abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_192122040
Hoi allemaal,

Wij kunnen maandag een koopcontract tekenen, en zouden daarna ons huis moeten verkopen.

Zouden jullie dit doen? De makelaar is natuurlijk nog steeds positief en zei vrijdag nog dat dit geen enkel probleem moet zijn.

We willen niet met 2 huizen komen te zitten...
pi_192122053
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:16 schreef Sunri5e het volgende:
Aha, heel toevallig stuurt onze branchevereniging de NVM ook een bericht naar ons door dat er veel vragen binnen komen over Corona artikelen.
Ja, dat snap ik wel! Wat denk jij dat er gaat gebeuren de komende weken en maanden?
  woensdag 18 maart 2020 @ 16:30:23 #3
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_192122100
Ik zou momenteel liever eerst m'n eigen huis verkopen en dan iets kopen. Met een beetje geluk verkoop je je eigen huis nog voor een goede prijs en kan je over een tijd een huis terugkopen voor een lagere prijs mocht de markt in elkaar storten.
  woensdag 18 maart 2020 @ 16:31:18 #4
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192122128
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:28 schreef kamehameha het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik wel! Wat denk jij dat er gaat gebeuren de komende weken en maanden?
Ik heb werkelijk geen idee. Ik merk dat er erg veel stress en veel zenuwachtige mensen op dit moment aanwezig zijn in de markt. Ik kreeg veel vragen van klanten over wat ze het beste kunnen doen. Ik heb er geen antwoord op. Dat dit de markt niet te goede komt lijkt mij duidelijk. Maar of hierdoor op termijn ook de prijzen gaan dalen betwijfel ik.
  woensdag 18 maart 2020 @ 16:33:33 #5
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192122193
Het bedrijf dat de foto's en plattegronden van de woningen die wij in verkoop krijgen maakt komt al niet meer langs als de verkopers thuis zijn. Iemand van ons kantoor moet erbij zijn. Dit is haast niet te doen. Dit gaat absoluut voor problemen zorgen.
pi_192122382
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:33 schreef Sunri5e het volgende:
Het bedrijf dat de foto's en plattegronden van de woningen die wij in verkoop krijgen maakt komt al niet meer langs als de verkopers thuis zijn. Iemand van ons kantoor moet erbij zijn. Dit is haast niet te doen. Dit gaat absoluut voor problemen zorgen.
Bizar, desnoods gaan de bewoners toch gewoon een uurtje wandelen?

Als zulke zaken al roet in het eten gaan gooien...
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 16:43:16 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192122416
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:27 schreef kamehameha het volgende:
Hoi allemaal,

Wij kunnen maandag een koopcontract tekenen, en zouden daarna ons huis moeten verkopen.

Zouden jullie dit doen? De makelaar is natuurlijk nog steeds positief en zei vrijdag nog dat dit geen enkel probleem moet zijn.

Dan moet je eerst je huis verkopen voor je iets nieuws koopt.
[i]Breitling - Instruments for Professionals[/i]
  woensdag 18 maart 2020 @ 16:47:05 #8
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192122502
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:41 schreef kamehameha het volgende:

[..]

Bizar, desnoods gaan de bewoners toch gewoon een uurtje wandelen?

Als zulke zaken al roet in het eten gaan gooien...
Er moet iemand verzekeringstechnisch aanwezig zijn.
pi_192122547
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan moet je eerst je huis verkopen voor je iets nieuws koopt.
Ja, mee eens hoor. Zo zou het moeten. Maar dat was de afgelopen periode juist totaal niet nodig. Ik ken niemand eigenlijk die het nog zo deed, iedereen kocht en verkocht dan pas. Makelaar adviseerde ons ook: koop maar eerst, jullie huis gaat in een maandje de deur uit.

Zou zonder het virus nu nog steeds zo gaan, wsl.
pi_192122558
Blij dat m'n ouders hun huis hebben weten te verkopen vlak voordat de Corona echt toesloeg.
Nieuwe eigenaar belde al, of er niks te regelen viel en de koop ontbonden kon worden, maar contracten waren de week ervoor al getekend, en geen clausules in het contract.

Sommige kopers zijn dus idd erg onrustig nu.
pi_192122576
[/quote]
quote:
Hoi allemaal,

Makelaars. :')

Het zijn meestal laagopgeleiden die het maar zijn gaan doen. Net zo'n non baantje als recruiter. Ik zou er toch goed over nadenken. Ik hoorde vandaag bij een bezichtiging dat een kwart van de mensen niet zijn komen kijken. Dat is toch flink en misschien is het wel erger.
pi_192122735
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:50 schreef Craptacular het volgende:
[..]

Makelaars. :')

Het zijn meestal laagopgeleiden die het maar zijn gaan doen. Net zo'n non baantje als recruiter. Ik zou er toch goed over nadenken. Ik hoorde vandaag bij een bezichtiging dat een kwart van de mensen niet zijn komen kijken. Dat is toch flink en misschien is het wel erger.
Haha, makelaars zijn natuurlijk gebaat bij rust, dus zo lang de vlammen niet uit het huis komen, is er geen vuurtje. Ik snap het wel hoor, de meesten herinneren zich 2008 nog wel :(

We kunnen het nog even aankijken voor we moeten tekenen, en dan zou een voorwaarde voor verkoop eigen woning mogelijk moeten zijn, liet de verkoopmakelaar weten. Dan lopen we alleen wat opstartkosten voor de verkoop van onze woning mis, dat is wel een gok die we kunnen nemen.
pi_192123013
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:49 schreef Carlos93 het volgende:
Blij dat m'n ouders hun huis hebben weten te verkopen vlak voordat de Corona echt toesloeg.
Nieuwe eigenaar belde al, of er niks te regelen viel en de koop ontbonden kon worden, maar contracten waren de week ervoor al getekend, en geen clausules in het contract.

No shit. :o

Ik merk ook zelf dat ik wel even in afwacht modus ga. Ik bedoel de markt is oververhit en mensen gaan hun baan verliezen waardoor verkopen zich zullen opstapelen en kopers kunnen toeslaan. :Y
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:20:37 #14
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192123361
quote:

Domme vraag natuurlijk. Welke verkoper gaat daar nou akkoord op geven? :')
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:21:58 #15
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192123392
quote:
Hoi allemaal,

Ik weet niet in welk gebied je woont? Natuurlijk kan dat nog steeds in de gebieden waar kopers over elkaar heen vallen. Als je voorheen 40 bezichtigingen zou hebben en nu 20 dan verkoop je de woning nog steeds enorm snel. Het is niet zo dat er opeens geen kopers meer zijn.
pi_192123393
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:20 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Domme vraag natuurlijk. Welke verkoper gaat daar nou akkoord op geven? :')
Haha inderdaad, niemand die dat nog zou accepteren. Maar hij wilde het toch eventjes proberen.
pi_192123513
Hoop dat die huisprijzen heel snel naar beneden kelderen. Zal vast gebeuren.
pi_192123576
Zoals ik gisteren al voorspelde is de kapitaalmarktrente snel aan het stijgen:

De eerste hypotheekverstrekkers hebben hun rentes inmiddels omhoog gegooid.

https://www.rtlz.nl/life/(...)gende-hypotheekrente
"Life doesn't start fair, but with hard work and effort it ends fair" -Louis Rossman
pi_192123595
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:26 schreef Mar_an het volgende:
Hoop van niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192123860
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:28 schreef Elan het volgende:

[ afbeelding ]

Dit is lang niet ongezond. Dit betekent dat geld weer iets waard wordt
pi_192123960
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:28 schreef Elan het volgende:

[ afbeelding ]

Dat kan dan een push geven voor de mensen die nog snel van de lage rente willen profiteren en toch kopen.

We moeten gewoon hopen dat over 3 weken de maatregelen hun effect hebben gehad, en de draad weer opgepakt kan worden. Dan zijn dit gewoon korte termijn fluctuaties geweest, maar op de lange termijn is er dan nog steeds een stijgende lijn. Gezien de maatregelen van de overheid gaan ze hier op dit moment ook nog vanuit, want je hoort geen berichten over bezuinigingen maar over steunmaatregelen.

In China heeft het ook de schijn van korte termijn tegenslag want er verschijnen de laatste dagen allerlei filmpjes waarin afscheid wordt genomen van verpleegkundigen en doctoren die 2 maanden geleden van elders werden opgetrommeld.
An empty mind is the devil's workshop
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:13:31 #22
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192124691
quote:
Maar de hypotheekrente gaat ook stijgen dus je schiet er totaal niets mee op.
pi_192124782
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dit is lang niet ongezond. Dit betekent dat geld weer iets waard wordt
Precies, en dat mensen bij een huis van 3 ton ook weer een maandbedrag betalen dat conform die waarde is.

En rente op je spaargeld *O*
"Life doesn't start fair, but with hard work and effort it ends fair" -Louis Rossman
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:18:25 #24
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192124805
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Precies, en dat mensen bij een huis van 3 ton ook weer een maandbedrag betalen dat conform die waarde is.

En rente op je spaargeld *O*
En wat is volgens jou "conform die waarde"?
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:21:37 #25
139330 TNA
For the stars that shine
pi_192124870
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:46 schreef Koral het volgende:

[..]

Dat kan dan een push geven voor de mensen die nog snel van de lage rente willen profiteren en toch kopen.

We moeten gewoon hopen dat over 3 weken de maatregelen hun effect hebben gehad, en de draad weer opgepakt kan worden. Dan zijn dit gewoon korte termijn fluctuaties geweest, maar op de lange termijn is er dan nog steeds een stijgende lijn. Gezien de maatregelen van de overheid gaan ze hier op dit moment ook nog vanuit, want je hoort geen berichten over bezuinigingen maar over steunmaatregelen.
Het lijkt me uitgesloten dat over drie weken de draad weer kan worden opgepakt, dan zouden de besmettingen direct door het dak schieten
quote:
In China heeft het ook de schijn van korte termijn tegenslag want er verschijnen de laatste dagen allerlei filmpjes waarin afscheid wordt genomen van verpleegkundigen en doctoren die 2 maanden geleden van elders werden opgetrommeld.
China is vooral heel goed in propaganda. Wuhan zit nog steeds in een lockdown en zodra die wordt opgeheven kan het virus weer toeslaan.
pi_192124872
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:18 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

En wat is volgens jou "conform die waarde"?
In elk geval meer dan de 600 euro die het nu is per maand.
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:24:57 #27
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192124947
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:21 schreef Elan het volgende:

[..]

In elk geval meer dan de 600 euro die het nu is per maand.
600 euro is wel veel voor een woning van 300k. Ik betaal 425 euro voor een woning van 410k.
pi_192125021
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:24 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

600 euro is wel veel voor een woning van 300k. Ik betaal 425 euro voor een woning van 410k.
Dat kan maar dan heb je al behoorlijk afgelost.

Een snel stijgende rente kan de woningmarkt wel degelijk een klap geven is de verwachting van economen. Meer dan dat virus en de economische gevolgen er van (al is een substantiŽle kapitaalmarktrentestijging, leuk woord voor Scrabble ook een direct gevolg van deze crisis :P )
pi_192125452
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat kan maar dan heb je al behoorlijk afgelost.

Een snel stijgende rente kan de woningmarkt wel degelijk een klap geven is de verwachting van economen. Meer dan dat virus en de economische gevolgen er van (al is een substantiŽle kapitaalmarktrentestijging, leuk woord voor Scrabble ook een direct gevolg van deze crisis :P )
Of hij heeft het alleen over de rente. Hoe dan ook is het wel onduidelijk :')
pi_192125622
Ik heb ook een paar weken geleden een huis gekocht. Timing is verre van ideaal maar ik heb geen spijt vanwege het feit dat ik ook gewoon een andere woning nodig had. Gelukkig heb ik de woning bijna 10% onder de taxatiewaarde weten te bemachtigen omdat de verkopende partij financiŽle problemen had. Neemt niet weg dat een neerwaartse correctie mij ook pijn gaat doen.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192127092
Hier ook twijfel, zie: WGR / Nieuwbouwhuis kopen in deze tijd

Bij mij vooral omdat ik voor een nieuwbouwhuis bezig ben waarbij de oplevering pas over 1.5 tot 2 jaar gaat zijn. Dus dat zou betekenen nu kopen en pas over ca. een jaar kunnen verkopen. :{
pi_192127290
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:43 schreef Schuifpui het volgende:
Hier ook twijfel, zie: WGR / Nieuwbouwhuis kopen in deze tijd

Bij mij vooral omdat ik voor een nieuwbouwhuis bezig ben waarbij de oplevering pas over 1.5 tot 2 jaar gaat zijn. Dus dat zou betekenen nu kopen en pas over ca. een jaar kunnen verkopen. :{
Als je de overwaarde van je huidige huis nodig hebt voor je nieuwe huis en je je geen daling kunt permiteren zou ik het in ieder geval absoluut niet aandurven. Ik verwacht een behoorlijke daling de komende tijd.
pi_192127827
Het ligt eraan hoe de reŽle economie wordt geraakt, maar meteen vanaf nu een keiharde crash zie ik niet gebeuren.
pi_192128040
De huizenmarkt heeft ook 9/11 overleefd, bijvoorbeeld.
pi_192128132
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:13 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Maar de hypotheekrente gaat ook stijgen dus je schiet er totaal niets mee op.
Je schiet daar wel degelijk iets mee op. Je hebt een veel lagere schuld dan.

Het misverstand zoals jij het ook weer ziet blijkbaar komt doordat men deze zaken enkel nog in "maandlast" uitdrukt. Dat is een volstrekt verkeerde benadering van schuld.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192128156
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:24 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Zie hier het bewijs. :) Als e.e.a instort zit je met een gigantische schuld waar je nooit meer uitkomt.
pi_192128647
Het is gewoon heel lastig te zeggen. Er is een tekort aan woningen, maar met een slappere economie slinkt dat tekort ook, minder expats en vergis je niet, als men twee jaar het kopen van de eerste woning uitstelt is dat een behoorlijke vraaguitval.

Het ligt eraan hoe snel men dat virus onder controle krijgt, en vooral of er andere mechanismes gaan spelen, of dat een bepaalde economische rot zichtbaar is. Dat als gevolg de rente snel stijgt, bijvoorbeeld.
  woensdag 18 maart 2020 @ 21:27:36 #38
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192129746
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 20:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je schiet daar wel degelijk iets mee op. Je hebt een veel lagere schuld dan.

Het misverstand zoals jij het ook weer ziet blijkbaar komt doordat men deze zaken enkel nog in "maandlast" uitdrukt. Dat is een volstrekt verkeerde benadering van schuld.
Dus jij denkt dat het beter is dat je 1100 euro betaald voor een woning van 300k dan 425 euro voor een woning van 410k? Dat maandbedrag moet je elke maand betalen hŤ? Waarom denk je dat het in 2008 zo fout ging? Omdat mensen door de hoge rente de hypotheek niet meer konden betalen.

Stel ik zou in de bijstand komen te zitten. Dan zegt de gemeente dat ik lekker in mijn woning mag blijven zitten omdat de maandlasten voor sociale huur duurder is.

Alles draait om maandlasten.
pi_192129778
Sterker nog, ik ben van plan te gaan verkopen!
pi_192135716
quote:

Dus sleuteloverdracht bij de notaris is al geweest en je ouders zijn t huis uit? Wat bij de makelaar wordt ondertekend en je periode hebt om financiering rond te krijgen kun je gewoon onderuit komen. Ja het kost je een boete maar nog steeds gewoon onderuit te komen
pi_192135767
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 20:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zie hier het bewijs. :) Als e.e.a instort zit je met een gigantische schuld waar je nooit meer uitkomt.
Zolang je niet hoeft te verhuizen en je je maandlasten kunt betalen is er niet zo veel aan de hand.
pi_192135813
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 07:48 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Zolang je niet hoeft te verhuizen en je je maandlasten kunt betalen is er niet zo veel aan de hand.
Het gaat erom dat je absoluut gezien een veel grotere schuld hebt terwijl je onderpand niet waardevast is. Een schuld van 4 ton weegt dan veel zwaarder dan een schuld van 2 ton. Het is toch echt eenvoudig maar dat principe wordt blijkbaar niet begrepen.
pi_192135867
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 07:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je absoluut gezien een veel grotere schuld hebt terwijl je onderpand niet waardevast is. Een schuld van 4 ton weegt dan veel zwaarder dan een schuld van 2 ton. Het is toch echt eenvoudig maar dat principe wordt blijkbaar niet begrepen.
Dat dat op papier niet goed staat begrijp ik ook wel, maar het scheelt dat vrijwel iedereen tegenwoordig aflost. Dus als je je maandlasten kunt blijven betalen verdwijnt die schuld wel. Ben alleen wel bang dat er een hoop mensen in de problemen gaan komen ivm baan verliezen -> hypotheek niet meer kunnen betalen -> dikke restschuld.
  donderdag 19 maart 2020 @ 08:46:12 #44
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192136390
De hypotheekadviseur (die mij overigens geen hypotheek hoeft te slijten) geeft aan dat hij verwacht dat de hypotheekrente op korte termijn 1 procent kan gaan stijgen.
pi_192136436
Dat is puur koffiedik kijken van die beste man, als het in dit tempo doorgaat zit je eind april op 5% of hoger.
pi_192136437
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:46 schreef Sunri5e het volgende:
De hypotheekadviseur (die mij overigens geen hypotheek hoeft te slijten) geeft aan dat hij verwacht dat de hypotheekrente op korte termijn 1 procent kan gaan stijgen.
Dus snel nog een huis kopen nu ;)
Love is in the air!
pi_192136461
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 07:57 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Dat dat op papier niet goed staat begrijp ik ook wel, maar het scheelt dat vrijwel iedereen tegenwoordig aflost. Dus als je je maandlasten kunt blijven betalen verdwijnt die schuld wel. Ben alleen wel bang dat er een hoop mensen in de problemen gaan komen ivm baan verliezen -> hypotheek niet meer kunnen betalen -> dikke restschuld.
Banken treffen daar nu al maatregelen tegen.

https://m.limburger.nl/cn(...)de-maak-bij-abn-amro
  donderdag 19 maart 2020 @ 08:53:50 #48
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192136488
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef Elan het volgende:
Dat is puur koffiedik kijken van die beste man, als het in dit tempo doorgaat zit je eind april op 5% of hoger.
Tuurlijk is het koffiedik kijken. Maar aan de onderliggende getallen kan hij niet anders concluderen dat de rente snel omhoog gaat.
pi_192136490
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:49 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Dus snel nog een huis kopen nu ;)
https://fd.nl/beurs/13385(...)chikbaar-door-corona

Succes.
pi_192136849
quote:
Jep, die huizen die straks allemaal wel weer aangeboden zijn worden als we weer mogen 'verplaatsen' :)
Love is in the air!
pi_192137800
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 07:57 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Al het horeca personeel bv. Daar zullen klappen vallen en daar kunnen anderen dan weer van profiteren op de huizen markt. Dog eat dog world.
pi_192137823
quote:
Het zijn gewoon verkopertjes, natuurlijk vertelt hij je deze onzin. Dan kan je dat mooi verspreiden. :')
pi_192138720
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 10:06 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Het zijn gewoon verkopertjes, natuurlijk vertelt hij je deze onzin. Dan kan je dat mooi verspreiden. :')
Elke onbenul kan bedenken dat de rente gaat stijgen.
pi_192139007
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 07:43 schreef funnywell het volgende:

[..]

Dus sleuteloverdracht bij de notaris is al geweest en je ouders zijn t huis uit? Wat bij de makelaar wordt ondertekend en je periode hebt om financiering rond te krijgen kun je gewoon onderuit komen. Ja het kost je een boete maar nog steeds gewoon onderuit te komen
Jep sleuteloverdracht al geweest. Ging allemaal heel snel. Huis stond 2 uur te koop, in de avond kwam de nieuwe eigenaar kijken en besloot het direct te kopen.
3 weken later voorlopig koopcontract getekend en nog een week later was alles rond met de sleuteloverdracht.
pi_192139146
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 21:27 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat het beter is dat je 1100 euro betaald voor een woning van 300k dan 425 euro voor een woning van 410k? Dat maandbedrag moet je elke maand betalen hŤ? Waarom denk je dat het in 2008 zo fout ging? Omdat mensen door de hoge rente de hypotheek niet meer konden betalen.

Stel ik zou in de bijstand komen te zitten. Dan zegt de gemeente dat ik lekker in mijn woning mag blijven zitten omdat de maandlasten voor sociale huur duurder is.

Alles draait om maandlasten.
Moet je niet je eigen huis opeten voordat je in de bijstand mag komen?
"Two weeks to flatten the curve......"
  Mod /KLB - Beste mod & Slimste user 2020 donderdag 19 maart 2020 @ 11:32:03 #56
383969 crew  Erasmus
F.R.F.C.
pi_192139344
Gekoppeld.
Het leven is een lof der zotheid.
Tenzij deze post moderatie betreft, kan de post van deze user met een satirisch en sarcastisch korreltje zout genomen worden.
pi_192139751
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:20 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Moet je niet je eigen huis opeten voordat je in de bijstand mag komen?
verkopen en inschrijven voor huur, zou het nu alvast doen, just in case
pi_192139792
quote:
Vorige crisis duurde het 5 jaar tot het laagste punt bereikt werd
pi_192139806
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

verkopen en inschrijven voor huur, zou het nu alvast doen, just in case
grapje of serieus?
pi_192139837
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:49 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

grapje of serieus?
serieus, zit nu gehuurd, had vroeger een eigen huis
pi_192139858
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

serieus, zit nu gehuurd, had vroeger een eigen huis
maar het klopt dus dat je je huis moet opeten voordat je in de bijstand komt? trouwens nu een huurhuis zoeken lijkt me best lastig.
pi_192139902
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:52 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

maar het klopt dus dat je je huis moet opeten voordat je in de bijstand komt? trouwens nu een huurhuis zoeken lijkt me best lastig.
Normaal gesproken wel. Mag je geen bezittingen hebben dan x bedrag. Weet niet precies hoeveel, laten we zeggen 6000 euro. Een huis is veel meer waard, dus die moet je dan eerst verkopen.
pi_192139914
quote:

[..]

Dan moet je bij familie of vrienden gaan wonen totdat er een huurwoning beschikbaar is, urgent is het niet meer.
ja, de bijstand wordt dan een lening zolang je huis nog niet verkocht is of het wordt door de bank geveild, als je je hypotheek niet meer kan betalen.
pi_192140178
quote:

[..]

Als er geen hypotheek lening tegenover staat klopt dat.

Gaat uiteindelijk om je eigen vermogen. Dus een huis van 250k en een lening van 250k is geen probleem. Je mag overwaarde hebben maar hoeveel weet ik niet precies.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:54 schreef StephanL het volgende:

[..]

Normaal gesproken wel. Mag je geen bezittingen hebben dan x bedrag. Weet niet precies hoeveel, laten we zeggen 6000 euro. Een huis is veel meer waard, dus die moet je dan eerst verkopen.
Maar daar staat in veel gevallen ook een negatieve waarde tegenover (lening). De vraag in deze is wat het verschil is tussen die twee. Boven een x bedrag kun je geen bijstand aanvragen.
pi_192140787
Maand geleden huis verkocht. Nu half jaar huren. Eens kijken wat er gaat gebeuren... In ieder geval ongetwijfeld iets
Love is in the air!
pi_192140835
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 12:41 schreef Landgeld het volgende:
Maand geleden huis verkocht. Nu half jaar huren. Eens kijken wat er gaat gebeuren... In ieder geval ongetwijfeld iets
netjes. dat zou zomaar precies de top geweest kunnen zijn.
pi_192140876
quote:

[..]

Je krijgt een krediet bij de sociale verzekeringsbank ter waarde van 80% van je overwaarde. Als dit op is wordt het huis verkocht en ga je huren. Tenzij je alles weer financieel op de rit krijgt voor die tijd.
pi_192141079
quote:
Wacht ... ik pak mijn glazen bol.er even bij.

Nogal een gedurfde uitspraak van de beste man.

Ongeveer in de lijn van 'de kans is klein dat er Corona' komt in NL.
pi_192141179
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 12:43 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

netjes. dat zou zomaar precies de top geweest kunnen zijn.
Ja, niemand die het weet. Kan ook dat het nog even doorstijgt . Of dat rentes stijgen. Niemand die het weet. Zelfs de experts niet.

Ze dachten ook dat Corona-virus ons land niet zou raken.
Love is in the air!
pi_192141203
Mensen die willen kopen = "jaa, de huizenmarkt gaat instorten"
Mensen die verkopen = '" Jaa, er gaat helemaal niets gebeuren"

Als we dit topic over een jaar teruglezen weten we pas meer. Dat is volgens mij de enige conclusie :)

Over een jaar weten we meer.
Love is in the air!
pi_192141245
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:06 schreef Landgeld het volgende:

Als we dit topic over een jaar teruglezen weten we pas meer. Dat is volgens mij de enige conclusie :)

jammer dat we geen RemindmeBot hebben.
pi_192141270
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:08 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

jammer dat we geen RemindmeBot hebben.
Je kan jezelf een brief sturen ;) . Nee even serieus mensen. We zijn nog geen 1 week onderweg na de zwaardere maatregelen. Ontwikkelingen gaan zo ongelooflijk snel.
Love is in the air!
pi_192141381
quote:

Er komt amper volk op af nu dus mensen gaan hun huis echt niet verkopen nu.

Behalve als je wel moet @vosss omdat je al een ander huis gekocht hebt.

Wat weer zorgt voor schaarste wat devaluatie weer zal reduceren (korte termijn). Op lange termijn blijft er gewoon een tekort aan woningen, en zal dat virus ook wel weer een keer onder controle worden gebracht al dan niet middels een vaccin.

Vergeet ook niet dat een percentage potentiŽle kopers allang was afgehaakt omdat ze toch niet in aanmerking kwamen. Die groep komt bij een prijsdaling weer in de markt, wat de prijzen zo weer omhoog stuwt naar de oude situatie.

Banken en overheden geven ook aan mensen die tijdelijk geen werk hebben gecompenseerd zullen worden. Zodra de maatregelen afvlakken kunnen die mensen gewoon direct weer aan de bak.
pi_192141412
[/quote]
quote:

nou, toch maar even een makelaar gebeld om het verkooptraject op te starten :D
  donderdag 19 maart 2020 @ 13:17:04 #75
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192141414
quote:

[..]

Ik dacht dat het zo was dat als je maandlasten qua hypotheek lager zijn dan een eventuele huur van een huurwoning ja mag blijven zitten.
pi_192141422
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 12:41 schreef Landgeld het volgende:
Zit in zelfde schuitje. Eind februari overdracht gehad en nu een jaartje huren.

Er gaat zeker iets gebeuren op de huizenmarkt al was het maar dat banken de normen gaan aanscherpen.

Als de markt stabiliseert vind ik het al prima. Grote economische schade zit niemand op te wachten.
pi_192141507
Ik heb echt vorige maand een huis gekocht. Benieuwd of ik net op tijd was, of juist het verkeerde moment heb gekozen. We gaan het zien.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_192141548
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:21 schreef Cara het volgende:
Ik heb echt vorige maand een huis gekocht. Benieuwd of ik net op tijd was, of juist het verkeerde moment heb gekozen. We gaan het zien.
Maakt niet meer uit toch? Als je tevreden bent met de aankoop en het kan betalen boeit het niet wat er met de markt gebeurt.

Het kan wel iets uitmaken als je binnen paar jaar wil verkassen maar dat doen weinig huizenkopers.
pi_192141683
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:23 schreef Ericr het volgende:

[..]

Maakt niet meer uit toch? Als je tevreden bent met de aankoop en het kan betalen boeit het niet wat er met de markt gebeurt.

Het kan wel iets uitmaken als je binnen paar jaar wil verkassen maar dat doen weinig huizenkopers.
Klopt, tenzij je 1 a 2 jaar later gewoon veel meer had kunnen kopen voor dat geld. Dan heb je jarenlang dus ook meer plezier van ;)

Aan de andere kant - als je je baan verliest , de hypotheekrente stijgt kan je over een jaar niet meer kopen, dus moet je hiermee tevreden zijn. Je kan nooit iets zeker weten van te voren.

Met name in de Randstad doen veel mensen concessies in het kader van budget. Zou toch mooi zijn als je door kelderen van prijzen 10m2 meer kan kopen. Dat vooral.

Als je super tevreden bent maakt het inderdaad weinig uit. Gewoon weer 10-20 jaar blijven zitten!
Love is in the air!
pi_192141706
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:17 schreef Ericr het volgende:

[..]

Zit in zelfde schuitje. Eind februari overdracht gehad en nu een jaartje huren.
Welke regio? En wat is de reden van huur?

Huren vind ik alleen irritant dat je kaal huurt en alles moet kopen. Heb liever gemeubileerd, alleen is dat vaak een kortere periode :)
Love is in the air!
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')