Het is onmogelijk om de juiste cijfers weer te geven. Sommige mensen melden zich niet voor een test, sommige mensen worden niet getest om wat voor reden dan ook, en bij sommige mensen geeft de test misschien een verkeerd resultaat. En dan hebben we nog de incubatietijd. Verspilde moeite om hier energie in te stoppen want het is nooit exact.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Echt onzin, iedereen met koorts, hoesten, kortademigheid en/of uit risico gebied zou getest moeten worden.
Ook in gezinnen.
Gewoon de juiste cijfers weergeven! Omdat het rivm te weinig besteld heeft moet er nu niet gegoocheld worden om de realiteit mooier te maken dan het is.
Ik zie weinig theorieën verzonnen worden. RIVM en media geven toch zelf aan dat ze niet iedereen testen? Dat is geen verzinsel!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:44 schreef butz0rs het volgende:
Ik vind het stuitend dat een aantal users hier teleurgesteld is dat de dagelijkse stijging niet toeneemt. En allerlei theorieën gaat verzinnen waardoor dit dan zou komen. Te weinig capaciteit, familie niet testen, achterhouden
Test capaciteit is bekend, huisgenoten niet testen is door het RIVM zelf toegegeven en ik weet uit persoonlijke ervaring dat ze alleen de risicogroepen testen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:44 schreef butz0rs het volgende:
Ik vind het stuitend dat een aantal users hier teleurgesteld is dat de dagelijkse stijging niet toeneemt. En allerlei theorieën gaat verzinnen waardoor dit dan zou komen. Te weinig capaciteit, familie niet testen, achterhouden
verzinnen ?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:44 schreef butz0rs het volgende:
Kom maar op met die bron danquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
verzinnen ?
gewoon de harde feiten ....
Door iedereen te testen zou je veel meer weten over de ernst van de ziekte. Nu testen we alleen mensen met zware klachten. Misschien staan er tegenover iedere patiënt met zware klachten wel 500 mensen met zeer milde klachten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:46 schreef Kekster het volgende:
[..]
Het is onmogelijk om de juiste cijfers weer te geven. Sommige mensen melden zich niet voor een test, sommige mensen worden niet getest om wat voor reden dan ook, en bij sommige mensen geeft de test misschien een verkeerd resultaat. En dan hebben we nog de incubatietijd. Verspilde moeite om hier energie in te stoppen want het is nooit exact.
Ik snap echt het nut niet van iedereen testen. Bij het RIVM hebben ze al lang modellen en simulaties die een veel waarschijnlijker aantal van mogelijke infecties hebben en op basis daarvan acteren ze. Niet op basis van een aantal positieve tests.
Dus dan weten we het niet volgens jou?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Door iedereen te testen zou je veel meer weten over de ernst van de ziekte. Nu testen we alleen mensen met zware klachten. Misschien staan er tegenover iedere patiënt met zware klachten wel 500 mensen met zeer milde klachten.
Maar dat weten we niet. Want we testen niet.
Wat een frustratiequote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:44 schreef Kyran het volgende:
Dit is wel een beetje wat ik had verwacht. Getallen worden laag gehouden door niet alles goed in kaart te (willen) brengen. Mensen zien de lage aantallen en denken "zie je wel, het valt allemaal mee". Daarna gaan ze minder voorzichtig zijn, waardoor het gewoon snel gaat verspreiden.
Zoals ik gisteren al aangaf testen ze huisgenoten van besmette patiënten niet eens meer (zelfs niet als ze klachten hebben). Dat zijn aardig wat gevallen die niet worden meegeteld, dus 380 zegt echt helemaal niks.
Over een paar weken lopen de ziekenhuizen vol en vragen wij ons af "hoe kan dit toch, met maar 2000 patiënten".
Gast! Dat huisgenoten en familieleden van bevestigde gevallen niet worden getest is een feit. Dit staat gewoon op de site van het RIVM. Dat er dus meer besmette patiënten zijn dan het RIVM naar buiten breng is ook gewoon een feit.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Gast, kap gewoon eens met je hele act. Ik zou in BNW verder posten met deze onzin.
Bij het RIVM weten ze al lang wat de ernst is. Een test meer of minder veranderd dat beeld niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Door iedereen te testen zou je veel meer weten over de ernst van de ziekte. Nu testen we alleen mensen met zware klachten. Misschien staan er tegenover iedere patiënt met zware klachten wel 500 mensen met zeer milde klachten.
Daarom naar Zuid-Korea kijken voor realistische cijfersquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
17 miljoen mensen testen is niet te doen. Daarbij kan je als je negatief test alsnog het virus oplopen later. Ga je dan elke week 17 miljoen mensen testen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
hij heeft gewoon gelijk hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Gast, kap gewoon eens met je hele act. Ik zou in BNW verder posten met deze onzin.
Ja precies, en testen doen ze vooral om de bron te kunnen achterhalen etc, de cijfers presenteren is geen doel op zich zoals sommigen hier denken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:50 schreef Kekster het volgende:
[..]
Bij het RIVM weten ze al lang wat de ernst is. Een test meer of minder veranderd dat beeld niet.
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:
KUT!
https://www.welingelichte(...)gen-coronavirus.html
Frankrijk legt burgers uit dat cocaïne niet beschermt tegen coronavirus
God
Ver
Domme
twitter:wimdaniels twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 08:45:15In de 14e eeuw werden schepen die van ver kwamen en aanmeerden in Venetië 'een tijdje' geïsoleerd om te voorkomen dat een eventueel besmettelijke ziekte aan boord zich zou verspreiden. Dat ‘tijdje’ was 40 dagen, quaranta giorni. Uit ‘quaranta’ is #quarantaine ontstaan. reageer retweet
Zeker kun je blij zijn dat het meevalt maar als het meevalt enkel omdat we aan de maximale capaciteit zitten - is het dan een meevaller?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De paniekspeculaties worden wel steeds minder geloofwaardig/vergezocht. Ook bij @:Kyran vandaag geen positief woord over de kwakiteit van onze gezondheidszorg. Kunnen we niet gewoon ook even blij zijn dat het kennelijk nu mee lijkt te vallen?
Ik vind dit wel zo enorm aanstellerig en jankerig.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:44 schreef butz0rs het volgende:
Ik vind het stuitend dat een aantal users hier teleurgesteld is dat de dagelijkse stijging niet toeneemt. (
Doe geen moeite, dat krijg je er hier niet in hoor.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:53 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ja precies, en testen doen ze vooral om de bron te kunnen achterhalen etc, de cijfers presenteren is geen doel op zich zoals sommigen hier denken.
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:53 schreef zoost het volgende:
Leuk weetjetwitter:wimdaniels twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 08:45:15In de 14e eeuw werden schepen die van ver kwamen en aanmeerden in Venetië 'een tijdje' geïsoleerd om te voorkomen dat een eventueel besmettelijke ziekte aan boord zich zou verspreiden. Dat ‘tijdje’ was 40 dagen, quaranta giorni. Uit ‘quaranta’ is #quarantaine ontstaan. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |