quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Hoe kom je erbij dat griep ernstiger is? Je krijgt geen malaria van contact. Met griep ligt het ziekenhuis al vol en als je er een tweede sterkere seizoensziekte erbij krijgen gaan er gewoon massaal mensen dood.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat juist duidelijk maakt hoe irreëel de huidige hysterie is. Waarom dit wel doen voor Corona maar niet voor veel meer voorkomende (en ernstigere) ziektes als griep en malaria? De huidige reactie is niet meer gebaseerd op feiten of realiteit.![]()
Neem je eigen raad ter harte. Hygiene en zorg is heel anders geregeld in China dan in Nederland. Allicht dat ziektes zich daar anders ontwikkelen. En ongetwijfeld dat politici daar ook anders reageren. Vooral dat laatste lijkt trouwens ook in Italië te spelen.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:50 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Jongen, denk je nu echt dat de chinese overheid bestaat uit een stel panieknichten die bij de eerste kuchende chinees hun hele economie plat legt?
Denk je nu echt dat dit het geval is in Italië?
Probeer nu eens na te denken voor je wat raaskalt![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Als mensen gaan beweren dat ze liegen in Italië en dat de ziekenhuizen niet vol zijn gelopen kan ik nog maar een ding doen....
* Kyran gooit armen in de lucht en geeft het op![]()
Voor diegene die zojuist nog ontkende dat de situatie in de ziekenhuizen in Italië fucked up is:
https://www.independent.c(...)deaths-a9384356.html
Het is goed met je, heb je nog meer feiten die je wilt ontkennen?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Vooralsnog hebben wij dezelfde groei als China had.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Neem je eigen raad ter harte. Hygiene en zorg is heel anders geregeld in China dan in Nederland. Allicht dat ziektes zich daar anders ontwikkelen. En ongetwijfeld dat politici daar ook anders reageren. Vooral dat laatste lijkt trouwens ook in Italië te spelen.![]()
Het is maar een griepje...
In je elleboog hoesten...
handjes wassen...
Alle vertrouwen in de Nederlandse overheid hoor!![]()
Je vertrouwd de media gewoon veel te veel. Die zijn er echt niet op uit om jou correct te informeren hoor. Enkel om je op de kast te jagen zodat je ze blijft volgen.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:57 schreef Kyran het volgende:
Als mensen gaan beweren dat ze liegen in Italië en dat de ziekenhuizen niet vol zijn gelopen kan ik nog maar een ding doen....
Hou vol makkerquote:Op zondag 8 maart 2020 15:57 schreef Kyran het volgende:
* Kyran gooit armen in de lucht en geeft het op~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
October 2018quote:Op zondag 8 maart 2020 15:58 schreef riazop het volgende:
De Milanese metro was gisteren nog soort van halfvolRecht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
Wees gerust, het zijn er maar een paar.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:57 schreef Kyran het volgende:
* Kyran gooit armen in de lucht en geeft het opRecht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
Het is me inmiddels wel duidelijk dat mensen hier veel plezier hebben met het in paniek raken en het (proberen) anderen in paniek te laten raken. Dan houdt iedere discussie natuurlijk wel zo'n beetje op. Tabee.![]()
LOL, leuk artikel. Strekking is dat het enige onderdeel waar Corona op een griep lijkt ook het onderdeel is dat het gevaarlijker maakt; de besmettelijkheid vóór het vertonen van syptomen. Wat containment nagenoeg onmogelijk maakt.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:57 schreef crystal_meth het volgende:
Goed artikel in the Lancet:
https://www.thelancet.com(...)0140673620305675.pdf![]()
Als er iets onze ondergang wordt, is het wel de grenzeloze arrogantie om te denken dat wij het hier allemaal veel beter voor elkaar hebben dan in die okkiebokkielanden.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vooralsnog hebben wij dezelfde groei als China had.![]()
Oja, kan iemand mij vertellen waarom Breda nu opeens het grootste bolletje is?!![]()
![]()
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirusquote:Op zondag 8 maart 2020 14:29 schreef Tourniquet het volgende:
In de .csv op de RIVM-site ontbreken nog 14 gevallen, maar dit is nu de stand van zaken. Breda nu op koppositie qua aantal gevallen.
[ afbeelding ]Dacht dat het vooral Midden en Oost Brabant was tot nu toe. Na vandaag dus niet meer. Etten-Leur, Bergen op Zoom...quote:Op zondag 8 maart 2020 14:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zo te zien is in GGD-regio Hart van Brabant een besmettingshaard
En ik maar denken dat we veilig zaten hier in de parel van het Zuiden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Overigens kwam malaria in Nederland vroeger ook voor. Dat is niet vanzelf verdwenen, maar o.a. door gebruik van DDT en behandeling met chloroquine.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat griep ernstiger is? Je krijgt geen malaria van contact. Met griep ligt het ziekenhuis al vol en als je er een tweede sterkere seizoensziekte erbij krijgen gaan er gewoon massaal mensen dood.![]()
Jouw dikke duim dienen we massaal te volgen, is dat je idee?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:59 schreef beantherio het volgende:
Je vertrouwd de media gewoon veel te veel. Die zijn er echt niet op uit om jou correct te informeren hoor. Enkel om je op de kast te jagen zodat je ze blijft volgen.
troll![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 16:01 schreef beantherio het volgende:
Het is me inmiddels wel duidelijk dat mensen hier veel plezier hebben met het in paniek raken en het (proberen) anderen in paniek te laten raken. Dan houdt iedere discussie natuurlijk wel zo'n beetje op. Tabee.![]()
![]()
Er is ook weinig discussie mogelijk als je de feiten gewoon glashard negeert.quote:Op zondag 8 maart 2020 16:01 schreef beantherio het volgende:
Quote die bewering eens dan? Ik kan in het vorige topic niemand vinden die dat letterlijk heeft gezegd.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:57 schreef Kyran het volgende:
quote:Op zondag 8 maart 2020 16:01 schreef Salina het volgende:
Oja, kan iemand mij vertellen waarom Breda nu opeens het grootste bolletje is?!![]()
![]()
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus
[..]
[..]
Dacht dat het vooral Midden en Oost Brabant was tot nu toe. Na vandaag dus niet meer. Etten-Leur, Bergen op Zoom...
En ik maar denken dat we veilig zaten hier in de parel van het Zuiden.
https://www.bndestem.nl/b(...)ers-besmet~a1e0b0ce/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
dat valt vast onder overmachtquote:Op zondag 8 maart 2020 14:21 schreef kilon het volgende:
[..]
Lekker voor al die mensen die al vakanties hebben geboekt dan. Hopelijk hebben ze een goede reisverzekering afgesloten.![]()
![]()
oktober 2018quote:Op zondag 8 maart 2020 15:58 schreef riazop het volgende:
De Milanese metro was gisteren nog soort van halfvol![]()
Daar zijn we het in ieder geval over eens. Maar goed: ik geef de "discussie" hier op.quote:Op zondag 8 maart 2020 16:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is ook weinig discussie mogelijk als je de feiten gewoon glashard negeert.![]()
Ik ben wel erg benieuwd naar wat er straks uit die steekproeven komt. Het RIVM zeg dit:In Eindhoven zijn er tot nu toe 104 medewerkers getest, waarvan 103 negatief en 1 positief. Dat klinkt redelijk hoopvol, maar... We hebben het hier over zorgmedewerkers. Mensen die professioneel getraind zijn in handhygiëne en infectiepreventie. Die op de hoogte zijn van risicofactoren, hier dagelijks mee te maken hebben en daar op de juiste manier naar kunnen handelen.quote:De steekproef in Brabant wordt gehouden onder ziekenhuismedewerkers in Noord-Brabant, als afspiegeling van de Brabantse bevolking.
Nou zeg ik niet dat Eindhovenaren viespeuken zijn, maar in hoeverre zijn deze professionele handenwassers een 'afspiegeling van de Brabantse bevolking'?
En nou gaat het natuurlijk nog wel iets verder dan simpel handen wassen, maar de definitie lijkt me niet helemaal kloppen.![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 16:02 schreef Chia het volgende:
[..]
Quote die bewering eens dan? Ik kan in het vorige topic niemand vinden die dat letterlijk heeft gezegd.die ventquote:Op zondag 8 maart 2020 15:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ja, de moderne media bestaat bij gratie van het paniek zaaien, overdrijven en jammeren voor de clicks en het advertentiegeld. Wat wil je daarmee zeggen?![]()
![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 16:02 schreef Chia het volgende:
[..]
Quote die bewering eens dan? Ik kan in het vorige topic niemand vinden die dat letterlijk heeft gezegd.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij ontkent het feit dat de ziekenhuizen in Italië compleet vastlopen nu? Jij ontkent dat het de realiteit is dat verloven van medisch personeel ingetrokken worden en dat er shifts van 12 a 13 uur gedraaid worden?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:53 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat eerste absoluut ja! Dat tweede is helaas niet ongewoon voor veel zorgsystemen in de wereld. Maar dat is het gevolg van onderfinanciering van zorg wat in veel landen een probleem is.![]()
Niet alles geloven wat ze zeggen ..[quote:Op zondag 8 maart 2020 15:59 schreef riazop het volgende:
Het is maar een griepje...
In je elleboog hoesten...
handjes wassen...
Alle vertrouwen in de Nederlandse overheid hoor!Betrouwbaarder dan de mainstream mediaquote:Op zondag 8 maart 2020 16:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Jouw dikke duim dienen we massaal te volgen, is dat je idee?
troll![]()
Ik snap daar echt helemaal niets van.quote:Op zondag 8 maart 2020 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er iets onze ondergang wordt, is het wel de grenzeloze arrogantie om te denken dat wij het hier allemaal veel beter voor elkaar hebben dan in die okkiebokkielanden.We hebben wat meer onderwijs nodig op dit gebied. Dan hoeven we hopelijk wat minder achterlijkheid van maar griepje en vaccinatiegekjes te doorstaan. En tegelijkertijd krijgen de we gaan allemaal dood mensen wat perspectief.quote:Op zondag 8 maart 2020 16:02 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Overigens kwam malaria in Nederland vroeger ook voor. Dat is niet vanzelf verdwenen, maar o.a. door gebruik van DDT en behandeling met chloroquine.![]()
die specifieke quote heeft hij weldegelijk grotendeels gelijk in, ze moeten zeuren om clicks en advertentie geld om ietd van nieuws te kunnen produceren.quote:
journalisten worden al uitgemolken waar je bij staat omdat het anders te duur is...![]()
Ja, en dan kom je dus met een superieure betere bron die alles weerlegt, meestal, als je bij zinnen bentquote:Op zondag 8 maart 2020 16:07 schreef mschol het volgende:
[..]
die specifieke quote heeft hij weldegelijk grotendeels gelijk in, ze moeten zeuren om clicks en advertentie geld om ietd van nieuws te kunnen produceren.
journalisten worden al uitgemolken waar je bij staat omdat het anders te duur is...![]()
We kijken naar hoe het zich ontwikkelt in China en Italië, maar in plaats van er lering uit te trekken, lijken sommige mensen te denken dat ons dat om de een of andere reden niet kan overkomen.quote:Op zondag 8 maart 2020 16:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap daar echt helemaal niets van.![]()
Zou je nooit doorhebben, want jij wantrouwt msmquote:Op zondag 8 maart 2020 16:08 schreef PSVCL het volgende:
Wat een stelletje jankerds hier,niet normaal
Hoop dat NL nooit in een oorlog verwikkeld raakt![]()
Fixed.quote:Op zondag 8 maart 2020 16:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
We kijken naar hoe het zich ontwikkelt in China en Italië, maar in plaats van er lering uit te trekken, lijken sommige mensen te denken dat ons dat om de een of andere reden niet kan zal overkomen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
-verkeerd topic-
[ Bericht 99% gewijzigd door Salina op 08-03-2020 16:15:07 ]"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Datzelfde wat nu in Italië aan de hand is gaat hier ook gewoon gebeuren. Dat mag je rustig als feit aannemen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Die ontstijgt mijn beperkte intellectquote:Op zondag 8 maart 2020 16:09 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dat zeggen Chinezen ook tegen mensen die kritisch zijn op de CCP.![]()
Het is alleen geen feitquote:Op zondag 8 maart 2020 16:09 schreef vosss het volgende:
Datzelfde wat nu in Italië aan de hand is gaat hier ook gewoon gebeuren. Dat mag je rustig als feit aannemen.~FEYENOORD~
Mooi dat je in dat kaartje van het RIVM kunt zien hoeveel besmettingen er al in je eigen woonplaats bekend zijn (gewoon met je muis erboven gaan hangen). Minder mooi is dat ik kan zien dat het in mijn woonplaats nu ook zover is
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 16:09:03NEW: Spain reports 96 new cases of coronavirus and 7 new deaths, raising total to 613 cases and 17 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Nog niet. Dat gaat het vanzelf worden.quote:
Je mag me quoten over 2 weken als we dan niet dezelfde aantallen hebben als vandaag in Italië.
vosss is de naam,
Ik geloof je wel, maar het is gewoon geen feitquote:Op zondag 8 maart 2020 16:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Nog niet. Dat gaat het vanzelf worden.
Je mag me quoten over 2 weken als we dan niet dezelfde aantallen hebben als vandaag in Italië.
~FEYENOORD~
Ja, mocht het met een sisser aflopen, kom je dan helpen mijn prepvoorraad nibb-its opeten?quote:Op zondag 8 maart 2020 16:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Je mag me quoten over 2 weken als we dan niet dezelfde aantallen hebben als vandaag in Italië.![]()
Remind me in 2 weeks bot.quote:Op zondag 8 maart 2020 16:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Je mag me quoten over 2 weken als we dan niet dezelfde aantallen hebben als vandaag in Italië.![]()
Aangezien ik de beroerdste niet ben: op zeker maat!quote:Op zondag 8 maart 2020 16:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja, mocht het met een sisser aflopen, kom je dan helpen mijn prepvoorraad nibb-its opeten?
vosss is de naam,
Genoeg oehanfelijke kanalen die zonder eigen belang verslag doen.quote:Op zondag 8 maart 2020 16:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zou je nooit doorhebben, want jij wantrouwt msm
De mainstream media en jullie crybabys zijn gevaarlijk dan het virus zelf![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 16:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Aangezien ik de beroerdste niet ben: op zeker maat!![]()
![]()
twitter:hendrikshelene twitterde op zondag 08-03-2020 om 15:52:08De spelers van Feyenoord en PSV geven na afloop van de wedstrijden geen interviews in de mixed zone met niet-rechtenhouders, vanwege de dreiging van het coronavirus. #feywil #psv @FOXSportsnl reageer retweet
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
EINDHOVEN - PSV-spelers komen na afloop van de wedstrijd niet naar de mixed-zone om interviews af te nemen. De Eredivisie Coöperatie heeft de clubs geadviseerd om drukke ruimtes te vermijden wegens het coronavirus. PSV volgt dat advies, zo heeft de club zojuist bekendgemaakt.
Denzel Dumfries zal aanschuiven bij de persconferentie na afloop om het verhaal van de spelers te doen. "Hopelijk hoeven we dit maar één keer te doen", aldus PSV. "We kunnen de protocollen die partijen ons opleggen, met name het RIVM, echter niet allemaal in de wind slaan."
Omdat de club uit Brabant komt is extra waakzaamheid met betrekking tot het virus geboden. Brabant is de provincie met de meeste coronapatiënten. Sinds vrijdagavond geldt het advies aan Brabanders om thuis te blijven bij milde gezondheidsklachten. Ook is het RIVM begonnen met een steekproef onder ziekenhuismedewerkers in Brabant.
https://www.omroepbrabant(...)-vanwege-coronavirus![]()
Geef dan links?quote:Op zondag 8 maart 2020 16:12 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Genoeg oehanfelijke kanalen die zonder eigen belang verslag doen.
De mainstream media en jullie crybabys zijn gevaarlijk dan het virus zelf
Verlicht mij![]()
Dit is nogal kort door de bocht. Stel dat wij NL aan het einde 2000 bekende coronagevallen hebben gehad en er 50 mensen zijn overleden. Dan vielen de gevolgen van corona inderdaad heel erg mee.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het zou inderdaad een grote grap zijn als over een paar maanden blijkt dat het allemaal wel mee is gevallen ja.
De tijd zal het leren.
Dan moeten regeringen misschien nog lering trekken in hoe te reageren in dit soort situaties.
En de media mag ook onder de loep worden gehouden, en wat hun invloed is op hoe mensen reageren.
Grappig detail: in Italië heeft de media zeer veel invloed. Tot in de regering.
Maar kwam dat dan doordat het gevaar van het virus is overschat of doordat er in Nederland adequaat is gereageerd op de dreiging? Jij lijkt a priori van de eerste mogelijkheid uit te gaan."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Ja inderdaad. We zijn enorm verwend.quote:Op zondag 8 maart 2020 16:08 schreef PSVCL het volgende:
Wat een stelletje jankerds hier,niet normaal
Hoop dat NL nooit in een oorlog verwikkeld raakt
Overigens ging het in woii ook heel koddig allemaal. Verdwaalde soldaten op de fiets op een dijk. Een koningshuis met regering die zo'n beetje als eerste vertrokken. De helft van het land had sympathie voor de duitsers.![]()
Alex Jones zekerquote:Op zondag 8 maart 2020 16:12 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Genoeg oehanfelijke kanalen die zonder eigen belang verslag doen.![]()
![]()
Het is wachten op de eerste Fries, en dan op één in Texel.
Ik gok dat Rottumerplaat het laatste stukje Nederland wordt met coronaEn mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Dat is ook precies het dilemma waar o.a. de RIVM mee zit. Als ze hun werk goed doen en het valt uiteindelijk mee, dan wordt ze verweten dat ze overdreven hebben gereageerd en onnodig allerlei economische schade hebben aangericht. Mensen accepteren pas verregaande maatregelen als het eigenlijk al te laat is.quote:Op zondag 8 maart 2020 16:13 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Dit is nogal kort door de bocht. Stel dat wij NL aan het einde 2000 bekende coronagevallen hebben gehad en er 50 mensen zijn overleden. Dan vielen de gevolgen van corona inderdaad heel erg mee.
Maar kwam dat dan doordat het gevaar van het virus is overschat of doordat er in Nederland adequaat is gereageerd op de dreiging? Jij lijkt a priori van de eerste mogelijkheid uit te gaan.![]()
Het gaat wel van hartequote:Op zondag 8 maart 2020 16:13 schreef -river- het volgende:
EINDHOVEN - PSV-spelers komen na afloop van de wedstrijd niet naar de mixed-zone om interviews af te nemen. De Eredivisie Coöperatie heeft de clubs geadviseerd om drukke ruimtes te vermijden wegens het coronavirus. PSV volgt dat advies, zo heeft de club zojuist bekendgemaakt.
Denzel Dumfries zal aanschuiven bij de persconferentie na afloop om het verhaal van de spelers te doen. "Hopelijk hoeven we dit maar één keer te doen", aldus PSV. "We kunnen de protocollen die partijen ons opleggen, met name het RIVM, echter niet allemaal in de wind slaan."
Omdat de club uit Brabant komt is extra waakzaamheid met betrekking tot het virus geboden. Brabant is de provincie met de meeste coronapatiënten. Sinds vrijdagavond geldt het advies aan Brabanders om thuis te blijven bij milde gezondheidsklachten. Ook is het RIVM begonnen met een steekproef onder ziekenhuismedewerkers in Brabant.
https://www.omroepbrabant(...)-vanwege-coronavirus![]()
![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 16:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zou je nooit doorhebben, want jij wantrouwt msm![]()
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: