Die 10% zijn mensen met een zware longontsteking die beademing nodig hebben, omdat ze anders stikken in hun longvocht of overlijden door zuurstoftekort. Hier is geen sprake van bij een gewone griep.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:18 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wie zijn die 10%? En hoezo is het zorgstelsel er niet op ingericht?
Opvang bij familie, klasgenoten, buren etc.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:19 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Maar het gaat niet helpen als dat zorgpersoneel thuis op hun kinderen moet gaan passen...
Nee nog geen melding gezien van RIVM dat mensen in Nederland herstelt zijn, ligt er denk ik ook aan dat de meeste mensen nog maar paar dagen ziek zijn waarschijnlijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:21 schreef Chia het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat er nog geen mensen zijn hersteld. Voor een deel van de patiënten geldt toch dat ze weinig klachten hebben en er snel weer bovenop zijn? Waar blijven die dan?
Heel veel mensen weten niet dat ze ziek zijn of zijn geweest en van de mensen dat je weet dat ze ziek zijn, dan duurt het een aantal weken voordat ze officieel genezen zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:21 schreef Chia het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat er nog geen mensen zijn hersteld. Voor een deel van de patiënten geldt toch dat ze weinig klachten hebben en er snel weer bovenop zijn? Waar blijven die dan?
Echt het meest jeukerige woord van de afgelopen maand. Een fascistisch regime zoals dat van China heeft een stok in de spaken van hun economie (het enige bestaansrecht van de CCP) gegooid en 10% van de wereldbevolking in quarantaine gedaan en jij denkt dat het allemaal maar een grote grap is. Van mij hoef je niet gillend van paniek te gaan rondrennen, maar doe niet alsof corona het jaarlijkse griepje is. Dat is gewoon achterlijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oei, wat ben je nuchter.
Dat past niet in dit topic vol doemdenkers.
Maar niet elke niesbui of hoest wordt veroorzaakt door een virus. Als ik op de fiets heb gezeten of hier ben vergeten te stofzuigen, nies of hoest ik ook even. Maar voel wel verschil of het door een verkoudheid/griep komt of niet. Met een verkoudheid/griep voel je je niet 100%.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zie vooral een chronische onderschatting van de gemiddelde mens, met of zonder kinderen. Ik woon zelf in Brabant (zonder klachten) en ben gisteren gedurende dag eens gaan opletten hoeveel mensen ik tegen kwam bij de boodschappen en in sociale contacten die liepen te hoesten of te snotteren. Dat waren er grofweg al 10, 15 (laten we zeggen dat ik zo'n 100 man ben tegengekomen), die dus eigenlijk binnen zouden moeten blijven. Mensen denken "het zal bij mij wel wel geen corona zijn, wat is de kans dat ik anderen besmet en ook een soort FOMO-gedrag in je sociale leven.
quote:Nu 273 besmettingen in het Verenigd Koninkrijk
Het aantal besmettingen in het Verenigd Koninkrijk is in 24 uur met 64 gestegen. Er zijn nu 273 patiënten. Tot nu toe zijn in het VK twee mensen met het coronavirus overleden.
Het percentage zal nog altijd veel hoger liggen dan bij een gewone griep en het zorgstelsel is er niet op ingericht. Dat is de reden waarom China en nu Italië zulke drastische maatregelen moesten nemen.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die klachten hebben en naar de huisarts gaan en geregistreerd worden.
Veel dragers zullen ook rondlopen zonder klachten, of niet meteen naar de huisarts gaan maar thuis uitzieken.
Het percentage zal veel lager zijn.
Neefjes/nichtjes/buurmeisjes die al op de middelbare zitten en ook niet naar school kunnen. Hoeft de overheid niet eens voor opvang te zorgen.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Als beide ouders in de zorg werken of een andere baan hebben moet daarvoor wel een oplossing gezocht worden dan eventueel. Optie opa en oma is dan niet handig nu.
Die mensen komen ook bij een gewone griep al op de IC terecht hoor.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die 10% zijn mensen met een zware longontsteking die beademing nodig hebben, omdat ze anders stikken in hun longvocht of overlijden door zuurstoftekort. Hier is geen sprake van bij een gewone griep.
quote:Op zondag 8 maart 2020 15:18 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wie zijn die 10%? En hoezo is het zorgstelsel er niet op ingericht?
quote:Op zondag 8 maart 2020 11:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ link
En er komen er voorlopig alleen meer vrees ik, voor de maatregelen effect hebben... een echo van 2 weken
Vergelijkbaar met Nederland dus, echter wel een land dat groter is in oppervlakte en bevolkingsaantallen.quote:
De eerste vaststelling is toch al 2 weken geleden? Dus als je na een week weer beter bent zou nu ook al vastgesteld kunnen zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee nog geen melding gezien van RIVM dat mensen in Nederland herstelt zijn, ligt er denk ik ook aan dat de meeste mensen nog maar paar dagen ziek zijn waarschijnlijk.
Zouden ze daar geld voor uitgeven om die mensen te testen of ze weer geheel negatief testen?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:25 schreef Chia het volgende:
[..]
De eerste vaststelling is toch al 2 weken geleden? Dus als je na een week weer beter bent zou nu ook al vastgesteld kunnen zijn.
Geen woord van gelogen.quote:,,Mijn naam is Dani Parejo. Ik ben voetballer, speel bij Valencia CF en ik ben de aanvoerder. Maar ik ben ook de echtgenoot van Isa en de vader van Dani en Diego. Velen van jullie kennen me als sportman, maar niet zo goed als persoon. Die twee kunnen echter niet worden gescheiden en zeker niet met zaken die zo ingewikkeld zijn als het coronavirus. Ik ben de eerste die zich zorgen maakt over deze crisis, de eerste die niet wil dat er één besmetting extra komt, laat staan een slachtoffer. Ik wou dat het allemaal een slechte droom was. Maar dat is het niet.
En daarom ben ik ook de eerste die verontwaardigd is als hij ziet dat de genomen maatregelen niet consistent zijn. Ik begrijp niet hoe een wereldcrisis in Spanje kan worden beheerd, terwijl er overal ter wereld sprake is van mensen die het coronavirus hebben.
Ik ben geen expert, zeker niet, maar door puur gezond verstand begrijp ik niet hoe ik door Valencia kan lopen met duizenden mensen op straat, hoe ik een familielid kan gaan ophalen bij de luchthaven waar honderden vluchten vanuit de hele wereld aankomen, hoe ik op televisie tientallen sportieve en culturele evenementen kan bekijken waar duizenden fans samenkomen.. En toch, wij, Valencia CF, kunnen dinsdagavond niet spelen voor onze supporters in de belangrijkste wedstrijd van ons seizoen.
Het slaat nergens op. We mogen politieke of economische belangen niet laten prevaleren boven de gezondheid van de bevolking. Als de wedstrijd tegen Atalanta gevaarlijk is voor de gezondheid, dan zijn de grote bijeenkomsten in de stad vanwege Las Fallas (feest van twee weken in Valencia, red.) dat ook. Als het gevaarlijk is voor mensen om zich in Mestalla te verzamelen, is het ook gevaarlijk in het Parc des Princes, op Anfield, in de Red Bull Arena, in het Etihad Stadium, in het Camp Nou, in de Allianz Arena van Turijn en in die van München.
Elke keer als we op het gras springen, geven we alles. Nu zullen we ook niet stil zitten terwijl anderen beslissingen nemen die niet juist zijn", besluit Parejo zijn statement.
Het zou inderdaad een grote grap zijn als over een paar maanden blijkt dat het allemaal wel mee is gevallen ja.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Echt het meest jeukerige woord van de afgelopen maand. Een fascistisch regime zoals dat van China heeft een stok in de spaken van hun economie (het enige bestaansrecht van de CCP) gegooid en 10% van de wereldbevolking in quarantaine gedaan en jij denkt dat het allemaal maar een grote grap is. Van mij hoef je niet gillend van paniek te gaan rondrennen, maar doe niet alsof corona het jaarlijkse griepje is. Dat is gewoon achterlijk.
Lijkt me wel, omdat ze vanaf dan weer gescheiden moeten worden van gezinsleden die nog wel ziek zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden ze daar geld voor uitgeven om die mensen te testen of ze weer geheel negatief testen?
Ja, de moderne media bestaat bij gratie van het paniek zaaien, overdrijven en jammeren voor de clicks en het advertentiegeld. Wat wil je daarmee zeggen?quote:
quote:Op zondag 8 maart 2020 15:25 schreef Chia het volgende:
[..]
De eerste vaststelling is toch al 2 weken geleden? Dus als je na een week weer beter bent zou nu ook al vastgesteld kunnen zijn.
Ah dacht dat bij het RIVM de teller nog op 0 genezingen stond. Thnxquote:Op zondag 8 maart 2020 15:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)len-van-noord-italie
Nee, dat is waarom ze de griepprik elk jaar uitdelen aan mensen met een risicoprofiel. Dat voorkomt dat al die mensen in het ziekenhuis belanden.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:24 schreef beantherio het volgende:
[..]
Die mensen komen ook bij een gewone griep al op de IC terecht hoor.
Trollquote:Op zondag 8 maart 2020 15:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ja, de moderne media bestaat bij gratie van het paniek zaaien, overdrijven en jammeren voor de clicks en het advertentiegeld. Wat wil je daarmee zeggen?
Ah die zijn er weer afgehaald, dus er zijn meer dan 265 mensen besmet geweest?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:27 schreef FritsFlits het volgende:
https://www.volksgezondhe(...)s-covid-19-meldingen
Als ik hier kijk en druk op Toon Tabelwaarden krijg je het overzicht per gemeente. Valt me op dat Diemen er bijvoorbeeld niet meer bij staat. Zijn die dan genezen of horen die zieken nu bij Amsterdam dat op 6 staat?
Denk het. Er werd sowieso de hele tijd gesproken over Amsterdams gezin dat in Diemen in quarantaine ging.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:27 schreef FritsFlits het volgende:
https://www.volksgezondhe(...)s-covid-19-meldingen
Als ik hier kijk en druk op Toon Tabelwaarden krijg je het overzicht per gemeente. Valt me op dat Diemen er bijvoorbeeld niet meer bij staat. Zijn die dan genezen of horen die zieken nu bij Amsterdam dat op 6 staat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |