Ik zie de speculaties niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:09 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Meest recente voorbeeld is van vanochtend COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #189 RIVMgoden
De parallel die ik het meeste tegen kom is met de Spaanse Griep. Corona zou eenzelfde scenario doorlopen.
Wat bij mij overigens intern allerlei conflicten oplevert want diezelfde speculanten proberen heel nadrukkelijk weg te bewegen van het woord 'griep'. Dat terzijde.
Hier was men liever 'een beetje stout' ipv naar WHO te luisteren. Aldus de directeur van de GGD.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de Koreanen de Chinese situatie in Wuhan vanaf minuut 1 nauwgezet hebben gevolgd, terwijl de RIVM tot de informatie op CNN was veroordeeld (en "vergat" op dat moment direct wat chinees sprekenden in te huren)
In China sterven 20k mensen per jaar aan de griep. Het is gewoon een feit dat er meer mensen dood gaan aan de griep.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Waarom loop jij toch iedere keer valse informatie te verspreiden?
Dank!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)tegen-zuid~a22dd8bf/
Dat lossen we op door niet te testen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En dus moeten we t niet allemaal tegelijk krijgen.
En hadden zij niet kennisgegeven destijds dat ze maar enkele honderden of zelfs minder per jaar aan de griep wijten? Wel aan longontstekingquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef Kekster het volgende:
[..]
In China sterven 20k mensen per jaar aan de griep. Het is gewoon een feit dat er meer mensen dood gaan aan de griep.
Je kan de hele reeks doorspitten en komt het voldoende tegen. Dat daargelaten heeft het van users niet veel meerwaarde. En ook niet van twittetaars of youtube doktoren. Vind ik dan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie de speculaties niet.
Maar indien door users hebben ze geen enkele waarde.
misschien word er VEEL meer getest in Italie en hebben ze andere protocollen ?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:11 schreef capricia het volgende:
Hebben wij een ander virus dan Italië ofzo?
Hoe kan het daar zo uit de klauwen lopen?
En in de afgelopen dagen zijn er een hoop voorzorgstests gedaan bij ziekenhuispersoneel, dat voorrang had dus op mensen met serieuze klachten. Dat kan ook meegespeeld hebben in de lagere stijging.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:13 schreef zipcon het volgende:
[..]
Als je in NL dagelijks maar 500 mensen test tov Italië 10000 per dag, dan krijg je "uit de klauwen gelopen" positieven.
Verklaart uiteraard niet alles maar er zijn er hier vele ongedetecteerd en sommigen verschijnen nooit want na 2 weken "geluk" zijn ze gewoon zonder virus. Is pure roulette.
Kom je nooit achter, want de meesten met milde symptomen zijn nooit getestquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:15 schreef ondeugend het volgende:
Ik zou eigenlijk ook wel willen weten hoeveel er inmiddels genezen zijn in Nederland
Relatief niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef Kekster het volgende:
[..]
In China sterven 20k mensen per jaar aan de griep. Het is gewoon een feit dat er meer mensen dood gaan aan de griep.
Ik denk veel meer...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:15 schreef NaturalScience het volgende:
We zitten dus ongeveer op 800 besmettingen in Nederland. Er van uit gaande dat alle partners/kinderen van bevestigde personen niet worden getest en dus ook niet aan de cijfers worden toegevoegd.
Post die vergelijking eens als er weer eens een aanslag is geweest zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:14 schreef Kekster het volgende:
[..]
Dat is die buitenlander die in Hoofddorp zat, staat niet bij een gemeente meegeteld, maar wordt wel bij het totaal aangegeven. Update van 14:00 zal dus waarschijnlijk 381 zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Gisteren was er tussen het verschijnen van de csv en de bekendmaking op de website een verschil van 1
Brandhaard hequote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:11 schreef capricia het volgende:
Hebben wij een ander virus dan Italië ofzo?
Hoe kan het daar zo uit de klauwen lopen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |