SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-het is hier ook geen vbl-sc
-je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Vandaag: Pond naar 1.079 van 1.102quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was sarcastisch hè
Denk dat de halve wereld inmiddels wel op de hoogte is van het gebrek aan actie in Engeland.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
PvdDContinu dezelfde vragen blijven stellen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Zag net nog iemand posten dat het aantal besmettingen mee viel?![]()
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
18-mrt 2051 - 20,29%
We blijven op het "verdubbelen in minder dan 4 dagen" schema en dat is alleen wat we testen.![]()
De rest van de wereld heeft GEEN landbouw?A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Alhoewel ze een punt heeft, lijkt me dit niet het belangrijkste topic van vandaag."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
De verspreiding hou je never-nooit niet tegen. Je kunt wel enigszins zorgen dat het sneller of langzamer gaat en die afstemt op de zorgcapaciteit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:52 schreef Benger het volgende:
[..]
Het moet zo snel mogelijk, omdat je dan verspreiding en het aantal sterfgevallen kunt beperken. Als het aantal besmettingen terug is gebracht, kun je die maatregelen weer terugschroeven. Je zult sowieso in lock down moeten ook met het huidige wanbeleid. Alleen kun je de door snel in lock down te gaan verspreiding van het virus voorkomen. Je zou zelfs net als in China heel gericht in lock down kunnen gaan: alleen die gemeenten waar het zich in de gemeenschap verspreid en er geen zicht meer op is. In feite wat ze in China doen met Wuhan. 98% van China is niet in lockdown. Heel Nederland in lock down is onwenselijk, maar wordt met het huidige wanbeleid zo langzamerhand onafwendbaar.
Onderbouw aub de aangenomen relatie sterfgevallen die helaas... in elke scenario minimaal hetzelfde is....erg (te) hoog waarbij met controleren je tenminste niet doodgaat omdat of doordat er geen zorg is.
Feiten zijn dat ca 2% van de besmette mensen eraan doodgaat.... ik wil dat geen 4% of meer laten zijn omdat de zorg voor anderen is uitgeschakeld."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Zeker iets van "We hebben gehoord dat er in China een 17-jarige hond aan dit virus bezweken is. Hoe groot acht u de kans dat dit ook hier kan gebeuren?"quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:11 schreef Zeroku het volgende:
PvdDContinu dezelfde vragen blijven stellen.
![]()
Je weet hopelijk toch wel dat het vk grotendeels zijn voedsel importeert? Als dat stopt dan is het op.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het ging over het VK, dat bericht over "nog een paar weken voor het op is"![]()
Het gaat om de Nederlandse veehouderij en de tikkende tijdbom voordat we zelf een virus gaan verspreiden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Zeker iets van "We hebben gehoord dat er in China een 17-jarige hond aan dit virus bezweken is. Hoe groot acht u de kans dat dit ook hier kan gebeuren?"Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
nNee, gezeik over de vogelgriep.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Zeker iets van "We hebben gehoord dat er in China een 17-jarige hond aan dit virus bezweken is. Hoe groot acht u de kans dat dit ook hier kan gebeuren?"![]()
Bedoel je nu dat het op straat zal verkocht worden, in tegenstelling tot in coffeeshops?quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Windsnelheid speelt hier nauwelijks een rol. Een virus overleeft niet lang in de buitenlucht en doorgaans zullen de nies/hoest druppels zich snel op de grond bevinden. Vandaar de afstand van 1-2meter waarbij vooral gemiddelen van toepassing zijn.
Waar we vaak over discussieren is het woord waarschijnlijk. Ik kan je één ding garanderen dat de kans op besmetting bij 1:1 buitencontacten kleiner zal zijn dan die je binnenskamers hebt in een groep van 100:1. Ik hoop dat niet - kinderachtig - hoef uit te leggen.
Als coffeeshop kan je makkelijk verkoop "aan de deur (van de shop)" organiseren zodat de klanten niet binnen moeten komen. Als er grootschalig in het zwart verkocht wordt mag je niet opvallen, dan vermoed ik dat het eerder in een privéwoning zal gebeuren. Maar goed, kan me vergissen.are we infinite or am I alone![]()
Ik ben een beetje bang dat shit ineens gaat escaleren. We hebben een delay van 2 weken als we maatregelen aanscherpen. Het aantal verdubbelt elke 4 dagen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
18-mrt 2051 - 20,29%
We blijven op het "verdubbelen in minder dan 4 dagen" schema en dat is alleen wat we testen.![]()
Ehm, als je er van uit gaat dat de verhouding tussen het aantal mensen dat in aanmerking komt voor tests en het aantal infecties constant is, dan blijft "verdubbelen in minder dan 4 dagen" staanquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
18-mrt 2051 - 20,29%
We blijven op het "verdubbelen in minder dan 4 dagen" schema en dat is alleen wat we testen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Kijk maar naar het ontstaan van het coronavirus. Een mafkees uit China besloot een vleermuis te eten en de wereld zit met de gebakken peren. Ook al gaan wij overstappen naar een biologische landbouw; elders kan een virus toch weer ontstaan.
Trouwens, Asscher
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Het is een legitieme vraag maar snap wel dat niemand nu het geduld voor deze vraag kan opbrengen. Komt ook een beetje zeurderig overquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
n
[..]
Nee, gezeik over de vogelgriep.![]()
![]()
Totaal misplaatst in dit debat. Er zijn betere momenten om te kiezen voor die vraag.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:14 schreef bdd8 het volgende:
[..]
Het is een legitieme vraag maar snap wel dat niemand nu het geduld voor deze vraag kan opbrengen. Komt ook een beetje zeurderig overOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
duct tape over de mond is eigenlijk nog veel beter dan een mondkapje.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
dat werkt alleen in filmsquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:13 schreef Tuned22 het volgende:
Voor types als Ouwehand heeft men ducttape uitgevonden![]()
Beleidsambtenaren hebben het al zo zwaar.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:14 schreef Vasilevski het volgende:
Goed dat er eindelijk eens iemand aan de beleidsambtenaren denkt. Op de PvdA kun je altijd rekenen.![]()
Er zit een limiet op het aantal tests dat verwerkt kan worden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ehm, als je er van uit gaat dat de verhouding tussen het aantal mensen dat in aanmerking komt voor tests en het aantal infecties constant is, dan blijft "verdubbelen in minder dan 4 dagen" staan
Diezelfde limiet zit niet op het aantal besmettingen.![]()
Na de IC verlaat je niet direct het ziekenhuis. Ik postte vanochtend het praktijkvoorbeeld van mijzelf; oma afgelopen januari op IC, op het eind moest ze van de zaal af naar een niet-IC kamer, omdat er plek nodig was op de reguliere IC en zij het toch niet zou halen. Gestorven in het ziekenhuis, maar niet op de IC, en dus absoluut niet thuis zoals jij zegt.quote:![]()
Nou ja, het is wel een realistisch scenario omdat we niet genoeg testen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Op basis van de cijfers van Duitsland hebben we inmiddels al 20000+ (wellicht al 30000) besmettingen gebaseerd op de doden en dat de Duitsers wel fatsoenlijk testen. (Ik weet het veel aannames maar goed)
Ik geloof dat eerder dan de cijfers nu. Ik geloof ook dat covid al veel langer in NL was dan het rivm er achter kwam.
Ik geloof ook dat ik het gehad heb in de afgelopen, heb namelijk best veel in vliegtuigen gezeten naar Zwitserland en Italië de afgelopen maanden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Dat is ook niet zo vreemd met maatregelen die amper een week oud zijnquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
18-mrt 2051 - 20,29%
Voorlopig ga ik er niet van uit dat ze de vereisten veranderen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zit een limiet op het aantal tests dat verwerkt kan worden.
Diezelfde limiet zit niet op het aantal besmettingen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Hoe langer je verspreiding van het virus vertraagt, hoe minder mensen overlijden voor er een vaccin of geneesmiddel is. Sterker vertragen betekent minder doden. In China blijft men nu steken op ca. 4.000 doden. Wij zullen daar met het huidige beleid snel over heen gaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
De verspreiding hou je never-nooit niet tegen. Je kunt wel enigszins zorgen dat het sneller of langzamer gaat en die afstemt op de zorgcapaciteit.
Onderbouw aub de aangenomen relatie sterfgevallen die helaas... in elke scenario minimaal hetzelfde is....erg (te) hoog waarbij met controleren je tenminste niet doodgaat omdat of doordat er geen zorg is.
Feiten zijn dat ca 2% van de besmette mensen eraan doodgaat.... ik wil dat geen 4% of meer laten zijn omdat de zorg voor anderen is uitgeschakeld.![]()
Het meeste komt uit z'n nekquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:13 schreef BobW het volgende:
Wel mooi dat Asscher bijna altijd alles uit het hoofd doet.![]()
Discussie over hoe Ruttes woorden geïnterpreteerd moeten worden.'Ik denk dat hij a bedoelt' 'Maar volgens mij zei hij b'
Lekker omslachtig
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 15:18:36 ]![]()
Bovendien kiezen veel ouderen er voor om niet meer op een IC behandeld te willen worden. Die gaan daar dus überhaupt al niet heen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Na de IC verlaat je niet direct het ziekenhuis. Ik postte vanochtend het praktijkvoorbeeld van mijzelf; oma afgelopen januari op IC, op het eind moest ze van de zaal af naar een niet-IC kamer, omdat er plek nodig was op de reguliere IC en zij het toch niet zou halen. Gestorven in het ziekenhuis, maar niet op de IC, en dus absoluut niet thuis zoals jij zegt.![]()
Niet zo raar als de incubatietijd 4-14 dagen is volgens mij toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
18-mrt 2051 - 20,29%
We blijven op het "verdubbelen in minder dan 4 dagen" schema en dat is alleen wat we testen.
Als de incubatietijd 1-3 dagen was, had je nu al effect gezien.
Morgen afwachten of eerder vrijdag/zaterdag. Ik denk ook dat de politiek daar op wacht.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Er zal ongetwijfeld een andere werkwijze van distributie gaan plaatsvinden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:13 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bedoel je nu dat het op straat zal verkocht worden, in tegenstelling tot in coffeeshops?
Als coffeeshop kan je makkelijk verkoop "aan de deur (van de shop)" organiseren zodat de klanten niet binnen moeten komen. Als er grootschalig in het zwart verkocht wordt mag je niet opvallen, dan vermoed ik dat het eerder in een privéwoning zal gebeuren. Maar goed, kan me vergissen.
Ik heb niet de illusie dat drugsverkoop ook maar enigszins hierdoor anders zal worden. Het zal alleen een paar uur/dagen of weken duren voordat inventieve mensen oplossing hebben gevonden die beantwoorden aan de intentie van maatregelen.
De groepsmaatregel was alleen om groepen mensen uiteen te laten gaan zodat de kans op massale virusverspreiding wordt getemperd.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat een coffeeshop een soort van afhaalbalie gaat krijgen, net als de friettent hier, wordt waarbij mensen buiten 2 meter uiteen staan te wachten op hun bestelling.
Los daarvan wordt en zullen drug ook onderhands blijven worden verkocht."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Waarom willen ze nou niet toegeven dat het een waardeloze speech was van Rutte die heel onstaatsmanachtig verwarring heeft gezaaid met zijn opportunisme?Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Totaal achterlijke vraagstelling ja. Alsof Asscher iets gaat zeggen over hoe de woorden van Rutte uitgelegd moet worden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:18 schreef Chia het volgende:
Discussie over hoe Ruttes woorden geïnterpreteerd moeten worden.'Ik denk dat hij a bedoelt' 'Maar volgens mij zei hij b'
Lekker omslachtigOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
Forum Opties Forumhop: Hop naar: