ 07:38:53 #61
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_192219010
En hoe zit jij erbij?



Niet heel druk vandaag. Een boel 'onderhandenwerkzaamheden', een enkel telefonisch overleg en dat is het wel.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_192219109
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2020 12:03 schreef Djeez het volgende:
Ik werk sinds vrijdag thuis, en het valt me nog niet mee. De sociale interactie, de kantoorhumor, even naar een ander gebouw lopen voor een praatje: ik mis het meer dan ik had willen toegeven.
Hier ook. Normaal loop ik een ronde door de installaties (met PBM's aan/op) en langs de productie afdeling voor overleg, een praatje over dingen. Een vergadering, met de teamleider de zaken doorspreken, wat grappen en grollen.

Via de computer krijg ik wel de signalen binnen, maar niemand om mee te delen, of iemand die feed back geeft.

Ben al een keer op het werk geweest, waar ze me aankeken of ik een oneerbaar voorstel deed. Was 's middags al weer thuis.

Voordeel is het wegvallen van de reistijd, ik kan dat uur nu extra iets voor mezelf doen.

Maar wat mij betreft is die Corona en de maatregelen dientengevolge , asap verdwenen. Maar ja, ik heb het niet voor het zeggen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192219360
Heerlijk, het scheelt een paar uur reistijd per dag. Je kan rond je werktijden opstaan en ik merk dat ik meer doe per uur.

Daarnaast uiteraard ga je sneller tussendoor naar een winkel en eropuit. Ik denk dat ik als alles weer normaal is gewoon 1 dga per week dit blijf doen.
  maandag 23 maart 2020 @ 09:21:05 #64
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192220197
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:20 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ik merk wel dat ik thuis maar eens een goede bureaustoel met gaan nemen.
Ik heb de mijne maandag meegejat
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192220233
Werken hier met 3 man thuis, dochter voor school, vrouw geeft online les en ik kan pc op kantoor overnemen en telefooncentrale beheren + chat app. Werkt verder prima. Sommige collega's missen wel de gezelligheid.
pi_192220567
Ik heb het drukker dan ooit - ik werk voor de afdeling die online onderwijs mogelijk moet maken :X
Verder is mijn rug niet zo blij met mijn niet-ergonomische eetkamerstoel en ik heb nu maar 1 klein laptopscherm ipv een extra (of twee) monitoren. Ik mis ook fysiek contact met collega's.

Geen reistijd is wel fijn en de kat vindt het fan-tas-tisch dat ik thuiswerk. :D
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_192220652
Productiever dan op kantoor omdat er je minder snel afgeleid bent.
Vind het eigenlijk wel lekker zo, mis alleen mijn 2e scherm en een fatsoenlijk bureau incl stoel.

Nadeel is wel dat je niet even snel een collega kunt vragen even mee te kijken en ook uitleg die je normaal op klantlocatie doet moet nu even anders.
pi_192221021
klote om support te leveren aan gebruikers in Praag en Warschau die via VPN werken, de helft van de tools werkt niet.

en ik vreet veel meer, ieder uur een tochtje naar de koelkast om te kijken of er iets te snaaien is.
  maandag 23 maart 2020 @ 10:21:26 #69
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_192221038
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 10:20 schreef Noudanzeg het volgende:
klote om support te leveren aan gebruikers in Praag en Warschau die via VPN werken, de helft van de tools werkt niet.

en ik vreet veel meer, ieder uur een tochtje naar de koelkast om te kijken of er iets te snaaien is.
Ik heb echt het tegenovergestelde qua vreten. Maar dat komt misschien omdat het kantoor vol ligt met ongezonde snacks die ik hier niet heb :P
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  maandag 23 maart 2020 @ 10:22:32 #70
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192221053
Het enige positieve is dat ik geen reistijd heb. Verder vind ik het niks. Alles werkt wel enzo, maar ik hou werk en privé graag gescheiden en dat lukt niet echt als je in je woonkamer werkt.
  maandag 23 maart 2020 @ 15:45:29 #71
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192227140
Ik denk dat we hier nog wel een tijdje aan vastzitten, juist als deze maatregelen voor een stabiele instroom zorgen
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Moderator maandag 23 maart 2020 @ 16:13:54 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192227715
Net de eerste online werkbespreking gehad ging eigenlijk prima
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage maandag 23 maart 2020 @ 16:20:14 #73
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_192227808
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Net de eerste online werkbespreking gehad ging eigenlijk prima
En ondertussen die tyfusherrie van Dolores und der Club Of Gore op de achtergrond gedraaid? :P

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_192227875
ipv op kantoor kan je thuis gewoon overdag in je vertrouwde omgeving fappen. Scheelt toch wel vind ik.
  Moderator maandag 23 maart 2020 @ 16:31:42 #75
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192228033
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:20 schreef bazbo het volgende:

[..]

En ondertussen die tyfusherrie van Dolores und der Club Of Gore op de achtergrond gedraaid? :P

:Y
:Y (heb je het wel eens geluisterd ?? vind je vast wel leuk :Y )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 23 maart 2020 @ 16:37:31 #76
130803 Gripper
Get a grip
pi_192228149
Het werkt allemaal wel, maar wel wat trager dan de systemen op kantoor. Neem vanmiddag mn monitor mee van mn werk, alleen laptopje is wat onhandig. Werken aan de eettafel gaat verder wel ok.

Ook ik mis de aanspraak en collega's fysiek zien/ dingen overleggen.
Maar het moet maar even zo voor nu, het is niet anders.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 23 maart 2020 @ 16:50:39 #77
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_192228438
Best fijn, hoef niet te deur uit (bespaart reistijd), kan later opstaan etc. Dat zijn fijne voordelen. Het grootste nadeel is alleen wel het gebrek aan motivatie. Bij tijden best lastig om me te kunnen concentreren, totaal geen werksfeer, gevolg is dat ik stukken minder productief ben op een dag.
  maandag 23 maart 2020 @ 16:51:45 #78
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_192228465
Overigens vind ik het telefoneren/Skypen voor geen meter werken en totaal niet fijn qua contact. Dan valt er weer iemand weg, dan hoor je iemand weer niet goed, dan praten mensen door elkaar heen, dan let er iemand niet op..
pi_192236585
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:51 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Productiever dan op kantoor omdat er je minder snel afgeleid bent.
Vind het eigenlijk wel lekker zo, mis alleen mijn 2e scherm en een fatsoenlijk bureau incl stoel.

Nadeel is wel dat je niet even snel een collega kunt vragen even mee te kijken en ook uitleg die je normaal op klantlocatie doet moet nu even anders.
Tweede scherm mis ik ook. En bepaalde systemen kom ik vanuit huis niet of moeilijk in en de vraagbaak die we op kantoor gebruiken werkt vanuit huis niet dus als ik ergens niet in kom moet ik een klant in de wacht zetten en een expert bellen voordat ik de klant antwoord op zijn/haar vraag kan geven of voordat ik kan helpen met een storing op te lossen. Dat maakt het thuiswerken wel minder relaxed dan op kantoor.
pi_192237025
Gelukkig van werk een scherm meegekregen en zelf had ik nog een scherm, nu dus met 3 schermen op de eettafel.
Het grootste voordeel vind ik dat je gewoon kan blijven liggen tot 7.30 en 7.45 begint. Ook gewoon in je trainingspak. Smiddags lekker in de zon in je tuin ff chillen, etc.

Nadeel is dat het werk qua verbinding allemaal wat langzamer loopt en dat overleggen lastiger is thuis.

Ik merk wel dat ik t minder erg vind om bv ff wat langer door te gaan want ja, je bent toch al thuis.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_192237363
Mis voornamelijk de meerdere schermen setup die ik nu draai. Hier thuis nu 2 + een laptop maar op werk vaak 3 a 4 schermen.
Wat dat betreft brengt het de productiviteit wel wat omlaag, maar dat moet maar even.
pi_192237547
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 23:09 schreef Carlos93 het volgende:
Mis voornamelijk de meerdere schermen setup die ik nu draai. Hier thuis nu 2 + een laptop maar op werk vaak 3 a 4 schermen.
Wat dat betreft brengt het de productiviteit wel wat omlaag, maar dat moet maar even.
Wat voor werk doe je? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 23 maart 2020 @ 23:20:48 #83
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192237696
Zo'n 5 dagen nu thuisgewerkt en het is wisselvallig.

Ik heb gene goede buraustoel/tafel dus het is wat improviseren dus wel wat last van me rug.

Vooral merk ik het Savonds als m'n vriend thuis komt dat ik eigenlijk iets anders wil doen dna voor de buis hangen of lamballen (waar ik voor 't thuiswerken geen probleem mee had) maar wat ik dan wel zou willen doen, dat weet ik niet.

Blijkbaar mis ik toch wel een soort van persoonlijk contact, ondanks dat me die heel vaak ook wel tegenstand bij m'n werk

Verder geen kinderen, enkel een soms aanwezige kat/katten waardoor ik soms wat vaker moet opstaan om deuren open en dicht te doen bv.
  maandag 23 maart 2020 @ 23:24:34 #84
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192237790
Gaat nog steeds prima, maar merk wel dat je echt wat rustiger aan doet. Het werk loopt ook wat terug omdat er gewoon minder activiteit is overal. Bepaalde zaken gaan niet door.

Maar ik ga toch proberen om 1 dag in de week vanuit kantoor te werken (mag, mits alleen in een ruimte). Gewoon om dat ritme er even in te houden en sommige dingen vanuit huis niet helemaal goed kunnen. Anders wordt het ook teveel bijschakelen na minimaal 3 weken thuiswerken. Dat is niet prettig.

Fijne is wel dat het zonnetje schijnt en al aardig kracht heeft. Lekker in de tuin met de laptop.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_192237852
Ik werkte al bijna alleen maar thuis (freelance developer), maar ging wel regelmatig bij cafés/ werkplekken etc werken, merk wel dat dat lastiger is nu dit niet meer kan.
  maandag 23 maart 2020 @ 23:28:37 #86
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192237861
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 23:20 schreef Cue_ het volgende:
Zo'n 5 dagen nu thuisgewerkt en het is wisselvallig.

Ik heb gene goede buraustoel/tafel dus het is wat improviseren dus wel wat last van me rug.

Vooral merk ik het Savonds als m'n vriend thuis komt dat ik eigenlijk iets anders wil doen dna voor de buis hangen of lamballen (waar ik voor 't thuiswerken geen probleem mee had) maar wat ik dan wel zou willen doen, dat weet ik niet.

Blijkbaar mis ik toch wel een soort van persoonlijk contact, ondanks dat me die heel vaak ook wel tegenstand bij m'n werk

Verder geen kinderen, enkel een soms aanwezige kat/katten waardoor ik soms wat vaker moet opstaan om deuren open en dicht te doen bv.
Waarschijnlijk omdat je niet echt de scheiding tussen werk en privé hebt (je zit immers al thuis) en de hele dag al binnen hebt gezeten. Dan wil je juist even wat anders.

Na een hele dag op je werkplek te hebben gezeten met wat meer prikkels (contacten) is het juist fijn om thuis te komen en voor de buis te hangen. Dan heb je meer behoefte aan die ontspanning.

Kun je in de avond niet even rondje wandelen (al dan niet met hem) of sporten? Hoofd ook weer even leeg. Persoonlijk contact (op partner na) wordt nu sowieso wel even lastig.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_192238542
quote:
16s.gif Op maandag 23 maart 2020 23:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je? :o
Programmeur haha. Ligt echt heel erg aan wat ik op een dergelijk moment aan het doen ben. Specificaties open, browser open, IntelliJ open en dan nog documentatie van een bepaalde API bijv, of andere documentatie waarmee ik op dat moment aan werk.
En dan op de achtergrond Skype/Slack/Outlook, of wat ik op dat moment maar nodig heb.
pi_192238759
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 23:09 schreef Carlos93 het volgende:
Mis voornamelijk de meerdere schermen setup die ik nu draai. Hier thuis nu 2 + een laptop maar op werk vaak 3 a 4 schermen.
Wat dat betreft brengt het de productiviteit wel wat omlaag, maar dat moet maar even.
Ik kan eigenlijk nog steeds niet begrijpen hoe het kan dat een “ik doe wat met computers”-persoon thuis niet een betere setup heeft dan op het werk...

20 jaar geleden.. ik toen ware platte schermen en pc’s duur... maar tegenwoordig?
pi_192238862
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2020 07:38 schreef bazbo het volgende:
En hoe zit jij erbij?

[ afbeelding ]

Niet heel druk vandaag. Een boel 'onderhandenwerkzaamheden', een enkel telefonisch overleg en dat is het wel.

:Y
Ik zou wel oppassen voor RSI. Zo de hele dag achter een laptop zitten is niet echt bevorderlijk weet ik uit ervaring.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2020 00:35:54 ]
pi_192239591
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:51 schreef warp995 het volgende:
Overigens vind ik het telefoneren/Skypen voor geen meter werken en totaal niet fijn qua contact. Dan valt er weer iemand weg, dan hoor je iemand weer niet goed, dan praten mensen door elkaar heen, dan let er iemand niet op..
Of er staan er een aantal niet on mute, en dat begint lekker te galmen ;).
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 24 maart 2020 @ 03:04:39 #91
1234 HiZ
Istanbullu
pi_192239631
Twee uur per dag extra om met de hond buiten te lopen. Dat beest is helemaal gelukkig.

Ook ben ik kennelijk zo efficiënt geweest dat ik het heel rustig aan kan doen. Collega's zijn kennelijk slecht voor de productie.

Ik werk steeds een klus af, ga dan koffie zetten. Drink het op bij de tv. En vervolgens werk ik de volgende klus af.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 03:07:00 #92
1234 HiZ
Istanbullu
pi_192239638
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:24 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik kan eigenlijk nog steeds niet begrijpen hoe het kan dat een “ik doe wat met computers”-persoon thuis niet een betere setup heeft dan op het werk...

20 jaar geleden.. ik toen ware platte schermen en pc’s duur... maar tegenwoordig?
Ik werk nu met een laptop en dat is een beetje behelpen, maar ik krijg deze week een tweede scherm van mijn werkgever.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2020 @ 05:34:56 #93
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_192240078
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:35 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ik zou wel oppassen voor RSI. Zo de hele dag achter een laptop zitten is niet echt bevorderlijk weet ik uit ervaring.
Klopt. Ben ik dan ook heel alert op. Ik zit te laag voor de eettafel. Zou eigenlijk een goede bureaustoel moeten hebben die ik hoger zet. Maar dat is even niet zo. Dus na ieder half uur even opstaan, kort iets anders doen. Gelukkig ook veel telefonisch overleg, dus dan kan ik opstaan en op een andere stoel gaan zitten. En na iedere twee uur zeker een kwartier pauze. Tussen de middag lunchen/afwassen en ook nog even een half uur naar buiten voor een wandeling.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_192240089
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:08 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Programmeur haha. Ligt echt heel erg aan wat ik op een dergelijk moment aan het doen ben. Specificaties open, browser open, IntelliJ open en dan nog documentatie van een bepaalde API bijv, of andere documentatie waarmee ik op dat moment aan werk.
En dan op de achtergrond Skype/Slack/Outlook, of wat ik op dat moment maar nodig heb.
Ik ben ook een soort van developer, maar ik heb nooit kunnen wennen aan meerdere schermen, ik werk eigenlijk al 10 jaar alleen op mijn laptop zonder muis. Ik vind het juist fijn om veel verschillende remote desktops actief te hebben zodat ik per taak een aparte omgeving heb.
En qua mail hanteer ik altijd dat ik nieuwe mail direct lees en beantwoord, dus die hoef ik niet persee open te hebben, geluidje is voor mij genoeg :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 24 maart 2020 @ 05:54:57 #95
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192240130
De eerste week ging goed. Productief ook.
Tweede week gaat beroerd want de directie heeft allerlei maatregelen opgelegd die niet productief zijn omdat ze bang zijn de grip te verliezen en dat verpakken in een "we moeten meer communiceren want dan is iedereen meer betrokken".
Wat er dus op neerkomt dat random mensen die voorheen niet eens samen werkoverleg hadden een daily standup met elkaar moeten doen |:( en dat moeten voorbereiden en andere shit.
Goddank binnenkort vakantie, hopelijk is de onzin daarna voorbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 24-03-2020 06:53:13 ]
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 24 maart 2020 @ 05:58:22 #96
186611 Haags
pi_192240147
Alles ligt stil momenteel dus ik heb weinig te doen. ;(
Zonder wrijving geen glans
pi_192240163
Werk ook als programmeur, in principe redelijk te doen. Even beetje ritme vinden in afstemming.

Lastige is alleen peuter + (zwangere) vrouw die een ondersteunende taak in de zorg heeft. Ze werkt ook vanuit huis, maar moet overdag heel veel bellen nu. Dus als het druk is met de peuter haal ik het 's avonds in.

[ Bericht 3% gewijzigd door kipknots op 24-03-2020 08:02:04 ]
  dinsdag 24 maart 2020 @ 07:41:08 #98
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192240624
Wel heel vervelend dat sommige collega's ineens niets meer kunnen "want de kinderen...". Het is een smoes om onder onaangenaam werk uit te komen }:|
  dinsdag 24 maart 2020 @ 07:42:32 #99
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192240637
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 06:05 schreef kipknots het volgende:
Dus als het druk is met ik op de peuter en vaak vaak 's avonds in.
Probeer je peuter bij het toetsenbord vandaan te houden :D
pi_192241046
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Probeer je peuter bij het toetsenbord vandaan te houden :D
Hier geef ik slecht slapen en een telefoontoetsenbord maar de schuld van. Al is tijdens het werk de peuter bij het toetsenbord vandaan houden ook bijna onmogelijk.
pi_192241212
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:31 schreef Tegan het volgende:
Ik werk pas enkele dagen thuis. Dag 1 was verschrikkelijk, ik was totaal uit mijn flow, moe, niet productief. Dagen daarna had ik het nieuwe ritme beter in mijn systeem, echter word ik constant uit de vpn gegooid, dus echt veel krijg ik niet gedaan.

Hier overheen voel ik een vlaag van nutteloosheid door stilstaande projecten en grote beslissingen, mis ik de stabiliteit van de reguliere kantoorsetting, en heb ik last van mogelijk irrationele angsten over onzekere toekomst werk en gezondheid.
herkenbaar

Ik vind thuis werken trouwens niks. En ik heb m'n hoofd ook bij hele andere dingen dan m'n huidige baan en toekomstige. Was midden in sollicitaties toen ze met maatregelen kwamen... -O-
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192241257
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:27 schreef Apotheose het volgende:

[..]

herkenbaar

Ik vind thuis werken trouwens niks. En ik heb m'n hoofd ook bij hele andere dingen dan m'n huidige baan en toekomstige. Was midden in sollicitaties toen ze met maatregelen kwamen... -O-
Klote, bij ons is van de week ook een nieuw meisje begonnen, maar lijkt me niks om op afstand ingewerkt te worden. Maar kan je weinig mee. Wanneer ga je switchen?
pi_192241284
Ik dacht altijd dat het wel mee viel met kinderen, echter als je de gemiddeld Teams meeting hoort :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 08:34:33 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192241300
Merk wel dat ik slechter slaap, ik werd vannacht om 4:50 wakker dat was echt fantastisch -O-

Moet echt een wandeling gaan inbouwen. Anders liep ikook 7km naar mijn werk en terug, dus van 14km per dag lopen naar niet werkt niet goed op de slaap :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192241501
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Merk wel dat ik slechter slaap, ik werd vannacht om 4:50 wakker dat was echt fantastisch -O-

Moet echt een wandeling gaan inbouwen. Anders liep ikook 7km naar mijn werk en terug, dus van 14km per dag lopen naar niet werkt niet goed op de slaap :D
dat heb ik ook al tijdje, ik word bijna elke dag om 4 uur wakker. Ben helemaal uit mijn ritme.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192241530
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:08 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Programmeur haha. Ligt echt heel erg aan wat ik op een dergelijk moment aan het doen ben. Specificaties open, browser open, IntelliJ open en dan nog documentatie van een bepaalde API bijv, of andere documentatie waarmee ik op dat moment aan werk.
En dan op de achtergrond Skype/Slack/Outlook, of wat ik op dat moment maar nodig heb.
Ah ja, ik heb nu twee schermen thuis en meestal een of twee IDE's open twee compilers en een browser met duizend tabs. :+

Maar vier schermen is wel erg veel nog steeds. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192242335
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:30 schreef Leonos het volgende:

[..]

Klote, bij ons is van de week ook een nieuw meisje begonnen, maar lijkt me niks om op afstand ingewerkt te worden. Maar kan je weinig mee. Wanneer ga je switchen?
er moet nog een 2e gesprek ingepland worden. En dan hopen dat ze toch nog iemand nodig gaan hebben en ook een datum weten te noemen. Dan kan ik bij mn huidige baan weg (lig er al half uit wegens bezuinigingen, maar na jaren een vast contract hebben ze me tijd gegeven om te zoeken. Das wel heel nice).

En inderdaad: ingewerkt worden op afstand lijkt me vrij lastig... Je kunt je nieuwe collegas ook niet leren kennen zo.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192243186
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:24 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik kan eigenlijk nog steeds niet begrijpen hoe het kan dat een “ik doe wat met computers”-persoon thuis niet een betere setup heeft dan op het werk...

20 jaar geleden.. ik toen ware platte schermen en pc’s duur... maar tegenwoordig?
Komt omdat je normaal gesproken vrijwel nooit zoveel schermen nodig hebt privé. Ook niet bij een priveprojectje omdat je alle andere dingen er niet bij hebt, zoals de specificaties bijv. Met een normale setup heb je dan ineens genoeg. En daarnaast is het ook wel lekker eens niet naar een scherm te hoeven staren.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:11:44 #109
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_192243764
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:24 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik kan eigenlijk nog steeds niet begrijpen hoe het kan dat een “ik doe wat met computers”-persoon thuis niet een betere setup heeft dan op het werk...

20 jaar geleden.. ik toen ware platte schermen en pc’s duur... maar tegenwoordig?
ik doe ook "iets met computers" maar ik werk alleen op kantoor normaal gesproken. Heb daar een dual screen opstelling + losse laptop. Hier alleen een enkele monitor. Gaat prima, beetje lastig soms maar wel te doen.

Overigens bevalt het thuiswerken mij maar matig :{ Ik mis contact met het werk. Te snel afgeleid door van alles en nog wat. Hopelijk snel voorbij maar vrees het ergste en denk tot 1 mei zeker thuis te moeten werken ;(
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:13:13 #110
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_192243803
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:41 schreef Lunatiek het volgende:
Wel heel vervelend dat sommige collega's ineens niets meer kunnen "want de kinderen...". Het is een smoes om onder onaangenaam werk uit te komen }:|
Uit ervaring kan ik je zeggen dat effectief thuiswerken en kinderen een no-go is!
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 11:13:23 #111
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192243809
Ik heb ook drie schermen, 1 thuis en twee op mijn werk :') en maar switchen tussen die drie met teamviewer :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 11:14:47 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192243825
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:24 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik kan eigenlijk nog steeds niet begrijpen hoe het kan dat een “ik doe wat met computers”-persoon thuis niet een betere setup heeft dan op het werk...

20 jaar geleden.. ik toen ware platte schermen en pc’s duur... maar tegenwoordig?
Tja wel een degelijke desktop staan maar één van mijn schermen ging stuk en vind het zonde om daar geld aan uit te geven :D

Ik werk dan ook meer met microscopen dan met computers maar toch :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192244191
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:13 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Uit ervaring kan ik je zeggen dat effectief thuiswerken en kinderen een no-go is!
Jep, dat is niet te doen. Ja, misschien tien minuten geconcentreerd werk achter elkaar als de kleine even blokjes aan het stapelen is of zo :')
pi_192245789
Ik heb mijn multi-monitor setup vervangen door 1 ultrawide monitor. Kan je recht naar het scherm kijken. Maar dan nog, bij de kringloop haal je een goed monitor voor 25 euro als het nodig is...

ach ja... ik kom/kwam als detacheerder vaak bij verschillende bedrijven terecht, en bijna allemaal (ook een toen nog rijke reisorganisatie) hebben ze een standaard dell/hp workstation van zoveel jaar oud.
Dan is een instap pc en bijbehorend monitor van de mediamarkt met SSD toch veel lekkerder werken?
  dinsdag 24 maart 2020 @ 13:01:39 #115
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192245895
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:32 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Jep, dat is niet te doen. Ja, misschien tien minuten geconcentreerd werk achter elkaar als de kleine even blokjes aan het stapelen is of zo :')
Die collega van mij heeft er een van 13 en een van 10, lijkt me toch dat die wat zelfstandiger kunnen zijn dan een peuter en dat pa niet nodig is voor de online lessen.
pi_192245940
Ik zit gewoon op kantoor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_192247034
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Die collega van mij heeft er een van 13 en een van 10, lijkt me toch dat die wat zelfstandiger kunnen zijn dan een peuter en dat pa niet nodig is voor de online lessen.
Dat moet prima kunnen idd.
pi_192247355
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik zit gewoon op kantoor.
Wat stoer.
pi_192247697
Thuiswerken zuigt stierenballen.

Ik had een nogal rigoureuze scheiding tussen werk en privé, dat gaat wel door het putje met thuiswerken.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_192255649
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 03:04 schreef HiZ het volgende:
Twee uur per dag extra om met de hond buiten te lopen. Dat beest is helemaal gelukkig.

Ook ben ik kennelijk zo efficiënt geweest dat ik het heel rustig aan kan doen. Collega's zijn kennelijk slecht voor de productie.

Ik werk steeds een klus af, ga dan koffie zetten. Drink het op bij de tv. En vervolgens werk ik de volgende klus af.
Dat is wel relaxed. Ik moet me gewoon aan het rooster houden dat wat ik op kantoor (Ziggo) ook zou hebben. En als ik een dienst van 11.30u tot 20u heb en de wachtrij is nog niet leeg moet ik langer door tot de wachtrij leeg is, iets wat na 20u normaal gesproken de mensen doen die op chat/social media aan het werk zijn. Was daardoor gisteren een kwartier langer aan het werk en vandaag een half uur langer.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 22:28:02 #121
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_192257110
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Die collega van mij heeft er een van 13 en een van 10, lijkt me toch dat die wat zelfstandiger kunnen zijn dan een peuter en dat pa niet nodig is voor de online lessen.
Ik zit hier met drie jongens van 9, 12 en bijna 15. Ja, ze kunnen dan al heel zelfstandig zijn. De oudste hoef ik niets te zeggen, gaat zelf aan de slag, die vindt z'n weg wel.
De middelste zit nu in de eerste van het VO. Die heeft de neiging de kantjes er af te lopen, die moet ik wel achter de broek zitten.
En de jongste heeft pas sinds eind vorige week lesmateriaal, dus die kan nu pas echt wat doen, en dan heeft hij mij ook niet zoveel nodig.
Maar het is wel onrustig, ze overleggen ook allemaal via video. Ik ben vanochtend voor mijn video call maar buiten op het terras gaan zitten (collega's even jaloers maken :P )

Kortom: ik kan de noodzakelijke dingen voor mijn werk wel doen, maar het is heel lastig om een tijd achter elkaar geconcentreerd te werken.
Ik heb mijn manager dan ook gezegd dat ik niet in de buurt kom van het aantal productieve uren dat ik normaal maak in een week, en dat ik daar wel verlofuren voor op wil nemen. Hij leek dat nogal overdreven te vinden :?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 24 maart 2020 @ 22:33:48 #122
1234 HiZ
Istanbullu
pi_192257260
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:56 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb mijn multi-monitor setup vervangen door 1 ultrawide monitor. Kan je recht naar het scherm kijken. Maar dan nog, bij de kringloop haal je een goed monitor voor 25 euro als het nodig is...

ach ja... ik kom/kwam als detacheerder vaak bij verschillende bedrijven terecht, en bijna allemaal (ook een toen nog rijke reisorganisatie) hebben ze een standaard dell/hp workstation van zoveel jaar oud.
Dan is een instap pc en bijbehorend monitor van de mediamarkt met SSD toch veel lekkerder werken?
Breek me de bek niet open. Maar dat is ook mijn situatie sinds die citrix ellende pas geleden. In plaats van mijn eigen hardware moest ik weer terug op een Dell computer. Je wil niet weten hoe vaak ik met mijn vingers op het scherm zit en me dan realiseer dat het geen touchscreen is :)

Gelukkig wel binnenkort met een tweede scherm, dat maakt wel uit voor het werkcomfort.
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:36:04 #123
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_192261953
Voordeel van het thuiswerken is ook dat je gewoon je eigen muziek lekker door de ruimte kan laten klinken. Dus hier staat KINK op :)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 09:38:54 #124
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192262006
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:36 schreef Againzender het volgende:
Voordeel van het thuiswerken is ook dat je gewoon je eigen muziek lekker door de ruimte kan laten klinken. Dus hier staat KINK op :)
Idd ik luister mijn platenkast... (althans nu mijn cdkast, mijn platenkast had ik al een tijdje "uit")

MUZ / Draai hier alle platen in je platenkast #16 (Saltines)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192262019
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:36 schreef Againzender het volgende:
Voordeel van het thuiswerken is ook dat je gewoon je eigen muziek lekker door de ruimte kan laten klinken. Dus hier staat KINK op :)
Had ik aan het begin ook, maar elke dag zelfde muziek gaat toch vervelen.

Nu maar Spotify aan het uitspelen ;)
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:44:38 #126
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_192262126
Op teletekst nu, scholen mogelijk nog langer dicht (Slob wil een onderzoekje van 6! weken afwachten ...)

Kijken hoe ik dat ga bolwerken, een 5 jarige thuis en er komt steeds minder werk af :')
Dum de dum
pi_192262167
Mensen die zeuren over het thuis zijn. :')

Ik denk dat je dan te rade moet gaan naar de relatie met jezelf, je partner en je kinderen als je dat niet trekt. :Y Dit legt toch wel wat bloot voor veel mensen.
pi_192262280
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:46 schreef Craptacular het volgende:
Mensen die zeuren over het thuis zijn. :')

Ik denk dat je dan te rade moet gaan naar de relatie met jezelf, je partner en je kinderen als je dat niet trekt. :Y Dit legt toch wel wat bloot voor veel mensen.
Na dagen lang thuis, wil je er toch wel even uit lijkt me?
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:52:25 #129
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_192262305
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:46 schreef Craptacular het volgende:
Mensen die zeuren over het thuis zijn. :')

Ik denk dat je dan te rade moet gaan naar de relatie met jezelf, je partner en je kinderen als je dat niet trekt. :Y Dit legt toch wel wat bloot voor veel mensen.
Jij hebt geen (jonge) kinderen :)
Dum de dum
pi_192262571
quote:
4s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:51 schreef Leonos het volgende:

[..]

Na dagen lang thuis, wil je er toch wel even uit lijkt me?
naar buiten een ommetje maken met een bal en dan weer naar binnen, moet je perse naar de efteling om je kinderen te vermaken? Dan doe je toch wat fout.
pi_192262590
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:52 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Jij hebt geen (jonge) kinderen :)
Ja maar ja maar .... :')

Typische hysterische ouder die zich speciaal waant tegenover "de kinderlozen" "
:')
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 10:05:38 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192262614
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:03 schreef Craptacular het volgende:

[..]

naar buiten een ommetje maken met een bal en dan weer naar binnen, moet je perse naar de efteling om je kinderen te vermaken? Dan doe je toch wat fout.
De crux is denk ik (heb geen kinderen) dat je normaal inderdaad dingen met ze gaat doen. Nu moet je eigenlijk werken maar ga je ook liever dingen doen. Blijf maar eens gedisciplineerd als er iemand om je aandacht vraagt, en je die ook graag geeft.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:07:46 #133
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_192262668
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:04 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ja maar ja maar .... :')

Typische hysterische ouder die zich speciaal waant tegenover "de kinderlozen" "
:')
:')

Kinderen vergen aandacht, kosten tijd, en halen je uit je concentratie.

Ik kan alleen maar zeggen, wacht maar :D want je snapt het toch niet.
Dum de dum
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 10:08:20 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192262678
Ik heb hetzelfde denk ik met mijn vriendin als ik in één ruimte met haar ben doe ik liever iets samen dan literatuur lezen of schrijven. (maar wij latten dus voor alsnog zijn we alleen in het weekend samen geisoleerd :P maar wellicht dat we volgende week wel samen gaan isoleren maar ik moet nog zien wat voor impact dat op mijn werk heeft)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 10:09:16 #135
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192262699
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:07 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

:')

Kinderen vergen aandacht, kosten tijd, en halen je uit je concentratie.

Ik kan alleen maar zeggen, wacht maar :D want je snapt het toch niet.
Waarom moeten die laatste vijf woorden er nou weer bij. :D Je kunt zoiets prima uitleggen en mensen zonder kinderen kunnen dat best snappen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192262787
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:07 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

:')

Kinderen vergen aandacht, kosten tijd, en halen je uit je concentratie.
Afspraken maken met je partner, opvoeding. Ik heb vrienden en familie die het allemaal prima redden.


quote:
Ik kan alleen maar zeggen, wacht maar :D want je snapt het toch niet.
Zie hier de misplaatste arrogantie van "de ouder". Je bent niet speciaal, jouw kinderen zijn niet speciaal het is prima te snappen voor anderen. :)

Voed je kinderen op met discipline dan heb je er ook geen last van. :Y Mensen die zeiken over het thuiswerken moeten bij zichzelf en hun gezin te rade gaan. Als je dat al niet kan of trekt is er toch wel wat aan de hand. Dat laat deze periode wel blijven. :Y
pi_192262854
Vind het heerlijk. Sta normaal 2 uur in de file per dag. Opeens zeeën van tijd over :')

Af en toe fapje machen.

Voel me veel relaxer en minder gestressed.

Mis af en toe wel de lekkere vrouwelijke collega's van de andere afdeling :P
"Der Ruin der Völker beginnt bei den Geld- und Staatsmächtigen."
SSSC, 8. Februar 2012 16.08 h, Billy
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:30:26 #138
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_192263108
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:13 schreef Craptacular het volgende:
Zie hier de misplaatste arrogantie van "de ouder". Je bent niet speciaal, jouw kinderen zijn niet speciaal het is prima te snappen voor anderen.

Zo komt het soms wel over inderdaad. Zelf zit ik samen met mijn vriendin zonder kinderen heerlijk thuis nu. Lekker thuiswerken, in de pauze buiten rondlopen en na het werk genoeg tijd over om buiten wat rond te fietsen en te genieten van het lekkere weer.

Als mensen in deze situatie ergernissen krijgen onder elkaar zit er iets niet goed lijkt me. Maar met kinderen is en blijft het een andere wereld.

Met kleine kinderen kan het lastig zijn om ze 'bezig te houden' terwijl je calls of meetings hebt. Zeker als je beiden druk bezig bent met werk. Dan kan inderdaad wat lastiger zijn te combineren.

Oudere kinderen zal je ook moeten assisteren met het huiswerk wat ze hebben gekregen, wat ook niet mis is. Van veel collega's hoor ik dat dit gewoon lastig te combineren is. Maar wel haalbaar natuurlijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:13 schreef Craptacular het volgende:
Afspraken maken met je partner, opvoeding. Ik heb vrienden en familie die het allemaal prima redden.

Hoe druk het ook is, dit zijn inderdaad de basis ingrediënten voor minder stress en irritaties tijdens deze thuiswerktijden. :)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:33:17 #139
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_192263170
Prima! Moet toegeven dat ik het contract met collega's mis en zélfs inmiddels het woonwerk-verkeer. Maar juist door dat wegvallen van reistijd kan ik de werktijd geheel zelf indelen, zolang maar de normale productie wordt gedraaid. Ik word gewekt door de zon rondom een uur of 9, en heb doorheen de dag de vrijheid om dingen te doen als een stuk fietsen en wat klussen in huis/tuin.
  woensdag 25 maart 2020 @ 12:58:41 #140
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_192266040
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Idd ik luister mijn platenkast... (althans nu mijn cdkast, mijn platenkast had ik al een tijdje "uit")

MUZ / Draai hier alle platen in je platenkast #16 (Saltines)
Woeha, gaaf topic!!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 25 maart 2020 @ 14:20:23 #141
1234 HiZ
Istanbullu
pi_192267532
Ik begin een ander probleem te krijgen; ik begin door mijn werk heen te raken. Er komt niks meer binnen lijkt het. Er gaat nog wel wat uit, maar nog eventjes en ik heb echt niks meer te doen.
pi_192269471
Bij mij is het nu wel schappelijk nadat het even een tijdje duurde voordat het besef was ingedaald dat thuiswerken toch echt de bedoeling was met niet of nauwelijks uitzonderingen.

Er moet natuurlijk gewerkt worden maar er wordt ook wel aangemoedigd om even je rust te pakken, te bewegen, of desnoods verlof te nemen. Ook voor het geval het werk wat opdroogt.

Mijn contract zou duren t/m juni, goede kans dat dit verlengd wordt door vermindering van productiviteit in deze periode, ironisch genoeg. Weet niet hoe ze dat voor zich zien als het werk nu wat opdroogt, maar denk dat ze na de zomer wel weer drukte verwachten. Nog even afwachten maar dat stemt optimistisch.
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:54:58 #143
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_192271339
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:13 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Afspraken maken met je partner, opvoeding. Ik heb vrienden en familie die het allemaal prima redden.
[..]

5 jaar oud ..
Partner werkt in kritische sector, mgoe, iedereen weet het beter hier :)
Dum de dum
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:57:59 #144
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192271386
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:04 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ja maar ja maar .... :')

Typische hysterische ouder die zich speciaal waant tegenover "de kinderlozen" "
:')
En jij een typische autist.
pi_192271716
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:56 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb mijn multi-monitor setup vervangen door 1 ultrawide monitor. Kan je recht naar het scherm kijken. Maar dan nog, bij de kringloop haal je een goed monitor voor 25 euro als het nodig is...

ach ja... ik kom/kwam als detacheerder vaak bij verschillende bedrijven terecht, en bijna allemaal (ook een toen nog rijke reisorganisatie) hebben ze een standaard dell/hp workstation van zoveel jaar oud.
Dan is een instap pc en bijbehorend monitor van de mediamarkt met SSD toch veel lekkerder werken?
Ik heb nu een 29 inch ultra wide ipv 2 schermen die ik op mijn werk heb. Het maakt mij niet zoveel uit.
Rossoneri siamo noi.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 18:23:37 #146
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192271749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:21 schreef ForzaMilan het volgende:

[..]

Ik heb nu een 29 inch ultra wide ipv 2 schermen die ik op mijn werk heb. Het maakt mij niet zoveel uit.
2 Schermen had ik ook ooit thuis, maar ik vond die rand er tussen vervelend. Nu heb ik al een paar jaar een 40" 4k scherm. Werkt prima :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192271781
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

2 Schermen had ik ook ooit thuis, maar ik vond die rand er tussen vervelend. Nu heb ik al een paar jaar een 40" 4k scherm. Werkt prima :P
Wat heb je voor resolutie daarop dan?
Rossoneri siamo noi.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 18:34:52 #148
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192271947
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:25 schreef ForzaMilan het volgende:

[..]

Wat heb je voor resolutie daarop dan?
3840x2160 dacht ik.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192275438
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:Y (heb je het wel eens geluisterd ?? vind je vast wel leuk :Y )
Ja hoor, dankzij dit topic weer een nieuwe favoriet erbij. Geweldig. Ooit Midnight Radio geprobeerd van deze groep. :9~ ?
pi_192275511
Niet, mag niet van mijn baas: had al gevraagd of ik mocht thuis werken, maar vond hij niet zo'n goed idee i.v.m. met het vullen van de schappen.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 22:08:20 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192276565
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:21 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ja hoor, dankzij dit topic weer een nieuwe favoriet erbij. Geweldig. Ooit Midnight Radio geprobeerd van deze groep. :9~ ?
jazeker heb zelfs Gore Motel op vinyl in de kast staan O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192280928
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

jazeker heb zelfs Gore Motel op vinyl in de kast staan O+
Nog meer aanraders in dit genre? Ben wel toe aan een beetje nieuwe input op muziekgebied. :)
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 10:15:02 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192281299
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:52 schreef Rubella het volgende:

[..]

Nog meer aanraders in dit genre? Ben wel toe aan een beetje nieuwe input op muziekgebied. :)
Dit zijn wel de meesters in het genre hoor, vrij veel copycats.

Maar zeker geen copycats zijn het kilimanjaro darkjazz ensemble en hun live tegenhanger het mt. fuji doomjazz corporation...

Wat wel een copycat is maar wel okay is Dale cooper and the dictaphones.

Verder is miles davis plaat Ascenseur pour l'Échafaud eigenlijk de grondlegger van het genre ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:32:56 #154
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192281621
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:24 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niet, mag niet van mijn baas: had al gevraagd of ik mocht thuis werken, maar vond hij niet zo'n goed idee i.v.m. met het vullen van de schappen.
Je schappen thuis moeten toch ook gevuld worden?

Bij ons worden mensen nog steeds geacht naar kantoor te komen. We zijn nu ook veel tijd kwijt aan verplichte communicatie.
pi_192281652
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je schappen thuis moeten toch ook gevuld worden?

Bij ons worden mensen nog steeds geacht naar kantoor te komen. We zijn nu ook veel tijd kwijt aan verplichte communicatie.
Ja boodschappen doe ik als ik klaar met mijn werk in de supermarkt ben.
pi_192281833
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je schappen thuis moeten toch ook gevuld worden?

Bij ons worden mensen nog steeds geacht naar kantoor te komen. We zijn nu ook veel tijd kwijt aan verplichte communicatie.
ah zeker zo'n hbo-manager die denkt dat het niet anders kan :')
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192281845
collega's moeten alleen nog beter leren om hun mic op mute te zetten als ze in een meeting toch niks te zeggen hebben en er tegelijkertijd kleine kinderen door hun huis aan het rennen zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:48:47 #158
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_192281848
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ah zeker zo'n hbo-manager die denkt dat het niet anders kan :')
Wat heeft opleiding van doen met een beperkte visie?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:56:56 #159
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192282019
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ah zeker zo'n hbo-manager die denkt dat het niet anders kan :')
Christelijk ook nog. Ik denk dat hij denkt dat voldoende bidden helpt om mensen niet te besmetten |:(
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 14:42:23 #160
9859 crew  Karina
Woman
pi_192303237
Het bevalt redelijk, niet zo heel veel te doen, in mijn 'branche' is bijna alles afgelast. Enige probleem wat ik nu krijg is pijn in mijn rug, mijn stoel is totaal niet geschikt.

Ik ga dus maar een betere stoel bestellen.

En wat onhandigheden: ik kan vanuit Citrix niet op mijn eigen printer printen, dus ALS ik iets wil printen moet ik het eerst naar mezelf mailen :')
Meeting met Microsoft Teams werkte ook niet goed, ik hoorde niks. Ik moet even opzoeken wat het probleem was. Of even uitproberen met iemand anders.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:21:37 #161
1234 HiZ
Istanbullu
pi_192303843
Vandaag mijn tweede scherm geïnstalleerd. Ging soepel en de setting is nu ideaal om te werken. Alleen komt er bijna niks binnen om te doen.
pi_192304020
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:42 schreef Karina het volgende:
Het bevalt redelijk, niet zo heel veel te doen, in mijn 'branche' is bijna alles afgelast. Enige probleem wat ik nu krijg is pijn in mijn rug, mijn stoel is totaal niet geschikt.

Ik ga dus maar een betere stoel bestellen.

En wat onhandigheden: ik kan vanuit Citrix niet op mijn eigen printer printen, dus ALS ik iets wil printen moet ik het eerst naar mezelf mailen :')
Meeting met Microsoft Teams werkte ook niet goed, ik hoorde niks. Ik moet even opzoeken wat het probleem was. Of even uitproberen met iemand anders.
Heb je al een stoel op het oog?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 15:58:32 #163
9859 crew  Karina
Woman
pi_192304387
quote:
16s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Heb je al een stoel op het oog?
Ik heb deze besteld.
Ik wilde niet teveel uitgeven plus de levertijd was vlot (als dat klopt tenminste).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_192304551
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 05:54 schreef Lunatiek het volgende:

Goddank binnenkort vakantie, hopelijk is de onzin daarna voorbij.
Als je een vakantie van twintig weken hebt misschien wel ja
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_192304850
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:58 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik heb deze besteld.
Ik wilde niet teveel uitgeven plus de levertijd was vlot (als dat klopt tenminste).
Ah cool ziet er wel goef uit ja. Ben ook wel toe aan een nieuwe die wat beter af te stellen is. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192305002
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit zijn wel de meesters in het genre hoor, vrij veel copycats.

Maar zeker geen copycats zijn het kilimanjaro darkjazz ensemble en hun live tegenhanger het mt. fuji doomjazz corporation...

Wat wel een copycat is maar wel okay is Dale cooper and the dictaphones.

Verder is miles davis plaat Ascenseur pour l'Échafaud eigenlijk de grondlegger van het genre ;)
Mooie film ook! ^O^

Verder grappig, ik dacht, even lezen over hoe en of het thuiswerken bevalt.

Zie ik opeens allemaal muziektips verschijnen hier. En mooie muziek ook.

Bohren & der Club of Gore
Kilimanjaro Darkjazz Ensemble
Mount Fuji Doomjazz Corporation

Vooral die eerste luister ik al lang en erg graag (niet dagelijks of wekelijks ofzo hoor).

Vooral dit nummer vind ik zo enorm mooi:

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 16:53:32 #167
9859 crew  Karina
Woman
pi_192305062
quote:
16s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah cool ziet er wel goef uit ja. Ben ook wel toe aan een nieuwe die wat beter af te stellen is. :P
Tenminste niet zo een saaie bureaustoel plus deze is ook om te gamen :P
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_192305213
Ik moet ook thuiswerken, nou ja, sterk aangeraden/geadviseerd. Bijna een moetje dus. Al vallen wij wel onder de vitale beroepsgroepen waar een uitzondering voor is gemaakt dat er - indien nodig en gewenst - ook op kantoor gewerkt mag worden.
Dat laatste gaat ook gebeuren nu er tientallen nieuwe mensen opgeleid gaan worden omdat er zoveel werk is bijgekomen hier (iets met uitkeringen en aanvragen). ;)
Opleiding thuis is niet te doen, dus dat wordt in kleine groepjes en met genoeg ruimte tussen de mensen in toch op kantoor.

Maar goed, dat geldt niet voor mij; ik hoef (vooralsnog) niet bij te springen omdat ik net onder een andere groep medewerkers val (die niet met de nieuwe aanvragen belast zijn). Dus ik blijf gewoon thuis werken, en zo nu en dan misschien eens naar kantoor voor een video conference ofzo. Maar dat laatste alleen als het echt moet en niet anders kan (b.v. via gewone conference call of via Skype-videobellen).

Ik heb voorheen nooit thuis gewerkt en ook nooit thuis mogen werken, omdat ik mede de taak had om andere collega's te begeleiden/coachen, als vraagbaak te dienen en management te informeren. Veel afspraken en vergaderingen ook.

De andere medewerkers mogen sinds een jaar of anderhalf thuis werken ongeveer, maar dat geldt dus niet voor management en staf.

Ik had wel altijd het idee dat thuiswerken niets voor mij is. Ten eerste is mijn kleine flatje er niet voor gebouwd, ten tweede ben ik al genoeg alleen thuis en vind het ook wel prettig op het werk met contacten met collega's. Als alleenstaande is dat misschien net wat anders, geen idee.

De afgelopen dagen zit ik wel lekker op mijn balkonnetje, waar ik tot begin van de middag de zon heb, met mijn laptopje en telefoon bij de hand. Verder bestaat mijn werk (ik hou me nu alleen nog bezig met één heel specifiek project) voornamelijk bezig met organiseren, bellen, mailen, ideeen en mensen bij elkaar brengen (even totaal niet concreet gezegd). Allemaal dingen die je prima thuis kunt doen dus. Bellen met de speaker op terwijl je wat rond loopt thuis, Skype-gesprekje (nu ook mogelijk op video)...

Hoe dan ook, het thuiswerken went dus al met al een beetje maar het is nog steeds niet echt mijn ding. Ik ben snel afgeleid, al zit ik niet meer dagelijks hele uren op mijn eigen laptop het Corona-nieuws te volgen. Daar ben ik wel van afgestapt. Maar toch ben ik snel afgeleid. Beetje muziek downloaden hier, filmpje of serie opzoeken om te downloaden daar...toch weer eens naar FOK, soms wat nieuws kijken (wel steeds minder dus).

We moeten het er maar mee doen. Er zijn wel ergere dingen op de wereld. Wat dat betreft heb ik het gewoon nog steeds erg goed, vergeleken met Corona-slachtoffers of mensen die nu hun baan of inkomsten kwijtraken. Ikzelf hoef niet bang te zijn om mijn baan te verliezen; weer eens wat anders (vroeger regelmatig kortere of langere periodes zonder werk gezeten).

Succes iedereen! :s)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192305398
Vind het wel relax thuis werken
Werken veel sneller dan op kantoor, daardoor hebben we de helft van de tijd niks te doen 😅

Moet alleen een andere stoel hebben merk ik
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2020 @ 18:14:23 #170
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_192306306
Het werkt tweeledig. Gisteren tot ziekenhuis 20.30 uur gewerkt, want ik was toch thuis. Wel gaan de dagen sneller en kan ik wat aan FOK! doen.

Alleen wordt mijn vrouw gek van me, omdat het huis rommeliger is nu. En die draait momenteel lange dagen in het ziekenhuis
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_192517068
Ik vind het thuiswerken zelf eigenlijk best relaxed. Geen verstoringen, geen reistijd, flexibele werktijden. Hoop wel dat ik ook na de crisis nog werk heb.
  woensdag 8 april 2020 @ 18:02:34 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192517713
Nu met dit goede weer is thuiswerken in de tuin werkelijk hemels 8-)

Mark en Jaap, verleng die maatregel nog een maandje c_/
pi_192517787
Erg goed, team waar ik in werk doet het op zelfde manier, ook als we normaal werken is onze communicatie via teams, zelfs als we op 3 meter zitten, wij typen met 450+ aanslagen per minuut, dus praten is minder effecient.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192517879
Ik moest in het begin wel wennen aan de zelfdiscipline, op kantoor heb je toch een sociale druk die bij alleen thuis zitten er niet is waardoor ik toch de eerste dagen niet echt productief geweest ben. Nu gaat het wel beter. De afgelopen dagen van alles ontworpen en wat dingen geregeld. Komende dinsdag voor het eerst sinds de thuiswerkperiode weer eens een ochtend naar kantoor voor een korte vergadering en wat spullen op kantoor op te halen. Er schijnen op kantoor overal met geelzwarte tape afgeplakt vakken te zijn. :D
pi_192517901
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:07 schreef raptorix het volgende:
Erg goed, team waar ik in werk doet het op zelfde manier, ook als we normaal werken is onze communicatie via teams, zelfs als we op 3 meter zitten, wij typen met 450+ aanslagen per minuut, dus praten is minder effecient.
Lezen jullie ook 450 karakters per minuut. :P
pi_192518530
Heb bedrijfje samen met compagnon en 4 man personeel in Noord Brabant. Kantoor laat ik rouleren met 2 man bezetting en soms een inpakker erbij. Het personeel werkt liever op de zaak, maar i.v.m. kinderen blijven er soms mensen halve dagen thuiswerken. Zelf werk ik van thuis uit en gebruik ik chatserver, telefoon en remote pc. Kom alleen op zaterdag op de zaak en desinfecteer ik alles en werk ik aan de zaken die ik alleen daar kan doen zoals ICT. We gebruiken wisselend Webex, Zoom, Teams. Wil ook nog eens kijken naar voip beeldtelefonie toestellen.

Ik ben voorstander van thuiswerken. Geef het personeel veel ruimte om dag zelf in te richten en verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen werk. Ik voer verder geen controles uit. Wil dat iedereen zich op zijn gemak voelt dan komt de productiviteit vanzelf. Zelf zit ik wisselend 3 tot 9 uur achter de PC en voor de afwisseling wat rommelen in en rondom huis tijdens de rustige momenten.
  woensdag 8 april 2020 @ 19:18:43 #177
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_192518938
Heerlijk gewoon en het excuus om niet thuis te mogen werken vervalt voor velen.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  woensdag 8 april 2020 @ 19:24:28 #178
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192519028
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:10 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Als je een vakantie van twintig weken hebt misschien wel ja
Meer dat het dan misschien eindelijk doordringt dat mensen naar kantoor laten komen niet zo slim is.

Ik besef nu ook hoe arbo-technisch slecht mijn werkplek op kantoor is. Mijn plek aan de keukentafel is nog beter dan dat.
  woensdag 8 april 2020 @ 19:26:43 #179
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192519073
Ik heb nog nooit zo vaak en lang op kantoor gezeten als nu en het bevalt me prima.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_192519165
Ik heb alles wat ik nodig heb om thuis te werken. Toch wordt ik gek omdat ik geen fatsoenlijke scheiding meer tussen privé en werk heb.
  woensdag 8 april 2020 @ 21:59:10 #181
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_192522221
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:32 schreef RetepV het volgende:
Ik heb alles wat ik nodig heb om thuis te werken. Toch wordt ik gek omdat ik geen fatsoenlijke scheiding meer tussen privé en werk heb.
dat is een een probleem voor meer mensen zie ik. Daar moet echt op gelet worden.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_192522375
Ik zit in Zwitserland in een vrijwel verlaten wintersportdorp met zus, zwager en kids en wij werken allen vanuit hier. Dat gaat niet slecht, maar ik heb het minder druk dan normaal op kantoor, ben sneller afgeleid en zit eigenlijk in een halve vakantiemodus.
  woensdag 8 april 2020 @ 22:07:14 #183
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192522403
Ik zou wel graag betere gordijnen willen, wordt veel te warm hier.

Heb het drukker dan normaal, elke vergadering moet snel, en er wordt verwacht dat je overal bij bent. Op zich wel lekker voor mn motivatie, maar calls tot 7 uur zijn wel jammer.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192522672
Omdat het om een noodsituatie gaat is één en ander natuurlijk makkelijker te accepteren, maar eigenlijk is mijn flatje totaal ongeschikt om thuis te werken. Ik zit op een normale stoel aan de eettafel in mijn woonkamer, volstrekt niet ergonomisch en veel te veel afleiding om me heen dus. Gelukkig had ik wel nog een 24" en een 19" scherm staan en kon ik een docking station van het werk lenen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_192522808
We begonnen goed.
Ik werk in teamverband met 2 a 3 mensen iedere twee weken.
Irriteer me nu mateloos, omdat ik het gevoel hen dat anderen geen verantwoordelijkheid voelen en driekwart van de dag niet aan het werk zijn (en wel de volledige werkdag op de klant schrijven)
pi_192526441
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Lezen jullie ook 450 karakters per minuut. :P
Nee, anders kan ik nooit fokken en werken tegelijk ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192526453
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
Omdat het om een noodsituatie gaat is één en ander natuurlijk makkelijker te accepteren, maar eigenlijk is mijn flatje totaal ongeschikt om thuis te werken. Ik zit op een normale stoel aan de eettafel in mijn woonkamer, volstrekt niet ergonomisch en veel te veel afleiding om me heen dus. Gelukkig had ik wel nog een 24" en een 19" scherm staan en kon ik een docking station van het werk lenen.
Misschien je tafel ophogen zodat je staand kunt werken?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192526478
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:32 schreef RetepV het volgende:
Ik heb alles wat ik nodig heb om thuis te werken. Toch wordt ik gek omdat ik geen fatsoenlijke scheiding meer tussen privé en werk heb.
Precies dit, daarom sinds deze week paar keer per week naar kantoor.
pi_192526537
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:16 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Precies dit, daarom sinds deze week paar keer per week naar kantoor.
En daar ben je dan met collega's? Alleen omdat jullie het thuis niet trekken?
pi_192526612
Mij bevalt het prima

voordelen
- sneller systeem thuis die minder snel crasht omdat er meer geheugen in zit. Zit ook niet steeds op verwerking te wachten
- rustiger op de achtergrond als je eens iemand moet bellen.
- geen woon-werk gereis, scheelt twee uur per dag.

nadelen
- schakel nu nog via remote number en het t-mobile netwerk laat op bepaalde dagen het weleens afweten qua verbinding. Wacht hiervoor tot ze bellen over wifi introduceren bij T. Dan zou dat wat kunnen schelen.

verder eigenlijk geen nadelen.
pi_192526623
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En daar ben je dan met collega's? Alleen omdat jullie het thuis niet trekken?
Ja in een practisch leeg kantoor heh, heel eng allemaal.
pi_192526693
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:38 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja in een practisch leeg kantoor heh, heel eng allemaal.
Dan nog vind ik het een bijzondere keuze.
pi_192526737
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dan nog vind ik het een bijzondere keuze.
Wekenlang op een 10 euro ikea stoel werken, vanachter een tuintafel, turend op een klein scherm, terwijl je precies en geconcentreerd moet werken is ergonomisch ook niet aan te raden.

Mijn vrouw gebruikt onze enige werkplek in huis.

Ik merk sinds ik deze week weer 2 dagen op bureau ben ook veel beter gehumeurd ben. Constante isolatie is echt niet goed voor je psychische gezondheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jed1Gam op 09-04-2020 08:02:38 ]
pi_192527078
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:51 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Wekenlang op een 10 euro ikea stoel werken, vanachter een tuintafel, turend op een klein scherm, terwijl je precies en geconcentreerd moet werken is ergonomisch ook niet aan te raden.

Mijn vrouw gebruikt onze enige werkplek in huis.

Ik merk sinds ik deze week weer 2 dagen op bureau ben ook veel beter gehumeurd ben. Constante isolatie is echt niet goed voor je psychische gezondheid.
Bij ons mag je gewoon een bureaustoel mee naar huis nemen als dat zo'n probleem is.
pi_192527341
Ik heb er echt helemaal geen moeite mee. Kan dit makkelijk nog maanden volhouden.

Is het ideaal? Nee. Maar ben wel flexibel ingesteld. Pas me aan.
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 10:32:27 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192529598
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:42 schreef -Straw- het volgende:
Ik heb er echt helemaal geen moeite mee. Kan dit makkelijk nog maanden volhouden.

Is het ideaal? Nee. Maar ben wel flexibel ingesteld. Pas me aan.
Dit
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 9 april 2020 @ 12:12:56 #197
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_192531480
Ik ben fan. Maar dat was ik al.

- Commerciële gesprekken lijken efficiënter te verlopen via beeldbellen. Ik merk dat het makkelijker is een gesprek te beëindigen met concrete afspraken en een vervolggesprek in te plannen dan in een gesprek face tot face.
- Geen reistijd!!!!1!1 Waar ik normaal tussen afspraken soms tot wel 6 uur in de auto zit, kan ik nu direct door naar de volgende meeting en meeschrijven. Telefoneren in de auto en op locatie gesprekken voeren kosten erg veel tijd.
- Meer autonomie. Mijn dag is verdeeld in twee blokken: van 8 - 12 en van 13 - 17 uur. Tussendoor lunch. Geen lunchmeetings en snelle bila’s, waardoor ik nu ook echt pauze heb. De werkuren zijn efficiënt en overzichtelijk ingedeeld, bijvoorkeur alle projectgerelateerde afspraken gebundeld.
- Meer focus bij medewerkers. Rapporten en info worden sneller aangeleverd en zijn van hogere kwaliteit.
- Geen vergaderingen die uitlopen. Een uur is een uur. Hebben we langer nodig, dan plannen we een nieuwe afspraak in
- Sowieso makkelijker om afspraken in te plannen. Iedereen zit toch thuis, dus geen gedoe met reizen van en naar verschillende locaties waardoor afspraken soms pas weken later tot stand komen.
- Omdat werk en privé met name bij jongere collega’s wat meer door elkaar heen lijken te lopen, zijn ze minder pushy en wordt het lastiger de schone schijn op te houden. Collega’s worden menselijker en opener naar elkaar. Dit komt het uiteindelijke resultaat ten goede.
- Omdat we sneller en effectiever werken, lopen de kosten minder op waardoor projecten hogere rendementen halen.

Overigens werk ik gewoon thuis (op zolder in een warme slaapkamer). Mijn man zit in een volcontinue telco tussen 7 - 17.30 uur in de woonkamer en dan lopen er ook nog twee pubers en een hond rond. Ik vind het prima te doen. Sterker nog, dit geeft minder stress dan kantoor.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 12:14:00 #198
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192531494
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:42 schreef -Straw- het volgende:
Ik heb er echt helemaal geen moeite mee. Kan dit makkelijk nog maanden volhouden.

Is het ideaal? Nee. Maar ben wel flexibel ingesteld. Pas me aan.
Hier hetzelfde.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 9 april 2020 @ 12:17:09 #199
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192531552
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:51 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Wekenlang op een 10 euro ikea stoel werken, vanachter een tuintafel, turend op een klein scherm, terwijl je precies en geconcentreerd moet werken is ergonomisch ook niet aan te raden.

Mijn vrouw gebruikt onze enige werkplek in huis.

Ik merk sinds ik deze week weer 2 dagen op bureau ben ook veel beter gehumeurd ben. Constante isolatie is echt niet goed voor je psychische gezondheid.
Das idd niet goed. Ik heb m'n rug voor lange tijd verneukt omdat ik 2 jaar lang reisde en werkte achter mn laptop. Zeker toen ik grote opdrachten kreeg zat ik soms 6 uur achter elkaar aan piepkleine tafeltjes met (voor mij) mini stoeltjes (ik was vooral in Azie) in random cafe's. De eerste weken tot maanden merk je het niet, maar dan schiet het er opeens in.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192531598
Ik werkte altijd al thuis. Sinds de lockdown heb ik ineens een 'collega' op de werkvloer. Is gezellig. :)
  donderdag 9 april 2020 @ 12:48:30 #201
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_192532128
Het blijft lastig. Wennen doet het nooit en taken komen gewoonweg niet af of duren veel langer dan normaal. Mijn concentratieboog is flink lager dan gewoon en ik vraag me zowat om het uur af wat ik in godsnaam nou zo leuk vind aan een kantoorbaan. :{

Geen kinderen (nog) hier; alleenstaand en kleinbehuisd in een studiootje met weinig ergonomische mogelijkheden buiten een eettafel en een Ikeastoel... Dusja, en constant een tweede scherm in je woon/slaap/eetkamer maakt ook dat je werk en privé maar lastig kan scheiden... Zit nu erover na te denken om in het paasweekend maar 3x een halve werkdag in te plannen om alle zooi toch maar gedaan te krijgen. Want ja, werk en privé amper kunnen scheiden is kut, maar je weekend met een onvoldaan gevoel in gaan omdat je al weken taken niet afkrijgt is net zo kut.

Heb reeds geprobeerd om een paar dagen richting kantoor te gaan (niet dat alleen door kantoor struinen zo fijn is... Je mist toch reuring), maar ik merk dat ik het reizen ook niet zo fijn vind nu. Word nogal paranoia van sommige gasten in het ov. Vorige keer zat er iemand in een lege treincoupé ook in mijn nek te hijgen... Ja, wat moet je dan eigenlijk?

Maar goed, aan de andere kant wel fijn om na drie jaar kantoorfuncties inzichtelijk te krijgen dat een kantoorbaan het misschien gewoon niet is voor mij. Klinkt gek, maar inzicht in je carrièrewensen zonder je daar echt depri over te voelen is eigenlijk niet eens zo heel naar. Dat 'leven/carrière-overzien-idee' speelt volgens mij ook bij meerdere in mijn optiek :Y
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
  donderdag 9 april 2020 @ 17:37:56 #202
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_192538050
Eigenlijk wel slecht nu. Moet aan m’n scriptie beginnen, 2 keer een bedrijf gevonden, allebei hebben ze uiteindelijk gecancelled vanwege de Corona crisis. Een ander bedrijf vinden is ook drama en loopt totaal niet lekker, nergens hebben ze tijd om begeleiding etc. te bieden, wat op zich wel begrijpelijk is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')