Nou, 1 test per mogelijk geinfecteerd gezin kan ook.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom zouden ze ook. Jullie kunnen gewoon 2 weken thuis blijven. Waarom moeten ze een test aan jullie opofferen?
Je kan zo solliciteren bij het RIVM.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Eigenlijk zouden we iedere dag minder moeten gaan testen, dan neemt het aantal nieuwe gevallen snel af.
Mijn vriendin heeft vrij zware klachten. Nog niet genoeg voor een IC, maar zeker geen simpele griep.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat klopt; het zal een paar honderd meer zijn met milde klachten. En dat is niet erg.
Sta jij nog hand in hand? #dtvquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:36 schreef Caland het volgende:
Als Feyenoord - Ajax zonder publiek wordt gespeeld dan word ik echt WOEDEND
Het is wel een grappig fenomeen. Er worden vooral feiten besproken. En dan komt er weer iemand langs die PANIEKZAAIER roeptquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat virus heeft er geheel schijt aan of jij het grappig vindt of niet.
Het is een feit dat er niet meer dan 1000 personen getest worden per dag, dat er mensen met zieken in quarantaine zitten maar niet getest zijn, dat er mensen ziek zijn geworden maar niet bekend is via wie ze ziek geworden zijn.
Dan kan je je blindstaren op de cijfers van het RIVM maar dat heeft dan weinig met het werkelijke aantal besmettingen te maken.
En volgens mij is niemand paniek aan het zaaien.
Het is juist goed om je voor te bereiden zodat paniek niet nodig is.
Een voorraadkast met eten voor 3 weken kan zo'n voorbereiding zijn, je handen wassen, niet naar grote evenementen, geen handen schudden, etc.
Waarom zou iedereen met een snotneus getest moeten worden. Weet je hoeveel verkouden mensen er nu rondlopen in Nederland. Daar is geen capaciteit voor om die allemaal te testen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ontken je dat er mensen met risico bewust niet getest worden dan?
Exact! Voordat iemand weer dagen op een afdeling ligt en personeel en patiënten gaat liggen besmetten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:36 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nou, 1 test per mogelijk geinfecteerd gezin kan ook.
Als er wel complicaties optreden en ziekenhuis ingeschakeld dient te worden kun je ook gelijk doorgeven of het wel of geen corona betreft.
Dan ben ik die enkeling.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:26 schreef Toefjes het volgende:
Volgens mij is, op een enkeling na, hier niemand bang om dood te gaan aan dit virus. Veel mensen zijn bezorgd om (groot)ouders. En dat is wel terecht. En voor maatschappij-ontwrichtende situaties.
Dank u!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:37 schreef Kekster het volgende:
[..]
Waarom zou iedereen met een snotneus getest moeten worden. Weet je hoeveel verkouden mensen er nu rondlopen in Nederland. Daar is geen capaciteit voor om die allemaal te testen.
Volgens mij testen ze ook voornamelijk om clusters te herkennen. Op een gegeven moment heeft het ook geen zin meer om te testen, als ze de situatie "los" laten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Die mensen komen echt wel op de IC terecht met heftige klachten.
Als het daar mee valt, valt het aantal gevallen dus ook wel mee.
Ongeacht hoeveel er wel of niet getest wordt.
Alleen uit supportersquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:36 schreef Caland het volgende:
Goed dat jij binnen blijftquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik weet uit persoonlijke ervaring dat dit zo is Kekster. Wat is jouw excuus?
Slecht nieuws want dat hebben ze nagenoeg al bevestigd bij de KNVB.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:36 schreef Caland het volgende:
Het is een virale longontsteking, geen bacteriële.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan ben ik die enkeling.
En dan niet zo zeer van het virus, maar van de bacterie die een longontsteking met zich meebrengt.
Dit vanwege een kunsthartklep met risico op endocarditis.
Ik weet dat het moeilijk te voorkomen is. Dus, ja, ik ben best een beetje extra voorzichtig.
Behalve dat daar mensen tussenzitten die het virus kunnen verspreiden naar personen die wel in de risicogroep vallen. Plus dat het beeld in de algemene media gegeven wordt dat we goed aan het indammen zijn, en dit mogelijk niet het geval is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat klopt; het zal een paar honderd meer zijn met milde klachten. En dat is niet erg.
Daar is ook helemaal niks mis mee. Helemaal begrijpelijk. Was ook niet bedoeld om mensen die wél bang zijn in een hokje neer te zetten trouwens.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan ben ik die enkeling.
En dan niet zo zeer van het virus, maar van de bacterie die een longontsteking met zich meebrengt.
Dit vanwege een kunsthartklep met risico op endocarditis.
Ik weet dat het moeilijk te voorkomen is. Dus, ja, ik ben best een beetje extra voorzichtig.
Wat hebben de cijfers dan überhaupt voor nut?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze testen toch wel ?
Wat lost het op als we iedereen maar gaan testen ?
Ik heb het niet over de snotneuzen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:37 schreef Kekster het volgende:
[..]
Waarom zou iedereen met een snotneus getest moeten worden. Weet je hoeveel verkouden mensen er nu rondlopen in Nederland. Daar is geen capaciteit voor om die allemaal te testen.
Blijf gewoon binnen en ziek het uit. Daar heb je toch geen uitslag van een test voor nodig? Een hele simpele maatregel om mogelijke verspreiding tegen te gaan maar veel Nederlanders voelen zich daar te goed voor.
Echt onzin, iedereen met koorts, hoesten, kortademigheid en/of uit risico gebied zou getest moeten worden.quote:
Wederom een leuke definitie maar die valt een beetje als de huisarts je geen diagnose wil geven.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:40 schreef ondeugend het volgende:
Het is toch hetzelfde als met griep? Het is pas een epidemie als er 10 op de zoveel patienten naar een huisarts gaan. Maar het merendeel ligt gewoon lekker thuis in bed uit te zieken zonder een wachtkamer te besmetten.
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:11 schreef capricia het volgende:
Hebben wij een ander virus dan Italië ofzo?
Hoe kan het daar zo uit de klauwen lopen?
@capricia, je vergeet ook dat het in Italië waarschijnlijk een accumulatie is van problemen ondertussen. Te weinig bedden, te weinig IC en beademingsapparatuur (ten opzichte van de aantallen die hier nu behoefte aan hebben), dus de relatief niet zware gevallen die wel enige hulp nodig hebben worden vanzelf zware gevallen, de lichtere gevallen waar geen of weinig aandacht voor is (ga maar lekker thuis uitzieken, we hebben geen capaciteit hier in ziekenhuis) kunnen uitgroeien tot "niet-zo-milde" gevallen...etcetera.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Omdat ze daar wat voor lopen qua hoe lang het daar is, ben ik bang. Hoop oprecht dat ik het mis heb.
Maar 20% daarvan moet naar het ziekenhuis, bij griep is dat niet zo.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:40 schreef ondeugend het volgende:
Het is toch hetzelfde als met griep? Het is pas een epidemie als er 10 op de zoveel patienten naar een huisarts gaan. Maar het merendeel ligt gewoon lekker thuis in bed uit te zieken zonder een wachtkamer te besmetten.
Mijn punt is dat de huidige cijfers een vertekend beeld geven omdat men simpelweg de capaciteit niet heeft om iedereen te testen en er in veel gevallen ook voor kiest dit niet te doen (want geen risicogroep).quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Echt onzin, iedereen met koorts, hoesten, kortademigheid en/of uit risico gebied zou getest moeten worden.
Ook in gezinnen.
Gewoon de juiste cijfers weergeven! Omdat het rivm te weinig besteld heeft moet er nu niet gegoocheld worden om de realiteit mooier te maken dan het is.
Dank je.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:42 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
@:capricia, je vergeet ook dat het in Italië waarschijnlijk een accumulatie is van problemen ondertussen. Te weinig bedden, te weinig IC en beademingsapparatuur (ten opzichte van de aantallen die hier nu behoefte aan hebben), dus de relatief niet zware gevallen die wel enige hulp nodig hebben worden vanzelf zware gevallen, de lichtere gevallen waar geen of weinig aandacht voor is (ga maar lekker thuis uitzieken, we hebben geen capaciteit hier in ziekenhuis) kunnen uitgroeien tot "niet-zo-milde" gevallen...etcetera.
Ziekenhuis- en zorgcapaciteit speelt hier dus een enorme rol waarschijnlijk.
Dat en eventueel ook te laat onderkennen, preventie die niet goed genoeg is, contactonderzoek dat niet grondig genoeg is...ik zeg "eventueel" omdat dit potentiële redenen kúnnen zijn van waarom het nu zo slecht gaat in Italië, maar zeker weten doen we dat niet zonder de juiste kennis en informatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |