Lijkt me een logische zetquote:Op zondag 8 maart 2020 14:17 schreef Collide het volgende:
Ik denk dat de zomervakantie in Nederland mogelijk ingekort gaat worden naar 2/3 weken, en de andere 2/3 weken binnenkort al ingezet gaan worden rond eind maart/begin april.
Lijkt mij een prima zet, alleen dan wel met thuisblijven.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:17 schreef Collide het volgende:
Ik denk dat de zomervakantie in Nederland mogelijk ingekort gaat worden naar 2/3 weken, en de andere 2/3 weken binnenkort al ingezet gaan worden rond eind maart/begin april.
Ik maak me het meeste druk over die 47 besmettingen die niet herleidbaar zijn. Dat zorgt er eigenlijk voor dat het voorkomen van een landelijke besmetting nu niet meer beheersbaar is.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:17 schreef Maver24 het volgende:
Het stijgt elke dag, de train has left the station
Zomervakantie voor wie?quote:Op zondag 8 maart 2020 14:17 schreef Collide het volgende:
Preciesquote:Op zondag 8 maart 2020 14:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik maak me het meeste druk over die 47 besmettingen die niet herleidbaar zijn. Dat zorgt er eigenlijk voor dat het voorkomen van een landelijke besmetting nu niet meer beheersbaar is.
Ja klopt.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik maak me het meeste druk over die 47 besmettingen die niet herleidbaar zijn. Dat zorgt er eigenlijk voor dat het voorkomen van een landelijke besmetting nu niet meer beheersbaar is.
Ik denk ook dat vertragen nog de enige realistische optie isquote:Op zondag 8 maart 2020 14:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
"Hoor je dat Bianca? Nu kunnen we eerder met de kids op vakantie naar zuid frankrijk"quote:Op zondag 8 maart 2020 14:17 schreef Collide het volgende:
Lekker voor al die mensen die al vakanties hebben geboekt dan. Hopelijk hebben ze een goede reisverzekering afgesloten.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:17 schreef Collide het volgende:
Ik zou zelf wat plannen uit de kast halen op het gebied van biologische oorlogsvoering uit de jaren zestig. En ga er van uit dat onze uiterst slimme kamerleden die al gelezen hebben.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:17 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Ik weet niet of je erover heen gelezen hebt, maar het probleem zit ‘m niet in het aantal doden van Corona versus verkeer, griep, andere ziektes, gebeten worden door wilde honden, etc. Het issue is de druk op de zorgstaat, met deze stijgende lijn kan de Nederlandse zorg het aantal patiënten over 2 weken niet meer aan. En dat is het grootste probleem.
Of misschien is dat juist niet zorgelijk. Want dat betekend dat er 100en mensen rondlopen met corona die nergens last van hebben en dat de mortality rate niet veel hoger is als dat van een griep.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
De man is sws het zwakste.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:21 schreef Molo het volgende:
Zijn er ook overzichten in Nederland voor verschillende geslachten? Verschillen tussen hoeveelheid mannen en vrouwen die besmet zijn?
Die vind ik zo mooi, ik zie het ook helemaal voor me, iedereen met een biertje in zijn hand, losjes verspreidquote:Op zondag 8 maart 2020 14:21 schreef Coeus het volgende:
cafés wél open mogen blijven (mits men een afstand houdt van één meter)...
Dat is dan alleen nog mogelijk met hele strenge maatregelen zoals ze dat ook in China aanpakken, en ik vraag me af in hoeverre dat hier in Nederland haalbaar is. Ik denk dat zich nu een ander scenario gaat ontvouwen: plan B.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik denk ook dat vertragen nog de enige realistische optie is
Dat virus is geen pure wiskunde, in China is het aantal nieuwe besmettingen ook plotseling heel snel gaan dalen.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:21 schreef vosss het volgende:
Gemiddelde toename over de laatste 10 dagen, vanaf dag 1 dus, is op dit moment 1,799684
Als ik vanaf vandaag die 265 vermenigvuldig met dat getal dan hebben we morgen 477 gevallen. Overmorgen 858 gevallen en 16 maart 29.162 gevallen.
Ik denk dat de regering in moet grijpen nu.
In het begin lag de testcriteria anders, dus ze testen mondjesmaat al wel wat meer. De 16e al 29k besmettingen lijkt mij zwaar overdreven. Denk dat je dan zo rond de 4000 zit.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:21 schreef vosss het volgende:
Gemiddelde toename over de laatste 10 dagen, vanaf dag 1 dus, is op dit moment 1,799684
Als ik vanaf vandaag die 265 vermenigvuldig met dat getal dan hebben we morgen 477 gevallen. Overmorgen 858 gevallen en 16 maart 29.162 gevallen.
Verbieden die griep ja!quote:Op zondag 8 maart 2020 14:21 schreef vosss het volgende:
Gisteren was het 29, vandaag 47, stijging van 62%. Je hebt nu dus onbekende brandhaarden en dat gaat alleen maar erger worden natuurlijk. Zal mij verbazen als ze niet vandaag of morgen gaan opschalen.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |