Mits zij minimaal net zoveel testen als wijquote:Op zondag 8 maart 2020 14:36 schreef Stance het volgende:
Wat kunnen we van andere landen leren, zoals bijvoorbeeld Israel? Zij hadden 7 patienten toen we er hier nog geen 1 hadden. Zij hebben er nu 25 en geen dode nog.Dan denk ik toch, we doen hier iets eel fout.
Precies dit ja. Het is niet minder veilig om ze thuis te houden (!!!), het is in veel gevallen lastiger! Moeten we gaan opvoeden enzo, jemig.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:30 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Volgens mij vinden kinderen het helemaal niet erg om lekker binnen te blijven met hun telefoon en Playstation.
Het zijn de ouders die daar niet zo goed tegen kunnen.
Zo te zien is in GGD-regio Hart van Brabant een besmettingshaard, maar is het ook al naar andere regio's en provincies in de buurt verspreid. Jammer dat er geen kaart is met de gevallen waar de oorzaak onbekend is.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:29 schreef Tourniquet het volgende:
In de .csv op de RIVM-site ontbreken nog 14 gevallen, maar dit is nu de stand van zaken. Breda nu op koppositie qua aantal gevallen.
[ afbeelding ]
Het enige positieve daarvan is dat de CFR een heel stuk lager ligt dan nu (1,13%)quote:Op zondag 8 maart 2020 14:36 schreef Kekster het volgende:
Dat er nu pas positieve testuitslagen naar buiten komen is leuk, maar ga er maar vanuit dat je twee nullen achter die 265 kan zetten.
quote:“Qua capaciteit kunnen wij nog veel meer aan dan wat we doen. De machines zouden kunnen draaien, maar we gebruiken momenteel een stock van zes maanden aan reagentia op zes dagen. Die geraken in heel de wereld gewoon op. We doen wel bestellingen, maar die worden niet meer gehonoreerd.” Volgens Van Ranst kan de overheid dan ook niet anders dan binnenkort strikter te gaan testen, en bijvoorbeeld enkel nog stalen af te nemen van echt zieke of gehospitaliseerde patiënten.
https://www.demorgen.be/n(...)eid-worden~b5839d20/
Misschien is de bron voor die gevallen geen mens.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:32 schreef vosss het volgende:
Overigens is van alle 3 de gevallen onbekend waar ze het opgelopen hebben. Althans de eerste zeker, de overige 2 loopt het onderzoek nog.
Ja, ze testen daar meer dan hier. Wel hebben ze inreizen uit bepaalde landen verboden en Israeliers die uit Nederland komen en daar terug keren, moeten meteen 2 weken in isolatie. Wij Nederlanders komen er niet in.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:37 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Mits zij minimaal net zoveel testen als wij
De laatste drie dagen neemt het af.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit is de toename per dag vanaf 28 februari:
[ code verwijderd ]
Ik gok dat er minder Israëli’s naar Noord-Italië zijn geweest dit voorjaar.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:36 schreef Stance het volgende:
Wat kunnen we van andere landen leren, zoals bijvoorbeeld Israel? Zij hadden 7 patienten toen we er hier nog geen 1 hadden. Zij hebben er nu 25 en geen dode nog.Dan denk ik toch, we doen hier iets eel fout.
Met dik gedrukte eens. Het heeft hier 'lekker' rond kunnen tieren. De controle én adviezen waren veel te mild. Niet het virus.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:36 schreef Kekster het volgende:
[..]
Gewoon in Nederland. Dat virus zit hier ook al zeker 2 maanden. Dat er nu pas positieve testuitslagen naar buiten komen is leuk, maar ga er maar vanuit dat je twee nullen achter die 265 kan zetten.
Jij denkt aan vlees?quote:Op zondag 8 maart 2020 14:38 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien is de bron voor die gevallen geen mens.
Toch maak ik me ook zorgen over de gezondheidsproblemen op de langere termijn. Als het echt de longen aantast zoals sommigen in China beweren dan vraag ik me af in hoe verre te term recovered betekenis heeft.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Het enige positieve daarvan is dat de CFR een heel stuk lager ligt dan nu (1,13%)
Israel heeft een zeer streng quarantaine beleid. Voorbeeld voor alle landenquote:Op zondag 8 maart 2020 14:36 schreef Stance het volgende:
Ja, heel Nederland bijna besmet!quote:
De kosten zullen relatief laag zijn omdat cementfabrieken bij een hevige uitbraak sowieso te maken krijgen met vraaguitval. Er zijn tevens weinig aanpassingen nodig om het te realiseren. Omdat de omgeving sterk alkalisch is rondom een cementfabriek hoef je niet te ontsmetten want dat is all-in bij zo'n fabriek.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat dit soort oplossingen pas het overwegen waard is als er duizenden doden zijn of als je veel mensen vermoord zoals in bijvoorbeeld een oorlog. Gezien de kosten.
Of wij houden het veel beter bij. Hebben betere tests.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:36 schreef Stance het volgende:
Dus dus. Van een ander griepvirus waren ze wrs ook overleden.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:40 schreef wjb033 het volgende:
[..]
Ja, heel Nederland bijna besmet!
Vandaag zijn twee patiënten met het nieuwe coronavirus overleden. Beiden hadden ernstige onderliggende medische problemen.
Met andere woorden, ze waren de afgelopen dagen zowiezo komen te overlijden en had je er niemand over gehoord.
Mogelijk, of levende vogels.quote:
Geen toeval wellicht dat de Enci dicht gaat?quote:Op zondag 8 maart 2020 14:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De kosten zullen relatief laag zijn omdat cementfabrieken bij een hevige uitbraak sowieso te maken krijgen met vraaguitval. Er zijn tevens weinig aanpassingen nodig om het te realiseren. Omdat de omgeving sterk alkalisch is rondom een cementfabriek hoef je niet te ontsmetten want dat is all-in bij zo'n fabriek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |