Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
In het begin lag de testcriteria anders, dus ze testen mondjesmaat al wel wat meer. De 16e al 29k besmettingen lijkt mij zwaar overdreven. Denk dat je dan zo rond de 4000 zit.
@RIVM Vandaag zijn twee patiënten overleden aan het nieuwe coronavirus. Er zijn sinds gisteren 77 nieuwe patiënten met COVID-19 bij het RIVM gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positieve testen in Nederland op 265, waarvan drie patiënten zijn overleden. #COVID19 #coronavirus
Op zondag 8 maart 2020 14:17 schreef Collide het volgende: Ik denk dat de zomervakantie in Nederland mogelijk ingekort gaat worden naar 2/3 weken, en de andere 2/3 weken binnenkort al ingezet gaan worden rond eind maart/begin april.
Op zondag 8 maart 2020 14:24 schreef cemeteryslut het volgende: Ik weet zeker dat als de scholen sluiten, 80% van de ouders met hun kids op pad gaat gaan, lekker naar de indoor speeltuin, ballenbak, spelen bij vriendjes, gezellig met OV, naar opa en oma. Je kunt het als ouder goed bedoelen maar het is heeeeel moeilijk kinderen weken binnen te houden.
Dus misschien is het kinderen gewoon naar school laten gaan concept wel veiliger, voor nu in ieder geval.
Dat is ook de verantwoordelijkheid van de ouders als die dan meerdere mensen besmetten. Net of het onmenselijk is om voor paar weken bijna de hele tijd binnen te blijven
Op zondag 8 maart 2020 14:24 schreef cemeteryslut het volgende: Ik weet zeker dat als de scholen sluiten, 80% van de ouders met hun kids op pad gaat gaan, lekker naar de indoor speeltuin, ballenbak, spelen bij vriendjes, gezellig met OV, naar opa en oma. Je kunt het als ouder goed bedoelen maar het is heeeeel moeilijk kinderen weken binnen te houden.
Dus misschien is het kinderen gewoon naar school laten gaan concept wel veiliger, voor nu in ieder geval.
Volgens mij vinden kinderen het helemaal niet erg om lekker binnen te blijven met hun telefoon en Playstation. Het zijn de ouders die daar niet zo goed tegen kunnen.
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende: Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet. Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
Kan het dodental in de OP aangepast worden met deze gegevens:
quote:
Het gaat om een 86-jarige man die opgenomen was in het Bernhoven Ziekenhuis te Uden en een 82-jarige man uit het Zuyderland Medisch Centrum in Sittard/Geleen. Wat de besmettingsbron van deze patiënten is, is in onderzoek.
@Fer de ambulance: haha ja dat zie ik ook voor me: mensen verspreid door het café met een biertje en elkaar wat toeroepen. Maar toch raar: je mag je oom niet begraven maar kunt wel een borrel op hem drinken.
Dat is ook de verantwoordelijkheid van de ouders als die dan meerdere mensen besmetten. Net of het onmenselijk is om voor paar weken bijna de hele tijd binnen te blijven
Tuurlijk! Maar in de praktijk nemen mensen het gewoon helaas niet zo serieus. Zie Brabantse reacties bijvoorbeeld.
Volgens mij vinden kinderen het helemaal niet erg om lekker binnen te blijven met hun telefoon en Playstation. Het zijn de ouders die daar niet zo goed tegen kunnen.
Ah joh, ze krijgen gewoon online les. Of in ieder geval de examenklassen. Ik ben van plan gewoon alle bovenbouw klassen wat bij te blijven brengen.
Op zondag 8 maart 2020 14:31 schreef Coeus het volgende: @:Fer de ambulance: haha ja dat zie ik ook voor me: mensen verspreid door het café met een biertje en elkaar wat toeroepen. Maar toch raar: je mag je oom niet begraven maar kunt wel een borrel op hem drinken.
Dan heb jij geen of hele makkelijke kinderen om je heen. Ik zeg het je, kinderen die een week niet naar buiten gaan worden onuitstaanbaar.
Overigens vind ik onderstaande passage die ze dagelijks gebruiken ronduit kut:
quote:
Er zijn 36 patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis.
Hoe moeilijk is het om even te vertellen hoeveel er al weer naar huis zijn, hoe hun toestand is en hoeveel er op de IC liggen.
Nu weten we niks. Behalve dat er in totaal 36 in het ziekenhuis liggen of hebben gelegen. Dat zegt geen klap.
Gister stond daar 24.
Zijn die 24 alweer naar huis en zijn er 36 nieuwe opnames? Zijn er 12 nieuwe opnames en liggen die 24 er nog? Zijn er 7 naar huis en zijn er 19 bijgekomen?
Totaal onduidelijk dus.
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
Op zondag 8 maart 2020 14:31 schreef Coeus het volgende: @:Fer de ambulance: haha ja dat zie ik ook voor me: mensen verspreid door het café met een biertje en elkaar wat toeroepen. Maar toch raar: je mag je oom niet begraven maar kunt wel een borrel op hem drinken.
Wat kunnen we van andere landen leren, zoals bijvoorbeeld Israel? Zij hadden 7 patienten toen we er hier nog geen 1 hadden. Zij hebben er nu 25 en geen dode nog.Dan denk ik toch, we doen hier iets eel fout.
Op zondag 8 maart 2020 14:32 schreef vosss het volgende: Overigens is van alle 3 de gevallen onbekend waar ze het opgelopen hebben. Althans de eerste zeker, de overige 2 loopt het onderzoek nog.
Gewoon in Nederland. Dat virus zit hier ook al zeker 2 maanden. Dat er nu pas positieve testuitslagen naar buiten komen is leuk, maar ga er maar vanuit dat je twee nullen achter die 265 kan zetten.