abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 maart 2020 @ 19:42:56 #151
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_192079148
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:32 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat wel, maar dan heb je straks dus landen mét immuniteit (als dit plan werkt) en landen zonder. Hoe zou dat zich vertalen in praktische zin?
Ik vraag me ook af wat voor shitshow dit in de VS gaat worden, want dat land is op alle vlakken een ramp.
Koel en donker bewaren
  maandag 16 maart 2020 @ 19:43:57 #152
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192079171
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:41 schreef Arizona het volgende:
Mijn hemel, ik, de hypochonder, die het minst in paniek is :o
De therapie doet me echt goed :D :@
Haha :D

Maar goed, landen als Italië en Spanje kúnnen het Nederlandse voorbeeld ook helemaal niet volgen want er zijn al teveel gevallen, dus men kan geen verder risico nemen met de capaciteit in het zorgsysteem.

Ik ben heel benieuwd hoe virologen en zo in Nederland gaan reageren.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192079178
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:28 schreef Strani het volgende:

[..]

Nee, maar wie heeft nu duidelijkheid over wat wel en niet kan?

Nou ja, ik maak me er zorgen over dat verschillende landen zo'n enorm verschillende aanpak hanteren. Er kan er maar eentje de beste aanpak zijn, lijkt me.
Het is sowieso vooral thuisblijven, wat hier vandaag blijkbaar massaal gebeurde.
  maandag 16 maart 2020 @ 19:44:17 #154
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192079179
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:36 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Jawel, maar niet als je ook maar echt de minste verschijnselen hebt (zelfs met kuchje niet).
Dat is leuk als je ze niet thuis hebt.
Ik heb mn moeder in huis, ik moet er dus wel naartoe. Hoe kan ik nou garanderen dat ik dit straks niet meeneem als dit "gecontroleerd" door de hele verdere maatschappij trekt? Mezelf het komende jaar (2,3?) volledig afsluiten van de rest van het land?

Tot nu toe had ik de redelijke hoop dat we alles gingen doen om dit te stoppen, maar ik heb nu alleen maar meer onzekerheid.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_192079197
quote:
11s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:34 schreef Moira het volgende:

[..]

Ja ik heb haast nog het 'voordeel' dat mijn oude vader verzorging nodig heeft en dat mijn moeder en ik dat nu in halve weken splitten, dus zie beide ouders dan nog in mijn vaderlijk huis. Maar wij dus heel erg oppassen dat we niks meenemen naar binnen, ik moet bijv. altijd met het OV.

En we hebben het er ook al over gehad dat als een van ons iets meeneemt en hij het krijgt, dat dat dan toch nauwelijks te voorkomen was en het dan maar zo is. Maarja, heb liever dat 't nog ff duurt voor 'ie dood gaat, sinds de chemo al m'n hart vast dat 'ie geen longontsteking krijgt want dan is 'ie dood... Komt er een wereldwijde pandemie van een virus dat een ernstige longontsteking veroorzaakt bij ruim de helft van de wereldbevolking :')_____
Heftig zeg :{ Snap ook wel dat dit wel echt een angstige situatie is, maar dat je misschien ook al sneller de instelling hebt dat je het toch niet kan voorkomen.

Mijn vader werkt in de ouderenzorg en ik vind het wel kwalijk dat hij nog helemaal niets heeft gehoord van hogerop over een nieuwe aanpak. Ja, vitaal beroep dus moet gewoond oor blijven werken, en uiteraard ziekmelden bij het minste of geringste kuchje. Maar wat gebeurd er dan met die mensen die zorg nodig hebben? En mogen ze überhaupt nog zorg ontvangen als ze zelf besmet raken?
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 16 maart 2020 @ 19:47:08 #156
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192079244
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:43 schreef Strani het volgende:

[..]

Haha :D

Maar goed, landen als Italië en Spanje kúnnen het Nederlandse voorbeeld ook helemaal niet volgen want er zijn al teveel gevallen, dus men kan geen verder risico nemen met de capaciteit in het zorgsysteem.

Ik ben heel benieuwd hoe virologen en zo in Nederland gaan reageren.
Ik ook, zeer nieuwsgierig naar hun reactie.

quote:
15s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:44 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Dat is leuk als je ze niet thuis hebt.
Ik heb mn moeder in huis, ik moet er dus wel naartoe. Hoe kan ik nou garanderen dat ik dit straks niet meeneem als dit "gecontroleerd" door de hele verdere maatschappij trekt? Mezelf het komende jaar (2,3?) volledig afsluiten van de rest van het land?

Tot nu toe had ik de redelijke hoop dat we alles gingen doen om dit te stoppen, maar ik heb nu alleen maar meer onzekerheid.
Dit lijkt me een goede vraag om voor te leggen aan je GGD. Maar hopelijk komt er de komende dagen sowieso een wat concretere invulling van Scenario 1.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 16 maart 2020 @ 19:48:03 #157
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192079271
@Strani

quote:
Ik ben heel benieuwd hoe virologen en zo in Nederland gaan reageren.
Die in de UK hebben er iig geen goed woord voor over, voor zover ik gelezen heb, en de regering lijkt deze strategie daar ook al te gaan heroverwegen. Nog een reden waarom ik niet begrijp waarom het hier wel een goed idee zou zijn.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 16 maart 2020 @ 19:49:06 #158
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192079297
quote:
15s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
@:Strani
[..]

Die in de UK hebben er iig geen goed woord voor over, voor zover ik gelezen heb, en de regering lijkt deze strategie daar ook al te gaan heroverwegen. Nog een reden waarom ik niet begrijp waarom het hier wel een goed idee zou zijn.
Hier zijn aanvullende maatregelen ook nog niet uitgesloten he, verwachting is dat die er ook nog wel komen :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 16 maart 2020 @ 19:49:34 #159
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192079314
quote:
15s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
@:Strani
[..]

Die in de UK hebben er iig geen goed woord voor over, voor zover ik gelezen heb, en de regering lijkt deze strategie daar ook al te gaan heroverwegen. Nog een reden waarom ik niet begrijp waarom het hier wel een goed idee zou zijn.
Precies mijn gedachte; die indruk had ik ook dat het VK er afstand van begint te nemen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 maart 2020 @ 19:49:52 #160
163650 Greys
pi_192079321
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:41 schreef Arizona het volgende:

[..]

Mijn hemel, ik, de hypochonder, die het minst in paniek is :o
De therapie doet me echt goed :D :@
[..]

Het lijkt er nog steeds op dat je niet/nauwelijks besmettelijk bent als je geen symptomen hebt. Maar het zal wel een hele tijd duren voordat we dat zeker weten.
Wat het kabinet doet is niets anders dan het kiezen tussen kwaden. Stel dat ze voor een volledige lockdown zouden gaan, dan zou je ook misschien wel een jaar niet naar je ouders kunnen.
Ja maar bij dat laatste heb ik dan iig nog het gevoel dat ze een grote kans hebben het te overleven. :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192079335
Ben ik nou gek? Wij doen toch niet hetzelfde als de UK? Daar is alles nog gewoon open en werd gisteren nog een marathon gelopen :?
  maandag 16 maart 2020 @ 19:50:31 #162
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192079338
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:49 schreef Arizona het volgende:

[..]

Hier zijn aanvullende maatregelen ook nog niet uitgesloten he, verwachting is dat die er ook nog wel komen :)
Dat is waar, maar dan heb je waarschijnlijk alsnog een lockdown. En als dat zo is, dan spreken we hier over verloren dagen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192079349
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar ik ga ze toch niet zien als ik niet weet of ik het toevallig heb, als een van de mensen van de 60% die het kennelijk gaan krijgen? Misschien ben ik wel een van die mensen die het heeft zonder symptomen. Dan ga ik m'n ouders toch niet ten dode opschrijven wellicht door het risico te nemen?

Ik snap echt niet hoe ze dit nou bedoelen. -O-
Ja dat snap ik. Blijft dan altijd een groot risico. :{ Er is ook nog zoveel onduidelijk over het virus zelf.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 16 maart 2020 @ 19:51:22 #164
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192079357
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:50 schreef Em31 het volgende:
Ben ik nou gek? Wij doen toch niet hetzelfde als de UK? Daar is alles nog gewoon open en werd gisteren nog een marathon gelopen :?
Daar overdrijven ze nogal, maar de gedachte is hetzelfde: groepsimmuniteit.

En om die immuniteit te bereiken, moet je wel zorgen dat mensen besmet raken. Of dat nou via een marathon gaat of via andere wegen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 19:51:30 #165
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192079361
Ik mag er dan wel nuchter over doen, maar ik begrijp dondersgoed dat veel mensen heel veel zorgen hebben.

(zonder gein, jullie maken min of meer door wat ik doormaak in een hypochondrie-piek: het vreselijk radeloze, nerveuze, angstige gevoel dat er dingen gebeuren waar je totaal geen controle over hebt en die je helemaal niet wilt)


Heel veel liefs en sterkte voor iedereen :* :* :*
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 16 maart 2020 @ 19:52:38 #166
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192079395
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:51 schreef Arizona het volgende:
Ik mag er dan wel nuchter over doen, maar ik begrijp dondersgoed dat veel mensen heel veel zorgen hebben.

(zonder gein, jullie maken min of meer door wat ik doormaak in een hypochondrie-piek: het vreselijk radeloze, nerveuze, angstige gevoel dat er dingen gebeuren waar je totaal geen controle over hebt en die je helemaal niet wilt)


Heel veel liefs en sterkte voor iedereen :* :* :*
:*

Nou ja, ik voel me vooral enorm verdeeld dat 'mijn twee landen' voor andere strategieën gaan.

Op deze manier kan ik nooit naar een FOK!meet omdat ik niet immuun ben! :D
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 maart 2020 @ 19:52:54 #167
163650 Greys
pi_192079401
quote:
15s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
@:Strani
[..]

Die in de UK hebben er iig geen goed woord voor over, voor zover ik gelezen heb, en de regering lijkt deze strategie daar ook al te gaan heroverwegen. Nog een reden waarom ik niet begrijp waarom het hier wel een goed idee zou zijn.
Omdat dit besloten is door mede het RIVM die ook nog steeds op hun site hebben staan dat je al na 24 uur zonder symptomen GENEZEN EN NIET MEER BESMETTELIJK BENT terwijl WHO zegt minimaal 2 weken zonder symptomen.

En door Hoofd Gezondheidszaken Sjaak de Gouw die op 28 febr riep (toen men hem bij Op1 vroeg waarom ze in NL de WHO richtlijnen niet aanhouden) "We zijn inderdaad een beetje stout".

Die mensen bepalen jouw lot.
We're doomed. :r
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 maart 2020 @ 19:52:57 #168
2681 Dave
Aardig op drave
pi_192079403
quote:
15s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:44 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Dat is leuk als je ze niet thuis hebt.
Ik heb mn moeder in huis, ik moet er dus wel naartoe. Hoe kan ik nou garanderen dat ik dit straks niet meeneem als dit "gecontroleerd" door de hele verdere maatschappij trekt? Mezelf het komende jaar (2,3?) volledig afsluiten van de rest van het land?

Tot nu toe had ik de redelijke hoop dat we alles gingen doen om dit te stoppen, maar ik heb nu alleen maar meer onzekerheid.
Ik denk dat naarmate het aantal mensen dat immuun is stijgt, de kans dat iemand die nog niet immuun is het krijgt daalt.

Verder hoop ik dat er binnen een jaar een vaccin is.
:o)
pi_192079424
quote:
15s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:44 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Dat is leuk als je ze niet thuis hebt.
Ik heb mn moeder in huis, ik moet er dus wel naartoe. Hoe kan ik nou garanderen dat ik dit straks niet meeneem als dit "gecontroleerd" door de hele verdere maatschappij trekt? Mezelf het komende jaar (2,3?) volledig afsluiten van de rest van het land?

Tot nu toe had ik de redelijke hoop dat we alles gingen doen om dit te stoppen, maar ik heb nu alleen maar meer onzekerheid.
Dat klopt inderdaad, dat je ze zo wel kan besmetten. In mijn geval moet mijn vader ook blijven werken, dus hij kan het alsnog zelf krijgen en ons ook aansteken...

Al vind ik het ook ergens een fijne gedachte dat als 1 van hen of allebei ziek wordt ze niet alleen zijn. Ik word toch blootgesteld omdat je in dezelfde ruimte woont.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 16 maart 2020 @ 19:54:08 #170
403253 Meke
after all this time? always.
pi_192079438
Ik vraag me ECHT af hoe dit allemaal af gaat lopen
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 16 maart 2020 @ 19:54:48 #171
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_192079449
Als ik Rutte goed begrepen heb is in essentie de keuze om ofwel het land helemaal op slot te gooien of accepteren dat het virus er is en dat zoveel mogelijk controleren, aangezien de optie 'het virus z'n beloop laten gaan' uiteraard geen echte optie is.

En ik snap zijn punt wel dat het land op slot gooien onderaan de streep helemaal niet (meer) gaat helpen. Het is ondertussen op zoveel plekken en er is nog altijd zoveel verspreiding dat je hier nu wel alles op slot kan gaan gooien, maar als het dan weg is, is de kans groot dat het weer terugkomt. Dat zie je ook in China langzaamaan, waar ze ook steeds vaker zien dat mensen die China in komen het virus hebben. Het zou denk ik wel mogelijk zijn om het op deze manier te stoppen, maar dan moet de hele wereld dit tegelijk gaan doen.

Zolang ze de verspreiding maar zo langzaam mogelijk laten verlopen, zou dit kunnen werken. Dan hebben we de komende maanden vervelende maatregelen, maar kunnen we dan wel weer verder en zit er iets meer een constante in. Terwijl bij de optie lockdown de kans bestaat dat het net zo hard weer terugkomt en je weer van vooraf aan begint.
  maandag 16 maart 2020 @ 19:55:54 #172
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192079470
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:49 schreef Arizona het volgende:

[..]

Hier zijn aanvullende maatregelen ook nog niet uitgesloten he, verwachting is dat die er ook nog wel komen :)
Maar die maatregelen zullen niet meer zijn om dit te stoppen. Het doel is in dit scenario immers dat uiteindelijk zo veel mogelijk mensen dit gaan krijgen. Daar ben je lekker mee als je het je niet kan veroorloven besmet te raken, maar wel op een gegeven moment weer volop de samenleving in moet.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 16 maart 2020 @ 19:56:35 #173
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192079489
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:54 schreef Hamlapjes het volgende:
Als ik Rutte goed begrepen heb is in essentie de keuze om ofwel het land helemaal op slot te gooien of accepteren dat het virus er is en dat zoveel mogelijk controleren, aangezien de optie 'het virus z'n beloop laten gaan' uiteraard geen echte optie is.

En ik snap zijn punt wel dat het land op slot gooien onderaan de streep helemaal niet (meer) gaat helpen. Het is ondertussen op zoveel plekken en er is nog altijd zoveel verspreiding dat je hier nu wel alles op slot kan gaan gooien, maar als het dan weg is, is de kans groot dat het weer terugkomt. Dat zie je ook in China langzaamaan, waar ze ook steeds vaker zien dat mensen die China in komen het virus hebben. Het zou denk ik wel mogelijk zijn om het op deze manier te stoppen, maar dan moet de hele wereld dit tegelijk gaan doen.

Zolang ze de verspreiding maar zo langzaam mogelijk laten verlopen, zou dit kunnen werken. Dan hebben we de komende maanden vervelende maatregelen, maar kunnen we dan wel weer verder en zit er iets meer een constante in. Terwijl bij de optie lockdown de kans bestaat dat het net zo hard weer terugkomt en je weer van vooraf aan begint.
Zo zie ik het ook. Dit virus gaat niet meer weg. We moeten accepteren dat het er is. We moeten hier letterlijk met zijn allen doorheen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_192079501
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:51 schreef Arizona het volgende:
Ik mag er dan wel nuchter over doen, maar ik begrijp dondersgoed dat veel mensen heel veel zorgen hebben.

(zonder gein, jullie maken min of meer door wat ik doormaak in een hypochondrie-piek: het vreselijk radeloze, nerveuze, angstige gevoel dat er dingen gebeuren waar je totaal geen controle over hebt en die je helemaal niet wilt)


Heel veel liefs en sterkte voor iedereen :* :* :*
:*
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 16 maart 2020 @ 19:57:09 #175
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192079504
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:54 schreef Hamlapjes het volgende:
Als ik Rutte goed begrepen heb is in essentie de keuze om ofwel het land helemaal op slot te gooien of accepteren dat het virus er is en dat zoveel mogelijk controleren, aangezien de optie 'het virus z'n beloop laten gaan' uiteraard geen echte optie is.

En ik snap zijn punt wel dat het land op slot gooien onderaan de streep helemaal niet (meer) gaat helpen. Het is ondertussen op zoveel plekken en er is nog altijd zoveel verspreiding dat je hier nu wel alles op slot kan gaan gooien, maar als het dan weg is, is de kans groot dat het weer terugkomt. Dat zie je ook in China langzaamaan, waar ze ook steeds vaker zien dat mensen die China in komen het virus hebben. Het zou denk ik wel mogelijk zijn om het op deze manier te stoppen, maar dan moet de hele wereld dit tegelijk gaan doen.

Zolang ze de verspreiding maar zo langzaam mogelijk laten verlopen, zou dit kunnen werken. Dan hebben we de komende maanden vervelende maatregelen, maar kunnen we dan wel weer verder en zit er iets meer een constante in. Terwijl bij de optie lockdown de kans bestaat dat het net zo hard weer terugkomt en je weer van vooraf aan begint.
Ik snap de beredenering ook, maar het blijft een risico. We hebben niet alle kennis over dit virus. Van een lockdown kan je na twee weken terugkomen. Van de herd immunity-aanpak niet, want dan is het te laat.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 19:57:18 #176
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192079509
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:52 schreef Dave het volgende:

[..]

Ik denk dat naarmate het aantal mensen dat immuun is stijgt, de kans dat iemand die nog niet immuun is het krijgt daalt.

Verder hoop ik dat er binnen een jaar een vaccin is.
Maar aangezien je niet weet wie wie is kan je daar weinig mee.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 16 maart 2020 @ 19:58:10 #177
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192079536
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:55 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Maar die maatregelen zullen niet meer zijn om dit te stoppen. Het doel is in dit scenario immers dat uiteindelijk zo veel mogelijk mensen dit gaan krijgen. Daar ben je lekker mee als je het je niet kan veroorloven besmet te raken, maar wel op een gegeven moment weer volop de samenleving in moet.
Ik denk dat Rutte's experts van mening zijn dat dit sowieso niet meer te stoppen is... En daarom deze keuze gemaakt is.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 19:58:11 #178
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192079538
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Omdat dit besloten is door mede het RIVM die ook nog steeds op hun site hebben staan dat je al na 24 uur zonder symptomen GENEZEN EN NIET MEER BESMETTELIJK BENT terwijl WHO zegt minimaal 2 weken zonder symptomen.

En door Hoofd Gezondheidszaken Sjaak de Gouw die op 28 febr riep (toen men hem bij Op1 vroeg waarom ze in NL de WHO richtlijnen niet aanhouden) "We zijn inderdaad een beetje stout".

Die mensen bepalen jouw lot.
We're doomed. :r
Komop zeg. Het is niet zo dat er alleen maar incompetente lui zitten en het is erg flauw op iemand op een uitspraak telkens te blijven pakken. Experts zijn meer dan alleen het RIVM, er wordt ook naar medische specialisten geluisterd.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_192079547
Liefs aan iedereen die zich zorgen maakt. O+

Ik ben ook best nuchter.
Een hoop mensen gaan het krijgen, maar dat was te verwachten.
Het immuunverhaal van Rutte vond ik prima uitgelegd.
Het lijkt me niet dat je ouderen 3 maanden moet mijden. Dat kan niet en is ook niet te doen.
Je moet gewoon alleen erg oppassen. Mijn moeder krijgt ook gewoon thuiszorg en dat lijkt me ook gewoon doorlopen.

Feit is dat de meesten van ons het krijgen.
De kunst is om te zorgen dat het ouderen overslaat, door de richtlijnen te volgen. Ik denk dat Rutte dat bedoelt.

Kop op, jongens. *;
  maandag 16 maart 2020 @ 19:58:47 #180
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192079551
quote:
15s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:53 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad, dat je ze zo wel kan besmetten. In mijn geval moet mijn vader ook blijven werken, dus hij kan het alsnog zelf krijgen en ons ook aansteken...

Al vind ik het ook ergens een fijne gedachte dat als 1 van hen of allebei ziek wordt ze niet alleen zijn. Ik word toch blootgesteld omdat je in dezelfde ruimte woont.
Ja, maar dat laatste wat voor jou nog een soort fijne gedachte is is voor mij juist de enige angst.
Een die ik voor deze toespraak niet had omdat we toen nog bezig waren met dit te stoppen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 16 maart 2020 @ 19:59:38 #181
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192079569
Mijn grootste hoop blijft dat de tests die nu al plaatsvinden met andere medicijnen, met bijvoorbeeld als doel het verminderen van de kans dat iemand die ziek is een ander besmet, goede resultaten leveren.

Met (voor Nederland) een beetje pech zit de hele wereld over 6 maanden allemaal aan zulke medicijnen en heeft Nederland al 5 miljoen coronagevallen gehad.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192079583
Wel raar om te bedenken dat je het misschien nu al hebt.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 16 maart 2020 @ 20:00:37 #183
39237 crew  H_T
2733
pi_192079595
Wat ik ervan begrijp is dat de aanname nu is dat zo'n 60% van Nederland het virus zal krijgen. Als er niets wordt gedaan kunnen er teveel het tegelijk krijgen. Door contacten te beperken maar niet helemaal te voorkomen zullen mensen het virus krijgen, maar meer verspreid waardoor er altijd genoeg bedden zouden moeten zijn. Mensen die het virus hebben gehad en zijn genezen zouden het virus niet nog een keer krijgen en ook niet meer doorgeven, waardoor je hen weer de straat op kunt sturen zonder problemen.

Met een totale lockdown voorkom je dat mensen het virus krijgen, maar wordt er ook geen immuniteit opgebouwd. Met een nieuwe golf zit je dan weer in dezelfde puree.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 16 maart 2020 @ 20:00:46 #184
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_192079601
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:57 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik snap de beredenering ook, maar het blijft een risico. We hebben niet alle kennis over dit virus. Van een lockdown kan je na twee weken terugkomen. Van de herd immunity-aanpak niet, want dan is het te laat.
Ja, uiteindelijk zit er aan elke aanpak wel weer een soort risico, zowel in economische zin als voor de volksgezondheid.
Uiteindelijk zou ik toch ook wel het liefst zien dat we wereldwijd een tijdje in lockdown gaan en er 100% zeker van zijn dat er geen besmettingen meer zijn, ook als dat een maandje of 4 moet kosten dan of zo. Maar dat lijkt mij totaal niet haalbaar, helaas.
  maandag 16 maart 2020 @ 20:00:59 #185
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192079608
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:58 schreef Mandy040986 het volgende:
Liefs aan iedereen die zich zorgen maakt. O+

Ik ben ook best nuchter.
Een hoop mensen gaan het krijgen, maar dat was te verwachten.
Het immuunverhaal van Rutte vond ik prima uitgelegd.
Het lijkt me niet dat je ouderen 3 maanden moet mijden. Dat kan niet en is ook niet te doen.
Je moet gewoon alleen erg oppassen. Mijn moeder krijgt ook gewoon thuiszorg en dat lijkt me ook gewoon doorlopen.

Feit is dat de meesten van ons het krijgen.
De kunst is om te zorgen dat het ouderen overslaat, door de richtlijnen te volgen. Ik denk dat Rutte dat bedoelt.

Kop op, jongens. *;
Maar hoe bescherm je alle andere risicogroepen? Mensen met hoge bloeddruk, hartproblemen, andere ademhalingsproblemen, andere onderliggende problemen? Bij hen kan je het niet zo snel zien dat ze meer risico lopen, maar het is wel zo.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 20:02:23 #186
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192079640
Fijn ook dat er maatregelen gaan komen om het bedrijfsleven te helpen van groot tot klein en mensen te helpen wier hun inkomen geraakt wordt.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 20:03:27 #187
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192079670
En ik ga bewust maar even niet in COR en Twitter kijken, want bij te veel mensen is het nooit goed genoeg. heb juist wat vertrouwen gekregen van die speech.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_192079682
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:00 schreef Strani het volgende:

[..]

Maar hoe bescherm je alle andere risicogroepen? Mensen met hoge bloeddruk, hartproblemen, andere ademhalingsproblemen, andere onderliggende problemen? Bij hen kan je het niet zo snel zien dat ze meer risico lopen, maar het is wel zo.
Behandel iedereen als een kwetsbaar persoon en hou gewoon wat afstand en hou je aan de richtlijnen. Meer kun je toch niet.
pi_192079687
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:03 schreef ijs_beer het volgende:
En ik ga bewust maar even niet in COR en Twitter kijken, want bij te veel mensen is het nooit goed genoeg. En ik heb zelf juist wat vertrouwen gekregen van die speech.
  maandag 16 maart 2020 @ 20:04:28 #190
2681 Dave
Aardig op drave
pi_192079692
Ik vond het in ieder geval een goede toespraak, en had ook niet verwacht dat hij antwoord op alles zou geven. Ik heb ook niets gehoord wat ik nog niet wist.

Ik denk dat als je geen symptomen hebt, en je de andere regels in acht neemt, je ouders best kunt bezoeken. Geen zoen, geen hand, anderhalve meter afstand. Desnoods laat je hun zelf alle deuren openen en sluiten, zet jij je theekopje zelf in de vaatwasser, etc. Is ergens afspreken op de hei en samen de hondjes uitlaten anders een optie?
:o)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 maart 2020 @ 20:04:31 #191
163650 Greys
pi_192079693
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wat ik ervan begrijp is dat de aanname nu is dat zo'n 60% van Nederland het virus zal krijgen. Als er niets wordt gedaan kunnen er teveel het tegelijk krijgen. Door contacten te beperken maar niet helemaal te voorkomen zullen mensen het virus krijgen, maar meer verspreid waardoor er altijd genoeg bedden zouden moeten zijn. Mensen die het virus hebben gehad en zijn genezen zouden het virus niet nog een keer krijgen en ook niet meer doorgeven, waardoor je hen weer de straat op kunt sturen zonder problemen.

Met een totale lockdown voorkom je dat mensen het virus krijgen, maar wordt er ook geen immuniteit opgebouwd. Met een nieuwe golf zit je dan weer in dezelfde puree.
RIVM stuurt je na 24 uur zonder symptomen weer de straat op als genezen. WHO claimt dat dat minimaal twee weken moeten zijn. Dus ik ben serieus doodsbang dat dit scenario niet werkt omdat na 24 nog doodleuk anderen kunnen besmetten hoogstwaarschijnlijk en ik kots op het risico dat het RIVM daarmee neemt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 maart 2020 @ 20:05:21 #192
163650 Greys
pi_192079713
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:03 schreef ijs_beer het volgende:
En ik ga bewust maar even niet in COR en Twitter kijken, want bij te veel mensen is het nooit goed genoeg. heb juist wat vertrouwen gekregen van die speech.
Oké nu voel ik me bezwaard om hier in de SC kritiek en grote vragen te hebben.

Dus ik blijf een tijdje weg.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 maart 2020 @ 20:05:33 #193
2681 Dave
Aardig op drave
pi_192079718
Sorry, dat was een post van 5 minuten geleden die nu pas doorkomt.
:o)
  maandag 16 maart 2020 @ 20:05:45 #194
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192079721
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Oké nu voel ik me bezwaard om hier in de SC kritiek en grote vragen te hebben.

Dus ik blijf een tijdje weg.
Niet doen want dan staan Roger en ik er alleen voor :D
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192079729
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:00 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Ja, uiteindelijk zit er aan elke aanpak wel weer een soort risico, zowel in economische zin als voor de volksgezondheid.
Uiteindelijk zou ik toch ook wel het liefst zien dat we wereldwijd een tijdje in lockdown gaan en er 100% zeker van zijn dat er geen besmettingen meer zijn, ook als dat een maandje of 4 moet kosten dan of zo. Maar dat lijkt mij totaal niet haalbaar, helaas.
De hele wereld in lockdown gaat gewoon echt niet. 1 land hoeft zich er maar niet aan te houden of nog 1 geval te hebben en binnen de kortste keren is het weer over de hele wereld verspreid.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 16 maart 2020 @ 20:06:26 #196
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192079740
We willen uiteindelijk allemaal hetzelfde natuurlijk, dus we moeten hier gewoon voor voor- en nadelen van de opties kunnen bespreken.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 20:06:27 #197
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192079743
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:03 schreef ijs_beer het volgende:
En ik ga bewust maar even niet in COR en Twitter kijken, want bij te veel mensen is het nooit goed genoeg. heb juist wat vertrouwen gekregen van die speech.
Nou, dan ben ik iig blij voor jou. ^O^

Gezien mijn persoonlijke situatie zie ik de komende (geen idee hoe lange) tijd een heel stuk minder rooskleurig in dan ik een uur geleden nog deed. :{
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 16 maart 2020 @ 20:06:39 #198
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192079746
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:00 schreef Strani het volgende:

[..]

Maar hoe bescherm je alle andere risicogroepen? Mensen met hoge bloeddruk, hartproblemen, andere ademhalingsproblemen, andere onderliggende problemen? Bij hen kan je het niet zo snel zien dat ze meer risico lopen, maar het is wel zo.
:@ We moeten denk ik het idee loslaten dat we iedereen kunnen redden... Zeg ik, met twee oudere ouders met een niet denderende weerstand.

Het virus is er en gaat niet meer weg. Ga je nu in een lockdown, dan lijkt het tijdelijk weg maar komt het over een tijd weer keihard terug. Enige optie: Je zou in lockdown moeten gaan tot er een vaccin en medicijn is.
En dat is gewoon niet haalbaar.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 maart 2020 @ 20:07:54 #199
163650 Greys
pi_192079779
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:05 schreef Strani het volgende:

[..]

Niet doen want dan staan Roger en ik er alleen voor :D
Ja maar dan nemen wij dus kennelijk weer het geruste gevoel van anderen hier weg. Wát een gruwelijke kutsituatie. Even flink janken nu.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 maart 2020 @ 20:08:12 #200
2681 Dave
Aardig op drave
pi_192079787
Ik lees op cnn dat z Trump zegt het virus onder controle te hebben? :X
:o)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')