Na de IC verlaat je niet direct het ziekenhuis. Ik postte vanochtend het praktijkvoorbeeld van mijzelf; oma afgelopen januari op IC, op het eind moest ze van de zaal af naar een niet-IC kamer, omdat er plek nodig was op de reguliere IC en zij het toch niet zou halen. Gestorven in het ziekenhuis, maar niet op de IC, en dus absoluut niet thuis zoals jij zegt.quote:
Nou ja, het is wel een realistisch scenario omdat we niet genoeg testen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Op basis van de cijfers van Duitsland hebben we inmiddels al 20000+ (wellicht al 30000) besmettingen gebaseerd op de doden en dat de Duitsers wel fatsoenlijk testen. (Ik weet het veel aannames maar goed)
Dat is ook niet zo vreemd met maatregelen die amper een week oud zijnquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zag net nog iemand posten dat het aantal besmettingen mee viel?![]()
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
18-mrt 2051 - 20,29%
We blijven op het "verdubbelen in minder dan 4 dagen" schema en dat is alleen wat we testen.
Voorlopig ga ik er niet van uit dat ze de vereisten veranderen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zit een limiet op het aantal tests dat verwerkt kan worden.
Diezelfde limiet zit niet op het aantal besmettingen.
Hoe langer je verspreiding van het virus vertraagt, hoe minder mensen overlijden voor er een vaccin of geneesmiddel is. Sterker vertragen betekent minder doden. In China blijft men nu steken op ca. 4.000 doden. Wij zullen daar met het huidige beleid snel over heen gaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
De verspreiding hou je never-nooit niet tegen. Je kunt wel enigszins zorgen dat het sneller of langzamer gaat en die afstemt op de zorgcapaciteit.
Onderbouw aub de aangenomen relatie sterfgevallen die helaas... in elke scenario minimaal hetzelfde is....erg (te) hoog waarbij met controleren je tenminste niet doodgaat omdat of doordat er geen zorg is.
Feiten zijn dat ca 2% van de besmette mensen eraan doodgaat.... ik wil dat geen 4% of meer laten zijn omdat de zorg voor anderen is uitgeschakeld.
Het meeste komt uit z'n nekquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:13 schreef BobW het volgende:
Wel mooi dat Asscher bijna altijd alles uit het hoofd doet.
Bovendien kiezen veel ouderen er voor om niet meer op een IC behandeld te willen worden. Die gaan daar dus überhaupt al niet heen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Na de IC verlaat je niet direct het ziekenhuis. Ik postte vanochtend het praktijkvoorbeeld van mijzelf; oma afgelopen januari op IC, op het eind moest ze van de zaal af naar een niet-IC kamer, omdat er plek nodig was op de reguliere IC en zij het toch niet zou halen. Gestorven in het ziekenhuis, maar niet op de IC, en dus absoluut niet thuis zoals jij zegt.
Niet zo raar als de incubatietijd 4-14 dagen is volgens mij toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zag net nog iemand posten dat het aantal besmettingen mee viel?![]()
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
18-mrt 2051 - 20,29%
We blijven op het "verdubbelen in minder dan 4 dagen" schema en dat is alleen wat we testen.
Er zal ongetwijfeld een andere werkwijze van distributie gaan plaatsvinden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:13 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bedoel je nu dat het op straat zal verkocht worden, in tegenstelling tot in coffeeshops?
Als coffeeshop kan je makkelijk verkoop "aan de deur (van de shop)" organiseren zodat de klanten niet binnen moeten komen. Als er grootschalig in het zwart verkocht wordt mag je niet opvallen, dan vermoed ik dat het eerder in een privéwoning zal gebeuren. Maar goed, kan me vergissen.
Totaal achterlijke vraagstelling ja. Alsof Asscher iets gaat zeggen over hoe de woorden van Rutte uitgelegd moet worden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:18 schreef Chia het volgende:
Discussie over hoe Ruttes woorden geïnterpreteerd moeten worden.'Ik denk dat hij a bedoelt' 'Maar volgens mij zei hij b'
Lekker omslachtig
bidetquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:19 schreef quirina het volgende:
Bidet heeft wel gelijk.
Dat werd wel gezegd.
Dan nog vertraging bij metingen, rapportage enzo ... dus misschien nog wel iets langer. Ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Er werd vanochtend in de briefing gesproken over 2 weken meen ik, wat dus nog veel langer zou zijn?quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet zo raar als de incubatietijd 4-14 dagen is volgens mij toch?
Als de incubatietijd 1-3 dagen was, had je nu al effect gezien.
Morgen afwachten of eerder vrijdag/zaterdag. Ik denk ook dat de politiek daar op wacht.
Bron graag.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:13 schreef Grishenko_ het volgende:
Kijk maar naar het ontstaan van het coronavirus. Een mafkees uit China besloot een vleermuis te eten en de wereld zit met de gebakken peren. Ook al gaan wij overstappen naar een biologische landbouw; elders kan een virus toch weer ontstaan.
Trouwens, Asscher
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |