Huh, hoe had je dat precies willen testen dan?quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je kunt niet alles preventief inkopen, helaas. Als je hier miljoenen beademingsapparaten had staan en je blijkt allemaal stoma's nodig te hebben, sta je ook mooi voor lul.
Als je alles vooraf zou kunnen voorspellen hadden ze al een vaccin gehad.
Gewoon op alle vleermuizen in Wuhan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:23 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Huh, hoe had je dat precies willen testen dan?
Rip Batman.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gewoon op alle vleermuizen in Wuhan.
(Dit was puur hypothetisch, het moge duidelijk zijn dat je niet alles in de hand hebt)
Ja, niet elk land had van te voren zoveel regentia liggen als bijvoorbeeld Zuid-Korea. Is ook misschien een resultaat van eerdere bezuinigingen in de zorg en onderzoeksgeld van Rutte II.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je kunt niet alles preventief inkopen, helaas. Als je hier miljoenen beademingsapparaten had staan en je blijkt allemaal stoma's nodig te hebben, sta je ook mooi voor lul.
Als je alles vooraf zou kunnen voorspellen hadden ze al een vaccin gehad.
Raar dat iemand die in een ziekenhuis werkt hier 24/7 kan posten ten tijden van crisis.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kyran komt ook achter dat Nederland wel kan opschalen. Het is ongekend dat ze achter de schermen dingen voorbereiden en niet alles vertellen aan het volk.
Ik geniet.
En van zulk iemand had ik wel wat meer geruststellende woorden verwacht, al weet je zelf wellicht dat het ernstig is uit de bronnen binnen ziekenhuis (aangenomen dat hij daar echt werktquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:25 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Raar dat iemand die in een ziekenhuis werkt hier 24/7 kan posten ten tijden van crisis.
Wel flauw dat ze zoiets niet gewoon persoonlijk aan hem laten weten. Het is toch de grootste coronakenner van het land.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kyran komt ook achter dat Nederland wel kan opschalen. Het is ongekend dat ze achter de schermen dingen voorbereiden en niet alles vertellen aan het volk.
Ik geniet.
De eerdere SARS uitbraak in Azië zal ook meespelen denk ik, de volgende keer is Europa ook beter voorbereid (hopelijk).quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, niet elk land had van te voren zoveel regentia liggen als bijvoorbeeld Zuid-Korea. Is ook misschien een resultaat van eerdere bezuinigingen in de zorg en onderzoeksgeld van Rutte II.
Ja dit is wel een wijze les mocht er een virus uitbreken dat nog een hogere mortaliteit heeft.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
De eerdere SARS uitbraak in Azië zal ook meespelen denk ik, de volgende keer is Europa ook beter voorbereid (hopelijk).
Mwah, als dit voorbij is gaan we natuurlijk weer vrolijk verder met bezuinigen op alles.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
De eerdere SARS uitbraak in Azië zal ook meespelen denk ik, de volgende keer is Europa ook beter voorbereid (hopelijk).
Dat denk ik niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Mwah, als dit voorbij is gaan we natuurlijk weer vrolijk verder met bezuinigen op alles.
Hoezo?quote:
Dit ja. Men ziet nu wel de relevantie van de zorg.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
De strakke begrotingen van Nederland van afgelopen jaren helpt wel om nu veel in economie te stoppen door ZZP'ers te redden en de ondernemers te helpen.
In eerste jaren zullen ze wel een voorraad gaan opbouwen maar daarna zal het wel weer afgebouwd worden als het wat minder fris in geheugen ligt.
quote:Zo heeft de krijgsmacht ook medische capaciteit. Er is het calamiteitenhospitaal in Utrecht en daarnaast ook een noodhospitaal en opvangcapaciteit om mensen in quarantaine te houden. Ook de de amfibische transportschepen van Defensie hebben geavanceerde en ruime ziekenboegen om mensen met besmettelijke ziekten te behandelen.
Het bevoorradingsschip Zr. Ms. Karel Doorman bewees zijn meerwaarde al eens in 2014 toen het werd ingezet bij de ebola-bestrijding in West-Afrika, meldt Defensie.
Vandaag zou alles opgelost gaan worden toch?quote:
Ook iemand waarvan je weet dat hij vooral erg onintelligent is.quote:
Anno 2020 is het een feestje om aan expertise te tornen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:10 schreef maxi-mus het volgende:
Raar dat zoveel mensen dat gewauwel van Wilders als zoete koek slikt. Ik heb al bijna bingo.
Als er nu een lockdown was geweest had Geert dat vreselijk gevonden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:24 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Anno 2020 is het een feestje om aan expertise te tornen.
Alles beneden de rivieren hadden ze een jaar of 75 geleden aan de Duitsers moeten geven. Maar ik ben het met mijn beperkte kennis wel met je eens.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:35 schreef franklop het volgende:
Vloek ik in de kerk als ik zeg dat alles naar mijn idee goed aangepakt werd? Enige kritiek dat ik had is dat ze eerst Brabant op slot gooiden, toen hadden ze eigenlijk het hele land al moeten doen.
Niet dat het nu had uitgemaakt, maar toch.
Lastig om te zeggen welke methode het beste is natuurlijk maar ik vind het redelijk verlopen. Communicatie had in eerste fase wel beter gekund denk ik. Wellicht is het ook wel makkelijk praten voor mij aangezien ik in noordelijke helft van Nederland woon en het hier stuk minder erg is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:35 schreef franklop het volgende:
Vloek ik in de kerk als ik zeg dat alles naar mijn idee goed aangepakt werd? Enige kritiek dat ik had is dat ze eerst Brabant op slot gooiden, toen hadden ze eigenlijk het hele land al moeten doen.
Lekker hoorquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:41 schreef maxi-mus het volgende:
Saskia Noort heeft op mij gereageerd. Die ga ik ziedend krijgen.
Nouja, ik heb de eerste corona dode al in mijn familie en niet iemand die met veel mensen in contact stond.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:35 schreef franklop het volgende:
Gecondoleerd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nouja, ik heb de eerste corona dode al in mijn familie en niet iemand die met veel mensen in contact stond.
We hadden wel eerder mensen kunnen die terug te kwamen uit risicogebieden in quarantaine te zetten en alle contacten vol te testen. Daar zijn we wel heel laks in geweest.
Gecondoleerdquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nouja, ik heb de eerste corona dode al in mijn familie en niet iemand die met veel mensen in contact stond.
We hadden wel eerder mensen kunnen die terug te kwamen uit risicogebieden in quarantaine te zetten en alle contacten vol te testen. Daar zijn we wel heel laks in geweest.
Gecondoleerdquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Als je dit in COR had gepost, ja, hier is dit een meer gangbare mening volgens mij. Ik denk dat men wel iets eerder op China en ook Italie had kunnen reageren, maar dat is ook achteraf gelul.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:35 schreef franklop het volgende:
Gecondoleerd en sterkte!quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:49 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Lekker wollige toespraak met hier en daar dure woorden bijquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:59 schreef Steven184 het volgende:
Klaver trouwens hard aan het oefenen voor het premierschap met deze toespraak.
Inderdaadquote:Op woensdag 18 maart 2020 14:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Lekker wollige toespraak met hier en daar dure woorden bij
Sterkte.quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:04 schreef El-Stinho het volgende:
Opeens scrollt m'n touchpad lastig. Kutding.
Daar wees ik Scrummie ook op, toen werd hij erg boos. Wat kijk je momenteel op Netflixquote:Op woensdag 18 maart 2020 14:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Fascinerend wel weer hoor, dat coronatopic.
Wilders aan het woord:
"WildersGod"
"Jullie zijn het alleen maar met hem oneens omdat het Wilders is die het zegt."
Klaver aan het woord:
"Klaver"
Ik ga even netflixen.
twitter:NOS twitterde op woensdag 18-03-2020 om 14:19:07Ook Songfestival gaat dit jaar niet door wegens corona-uitbraak https://t.co/xZP1VTjKZw reageer retweet
Scrummie en HeatWave wonen allebei niet zelfstandig, vermoed ik.quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:21 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Daar wees ik Scrummie ook op, toen werd hij erg boos. Wat kijk je momenteel op Netflix
Die vond ik minder dan seizoen 1 maar het kleurtje van de nieuwe hoofdpersoon zal je aanspreken.quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Scrummie en HeatWave wonen allebei niet zelfstandig, vermoed ik.
Ik ga nu beginnen aan seizoen 2 van Altered Carbon.
Dat corona is zo gek nog niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:19 schreef franklop het volgende:
Jongens, het Songfestival gaat niet door!
Uw eerste reactie?
Ga werk zoeken.quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Fascinerend wel weer hoor, dat coronatopic.
Wilders aan het woord:
"WildersGod"
"Jullie zijn het alleen maar met hem oneens omdat het Wilders is die het zegt."
Klaver aan het woord:
"Klaver"
Ik ga even netflixen.
Dat thuiswerken bevalt me wel, 's ochtends even je best doen en de rest van de middag lekker relaxen.quote:
Pff, hier is het een en al drama. Klanten uit Duitsland (maar ook Frankrijk, Spanje en uiteraard NL), zijn enorme volumes binnen aan het halen. Ze halen 3x zoveel binnen dan wat er in de forecast stondquote:Op woensdag 18 maart 2020 14:32 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat thuiswerken bevalt me wel, 's ochtends even je best doen en de rest van de middag lekker relaxen.
Ik word in de gaten gehoudenquote:Op woensdag 18 maart 2020 14:32 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat thuiswerken bevalt me wel, 's ochtends even je best doen en de rest van de middag lekker relaxen.
Of je wel echt aan het werk bent?quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik word in de gaten gehouden
Jazeker.quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Of je wel echt aan het werk bent?
quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:53 schreef TLC het volgende:
Zet ook maar een streep door de Tour de France
Eens, echt de meest briljante uitvinding sinds het wiel. Ik moet in deze tijd vooral papierwerk in orde maken. Vroeg opstaan, drie a vier uur knallen en de rest van de dag met de voeten op tafel maar ondertussen wel gewoon betaald krijgen voor negen uur.quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:32 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Is dit echtquote:Op woensdag 18 maart 2020 14:58 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Eens, echt de meest briljante uitvinding sinds het wiel. Ik moet in deze tijd vooral papierwerk in orde maken. Vroeg opstaan, drie a vier uur knallen en de rest van de dag met de voeten op tafel maar ondertussen wel gewoon betaald krijgen voor negen uur.
Een sleeve met een donker kleurtje, het is wat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:26 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die vond ik minder dan seizoen 1 maar het kleurtje van de nieuwe hoofdpersoon zal je aanspreken.
COR / Het grote Jaap van Dissel adoratietopic!quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:10 schreef Slobeend het volgende:
Is er al een Jaap van Dissel adoratietopic?
Lollig.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:14 schreef El-Stinho het volgende:
https://speld.nl/2020/03/(...)gen-naar-12-miljoen/
Niet als je beeldmeetings hebtquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
Je kan wel in meetings ongegeneerd op je telefoon
Heeft toch wel weer wat schuimbek reacties tot gevolg gehad. Ik had laatst een topic gemaakt over The Witcher en de eerste 5 pagina's ging het enkel maar over dat het geschiedkundig incorrect was dat er allemaal donkere mensen in zaten. The Witcher is een verhaal over heksen en rare wezens etc.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Een sleeve met een donker kleurtje, het is wat.
Wtf.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:19 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Heeft toch wel weer wat schuimbek reacties tot gevolg gehad. Ik had laatst een topic gemaakt over The Witcher en de eerste 5 pagina's ging het enkel maar over dat het geschiedkundig incorrect was dat er allemaal donkere mensen in zaten. The Witcher is een verhaal over heksen en rare wezens etc.
Dit is een grapje toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:25 schreef noodgang het volgende:
Er komen de komende weken meer mensen op de IC omdat de maximumsnelheid van 130 naar 100 is gegaan. Dankjewel Thierry
Goed topic.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:11 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
COR / Het grote Jaap van Dissel adoratietopic!
quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:54 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
'Mao Zdong had de beste intenties'.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:54 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zei Baudet dat? Sinds wanneer flirt die met het communisme?quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:54 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja, was als voorbeeld dat intenties niets zeggen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zei Baudet dat? Sinds wanneer flirt die met het communisme?
Best vermoeiend dat we ook in dit soort tijden vastzitten aan lapzwansen die in het onmogelijke spectrum gaan zitten en van daaruit deconstructief debatten gaan vergallen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:09 schreef Slobeend het volgende:
Heel vermoeiend dat het nu toch weer een politiek spelletje wordt waarin radicaal-rechts voor een lockdown is en al hun kiezers daar ook ineens slaafs voor zijn. Maar wel met je hele gezin boodschappen doen bij de Aldi.
Als je dat probleem wil oplossen moet je juist niet voor een lockdown gaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:16 schreef Mani89 het volgende:
Hoog tijd voor die lockdown. Er wonen teveel mongolen in Nederland.
Ligt eraan op welke termijn je het op wilt lossen. Je kunt natuurlijk ook voor een lockdown gaan en dat probleem dus mogelijk naar later verplaatsen. Het is maar wat je wiltquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als je dat probleem wil oplossen moet je juist niet voor een lockdown gaan.
Wat is jouw definitie van slopen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:32 schreef Mani89 het volgende:
Thierry sloopt iedereen in dat debat, wat een heerlijkheid.
Waarom hap je?quote:
Een serieuze vraag stellen aan Mani89, hahahahahahaha.quote:
Volgens mij stemt Mani echt Baudet. De ene keer zegt ie dat het een act is, en later weer niet. Zeg het maar.quote:
Nee joh.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:49 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Volgens mij stemt Mani echt Baudet.
Ga even zes minuten naar Wende kijken om tot rust te komen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:49 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Volgens mij stemt Mani echt Baudet. De ene keer zegt ie dat het een act is, en later weer niet. Zeg het maar.
Jij niet dan?quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:49 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Volgens mij stemt Mani echt Baudet. De ene keer zegt ie dat het een act is, en later weer niet. Zeg het maar.
Mooi he.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:51 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ga even zes minuten naar Wende kijken om tot rust te komen.
twitter:JaapFriso twitterde op woensdag 18-03-2020 om 15:59:51Voor wie het debat niet volgt, een samenvatting:
PVV: LOCKDOWN LOCKDOWN
(want RIVM is stom)
Baudet: LOCKDOWN
(want ik ben de enige die het snapt)
PVDD: het is de schuld van de bio-industrie
Arib: willen jullie niet steeds door elkaar heen praten
#coronadebat reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |