abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191999884
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:12 schreef Ryan3 het volgende:
Van Gers Pardoel deze tip:

[ afbeelding ]
Gers is in no time #coroned
pi_191999886
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:15 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ik merk dat mensen de huidige situatie heel graag lockdown willen noemen.

Beste mensen laten we wel wezen, een lockdown is echt nog heel wat anders dan dit. Zoals covid heel wat anders is dan een griepje

Bedankt voor de aandacht
Nee, het is geen lockdown als je gewoon overal nog gewoon gaan kan en staan.

Dan ben je niet "locked down"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:17:16 #153
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_191999890
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:14 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Bij twijfel niet gaan.
Het voelt alleen zo lullig maar ik denk dat nu even voor mezelf kies inderdaad.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:17:24 #154
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_191999894
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:13 schreef Elan het volgende:
Vandaag al thuiswerken, ik vraag me af hoelang we in (semi)lockdown gaan.
Na twee weken of een maand is dat virus toch niet ineens beheersbaar geworden?

Je kunt ook je opa en oma niet maandenlang alleen laten zitten want dan gaan ze ook dood ( van de eenzaamheid)
Het wordt in die periode wel veel beheersbaarder dan nu. In China/Z-K zijn gisteren bijv. meer mensen genezen dan nieuwe besmettingen. Op die manier proberen ze het tij te keren.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_191999899
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:08 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Of ze nou testen of niet, wat is het verschil? Thuisblijven, in quarantaine, moeten ze toch. Als het ernstig wordt en ze naar het ziekenhuis moeten heeft een test pas zin.
Nee, ze hoeven niet thuis te blijven in quarantaine. Althans niet van die dokters. Alleen is die ene collega nu is echt té ziek om uit huis te gaan.

De cijfers van Nederland slaan echt helemaal nergens op. Goede kloppende cijfers zeggen iets over het verloop, plekken waar het oploopt of afneemt. Je kunt het beter controleren en gerichtere maatregelen neemt als je cijfers hebt.
Daarom begrijp ik niet waarom ze niet standaard mensen testen die alle klachten hebben zoals koorts, benauwdheid, veel hoesten en flink ziek.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_191999904
Opnieuw minder nieuwe besmettingen in China
Het aantal nieuwe besmettingen in China is opnieuw afgenomen. De autoriteiten melden dat in Wuhan, waar het coronavirus voor het eerst opdook, vijf personen positief zijn getest op het virus.

Van nu.nl

Lockdown heeft dus wel degelijk zin. Iig mensen bewust maken en pas op de plaats..
Narf!
pi_191999905
Werkgever begint hem te stressen, is er ook maar vanuit gegaan dat iedereen thuis een degelijke werkplek heeft..

Thuisblijven met verkoudheidsklachten is ook raar.
pi_191999906
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:12 schreef MPC60 het volgende:
Jezus, vraag van werk of ik zondag wil werken. Collega ziek. Zit zelf als hartpatiënt in de risicogroep en heb nu eigenlijk vakantie. Wat vinden jullie hier? Ik werk op een woongroep waar niemand zich aan enig voorschrift houd.
Hoe zou je verspreiding in een woongroep tegen kunnen gaan? Er worden daar mensen verzorgd, er is dus constant contact. Ook krijgen ze bezoek (dat zou je kunnen stoppen), maar collega's hebben buiten werk ook nog contacten. Zodra er 1 besmet is, vooral gezien de besmettelijkheid en incubatie tijd, is het hek van de dam.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
pi_191999907
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:16 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, het is geen lockdown als je gewoon overal nog gewoon gaan kan en staan.

Dan ben je niet "locked down"
Precies
pi_191999911
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:17 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Misschien moet je met een leugentje om best wil zeggen dat je jezelf ook niet fit voelt...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_191999912
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:12 schreef MPC60 het volgende:
Jezus, vraag van werk of ik zondag wil werken. Collega ziek. Zit zelf als hartpatiënt in de risicogroep en heb nu eigenlijk vakantie. Wat vinden jullie hier? Ik werk op een woongroep waar niemand zich aan enig voorschrift houd.
Als je in de risicogroep zit heb je voor mij maar 1 optie: jezelf beschermen.
Je risico ligt ongeveer 100x hoger dan dat van een gezond/jong iemand.

Al zou het je je baan kosten, je gezondheid is het enige dat je nu hebt.

Risicogroep = risicogroep.

En ik begrijp echt hoe moeilijk het zal zijn om voor jezelf te kiezen.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:18:32 #162
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_191999916
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:17 schreef Sickert het volgende:
Opnieuw minder nieuwe besmettingen in China
Het aantal nieuwe besmettingen in China is opnieuw afgenomen. De autoriteiten melden dat in Wuhan, waar het coronavirus voor het eerst opdook, vijf personen positief zijn getest op het virus.

Van nu.nl

Lockdown heeft dus wel degelijk zin. Iig mensen bewust maken en pas op de plaats..
Alleen zonde dat ze het eerst de hele wereld rond hebben laten gaan :P.
pi_191999920
De beschaving is echt heel iel een beetje paniek en ziekenhuizen worden bestolen van mondkapjes en handgel et cetera.

De mens is een primaat niets meer misschien wel minder.
pi_191999921
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:17 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Het wordt in die periode wel veel beheersbaarder dan nu. In China/Z-K zijn gisteren bijv. meer mensen genezen dan nieuwe besmettingen. Op die manier proberen ze het tij te keren.
Maar in China heerst nog steeds een hele strenge quarantaine volgens mij toch? Het is niet dat de scholen en het dagelijks leven weer zijn gangetje gaat.
blablablabla
pi_191999924
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:12 schreef Ryan3 het volgende:
Van Gers Pardoel deze tip:

[ afbeelding ]
Dus naast Hollandse nuchterheid en propjes olie in de anus kan het virus ook niet tegen liefde?

Stelt dan weinig voor, dit virus.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:19:11 #166
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_191999926
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:17 schreef MPC60 het volgende:

[..]

In een woongroep is de kans sowieso vrij groot dat - als het virus daar eenmaal is - dat het een kwestie van tijd is voor de hele groep aan wordt gestoken, gelet op het intensieve contact binnen de groep. Als je de keuze hebt zou ik het inderdaad lekker laten schieten deze keer.
pi_191999932
Zojuist wat boodschappen gedaan. Gekke sfeer, iedereen weet van elkaar dat ze aan het hamsteren zijn :')
pi_191999935
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:17 schreef Injetta het volgende:

[..]

Nee, ze hoeven niet thuis te blijven in quarantaine. Althans niet van die dokters. Alleen is die ene collega nu is echt té ziek om uit huis te gaan.

De cijfers van Nederland slaan echt helemaal nergens op. Goede kloppende cijfers zeggen iets over het verloop, plekken waar het oploopt of afneemt. Je kunt het beter controleren en gerichtere maatregelen neemt als je cijfers hebt.
Daarom begrijp ik niet waarom ze niet standaard mensen testen die alle klachten hebben zoals koorts, benauwdheid, veel hoesten en flink ziek.
Te ziek een geen quarantaine? Thuisblijven is ook quarantaine, vreemd ongeloofwaardig verhaal.

Verder zijn er simpelweg niet genoeg testkits en het heeft geen toegevoegde waarde om te testen als de klachten niet ziekenhuis waardig zijn. 60-70% van de bevolking gaat dit virus toch wel krijgen.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:19:47 #169
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_191999936
Mensen zijn helemaal gek, volgens bol.com zijn o.a. wc papier, mondkapjes, infrarood thermometers en desinfecterende handzepen 'hardlopers'
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator/colorchick vrijdag 13 maart 2020 @ 10:19:53 #170
382129 crew  Donna
pi_191999940
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar in China heerst nog steeds een hele strenge quarantaine volgens mij toch? Het is niet dat de scholen en het dagelijks leven weer zijn gangetje gaat.
Scholen blijven daar nog wel even dicht las ik. Langzaam gaan er wel weer mensen werken dacht ik. Hoe ze dat precies organiseren weet ik niet.
pi_191999941
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:19 schreef Zeroku het volgende:

[..]

In een woongroep is de kans sowieso vrij groot dat - als het virus daar eenmaal is - dat het een kwestie van tijd is voor de hele groep aan wordt gestoken, gelet op het intensieve contact binnen de groep. Als je de keuze hebt zou ik het inderdaad lekker laten schieten deze keer.
En de mensen op de woongroep dan?
  Redactie Frontpage vrijdag 13 maart 2020 @ 10:20:03 #172
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191999944
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:18 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
De beschaving is echt heel iel een beetje paniek en ziekenhuizen worden bestolen van mondkapjes en handgel et cetera.

De mens is een primaat niets meer misschien wel minder.
Ik vind het wel intrigerend en fascinerend om te zien hoe fragiel samenlevingen eigenlijk zijn als niet alles gaat zoals het hoort te gaan. Het is misschien niet leuk, maar wel interessant om zo te volgen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191999954
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:19 schreef PzKpfw het volgende:
Mensen zijn helemaal gek, volgens bol.com zijn o.a. wc papier, mondkapjes, infrarood thermometers en desinfecterende handzepen 'hardlopers'
4 flesjes handzeep van 250ml voor 44 euro
Normaal iets van 2 euro zoveel per stuk _O_

Een koortsmeter die normaal tussen de 10 en 20 euro kost nu 80 euro _O_
pi_191999955
Tja, licht verkouden, maar volgende week wel een afspraak bij de tandarts. En daar is geen sprake van 2 meter afstand, gewoon een controle.
pi_191999960
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:19 schreef PzKpfw het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')