SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
https://open.spotify.com/(...)n38OkXTrmwt7-JLRb13A
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Ja, maar wij zijn er in elk geval voor je en voor iedereen die het hier nodig heeftquote:Op zondag 15 maart 2020 20:40 schreef Momo het volgende:
Toch wel kut helemaal alleen in een appartement zitten nu terwijl familie en vrienden een stuk verder weg wonen.
Nou, dat is inderdaad wel een dingetje.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
Zet in die nieuwe beschaving ook meteen ff een paar nieuwe servers neer oid aub svp.
Of minder Fokkers.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
Zet in die nieuwe beschaving ook meteen ff een paar nieuwe servers neer oid aub svp.
Ja, ik noemde hier eerder al het eventueel opzetten van een discord of zo als back-up voor dit soort momenten met de server en dat was niet eens bedoeld als grap, maar ik weet niet of daar animo voor is.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
Graag jaquote:Op zondag 15 maart 2020 20:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
Dan wel netjes ESF overslaan natuurlijkquote:
Snap ik jaquote:Op zondag 15 maart 2020 20:40 schreef Momo het volgende:
Toch wel kut helemaal alleen in een appartement zitten nu terwijl familie en vrienden een stuk verder weg wonen.
Ik zit tegenwoordig ook heel vaak MAG NIET MAG NIET MAG NIET!!!! te schreeuwen tegen de tv als men te aanrakerig wordtquote:Op zondag 15 maart 2020 20:36 schreef Cee het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook als ik op tv mensen in grote groepen bij elkaar zie zitten of ze zie knuffelen en aanraken. Dan denk ik “huhhhh pas op MAG NIET.”
VBL eruit knippen?quote:
Dat mens moet zich laten nakijkenquote:Op zondag 15 maart 2020 20:36 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
"Lapo zonder Fipo" is eigenlijk een bijeffect van een Aoibhinnetje. Dat is dat je ineens een uur achter blijkt te lopen, maar gewoon stug door blijft antwoorden op de oude posts alsof er niks aan de hand is.
Ik had dat gisteren heel erg met WidM.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:47 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik zit tegenwoordig ook heel vaak MAG NIET MAG NIET MAG NIET!!!! te schreeuwen tegen de tv als men te aanrakerig wordt
Hahaquote:Op zondag 15 maart 2020 20:47 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik zit tegenwoordig ook heel vaak MAG NIET MAG NIET MAG NIET!!!! te schreeuwen tegen de tv als men te aanrakerig wordt
Geen idee wat dat precies is, hoe het zou werken etc, dus animo is voor mij op dit moment het juiste woord niet.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, ik noemde hier eerder al het eventueel opzetten van een discord of zo als back-up voor dit soort momenten met de server en dat was niet eens bedoeld als grap, maar ik weet niet of daar animo voor is.
Ik toen ook heel erg jaquote:
Soort van chat-ding, maar ik weet verder ook nog niet zo goed hoe het werkt hoor. Maar maakt mij ook niet uit, elk soort chat is prima.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:51 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Geen idee wat dat precies is, hoe het zou werken etc, dus animo is voor mij op dit moment het juiste woord niet.
Dat zal best rap sneller worden ja.quote:
Plus een Nathan die heel enthousiast bij binnenkomst Tina en Leonie een kus geeft. Was gewoon een beetje awkward.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:51 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik toen ook heel erg jaVooral toen Rob en Nathan elkaar heel lang gingen knuffelen (en het was live) zat ik echt in paniek NIET DOOOEEEENNN!!!!
Komt allemaal goed. Desnoods komen ze jullie met speciale vluchten ophalen.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:53 schreef ato het volgende:
Net een terug vlucht kunnen boeken op woensdag, met een Portugese vliegmaatschappij. Tussen stop Lissabon.
Lezen wij net dat er een aantal van die vluchten zijn geschrapt, Lalalala.
Maar boeking is gelukt en ik las dat er nog diverse vluchten gingen.
Wij gaan het meemaken, duim, duim.
Nu nog 2 dagen in het appartement en balkon.
Oh zo, los van Fok! dus.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Soort van chat-ding, maar ik weet verder ook nog niet zo goed hoe het werkt hoor. Maar maakt mij ook niet uit, elk soort chat is prima.
Als de groep straks corona heeft, is er een sterk vermoeden aan wie het ligt...quote:Op zondag 15 maart 2020 20:53 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Plus een Nathan die heel enthousiast bij binnenkomst Tina en Leonie een kus geeft. Was gewoon een beetje awkward.
We mogen momenteel niks in Spanje, ook niet buiten zijn zonder reden. Dus ik hoop dat ato gek is op hotelsquote:Op zondag 15 maart 2020 20:54 schreef BillDauterive het volgende:
Voelt het nog wel als een vakantie met al dat geregel, ato?
Ik hoop voor jullie echt dat het gewoon gaat lukken woensdag. Nog even volhouden. Echt dat je dan ook gewoon je appartement niet zomaar mag verlatenquote:Op zondag 15 maart 2020 20:53 schreef ato het volgende:
Net een terug vlucht kunnen boeken op woensdag, met een Portugese vliegmaatschappij. Tussen stop Lissabon.
Ja precies, gewoon los ervan en ook alleen maar voor momenten als dit.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:54 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh zo, los van Fok! dus.
Ik dacht even dat je iets bedoelde als back up voor de te lage capaciteit. Daar zou ik niet voor zijn, want ik ben bang dat Danny dat meteen als handige permanente oplossing gaat zien.
Wel kans op leegloop hier, dus weet niet of het toegejoochen zou worden.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Soort van chat-ding, maar ik weet verder ook nog niet zo goed hoe het werkt hoor. Maar maakt mij ook niet uit, elk soort chat is prima.
Op een of andere manier had ik het idee dat ze op de canarische eilanden niet zo streng waren. Dat valt tegen dusquote:Op zondag 15 maart 2020 20:55 schreef Strani het volgende:
[..]
We mogen momenteel niks in Spanje, ook niet buiten zijn zonder reden. Dus ik hoop dat ato gek is op hotels
Edit: Of het appartement, in dit geval.
Hopelijk lukt het allemaal ato! We duimen mee!quote:Op zondag 15 maart 2020 20:53 schreef ato het volgende:
Ja, dat is dan wel weer een klein risico maar ik denk dat dat wel meevalt hoor, want men zal wel gewoon willen kunnen FOK!ken als de servers het normaal doen. Inclusief alle verschillende subfora.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:58 schreef Dave het volgende:
[..]
Wel kans op leegloop hier, dus weet niet of het toegejoochen zou worden.
Nee inderdaad, de eerste gevallen in Spanje waren immers ook daar dus ze moeten gewoon in het hele land precies hetzelfde doen.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Op een of andere manier had ik het idee dat ze op de canarische eilanden niet zo streng waren. Dat valt tegen dus
Ik denk het niet, vooral omdat we hier alleen juichen in correct Nederlands.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:58 schreef Dave het volgende:
[..]
Wel kans op leegloop hier, dus weet niet of het toegejoochen zou worden.
PI rotsjé, PI!quote:Op zondag 15 maart 2020 21:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik denk het niet, vooral omdat we hier alleen juichen in correct Nederlands.
Daar gaan m'n aanvragen mentorschap en bewindvoering.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:05 schreef Dave het volgende:
Rechtbanken ook dicht. Alleen urgente gevallen, zonder publiek.
Ik zag geen piquote:
TAP gok ik danquote:Op zondag 15 maart 2020 20:53 schreef ato het volgende:
Dit is even een stomme vraag maar ik wankel echt dagelijks tussen alles opzoeken om vervolgens een dag lang bewust proberen al het Corona-gerelateerd nieuws te negeren, met als gevolg dat ik veel weet maar ook heel veel niet.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee inderdaad, de eerste gevallen in Spanje waren immers ook daar dus ze moeten gewoon in het hele land precies hetzelfde doen.
Valt dat niet onderquote:Op zondag 15 maart 2020 21:06 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Daar gaan m'n aanvragen mentorschap en bewindvoering.
quote:Voorbeelden hiervan zijn faillissementen, zittingen rond verplichte zorg, uithuisplaatsingen en voorgeleidingen.
twitter:anitaei twitterde op zondag 15-03-2020 om 19:30:25NOU JULLIE #coronaconcert https://t.co/d6WowKY24P reageer retweet
Dat is een goede, dat weet ik eigenlijk niet zeker. Het zijn drie nieuwe aanvragen, zonder spoed, dus ik ging er vanuit dat ze wel geen prioriteit zouden hebben in deze situatie.quote:
quote:Op zondag 15 maart 2020 21:10 schreef Greys het volgende:
Ik moest voor het eerst vandaag hard lachen. Met dank aan Anita, die vrouw die elk jaar met Lammert naar de Huishoudbeurs gaat en daar hilarisch verslag van doen. Anita geeft het eerste NLse balkonconcert.twitter:anitaei twitterde op zondag 15-03-2020 om 19:30:25NOU JULLIE #coronaconcert https://t.co/d6WowKY24P reageer retweet
- Voor zover ik weet zitten we nu inderdaad op hetzelfde niveau als in Italië.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:08 schreef Cee het volgende:
[..]
Dit is even een stomme vraag maar ik wankel echt dagelijks tussen alles opzoeken om vervolgens een dag lang bewust proberen al het Corona-gerelateerd nieuws te negeren, met als gevolg dat ik veel weet maar ook heel veel niet.
Concreet:
- zitten jullie nu in het zelfde type lockdown als Italië?
- houdt dit in dat je niet naar je werk mag? Alleen naar buiten voor boodschappen?
- mag je ook niet naar buiten om een stukje te gaan hardlopen, ook niet als dat in het park tegenover is of gewoon steeds het zelfde blokje huizen aan de andere zijde?
Ik vraag dit voor mezelf, zodat ik me mentaal voor kan bereiden als het voor ons straks zover is.
Misschien iemand die ineens begon te hoesten en dus niet zeker wist of hij er komend oudjaar nog wel zou zijn?quote:Op zondag 15 maart 2020 21:16 schreef Cyan9 het volgende:
Het is half maart, maar iemand hier besloot dat dit toch echt het juiste moment was om een paar vuurpijlen af te steken..
Moet je de capaciteit dan niet verhogen?quote:Op zondag 15 maart 2020 21:18 schreef Strani het volgende:
Minister van transport zegt nu op TV dat de Spaanse spoorwegen de capaciteit per trein met twee-derde terug gaat brengen om te kunnen garanderen dat men zo ver mogelijk van elkaar af kan zitten in de trein.
Nee, per trein. Dus als een trein 300 stoelen heeft, mogen er nog maar 100 gebruikt worden.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:21 schreef Dave het volgende:
[..]
Moet je de capaciteit dan niet verhogen?
Dat laatste vind ik echt zo klote dan. Met hardlopen maak ik m’n overvolle hoofd leeg.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:15 schreef Strani het volgende:
[..]
- Voor zover ik weet zitten we nu inderdaad op hetzelfde niveau als in Italië.
- Je mag wél naar je werk (hoewel thuiswerken natuurlijk wordt aangeraden waar mogelijk) en je mag inderdaad ook naar buiten voor boodschappen, apotheek, om te tanken of andere dingen die als 'goede reden' gezien worden.
- Je mag je dus alleen op de openbare weg begeven met een goede reden; een stukje lopen valt daar niet onder. Het lijkt er wel op dat je je hond nog mag uitlaten hoewel daar enige onduidelijkheid over is.
Ok, maar dan staan de 200 andere personen dus op het perron.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, per trein. Dus als een trein 300 stoelen heeft, mogen er nog maar 100 gebruikt worden.
Dat kan niet, want Assen heeft helemaal geen corona.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:18 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Misschien iemand die ineens begon te hoesten en dus niet zeker wist of hij er komend oudjaar nog wel zou zijn?
Hardlopen naar de supermarkt aan de andere kant van de stad?quote:Op zondag 15 maart 2020 21:22 schreef Cee het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik echt zo klote dan. Met hardlopen maak ik m’n overvolle hoofd leeg.
Ik denk dat er ook wel berekend is wat de vraag zal worden vanaf morgen. Dat zal enorm meevallen waarschijnlijk.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:23 schreef Dave het volgende:
[..]
Ok, maar dan staan de 200 andere personen dus op het perron.
Ik ook zo, eerst nog even deze persco afkijken.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:25 schreef Dave het volgende:
Nu ZML, maar wegens spoilers zal ik even offline gaan.
Wat ik vandaag heel vaak denk:quote:Op zondag 15 maart 2020 21:22 schreef Strani het volgende:
Oh en even een ongenuanceerde post over die mensen die zeiken dat er een ESF MOET! komen in mei: Die moeten gewoon hun muil houden en zich bezig houden met de reden waarom we precies geen ESF kunnen hebben dit jaar.
Dus.
quote:Op zondag 15 maart 2020 21:18 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Misschien iemand die ineens begon te hoesten en dus niet zeker wist of hij er komend oudjaar nog wel zou zijn?
Goed gezegdquote:Op zondag 15 maart 2020 21:22 schreef Strani het volgende:
Oh en even een ongenuanceerde post over die mensen die zeiken dat er een ESF MOET! komen in mei: Die moeten gewoon hun muil houden en zich bezig houden met de reden waarom we precies geen ESF kunnen hebben dit jaar.
Dus.
Ik kijk later. Ben nu live met Andy van Eurovoxxquote:Op zondag 15 maart 2020 21:25 schreef Dave het volgende:
Precies, dat is het. Mensen moeten dat echt onthouden.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:30 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wat ik vandaag heel vaak denk:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 15 maart 2020 21:22 schreef Strani het volgende:
Dus.
Misschien komt vuurpijlmeneer net een week terug uit Italië.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:23 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat kan niet, want Assen heeft helemaal geen corona.![]()
Ik hoop dat ze het woord procent gewoon vergeten zijn, anders is het idd wel een enorm lage opkomst geweest.quote:'Historisch lage opkomst in Frankrijk'
Bij de lokale verkiezingen in Frankrijk is waarschijnlijk een historisch lage opkomst geboekt. Volgens lokale peilingen ging slechts 44 tot 46 van de Fransen naar de stembussen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)un-van-overheid.html
quote:
Ja ik dacht kom, ik laat het eens van jullie kant komen!quote:Op zondag 15 maart 2020 22:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat bewust is of dat het door FOK komt.
Ik was met Andy bezigquote:
Lijkt me wel jaquote:Op zondag 15 maart 2020 22:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze het woord procent gewoon vergeten zijn, anders is het idd wel een enorm lage opkomst geweest.
Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat je ouders daar moeite mee hebben.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:12 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik was met Andy bezig
En daarna met ouders in discussie
Hahaquote:Op zondag 15 maart 2020 22:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze het woord procent gewoon vergeten zijn, anders is het idd wel een enorm lage opkomst geweest.
Dat tweede kan ik me voorstellen na dat eerste, kwamen ze toevallig binnen tijdens of dat nog net niet?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:12 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik was met Andy bezig
En daarna met ouders in discussie
quote:Op zondag 15 maart 2020 22:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat je ouders daar moeite mee hebben.
Dat was wel een voordeel van een week niet posten: ik heb veel minder last gehad van die problemenquote:Op zondag 15 maart 2020 22:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat bewust is of dat het door FOK komt.
Dat stukje van Rian van Rijbroekquote:Op zondag 15 maart 2020 21:25 schreef Dave het volgende:
Ik kwam net posten dat ik echt niet meer zo kan lachen en dat ik me afvraag hoe jullie dat doen om gifjes en tweets en weet ik het.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:17 schreef Strani het volgende:
Ik merk dat ik de laatste dagen veel meer lach om programma's als ZML en DWHN dan normaal. Zal wel te maken hebben met hoge emoties en zo.
Ja, dat is iets waar ik nog wel tegenop zou zien. Zeker nu het weer wat beter weer wordt, dan heb je zin om te lopen en dan kan dat straks misschien niet meerquote:Op zondag 15 maart 2020 21:22 schreef Cee het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik echt zo klote dan. Met hardlopen maak ik m’n overvolle hoofd leeg.
Nee niet meer. Nu vooral je in je appartement moet blijven en je niet zomaar de straat op kan gaan.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:54 schreef BillDauterive het volgende:
Voelt het nog wel als een vakantie met al dat geregel, ato?
Iedereen heeft ook een andere manier natuurlijk om met dit soort dingen om te gaan. Echt tijdens de diepere dipjes kan ik ook niet echt lachen maar daar tussendoor juist weer wel. Beetje up en down allemaal.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:30 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik kwam net posten dat ik echt niet meer zo kan lachen en dat ik me afvraag hoe jullie dat doen om gifjes en tweets en weet ik het.
Geen slecht idee, om het puur voor de coronacrisis te doen ook. Als er meer animo is, laat het weten mensen en dan kijken we ernaar.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:32 schreef Hamlapjes het volgende:
Even teruggelezen, een Discord als tijdelijke terugvaloptie (misschien gewoon even zolang de coronacrisis duurt of zo? Dat zal wel de voornaamste periode zijn dat alles zo overbelast raakt, denk ik) zou ik geen problemen mee hebben.
Ik denk niet dat je zo snel gaat zien dat vliegvelden op de Canarische Eilanden dichtgaan want dat zou de eilanden volledig isoleren. In Italië zijn het ook niet alle vliegvelden (ik denk zelfs maar een paar? En misschien ook maar deels?).quote:Op zondag 15 maart 2020 22:32 schreef ato het volgende:
[..]
Nee niet meer. Nu vooral je in je appartement moet blijven en je niet zomaar de straat op kan gaan.
Ik neem het zekere voor onzekere door eerder met een vliegtuig terug te gaan, voor ook de vliegvelden op slot gaan net als in Italië.
Iets als een soort chatserver. Ik moet me er ook nog echt in verdiepen hoor. Ik heb het wel op m'n computer maar nog niet echt gebruikt. @Hamlapjes misschien kan jij het beter uitleggen?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:34 schreef Guanabana het volgende:
Wat is dat?Sorry als het al ergens uitgelegd is.
quote:Op zondag 15 maart 2020 22:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat je ouders daar moeite mee hebben.
Ze zaten aan de andere kant van de kamer terwijl het bezig wasquote:Op zondag 15 maart 2020 22:13 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat tweede kan ik me voorstellen na dat eerste, kwamen ze toevallig binnen tijdens of dat nog net niet?
Ja ik lach ook heel snel nu. Toch een soort coping mechanisme dan denk ik.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:17 schreef Strani het volgende:
Ik merk dat ik de laatste dagen veel meer lach om programma's als ZML en DWHN dan normaal. Zal wel te maken hebben met hoge emoties en zo.
Aan de andere kant ook wel fijn dat er in onze jeugd weinig wereldveranderende gebeurtenissen waren.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:38 schreef Guanabana het volgende:
Ik wou echt dat ik nu een kind was. Niet naar school en papa en mama regelen verder alles.
Ja precies, en wat ik zeg, de emoties zitten een beetje hoger en dat uit zich ook op die manier denk ik.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:38 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja ik lach ook heel snel nu. Toch een soort coping mechanisme dan denk ik.
Mja maar als kind krijg je dat toch anders mee en heb je denk ik minder zorgen.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Aan de andere kant ook wel fijn dat er in onze jeugd weinig wereldveranderende gebeurtenissen waren.
Achterlopen. Zover achterlopen en dan Aoibhinnetjes pullen uit tijden dat alles nog leuk was.quote:
Dit is best diep eigenlijk.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:44 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Achterlopen. Zover achterlopen en dan Aoibhinnetjes pullen uit tijden dat alles nog leuk was.
quote:Op zondag 15 maart 2020 22:34 schreef Guanabana het volgende:
Wat is dat?Sorry als het al ergens uitgelegd is.
Ik heb het ook nog niet gebruikt verder, ken het vooral van anderenquote:Op zondag 15 maart 2020 22:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Iets als een soort chatserver. Ik moet me er ook nog echt in verdiepen hoor. Ik heb het wel op m'n computer maar nog niet echt gebruikt. @:Hamlapjes misschien kan jij het beter uitleggen?
Dat dacht ik ook ja. Is prima!quote:Op zondag 15 maart 2020 22:48 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het ook nog niet gebruikt verder, ken het vooral van anderen
Ga er nu even wat verder in duiken, maar volgens mij is het aardig vergelijkbaar met een chatserver als IRC inderdaad.
Dat is meer iets als Skype denk ik, of niet?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:53 schreef Guanabana het volgende:
Ik gebruik zelf Trillian, is misschien net zoiets?
Gewoon chatprogramma, zoals MSN.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is meer iets als Skype denk ik, of niet?
Ja precies, Discord is meer chat in de zin van groepschat. Hoewel je er vast ook wel privéberichten mee kan sturen.quote:
Woede heb ik al wel gehad; daar had je niet bij willen zijnquote:Op zondag 15 maart 2020 22:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja precies, en wat ik zeg, de emoties zitten een beetje hoger en dat uit zich ook op die manier denk ik.
Alleen woede heb ik nog niet zo gehad
Moest ook diep graven. Wist niet dat ik het in me hadquote:
quote:Op zondag 15 maart 2020 22:49 schreef Strani het volgende:
Ik loop altijd achter.
Ik hou het niet zo bij.
En als het echt te snel gaat,
is dat te veel voor mij.
Maar als het even tegen zit,
komt mijn tekort van pas.
Dan blijf ik lekker achter,
waar alles leuker was.
Yes, ik zit er nu ook al even in te kijken. Ik heb ook net een server aangemaakt (of had jij dat ook al gedaan?).quote:Op zondag 15 maart 2020 23:00 schreef Hamlapjes het volgende:
@:Strani jij had dus ook al wel Discord toch?
Jaquote:Op zondag 15 maart 2020 23:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Yes, ik zit er nu ook al even in te kijken. Ik heb ook net een server aangemaakt (of had jij dat ook al gedaan?).
Eigenlijk is m'n belangrijkste vraag of het makkelijk te gebruiken is, ook vanuit de browser.
We zullen voorzichtig zijnquote:Op zondag 15 maart 2020 22:59 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Woede heb ik al wel gehad; daar had je niet bij willen zijn![]()
Maar ben sowieso vaak wel een emotioneel type; lachen, boosheid, verdriet, verslagenheid; zit allemaal dicht onder de oppervlakte hier en kan heel makkelijk omslaan. Juist in turbulente tijden gaat dat sneller.
Anja zou trots zijnquote:
Ja, nee dan krijg je wel discussie ja.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:37 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ze zaten aan de andere kant van de kamer terwijl het bezig was
Joh mijn grootste woede ventileert zich via de Fok-server problemenquote:
Nee, dan mag niemand storen! Er waren ook nog heel veel anderen bij; druk joh!quote:Op zondag 15 maart 2020 23:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, nee dan krijg je wel discussie ja.![]()
Zeker als ze dan waarschijnlijk ook niet mee mochten doen.
Ik vind dit allemaal steeds minder verantwoord klinken in tijden van social distancing.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:04 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Nee, dan mag niemand storen! Er waren ook nog heel veel anderen bij; druk joh!
Wat een verhaal weer zeg, had er wel es iets over gelezen, maar dat het zo erg (WAT ERRUG!) was, wist ik niet.quote:
Nee maar echt: Wij blijven ook 100% hier, behálve als FOK! niet loopt. Dan zouden we discord als back-up kunnen gebruiken om daar te kunnen communiceren terwijl FOK! kalmeert. En dan komen we ook direct weer hier terug.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik denk wel dat ik hier blijf.
Ook in de hoop het (ook voor mezelf) hier overzichtelijk te houden en te voorkomen dat er gesprekken over en weer tussen daar en hier gaan lopen, ik weet niet of ik dat nu begrijpelijker neer kan zetten.![]()
Dat er niet steeds hier gerefereerd wordt aan dingen die daar besproken zijn waar dan niet naar gelinkt kan worden en mensen hier geen idee meer hebben waar het nog over gaat en zo.
Ah, maar goed dan weet je vast waar we zitten. Of is dat dan dus een privacyprobleem met je nickname daar?quote:Op zondag 15 maart 2020 23:16 schreef Dave het volgende:
Verder heb ik al discord, dus niet echt een goed proefkonijn.
Online kan alles johquote:Op zondag 15 maart 2020 23:07 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik vind dit allemaal steeds minder verantwoord klinken in tijden van social distancing.
Oh wauw. Net zelf geschreven?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:49 schreef Strani het volgende:
Ik loop altijd achter.
Ik hou het niet zo bij.
En als het echt te snel gaat,
is dat te veel voor mij.
Maar als het even tegen zit,
komt mijn tekort van pas.
Dan blijf ik lekker achter,
waar alles leuker was.
Nee, dat is ook gewoon een nickname.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Ah, maar goed dan weet je vast waar we zitten. Of is dat dan dus een privacyprobleem met je nickname daar?
Ik inspireer!quote:
Ik begrijp het idee.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee maar echt: Wij blijven ook 100% hier, behálve als FOK! niet loopt. Dan zouden we discord als back-up kunnen gebruiken om daar te kunnen communiceren terwijl FOK! kalmeert. En dan komen we ook direct weer hier terug.
Dat alles kan wil nog niet zeggen dat alles ook een goed idee is.quote:
Snap ik!quote:Op zondag 15 maart 2020 23:21 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik begrijp het idee.
Dit zijn mijn bedenkingen bij dat idee en zelf voel ik er om die reden niks voor.
En deze uitleg neemt imo niet weg dat ik vrees dat het hier onoverzichtelijk kan worden juist doordat gesprekken ineens tijdelijk elders worden voortgezet om later weer hier verder te gaan.
Andy, Carla en Jess hebben het heel leuk en gezellig gehouden, heel gemoedelijk gepraat over coronavirus, de eventuele gevolgen voor ESF, en echt heel lief en leuk gereageerd op alles in de chatquote:Op zondag 15 maart 2020 23:22 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat alles kan wil nog niet zeggen dat alles ook een goed idee is.
Ja, ik was er zelf ook even.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:23 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Andy, Carla en Jess hebben het heel leuk en gezellig gehouden, heel gemoedelijk gepraat over coronavirus, de eventuele gevolgen voor ESF, en echt heel lief en leuk gereageerd op alles in de chat
Mooi.quote:
Nee maar dat zou ik zelf ook niet leuk vinden inderdaad! En wellicht wordt het niks of met nog meer geluk hebben we het over een paar dagen niet eens meer nodig, maar het baart me een beetje zorgen dat de problemen met de server steeds erger lijken te worden en er verder geen uitleg of zo wordt gegeven.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Mooi.
Laat je verder door mij niet tegenhouden he? Maar probeer wel hier en daar niet te veel verweven te laten worden.![]()
IJsbeer is sinds 2003 ook nooit meer op bezoek geweest, dus ik had het raar gevonden als die nu ineens mee zou lezen.quote:
Oh toen was ik dan denk ik nog niet ingeschakeld. Ik had nog specifiek aan hen gevraagd wat hun voorkeur was; doorgaan maar met satellietverbindingen vanuit de landen zelf, zonder publiek, of uitstel. Alledrie hadden ze liever uitstel.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, ik was er zelf ook even.![]()
![]()
Maar ik hoorde op dat moment iets te veel over hoe leuk het zou zijn als het toch gewoon door kon gaan met een voorbeeld van Denemarken zonder publiek en dat wilde ik allemaal helemaal niet horen, dus toen ben ik weer weggegaan.
Ik bedoel diegene die officially cute schijnt te zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:29 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
IJsbeer is sinds 2003 ook nooit meer op bezoek geweest, dus ik had het raar gevonden als die nu ineens mee zou lezen.
Daar maak ik me ook wel zorgen over. Al denk ik niet dat het forum er ineens mee op zal houden.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee maar dat zou ik zelf ook niet leuk vinden inderdaad! En wellicht wordt het niks of met nog meer geluk hebben we het over een paar dagen niet eens meer nodig, maar het baart me een beetje zorgen dat de problemen met de server steeds erger lijken te worden en er verder geen uitleg of zo wordt gegeven.
Hahaquote:Op zondag 15 maart 2020 23:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Daar maak ik me ook wel zorgen over. Al denk ik niet dat het forum er ineens mee op zal houden.
En zelfs als dat wel zo zou zijn, dan klinkt discord niet als een volwaardige vervanging. Dan zal ik toch eerder een ander forum gaan zoeken of eenzaam in een hoekje wegkwijnen.
Jij was ingeschakeld.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:31 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Oh toen was ik dan denk ik nog niet ingeschakeld. Ik had nog specifiek aan hen gevraagd wat hun voorkeur was; doorgaan maar met satellietverbindingen vanuit de landen zelf, zonder publiek, of uitstel. Alledrie hadden ze liever uitstel.
Oh die, maar daar hoef je toch helemaal niet bang voor te zijn dat die meeleest?quote:Op zondag 15 maart 2020 23:32 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik bedoel diegene die officially cute schijnt te zijn is.
Oh dan was ik misschien wat anders aan het doen, of begreep het echt even andersquote:Op zondag 15 maart 2020 23:34 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Jij was ingeschakeld.![]()
Of je hebt de skill om in de chat te posten zonder ingeschakeld te zijn, maar dat zou ik echt wel heel indrukwekkend vinden, op het ongeloofwaardige af.
Maar als je daarvoor zo'n link moet plaatsen zoals net, waar ga je die dan plaatsen als dit weg is?quote:Op zondag 15 maart 2020 23:34 schreef Strani het volgende:
[..]
HahaMaar dan zouden we op discord kunnen beslissen naar welk forum we allemaal verhuizen
Daar denkt niet iedereen hetzelfde over.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:36 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh die, maar daar hoef je toch helemaal niet bang voor te zijn dat die meeleest?![]()
btw ftfy![]()
Het wordt in ieder geval wel een memorabel jaar zo. En we moeten er toch maar wat van maken. Het voelt vreemd.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:36 schreef ijs_beer het volgende:
Ik merk dat dit door het hele gedoe, naast wat somber en gelaten ook melancholisch wordt. Typisch genoeg.
twitter:JeremyKlemin twitterde op zondag 15-03-2020 om 16:53:54Damn, Norway. https://t.co/IwHskXGkB0 reageer retweet
Ja, dat heb ik ook wel een beetje. Nou ja, dat alle emoties dus wat voelbaarder zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:36 schreef ijs_beer het volgende:
Ik merk dat dit door het hele gedoe, naast wat somber en gelaten ook melancholisch wordt. Typisch genoeg.
Mensen die er voor open staan kunnen die link opslaan. Het blijft namelijk altijd dezelfde link.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:37 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Maar als je daarvoor zo'n link moet plaatsen zoals net, waar ga je die dan plaatsen als dit weg is?
Hahahaquote:Op zondag 15 maart 2020 23:37 schreef Momo het volgende:
twitter:JeremyKlemin twitterde op zondag 15-03-2020 om 16:53:54Damn, Norway. https://t.co/IwHskXGkB0 reageer retweet
quote:Op zondag 15 maart 2020 23:37 schreef Momo het volgende:
Hier ben ik het volledig mee eens.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik denk wel dat ik hier blijf.
Ook in de hoop het (ook voor mezelf) hier overzichtelijk te houden en te voorkomen dat er gesprekken over en weer tussen daar en hier gaan lopen, ik weet niet of ik dat nu begrijpelijker neer kan zetten.![]()
Dat er niet steeds hier gerefereerd wordt aan dingen die daar besproken zijn waar dan niet naar gelinkt kan worden en mensen hier geen idee meer hebben waar het nog over gaat en zo.
Ja ik heb het alleen geconstateerd en niet verder gekeken of er iets aan gedaan wordt. Maar is er al een oplossing in zicht?quote:Op zondag 15 maart 2020 23:40 schreef Redefine het volgende:
Het was al een tijdje lastig met de servers. Maar de laatste paar dagen gaat het wel hard met de problemen
Maar dat is toch ook helemaal niet raar? Het is nogal iets wat er in een behoorlijk korte tijd over de wereld is uitgestrooid. Er zit ook een behoorlijk hoge mate van onzekerheid in wat de neiging om met een somberder blik naar de toekomst te kijken dan naar het verleden erg sterk maakt.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:36 schreef ijs_beer het volgende:
Truste Deef!quote:Op zondag 15 maart 2020 23:43 schreef Dave het volgende:
Morgen moet er weer (thuis) gewerkt worden, dus welterusten!
Ik heb niet iets gezien van dat men er mee bezig is of zo.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja ik heb het alleen geconstateerd en niet verder gekeken of er iets aan gedaan wordt. Maar is er al een oplossing in zicht?
Wel, niet iedereen hoeft daar zijn/haar mening over te ventileren en niet iedereen weet niet wat goed voor hem/haar is.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:37 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Daar denkt niet iedereen hetzelfde over.
Ik heb even in BUG gekeken, daar is wel een forum voor. Maar ik zie daar zo snel niet even een officiële reactie van wie dan ook erover.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja ik heb het alleen geconstateerd en niet verder gekeken of er iets aan gedaan wordt. Maar is er al een oplossing in zicht?
quote:Op zondag 15 maart 2020 23:37 schreef Momo het volgende:
Nee precies, dat zag ik vanavond ook en dat baart me toch wat zorgen.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:45 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik heb even in BUG gekeken, daar is wel een forum voor. Maar ik zie daar zo snel niet even een officiële reactie van wie dan ook erover.
Ok, dat klinkt nog wel handig.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Mensen die er voor open staan kunnen die link opslaan. Het blijft namelijk altijd dezelfde link.
Haha prima!quote:Op zondag 15 maart 2020 23:47 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ok, dat klinkt nog wel handig.
In geval van nood ben ik iig te herkennen aan mijn nick, die is altijd hetzelfde.
Ja. En vooral vreemd ook.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee precies, dat zag ik vanavond ook en dat baart me toch wat zorgen.
Dat neem ik dan maar van je aan.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:43 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook helemaal niet raar? Het is nogal iets wat er in een behoorlijk korte tijd over de wereld is uitgestrooid. Er zit ook een behoorlijk hoge mate van onzekerheid in wat de neiging om met een somberder blik naar de toekomst te kijken dan naar het verleden erg sterk maakt.
Maar ook dit gaat weer voorbij en we gaan er allemaal leuker, liever, mooier en wijzer weer uitkomen.![]()
Dit laatste is misschien niet wetenschappelijk gestaafd, maar dat moet je maar even van mij aannemen als oudere wijzere man.![]()
Mooi zo! Dat is wel echt fijn, scheelt ook enorm als er een echte lockdown komt.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:48 schreef Redefine het volgende:
Bij mijn werk is vandaag beslist dat iedereen thuiswerkt. Dus geen verdeling met twee groepen, waarvan de een wel op kantoor zit en de week later juist thuiswerkt. Maar de komende drie weken werkt sowieso thuis.
Voordeel is wel dat ik anderhalf uur later op kan staan en ook harder kan doorwerken, en dus natuurlijk ook 'vroeg' thuis ben. Maar mis toch wel de gezelligheid van de collega's (en dan ben ik nog iemand die ook heel prettig alleen kan zijn). En vooral dat ik toch altijd wel merk dat ik bij thuiswerken veel te lang achter elkaar op mijn scherm zit te kijken.
Echt? Op de PC is het al behoorlijk ergquote:Op zondag 15 maart 2020 23:49 schreef Redefine het volgende:
Moet zeggen dat de problemen op mobiel groter zijn dan op pc.
Oh typisch ik ervaar nu mobiel eigenlijk geen problemen.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:49 schreef Redefine het volgende:
Welterusten dan.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:43 schreef Dave het volgende:
Morgen moet er weer (thuis) gewerkt worden, dus welterusten!
Bij onze afdeling is men sowieso wel vrij proactief. Meer eigenlijk dan het hele bedrijf. Alhoewel de laatste dagen ze er wel wat meer bovenop zitten.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Mooi zo! Dat is wel echt fijn, scheelt ook enorm als er een echte lockdown komt.
Nou, ik kon vanmiddag tijdens de preek in de kerk niet eens fatsoenlijk FOK!ken, dus moest gewoon luisterenquote:Op zondag 15 maart 2020 23:49 schreef Redefine het volgende:
Fijn dat het iig al geregeld is. En goed op jezelf letten hé! Even de benen strekken is goed voor je tijdens het bureauwerk.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:48 schreef Redefine het volgende:
Bij mijn werk is vandaag beslist dat iedereen thuiswerkt. Dus geen verdeling met twee groepen, waarvan de een wel op kantoor zit en de week later juist thuiswerkt. Maar de komende drie weken werkt sowieso thuis.
Voordeel is wel dat ik anderhalf uur later op kan staan en ook harder kan doorwerken, en dus natuurlijk ook 'vroeg' thuis ben. Maar mis toch wel de gezelligheid van de collega's (en dan ben ik nog iemand die ook heel prettig alleen kan zijn). En vooral dat ik toch altijd wel merk dat ik bij thuiswerken veel te lang achter elkaar op mijn scherm zit te kijken.
Ja. Daar moet ik vaak weer naar de homepage om bij een topic te komen. Als ik ververs of naar de volgende pagina wil, dan gebeurd er niet veel.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Echt? Op de PC is het al behoorlijk erg
Zal ook wel met golfbewegingen komen.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:50 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Oh typisch ik ervaar nu mobiel eigenlijk geen problemen.
Een paar nieuwe servers hoest je niet zo ff op denk ik in tijden dat niemand een abo wil en niemand op advertenties klikt.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ja, ik denk dat jullie normaal voor het eind van de week ook wel in een lockdown zitten, kijkend naar de huidige stappen en hoe het in andere landen is gegaan.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
Bij onze afdeling is men sowieso wel vrij proactief. Meer eigenlijk dan het hele bedrijf. Alhoewel de laatste dagen ze er wel wat meer bovenop zitten.
En inderdaad, we merken dan minder van een echte lockdown. Die ik overigens wel deze of volgende week verwacht voor Nederland.
Nu ben je dus gelijk verpest en verlorenquote:Op zondag 15 maart 2020 23:50 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Nou, ik kon vanmiddag tijdens de preek in de kerk niet eens fatsoenlijk FOK!ken, dus moest gewoon luisteren
Ja dit dusquote:Op zondag 15 maart 2020 23:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Echt? Op de PC is het al behoorlijk erg
Volgende keer gewoon even opstaan en vragen of de preker ff uit wil loggen als hij daar toch maar wat staat te lullen.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:50 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Nou, ik kon vanmiddag tijdens de preek in de kerk niet eens fatsoenlijk FOK!ken, dus moest gewoon luisteren
Juffrouw Annie met haar fluit!quote:Op zondag 15 maart 2020 21:14 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh dear, waar probeer je ons nu weer naar te laten kijken?
Oh even een rondje lopen doe ik wel. Maar als ik op kantoor zit, lopen we sowieso in de middag een rondje buiten, en ben ik sowieso ook veel even naar een collega op een andere plek.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:51 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Fijn dat het iig al geregeld is. En goed op jezelf letten hé! Even de benen strekken is goed voor je tijdens het bureauwerk.
Oh! Daar heb ik echt om gelachen. Heerlijk.quote:
Maar dat mag in Hawaii_Tim's nieuwe virtuele beschaving niet zo veel uitmaken.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Een paar nieuwe servers hoest je niet zo ff op denk ik in tijden dat niemand een abo wil en niemand op advertenties klikt.
Ja. Ik hoop dat het niet nodig is. En ik ben zeker niet van mening dat de keuze voor een lockdown lichtzinnig genomen moet worden. Maar gezien de status waar we nu zitten, is de keuze voor een lockdown niet zo heel ver meer weg.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat jullie normaal voor het eind van de week ook wel in een lockdown zitten, kijkend naar de huidige stappen en hoe het in andere landen is gegaan.
Oh nee, dan begrijp ik het.quote:
Nee klopt, en ik denk dat het toch echt wel nodig is. Het geeft ergens ook wel een beetje rust, die duidelijkheid.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Ik hoop dat het niet nodig is. En ik ben zeker niet van mening dat de keuze voor een lockdown lichtzinnig genomen moet worden. Maar gezien de status waar we nu zitten, is de keuze voor een lockdown niet zo heel ver meer weg.
Dat lukt sowieso niet zo snel. Ook niet als het geld er wel is.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Een paar nieuwe servers hoest je niet zo ff op denk ik in tijden dat niemand een abo wil en niemand op advertenties klikt.
Dat snap ik ook wel ja. Nu is het toch meer nog een twijfelzone wat wel en niet mag, en dat schept ook weer paniek.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee klopt, en ik denk dat het toch echt wel nodig is. Het geeft ergens ook wel een beetje rust, die duidelijkheid.
Ja. Waarbij het uiteindelijk ook zal zijn dat hoe eerder ze het dan toch doen. Hoe eerder je er ook weer uit zou kunnen zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee klopt, en ik denk dat het toch echt wel nodig is. Het geeft ergens ook wel een beetje rust, die duidelijkheid.
quote:Op zondag 15 maart 2020 23:56 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel ja. Nu is het toch meer nog een twijfelzone wat wel en niet mag, en dat schept ook weer paniek.
Eens, met beidenquote:Op zondag 15 maart 2020 23:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Waarbij het uiteindelijk ook zal zijn dat hoe eerder ze het dan toch doen. Hoe eerder je er ook weer uit zou kunnen zijn.
Zeker als iedereen zich net zo goed aan deze regels gaat houden als aan de anderen zie ik het er nog rap van komen.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Ik hoop dat het niet nodig is. En ik ben zeker niet van mening dat de keuze voor een lockdown lichtzinnig genomen moet worden. Maar gezien de status waar we nu zitten, is de keuze voor een lockdown niet zo heel ver meer weg.
Dat zou kunnen ja, maar ik hoop voor jullie van niet. Zoals ze hier in Spanje ook de hele tijd zeggen: Het virus kent geen provinciegrenzen.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:57 schreef ijs_beer het volgende:
Verwacht misschien nog wel eerst een lockdown voor Brabant en Limburg, alvorens het hele land eraan moet geloven.
Ja. Dit vooral ook. Ik denk veel prikkels en informatie door de omstandigheden.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:56 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De afgelopen week voelt een stuk langer aan dan het is geweest
quote:Op zondag 15 maart 2020 23:56 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Zeker! Vijf dagen terug zat ik nog met m'n moeder die op bezoek was in een restaurant te eten en alles. Nog even met de serveerster gepraat want zo rol ik. En vier dagen later zaten we in lockdown.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:58 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja. Dit vooral ook. Ik denk veel prikkels en informatie door de omstandigheden.
Dat kan dus zomaar een voordeel zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:56 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dat is ook niet heel vreemd. Ik heb het deels ook wel. Voor mijzelf gaan er heel veel leuke dingen, waar ik zeer naar uitkijk wegvallen.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:36 schreef ijs_beer het volgende:
Ik hoop wel dat ze van oa Italië geleerd hebben dat het zo niet werkt. Het enige wat je krijgt met een gedeeltelijke lock down is dat mensen van daar massaal gaan proberen naar de rest van het land te komen.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:57 schreef ijs_beer het volgende:
Verwacht misschien nog wel eerst een lockdown voor Brabant en Limburg, alvorens het hele land eraan moet geloven.
Het ging ineens wel heel snel. Maar dat is maar goed ook, want Spanje kon niet veel langer wachten met dit soort maatregelen.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:59 schreef Strani het volgende:
[..]
[..]
Zeker! Vijf dagen terug zat ik nog met m'n moeder die op bezoek was in een restaurant te eten en alles. Nog even met de serveerster gepraat want zo rol ik. En vier dagen later zaten we in lockdown.
Ik zie een verbandquote:Op zondag 15 maart 2020 23:59 schreef Strani het volgende:
[..]
[..]
Zeker! Vijf dagen terug zat ik nog met m'n moeder die op bezoek was in een restaurant te eten en alles. Nog even met de serveerster gepraat want zo rol ik. En vier dagen later zaten we in lockdown.
Goed zoquote:Op maandag 16 maart 2020 00:03 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is ook niet heel vreemd. Ik heb het deels ook wel. Voor mijzelf gaan er heel veel leuke dingen, waar ik zeer naar uitkijk wegvallen.
Vakantie in april gaat vrijwel zeker niet door, vakantie eind mei idem, ESF vermoedelijk niet door, alle sportwedstrijden geschrapt, alle concerten, plus dat ook zeer waarschijnlijk het leukste evenement van het jaar van ons werk wat we organiseren niet door zal gaan![]()
Even wat leuks gaan doen zit er nauwelijks in. Het zal de vraag zijn of mijn moeder nog moet bezoeken. En het risico sowieso dat ze het virus kan krijgen. En in het algemeen de gezondheid van de mensen in directe omgeving en ver daarbuiten![]()
Maar tegelijkertijd komen daar wel weer andere dingen voor in de plek en slaan we er ons allemaal wel weer doorheenDus ondanks al die slokken die uit mijn glas zijn genomen, is het glas bij mij nog steeds halfvol
Eens. Sowieso is Nederland zodanig klein dat je beter dan het overal kunt doen.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat ze van oa Italië geleerd hebben dat het zo niet werkt. Het enige wat je krijgt met een gedeeltelijke lock down is dat mensen van daar massaal gaan proberen naar de rest van het land te komen.
Nee, zeker niet!quote:Op maandag 16 maart 2020 00:03 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het ging ineens wel heel snel. Maar dat is maar goed ook, want Spanje kon niet veel langer wachten met dit soort maatregelen.
Dat zal best. Maar ik vermoed niet dat je de benodigde twee meter afstand hebt gehouden gij vuige player.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh, zou het?
Maar ik heb haar niet aangeraakt, daar was ik nog juist heel voorzichtig mee!
Ongeveer een week geleden waren er nog NSF'squote:Op zondag 15 maart 2020 23:56 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Om dat nou te adviseren met allemaal mogelijke Corona patiënten om je heen vind ik wel wat tricky.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:05 schreef Hamlapjes het volgende:
Verder wil ik aan iedereen die zich wel zorgen maakt: adem in en adem uit.
Eens. Wat mij betreft komt er daarom ook echt zo snel mogelijk een lockdown.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Waarbij het uiteindelijk ook zal zijn dat hoe eerder ze het dan toch doen. Hoe eerder je er ook weer uit zou kunnen zijn.
Hahaha mooi beeld welquote:Op maandag 16 maart 2020 00:06 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat zal best. Maar ik vermoed niet dat je de benodigde twee meter afstand hebt gehouden gij vuige player.
Ongeveer een week geleden kreeg de laatste inteval act van San Remo te horen dat hij toch echt van het podium af moest en net als de rest van het land binnen moest blijven.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:08 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ongeveer een week geleden waren er nog NSF's![]()
quote:Op maandag 16 maart 2020 00:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Hahaha mooi beeld wel
En nee, dat heb ik inderdaad niet gedaan
Maar om ze anders maar te adviseren niet in of uit te ademen zie ik ook wel op wat ethische bezwaren stuiten.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:09 schreef Redefine het volgende:
[..]
Om dat nou te adviseren met allemaal mogelijke Corona patiënten om je heen vind ik wel wat tricky.
Ja. Lastig, lastig.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Maar om ze anders maar te adviseren niet in of uit te ademen zie ik ook wel op wat ethische bezwaren stuiten.
-->> BNWquote:
Volgens sommigen is het maar een klein eiland, met weinig ruimte voor social distancing.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:11 schreef Strani het volgende:
Ik zie dat IJsland wat is gedaald in de odds. Da's toch gek. Het enige dat in de afgelopen paar dagen is gebeurd is corona.
Ik durf amper meer op Twitter want ik krijg nogal paniek van die rijen in Italië bij de supermarkten enzo. En dan denk ik hoe moeten mijn ouders dat straks doen dan.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:09 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Eens. Wat mij betreft komt er daarom ook echt zo snel mogelijk een lockdown.
De odds zijn keihard!quote:Op maandag 16 maart 2020 00:14 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Volgens sommigen is het maar een klein eiland, met weinig ruimte voor social distancing.![]()
Die zullen dus wel denken dat meneer groene pyjama daar niet gezond gaat blijven.
Eigenlijk zou jij dan erbij moeten gaan zitten met vuile en gescheurde kleren, klein beetje bloed op je hoofd, je kamer helemaal donker maken enzo. En tijdens het gesprek regelmatig angstig om je heen gaan kijken.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:14 schreef Strani het volgende:
Zometeen maar weer eens videochatten met m'n vrouw om haar te vertellen naar wat voor warzone ze probeer terug te keren.
Vraag haar meteen wat rollen wc-papier in haar koffer mee te smokkelen. Dat spul schijnt haast niet meer te bestaan hier in Europa.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:14 schreef Strani het volgende:
Zometeen maar weer eens videochatten met m'n vrouw om haar te vertellen naar wat voor warzone ze probeer terug te keren.
Ik denk echt dat dat hamsteren snel op zal houden.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik durf amper meer op Twitter want ik krijg nogal paniek van die rijen in Italië bij de supermarkten enzo. En dan denk ik hoe moeten mijn ouders dat straks doen dan.Hopelijk regelen ze iets voor 70+ers en mensen met zwakke gezondheid dat die nadat hun voorraadje op is niet als kwetsbaren in zo'n rij hoeven.
quote:Op maandag 16 maart 2020 00:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Eigenlijk zou jij dan erbij moeten gaan zitten met vuile en gescheurde kleren, klein beetje bloed op je hoofd, je kamer helemaal donker maken enzo. En tijdens het gesprek regelmatig angstig om je heen gaan kijken.
quote:Op maandag 16 maart 2020 00:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Eigenlijk zou jij dan erbij moeten gaan zitten met vuile en gescheurde kleren, klein beetje bloed op je hoofd, je kamer helemaal donker maken enzo. En tijdens het gesprek regelmatig angstig om je heen gaan kijken.
Haha is goed! Lekker licht ookquote:Op maandag 16 maart 2020 00:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Vraag haar meteen wat rollen wc-papier in haar koffer mee te smokkelen. Dat spul schijnt haast niet meer te bestaan hier in Europa.
Hij woont in Berlijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:14 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Volgens sommigen is het maar een klein eiland, met weinig ruimte voor social distancing.![]()
Die zullen dus wel denken dat meneer groene pyjama daar niet gezond gaat blijven.
Af en toe je camera/telefoon een beetje schudden. Wat knalgeluiden erbij.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:16 schreef Strani het volgende:
[..]Goed idee! Ik ga ook op de achtergrond geluiden van mensen in paniek en zo opzetten, en tanks die door de straat tijden
Het is echt heel erg een vreemd gevoel ja. Zoveel leuks waar lang naar is uitgekeken gaat gewoon niet door nu. En tuurlijk weten we allemaal dat het gewoon niet anders kan en dat gezondheid voorop gaat.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:03 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is ook niet heel vreemd. Ik heb het deels ook wel. Voor mijzelf gaan er heel veel leuke dingen, waar ik zeer naar uitkijk wegvallen.
Vakantie in april gaat vrijwel zeker niet door, vakantie eind mei idem, ESF vermoedelijk niet door, alle sportwedstrijden geschrapt, alle concerten, plus dat ook zeer waarschijnlijk het leukste evenement van het jaar van ons werk wat we organiseren niet door zal gaan![]()
Even wat leuks gaan doen zit er nauwelijks in. Het zal de vraag zijn of mijn moeder nog moet bezoeken. En het risico sowieso dat ze het virus kan krijgen. En in het algemeen de gezondheid van de mensen in directe omgeving en ver daarbuiten![]()
Maar tegelijkertijd komen daar wel weer andere dingen voor in de plek en slaan we er ons allemaal wel weer doorheenDus ondanks al die slokken die uit mijn glas zijn genomen, is het glas bij mij nog steeds halfvol
Prachtig, ik ga er direct mee aan de slagquote:Op maandag 16 maart 2020 00:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
Af en toe je camera/telefoon een beetje schudden. Wat knalgeluiden erbij.
Als je m'n Instagram story checkt kan je zien hoe ik me momenteel vermaakquote:Op maandag 16 maart 2020 00:17 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Het is echt heel erg een vreemd gevoel ja. Zoveel leuks waar lang naar is uitgekeken gaat gewoon niet door nu. En tuurlijk weten we allemaal dat het gewoon niet anders kan en dat gezondheid voorop gaat.
Naast dat met een aankomende lockdown je ook gewoon écht niet eens spontaan iets leuks kan doen, veel ook niet mogen werken, etc. en je thuis moet zitten en dan een doel moet zien te vinden.
Tegelijkertijd houd ik me ook wel vast aan humor over de situatie en de wetenschap dat het uiteindelijk wel goedkomt. Lastige is dat het vermijden van vervelend nieuws over doden etc. soms niet kan als je ook gewoon de updates wilt checken.
Maar het komt goed
In Italië zijn die rijen en die zitten al weken in lockdown. De rijen zijn juist omdat men maar met een paar tegelijk naar binnen mag. Benieuwd hoe dat in andere landen wordt straks.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk echt dat dat hamsteren snel op zal houden.
En hier in Spanje zijn er wel uitzonderingen voor mensen die hulp nodig hebben. Ik denk dat die óf samen met iemand anders kunnen gaan, of anderen voor hen kunnen sturen. Dat komt wel goed, maak je daar maar niet te veel zorgen over.
Gewoon eventjes een warzone nabouwen in je huisquote:Op maandag 16 maart 2020 00:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Prachtig, ik ga er direct mee aan de slag
Ja, maar ik ging even uit van de door mij vermoedde kennis van internetgokkers en ik denk dat veel mensen dat niet weten.quote:
Maar zou dat ook overal in Italië zo zijn of laten ze telkens dezelfde supermarkten zien?quote:Op maandag 16 maart 2020 00:19 schreef Greys het volgende:
[..]
In Italië zijn die rijen en die zitten al weken in lockdown. De rijen zijn juist omdat men maar met een paar tegelijk naar binnen mag. Benieuwd hoe dat in andere landen wordt straks.
En idd, nu erover panieken heeft weinig zin. Ik heb nog wat extra boodschappen besteld voor ze en die worden dinsdag bezorgd. Maar soms lukt het geen zorgen maken weer even niet.
Willen we dat wel zien?quote:Op maandag 16 maart 2020 00:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Als je m'n Instagram story checkt kan je zien hoe ik me momenteel vermaak
Oh dat was achteraf misschien wel beter geweest jaquote:Op maandag 16 maart 2020 00:20 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Willen we dat wel zien?
Moet je geen nsfw waarschuwing plaatsen?
Daar zit wat in!quote:Op maandag 16 maart 2020 00:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, maar ik ging even uit van de door mij vermoedde kennis van internetgokkers en ik denk dat veel mensen dat niet weten.
Wat mooi verwoord!quote:Op maandag 16 maart 2020 00:05 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik moet zeggen dat ik altijd nog vrij nuchter ben onder alle maatregelen. Wel een nieuwsjunk, dus ik volg veel op de voet, maar ik raak er niet van in paniek of zoiets.
Sure, het zou wel vervelend zijn dat we niet meer zomaar lekker naar buiten kunnen buiten eigen tuin/balkon en daar zou ik ook heus wel van balen, maar het is niet anders. Als we daarmee mensenlevens kunnen redden, heb ik dat er wel een tijdje voor over.
Scheelt dat ik mijn werk ook gewoon vanuit huis kan doen en afspraken die we hebben eigenlijk altijd ook wel via Skype of iets dergelijks kunnen houden. Wel in de onderwijssector, dus benieuwd of dat nog impact gaat hebben. Zal nog wel schelen dat we veelal op het bestuursniveau acteren.
Verder wil ik aan iedereen die zich wel zorgen maakt: adem in en adem uit. Makkelijk gezegd, moeilijk gedaan, dat weet ik. Maar met elkaar gaan we hier wel doorheen komen! Ik heb mijzelf er ondertussen op ingesteld dat 2020 een grotendeels verloren jaar wordt, waarbij het najaar misschien niet meer direct een probleem is, maar al het gedoe nu nog wel in door gaat dreunen. Ik denk dat we dit moeten proberen te zien als een kans om dingen een anders te doen, innovatief te zijn (wat we ook nog eens goed kunnen) en dat dit ons ook helpt om weer even te resetten. Laten we zorgen dat hier juist mooie dingen uit voort gaan komen en als dit alles weer voorbij is, gaan we met z'n allen een groot feest vieren en met elkaar weer opbouwen wat dit rotvirus af probeert te breken.
Ik denk dat de grootste hamstergekte wel geweest is. Ja sommige producten zullen snel steeds op zijn. Eventueel komt er nog een tweede hamsterronde als er echt een lockdown geldt. Maar ook daarna zal het langzaam wel weer wegzakken.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:19 schreef Greys het volgende:
[..]
In Italië zijn die rijen en die zitten al weken in lockdown. De rijen zijn juist omdat men maar met een paar tegelijk naar binnen mag. Benieuwd hoe dat in andere landen wordt straks.
En idd, nu erover panieken heeft weinig zin. Ik heb nog wat extra boodschappen besteld voor ze en die worden dinsdag bezorgd. Maar soms lukt het geen zorgen maken weer even niet.
Ja dat is superfijnquote:Op maandag 16 maart 2020 00:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar zou dat ook overal in Italië zo zijn of laten ze telkens dezelfde supermarkten zien?
Wanneer je je te veel zorgen maakt, vooral hier delen! Dan proberen wij elkaar wel weer te kalmeren
Jammer.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat is superfijn
Sowieso dat iedereen hier gewoon lief voor elkaar is en begrip heeft voor alles. Het laatste dat mensen nu kunnen gebuiken is gekibbel en gedoe. Dusvoor iedereen.
Had het even gemistquote:Op maandag 16 maart 2020 00:05 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik moet zeggen dat ik altijd nog vrij nuchter ben onder alle maatregelen. Wel een nieuwsjunk, dus ik volg veel op de voet, maar ik raak er niet van in paniek of zoiets.
Sure, het zou wel vervelend zijn dat we niet meer zomaar lekker naar buiten kunnen buiten eigen tuin/balkon en daar zou ik ook heus wel van balen, maar het is niet anders. Als we daarmee mensenlevens kunnen redden, heb ik dat er wel een tijdje voor over.
Scheelt dat ik mijn werk ook gewoon vanuit huis kan doen en afspraken die we hebben eigenlijk altijd ook wel via Skype of iets dergelijks kunnen houden. Wel in de onderwijssector, dus benieuwd of dat nog impact gaat hebben. Zal nog wel schelen dat we veelal op het bestuursniveau acteren.
Verder wil ik aan iedereen die zich wel zorgen maakt: adem in en adem uit. Makkelijk gezegd, moeilijk gedaan, dat weet ik. Maar met elkaar gaan we hier wel doorheen komen! Ik heb mijzelf er ondertussen op ingesteld dat 2020 een grotendeels verloren jaar wordt, waarbij het najaar misschien niet meer direct een probleem is, maar al het gedoe nu nog wel in door gaat dreunen. Ik denk dat we dit moeten proberen te zien als een kans om dingen een anders te doen, innovatief te zijn (wat we ook nog eens goed kunnen) en dat dit ons ook helpt om weer even te resetten. Laten we zorgen dat hier juist mooie dingen uit voort gaan komen en als dit alles weer voorbij is, gaan we met z'n allen een groot feest vieren en met elkaar weer opbouwen wat dit rotvirus af probeert te breken.
Ik weet uit betrouwbare bron dat San Remo gewoon ergens in quarantaine nog bezig isquote:Op maandag 16 maart 2020 00:10 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ongeveer een week geleden kreeg de laatste inteval act van San Remo te horen dat hij toch echt van het podium af moest en net als de rest van het land binnen moest blijven.
Inderdaadquote:Op maandag 16 maart 2020 00:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat is superfijn
Sowieso dat iedereen hier gewoon lief voor elkaar is en begrip heeft voor alles. Het laatste dat mensen nu kunnen gebuiken is gekibbel en gedoe. Dusvoor iedereen.
quote:Op maandag 16 maart 2020 00:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Maar om ze anders maar te adviseren niet in of uit te ademen zie ik ook wel op wat ethische bezwaren stuiten.
Nu doe je jezelf toch tekort hoorquote:Op maandag 16 maart 2020 00:14 schreef Strani het volgende:
Dat zou nog kunnen, maar dan moet je mensen ook maar een bepaalde tijd geven om alles bij elkaar te pakken.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:23 schreef Hamlapjes het volgende:
Over die rijen bij de supermarkten. Ik heb zitten denken, zou het niet veel makkelijker zijn om mensen een tijdslot te geven wanneer ze de winkel in mogen? Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is en heb je geen kilometerslange rij voor de deur.
Het zou me niet eens verbazen.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:25 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik weet uit betrouwbare bron dat San Remo gewoon ergens in quarantaine nog bezig is
quote:Op maandag 16 maart 2020 00:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Jammer.Ik wilde er net een vervolg van Klachtnacht (Klachtnacht: The Reckoning) van gaan maken
"Voor de eerste keer ooit wordt er in m'n huis gevochten over wie het vuilnis buiten mag zetten, het brood mag kopen en de honden uit mag laten"twitter:adrieprzz twitterde op maandag 16-03-2020 om 00:20:09es la primera vez que en mi casa nos peleamos por ir a tirar la basura, ir a comprar el pan y sacar a los perros. reageer retweet
Ja precies! Het klinkt misschien heel gek, maar dit kan juist uiteindelijk goed blijken voor de economie. Doordat mensen ineens uit de sleur worden getrokken, meer rust krijgen, kan creativiteit ineens veel meer naar buiten komen. En uit die creativiteit kunnen mooie ideeën ontstaan!quote:Op maandag 16 maart 2020 00:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Had het even gemistMaar inderdaad prima verwoord!
Met m'n manager had ik het gisteren ook al over dingen die we nu wel kunnen doen waar normaal geen tijd voor is. We moeten gaan omdenken. Ik denk dat we daar de komende tijd heel goed in worden
quote:Op maandag 16 maart 2020 00:25 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik weet uit betrouwbare bron dat San Remo gewoon ergens in quarantaine nog bezig is
Beetje vreemd dat Spanjaarden bij lockdown blijkbaar massaal in hun broek gaan lopen plassenquote:Op maandag 16 maart 2020 00:28 schreef Strani het volgende:
Omdat er meerderen zijn die zich hier zorgen over maken: Ik heb net een bevestiging gezien van de Spaanse politie dat je je honden inderdaad gewoon kan uitlaten:
- Korte wandeling met hond, niet langer dan nodig.
- Geen contact met andere mensen en honden.
- Neem een fles water en wasmiddel mee om urinevlekken schoon te maken en een zak voor de hondenpoep (dat laatste moet natuurlijk altijd al, dat eerste lijkt me niet dat veel mensen dat gaan doen)
- Doe dit liefst op de rustigste tijdstippen.
Natuurlijk is dit Spanje maar ik gok wel dat andere landen een zelfde soort blauwdruk zullen volgen.
Dat klopt, maar ik denk dat de meeste supermarkten wel een aardige inschatting kunnen maken hoe lang mensen binnen kunnen zijn. Kan je eventueel tussen tijdsloten nog een klein buffertje inbouwen en je moet een heel eind komen.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:28 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat zou nog kunnen, maar dan moet je mensen ook maar een bepaalde tijd geven om alles bij elkaar te pakken.
Ik heb geen Instagramquote:Op maandag 16 maart 2020 00:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Als je m'n Instagram story checkt kan je zien hoe ik me momenteel vermaak
Absoluut. Nu is het even allemaal paniek en naar en alles, maar uiteindelijk zullen we er allemaal onze schouders onder moeten zetten. Misschien toch eindelijk eens die cursus afmaken ook, dat soort dingen.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:30 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ja precies! Het klinkt misschien heel gek, maar dit kan juist uiteindelijk goed blijken voor de economie. Doordat mensen ineens uit de sleur worden getrokken, meer rust krijgen, kan creativiteit ineens veel meer naar buiten komen. En uit die creativiteit kunnen mooie ideeën ontstaan!
Daarnaast inderdaad de ruimte die er komt voor projecten waar normaal de ruimte niet voor is, dat kan ook tot hele interessante resultaten leiden.
Vooral te hopen dat veel mensen die kansen ook gaan inzien en er gebruik van gaan maken en niet te veel ‘medelijden’ met zichzelf krijgen omdat het niet is zoals normaal.
Nou ja het is ook best eng met die soldaten en zo.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Beetje vreemd dat Spanjaarden bij lockdown blijkbaar massaal in hun broek gaan lopen plassen
Ahh gemiste kansquote:Op maandag 16 maart 2020 00:32 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik heb geen Instagram![]()
Zien hoe je je vermaakt kan ik ook wel zien door dit topic te volgen
Ja, we zullen het gaan zien.quote:Op maandag 16 maart 2020 00:31 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik denk dat de meeste supermarkten wel een aardige inschatting kunnen maken hoe lang mensen binnen kunnen zijn. Kan je eventueel tussen tijdsloten nog een klein buffertje inbouwen en je moet een heel eind komen.
Ja de sfeer slaat wel heel snel om merk ik nuquote:Op maandag 16 maart 2020 00:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Jammer.Ik wilde er net een vervolg van Klachtnacht (Klachtnacht: The Reckoning) van gaan maken
Dat laatste zekerquote:Op maandag 16 maart 2020 00:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Absoluut. Nu is het even allemaal paniek en naar en alles, maar uiteindelijk zullen we er allemaal onze schouders onder moeten zetten. Misschien toch eindelijk eens die cursus afmaken ook, dat soort dingen.
En voor het klimaat is het al helemaal goed natuurlijk
Nummertjes trekken uit een automaatquote:Op maandag 16 maart 2020 00:23 schreef Hamlapjes het volgende:
Over die rijen bij de supermarkten. Ik heb zitten denken, zou het niet veel makkelijker zijn om mensen een tijdslot te geven wanneer ze de winkel in mogen? Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is en heb je geen kilometerslange rij voor de deur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |