quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet![]()
![]()
Over 9 maanden worden er heel veel baby's geboren die RIVM gaan heten. Wat een bazen zijn het ook
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Is Corona meer een jongens, of meisjesnaam?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:58 schreef gniffie het volgende:
Over 9 maanden worden er heel veel baby's geboren die RIVM gaan heten. Wat een bazen zijn het ook![]()
Nou, we zitten met 1,07 nog altijd niet aan de goede kant van 1 zegmaar. Dus het is met de cijfers van vandaag gewoon nog steeds slechter aan het worden dan het was. Wel minder slechter dan gisteren ten opzichte van eergisteren, maar de goede kant gaan we dus nog niet op.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:55 schreef Tjacka het volgende:
Dit gaat goed. COR kunnen we definitief sluiten @:ggmmDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
En sommige maar klagen in dit topic hoe waardeloos Nederland hier mee omgaat. De regering en het RIVM doen het gewoon prima.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:58 schreef gniffie het volgende:
Over 9 maanden worden er heel veel baby's geboren die RIVM gaan heten. Wat een bazen zijn het ook![]()
Fixed. Geen dank.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:59 schreef butz0rs het volgende:
Puik werk van het RIVM. Ze hebben het onder controleZe hebben 1000 man getest en toen waren hun kits op en bleek 6% besmet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Door deelnemers van dit topic en zo nu en dan een zelfverklaarde Twitter/ YT deskundige.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:53 schreef Za het volgende:
[..]
Door wie wordt hier veelvuldig over gespeculeerd? BVD![]()
Wacht even, dit kan niet kloppen. Volgens dit topic wordt er op zondag nauwelijks getest dus zou de grote lading vandaag pas bekend worden.![]()
Het valt mee dat in Brabant de instructie vrij goed opgevolgd wordt en het een stuk rustiger is dan normaal![]()
![]()
wat is een var momentje?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik juich gewoon mee.
Ben bang voor een VAR-momentje.![]()
![]()
Idd... heb ook erg het idee dat het niet klopt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:00 schreef Klaphark het volgende:
Wacht even, dit kan niet kloppen. Volgens dit topic wordt er op zondag nauwelijks getest dus zou de grote lading vandaag pas bekend worden.![]()
Gökmen Tanis geloof ik want met slechte mensen gaat het altijd goedquote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:57 schreef KI1234 het volgende:
Zijn er mensen bekend die immuun zijn voordit virus?![]()
Ik twijfel zelf absoluut niet aan zijn inhoudelijke kennis op het gebied van infectieziekten, maar het gedrag beïnvloeden van de volledige bevolking (wat nodig is om deze infectie in te dammen), is toch echt een vak apart.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:49 schreef AchJa het volgende:
Die kerel van het RIVM wordt door de helft van de users hier door het slijk gehaald met opmerkingen dat hij geen verstand van zaken heeft. Vervolgens komt iemand met een hele waslijst aan opleidingen/ titels die hij allemaal heeft maar dan nog mogen we hem niet geloven en is het een prutser.![]()
En daarissie al. Met de kennis van nu en achteraf.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:55 schreef hiburg het volgende:
[..]
Tuurlijk worden er in situaties als deze achteraf gezien altijd fouten gemaakt, Maar het is altijd makkelijk om achteraf te reageren met de kennis van nu... Als Rutte gisteravond al vooruit gaat lopen op de zaken, dan breekt er paniek uit en dat wil men voorkomen. Denk dat ze op de achtergrond zeker wel bezig zijn met allerlei scenario's, men weet wel wat er speelt, alleen kun je dat niet altijd hard maken. En zonder bewijs kun je niet zomaar alle info droppen die tot paniek kan leiden.
We zeiden het in januari al, maar paniekzaaiers. En nu is het achteraf gemakkelijk praten.
Nee, dat is het dus niet. Dat heet "vooruitzien is regeren".
En gelijk hoef ik niet, juist niet. Ben blij als het vandaag 380 is en de daling is ingezet!!![]()
Hoe zit het eigenlijk met jouw zorgen rondom corona?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:56 schreef KI1234 het volgende:
[..]
De grens naar Italië wellicht? Oftewel zuidelijk grenzend aan Oostenrijk?![]()
Als je alle huisgenoten van een besmet iemand niet meer test is het aantal lager ja. Nogal wiedes. Maar hoera jongens alles onder controle. Fuck de tekorten aan materialen, fuck de noodroepen van huisartsen, over een week lullen we nergens meer over.
Even weer bookmarken dit topic. Voor later.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Voor de mensen die zeggen dat het mee valt en alles onder controle is:
https://www.reddit.com/r/(...)g_in_bergamo_in_the/
Lees dat nog maar eens. We (de overheid en het RIVM en het gros van de burgers) hebben geen idee wat ons te wachten staat. Kanttekening daarbij is dat de overheid en het RIVM dat naar alle waarschijnlijkheid wél gewoon weten, maar er niet naar handelen om paniek te voorkomen.
Kwalijke zaak.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Nee, dat is nooit gezegd.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:00 schreef Klaphark het volgende:
Wacht even, dit kan niet kloppen. Volgens dit topic wordt er op zondag nauwelijks getest dus zou de grote lading vandaag pas bekend worden.
Er werd gezegd dat dat een mogelijkheid kon zijn
Aan de andere kant, ik kom steeds meer verhalen tegen over mensen met symptomen die niet getest worden.
Als je niet test, dan tel je ook niet mee in deze cijfers.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
aaaah dat jaquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat via beeldmateriaal alsnog een doelpunt wordt afgekeurd.
Maar hoe komt men hier nu aan deze cijfers?![]()
1,07quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:02 schreef _I het volgende:
Ben blij als het vandaag 380 is en de daling is ingezet!!
Er is geen daling.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Laat ons dit momentje even vieren. Vanavond met z'n allen de kroeg in om te vieren dat het onder controle is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:02 schreef Greys het volgende:
Als je alle huisgenoten van een besmet iemand niet meer test is het aantal lager ja. Maar hoera jongens alles onder controle. Fuck de tekorten aan materialen, fuck de noodroepen van huisartsen, over een week lullen we nergens meer over.
Even weer bookmarken dit topic. Voor later.![]()
Ik vond dat merk sowieso niks. Kijk, aan een Amstel heb ik al snel veel meer.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met jouw zorgen rondom corona?![]()
Alsof jij enig idee hebt met wat voor voorbereidingen het RIVM achter de schermen bezig is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:02 schreef vosss het volgende:
Lees dat nog maar eens. We (de overheid en het RIVM en het gros van de burgers) hebben geen idee wat ons te wachten staat. Kanttekening daarbij is dat de overheid en het RIVM dat naar alle waarschijnlijkheid wél gewoon weten, maar er niet naar handelen om paniek te voorkomen.
Kwalijke zaak.![]()
Nou?... Zolang iedereen nog gewoon in het OV rondstapt, evenementen nog grotendeels doorgaan, scholen en dagverblijven nog open zijn zal je verspreiding houden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:03 schreef Kekster het volgende:
[..]
Alsof jij enig idee hebt met wat voor voorbereidingen het RIVM achter de schermen bezig is.
Als in ziekenhuizen (na 2 weken) nu al de desinfectiemiddelen op zijn dan heb ik weinig hoop...![]()
Via dat excelbestand toch? Volgens mij eind vorige topic.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:03 schreef bitterbal het volgende:
[..]
aaaah dat ja
Maar hoe komt men hier nu aan deze cijfers?![]()
Jij hebt meer informatie over hoe en wat er achter de schermen speelt bij het RIVM? Vertel.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:02 schreef vosss het volgende:
Kwalijke zaak.![]()
oke. dan wacht ik het grote rivm moment wel af :pquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Via dat excelbestand toch? Volgens mij eind vorige topic.![]()
Dit dus. Brennie ligt ziek op de bank met griepklachten, koorts, hoesten, etc. Én rare steken in de borststreek die ze nooit eerder gehad heeft. Ze werkt in een ziekenhuis. Gaat straks de huisarts bellen. Ik gok zomaar dat ze géén test gaat krijgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Aan de andere kant, ik kom steeds meer verhalen tegen over mensen met symptomen die niet getest worden.Als je niet test, dan tel je ook niet mee in deze cijfers.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Als dat net zo goed lukt als het zorgen dat er genoeg beschermend materiaal voor zorgpersoneel is hou ik m'n hart vast.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:03 schreef Kekster het volgende:
[..]
Alsof jij enig idee hebt met wat voor voorbereidingen het RIVM achter de schermen bezig is.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Dus eerst kom je met een tranentrekkend verhaal over jouw persoonlijke situatie en nu ga je lollig doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:03 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik vond dat merk sowieso niks. Kijk, aan een Amstel heb ik al snel veel meer.
Ben jij het Jacco?![]()
Dat roep ik al 2 dagen en nog steeds zijn er mensen die bij de nieuwe cijfers weer zeggen 'valt mee'.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
380 dus, blijven hangen rond de 60 nieuwe besmettingen per dag. Maximale testcapaciteit bereikt?
Echt vermoeiend dit.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
50 gemeenten met 1 geval van besmetting.quote:
Betreft het hier steekproef tests om eea in beeld te brengen, geteste contactpersonen?
Hoe kunnen zoveel gevallen op zichzelf staan?![]()
Ik mis mijn eigen gemeente en die hebben gisteravond toch echt een eerste besmetting bekend gemaakt. Ook zou Harderwijk een geval hebben of is die naar Ermelo gegaan?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
NIEUWE CSV
https://www.volksgezondhe(...)k_corona10032020.csv![]()
bron NOSquote:De Italiaanse regering heeft burgers verzekerd dat supermarkten in het land open en bevoorraad blijven. Nadat gisteren extra maatregelen werden afgekondigd om de verspreiding van het virus tegen te gaan, gingen veel mensen haastig naar 24-uurssupermarkten om te hamsteren.
Volgens de regering waren de maatregelen juist bedoeld om het samenkomen van grote groepen mensen tegen te gaan.
Dom...
En dan die run op de dettol en mondkapjes.....
Ik begin te denken dat de houding van de RIVM en de regering mss niet eens zo verkeerd is geweest. Corona is hier en gaat zijn gang. De meeste mensen merken er niet eens zoveel van, vandaar de vele ontraceerbare besmettingen.
Het echte probleem is de manier waarop mensen problemen maken die er helemaal niet hoeven te zijn die ontwrichting veroorzaakt.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Het staat zelfs in het RIVM-protocol nu: zieke huisgenoten van bevestigde patiënten worden niet meer getest, want die moesten toch al thuis blijven.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Aan de andere kant, ik kom steeds meer verhalen tegen over mensen met symptomen die niet getest worden.
Als je niet test, dan tel je ook niet mee in deze cijfers.
Prima als ze zo wat testen kunnen uitsparen, maar mensen kijken tóch naar dat cijfertje en concluderen dan ten onrechte dat we het ergste al achter de rug hebben.![]()
![]()
Ieder land heeft daar problemen mee dus ik zou je hart maar heel goed vasthoudenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Als dat net zo goed lukt als het zorgen dat er genoeg beschermend materiaal voor zorgpersoneel is hou ik m'n hart vast.![]()
![]()
*ding*ding*ding*quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:05 schreef Za het volgende:
[..]
50 gemeenten met 1 geval van besmetting.
Betreft het hier steekproef tests om eea in beeld te brengen, geteste contactpersonen?"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Het beïnvloeden van gedrag lijkt me dan ook niet echt de taak van het RIVMquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik twijfel zelf absoluut niet aan zijn inhoudelijke kennis op het gebied van infectieziekten, maar het gedrag beïnvloeden van de volledige bevolking (wat nodig is om deze infectie in te dammen), is toch echt een vak apart.![]()
Ermelo inderdaad.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik mis mijn eigen gemeente en die hebben gisteravond toch echt een eerste besmetting bekend gemaakt. Ook zou Harderwijk een geval hebben of is die naar Ermelo gegaan?![]()
Ik heb hier niemand over zien speculeren.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Door deelnemers van dit topic en zo nu en dan een zelfverklaarde Twitter/ YT deskundige.![]()
Het virus veroorzaakt die ontwrichting. Het is zo besmettelijk dat dat vanzelf gaat. Geef het nog een week max in Nederland en je hebt hier ook de poppen aan het dansen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:06 schreef deedeetee het volgende:
Het echte probleem is de manier waarop mensen problemen maken die er helemaal niet hoeven te zijn die ontwrichting veroorzaakt.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Zijn dit ook de cijfers die 14u officieel worden?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:05 schreef Tourniquet het volgende:
Overzicht op basis van de nieuwe csv:
[ afbeelding ]![]()
https://www.destentor.nl/(...)oronavirus~af8689a4/quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik mis mijn eigen gemeente en die hebben gisteravond toch echt een eerste besmetting bekend gemaakt. Ook zou Harderwijk een geval hebben of is die naar Ermelo gegaan?
Harderwijk én Ermelo. De lijst is hier dus al niet volledig![]()
Dat dus inderdaad...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:06 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het staat zelfs in het RIVM-protocol nu: zieke huisgenoten van bevestigde patiënten worden niet meer getest, want die moesten toch al thuis blijven.
Prima als ze zo wat testen kunnen uitsparen, maar mensen kijken tóch naar dat cijfertje en concluderen dan ten onrechte dat we het ergste al achter de rug hebben.
je geeft een verkeerd signaal op deze manier
Want iedereen weet nu dat je geen handen moet schudden, grote gros krijgt de cijfers ook mee. Maar niemand weet dat huisgenoten niet getest worden.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Ja, ik bedoel, die zoon van die 2 besmetten ouders in Gorredijk... die wordt niet meegeteld maar je kan er natuurlijk vanuit gaan dat die binnen nu en 2 weken ook ziek is, aangezien hij in hetzelfde huis in quarantaine zit.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:06 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het staat zelfs in het RIVM-protocol nu: zieke huisgenoten van bevestigde patiënten worden niet meer getest, want die moesten toch al thuis blijven.
Prima als ze zo wat testen kunnen uitsparen, maar mensen kijken tóch naar dat cijfertje en concluderen dan ten onrechte dat we het ergste al achter de rug hebben.![]()
De lading van gisteren kwam van mensen die zaterdag voor het eerst zijn getest (er moeten 2 testen positief zijn). De mensen die er vandaag bij komen zullen de personen omvatten die zondag voor het eerst zijn getest. En morgen pas de mensen van maandag.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:00 schreef Klaphark het volgende:
Wacht even, dit kan niet kloppen. Volgens dit topic wordt er op zondag nauwelijks getest dus zou de grote lading vandaag pas bekend worden.
Ik verwacht daarom morgen weer een stijging in het aantal gevallen.![]()
En Geertruidenberg ontbreekt ook.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:07 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
https://www.destentor.nl/(...)oronavirus~af8689a4/
Harderwijk én Ermelo. De lijst is hier dus al niet volledig
https://www.bndestem.nl/o(...)oronavirus~a8d270f8/![]()
Gisteren was er tussen het verschijnen van de csv en de bekendmaking op de website een verschil van 1quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zijn dit ook de cijfers die 14u officieel worden?In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
volgens mij is dit van excel bestand vorige topic?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zijn dit ook de cijfers die 14u officieel worden?![]()
Zolang maar niet iedereen tegelijk de griep krijgt is dat best op te vangen hoor.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Het virus veroorzaakt die ontwrichting. Het is zo besmettelijk dat dat vanzelf gaat. Geef het nog een week max in Nederland en je hebt hier ook de poppen aan het dansen.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Mensen die nu zeggen dat 'het onder controle is' moeten echt nog even goed nadenken over de criteria en testwijzes van het RIVM.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Gast, lees jij echt helemaal niets of hoe zit dat?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:08 schreef Kekster het volgende:
De cijfers vallen tegen. De paniekzaaier moeten alle zeilen bijzetten om de angst er in te houden. Lachwekkend dit"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Hoe zit het met de medewerkers in het Tilburgs ziekenhuis? Daarvan was gisteren al bekend dat er gevallen bij zaten. Iemand enig idee hoeveel van dit aantal in dat ziekenhuis werken?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Nog weer en signaal dat het echte cijfer een stuk hoger moet liggen, naast de gevallen die hier in vorige topics genoemd werden, zoals een 18-jarige kennis van iemand hier die bloed zat te hoesten maar niet getest werd.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad...
je geeft een verkeerd signaal op deze manier
Want iedereen weet nu dat je geen handen moet schudden, grote gros krijgt de cijfers ook mee. Maar niemand weet dat huisgenoten niet getest worden.![]()
Meest recente voorbeeld is van vanochtend COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #189 RIVMgodenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:07 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb hier niemand over zien speculeren.
De parallel die ik het meeste tegen kom is met de Spaanse Griep. Corona zou eenzelfde scenario doorlopen.
Wat bij mij overigens intern allerlei conflicten oplevert want diezelfde speculanten proberen heel nadrukkelijk weg te bewegen van het woord 'griep'. Dat terzijde.![]()
Vooruitzien is regeren is precies wat ze proberen te doen ! Je kan dit pas beoordelen als het virus in Nederland onder controle is en het niet verder toeneemt. In januari baseer je je op hele andere informatie dan nu, ook omdat er veel te veel onduidelijk is/was mbt dit virus.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:02 schreef _I het volgende:
[..]
En daarissie al. Met de kennis van nu en achteraf.
We zeiden het in januari al, maar paniekzaaiers. En nu is het achteraf gemakkelijk praten.
Nee, dat is het dus niet. Dat heet "vooruitzien is regeren".
En gelijk hoef ik niet, juist niet. Ben blij als het vandaag 380 is en de daling is ingezet!!![]()
Zeg dan vooraf niet dat je hier uitstekend op bent voorbereid als na enkele patiënten de materialen voor het personeel al op raken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ieder land heeft daar problemen mee dus ik zou je hart maar heel goed vasthouden
Dat het er voor de bevolking niet is, bv kapjes, snap ik best in deze tijden. Maar voor het ziekenhuispersoneel en huisartsen..
Anyway. Hoera RIVM-goden enzo dan maar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Dat verklaard dan die 50 gemeenten met 1 besmettingsgeval.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:06 schreef ViviRAWRS het volgende:
De cijfers zijn dan niet meer adequaat, en er wordt een vals beeld geschetst.![]()
De griep wel ja, al hebben we het daar sommige jaren ook al aardig lastig mee. Het grote probleem is echter dat er met griep veel minder mensen in het ziekenhuis belanden dan met COVID-19.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zolang maar niet iedereen tegelijk de griep krijgt is dat best op te vangen hoor.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Wel handig wellicht voor je vakantie. Ik weet niet of je een pinner bent, of dat je contant geld meeneemt. Maar best kans dat ze dat niet meer aannemen ivm besmettingsgevaar.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:08 schreef bitterbal het volgende:
[..]
volgens mij is dit van excel bestand vorige topic?
https://www.thailandblog.(...)tenlandse-contanten/![]()
We zitten nog steeds op het "verdubbeling per 4 dagen" schema volgens mij.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
We moeten weer een week wachten voordat het echt mis gaat hier. Dit lees ik al dagenlang
Donderdag zou dat 600 personen zijn, aanstaande maandag 1200 personen.
Hopelijk zijn het er minder dan.![]()
meer dan 210.000 tests zijn er gedaan in Z Korea tot vandaag
de overheid daar lijkt vastbesloten de gevallen naar 0 terug te drukken en de beste specialisten zijn naar Daegu verordonneerd om de circa 30 gevallen die kritiek liggen kost wat kost te redden![]()
Heeft het volgen van die RIVM cijfers uberhaupt nog wel zin? Als ik op verschillende plekken lees en hoor dat mensen die positief getest zijn zichzelf niet terugvinden in de gepubliceerde cijfers maar er ook heel weinig / slecht getest wordt, dan geeft het toch in de eerste plaats al totaal geen kloppend beeld? Dus wat hier ook al gezegd wordt: aantal besmettingen is aanzienlijk meer dan deze cijfers tonen, dus wat maakt het dan nog uit wat RIVM publiceert, het is dus per definitie niet juist /kloppend.
Wat ik trouwens niet goed begrijp is waarom er zo weinig getest wordt; beschikbare testmiddelen of capaciteit? Dat laatste is toch heel eenvoudig op te lossen met 1 oproepje voor vrijwilligers? Paar uurtjes uitleg over veiligheid, beschermende kleding en hop, wattenstaafje in de neuzen en de deuren langs toch? En eind van de dag je lijstjes met vinkjes /adressen bij GGD afgeven.
(zal er wel weer te naief over denken)![]()
Hebben wij een ander virus dan Italië ofzo?
Hoe kan het daar zo uit de klauwen lopen?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De cijfers moeten natuurlijk wel laag blijven om de economie te beschermen he.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:10 schreef LC01 het volgende:
Heeft het volgen van die RIVM cijfers uberhaupt nog wel zin? Als ik op verschillende plekken lees en hoor dat mensen die positief getest zijn zichzelf niet terugvinden in de gepubliceerde cijfers maar er ook heel weinig / slecht getest wordt, dan geeft het toch in de eerste plaats al totaal geen kloppend beeld? Dus wat hier ook al gezegd wordt: aantal besmettingen is aanzienlijk meer dan deze cijfers tonen, dus wat maakt het dan nog uit wat RIVM publiceert, het is dus per definitie niet juist /kloppend.
Wat ik trouwens niet goed begrijp is waarom er zo weinig getest wordt; beschikbare testmiddelen of capaciteit? Dat laatste is toch heel eenvoudig op te lossen met 1 oproepje voor vrijwilligers? Paar uurtjes uitleg over veiligheid, beschermende kleding en hop, wattenstaafje in de neuzen en de deuren langs toch? En eind van de dag je lijstjes met vinkjes /adressen bij GGD afgeven.
(zal er wel weer te naief over denken)![]()
Dus nu ook gegoochel met cijfers om de paniek te voorkomen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:10 schreef Za het volgende:
[..]
Dat verklaard dan die 50 gemeenten met 1 besmettingsgeval.
De cijfers zijn dan niet meer adequaat, en er wordt een vals beeld geschetst.![]()
Dat is raar aangezien er aan griep meer mensen sterven, zelfs in China waar de epidemie op z'n retour lijkt. Sterven die mensen alleen eenzaam in hun huis zonder naar het ziekenhuis te gaan?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:10 schreef vosss het volgende:
[..]
De griep wel ja, al hebben we het daar sommige jaren ook al aardig lastig mee. Het grote probleem is echter dat er met griep veel minder mensen in het ziekenhuis belanden dan met COVID-19.![]()
oh jeetje.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wel handig wellicht voor je vakantie. Ik weet niet of je een pinner bent, of dat je contant geld meeneemt. Maar best kans dat ze dat niet meer aannemen ivm besmettingsgevaar.
https://www.thailandblog.(...)tenlandse-contanten/![]()
ja hier pin ik alles maar daar is cash wel meer gebruikelijk![]()
En hier besparen ze nu al op testen want dreigend tekort.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:10 schreef riazop het volgende:
meer dan 210.000 tests zijn er gedaan in Z Korea tot vandaag
de overheid daar lijkt vastbesloten de gevallen naar 0 terug te drukken en de beste specialisten zijn naar Daegu verordonneerd om de circa 30 gevallen die kritiek liggen kost wat kost te redden
Oke, dat zou goed nieuws betekenen. Dat exponentiele is dan voorlopig wel gedebunked gelukkigquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Gisteren was er tussen het verschijnen van de csv en de bekendmaking op de website een verschil van 1
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2020 12:12:30 ]![]()
Omdat daar de bron in Europa zit en ze 2 weken voorlopen op ons. Je kunt het ook omdraaien dat wij qua kennis al 2 weer voor lopen op hun.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:11 schreef capricia het volgende:
Hoe kan het daar zo uit de klauwen lopen?![]()
Daar begon het net zo als in Nederland nu hoor. Daar zit weinig verschil in.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:11 schreef capricia het volgende:
Hoe kan het daar zo uit de klauwen lopen?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Allicht test capaciteiten, slechtere zorg daar wie weet. Veel factoren die meespelen. Of we hebben simpelweg tot dusver relatief gelukquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:11 schreef capricia het volgende:
Waarom loop jij toch iedere keer valse informatie te verspreiden?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:12 schreef Kekster het volgende:
[..]
Dat is raar aangezien er aan griep meer mensen sterven, zelfs in China waar de epidemie op z'n retour lijkt. Sterven die mensen alleen eenzaam in hun huis zonder naar het ziekenhuis te gaan?"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Cijfers zijn van vandaag, maar gisteren kwam er in de loop van de middag tweede .csv online.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:08 schreef bitterbal het volgende:
[..]
volgens mij is dit van excel bestand vorige topic?![]()
En dan zeggen we wat over China. Het is hier net zo erg. Daar deden ze tenminste nog iets. Hier houdt men de hand voor de ogen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:11 schreef ToT het volgende:
[..]
De cijfers moeten natuurlijk wel laag blijven om de economie te beschermen he.![]()
Omdat ze daar wat voor lopen qua hoe lang het daar is, ben ik bang. Hoop oprecht dat ik het mis heb.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:11 schreef capricia het volgende:
Hoe kan het daar zo uit de klauwen lopen?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Denk dat mbt China je eigenlijk totaal niets moet geloven maar dat is meer mijn insteek. Laat dat nou niet een heel transparant land zijn gebleken de laatste zoveel jaren![]()
Als je in NL dagelijks maar 500 mensen test tov Italië 10000 per dag, dan krijg je "uit de klauwen gelopen" positieven.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:11 schreef capricia het volgende:
Hoe kan het daar zo uit de klauwen lopen?
Verklaart uiteraard niet alles maar er zijn er hier vele ongedetecteerd en sommigen verschijnen nooit want na 2 weken "geluk" zijn ze gewoon zonder virus. Is pure roulette.![]()
Italië had z'n eerste besmetting al rond 30 januari geloof ik.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:11 schreef capricia het volgende:
Italië had op 24 februari zo'n 200 besmettingen.
In Nederland hadden we de eerste pas op 28 februari.
2 weken later zitten we op 380 besmettingen.
Wat dat betreft zijn ze daar al bijna een maand verder qua besmettingen, al zou ik dat eerder 2 weken noemen aangezien het pas rond 24 februari "explodeerde" in Italië.
En alles valt of staat met de testen: als je iemand niet test, telt hij/zij ook niet mee voor de tellingen.![]()
Vergeet niet dat de Koreanen de Chinese situatie in Wuhan vanaf minuut 1 nauwgezet hebben gevolgd, terwijl de RIVM tot de informatie op CNN was veroordeeld (en "vergat" op dat moment direct wat chinees sprekenden in te huren)quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:12 schreef Greys het volgende:
[..]
En hier besparen ze nu al op testen want dreigend tekort.![]()
Ik ga altijd met een 2500 a 3000 in contanten die kant op, want betere wisselkoersen en een pinbeurt kost daar 7 euro per transactie ongeveer. Dus ja, als je al een flinke stapel euro's hebt, dan kun je het maar misschien beter op de bank storten. Al is het maar 1 wisselkantoor die dit beleid hanteert, maar toch.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:12 schreef bitterbal het volgende:
[..]
oh jeetje.![]()
ja hier pin ik alles maar daar is cash wel meer gebruikelijk![]()
De vraag is of ze er iets mee doen, met die kennis.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:12 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Omdat daar de bron in Europa zit en ze 2 weken voorlopen op ons. Je kunt het ook omdraaien dat wij qua kennis al 2 weer voor lopen op hun.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
quote:Crisisoverleg bij KNVB: noord speelt dit weekeinde tegen zuid
De clubs uit de eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie komen morgen bij de KNVB bijeen voor een crisisoverleg. In Zeist zal worden gesproken over de maatregelen die moeten worden genomen vanwege het coronavirus.
Voor komend weekeinde is er een pikant programma in de eredivisie: De Brabantse clubs spelen allemaal thuis tegen clubs uit het noorden, waar nauwelijks mensen besmet zijn met het coronavirus. Het is de vraag of dat mét publiek kan nu de overheid Brabanders heeft verzocht om zoveel mogelijk thuis te werken. Kunnen ze dan wel massaal naar het stadion komen?
![]()
En dus moeten we t niet allemaal tegelijk krijgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:10 schreef vosss het volgende:
[..]
De griep wel ja, al hebben we het daar sommige jaren ook al aardig lastig mee. Het grote probleem is echter dat er met griep veel minder mensen in het ziekenhuis belanden dan met COVID-19.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Zal het in de gaten houdenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ga altijd met een 2500 a 3000 in contanten die kant op, want betere wisselkoersen en een pinbeurt kost daar 7 euro per transactie ongeveer. Dus ja, als je al een flinke stapel euro's hebt, dan kun je het maar misschien beter op de bank storten. Al is het maar 1 wisselkantoor die dit beleid hanteert, maar toch.![]()
![]()
Ik zie de speculaties niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:09 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Meest recente voorbeeld is van vanochtend COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #189 RIVMgoden
De parallel die ik het meeste tegen kom is met de Spaanse Griep. Corona zou eenzelfde scenario doorlopen.
Wat bij mij overigens intern allerlei conflicten oplevert want diezelfde speculanten proberen heel nadrukkelijk weg te bewegen van het woord 'griep'. Dat terzijde.
Maar indien door users hebben ze geen enkele waarde.![]()
Is dit nou de transparante democratie waar men in het verleden zo hard voor gevochten heeft? Stuitend.![]()
Hier was men liever 'een beetje stout' ipv naar WHO te luisteren. Aldus de directeur van de GGD.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de Koreanen de Chinese situatie in Wuhan vanaf minuut 1 nauwgezet hebben gevolgd, terwijl de RIVM tot de informatie op CNN was veroordeeld (en "vergat" op dat moment direct wat chinees sprekenden in te huren)IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
In China sterven 20k mensen per jaar aan de griep. Het is gewoon een feit dat er meer mensen dood gaan aan de griep.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Waarom loop jij toch iedere keer valse informatie te verspreiden?![]()
We zitten dus ongeveer op 800 besmettingen in Nederland. Er van uit gaande dat alle partners/kinderen van bevestigde personen niet worden getest en dus ook niet aan de cijfers worden toegevoegd.![]()
Dank!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)tegen-zuid~a22dd8bf/“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat lossen we op door niet te testen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En dus moeten we t niet allemaal tegelijk krijgen.And so is the past![]()
Ik zou eigenlijk ook wel willen weten hoeveel er inmiddels genezen zijn in NederlandAnd everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
En hadden zij niet kennisgegeven destijds dat ze maar enkele honderden of zelfs minder per jaar aan de griep wijten? Wel aan longontstekingquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef Kekster het volgende:
[..]
In China sterven 20k mensen per jaar aan de griep. Het is gewoon een feit dat er meer mensen dood gaan aan de griep.![]()
Je kan de hele reeks doorspitten en komt het voldoende tegen. Dat daargelaten heeft het van users niet veel meerwaarde. En ook niet van twittetaars of youtube doktoren. Vind ik dan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie de speculaties niet.
Maar indien door users hebben ze geen enkele waarde.![]()
misschien word er VEEL meer getest in Italie en hebben ze andere protocollen ?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:11 schreef capricia het volgende:
net zoals in zuid-korea....woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
En in de afgelopen dagen zijn er een hoop voorzorgstests gedaan bij ziekenhuispersoneel, dat voorrang had dus op mensen met serieuze klachten. Dat kan ook meegespeeld hebben in de lagere stijging.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:13 schreef zipcon het volgende:
[..]
Als je in NL dagelijks maar 500 mensen test tov Italië 10000 per dag, dan krijg je "uit de klauwen gelopen" positieven.
Verklaart uiteraard niet alles maar er zijn er hier vele ongedetecteerd en sommigen verschijnen nooit want na 2 weken "geluk" zijn ze gewoon zonder virus. Is pure roulette.![]()
Kom je nooit achter, want de meesten met milde symptomen zijn nooit getestquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:15 schreef ondeugend het volgende:
Ik zou eigenlijk ook wel willen weten hoeveel er inmiddels genezen zijn in Nederland![]()
Relatief niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef Kekster het volgende:
[..]
In China sterven 20k mensen per jaar aan de griep. Het is gewoon een feit dat er meer mensen dood gaan aan de griep."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Ik denk veel meer...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:15 schreef NaturalScience het volgende:
We zitten dus ongeveer op 800 besmettingen in Nederland. Er van uit gaande dat alle partners/kinderen van bevestigde personen niet worden getest en dus ook niet aan de cijfers worden toegevoegd."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Post die vergelijking eens als er weer eens een aanslag is geweest zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef Kekster het volgende:
[..]
In China sterven 20k mensen per jaar aan de griep. Het is gewoon een feit dat er meer mensen dood gaan aan de griep.
De griep gebruiken als excuus om andere ziektes , met een onbekend verloop , maar goed te praten begint een beetje kolderiek te worden.![]()
Dat is die buitenlander die in Hoofddorp zat, staat niet bij een gemeente meegeteld, maar wordt wel bij het totaal aangegeven. Update van 14:00 zal dus waarschijnlijk 381 zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Gisteren was er tussen het verschijnen van de csv en de bekendmaking op de website een verschil van 1![]()
Is al geplaatst misschien?
https://orf.at/stories/3157262/
Oostenrijk:
- alle universiteiten sluiten
- alle buitenevenementen met meer dan 500 bezoekers gecanceld
- alle indoorevenementen met meer dan 100 bezoekers gecanceld"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Brandhaard hequote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:11 schreef capricia het volgende:
Min of meer.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dus nu ook gegoochel met cijfers om de paniek te voorkomen.
Het testen van de familieleden is idd zonde van de tests omdat ze toch thuis moeten blijven.
Maar dat een deel van de gezinsleden besmet zijn is een gegeven, dus zouden die getallen moeten worden weergegeven als aantal vermoedelijke besmettingen.
Ook kunnen niet geteste familieleden voor persoon 1 getest werd al mensen besmet hebben, al was dat bij Webasto in geen enkel geval zo, zelfs niet op crèches.![]()
Er zijn ook vele malen meer mensen besmet met de griep omdat dat een oud (maar milder) virus is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef Kekster het volgende:
[..]
In China sterven 20k mensen per jaar aan de griep. Het is gewoon een feit dat er meer mensen dood gaan aan de griep.
Dat is nu net wat je met corona wil vermijden aangezien het aantal doden per 1000 besmettingen veel hoger ligt dan bij de griep.![]()
Waar blijft die exponentiële groei van je?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:17 schreef riazop het volgende:
Belgie haalt opgelucht adem
28 nieuwe gevallen slechts![]()
De vraag is of die 28 door het lage aantal tests de realiteit weerspiegeltquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waar blijft die exponentiële groei van je?![]()
Ja zo kun je eeuwig door blijven discussieren als je ervan uit gaat er niet goed getest wordt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:19 schreef riazop het volgende:
[..]
De vraag is of die 28 door het lage aantal tests de realiteit weerspiegelt
Als er geen vertrouwen is dan houdt alles op...![]()
België test maar 500 stalen itt tot onze 1000 en wij zitten aan de max.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:19 schreef riazop het volgende:
[..]
De vraag is of die 28 door het lage aantal tests de realiteit weerspiegelt
Als dat bij ons 60 gevallen per dag oplevert, zitten ze in België ongeveer op hetzelfde niveau."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Voorspelling van 6 maart in dit topic was dat we vandaag 1300 besmettingen zouden hebben.
Als het klopt dat we op 380 komen vandaag kunnen we niet anders dan de nodige veren aan de RIVMgoden geven.![]()
Hij had vertrouwen genoeg om een ferme voorspelling te makenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:20 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ja zo kun je eeuwig door blijven discussieren als je ervan uit gaat er niet goed getest wordt.
Als er geen vertrouwen is dan houdt alles op...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:04 schreef riazop het volgende:
Nieuwe voorspelling Belgie komende week
7 maart 205 gevallen
8 maart 380 gevallen
9 maart 720 gevallen
10 maart 1230 gevallen
11 maart 1900 gevallen
12 maart 3600 gevallen![]()
Als ongeveer 10% van de mensen met corona in het ziekenhuis belandt kun je dus ook redelijk makkelijk het aantal besmette mensen uitrekenen tochquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:15 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat lossen we op door niet te testen.
Alpha kenny one![]()
Die zouden er eigenlijk weer van afgetrokken moeten worden om een echt goed beeld te krijgen van het verloop van het procesquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat moeten er ondertussen toch wel 40/45 zijn.And everything under the sun is in tune
De vijftig onderaan zijn mogelijk x3quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:15 schreef NaturalScience het volgende:
We zitten dus ongeveer op 800 besmettingen in Nederland. Er van uit gaande dat alle partners/kinderen van bevestigde personen niet worden getest en dus ook niet aan de cijfers worden toegevoegd.
id Gemeente Indicator Aantal
855 Tilburg Aantal gevallen 29
758 Breda Aantal gevallen 27
599 Rotterdam Aantal gevallen 15
344 Utrecht Aantal gevallen 14
321 Houten Aantal gevallen 13
1883 Sittard-Geleen Aantal gevallen 13
856 Uden Aantal gevallen 13
109 Coevorden Aantal gevallen 11
794 Helmond Aantal gevallen 11
1948 Meierijstad Aantal gevallen 11
363 Amsterdam Aantal gevallen 8
772 Eindhoven Aantal gevallen 8
342 Soest Aantal gevallen 8
809 Loon op Zand Aantal gevallen 7
935 Maastricht Aantal gevallen 7
310 De Bilt Aantal gevallen 6
1954 Beekdaelen Aantal gevallen 5
523 Hardinxveld-Giessendam Aantal gevallen 5
274 Renkum Aantal gevallen 5
845 Sint-Michielsgestel Aantal gevallen 5
1904 Stichtse Vecht Aantal gevallen 5
867 Waalwijk Aantal gevallen 5
1959 Altena Aantal gevallen 4
375 Beverwijk Aantal gevallen 4
785 Goirle Aantal gevallen 4
1621 Lansingerland Aantal gevallen 4
1926 Pijnacker-Nootdorp Aantal gevallen 4
796 's-Hertogenbosch Aantal gevallen 4
209 Beuningen Aantal gevallen 3
147 Borne Aantal gevallen 3
766 Dongen Aantal gevallen 3
777 Etten-Leur Aantal gevallen 3
268 Nijmegen Aantal gevallen 3
824 Oisterwijk Aantal gevallen 3
518 's-Gravenhage Aantal gevallen 3
358 Aalsmeer Aantal gevallen 2
362 Amstelveen Aantal gevallen 2
202 Arnhem Aantal gevallen 2
1721 Bernheze Aantal gevallen 2
753 Best Aantal gevallen 2
755 Boekel Aantal gevallen 2
1876 Bronckhorst Aantal gevallen 2
384 Diemen Aantal gevallen 2
1774 Dinkelland Aantal gevallen 2
1652 Gemert-Bakel Aantal gevallen 2
1942 Gooise Meren Aantal gevallen 2
788 Haaren Aantal gevallen 2
392 Haarlem Aantal gevallen 2
163 Hellendoorn Aantal gevallen 2
1963 Hoeksche Waard Aantal gevallen 2
1916 Leidschendam-Voorburg Aantal gevallen 2
1640 Leudal Aantal gevallen 2
1705 Lingewaard Aantal gevallen 2
575 Noordwijk Aantal gevallen 2
86 Opsterland Aantal gevallen 2
1676 Schouwen-Duiveland Aantal gevallen 2
965 Simpelveld Aantal gevallen 2
1581 Utrechtse Heuvelrug Aantal gevallen 2
1960 West Betuwe Aantal gevallen 2
632 Woerden Aantal gevallen 2
479 Zaanstad Aantal gevallen 2
355 Zeist Aantal gevallen 2
613 Albrandswaard Aantal gevallen 1
361 Alkmaar Aantal gevallen 1
141 Almelo Aantal gevallen 1
34 Almere Aantal gevallen 1
484 Alphen aan den Rijn Aantal gevallen 1
1945 Berg en Dal Aantal gevallen 1
748 Bergen op Zoom Aantal gevallen 1
376 Blaricum Aantal gevallen 1
377 Bloemendaal Aantal gevallen 1
216 Culemborg Aantal gevallen 1
503 Delft Aantal gevallen 1
762 Deurne Aantal gevallen 1
114 Emmen Aantal gevallen 1
233 Ermelo Aantal gevallen 1
664 Goes Aantal gevallen 1
513 Gouda Aantal gevallen 1
397 Heemstede Aantal gevallen 1
797 Heusden Aantal gevallen 1
353 IJsselstein Aantal gevallen 1
1931 Krimpenerwaard Aantal gevallen 1
1685 Landerd Aantal gevallen 1
546 Leiden Aantal gevallen 1
263 Maasdriel Aantal gevallen 1
1740 Neder-Betuwe Aantal gevallen 1
820 Nuenen, Gerwen en Nederwetten Aantal gevallen 1
579 Oegstgeest Aantal gevallen 1
828 Oss Aantal gevallen 1
1894 Peel en Maas Aantal gevallen 1
275 Rheden Aantal gevallen 1
597 Ridderkerk Aantal gevallen 1
957 Roermond Aantal gevallen 1
441 Schagen Aantal gevallen 1
281 Tiel Aantal gevallen 1
183 Tubbergen Aantal gevallen 1
861 Veldhoven Aantal gevallen 1
983 Venlo Aantal gevallen 1
1961 Vijfheerenlanden Aantal gevallen 1
285 Voorst Aantal gevallen 1
865 Vught Aantal gevallen 1
866 Waalre Aantal gevallen 1
627 Waddinxveen Aantal gevallen 1
852 Waterland Aantal gevallen 1
668 West Maas en Waal Aantal gevallen 1
614 Westvoorne Aantal gevallen 1
296 Wijchen Aantal gevallen 1
352 Wijk bij Duurstede Aantal gevallen 1
297 Zaltbommel Aantal gevallen 1
50 Zeewolde Aantal gevallen 1
879 Zundert Aantal gevallen 1
193 Zwolle Aantal gevallen 1![]()
patient 1 in Italie is gered!
De zogenoemde patiënt 1, de 38-jarige Mattia uit Codogno, mag de intensivecareafdeling verlaten nadat hij wekenlang in kritieke toestand verkeerde. De man is weer zelfstandig beginnen te ademen.
https://www.hln.be/nieuws(...)r-autonoom~a18a2c0f/![]()
Gisteren was er ook het argument "weekend dag" nog. Die vond ik persoonlijk plausibel. Als vandaag de groei stagneert dan zijn we met meer zekerheid op de goede wegquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:20 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ja zo kun je eeuwig door blijven discussieren als je ervan uit gaat er niet goed getest wordt.
Als er geen vertrouwen is dan houdt alles op...![]()
Belangrijk om te weten is de stijging van het aantal waarvan men de bron niet weet. Als die net zo stijgt als gister is dat velen malen verontrustender.![]()
Cruiseschepen zouden verboden moeten worden om meerdere redenen maar nu helemaal!
And everything under the sun is in tune
Dat is wel een goede analyse.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
België test maar 500 stalen itt tot onze 1000 en wij zitten aan de max.
Als dat bij ons 60 gevallen per dag oplevert, zitten ze in België ongeveer op hetzelfde niveau.
Dat zou inderdaad een 6% positief opleveren bij testen bij verdachte gevallen.![]()
Ja, Brabant ook maar dat doet er nu niet toe.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:22 schreef ondeugend het volgende:
Cruiseschepen zouden verboden moeten worden om meerdere redenen maar nu helemaal!Go hard or go home![]()
yes het vrijblijvend niet handenschudden en thuiswerken in braband werkt !!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Voorspelling van 6 maart in dit topic was dat we vandaag 1300 besmettingen zouden hebben.
Als het klopt dat we op 380 komen vandaag kunnen we niet anders dan de nodige veren aan de RIVMgoden geven.
binnen een weekje geen nieuwe besmettingen meer .....woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Heb je meegekregen dat familieleden van besmette personen niet getest worden?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Als het klopt dat we op 380 komen vandaag kunnen we niet anders dan de nodige veren aan de RIVMgoden geven.![]()
De angst om te sterven aan corona is ergens ook wel kolderiek omdat die procentueel gezien heel erg klein is. Zat dingen die we met z'n allen in het dagelijks leven doen die veel gevaarlijker zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Post die vergelijking eens als er weer eens een aanslag is geweest zou ik zeggen.
De griep gebruiken als excuus om andere ziektes , met een onbekend verloop , maar goed te praten begint een beetje kolderiek te worden.![]()
Het is wel logisch dat het zich zo verspreidt, mensen gaan nu eenmaal nog met OV, naar het werk, naar school, naar winkels, etc. Ik denk niet dat iemand hier z'n winkelkarretje ontsmet (ik overigens ook niet) maar het zou wel goed beleid zijn van supermarkten om de handvatten van karretjes mandje schoon te maken. Zijn simpele maatregelen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:22 schreef theNull het volgende:
Belangrijk om te weten is de stijging van het aantal waarvan men de bron niet weet. Als die net zo stijgt als gister is dat velen malen verontrustender.![]()
Voor België heeft het hoofd van het referentielaboratorium dat inderdaad verklaard, dus in het zuiden is het alleszins het geval.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Gisteren was er ook het argument "weekend dag" nog. Die vond ik persoonlijk plausibel.![]()
detail!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:23 schreef Za het volgende:
[..]
Heb je meegekregen dat familieleden van besmette personen niet getest worden?![]()
Kijk, we hebben nog een expertquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:24 schreef Noek het volgende:
Op veel plekken 1 geval. Zo werkt dit virus volgens mij niet.![]()
![]()
Nou.. dit is wel het moment om beiden een halt toe te roepen. Tot hier en niet verder!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, Brabant ook maar dat doet er nu niet toe.And everything under the sun is in tune
Het gaat natuurlijk ook over de hoeveelheid doden. Het testen verklaart dat niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien word er VEEL meer getest in Italie en hebben ze andere protocollen ?
net zoals in zuid-korea...."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Onder de streep moeten die, ook bij geen klachten zodra hun besmet familielid genezen is, 14 dagen thuis blijven. Moet dat ook echt als richtlijn, of ga maar weer gewoon aan het werk?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:23 schreef Za het volgende:
[..]
Heb je meegekregen dat familieleden van besmette personen niet getest worden?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Klopt, je krijgt het niet spontaan dus je moet contact gehad hebben met iemand anders die het heeft.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:24 schreef Noek het volgende:
Op veel plekken 1 geval. Zo werkt dit virus volgens mij niet.![]()
Om 13:00 uur krijgen we daar in het ziekenhuis een update over.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:09 schreef vosss het volgende:
Hoe zit het met de medewerkers in het Tilburgs ziekenhuis? Daarvan was gisteren al bekend dat er gevallen bij zaten. Iemand enig idee hoeveel van dit aantal in dat ziekenhuis werken?The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History![]()
Waarom worden er niet gewoon meer testen ingeslagen en afgenomen?
Doe het dmv drive troughs a la Zuid korea en wees transparant erover ipv continue het wol over de ogen van de bevolking te trekken door de situatie te bagatelliseren.![]()
Maar er zijn dan ook jaarlijks vele miljoenen die de griep krijgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef Kekster het volgende:
[..]
Het gaat niet om de totale, absolute aantallen, maar om het percentage.
Hoe moeilijk is dat om te snappen?Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
ditquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Als vandaag de groei stagneert dan zijn we met meer zekerheid op de goede weg
Ik ben vrij kritisch maar ik geloof niet dat de overheid of het RIVM bewust foutieve informatie verspreid of zou verspreiden.
Als de toename laag is werkt het beleid kennelijk, en is er hooguit iets aan te merken op het mediaoptreden de afgelopen weken,![]()
Want die kunnen het op dag 13 van hun besmette familielid opgelopen hebben natuurlijkDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Volgens mij is, op een enkeling na, hier niemand bang om dood te gaan aan dit virus. Veel mensen zijn bezorgd om (groot)ouders. En dat is wel terecht. En voor maatschappij-ontwrichtende situaties.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:24 schreef Kekster het volgende:
[..]
De angst om te sterven aan corona is ergens ook wel kolderiek omdat die procentueel gezien heel erg klein is. Zat dingen die we met z'n allen in het dagelijks leven doen die veel gevaarlijker zijn.![]()
Context niet begrijpenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:09 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Meest recente voorbeeld is van vanochtend COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #189 RIVMgoden
Wat bij mij overigens intern allerlei conflicten oplevert want diezelfde speculanten proberen heel nadrukkelijk weg te bewegen van het woord 'griep'. Dat terzijde.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Ja precies, dat zou verontrustend zijn want dan breidt het zich uit, zonder een oorzaak aan te kunnen wijzen en moeten er stevigere maatregelen worden genomen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:22 schreef theNull het volgende:
Heb je een bron voor die drive troughsquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Doe het dmv drive troughs a la Zuid korea en wees transparant erover ipv continue het wol over de ogen van de bevolking te trekken door de situatie te bagatelliseren.Groot fan van User Wotte![]()
We testen er max 1000.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
dit
Ik ben vrij kritisch maar ik geloof niet dat de overheid of het RIVM bewust foutieve informatie verspreid of zou verspreiden.
Als de toename laag is werkt het beleid kennelijk, en is er hooguit iets aan te merken op het mediaoptreden de afgelopen weken,De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
https://www.gic.nl/nieuws(...)_source=iMailingtoolquote:Maandag liet het RIVM weten dat er op dit moment 321 geregistreerde besmettingen zijn. Het kan mogelijk zijn dat er in Nederland meer coronapatiënten zijn, maar dat die niet getest zijn omdat ze milde klachten hebben. Daardoor zou het best mogelijk zijn dat er in Groningen toch corona is, maar dat die besmetting niet is meegenomen in de officiële cijfers.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Bedankt Jaapquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:26 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ja precies, dat zou verontrustend zijn want dan breidt het zich uit, zonder een oorzaak aan te kunnen wijzen en moeten er stevigere maatregelen worden genomen.![]()
![]()
Omdat de capaciteit van het testen voor betere dingen benut kan worden. Als iedereen gewoon zijn gezonde verstand gebruikt en binnen blijft met een snotneus dan is er niks aan de hand. Testen doen ze maar bij mensen met serieuzere klachten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Doe het dmv drive troughs a la Zuid korea en wees transparant erover ipv continue het wol over de ogen van de bevolking te trekken door de situatie te bagatelliseren.![]()
Heb ook veel mensen gehoord die geen zin hebben om nog 15 jaar te wachten op een (slinkende) erfenisquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Volgens mij is, op een enkeling na, hier niemand bang om dood te gaan aan dit virus. Veel mensen zijn bezorgd om (groot)ouders. .![]()
Dit is de quote:quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:25 schreef vosss het volgende:
Onder de streep moeten die, ook bij geen klachten zodra hun besmet familielid genezen is, 14 dagen thuis blijven. Moet dat ook echt als richtlijn, of ga maar weer gewoon aan het werk?
Het staat zelfs in het RIVM-protocol nu: zieke huisgenoten van bevestigde patiënten worden niet meer getest, want die moesten toch al thuis blijven.![]()
Je dit nog afvragen. KNVB.quote:
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
Klopt, maar als je er 1000 test zul je op een gegeven moment ook niet meer dan 1000 besmettingen per dag kunnen registrerenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja maar die 1000 testen zijn niet lukraak.![]()
![]()
Je gaat er vanuit dat de Corona doden die gaan vallen, maar niet getest zijn, op het "Corona dodenlijstje" komen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:25 schreef capricia het volgende:
Het gaat natuurlijk ook over de hoeveelheid doden. Het testen verklaart dat niet.
Als je niet getest wordt, kun je er ook niet aan doodgaan! Dat is mooi, want dan hoeft de economie ook niet op slot.![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kijk, we hebben nog een expertIk schrijf: LET OP!! LET OP!! "volgens mij."
Kijk, dat is het verschil dus jompel gewoon een tyfuseind op.
Go hard or go home![]()
https://www.google.com/am(...)-hnk-intl/index.htmlquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:27 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Heb je een bron voor die drive troughs![]()
gewoon te laat materiaal besteld......quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Doe het dmv drive troughs a la Zuid korea en wees transparant erover ipv continue het wol over de ogen van de bevolking te trekken door de situatie te bagatelliseren.
ik ben vandaag naar een speciale covid-19 kliniek in australie geweest, als je ziet hoeveel materiaal er daar binnen een uurtje doorheen gaat, en het was nog niet eens druk.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Nee, lees even terug alstublieft.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
dit
Als de toename laag is werkt het beleid kennelijk, en is er hooguit iets aan te merken op het mediaoptreden de afgelopen weken,
We zitten gewoon aan de maximale testcapaciteit en het plaatselijke GGDs testen bewust veel gevallen niet."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Zuur als je ouders het vermogen in aandelen hebben zitten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Heb ook veel mensen gehoord die geen zin hebben om nog 15 jaar te wachten op een (slinkende) erfenis![]()
Eigenlijk zouden we iedere dag minder moeten gaan testen, dan neemt het aantal nieuwe gevallen snel af.![]()
Die mensen komen echt wel op de IC terecht met heftige klachten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:28 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat de Corona doden die gaan vallen, maar niet getest zijn, op het "Corona dodenlijstje" komen?
Als je niet getest wordt, kun je er ook niet aan doodgaan! Dat is mooi, want dan hoeft de economie ook niet op slot.
Als het daar mee valt, valt het aantal gevallen dus ook wel mee.
Ongeacht hoeveel er wel of niet getest wordt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Kijk! Zo doe je datquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Eigenlijk zouden we iedere dag minder moeten gaan testen, dan neemt het aantal nieuwe gevallen snel af.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Ja, en dan kan er snel een slotje op deze vreselijke penarie toestand.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Eigenlijk zouden we iedere dag minder moeten gaan testen, dan neemt het aantal nieuwe gevallen snel af.
Of toch niet..Go hard or go home![]()
Ja of in vastgoed.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zuur als je ouders het vermogen in aandelen hebben zitten.
Maarja heb in ieder geval een plek om te wonen. En de prijzen zullen vast wel stijgen voordat ik met pensioen ga.![]()
Een collega van me heeft zijn gezin (vrouw en twee kinderen) al een dikke week thuis zitten met alle kenmerkende verschijnselen die bij COVID horen. Meermaals contact met de dokter gehad, maar ze komen niet testen zolang het niet 'ernstig genoeg' is. Mijn collega is trouwens nog steeds aan het werk want hij heeft nergens last van zegt ie.. tjaquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:29 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, lees even terug alstublieft.
We zitten gewoon aan de maximale testcapaciteit en het plaatselijke GGDs testen bewust veel gevallen niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zolang er ruimte is inderdaadquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Die mensen komen echt wel op de IC terecht met heftige klachten.![]()
![]()
Zijn er ook in Duitsland. Gister nog beelden bij NOS.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:27 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Heb je een bron voor die drive troughs
Als het hier om gaat kunnen we beter stoppen met testenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Eigenlijk zouden we iedere dag minder moeten gaan testen, dan neemt het aantal nieuwe gevallen snel af.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Maar daar hoest je dus even in een potje en dan krijg je de volgende dag bericht of wat?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Zijn er ook in Duitsland. Gister nog beelden bij NOS.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Goed, het excuus van de dag voor de 'tegenvallende' cijfers is dus een maximale testcapaciteit en het bewust niet testen van twijfelgevallen. Ben benieuwd wat het excuus morgen is. Het zijn toch wel loodzware dagen voor de paniekzaaiers![]()
![]()
Je krijgt hier medicatie mee voor een longonsteking zonder getest te worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:30 schreef Dutchguy het volgende:
Ik las gisteren dat Duitsland nu ook drive-thru testen doet. Je zou hopen dat dat hier ook kan.
Ik gok dat dit hier niet gaat komen.Go hard or go home![]()
Pretty much.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar daar hoest je dus even in een potje en dan krijg je de volgende dag bericht of wat?![]()
Wat is er mis mee om te werken als je nergens last van hebt?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een collega van me heeft zijn gezin (vrouw en twee kinderen) al een dikke week thuis zitten met alle kenmerkende verschijnselen die bij COVID horen. Meermaals contact met de dokter gehad, maar ze komen niet testen zolang het niet 'ernstig genoeg' is. Mijn collega is trouwens nog steeds aan het werk want hij heeft nergens last van zegt ie.. tja![]()
Nee, ze testen niet door.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:24 schreef Noek het volgende:
Op veel plekken 1 geval. Zo werkt dit virus volgens mij niet.
Op zich hoeft dat niet. Duitsland deed dit wel, alle contactpersonen van elk besmet persoon in quarantaine en testen, maar buiten de familie (die toch in thuis quarantaine zat) was er geen enkele besmetting daarbuiten, ondanks vrouwen die op crèches werkten en kinderen die het virus hadden.
Zie Webasto thread, het is geen garantie, maar het zo nalopen als de Duitsers is niet te doen, en bleek achteraf overbodig.![]()
nope, veel te weinig materialen....en medisch personeel ook.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:30 schreef Dutchguy het volgende:
Ik las gisteren dat Duitsland nu ook drive-thru testen doet. Je zou hopen dat dat hier ook kan.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Same, ik zit thuis met mijn vriendin die het duidelijk wel heeft (zelfs de huisartsenpraktijk is het daar mee eens), maar ze komen niet testen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een collega van me heeft zijn gezin (vrouw en twee kinderen) al een dikke week thuis zitten met alle kenmerkende verschijnselen die bij COVID horen. Meermaals contact met de dokter gehad, maar ze komen niet testen zolang het niet 'ernstig genoeg' is. Mijn collega is trouwens nog steeds aan het werk want hij heeft nergens last van zegt ie.. tja"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Ik weet uit persoonlijke ervaring dat dit zo is Kekster. Wat is jouw excuus?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:32 schreef Kekster het volgende:
Goed, het excuus van de dag voor de 'tegenvallende' cijfers is dus een maximale testcapaciteit en het bewust niet testen van twijfelgevallen. Ben benieuwd wat het excuus morgen is. Het zijn toch wel loodzware dagen voor de paniekzaaiers"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Waarom zouden ze ook. Jullie kunnen gewoon 2 weken thuis blijven. Waarom moeten ze een test aan jullie opofferen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:33 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Same, ik zit thuis met mijn vriendin die het duidelijk wel heeft (zelfs de huisartsenpraktijk is het daar mee eens), maar ze komen niet testen.![]()
Ontken je dat er mensen met risico bewust niet getest worden dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:32 schreef Kekster het volgende:
Goed, het excuus van de dag voor de 'tegenvallende' cijfers is dus een maximale testcapaciteit en het bewust niet testen van twijfelgevallen. Ben benieuwd wat het excuus morgen is. Het zijn toch wel loodzware dagen voor de paniekzaaiersIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Waar heeft ze allemaal last van?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:33 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Same, ik zit thuis met mijn vriendin die het duidelijk wel heeft (zelfs de huisartsenpraktijk is het daar mee eens), maar ze komen niet testen.![]()
Deze argumenten zie ik al 3 dagen op rij. Daarom is volgens mij onlangs voor de zekerheid de 'tweede golf' geïntroduceerd.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:32 schreef Kekster het volgende:
Goed, het excuus van de dag voor de 'tegenvallende' cijfers is dus een maximale testcapaciteit en het bewust niet testen van twijfelgevallen. Ben benieuwd wat het excuus morgen is. Het zijn toch wel loodzware dagen voor de paniekzaaiers![]()
Dat is het punt niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom zouden ze ook. Jullie kunnen gewoon 2 weken thuis blijven. Waarom moeten ze een test aan jullie opofferen?
Het punt is dat je hierdoor dus verkleurde cijfers krijgt.![]()
Precies, maar daarom geven de cijfers wel een vertekend beeld.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom zouden ze ook. Jullie kunnen gewoon 2 weken thuis blijven. Waarom moeten ze een test aan jullie opofferen?"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Op de gezinsleden na is dit al vanaf aanvang zoquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ontken je dat er mensen met risico bewust niet getest worden dan?![]()
Dat virus heeft er geheel schijt aan of jij het grappig vindt of niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:32 schreef Kekster het volgende:
Goed, het excuus van de dag voor de 'tegenvallende' cijfers is dus een maximale testcapaciteit en het bewust niet testen van twijfelgevallen. Ben benieuwd wat het excuus morgen is. Het zijn toch wel loodzware dagen voor de paniekzaaiers
Het is een feit dat er niet meer dan 1000 personen getest worden per dag, dat er mensen met zieken in quarantaine zitten maar niet getest zijn, dat er mensen ziek zijn geworden maar niet bekend is via wie ze ziek geworden zijn.
Dan kan je je blindstaren op de cijfers van het RIVM maar dat heeft dan weinig met het werkelijke aantal besmettingen te maken.
En volgens mij is niemand paniek aan het zaaien.
Het is juist goed om je voor te bereiden zodat paniek niet nodig is. Voor de meeste mensen verloopt het virus als een griepje maar helaas heb ik ook dierbaren die in de risicogroep vallen en alleen al daarom is het fijn als het virus zich niet verspreidt.
En daar hoort voorbereiding bij.
Een voorraadkast met eten voor 3 weken kan zo'n voorbereiding zijn, je handen wassen, niet naar grote evenementen, geen handen schudden, etc.![]()
Dat klopt; het zal een paar honderd meer zijn met milde klachten. En dat is niet erg.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Precies, maar daarom geven de cijfers wel een vertekend beeld.![]()
Nou inderdaad.. als die milde klachten op een verkoudheid lijken en dus vanzelf weer over gaan dan is dat niet nodig en zou het de zorg nog duurder maken dan de zorg al is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom zouden ze ook. Jullie kunnen gewoon 2 weken thuis blijven. Waarom moeten ze een test aan jullie opofferen?And everything under the sun is in tune
Ze testen toch wel ?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:15 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat lossen we op door niet te testen.
Wat lost het op als we iedereen maar gaan testen ?Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Als Feyenoord - Ajax zonder publiek wordt gespeeld dan word ik echt WOEDENDVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nou, 1 test per mogelijk geinfecteerd gezin kan ook.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom zouden ze ook. Jullie kunnen gewoon 2 weken thuis blijven. Waarom moeten ze een test aan jullie opofferen?
Als er wel complicaties optreden en ziekenhuis ingeschakeld dient te worden kun je ook gelijk doorgeven of het wel of geen corona betreft.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Je kan zo solliciteren bij het RIVM.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mijn vriendin heeft vrij zware klachten. Nog niet genoeg voor een IC, maar zeker geen simpele griep.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat klopt; het zal een paar honderd meer zijn met milde klachten. En dat is niet erg.
En de doktersassistente vertelde ons dat er zo ook een arts thuis zit, met dezelfde klachten, die ook niet getest wordt.
Ze had desgevraagd geen goed woord over voor de GGD."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Sta jij nog hand in hand? #dtvquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:36 schreef Caland het volgende:
Als Feyenoord - Ajax zonder publiek wordt gespeeld dan word ik echt WOEDEND![]()
Het is wel een grappig fenomeen. Er worden vooral feiten besproken. En dan komt er weer iemand langs die PANIEKZAAIER roeptquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat virus heeft er geheel schijt aan of jij het grappig vindt of niet.
Het is een feit dat er niet meer dan 1000 personen getest worden per dag, dat er mensen met zieken in quarantaine zitten maar niet getest zijn, dat er mensen ziek zijn geworden maar niet bekend is via wie ze ziek geworden zijn.
Dan kan je je blindstaren op de cijfers van het RIVM maar dat heeft dan weinig met het werkelijke aantal besmettingen te maken.
En volgens mij is niemand paniek aan het zaaien.
Het is juist goed om je voor te bereiden zodat paniek niet nodig is.
Een voorraadkast met eten voor 3 weken kan zo'n voorbereiding zijn, je handen wassen, niet naar grote evenementen, geen handen schudden, etc.![]()
Dan is de enige die bezig is met paniek volgens mij diegene die paniekzaaier roept.![]()
Waarom zou iedereen met een snotneus getest moeten worden. Weet je hoeveel verkouden mensen er nu rondlopen in Nederland. Daar is geen capaciteit voor om die allemaal te testen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ontken je dat er mensen met risico bewust niet getest worden dan?
Blijf gewoon binnen en ziek het uit. Daar heb je toch geen uitslag van een test voor nodig? Een hele simpele maatregel om mogelijke verspreiding tegen te gaan maar veel Nederlanders voelen zich daar te goed voor.![]()
Exact! Voordat iemand weer dagen op een afdeling ligt en personeel en patiënten gaat liggen besmetten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:36 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nou, 1 test per mogelijk geinfecteerd gezin kan ook.
Als er wel complicaties optreden en ziekenhuis ingeschakeld dient te worden kun je ook gelijk doorgeven of het wel of geen corona betreft.Go hard or go home![]()
Dan ben ik die enkeling.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:26 schreef Toefjes het volgende:
Volgens mij is, op een enkeling na, hier niemand bang om dood te gaan aan dit virus. Veel mensen zijn bezorgd om (groot)ouders. En dat is wel terecht. En voor maatschappij-ontwrichtende situaties.
En dan niet zo zeer van het virus, maar van de bacterie die een longontsteking met zich meebrengt.
Dit vanwege een kunsthartklep met risico op endocarditis.
Ik weet dat het moeilijk te voorkomen is. Dus, ja, ik ben best een beetje extra voorzichtig.![]()
Dank u!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:37 schreef Kekster het volgende:
[..]
Waarom zou iedereen met een snotneus getest moeten worden. Weet je hoeveel verkouden mensen er nu rondlopen in Nederland. Daar is geen capaciteit voor om die allemaal te testen."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Volgens mij testen ze ook voornamelijk om clusters te herkennen. Op een gegeven moment heeft het ook geen zin meer om te testen, als ze de situatie "los" laten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Die mensen komen echt wel op de IC terecht met heftige klachten.
Als het daar mee valt, valt het aantal gevallen dus ook wel mee.
Ongeacht hoeveel er wel of niet getest wordt.
En inderdaad, de heftige gevallen komen sowieso wel op de IC, of ze nou positief getest zijn of niet. Aan de behandeling verandert er niks.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Alleen uit supportersquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:36 schreef Caland het volgende:
Als Feyenoord - Ajax zonder publiek wordt gespeeld dan word ik echt WOEDEND![]()
Goed dat jij binnen blijftquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik weet uit persoonlijke ervaring dat dit zo is Kekster. Wat is jouw excuus?Als iedereen dat nou eens deed.
![]()
Slecht nieuws want dat hebben ze nagenoeg al bevestigd bij de KNVB.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:36 schreef Caland het volgende:
Het is een virale longontsteking, geen bacteriële.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan ben ik die enkeling.
En dan niet zo zeer van het virus, maar van de bacterie die een longontsteking met zich meebrengt.
Ik weet dat het moeilijk te voorkomen is. Dus, ja, ik ben best een beetje extra voorzichtig.
Antibiotica doet weinig."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Behalve dat daar mensen tussenzitten die het virus kunnen verspreiden naar personen die wel in de risicogroep vallen. Plus dat het beeld in de algemene media gegeven wordt dat we goed aan het indammen zijn, en dit mogelijk niet het geval is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat klopt; het zal een paar honderd meer zijn met milde klachten. En dat is niet erg.
Zuid-Korea neemt geen halve maatregelen bijvoorbeeldIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Daar is ook helemaal niks mis mee. Helemaal begrijpelijk. Was ook niet bedoeld om mensen die wél bang zijn in een hokje neer te zetten trouwens.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan ben ik die enkeling.
Ik weet dat het moeilijk te voorkomen is. Dus, ja, ik ben best een beetje extra voorzichtig.![]()
Het is toch hetzelfde als met griep? Het is pas een epidemie als er 10 op de zoveel patienten naar een huisarts gaan. Maar het merendeel ligt gewoon lekker thuis in bed uit te zieken zonder een wachtkamer te besmetten.And everything under the sun is in tune
Wat hebben de cijfers dan überhaupt voor nut?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze testen toch wel ?
Wat lost het op als we iedereen maar gaan testen ?And so is the past![]()
Ik heb het niet over de snotneuzen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:37 schreef Kekster het volgende:
[..]
Waarom zou iedereen met een snotneus getest moeten worden. Weet je hoeveel verkouden mensen er nu rondlopen in Nederland. Daar is geen capaciteit voor om die allemaal te testen.
Blijf gewoon binnen en ziek het uit. Daar heb je toch geen uitslag van een test voor nodig? Een hele simpele maatregel om mogelijke verspreiding tegen te gaan maar veel Nederlanders voelen zich daar te goed voor.
Ik heb het over gevallen die voorbij komen waarbij de klachten iets ernstiger zijn dan dat!In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
12:28
Het betaald-voetbalprogramma van komend weekeinde staat al flink onder druk, maar ook de organisatie van Indoor Brabant en de Veiligheidsregio Brabant-Noord zitten met hun handen in het haar. Zijn maatregelen nodig om het hippische evenement van donderdag tot en met zondag in de Brabanthallen in Den Bosch door te laten gaan? Directeur Marcel Hunze houdt er vooralsnog geen rekening mee dat zijn evenement wordt afgeblazen. ,,Ik heb begrepen dat dat niet de intentie is”, zegt hij in het Brabants Dagblad, verwijzend naar de persconferentie van minister-president Mark Rutte van gisteren.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
En dan zitten we ook nog met de onbekende oorzakenIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Echt onzin, iedereen met koorts, hoesten, kortademigheid en/of uit risico gebied zou getest moeten worden.quote:
Ook in gezinnen.
Gewoon de juiste cijfers weergeven! Omdat het rivm te weinig besteld heeft moet er nu niet gegoocheld worden om de realiteit mooier te maken dan het is.![]()
Wederom een leuke definitie maar die valt een beetje als de huisarts je geen diagnose wil geven.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:40 schreef ondeugend het volgende:
Het is toch hetzelfde als met griep? Het is pas een epidemie als er 10 op de zoveel patienten naar een huisarts gaan. Maar het merendeel ligt gewoon lekker thuis in bed uit te zieken zonder een wachtkamer te besmetten.And so is the past![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:11 schreef capricia het volgende:
Hoe kan het daar zo uit de klauwen lopen?@capricia, je vergeet ook dat het in Italië waarschijnlijk een accumulatie is van problemen ondertussen. Te weinig bedden, te weinig IC en beademingsapparatuur (ten opzichte van de aantallen die hier nu behoefte aan hebben), dus de relatief niet zware gevallen die wel enige hulp nodig hebben worden vanzelf zware gevallen, de lichtere gevallen waar geen of weinig aandacht voor is (ga maar lekker thuis uitzieken, we hebben geen capaciteit hier in ziekenhuis) kunnen uitgroeien tot "niet-zo-milde" gevallen...etcetera.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Omdat ze daar wat voor lopen qua hoe lang het daar is, ben ik bang. Hoop oprecht dat ik het mis heb.
Ziekenhuis- en zorgcapaciteit speelt hier dus een enorme rol waarschijnlijk.
Dat en eventueel ook te laat onderkennen, preventie die niet goed genoeg is, contactonderzoek dat niet grondig genoeg is...ik zeg "eventueel" omdat dit potentiële redenen kúnnen zijn van waarom het nu zo slecht gaat in Italië, maar zeker weten doen we dat niet zonder de juiste kennis en informatie."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Maar 20% daarvan moet naar het ziekenhuis, bij griep is dat niet zo.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:40 schreef ondeugend het volgende:
Het is toch hetzelfde als met griep? Het is pas een epidemie als er 10 op de zoveel patienten naar een huisarts gaan. Maar het merendeel ligt gewoon lekker thuis in bed uit te zieken zonder een wachtkamer te besmetten.![]()
Mijn punt is dat de huidige cijfers een vertekend beeld geven omdat men simpelweg de capaciteit niet heeft om iedereen te testen en er in veel gevallen ook voor kiest dit niet te doen (want geen risicogroep).quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Echt onzin, iedereen met koorts, hoesten, kortademigheid en/of uit risico gebied zou getest moeten worden.
Ook in gezinnen.
Gewoon de juiste cijfers weergeven! Omdat het rivm te weinig besteld heeft moet er nu niet gegoocheld worden om de realiteit mooier te maken dan het is.
Dit wordt door velen in dit topic stelselmatig ontkent of afgetekend als alarmistisch."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Dank je.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:42 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
@:capricia, je vergeet ook dat het in Italië waarschijnlijk een accumulatie is van problemen ondertussen. Te weinig bedden, te weinig IC en beademingsapparatuur (ten opzichte van de aantallen die hier nu behoefte aan hebben), dus de relatief niet zware gevallen die wel enige hulp nodig hebben worden vanzelf zware gevallen, de lichtere gevallen waar geen of weinig aandacht voor is (ga maar lekker thuis uitzieken, we hebben geen capaciteit hier in ziekenhuis) kunnen uitgroeien tot "niet-zo-milde" gevallen...etcetera.
Ziekenhuis- en zorgcapaciteit speelt hier dus een enorme rol waarschijnlijk.
Dat en eventueel ook te laat onderkennen, preventie die niet goed genoeg is, contactonderzoek dat niet grondig genoeg is...ik zeg "eventueel" omdat dit potentiële redenen kúnnen zijn van waarom het nu zo slecht gaat in Italië, maar zeker weten doen we dat niet zonder de juiste kennis en informatie."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik vind het stuitend dat een aantal users hier teleurgesteld is dat de dagelijkse stijging niet toeneemt. En allerlei theorieën gaat verzinnen waardoor dit dan zou komen. Te weinig capaciteit, familie niet testen, achterhouden![]()
![]()
De Italiaanse regering heeft maatregelen aangekondigd om de economische gevolgen van het coronavirus voor de bevolking te verlichten. Huishoudens hoeven onder meer voorlopig geen hypotheekbetalingen te doen, zegt de Italiaanse viceminister van Economische Zaken in gesprek met radiozender Radio Anch'io.
https://www.nu.nl/economi(...)jc7CGO4xaMiA0kCK6BWQ![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Dit is wel een beetje wat ik had verwacht. Getallen worden laag gehouden door niet alles goed in kaart te (willen) brengen. Mensen zien de lage aantallen en denken "zie je wel, het valt allemaal mee". Daarna gaan ze minder voorzichtig zijn, waardoor het gewoon snel gaat verspreiden.
Zoals ik gisteren al aangaf testen ze huisgenoten van besmette patiënten niet eens meer (zelfs niet als ze klachten hebben). Dat zijn aardig wat gevallen die niet worden meegeteld, dus 380 zegt echt helemaal niks.
Over een paar weken lopen de ziekenhuizen vol en vragen wij ons af "hoe kan dit toch, met maar 2000 patiënten".![]()
Belgie
“De trend van het weekend zet zich ook maandag voort”, zegt Volksgezondheid. “De voorbije drie dagen detecteerden we respectievelijk 31, 39 en 28 positieve stalen. Er is voorlopig nog geen exponentiële stijging van het aantal gevallen. De initiële instroom vanuit Noord-Italië is gestopt, en mensen die ziek zijn weten dat het zeer belangrijk is dat ze thuis blijven, om verspreiding te vermijden en hun omgeving te beschermen. Op die manier creëren we een tijdelijke vertraging van de toename van het aantal gevallen.”
maar
Er werden gisteren 443 stalen getest, waarvan er 28 positief waren voor het virus Covid-19. Het gaat om 17 besmettingen in Vlaanderen, 3 in Brussel en 8 in Wallonië. Sinds het begin van de epidemie ligt het totaal aantal besmettingen in België nu op 267.![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Wat hebben de cijfers dan überhaupt voor nut?![]()
Ze testen toch niet om cijfers te krijgen maar o.a. om een besmettingsbron te kunnen uitschakelen.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Door verzwakking kan het wel bacterieel worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:39 schreef DustPuppy het volgende:
Het is een virale longontsteking, geen bacteriële.
Antibiotica doet weinig.quote:Sander de Hosson
✔@shossontwits
Replying to @shossontwits
Maar toch geven we bij patienten met een viruslongontsteking die zo ziek zijn dat ze in het ziekenhuis liggen, wel vaak antibiotica. Door virus ziek geworden longweefsel is toegankelijker is voor bacterieën (dit noemen we superinfectie).![]()
Wat ik zelf vooral kwalijk vind aan het nuchtere hihaho gehalte is dat het gros gewoon lekker met hun snotbek in de kroeg gaat zitten en gaat zitten gillen in het gezicht van een ander. Ook zonder corona is dat momenteel kut, want hoe meer mensen verkouden zijn of griep krijgen, hoe groter de groep met een lage weerstand, hoe groter de kans op ziek als je daarna wel iemand met corona tegenkomt.
Maar dat maakt heel veel mensen nog niet zo veel uit geloof ik. Totdat de ziekenhuizen volstromen. Maar ja dan hebben de snotbekken tenminste wel gewoon lekker in de kroeg gezeten.
Ik ook.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:44 schreef butz0rs het volgende:
Ik vind het stuitend dat een aantal users hier teleurgesteld is dat de dagelijkse stijging niet toeneemt. En allerlei theorieën gaat verzinnen waardoor dit dan zou komen. Te weinig capaciteit, familie niet testen, achterhoudenAnd everything under the sun is in tune
Ieder nadeel hep zijn voordeel.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:36 schreef Caland het volgende:
Sowieso mooi dat Belgie wél bekend maakt hoeveel stalen er getest zijnquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:44 schreef riazop het volgende:
Belgie
“De trend van het weekend zet zich ook maandag voort”, zegt Volksgezondheid. “De voorbije drie dagen detecteerden we respectievelijk 31, 39 en 28 positieve stalen. Er is voorlopig nog geen exponentiële stijging van het aantal gevallen. De initiële instroom vanuit Noord-Italië is gestopt, en mensen die ziek zijn weten dat het zeer belangrijk is dat ze thuis blijven, om verspreiding te vermijden en hun omgeving te beschermen. Op die manier creëren we een tijdelijke vertraging van de toename van het aantal gevallen.”
maar
Er werden gisteren 443 stalen getest, waarvan er 28 positief waren voor het virus Covid-19. Het gaat om 17 besmettingen in Vlaanderen, 3 in Brussel en 8 in Wallonië. Sinds het begin van de epidemie ligt het totaal aantal besmettingen in België nu op 267.![]()
Evenstar
![]()
Te weinig capaciteit en familie en huisgenoten niet testen is geen verzonnen theorie, maar een feit bevestigd door het RIVM.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:44 schreef butz0rs het volgende:
Ik vind het stuitend dat een aantal users hier teleurgesteld is dat de dagelijkse stijging niet toeneemt. En allerlei theorieën gaat verzinnen waardoor dit dan zou komen. Te weinig capaciteit, familie niet testen, achterhouden![]()
Jezus...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:44 schreef bitterbal het volgende:
De Italiaanse regering heeft maatregelen aangekondigd om de economische gevolgen van het coronavirus voor de bevolking te verlichten. Huishoudens hoeven onder meer voorlopig geen hypotheekbetalingen te doen, zegt de Italiaanse viceminister van Economische Zaken in gesprek met radiozender Radio Anch'io.
https://www.nu.nl/economi(...)jc7CGO4xaMiA0kCK6BWQIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Het is onmogelijk om de juiste cijfers weer te geven. Sommige mensen melden zich niet voor een test, sommige mensen worden niet getest om wat voor reden dan ook, en bij sommige mensen geeft de test misschien een verkeerd resultaat. En dan hebben we nog de incubatietijd. Verspilde moeite om hier energie in te stoppen want het is nooit exact.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Echt onzin, iedereen met koorts, hoesten, kortademigheid en/of uit risico gebied zou getest moeten worden.
Ook in gezinnen.
Gewoon de juiste cijfers weergeven! Omdat het rivm te weinig besteld heeft moet er nu niet gegoocheld worden om de realiteit mooier te maken dan het is.
Ik snap echt het nut niet van iedereen testen. Bij het RIVM hebben ze al lang modellen en simulaties die een veel waarschijnlijker aantal van mogelijke infecties weergeven en op basis daarvan acteren ze. Niet op basis van een aantal positieve tests.![]()
Ik zie weinig theorieën verzonnen worden. RIVM en media geven toch zelf aan dat ze niet iedereen testen? Dat is geen verzinsel!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:44 schreef butz0rs het volgende:
Ik vind het stuitend dat een aantal users hier teleurgesteld is dat de dagelijkse stijging niet toeneemt. En allerlei theorieën gaat verzinnen waardoor dit dan zou komen. Te weinig capaciteit, familie niet testen, achterhoudenIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Test capaciteit is bekend, huisgenoten niet testen is door het RIVM zelf toegegeven en ik weet uit persoonlijke ervaring dat ze alleen de risicogroepen testen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:44 schreef butz0rs het volgende:
Ik vind het stuitend dat een aantal users hier teleurgesteld is dat de dagelijkse stijging niet toeneemt. En allerlei theorieën gaat verzinnen waardoor dit dan zou komen. Te weinig capaciteit, familie niet testen, achterhouden
Je mag de waarheid stuitend vinden. Dat vind ik ook, maar het is niet anders."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
verzinnen ?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:44 schreef butz0rs het volgende:
Ik vind het stuitend dat een aantal users hier teleurgesteld is dat de dagelijkse stijging niet toeneemt. En allerlei theorieën gaat verzinnen waardoor dit dan zou komen. Te weinig capaciteit, familie niet testen, achterhouden
gewoon de harde feiten ....woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Dat er te weinig test capaciteit is om ook familieleden met klachten te testen is opzich alarmerend maar oke dat is nu eenmaal de situatie. Deze familieleden vervolgens niet meetellen in de cijfers is toch wel crimineel in mijn ogen. Het RIVM gaat er zelf van uit dat deze mensen dan idd ook een coronabesmetting hebben opgelopen maar neemt deze gevallen niet mee in de cijfers die ze naar buiten brengen, daarmee schetsen ze de buitenwereld bewust een mooier plaatje voor dan dat het in werkelijkheid is.![]()
Kom maar op met die bron danquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
verzinnen ?
gewoon de harde feiten ....![]()
![]()
Door iedereen te testen zou je veel meer weten over de ernst van de ziekte. Nu testen we alleen mensen met zware klachten. Misschien staan er tegenover iedere patiënt met zware klachten wel 500 mensen met zeer milde klachten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:46 schreef Kekster het volgende:
[..]
Het is onmogelijk om de juiste cijfers weer te geven. Sommige mensen melden zich niet voor een test, sommige mensen worden niet getest om wat voor reden dan ook, en bij sommige mensen geeft de test misschien een verkeerd resultaat. En dan hebben we nog de incubatietijd. Verspilde moeite om hier energie in te stoppen want het is nooit exact.
Ik snap echt het nut niet van iedereen testen. Bij het RIVM hebben ze al lang modellen en simulaties die een veel waarschijnlijker aantal van mogelijke infecties hebben en op basis daarvan acteren ze. Niet op basis van een aantal positieve tests.
Maar dat weten we niet. Want we testen niet.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Dus dan weten we het niet volgens jou?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Door iedereen te testen zou je veel meer weten over de ernst van de ziekte. Nu testen we alleen mensen met zware klachten. Misschien staan er tegenover iedere patiënt met zware klachten wel 500 mensen met zeer milde klachten.
Maar dat weten we niet. Want we testen niet.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Wat een frustratiequote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:44 schreef Kyran het volgende:
Dit is wel een beetje wat ik had verwacht. Getallen worden laag gehouden door niet alles goed in kaart te (willen) brengen. Mensen zien de lage aantallen en denken "zie je wel, het valt allemaal mee". Daarna gaan ze minder voorzichtig zijn, waardoor het gewoon snel gaat verspreiden.
Zoals ik gisteren al aangaf testen ze huisgenoten van besmette patiënten niet eens meer (zelfs niet als ze klachten hebben). Dat zijn aardig wat gevallen die niet worden meegeteld, dus 380 zegt echt helemaal niks.
Over een paar weken lopen de ziekenhuizen vol en vragen wij ons af "hoe kan dit toch, met maar 2000 patiënten".Alsof het doel van het RIVM is om zo veel mogelijk mensen in Nederland de pijp uit te laten gaan. Ga je ze dadelijk aanklagen voor moord?
![]()
Evenstar
![]()
Gast! Dat huisgenoten en familieleden van bevestigde gevallen niet worden getest is een feit. Dit staat gewoon op de site van het RIVM. Dat er dus meer besmette patiënten zijn dan het RIVM naar buiten breng is ook gewoon een feit.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Gast, kap gewoon eens met je hele act. Ik zou in BNW verder posten met deze onzin.
Dat mensen nu denken "zie je wel, het valt mee" is ook een feit. Dat kan je gewoon hier in dit topic al terugvinden.
Dus waar zie je dat ik onzin post?![]()
Bij het RIVM weten ze al lang wat de ernst is. Een test meer of minder veranderd dat beeld niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Door iedereen te testen zou je veel meer weten over de ernst van de ziekte. Nu testen we alleen mensen met zware klachten. Misschien staan er tegenover iedere patiënt met zware klachten wel 500 mensen met zeer milde klachten.
Maar dat weten we niet. Want we testen niet.![]()
Daarom naar Zuid-Korea kijken voor realistische cijfersquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar dat weten we niet. Want we testen niet.![]()
KUT!
https://www.welingelichte(...)gen-coronavirus.html
Frankrijk legt burgers uit dat cocaïne niet beschermt tegen coronavirus
God
Ver
Domme![]()
![]()
17 miljoen mensen testen is niet te doen. Daarbij kan je als je negatief test alsnog het virus oplopen later. Ga je dan elke week 17 miljoen mensen testen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar dat weten we niet. Want we testen niet.
Dat er daarom criteria worden gegeven om mensen te testen is vrij logisch. Al vind ik het dan niet logisch dat mensen die in contact zijn geweest van besmette personen niet worden getest."The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
hij heeft gewoon gelijk hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Gast, kap gewoon eens met je hele act. Ik zou in BNW verder posten met deze onzin.![]()
De paniekspeculaties worden wel steeds minder geloofwaardig/steeds meer vergezocht. Ook bij @Kyran vandaag geen positief woord over de kwakiteit van onze gezondheidszorg. Kunnen we niet gewoon ook even blij zijn dat het kennelijk nu mee lijkt te vallen?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2020 12:54:12 ]![]()
Ja precies, en testen doen ze vooral om de bron te kunnen achterhalen etc, de cijfers presenteren is geen doel op zich zoals sommigen hier denken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:50 schreef Kekster het volgende:
[..]
Bij het RIVM weten ze al lang wat de ernst is. Een test meer of minder veranderd dat beeld niet.![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:
KUT!
https://www.welingelichte(...)gen-coronavirus.html
Frankrijk legt burgers uit dat cocaïne niet beschermt tegen coronavirus
God
Ver
DommeMacron wil alles voor zichzelf houden denk ik
![]()
Leuk weetjetwitter:wimdaniels twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 08:45:15In de 14e eeuw werden schepen die van ver kwamen en aanmeerden in Venetië 'een tijdje' geïsoleerd om te voorkomen dat een eventueel besmettelijke ziekte aan boord zich zou verspreiden. Dat ‘tijdje’ was 40 dagen, quaranta giorni. Uit ‘quaranta’ is #quarantaine ontstaan. reageer retweet
![]()
Zeker kun je blij zijn dat het meevalt maar als het meevalt enkel omdat we aan de maximale capaciteit zitten - is het dan een meevaller?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De paniekspeculaties worden wel steeds minder geloofwaardig/vergezocht. Ook bij @:Kyran vandaag geen positief woord over de kwakiteit van onze gezondheidszorg. Kunnen we niet gewoon ook even blij zijn dat het kennelijk nu mee lijkt te vallen?![]()
Ik vind dit wel zo enorm aanstellerig en jankerig.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:44 schreef butz0rs het volgende:
Ik vind het stuitend dat een aantal users hier teleurgesteld is dat de dagelijkse stijging niet toeneemt. (
Nergens zie ik mensen teleurgesteld zijn. Dat maak jij ervan met je rare theorietjes.
Je doet exact wat je anderen in de schoenen wil schuiven. Nare maniertjes.Go hard or go home![]()
Doe geen moeite, dat krijg je er hier niet in hoor.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:53 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ja precies, en testen doen ze vooral om de bron te kunnen achterhalen etc, de cijfers presenteren is geen doel op zich zoals sommigen hier denken.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:53 schreef zoost het volgende:
Leuk weetjetwitter:wimdaniels twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 08:45:15In de 14e eeuw werden schepen die van ver kwamen en aanmeerden in Venetië 'een tijdje' geïsoleerd om te voorkomen dat een eventueel besmettelijke ziekte aan boord zich zou verspreiden. Dat ‘tijdje’ was 40 dagen, quaranta giorni. Uit ‘quaranta’ is #quarantaine ontstaan. reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Evenstar
![]()
Je moet wat als je ook iets wil roepen, zonder dat je de moeite wil nemen om in te lezenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en weer een die het op de man speelt.....![]()
het is geen onzin maar gewoon feiten
Van het RIVM site:Op zich ben ik niet tegen dit beleid en snap ik waarom ze dit doen. Iets verderop zeggen ze namelijk:quote:Bij een hoogrisicogezinscontact met symptomen wordt door de controlerende instantie alleen nog diagnostiek ingezet indien deze persoon werkzaam is in de zorg, of bij een mogelijke opname-indicatie, ouderen >70 jaar en bij onderliggend lijden.Dit is allemaal prima. Alleen ze informeren hier niet duidelijk over en laten mensen nu dus denken "zie je wel, het valt mee" en dat is waar ik dan over val.quote:De gezinscontacten van de patiënt blijven immers al thuis, een testuitslag heeft vanuit volksgezondheidsoogpunt geen meerwaarde.![]()
Nogmaals: 10 - 20% van de geinfecteerden eindigt in het ziekenhuis. Als het aantal besmette personen veel hoger zou liggen, dan hadden ze nu al capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen in Nederland.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:43 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de huidige cijfers een vertekend beeld geven omdat men simpelweg de capaciteit niet heeft om iedereen te testen en er in veel gevallen ook voor kiest dit niet te doen (want geen risicogroep).
Dit wordt door velen in dit topic stelselmatig ontkent of afgetekend als alarmistisch.Alpha kenny one![]()
Stop eens met dit verhaal. Je weet niet of het wel of niet meevalt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De paniekspeculaties worden wel steeds minder geloofwaardig/steeds meer vergezocht. Ook bij @:Kyran vandaag geen positief woord over de kwakiteit van onze gezondheidszorg. Kunnen we niet gewoon ook even blij zijn dat het kennelijk nu mee lijkt te vallen?"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Ja dat idee heb ik ook, ik lees nog niet zolang mee. Apart hoe mensen hier toch tegenaan kijken, geen vertrouwen hebben in RIVM / Overheid etc ...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Doe geen moeite, dat krijg je er hier niet in hoor.![]()
Madness in dit topicje
Fuck de cijfers als het dagelijks bij 60-70 gaat het ooit toch 17 miljoen besmette mensen in NL worden![]()
Als de WHO zit te facepalmen over onze aanpak hier, dan wek je weinig vertrouwen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:55 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ja dat idee heb ik ook, ik lees nog niet zolang mee. Apart hoe mensen hier toch tegenaan kijken, geen vertrouwen hebben in RIVM / Overheid etc ...![]()
Evenstar
![]()
Wat heeft de kwaliteit van onze gezondheidszorg hiermee te maken? Niemand trekt de kwaliteit in twijfel. Die is van prima niveau. Ik heb hier ook nooit iets negatiefs over gezegd, behalve dat wij niet voorbereid zijn. De schuld daarvan leg ik echter niet direct bij de ziekenhuizen en/of zorgpersoneel.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De paniekspeculaties worden wel steeds minder geloofwaardig/steeds meer vergezocht. Ook bij @:Kyran vandaag geen positief woord over de kwakiteit van onze gezondheidszorg. Kunnen we niet gewoon ook even blij zijn dat het kennelijk nu mee lijkt te vallen?![]()
maximaal 1000 testen per dag en veel duidelijke gevallen ook niet testen tevens familie van positieve personen niet testen, ja zo houden ze de aantallen wel laag....quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:55 schreef glashalfvol het volgende:
Als er vandaag weer maar 60 tot 100 gevallen bijkomen dan zijn ze de boel aan het flessen.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Je doet voortdurend bepaalde aannames die niet op feiten gestoeld zijn. Dat er waarschijnlijk een hoop meer besmetten zijn dan de cijfers laten zien zal ik niet ontkennen. Maar jij kunt niet met enige zekerheid zeggen dat er volgende week 2000 op de IC liggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gast! Dat huisgenoten en familieleden van bevestigde gevallen niet worden getest is een feit. Dit staat gewoon op de site van het RIVM. Dat er dus meer besmette patiënten zijn dan het RIVM naar buiten breng is ook gewoon een feit.
Dat mensen nu denken "zie je wel, het valt mee" is ook een feit. Dat kan je gewoon hier in dit topic al terugvinden.
Dus waar zie je dat ik onzin post?![]()
Iets van 10% van de mensen met een diagnose eindigt in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:54 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nogmaals: 10 - 20% van de geinfecteerden eindigt in het ziekenhuis. Als het aantal besmette personen veel hoger zou liggen, dan hadden ze nu al capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen in Nederland.
Waarom krijgen ze die diagnose? Omdat ze ernstige klachten hebben en getest worden.
Mensen met milde verschijnselen worden niet getest maar word gevraagd eerst thuis uit te zieken want zonde van de resources (er zijn maar 1000 testen per dag beschikbaar).
Pas bij ~10.000 mensen met een diagnose corona in Nederland krijgen we een tekort aan bedden.![]()
Ik kan me niet voorstellen dat 38 man al voor een capaciteitsprobleem zorg.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:54 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nogmaals: 10 - 20% van de geinfecteerden eindigt in het ziekenhuis. Als het aantal besmette personen veel hoger zou liggen, dan hadden ze nu al capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen in Nederland."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Ik ga uit van de cijfers. Die stijgen minder hard. Waar ga jij precies vanuit?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Stop eens met dit verhaal. Je weet niet of het wel of niet meevalt.![]()
Gisterochtend meer dan 6000quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:56 schreef ulghh het volgende:
RIVM zou in navolging van onze zuiderburen ook gewoon het aantal afgenomen testen moeten melden.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat heeft niks met vertrouwen te maken. Dit is gewoon bewustzijn van de beperkingen van het RIVM en de GGDs. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:55 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ja dat idee heb ik ook, ik lees nog niet zolang mee. Apart hoe mensen hier toch tegenaan kijken, geen vertrouwen hebben in RIVM / Overheid etc ..."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Maar dat kunnen we helemaal niet concluderen uit deze cijfers. Het cijfer waar het écht om gaat, is het aantal patiënten dat via een onbekende route besmet is geraakt. Dat waren er afgelopen donderdag 13, vrijdag 27, zaterdag 29, zondag 47, gisteren 90. Zie je waar dit heengaat?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Kunnen we niet gewoon ook even blij zijn dat het kennelijk nu mee lijkt te vallen?![]()
![]()
Ik dacht dat jij gisteren nog het verband tussen lagere cijfers en kwalitatief goede zorg in Nederland maakte. Precies toen ik dacht dat zo'n beetje iedereen pessimistisch was.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat heeft de kwaliteit van onze gezondheidszorg hiermee te maken? Niemand trekt de kwaliteit in twijfel. Die is van prima niveau. Ik heb hier ook nooit iets negatiefs over gezegd, behalve dat wij niet voorbereid zijn. De schuld daarvan leg ik echter niet direct bij de ziekenhuizen en/of zorgpersoneel.![]()
De UK ook.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:30 schreef Dutchguy het volgende:
Ik las gisteren dat Duitsland nu ook drive-thru testen doet. Je zou hopen dat dat hier ook kan.![]()
Dat gaat naar den bosch toe denk ikquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:58 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Maar dat kunnen we helemaal niet concluderen uit deze cijfers. Het cijfer waar het écht om gaat, is het aantal patiënten dat via een onbekende route besmet is geraakt. Dat waren er afgelopen donderdag 13, vrijdag 27, zaterdag 29, zondag 47, gisteren 90. Zie je waar dit heengaat?![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: