Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Wat juist duidelijk maakt hoe irreëel de huidige hysterie is. Waarom dit wel doen voor Corona maar niet voor veel meer voorkomende (en ernstigere) ziektes als griep en malaria? De huidige reactie is niet meer gebaseerd op feiten of realiteit.
Hoe kom je erbij dat griep ernstiger is? Je krijgt geen malaria van contact. Met griep ligt het ziekenhuis al vol en als je er een tweede sterkere seizoensziekte erbij krijgen gaan er gewoon massaal mensen dood.
Jongen, denk je nu echt dat de chinese overheid bestaat uit een stel panieknichten die bij de eerste kuchende chinees hun hele economie plat legt?
Denk je nu echt dat dit het geval is in Italië?
Probeer nu eens na te denken voor je wat raaskalt
Neem je eigen raad ter harte. Hygiene en zorg is heel anders geregeld in China dan in Nederland. Allicht dat ziektes zich daar anders ontwikkelen. En ongetwijfeld dat politici daar ook anders reageren. Vooral dat laatste lijkt trouwens ook in Italië te spelen.
Neem je eigen raad ter harte. Hygiene en zorg is heel anders geregeld in China dan in Nederland. Allicht dat ziektes zich daar anders ontwikkelen. En ongetwijfeld dat politici daar ook anders reageren. Vooral dat laatste lijkt trouwens ook in Italië te spelen.
Vooralsnog hebben wij dezelfde groei als China had.
Op zondag 8 maart 2020 15:57 schreef Kyran het volgende: Als mensen gaan beweren dat ze liegen in Italië en dat de ziekenhuizen niet vol zijn gelopen kan ik nog maar een ding doen....
* Kyran gooit armen in de lucht en geeft het op
Je vertrouwd de media gewoon veel te veel. Die zijn er echt niet op uit om jou correct te informeren hoor. Enkel om je op de kast te jagen zodat je ze blijft volgen.
Op zondag 8 maart 2020 15:57 schreef Kyran het volgende: Als mensen gaan beweren dat ze liegen in Italië en dat de ziekenhuizen niet vol zijn gelopen kan ik nog maar een ding doen....
Hou vol makker
~FEYENOORD~ *De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
Het is me inmiddels wel duidelijk dat mensen hier veel plezier hebben met het in paniek raken en het (proberen) anderen in paniek te laten raken. Dan houdt iedere discussie natuurlijk wel zo'n beetje op. Tabee.
LOL, leuk artikel. Strekking is dat het enige onderdeel waar Corona op een griep lijkt ook het onderdeel is dat het gevaarlijker maakt; de besmettelijkheid vóór het vertonen van syptomen. Wat containment nagenoeg onmogelijk maakt.
Vooralsnog hebben wij dezelfde groei als China had.
Als er iets onze ondergang wordt, is het wel de grenzeloze arrogantie om te denken dat wij het hier allemaal veel beter voor elkaar hebben dan in die okkiebokkielanden.
Op zondag 8 maart 2020 14:29 schreef Tourniquet het volgende: In de .csv op de RIVM-site ontbreken nog 14 gevallen, maar dit is nu de stand van zaken. Breda nu op koppositie qua aantal gevallen.
Hoe kom je erbij dat griep ernstiger is? Je krijgt geen malaria van contact. Met griep ligt het ziekenhuis al vol en als je er een tweede sterkere seizoensziekte erbij krijgen gaan er gewoon massaal mensen dood.
Overigens kwam malaria in Nederland vroeger ook voor. Dat is niet vanzelf verdwenen, maar o.a. door gebruik van DDT en behandeling met chloroquine.
Op zondag 8 maart 2020 15:59 schreef beantherio het volgende: Je vertrouwd de media gewoon veel te veel. Die zijn er echt niet op uit om jou correct te informeren hoor. Enkel om je op de kast te jagen zodat je ze blijft volgen.
Jouw dikke duim dienen we massaal te volgen, is dat je idee?
Op zondag 8 maart 2020 16:01 schreef beantherio het volgende: Het is me inmiddels wel duidelijk dat mensen hier veel plezier hebben met het in paniek raken en het (proberen) anderen in paniek te laten raken. Dan houdt iedere discussie natuurlijk wel zo'n beetje op. Tabee.
Op zondag 8 maart 2020 16:01 schreef beantherio het volgende: Het is me inmiddels wel duidelijk dat mensen hier veel plezier hebben met het in paniek raken en het (proberen) anderen in paniek te laten raken. Dan houdt iedere discussie natuurlijk wel zo'n beetje op. Tabee.
Er is ook weinig discussie mogelijk als je de feiten gewoon glashard negeert.
Quote die bewering eens dan? Ik kan in het vorige topic niemand vinden die dat letterlijk heeft gezegd.