quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn oma van 89 is zeer ziek, waarschijnlijk influenza, mogelijk corona. Mocht dit laatste het geval zijn dan raakt de stront de ventilator in het verpleegtehuis waar ze (sinds een maand ook echt.. ) woont.
Ook een mooi moment om een nieuwe jaartelling te starten zoals in de film 2012.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de economie anders wel blijft draaien.
Nederland exporteert nogal veel naar andere landen, wist je dat?
Staat ook gewoon in het schema van school: Buitenspelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor. Een keurige wijk met nette mensen. Vanmiddag waren er 30! kinderen aan het spelen. Urenlang.
Deze mensen komen ook plotseling om door een virus, ook in de bloei van hun leven.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vind ik ook.
De vliegramp kwamen toch merendeels jonge mensen om, plotseling en in de bloei van hun leven.
Onrealistisch idd. Lijkt wel een slechte film.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:02 schreef Maver24 het volgende:
Dat wij dat gaan meemaken, onze generatie, een total lockdown. Denk ff na hoe zo onwerkelijk dat is. Heel vreemd gevoel. Politie op straat etc. Wtf
Inspelen op de angst van de bevolking. Laat dat nou net een vd krachten zijn van een economie besturenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef Schuifpui het volgende:
Gemiddelde leeftijd Nederlandse doden door Corona t/m 16-3: 79 jaar. Levensverwachting Nederlandse mannen: 81.5 jaar. Van Corona ga je nauwelijks eerder dood. Kappen met deze onzin, jullie maken de hele economie kapot en dat gaat voor vele malen meer, maar niet kwantificeerbare, doden zorgen.
Een babysitter die ik bedoel zijn al die tieners die nu thuis zitten, die kunnen vast wel een centje gebruiken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Denk je dat die het risico willen lopen op te passen? Man wat ben je dom echt hoor. NIEMAND hier in de wijk komt aan een oppas, juist omdat iedereen BANG is. Niemand gaat zn vingers branden aan een mogelijke besmetting.
Rustaaagh. Niet iedereen wordt op dezelfde dag ziek. Het gaat minimaal 4 maanden duren en met de maatregelen nog langer (het loopt al minimaal 4 weken!).quote:
Naja dat proberen ze nu een beetje te sturen met de maatregelen die ze treffen. Da's een beetje gokken, maar momenteel zijn er daadwerkelijk minder mensen op straat.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar, hoe kan je dan voorkomen dat dat virus ineens heel hard gaat?
Ook die niet. Ik zie het in de lokale FB groep van onze wijk. Niemand reageert op de oproepen. Kinderen kunnen Corona bij zich dragen zonder zelf ziek te wordenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:08 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Een babysitter die ik bedoel zijn al die tieners die nu thuis zitten, die kunnen vast wel een centje gebruiken.
Heel veel sterkte.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn oma van 89 is zeer ziek, waarschijnlijk influenza, mogelijk corona. Mocht dit laatste het geval zijn dan raakt de stront de ventilator in het verpleegtehuis waar ze (sinds een maand ook echt.. ) woont.
Ergens verdient deze reactie wel een morele reactie van andere forummers.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef Schuifpui het volgende:
Gemiddelde leeftijd Nederlandse doden door Corona t/m 16-3: 79 jaar. Levensverwachting Nederlandse mannen: 81.5 jaar. Van Corona ga je nauwelijks eerder dood. Kappen met deze onzin, jullie maken de hele economie kapot en dat gaat voor vele malen meer, maar niet kwantificeerbare, doden zorgen.
Je moet het ook even posten op alle andere fora wereldwijd voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef Schuifpui het volgende:
Er liggen ook veel <50 op de IC. Als je het virus zijn gang laat gaan raak je ook die kwijt. Lekker kort door de bocht weer. Goede onderbouwing ook.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef Schuifpui het volgende:
Alsof dat verwende bakfietsen yuppencircus enig idee heeft van "oorlogstoestanden"... Manmanman...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:04 schreef MakkieR het volgende:
Bij De Wereld Draait Door werd al gesproken over oorlogstoestanden waar wij nu in verkeren.
Dilemma? Welk dilemma?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:09 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ergens verdient deze reactie wel een morele reactie van andere forummers.
Want dit is inderdaad een enorm ethisch dilemma.
vooral ook en alleen omdat andere landen ons voor zijn gegaan. Lekker origineel. Maar ja beter goed gejat dan slecht bedacht.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef kurk_droog het volgende:
Ik zie net dat droevige geklap op Op1. Zie je filmpjes van balkons.. Prima maar dus ook hele straten die bij elkaar gaan staan klappen. Hoe dom kan je ze hebben
Ik zal het nog 1x proberen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:07 schreef Schuifpui het volgende:
KDV is helemaal niet dicht voor mensen met vitale beroepen. KDV is voor kinderen tot 4 jaar, die laat je niet de hele dag alleen buiten spelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:04 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
KDV is dicht? Waar toveren die mensen een oppas vandaan? Uit het sprookjesbos? Denk je dat anderen nu het risico lopen om op je kinderen te passen?
Ja idd, ook al zijn wij (ik en me vriendin) nu een hele tijd thuis, wij hebben een heel naar gevoel over wat er gebeurt. Mijn buik doet ook steeds vreemd. Ben mezelf bijna nietquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:08 schreef nattermann het volgende:
[..]
Onrealistisch idd. Lijkt wel een slechte film.
Snap dat klappen niet zo. Maar ja, de 1 doet het en de rest volgt als schaapjesquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:10 schreef MakkieR het volgende:
[..]
vooral ook en alleen omdat andere landen ons voor zijn gegaan. Lekker origineel. Maar ja beter goed gejat dan slecht bedacht.
Maar je laat wel de grenzen openstaan met alle risico's van dien? Strookt niet echt met je verhaal.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zal het nog 1x proberen.
Het gaat er niet om of mensen ziek worden, dat ga je sowieso niet voorkomen. Het virus stoppen is geenszins de bedoeling en ook niet mogelijk.
De enige reden waarom we nu maatregelen nemen (en mogelijk nog forsere maatregelen) is omdat de zorg het anders niet meer aan kan.
Dat is een hel voor de mensen die niet meer op een IC terecht kunnen maar ook zeker een hel voor verplegend personeel dat keuzes moet gaan maken die je niet wil maken en uren draait die je niet wil draaien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |