quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn oma van 89 is zeer ziek, waarschijnlijk influenza, mogelijk corona. Mocht dit laatste het geval zijn dan raakt de stront de ventilator in het verpleegtehuis waar ze (sinds een maand ook echt.. ) woont.
Ook een mooi moment om een nieuwe jaartelling te starten zoals in de film 2012.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de economie anders wel blijft draaien.
Nederland exporteert nogal veel naar andere landen, wist je dat?
Staat ook gewoon in het schema van school: Buitenspelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor. Een keurige wijk met nette mensen. Vanmiddag waren er 30! kinderen aan het spelen. Urenlang.
Deze mensen komen ook plotseling om door een virus, ook in de bloei van hun leven.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vind ik ook.
De vliegramp kwamen toch merendeels jonge mensen om, plotseling en in de bloei van hun leven.
Onrealistisch idd. Lijkt wel een slechte film.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:02 schreef Maver24 het volgende:
Dat wij dat gaan meemaken, onze generatie, een total lockdown. Denk ff na hoe zo onwerkelijk dat is. Heel vreemd gevoel. Politie op straat etc. Wtf
Inspelen op de angst van de bevolking. Laat dat nou net een vd krachten zijn van een economie besturenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef Schuifpui het volgende:
Gemiddelde leeftijd Nederlandse doden door Corona t/m 16-3: 79 jaar. Levensverwachting Nederlandse mannen: 81.5 jaar. Van Corona ga je nauwelijks eerder dood. Kappen met deze onzin, jullie maken de hele economie kapot en dat gaat voor vele malen meer, maar niet kwantificeerbare, doden zorgen.
Een babysitter die ik bedoel zijn al die tieners die nu thuis zitten, die kunnen vast wel een centje gebruiken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Denk je dat die het risico willen lopen op te passen? Man wat ben je dom echt hoor. NIEMAND hier in de wijk komt aan een oppas, juist omdat iedereen BANG is. Niemand gaat zn vingers branden aan een mogelijke besmetting.
Rustaaagh. Niet iedereen wordt op dezelfde dag ziek. Het gaat minimaal 4 maanden duren en met de maatregelen nog langer (het loopt al minimaal 4 weken!).quote:
Naja dat proberen ze nu een beetje te sturen met de maatregelen die ze treffen. Da's een beetje gokken, maar momenteel zijn er daadwerkelijk minder mensen op straat.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar, hoe kan je dan voorkomen dat dat virus ineens heel hard gaat?
Ook die niet. Ik zie het in de lokale FB groep van onze wijk. Niemand reageert op de oproepen. Kinderen kunnen Corona bij zich dragen zonder zelf ziek te wordenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:08 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Een babysitter die ik bedoel zijn al die tieners die nu thuis zitten, die kunnen vast wel een centje gebruiken.
Heel veel sterkte.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn oma van 89 is zeer ziek, waarschijnlijk influenza, mogelijk corona. Mocht dit laatste het geval zijn dan raakt de stront de ventilator in het verpleegtehuis waar ze (sinds een maand ook echt.. ) woont.
Ergens verdient deze reactie wel een morele reactie van andere forummers.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef Schuifpui het volgende:
Gemiddelde leeftijd Nederlandse doden door Corona t/m 16-3: 79 jaar. Levensverwachting Nederlandse mannen: 81.5 jaar. Van Corona ga je nauwelijks eerder dood. Kappen met deze onzin, jullie maken de hele economie kapot en dat gaat voor vele malen meer, maar niet kwantificeerbare, doden zorgen.
Je moet het ook even posten op alle andere fora wereldwijd voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef Schuifpui het volgende:
Er liggen ook veel <50 op de IC. Als je het virus zijn gang laat gaan raak je ook die kwijt. Lekker kort door de bocht weer. Goede onderbouwing ook.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef Schuifpui het volgende:
Alsof dat verwende bakfietsen yuppencircus enig idee heeft van "oorlogstoestanden"... Manmanman...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:04 schreef MakkieR het volgende:
Bij De Wereld Draait Door werd al gesproken over oorlogstoestanden waar wij nu in verkeren.
Dilemma? Welk dilemma?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:09 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ergens verdient deze reactie wel een morele reactie van andere forummers.
Want dit is inderdaad een enorm ethisch dilemma.
vooral ook en alleen omdat andere landen ons voor zijn gegaan. Lekker origineel. Maar ja beter goed gejat dan slecht bedacht.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef kurk_droog het volgende:
Ik zie net dat droevige geklap op Op1. Zie je filmpjes van balkons.. Prima maar dus ook hele straten die bij elkaar gaan staan klappen. Hoe dom kan je ze hebben
Ik zal het nog 1x proberen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef Schuifpui het volgende:
KDV is helemaal niet dicht voor mensen met vitale beroepen. KDV is voor kinderen tot 4 jaar, die laat je niet de hele dag alleen buiten spelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:04 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
KDV is dicht? Waar toveren die mensen een oppas vandaan? Uit het sprookjesbos? Denk je dat anderen nu het risico lopen om op je kinderen te passen?
Ja idd, ook al zijn wij (ik en me vriendin) nu een hele tijd thuis, wij hebben een heel naar gevoel over wat er gebeurt. Mijn buik doet ook steeds vreemd. Ben mezelf bijna nietquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:08 schreef nattermann het volgende:
[..]
Onrealistisch idd. Lijkt wel een slechte film.
Snap dat klappen niet zo. Maar ja, de 1 doet het en de rest volgt als schaapjesquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:10 schreef MakkieR het volgende:
[..]
vooral ook en alleen omdat andere landen ons voor zijn gegaan. Lekker origineel. Maar ja beter goed gejat dan slecht bedacht.
Maar je laat wel de grenzen openstaan met alle risico's van dien? Strookt niet echt met je verhaal.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zal het nog 1x proberen.
Het gaat er niet om of mensen ziek worden, dat ga je sowieso niet voorkomen. Het virus stoppen is geenszins de bedoeling en ook niet mogelijk.
De enige reden waarom we nu maatregelen nemen (en mogelijk nog forsere maatregelen) is omdat de zorg het anders niet meer aan kan.
Dat is een hel voor de mensen die niet meer op een IC terecht kunnen maar ook zeker een hel voor verplegend personeel dat keuzes moet gaan maken die je niet wil maken en uren draait die je niet wil draaien.
Dat klopt maar @Schuifpui bedoelt volgens mij dat die hel alsnog beter is dan de hel die deze gigantische financiële maatregelen met zich mee gaan brengen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zal het nog 1x proberen.
Het gaat er niet om of mensen ziek worden, dat ga je sowieso niet voorkomen. Het virus stoppen is geenszins de bedoeling en ook niet mogelijk.
De enige reden waarom we nu maatregelen nemen (en mogelijk nog forsere maatregelen) is omdat de zorg het anders niet meer aan kan.
Dat is een hel voor de mensen die niet meer op een IC terecht kunnen maar ook zeker een hel voor verplegend personeel dat keuzes moet gaan maken die je niet wil maken en uren draait die je niet wil draaien.
Dank je.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:08 schreef D_A het volgende:
[..]
Naja dat proberen ze nu een beetje te sturen met de maatregelen die ze treffen. Da's een beetje gokken, maar momenteel zijn er daadwerkelijk minder mensen op straat.
quote:
quote:Naar het werk gaan, mag ook. Al wordt dat afgeraden: “Telewerken is de norm”, aldus de premier. “Alle bedrijven, los van hun omvang, moeten telewerk faciliteren. Thuiswerken wordt de regel. Bedrijven die dat niet kunnen, moeten de regels maximaal respecteren. Bij de eerste sanctie volgt er een (zware) boete, bij een tweede zal er tot sluiting van het bedrijf moeten worden overgegaan.”
Er zijn beroepen die dat niet kunnen zoals mijn overburen. Hij brandweer (hoge functie) en zij werkt in het ziekenhuis. Vertel mij even hoe die dit gaan regelen? Hebben er 1 van 8 en 1 van 6 of 5 geloof ik.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
KDV is helemaal niet dicht voor mensen met vitale beroepen. KDV is voor kinderen tot 4 jaar, die laat je niet de hele dag alleen buiten spelen.
Daarnaast maakt je mij niet wijs dat al die ouders 40 uur per week werken, geen vrij kunnen nemen, geen flexibele afspraken met hun werkgevers kunnen maken etc. etc.
Nee, dit is gewoon onderschatting van het probleem, laconiek en zeer dom gedrag. Als kinderen buiten kunnen spelen kunnen ze ook binnen of in je eigen tuin spelen.
Wat ben jij zuur zegquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef kurk_droog het volgende:
Ik zie net dat droevige geklap op Op1. Zie je filmpjes van balkons.. Prima maar dus ook hele straten die bij elkaar gaan staan klappen. Hoe dom kan je ze hebben
Ik laat niets open staan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar je laat wel de grenzen openstaan met alle risico's van dien? Strookt niet echt met je verhaal.
Hey.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef Schuifpui het volgende:
Op het moment weet ik nog vrij weinig, maar ik ga er voorlopig van uit dat dat een tijdje niet kan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Heel veel sterkte.
Mag er familie bij?
Dom gelul.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Inspelen op de angst van de bevolking. Laat dat nou net een vd krachten zijn van een economie besturen
Maar is die 80% niet nog steeds gebaseerd op de Chinese cijfers? Als daar ook heel wat gevallen gemist werden kan het totaal nog hoger liggen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:01 schreef Kyran het volgende:
• 80% van de patiënten hebben milde of matige klachten. Deze worden dus al een hele tijd niet meer getest. Ik neem dus aan dat de cijfers die wij nu krijgen van het RIVM ongeveer 20% van het geheel is.
Nee, niet op zelfde dag, maar mensen liggen gemiddeld 3-4 weken op de IC, dus zelfs in vier maanden zou je hooguit vier tot zes keer kunnen rouleren. Laten wij van zes keer uitgaan. Dat is dan 12.000 minder doden, dus dat doet nog niks op zo'n belachelijk hoog aantal.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:08 schreef _I het volgende:
[..]
Rustaaagh. Niet iedereen wordt op dezelfde dag ziek. Het gaat minimaal 4 maanden duren en met de maatregelen nog langer (het loopt al minimaal 4 weken!).
220.000 is heel grof. Plus dat er straks niet meer gemeten gaat worden en als er veel mensen tegelijk sterven omdat er geen zorg is, zal niet iedereen onder de noemer corona worden geschaard.
Dan hoor je achteraf vanuit een steekproef hoeveel mensen ziek zijn geweest en met een schatting het aantal doden. Op een moment dat het weer statistieken zijn en niet allemaal individuen.
Dit nieuws om 14:00 zal niet zo lang meer gaan duren. Gok ik zo maar.
Jup maar dat lijken sommigen niet te snappen. Straks komen al die mensen hierheen inclusief Corona terwijl de ziekenhuizen al vol liggen. Succes jongens!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:12 schreef Confetti het volgende:
De Benelux-grenzen blijven open vanwege een relatief zeer klein aantal grensarbeiders. De obsessie met de economie gaat die juist kapot maken.
Uiteindelijk is er voor de risico groep nog geen snelle fatsoenlijke behandeling. Voor de groep die minder gevaar loopt is het vooral een kwestie van niet teveel verspreiden. Al zal elke besmette persoon gemiddeld 2-3 anderen aansteken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dank je.
Het is eigenlijk allemaal een beetje gokken met een nieuw virus, denk ik.
Dat is, lijkt tegenstrijdig, ook ergens de bedoeling om een virus los te laten en zelf immuniteit te krijgen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp van het sluiten van de scholen is dat ik hier voor de deur een speelplaats heb waar kinderen nu de hele dag aan het spelen zijn en zeer nauw contact hebben. Ze rennen achter elkaar aan, gaan liggen rollebolen en hoesten elkaar in het gezicht. Wat is de zin dan van de scholen sluiten? Op deze manier heeft het virus vrij spel.
Gewoon naar school brengenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Er zijn beroepen die dat niet kunnen zoals mijn overburen. Hij brandweer (hoge functie) en zij werkt in het ziekenhuis. Vertel mij even hoe die dit gaan regelen? Hebben er 1 van 8 en 1 van 6 of 5 geloof ik.
Je snapt dat een kapotte economie een groter effect gaat hebben dan zo'n virusje op de lange termijn?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:12 schreef Confetti het volgende:
De Benelux-grenzen blijven open vanwege een relatief zeer klein aantal grensarbeiders. De obsessie met de economie gaat die juist kapot maken.
Dat is niet zo een goed nieuw als je in Brabant woont en net Carnaval hebt gehad.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:14 schreef D_A het volgende:
[..]
Uiteindelijk is er voor de risico groep nog geen snelle fatsoenlijke behandeling. Voor de groep die minder gevaar loopt is het vooral een kwestie van niet teveel verspreiden. Al zal elke besmette persoon gemiddeld 2-3 anderen aansteken.
Die 80% komt van RIVM af, dus zal vast niet kloppen nee, maar moet ergens mee rekenenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar is die 80% niet nog steeds gebaseerd op de Chinese cijfers? Als daar ook heel wat gevallen gemist werden kan het totaal nog hoger liggen.
Misschien kan je op basis van de Duitse of Koreaanse cijfers een betere schatting maken, als hun IC cijfers te vinden zijn..
Je moet uitgaan van de adviezen van het RIVM.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Kijk anders op NOS die hebben de wijsheid altijd in pacht
Deze conclusie kun je nog niet trekken. Ik hoorde namelijk ook dat mensen vanaf 30 tot 50 ook aan de beademing moeten. Als er teveel patienten in deze categorie zijn er niet genoeg IC plekken en gaan deze mensen ook dood.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:09 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ergens verdient deze reactie wel een morele reactie van andere forummers.
Want dit is inderdaad een enorm ethisch dilemma.
Het aantal grensarbeiders is belachelijk laag ten opzichte van de totale bevolking van belgie, Duitsland en Nederland. Absurd om dat als argument te gebruiken in een situatie als dit.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je snapt dat een kapotte economie een groter effect gaat hebben dan zo'n virusje op de lange termijn?
Moeten gewoon werken om 8 uur? Zij heeft wisselende diensten dus brengt ze 2-3 dagen, maar hij kan ze nooit brengen. Brandweer is ook een functie waarbij hij oproepbaar moet zijn etc etc. Je praat er heel makkelijk over, maar bepaalde beroepen en bepaalde werkgevers zijn niet zo makkelijk. En ik kan mij voorstellen dat grootouders ook even zeggen wij kijken eventjes uit met wat we doen etc.quote:
Er werken honderd duizenden mensen in de zorg. Mensen. Geen robots.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:11 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dat klopt maar @:Schuifpui bedoelt volgens mij dat die hel alsnog beter is dan de hel die deze gigantische financiële maatregelen met zich mee gaan brengen.
Dus alle belgen komen bij ons shoppen morgen? Of moeten ze ookquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:12 schreef Confetti het volgende:
Een economie is vele malen 'maakbaarder' dan dit virusquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je snapt dat een kapotte economie een groter effect gaat hebben dan zo'n virusje op de lange termijn?
Poepers is een beetje het pad kwijt geloof ik net als met de oppas kwestie waar ik maar niet meer dieper op inga.quote:
Ik ken het gevoelquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is niet zo een goed nieuw als je in Brabant woont en net Carnaval hebt gehad.
Economie is altijd wel te herstellen zo zegt de geschiedenis. Geld is maar geld en bij te drukken. Het bestaat NIET dat de wereld (dus alle landen) ineens allemaal failliet zijn. Geld is gewoon een ruilmiddel van oorsprong en wij hebben daar een waarde aan gehangen, althans de banken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eensquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:16 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Een economie is vele malen 'maakbaarder' dan dit virus![]()
Sommigen hier doen nog net alsof dit virus net als het kopen van een huis, het halen van boodschappen, of iets anders wat je in je tot nu zo comfortabele leven in je schoot kreeg geworpen afdwingbaar is.
Dat virus onderhandelt niet.
Ja het blijft knagen dit, vreemd gevoelquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:16 schreef Sfancta het volgende:
Had even de ps aangeslingerd. Even weg van het coronavirus.
De wereld is al in recessie.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:17 schreef Maver24 het volgende:
Uiteindelijk gaat iedereen hier op achteruit als het voorbij is, financieel koopkracht zal fors dalen. Economie zal nog veel harder gaan vallen
Als ik die man zie dan moet ik al meteen lachen, die kun je toch niet serieus nemen. Die gozer heeft echt een god syndroom.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:15 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je moet uitgaan van de adviezen van het RIVM.
Mooi leven gehad dan. Niet teveel over nadenken. Opa zei altijd; Is het je tijd, dan is het je tijd. Dan geef je iedereen een handje en zeg je dankjewelquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:17 schreef HeatWave het volgende:
Het wil echt niet doordringen he?
We hebben nu nog plek "zat" op de Intensive care en toch gaan er al mensen bij bosjes dood.
Denk even na hoe het gaat als er GEEN plek meer is op de IC, dan kan je lekker 30 zijn en redelijk gezond, je gaat toch de pijp uit zonder beademing als je een enorme longontsteking hebt.
Het is misschien raar zeggen maar voor het klimaat is deze crisis alleen maar beter.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:39 schreef KingRadler het volgende:
Niemand maakt zich meer druk om het klimaat
Dan krijg je de toestand dat je keuze’s tussen patiënten moet gaan maken. Ik hoop dat het niet gaat gebeurenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:17 schreef HeatWave het volgende:
We hebben nu nog plek "zat" op de Intensive care en toch gaan er al mensen bij bosjes dood.
Denk even na hoe het gaat als er GEEN plek meer is op de IC, dan kan je lekker 30 zijn en redelijk gezond, je gaat toch de pijp uit zonder beademing als je een enorme longontsteking hebt.
Mwa 50.000 doden zet wereldwijd geen zoden aan de dijk. Wil je er echt iets aan doen > begin in Afrika.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:18 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het is misschien raar zeggen maar voor het klimaat is deze crisis alleen maar beter.
Dat niet beter worden op de IC is alleen nog maar in een ziekenhuis/regio het geval volgens mij.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:12 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Hey.
Er is al meerdere keren aangehaald dat de helft van de gevallen die op de IC ligt jonger zijn dan 50 jaar oud.
Ook is bekend geworden dat er bijvoorbeeld in dat Italiaanse ziekenhuis nog niemand die daar op de IC is geraakt ook daadwerkelijk beter is geworden....
Kijk even uit met wat je zegt.
Hmm. Probleem is dat als de zorg echt overspoeld wordt er niemand meer gebruik van kan maken. Ook geen kankerpatienten, ook geen mensen van een auto ongeluk, etc. Dus uiteindelijk kom je toch telkens weer op een hoop maatregelen uit om het af te remmen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:11 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dat klopt maar @:Schuifpui bedoelt volgens mij dat die hel alsnog beter is dan de hel die deze gigantische financiële maatregelen met zich mee gaan brengen.
Je zat net nog af te geven op de hele economie.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het aantal grensarbeiders is belachelijk laag ten opzichte van de totale bevolking van belgie, Duitsland en Nederland. Absurd om dat als argument te gebruiken in een situatie als dit.
Als we schouder aan schouder staan, zal het vanzelf gaan 🎵quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:13 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Bij op1 zitten ze bijna schouder aan schouder, lijkt me niet echt een goed voorbeeld.
Dan is dat een simpele keuze. De jongste gaat voor de oudste en ik mag hopen dat iedereen er zo over denkt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:18 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Dan krijg je de toestand dat je keuze’s tussen patiënten moet gaan maken. Ik hoop dat het niet gaat gebeuren
Ja, maar je vergeet het "schrikeffect". Nu reageren mensen nog apathisch of ongeďnteresseerd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, niet op zelfde dag, maar mensen liggen gemiddeld 3-4 weken op de IC, dus zelfs in vier maanden zou je hooguit vier tot zes keer kunnen rouleren. Laten wij van zes keer uitgaan. Dat is dan 12.000 minder doden, dus dat doet nog niks op zo'n belachelijk hoog aantal.
Ik had al van 212.200 afgerond naar 200.000, dus met die 12.000 er af kom ik nog op 200.000. Ja, belachelijke aantallen, maar dat is wat de huidige cijfers laten zien.
En jij gaat 100% zo reageren als je ligt te kreperen van de pijn, in de gang omdat er geen bed voor je is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Mooi leven gehad dan. Niet teveel over nadenken. Opa zei altijd; Is het je tijd, dan is het je tijd. Dan geef je iedereen een handje en zeg je dankjewel
Ja en dat laatste mag dus niet meer, geen contact.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Mooi leven gehad dan. Niet teveel over nadenken. Opa zei altijd; Is het je tijd, dan is het je tijd. Dan geef je iedereen een handje en zeg je dankjewel
Er zijn ook al 19 voedselbanken dicht, dus die mensen die daarvan gebruik maken krijgen het helemaal slecht.quote:
Enorm.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:17 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ja het blijft knagen dit, vreemd gevoel
Waar haal je de 135 IC opnames vandaan? Gister was het 96, en vanmiddag in Brabant al 20 erbij.quote:
Dat handen schudden lijkt me niet je helderste idee.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Vraag het me af, klimaatmaatregelen worden on hold gezet. Met een sterk verminderde economie waar veel op bezuinigd moet worden zal verduurzaaming ook minder prioriteit hebben voorlopig.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:18 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het is misschien raar zeggen maar voor het klimaat is deze crisis alleen maar beter.
Daarbij komend, na aanleiding van die Italiaanse arts die we vandaag voorbij zagen komen in het RTL-filmpje vertellende dat er op hun IC feitelijk niemand beter wordt, er dus gevallen zijn van ziekenhuizen met volle IC's waarbij niemand opknapt die aan de beademing zit.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:17 schreef HeatWave het volgende:
Uiteraard maar ik hoef gelukkig de stekker niet uit de apparatuur te halenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:19 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dan is dat een simpele keuze. De jongste gaat voor de oudste en ik mag hopen dat iedereen er zo over denkt.
Ik heb teveel mensen afgegeven op jonge leeftijd om hier echt continu bij stil te staan. Als je op je 20ste al je beste vriend bent verloren en op je 28ste al je peetoom,nicht, nichtje, opa, opa,oma, oma en nog wat aan de vrouw kant ga je dingen anders zien denk ik. En dan vergeet ik nog 2 goede vriendinnen die nog geen 30 waren, beide kanker.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En jij gaat 100% zo reageren als je ligt te kreperen van de pijn, in de gang omdat er geen bed voor je is.
Uhuh.
Sterkte, zeer herkenbaar. Ook sterkte aan je vriendin.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:20 schreef Maver24 het volgende:
Weet niet, ben al weken mezelf bijna niet meer, raar gevoel in de buik. Het idee van de onzichtbare vijand is heel eng en naar gevoel.
De officiële verklaring van de NVIC.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Waar haal je de 135 IC opnames vandaan? Gister was het 96, en vanmiddag in Brabant al 20 erbij.
Je snapt dat de economie in een pandemie ondergeschikt is en sowieso stuk gaat. Alles wat nu nog gedaan wordt is voor de bühne, de economie is allang opgegeven.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We zijn 80 jaar als Europa (en eigenlijk zelfs wereld) zo verwend geraakt dat het beslissen over mensenlevens van ouderen nu inderdaad al enorme trauma's met zich mee zal brengen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er werken honderd duizenden mensen in de zorg. Mensen. Geen robots.
Ik gun niemand zo'n trauma van het maken van onmogelijk keuzes.
Sterker nog afscheid nemen op een begrafenis of crematie mag ook al niet. Alleen de eerste lijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:19 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja en dat laatste mag dus niet meer, geen contact.
Is bij wijze van sprekenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:20 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
[..]
Dat handen schudden lijkt me niet je helderste idee.
Houd je niet bezig met het nieuws de hele dag, ga andere dingen doen/lerenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:20 schreef Maver24 het volgende:
Weet niet, ben al weken mezelf bijna niet meer, raar gevoel in de buik. Het idee van de onzichtbare vijand is heel eng en naar gevoel.
Hoe deden ze dat voorheen dan? Wat een slecht verhaal dit zegquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Moeten gewoon werken om 8 uur? Zij heeft wisselende diensten dus brengt ze 2-3 dagen, maar hij kan ze nooit brengen. Brandweer is ook een functie waarbij hij oproepbaar moet zijn etc etc. Je praat er heel makkelijk over, maar bepaalde beroepen en bepaalde werkgevers zijn niet zo makkelijk. En ik kan mij voorstellen dat grootouders ook even zeggen wij kijken eventjes uit met wat we doen etc.
Dat handje geven is nu alleen dan wel weer even een dingetje gewordenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nou als ik de lucht foto's van china en italie zag ..en Venetiëquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:20 schreef -0- het volgende:
[..]
Vraag het me af, klimaatmaatregelen worden on hold gezet. Met een sterk verminderde economie waar veel op bezuinigd moet worden zal verduurzaaming ook minder prioriteit hebben voorlopig.
Vaak in overleg met families he. Laatst bij oma (paar weken geleden) hebben wij de beslissing genomen en niet het zorgpersoneel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:20 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Uiteraard maar ik hoef gelukkig de stekker niet uit de apparatuur te halen
Ja inderdaad een bepaald ziekenhuis in Noord-Italie is met die informatie vandaag naar buiten getreden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat niet beter worden op de IC is alleen nog maar in een ziekenhuis/regio het geval volgens mij.
Opzich begrijpelijk. Maar geen excuus om jouw wereldbeeld dan maar als feit en "so be it" op te dringen, de meeste mensen zijn namelijk niet dood van binnen, nofi, maar zo kom je over.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik heb teveel mensen afgegeven op jonge leeftijd om hier echt continu bij stil te staan. Als je op je 20ste al je beste vriend bent verloren en op je 28ste al je peetoom,nicht, nichtje, opa, opa,oma, oma en nog wat aan de vrouw kant ga je dingen anders zien denk ik. En dan vergeet ik nog 2 goede vriendinnen die nog geen 30 waren, beide kanker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |