Mooi gesproken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:03 schreef Zipportal het volgende:
Dit jaar kun je wel in de prullenbak gooien.
Doe ff een linkje naar de bron erbij zodat anderen dat ook allemaal ff kunnen checken aub.quote:
Gisteren was op het nieuws dat China (hoofdproducent van alle maskers ter wereld) niet eens genoeg kan produceren voor binnenlandse vraag, laat staan voor de export.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Afdeling inkoop probeert nu uit alle hoeken en gaten maskers en medische beschermingsmiddelen te halen.
Gisteren succes omdat een leverancier er nog 1000 had. Dat zijn normaal afrondingsaantallen.
ja klopt, wij hebben een vestiging in CZ en hebben gisteren zsm mogelijk nederlandse jongens terug laten komen en iedereen uit CZ naar huis gestuurd toen het eerste bericht/gerucht naar buiten kwamquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:03 schreef Noudanzeg het volgende:
onze overheid is zo verdomde traag he
Nederland:
Reisadvies Tsjechië | Ministerie van Buitenlandse Zaken
Laatst gewijzigd op: 13-02-2020 | Nog steeds geldig op: 13-03-2020
Ga goed voorbereid op reis. Gebruik bijvoorbeeld de Reischecklist en zorg altijd voor een goede reisverzekering.
niets aan de hand hoor.
Engeland:
Summary
Still current at:13 March 2020Updated:12 March 2020Latest update:
Updated information on local measures taken to limit the spread of coronavirus (COVID-19) (‘Health’ and ‘Summary’ pages)
Coronavirus: stay up to date
This page will be updated with country-specific information for travellers to the Czech Republic. Sign up for email alerts.
There is an ongoing outbreak of coronavirus (COVID-19) in China, but cases have been confirmed in other countries, including the Czech Republic.
On 12 March, the Czech government declared a 30-day State of Emergency in response. From midnight 13 March, (between Friday 13 March and Saturday 14 March), citizens from fifteen countries, including the UK, will not be permitted to enter the Czech Republic. Exceptions to this rule are UK citizens with permanent or temporary residency. As further information becomes available, we will add more details. Further measures included the closure of pubs and restaurants between 20:00 and 06:00, and the outlawing of events with more than 30 people. This is in addition to measures announced on the 10 March, which included the closure of schools and universities (except kindergartens, which remain open). British travellers currently in the Czech Republic are allowed to leave. If you have questions regarding your onward travel arrangements, please contact your travel provider. See Health.
Het is dat mijn collega's hier me al gewaarschuwd hadden, dus alles omgeboekt en ik blijf hier in Praag.
Maar die klote app van BZ is dus knap waardeloos op deze manier
Voor mijn gevoel neemt 90/95% van de Nederlanders het nu echt wel serieus. Er staan geen files, de treinen zijn leger dan ooit. Je kunt qua sociale contacten eigenlijk al nergens meer heen in grote menigtes... de pest is nu alleen dat je het effect pas over een paar dagen zult gaan merken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:03 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja ik hoor het in mijn omgeving ook. Ik hoop niet dat we over 2 weken op hetzelfde zitten als italië nu, maar ik heb er een hard hoofd in
Ik snap dat iedereen getest zou willen worden maar die capaciteit is er blijkbaar niet dus het gebeurt niet. Thuis blijven bij milde klachten is het beste advies van een dokter nu kan geven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:01 schreef influcted het volgende:
[..]
Klopt. Maar als je zelf astma hebt en je vrouw werkt in de ouderenzorg lijkt mij een test wel meer dan op zijn plaats. In de andere gevallen eens, blijf maar thuis. Je bent dan geen statistiek maar quarantaine wel op zijn plek.
Ok. Wat is exponentiële groei volgens jou?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zie cijfers en ik zie toch echt geen exponentiële groei....
Volgens mij was daar net wat over op de radio. Hamsteren is niet nodigquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel neemt 90/95% van de Nederlanders het nu echt wel serieus. Er staan geen files, de treinen zijn leger dan ooit. Je kunt qua sociale contacten eigenlijk al nergens meer heen in grote menigtes... de pest is nu alleen dat je het effect pas over een paar dagen zult gaan merken.
Belangrijkste is vooral dat mensen nu niet in de paniekmodus schieten, weet niet of de regering bijvoorbeeld iets specifieks heeft gezegd over de bevoorrading van supermarkten ofzo?
Als je op een willekeurige pagina op Facebook kijkt, dan kan je ook concluderen dat er nog enorm veel onwetenheid is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel neemt 90/95% van de Nederlanders het nu echt wel serieus. Er staan geen files, de treinen zijn leger dan ooit. Je kunt qua sociale contacten eigenlijk al nergens meer heen in grote menigtes... de pest is nu alleen dat je het effect pas over een paar dagen zult gaan merken.
Belangrijkste is vooral dat mensen nu niet in de paniekmodus schieten, weet niet of de regering bijvoorbeeld iets specifieks heeft gezegd over de bevoorrading van supermarkten ofzo?
donequote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Doe ff een linkje naar de bron erbij zodat anderen dat ook allemaal ff kunnen checken aub.
Bronvermelding is wel iets waar om gevraagd wordt.
Als artsen en ziekenhuizen nou eerlijker zijn over de weigering zou dat al veel schelen. Maar nee, ze blijven schermen met vage protocollen en richtlijnen van het RIVM. Zeg gewoon dat er geen capaciteit is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:06 schreef Kekster het volgende:
[..]
Ik snap dat iedereen getest zou willen worden maar die capaciteit is er blijkbaar niet dus het gebeurt niet. Thuis blijven bij milde klachten is het beste advies van een dokter nu kan geven.
Ik wordt een beetje moe van huismoeders die op FB moord en brand schreeuwen dat een dokter het in z'n botte hoofd haalt om uitgerekend hen een test te weigeren, en dan met allerlei onwaarheden en complot theorieën komen. Met genoeg likes gaan ze hun eigen verhaal nog geloven ook.
Sorry trouwens dat ik al een tijdje niet heb geschreven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Echt, sommige mensen. Zeker specifiek deze run, die doe je toch niet voor jezelf, maar omdat er best een belangrijk goed doel achter zit?
Is onzin. https://www.vrt.be/vrtnws(...)einfoopsocialemedia/quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:07 schreef Stoorzendert het volgende:
Weet iemand hoe het zit met die zogenaamde zelftest? 10sec. Je adem inhouden en je zou moeten merken of je longfibrose hebt? Dacht dat dat hier al onderuit gehaald was maar ik kan de link niet vinden. Op de radio werd dit gister namelijk als waarheid verteld.
Of ze nou testen of niet, wat is het verschil? Thuisblijven, in quarantaine, moeten ze toch. Als het ernstig wordt en ze naar het ziekenhuis moeten heeft een test pas zin.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:54 schreef Injetta het volgende:
Collega uit Brabant: al 2 weken ziek. Koorts, heel veel hoesten. Dokter weet door de telefoon dat het geen Corona is.
Andere collega: moet kind ophalen van de opvang. Kind is plotseling ziek. Hoest heel veel en benauwd. Dokter weet door de telefoon dat het geen Corona is, maar een gewone verkoudheid.
Andere collega: ligt al een week doodziek in bed. Spierpijn, zwaar benauwd, koorts. Dokter weet door de telefoon dat het geen Corona is maar een ánder agressief virus (uh????)
Wij hebben blijkbaar de knapste dokters ter wereld die zonder test en zonder de patient te hebben gezien feilloos weten welk virus iemand heeft! ZelfS als iemand volledig identieke Corona verschijnselen heeft.
En hoezo er waart een ander agressief virus rond met exact dezelfde ziekte verschijnselen???
We worden zwaar genaaid door onze zg. Gezondheidszorg. Desnoods verzinnen we een nieuw totaal onbekend virus dat blijkbaar net zo agressief is, als we maar niet hoeven te testen.
Ik begrijp helemaal niks van deze achterlijke houding.
Ik weet niet of ik die FB-paniekers een goede afspiegeling vind van de maatschappijquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je op een willekeurige pagina op Facebook kijkt, dan kan je ook concluderen dat er nog enorm veel onwetenheid is.
https://twitter.com/WouterZwart/status/1238389117349748736quote:Ook Nedersaksen sluit de scholen. Da’s na Beieren, Saarland en Berlijn de vierde deelstaat. Er zullen meer volgen. #coronavirus
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:57 schreef Kekster het volgende:
[..]
Ik geloof helemaal niks van deze onzin.
Ik schat in dat heel Duitsland deze stappen snel gaat nemen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://twitter.com/WouterZwart/status/1238389117349748736
Ik ook niet ,maar het zijn er meestal wel veel. Dat vind ik het zorgwekkende.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik die FB-paniekers een goede afspiegeling vind van de maatschappij
mijn stiefmoeder stuurde dit gisteren ook naar mij. Reageerde sceptisch maar ze zei dat het echt waar wasquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:07 schreef Stoorzendert het volgende:
Weet iemand hoe het zit met die zogenaamde zelftest? 10sec. Je adem inhouden en je zou moeten merken of je longfibrose hebt? Dacht dat dat hier al onderuit gehaald was maar ik kan de link niet vinden. Op de radio werd dit gister namelijk als waarheid verteld.
De ene helft schreeuwt moord en brand omdat ze niet a la minute door de dokter worden getest en de andere helft dat we ons allemaal aanstellen want 'het is maar een griepje'quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik die FB-paniekers een goede afspiegeling vind van de maatschappij
Wat gek dat ze zich aan richtlijnen en protocollen houdenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als artsen en ziekenhuizen nou eerlijker zijn over de weigering zou dat al veel schelen. Maar nee, ze blijven schermen met vage protocollen en richtlijnen van het RIVM. Zeg gewoon dat er geen capaciteit is.
Stuur haar deze link maar terug: https://www.vrt.be/vrtnws(...)einfoopsocialemedia/quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:09 schreef bitterbal het volgende:
[..]
mijn stiefmoeder stuurde dit gisteren ook naar mij. Reageerde sceptisch maar ze zei dat het echt waar was
ja geen zin in een discussie dus laat het gaanquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:10 schreef XDo het volgende:
[..]
Stuur haar deze link maar terug: https://www.vrt.be/vrtnws(...)einfoopsocialemedia/
Als je kijkt naar cases buiten China is het bijna schoolvoorbeeld exponentieel.quote:
Die protocollen hebben geen medische redenen, maar capaciteitsredenen. Dat wordt mondjesmaat toegegeven maar niet duidelijk genoeg.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:10 schreef Kekster het volgende:
[..]
Wat gek dat ze zich aan richtlijnen en protocollen houdenWaarschijnlijk geven ze ook een reden van weigering maar dat kunnen Henk & Ingrid maar niet verkroppen, want zij vinden dat ze boven de rest staan.
Tuurlijk, dit is een sneeuwbaleffect.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:09 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik schat in dat heel Duitsland deze stappen snel gaat nemen.
Dank u.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als je kijkt naar cases buiten China is het bijna schoolvoorbeeld exponentieel.
In Nederland trouwens ook. Exponentieel betekend niet perse elke dag een verdubbeling (wat sommige mensen denken)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yup, dat is ook wel de doelgroep waar de Baudets en Wilders van deze wereld hun stemmen vandaan halen... zo'n groep mensen waarvoor je het nooit goed doet, wat er ook wordt besloten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:09 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ook niet ,maar het zijn er meestal wel veel. Dat vind ik het zorgwekkende.
Mi gadoquote:
niet doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:12 schreef MPC60 het volgende:
Jezus, vraag van werk of ik zondag wil werken. Collega ziek. Zit zelf als hartpatiënt in de risicogroep en heb nu eigenlijk vakantie. Wat vinden jullie hier? Ik werk op een woongroep waar niemand zich aan enig voorschrift houd.
Ook al is het niet duidelijk genoeg dan is dat nog geen reden om onwaarheden te gaan verspreiden. Maar alles voor de likes hè?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die protocollen hebben geen medische redenen, maar capaciteitsredenen. Dat wordt mondjesmaat toegegeven maar niet duidelijk genoeg.
Als je daar niet eerlijk over durft te zijn krijg je inderdaad die complottheorieën.
Bij twijfel niet gaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:12 schreef MPC60 het volgende:
Jezus, vraag van werk of ik zondag wil werken. Collega ziek. Zit zelf als hartpatiënt in de risicogroep en heb nu eigenlijk vakantie. Wat vinden jullie hier? Ik werk op een woongroep waar niemand zich aan enig voorschrift houd.
Geen sprake van.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:12 schreef MPC60 het volgende:
Ik dacht bij Gers altijd, die kan nooit zo dom zijn als hij er uit ziet.quote:
Heeft die lekker staan knuffelen met Dreetje Hazesquote:
Hoe durven ze het te vragen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:12 schreef MPC60 het volgende:
Als mensen elkaar twee en halve week veel minder kunnen besmetten wordt het in ieder geval een stuk beheersbaarder. Er herstellen namelijk ondertussen ook heel veel mensen. Dat is nog wel wat me het meeste irriteert aan alles, dat alles maar cumulatief op een hoop wordt gegooidquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:13 schreef Elan het volgende:
Vandaag al thuiswerken, ik vraag me af hoelang we in (semi)lockdown gaan.
Na twee weken of een maand is dat virus toch niet ineens beheersbaar geworden?
Je kunt ook je opa en oma niet maandenlang alleen laten zitten want dan gaan ze ook dood ( van de eenzaamheid)
Nee, het is geen lockdown als je gewoon overal nog gewoon gaan kan en staan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:15 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ik merk dat mensen de huidige situatie heel graag lockdown willen noemen.
Beste mensen laten we wel wezen, een lockdown is echt nog heel wat anders dan dit. Zoals covid heel wat anders is dan een griepje
Bedankt voor de aandacht
Het voelt alleen zo lullig maar ik denk dat nu even voor mezelf kies inderdaad.quote:
Het wordt in die periode wel veel beheersbaarder dan nu. In China/Z-K zijn gisteren bijv. meer mensen genezen dan nieuwe besmettingen. Op die manier proberen ze het tij te keren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:13 schreef Elan het volgende:
Vandaag al thuiswerken, ik vraag me af hoelang we in (semi)lockdown gaan.
Na twee weken of een maand is dat virus toch niet ineens beheersbaar geworden?
Je kunt ook je opa en oma niet maandenlang alleen laten zitten want dan gaan ze ook dood ( van de eenzaamheid)
Nee, ze hoeven niet thuis te blijven in quarantaine. Althans niet van die dokters. Alleen is die ene collega nu is echt té ziek om uit huis te gaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:08 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Of ze nou testen of niet, wat is het verschil? Thuisblijven, in quarantaine, moeten ze toch. Als het ernstig wordt en ze naar het ziekenhuis moeten heeft een test pas zin.
Hoe zou je verspreiding in een woongroep tegen kunnen gaan? Er worden daar mensen verzorgd, er is dus constant contact. Ook krijgen ze bezoek (dat zou je kunnen stoppen), maar collega's hebben buiten werk ook nog contacten. Zodra er 1 besmet is, vooral gezien de besmettelijkheid en incubatie tijd, is het hek van de dam.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:12 schreef MPC60 het volgende:
Preciesquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, het is geen lockdown als je gewoon overal nog gewoon gaan kan en staan.
Dan ben je niet "locked down"
Misschien moet je met een leugentje om best wil zeggen dat je jezelf ook niet fit voelt...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:17 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Het voelt alleen zo lullig maar ik denk dat nu even voor mezelf kies inderdaad.
Als je in de risicogroep zit heb je voor mij maar 1 optie: jezelf beschermen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:12 schreef MPC60 het volgende:
Alleen zonde dat ze het eerst de hele wereld rond hebben laten gaanquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:17 schreef Sickert het volgende:
Opnieuw minder nieuwe besmettingen in China
Het aantal nieuwe besmettingen in China is opnieuw afgenomen. De autoriteiten melden dat in Wuhan, waar het coronavirus voor het eerst opdook, vijf personen positief zijn getest op het virus.
Van nu.nl
Lockdown heeft dus wel degelijk zin. Iig mensen bewust maken en pas op de plaats..
Maar in China heerst nog steeds een hele strenge quarantaine volgens mij toch? Het is niet dat de scholen en het dagelijks leven weer zijn gangetje gaat.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:17 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het wordt in die periode wel veel beheersbaarder dan nu. In China/Z-K zijn gisteren bijv. meer mensen genezen dan nieuwe besmettingen. Op die manier proberen ze het tij te keren.
Dus naast Hollandse nuchterheid en propjes olie in de anus kan het virus ook niet tegen liefde?quote:
In een woongroep is de kans sowieso vrij groot dat - als het virus daar eenmaal is - dat het een kwestie van tijd is voor de hele groep aan wordt gestoken, gelet op het intensieve contact binnen de groep. Als je de keuze hebt zou ik het inderdaad lekker laten schieten deze keer.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:17 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Het voelt alleen zo lullig maar ik denk dat nu even voor mezelf kies inderdaad.
Te ziek een geen quarantaine? Thuisblijven is ook quarantaine, vreemd ongeloofwaardig verhaal.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:17 schreef Injetta het volgende:
[..]
Nee, ze hoeven niet thuis te blijven in quarantaine. Althans niet van die dokters. Alleen is die ene collega nu is echt té ziek om uit huis te gaan.
De cijfers van Nederland slaan echt helemaal nergens op. Goede kloppende cijfers zeggen iets over het verloop, plekken waar het oploopt of afneemt. Je kunt het beter controleren en gerichtere maatregelen neemt als je cijfers hebt.
Daarom begrijp ik niet waarom ze niet standaard mensen testen die alle klachten hebben zoals koorts, benauwdheid, veel hoesten en flink ziek.
Scholen blijven daar nog wel even dicht las ik. Langzaam gaan er wel weer mensen werken dacht ik. Hoe ze dat precies organiseren weet ik niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar in China heerst nog steeds een hele strenge quarantaine volgens mij toch? Het is niet dat de scholen en het dagelijks leven weer zijn gangetje gaat.
En de mensen op de woongroep dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:19 schreef Zeroku het volgende:
[..]
In een woongroep is de kans sowieso vrij groot dat - als het virus daar eenmaal is - dat het een kwestie van tijd is voor de hele groep aan wordt gestoken, gelet op het intensieve contact binnen de groep. Als je de keuze hebt zou ik het inderdaad lekker laten schieten deze keer.
Ik vind het wel intrigerend en fascinerend om te zien hoe fragiel samenlevingen eigenlijk zijn als niet alles gaat zoals het hoort te gaan. Het is misschien niet leuk, maar wel interessant om zo te volgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:18 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
De beschaving is echt heel iel een beetje paniek en ziekenhuizen worden bestolen van mondkapjes en handgel et cetera.
De mens is een primaat niets meer misschien wel minder.
4 flesjes handzeep van 250ml voor 44 euroquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:19 schreef PzKpfw het volgende:
Mensen zijn helemaal gek, volgens bol.com zijn o.a. wc papier, mondkapjes, infrarood thermometers en desinfecterende handzepen 'hardlopers'
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:19 schreef PzKpfw het volgende:
Mensen zijn helemaal gek, volgens bol.com zijn o.a. wc papier, mondkapjes, infrarood thermometers en desinfecterende handzepen 'hardlopers'
Dat zou dan ook wel aangeven dat er heel weinig liefde in Brabant is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus naast Hollandse nuchterheid en propjes olie in de anus kan het virus ook niet tegen liefde?
Stelt dan weinig voor, dit virus.
Het zou mij niet verbazen als de huidige situatie in China hier als een extreme lockdown zou worden gekwalificeerd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:19 schreef Donna het volgende:
[..]
Scholen blijven daar nog wel even dicht geloof ik. Langzaam gaan er wel weer mensen werken dacht ik. Hoe ze dat precies organiseren weet ik niet.
Die hebben wel hulp nodig. Maar als je als individu kunt kiezen, zou ik in ieder geval niet gaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En de mensen op de woongroep dan?
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat zou dan ook wel aangeven dat er heel weinig liefde in Brabant is.
Het gaat toch allemaal best prima? Afgezien van de economische dreun, maar in het openbare leven of thuis gedraagt iedereen zich toch normaal?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik vind het wel intrigerend en fascinerend om te zien hoe fragiel samenlevingen eigenlijk zijn als niet alles gaat zoals het hoort te gaan. Het is misschien niet leuk, maar wel interessant om zo te volgen.
Afzeggen dus, zal de tandarts zelf ook blij mee zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:20 schreef theNull het volgende:
Tja, licht verkouden, maar volgende week wel een afspraak bij de tandarts. En daar is geen sprake van 2 meter afstand, gewoon een controle.
rond 14h00 toch pas?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:22 schreef Anton91 het volgende:
Iemand al een update gezien over de nieuwe besmettingen en hoeveel?
Haha dat had ik drie weken geleden al. Stond bij de kassa en de man voor me had 20 potten groente, blikken tonijn enz. Ik had ook allemaal blikvoer, tonijn, gedroogde kikkererwten enzo.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:19 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Zojuist wat boodschappen gedaan. Gekke sfeer, iedereen weet van elkaar dat ze aan het hamsteren zijn
Uur of 14:00 vanmiddag komt er vast wel een update.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:22 schreef Anton91 het volgende:
De enige hysterie die ik merk is hier en op het nieuws. Buiten en bij de mensen die ik spreek merk ik er bar weinig van inderdaad.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:22 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Het gaat toch allemaal best prima? Afgezien van de economische dreun, maar in het openbare leven of thuis gedraagt iedereen zich toch normaal?
Hier bij de supermarkten ook geen gekkigheid.
Ik vind hier best veel van, maar dat houd ik maar bij 'het hoort bij je werk'quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:21 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Die hebben wel hulp nodig. Maar als je als individu kunt kiezen, zou ik in ieder geval niet gaan.
jJa, mensen uit de rest van het land durven niet te komenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:22 schreef ToT het volgende:
[..]Zat ik me ook te bedenken.
Chagrijnig volk blijkbaar. Dan zal carnaval daar ook niet echt gezellig zijn.
Geen wonder dat dat in kleine groepjes onder elkaar gevierd schijnt te worden!
Volgt meestal iets later op de dagquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:22 schreef Anton91 het volgende:
Dit. Ja media ook wat breder nog. De twitters, fb en ander gifquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:23 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De enige hysterie die ik merk is hier en op het nieuws. Buiten en bij de mensen die ik spreek merk ik er bar weinig van inderdaad.
twitter:hellahueck twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 09:18:51Het lijkt wel Herman Finkers’ De cursus ‘omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.’
Conferentie over coronavirus wordt afgezegd vanwege ... corona https://t.co/K13EakDa0f reageer retweet
Welkom in dit topic!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:22 schreef Anton91 het volgende:
Thnxquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:08 schreef XDo het volgende:
[..]
Is onzin. https://www.vrt.be/vrtnws(...)einfoopsocialemedia/
Haal dat ''in het nieuws'' ook maar weg. Alleen hierquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:23 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De enige hysterie die ik merk is hier en op het nieuws. Buiten en bij de mensen die ik spreek merk ik er bar weinig van inderdaad.
Ik merk buiten FOK! wel dat mensen die eerst erg nonchalant deden ("Griepje"-roepers), nu helemaal eens zijn met allerlei voorzorgsmaatregelen, maar dat ze ook denken dat je feitelijk toch niet kunt voorkomen besmet te raken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:23 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zo lang ik headlines lees als 'doodsangsten voor levensgebedreigende ziekte terecht' etc doet het nieuws nog altijd mee als koren op de molenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:25 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Haal dat ''in het nieuws'' ook maar weg. Alleen hier![]()
De maatregelen zijn natuurlijk heftig, maar er is absoluut geen sprake van chaos, paniek. Behalve in dit topic, maar dat is ook een heel groot deel wishful thinking.
Als Nederlanders hebben we al ons leven lang zo'n goed, georganiseerd leven zonder echt spannende dingen die gebeuren. Dit lijkt er een heel klein beetje bij in de buurt te komen, dat is waar dit topic dan ook voor 70% op drijft; sensatie.
Een schande.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:20 schreef ffono het volgende:
[..]
4 flesjes handzeep van 250ml voor 44 euro
Normaal iets van 2 euro zoveel per stuk
Een koortsmeter die normaal tussen de 10 en 20 euro kost nu 80 euro
Ja de media smult hiervan. Met de telegraaf voorop.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zo lang ik headlines lees als 'doodsangsten voor levensgebedreigende ziekte terecht' etc doet het nieuws nog altijd mee als koren op de molen
Hoe reageer jij hier op, als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik merk buiten FOK! wel dat mensen die eerst erg nonchalant deden ("Griepje"-roepers), nu helemaal eens zijn met allerlei voorzorgsmaatregelen, maar dat ze ook denken dat je feitelijk toch niet kunt voorkomen besmet te raken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |