Ik zie de speculaties niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:09 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Meest recente voorbeeld is van vanochtend COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #189 RIVMgoden
De parallel die ik het meeste tegen kom is met de Spaanse Griep. Corona zou eenzelfde scenario doorlopen.
Wat bij mij overigens intern allerlei conflicten oplevert want diezelfde speculanten proberen heel nadrukkelijk weg te bewegen van het woord 'griep'. Dat terzijde.
Hier was men liever 'een beetje stout' ipv naar WHO te luisteren. Aldus de directeur van de GGD.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de Koreanen de Chinese situatie in Wuhan vanaf minuut 1 nauwgezet hebben gevolgd, terwijl de RIVM tot de informatie op CNN was veroordeeld (en "vergat" op dat moment direct wat chinees sprekenden in te huren)
In China sterven 20k mensen per jaar aan de griep. Het is gewoon een feit dat er meer mensen dood gaan aan de griep.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Waarom loop jij toch iedere keer valse informatie te verspreiden?
Dank!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)tegen-zuid~a22dd8bf/
Dat lossen we op door niet te testen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En dus moeten we t niet allemaal tegelijk krijgen.
En hadden zij niet kennisgegeven destijds dat ze maar enkele honderden of zelfs minder per jaar aan de griep wijten? Wel aan longontstekingquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef Kekster het volgende:
[..]
In China sterven 20k mensen per jaar aan de griep. Het is gewoon een feit dat er meer mensen dood gaan aan de griep.
Je kan de hele reeks doorspitten en komt het voldoende tegen. Dat daargelaten heeft het van users niet veel meerwaarde. En ook niet van twittetaars of youtube doktoren. Vind ik dan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie de speculaties niet.
Maar indien door users hebben ze geen enkele waarde.
misschien word er VEEL meer getest in Italie en hebben ze andere protocollen ?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:11 schreef capricia het volgende:
Hebben wij een ander virus dan Italië ofzo?
Hoe kan het daar zo uit de klauwen lopen?
En in de afgelopen dagen zijn er een hoop voorzorgstests gedaan bij ziekenhuispersoneel, dat voorrang had dus op mensen met serieuze klachten. Dat kan ook meegespeeld hebben in de lagere stijging.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:13 schreef zipcon het volgende:
[..]
Als je in NL dagelijks maar 500 mensen test tov Italië 10000 per dag, dan krijg je "uit de klauwen gelopen" positieven.
Verklaart uiteraard niet alles maar er zijn er hier vele ongedetecteerd en sommigen verschijnen nooit want na 2 weken "geluk" zijn ze gewoon zonder virus. Is pure roulette.
Kom je nooit achter, want de meesten met milde symptomen zijn nooit getestquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:15 schreef ondeugend het volgende:
Ik zou eigenlijk ook wel willen weten hoeveel er inmiddels genezen zijn in Nederland
Relatief niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef Kekster het volgende:
[..]
In China sterven 20k mensen per jaar aan de griep. Het is gewoon een feit dat er meer mensen dood gaan aan de griep.
Ik denk veel meer...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:15 schreef NaturalScience het volgende:
We zitten dus ongeveer op 800 besmettingen in Nederland. Er van uit gaande dat alle partners/kinderen van bevestigde personen niet worden getest en dus ook niet aan de cijfers worden toegevoegd.
Post die vergelijking eens als er weer eens een aanslag is geweest zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef Kekster het volgende:
[..]
Dat is die buitenlander die in Hoofddorp zat, staat niet bij een gemeente meegeteld, maar wordt wel bij het totaal aangegeven. Update van 14:00 zal dus waarschijnlijk 381 zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Gisteren was er tussen het verschijnen van de csv en de bekendmaking op de website een verschil van 1
Brandhaard hequote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:11 schreef capricia het volgende:
Hebben wij een ander virus dan Italië ofzo?
Hoe kan het daar zo uit de klauwen lopen?
Min of meer.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dus nu ook gegoochel met cijfers om de paniek te voorkomen.
Er zijn ook vele malen meer mensen besmet met de griep omdat dat een oud (maar milder) virus is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef Kekster het volgende:
[..]
Waar blijft die exponentiële groei van je?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:17 schreef riazop het volgende:
Belgie haalt opgelucht adem
28 nieuwe gevallen slechts
De vraag is of die 28 door het lage aantal tests de realiteit weerspiegeltquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waar blijft die exponentiële groei van je?
Ja zo kun je eeuwig door blijven discussieren als je ervan uit gaat er niet goed getest wordt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:19 schreef riazop het volgende:
[..]
De vraag is of die 28 door het lage aantal tests de realiteit weerspiegelt
België test maar 500 stalen itt tot onze 1000 en wij zitten aan de max.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:19 schreef riazop het volgende:
[..]
De vraag is of die 28 door het lage aantal tests de realiteit weerspiegelt
Hij had vertrouwen genoeg om een ferme voorspelling te makenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:20 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ja zo kun je eeuwig door blijven discussieren als je ervan uit gaat er niet goed getest wordt.
Als er geen vertrouwen is dan houdt alles op...
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:04 schreef riazop het volgende:
Nieuwe voorspelling Belgie komende week
7 maart 205 gevallen
8 maart 380 gevallen
9 maart 720 gevallen
10 maart 1230 gevallen
11 maart 1900 gevallen
12 maart 3600 gevallen
Als ongeveer 10% van de mensen met corona in het ziekenhuis belandt kun je dus ook redelijk makkelijk het aantal besmette mensen uitrekenen tochquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:15 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat lossen we op door niet te testen.
Die zouden er eigenlijk weer van afgetrokken moeten worden om een echt goed beeld te krijgen van het verloop van het procesquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat moeten er ondertussen toch wel 40/45 zijn.
De vijftig onderaan zijn mogelijk x3quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:15 schreef NaturalScience het volgende:
We zitten dus ongeveer op 800 besmettingen in Nederland. Er van uit gaande dat alle partners/kinderen van bevestigde personen niet worden getest en dus ook niet aan de cijfers worden toegevoegd.
Gisteren was er ook het argument "weekend dag" nog. Die vond ik persoonlijk plausibel. Als vandaag de groei stagneert dan zijn we met meer zekerheid op de goede wegquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:20 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ja zo kun je eeuwig door blijven discussieren als je ervan uit gaat er niet goed getest wordt.
Als er geen vertrouwen is dan houdt alles op...
Dat is wel een goede analyse.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
België test maar 500 stalen itt tot onze 1000 en wij zitten aan de max.
Als dat bij ons 60 gevallen per dag oplevert, zitten ze in België ongeveer op hetzelfde niveau.
Ja, Brabant ook maar dat doet er nu niet toe.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:22 schreef ondeugend het volgende:
Cruiseschepen zouden verboden moeten worden om meerdere redenen maar nu helemaal!
yes het vrijblijvend niet handenschudden en thuiswerken in braband werkt !!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Voorspelling van 6 maart in dit topic was dat we vandaag 1300 besmettingen zouden hebben.
Als het klopt dat we op 380 komen vandaag kunnen we niet anders dan de nodige veren aan de RIVMgoden geven.
Heb je meegekregen dat familieleden van besmette personen niet getest worden?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Voorspelling van 6 maart in dit topic was dat we vandaag 1300 besmettingen zouden hebben.
Als het klopt dat we op 380 komen vandaag kunnen we niet anders dan de nodige veren aan de RIVMgoden geven.
De angst om te sterven aan corona is ergens ook wel kolderiek omdat die procentueel gezien heel erg klein is. Zat dingen die we met z'n allen in het dagelijks leven doen die veel gevaarlijker zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Post die vergelijking eens als er weer eens een aanslag is geweest zou ik zeggen.
De griep gebruiken als excuus om andere ziektes , met een onbekend verloop , maar goed te praten begint een beetje kolderiek te worden.
Het is wel logisch dat het zich zo verspreidt, mensen gaan nu eenmaal nog met OV, naar het werk, naar school, naar winkels, etc. Ik denk niet dat iemand hier z'n winkelkarretje ontsmet (ik overigens ook niet) maar het zou wel goed beleid zijn van supermarkten om de handvatten van karretjes mandje schoon te maken. Zijn simpele maatregelen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:22 schreef theNull het volgende:
Belangrijk om te weten is de stijging van het aantal waarvan men de bron niet weet. Als die net zo stijgt als gister is dat velen malen verontrustender.
Voor België heeft het hoofd van het referentielaboratorium dat inderdaad verklaard, dus in het zuiden is het alleszins het geval.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Gisteren was er ook het argument "weekend dag" nog. Die vond ik persoonlijk plausibel.
detail!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:23 schreef Za het volgende:
[..]
Heb je meegekregen dat familieleden van besmette personen niet getest worden?
Kijk, we hebben nog een expertquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:24 schreef Noek het volgende:
Op veel plekken 1 geval. Zo werkt dit virus volgens mij niet.
Nou.. dit is wel het moment om beiden een halt toe te roepen. Tot hier en niet verder!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, Brabant ook maar dat doet er nu niet toe.
Het gaat natuurlijk ook over de hoeveelheid doden. Het testen verklaart dat niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien word er VEEL meer getest in Italie en hebben ze andere protocollen ?
net zoals in zuid-korea....
Onder de streep moeten die, ook bij geen klachten zodra hun besmet familielid genezen is, 14 dagen thuis blijven. Moet dat ook echt als richtlijn, of ga maar weer gewoon aan het werk?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:23 schreef Za het volgende:
[..]
Heb je meegekregen dat familieleden van besmette personen niet getest worden?
Klopt, je krijgt het niet spontaan dus je moet contact gehad hebben met iemand anders die het heeft.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:24 schreef Noek het volgende:
Om 13:00 uur krijgen we daar in het ziekenhuis een update over.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:09 schreef vosss het volgende:
Hoe zit het met de medewerkers in het Tilburgs ziekenhuis? Daarvan was gisteren al bekend dat er gevallen bij zaten. Iemand enig idee hoeveel van dit aantal in dat ziekenhuis werken?
Maar er zijn dan ook jaarlijks vele miljoenen die de griep krijgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef Kekster het volgende:
[..]
ditquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Als vandaag de groei stagneert dan zijn we met meer zekerheid op de goede weg
Volgens mij is, op een enkeling na, hier niemand bang om dood te gaan aan dit virus. Veel mensen zijn bezorgd om (groot)ouders. En dat is wel terecht. En voor maatschappij-ontwrichtende situaties.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:24 schreef Kekster het volgende:
[..]
De angst om te sterven aan corona is ergens ook wel kolderiek omdat die procentueel gezien heel erg klein is. Zat dingen die we met z'n allen in het dagelijks leven doen die veel gevaarlijker zijn.
Context niet begrijpenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:09 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Meest recente voorbeeld is van vanochtend COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #189 RIVMgoden
De parallel die ik het meeste tegen kom is met de Spaanse Griep. Corona zou eenzelfde scenario doorlopen.
Wat bij mij overigens intern allerlei conflicten oplevert want diezelfde speculanten proberen heel nadrukkelijk weg te bewegen van het woord 'griep'. Dat terzijde.
Ja precies, dat zou verontrustend zijn want dan breidt het zich uit, zonder een oorzaak aan te kunnen wijzen en moeten er stevigere maatregelen worden genomen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:22 schreef theNull het volgende:
Belangrijk om te weten is de stijging van het aantal waarvan men de bron niet weet. Als die net zo stijgt als gister is dat velen malen verontrustender.
Heb je een bron voor die drive troughsquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom worden er niet gewoon meer testen ingeslagen en afgenomen?
Doe het dmv drive troughs a la Zuid korea en wees transparant erover ipv continue het wol over de ogen van de bevolking te trekken door de situatie te bagatelliseren.
We testen er max 1000.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
dit
Ik ben vrij kritisch maar ik geloof niet dat de overheid of het RIVM bewust foutieve informatie verspreid of zou verspreiden.
Als de toename laag is werkt het beleid kennelijk, en is er hooguit iets aan te merken op het mediaoptreden de afgelopen weken,
quote:Maandag liet het RIVM weten dat er op dit moment 321 geregistreerde besmettingen zijn. Het kan mogelijk zijn dat er in Nederland meer coronapatiënten zijn, maar dat die niet getest zijn omdat ze milde klachten hebben. Daardoor zou het best mogelijk zijn dat er in Groningen toch corona is, maar dat die besmetting niet is meegenomen in de officiële cijfers.
Bedankt Jaapquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:26 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ja precies, dat zou verontrustend zijn want dan breidt het zich uit, zonder een oorzaak aan te kunnen wijzen en moeten er stevigere maatregelen worden genomen.
Omdat de capaciteit van het testen voor betere dingen benut kan worden. Als iedereen gewoon zijn gezonde verstand gebruikt en binnen blijft met een snotneus dan is er niks aan de hand. Testen doen ze maar bij mensen met serieuzere klachten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Doe het dmv drive troughs a la Zuid korea en wees transparant erover ipv continue het wol over de ogen van de bevolking te trekken door de situatie te bagatelliseren.
Heb ook veel mensen gehoord die geen zin hebben om nog 15 jaar te wachten op een (slinkende) erfenisquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Volgens mij is, op een enkeling na, hier niemand bang om dood te gaan aan dit virus. Veel mensen zijn bezorgd om (groot)ouders. .
Dit is de quote:quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:25 schreef vosss het volgende:
Onder de streep moeten die, ook bij geen klachten zodra hun besmet familielid genezen is, 14 dagen thuis blijven. Moet dat ook echt als richtlijn, of ga maar weer gewoon aan het werk?
Je dit nog afvragen. KNVB.quote:
Klopt, maar als je er 1000 test zul je op een gegeven moment ook niet meer dan 1000 besmettingen per dag kunnen registrerenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja maar die 1000 testen zijn niet lukraak.
Je gaat er vanuit dat de Corona doden die gaan vallen, maar niet getest zijn, op het "Corona dodenlijstje" komen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:25 schreef capricia het volgende:
Het gaat natuurlijk ook over de hoeveelheid doden. Het testen verklaart dat niet.
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kijk, we hebben nog een expert
https://www.google.com/am(...)-hnk-intl/index.htmlquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:27 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Heb je een bron voor die drive troughs
gewoon te laat materiaal besteld......quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nee, lees even terug alstublieft.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
dit
Ik ben vrij kritisch maar ik geloof niet dat de overheid of het RIVM bewust foutieve informatie verspreid of zou verspreiden.
Als de toename laag is werkt het beleid kennelijk, en is er hooguit iets aan te merken op het mediaoptreden de afgelopen weken,
Zuur als je ouders het vermogen in aandelen hebben zitten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Heb ook veel mensen gehoord die geen zin hebben om nog 15 jaar te wachten op een (slinkende) erfenis
Die mensen komen echt wel op de IC terecht met heftige klachten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:28 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat de Corona doden die gaan vallen, maar niet getest zijn, op het "Corona dodenlijstje" komen?
Als je niet getest wordt, kun je er ook niet aan doodgaan! Dat is mooi, want dan hoeft de economie ook niet op slot.
Kijk! Zo doe je datquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Eigenlijk zouden we iedere dag minder moeten gaan testen, dan neemt het aantal nieuwe gevallen snel af.
Ja, en dan kan er snel een slotje op deze vreselijke penarie toestand.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Eigenlijk zouden we iedere dag minder moeten gaan testen, dan neemt het aantal nieuwe gevallen snel af.
Ja of in vastgoed.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zuur als je ouders het vermogen in aandelen hebben zitten.
Een collega van me heeft zijn gezin (vrouw en twee kinderen) al een dikke week thuis zitten met alle kenmerkende verschijnselen die bij COVID horen. Meermaals contact met de dokter gehad, maar ze komen niet testen zolang het niet 'ernstig genoeg' is. Mijn collega is trouwens nog steeds aan het werk want hij heeft nergens last van zegt ie.. tjaquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:29 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, lees even terug alstublieft.
We zitten gewoon aan de maximale testcapaciteit en het plaatselijke GGDs testen bewust veel gevallen niet.
Zolang er ruimte is inderdaadquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Die mensen komen echt wel op de IC terecht met heftige klachten.
Zijn er ook in Duitsland. Gister nog beelden bij NOS.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:27 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Heb je een bron voor die drive troughs
Als het hier om gaat kunnen we beter stoppen met testenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar daar hoest je dus even in een potje en dan krijg je de volgende dag bericht of wat?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Zijn er ook in Duitsland. Gister nog beelden bij NOS.
Je krijgt hier medicatie mee voor een longonsteking zonder getest te worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:30 schreef Dutchguy het volgende:
Ik las gisteren dat Duitsland nu ook drive-thru testen doet. Je zou hopen dat dat hier ook kan.
Pretty much.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar daar hoest je dus even in een potje en dan krijg je de volgende dag bericht of wat?
Wat is er mis mee om te werken als je nergens last van hebt?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een collega van me heeft zijn gezin (vrouw en twee kinderen) al een dikke week thuis zitten met alle kenmerkende verschijnselen die bij COVID horen. Meermaals contact met de dokter gehad, maar ze komen niet testen zolang het niet 'ernstig genoeg' is. Mijn collega is trouwens nog steeds aan het werk want hij heeft nergens last van zegt ie.. tja
Nee, ze testen niet door.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:24 schreef Noek het volgende:
nope, veel te weinig materialen....en medisch personeel ook.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:30 schreef Dutchguy het volgende:
Ik las gisteren dat Duitsland nu ook drive-thru testen doet. Je zou hopen dat dat hier ook kan.
Same, ik zit thuis met mijn vriendin die het duidelijk wel heeft (zelfs de huisartsenpraktijk is het daar mee eens), maar ze komen niet testen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een collega van me heeft zijn gezin (vrouw en twee kinderen) al een dikke week thuis zitten met alle kenmerkende verschijnselen die bij COVID horen. Meermaals contact met de dokter gehad, maar ze komen niet testen zolang het niet 'ernstig genoeg' is. Mijn collega is trouwens nog steeds aan het werk want hij heeft nergens last van zegt ie.. tja
Ik weet uit persoonlijke ervaring dat dit zo is Kekster. Wat is jouw excuus?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:32 schreef Kekster het volgende:
Goed, het excuus van de dag voor de 'tegenvallende' cijfers is dus een maximale testcapaciteit en het bewust niet testen van twijfelgevallen. Ben benieuwd wat het excuus morgen is. Het zijn toch wel loodzware dagen voor de paniekzaaiers
Waarom zouden ze ook. Jullie kunnen gewoon 2 weken thuis blijven. Waarom moeten ze een test aan jullie opofferen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:33 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Same, ik zit thuis met mijn vriendin die het duidelijk wel heeft (zelfs de huisartsenpraktijk is het daar mee eens), maar ze komen niet testen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |