Je moet wat als je ook iets wil roepen, zonder dat je de moeite wil nemen om in te lezenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en weer een die het op de man speelt.....![]()
het is geen onzin maar gewoon feiten
Op zich ben ik niet tegen dit beleid en snap ik waarom ze dit doen. Iets verderop zeggen ze namelijk:quote:Bij een hoogrisicogezinscontact met symptomen wordt door de controlerende instantie alleen nog diagnostiek ingezet indien deze persoon werkzaam is in de zorg, of bij een mogelijke opname-indicatie, ouderen >70 jaar en bij onderliggend lijden.
Dit is allemaal prima. Alleen ze informeren hier niet duidelijk over en laten mensen nu dus denken "zie je wel, het valt mee" en dat is waar ik dan over val.quote:De gezinscontacten van de patiënt blijven immers al thuis, een testuitslag heeft vanuit volksgezondheidsoogpunt geen meerwaarde.
Nogmaals: 10 - 20% van de geinfecteerden eindigt in het ziekenhuis. Als het aantal besmette personen veel hoger zou liggen, dan hadden ze nu al capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen in Nederland.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:43 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de huidige cijfers een vertekend beeld geven omdat men simpelweg de capaciteit niet heeft om iedereen te testen en er in veel gevallen ook voor kiest dit niet te doen (want geen risicogroep).
Dit wordt door velen in dit topic stelselmatig ontkent of afgetekend als alarmistisch.
Stop eens met dit verhaal. Je weet niet of het wel of niet meevalt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De paniekspeculaties worden wel steeds minder geloofwaardig/steeds meer vergezocht. Ook bij @:Kyran vandaag geen positief woord over de kwakiteit van onze gezondheidszorg. Kunnen we niet gewoon ook even blij zijn dat het kennelijk nu mee lijkt te vallen?
Ja dat idee heb ik ook, ik lees nog niet zolang mee. Apart hoe mensen hier toch tegenaan kijken, geen vertrouwen hebben in RIVM / Overheid etc ...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Doe geen moeite, dat krijg je er hier niet in hoor.
Als de WHO zit te facepalmen over onze aanpak hier, dan wek je weinig vertrouwen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:55 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ja dat idee heb ik ook, ik lees nog niet zolang mee. Apart hoe mensen hier toch tegenaan kijken, geen vertrouwen hebben in RIVM / Overheid etc ...
Wat heeft de kwaliteit van onze gezondheidszorg hiermee te maken? Niemand trekt de kwaliteit in twijfel. Die is van prima niveau. Ik heb hier ook nooit iets negatiefs over gezegd, behalve dat wij niet voorbereid zijn. De schuld daarvan leg ik echter niet direct bij de ziekenhuizen en/of zorgpersoneel.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De paniekspeculaties worden wel steeds minder geloofwaardig/steeds meer vergezocht. Ook bij @:Kyran vandaag geen positief woord over de kwakiteit van onze gezondheidszorg. Kunnen we niet gewoon ook even blij zijn dat het kennelijk nu mee lijkt te vallen?
maximaal 1000 testen per dag en veel duidelijke gevallen ook niet testen tevens familie van positieve personen niet testen, ja zo houden ze de aantallen wel laag....quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:55 schreef glashalfvol het volgende:
Als er vandaag weer maar 60 tot 100 gevallen bijkomen dan zijn ze de boel aan het flessen.
Je doet voortdurend bepaalde aannames die niet op feiten gestoeld zijn. Dat er waarschijnlijk een hoop meer besmetten zijn dan de cijfers laten zien zal ik niet ontkennen. Maar jij kunt niet met enige zekerheid zeggen dat er volgende week 2000 op de IC liggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gast! Dat huisgenoten en familieleden van bevestigde gevallen niet worden getest is een feit. Dit staat gewoon op de site van het RIVM. Dat er dus meer besmette patiënten zijn dan het RIVM naar buiten breng is ook gewoon een feit.
Dat mensen nu denken "zie je wel, het valt mee" is ook een feit. Dat kan je gewoon hier in dit topic al terugvinden.
Dus waar zie je dat ik onzin post?
Iets van 10% van de mensen met een diagnose eindigt in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:54 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nogmaals: 10 - 20% van de geinfecteerden eindigt in het ziekenhuis. Als het aantal besmette personen veel hoger zou liggen, dan hadden ze nu al capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen in Nederland.
Ik kan me niet voorstellen dat 38 man al voor een capaciteitsprobleem zorg.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:54 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nogmaals: 10 - 20% van de geinfecteerden eindigt in het ziekenhuis. Als het aantal besmette personen veel hoger zou liggen, dan hadden ze nu al capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen in Nederland.
Ik ga uit van de cijfers. Die stijgen minder hard. Waar ga jij precies vanuit?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Stop eens met dit verhaal. Je weet niet of het wel of niet meevalt.
Gisterochtend meer dan 6000quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:56 schreef ulghh het volgende:
RIVM zou in navolging van onze zuiderburen ook gewoon het aantal afgenomen testen moeten melden.
Dat heeft niks met vertrouwen te maken. Dit is gewoon bewustzijn van de beperkingen van het RIVM en de GGDs. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:55 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ja dat idee heb ik ook, ik lees nog niet zolang mee. Apart hoe mensen hier toch tegenaan kijken, geen vertrouwen hebben in RIVM / Overheid etc ...
Maar dat kunnen we helemaal niet concluderen uit deze cijfers. Het cijfer waar het écht om gaat, is het aantal patiënten dat via een onbekende route besmet is geraakt. Dat waren er afgelopen donderdag 13, vrijdag 27, zaterdag 29, zondag 47, gisteren 90. Zie je waar dit heengaat?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Kunnen we niet gewoon ook even blij zijn dat het kennelijk nu mee lijkt te vallen?
Ik dacht dat jij gisteren nog het verband tussen lagere cijfers en kwalitatief goede zorg in Nederland maakte. Precies toen ik dacht dat zo'n beetje iedereen pessimistisch was.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat heeft de kwaliteit van onze gezondheidszorg hiermee te maken? Niemand trekt de kwaliteit in twijfel. Die is van prima niveau. Ik heb hier ook nooit iets negatiefs over gezegd, behalve dat wij niet voorbereid zijn. De schuld daarvan leg ik echter niet direct bij de ziekenhuizen en/of zorgpersoneel.
De UK ook.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:30 schreef Dutchguy het volgende:
Ik las gisteren dat Duitsland nu ook drive-thru testen doet. Je zou hopen dat dat hier ook kan.
Dat gaat naar den bosch toe denk ikquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:58 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Maar dat kunnen we helemaal niet concluderen uit deze cijfers. Het cijfer waar het écht om gaat, is het aantal patiënten dat via een onbekende route besmet is geraakt. Dat waren er afgelopen donderdag 13, vrijdag 27, zaterdag 29, zondag 47, gisteren 90. Zie je waar dit heengaat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |