Amenquote:Op zondag 8 maart 2020 14:41 schreef Kyran het volgende:
Alle reacties die ik lees waarom maatregel A of B niet zou werken gaat of over gemak of geld.
"Je gaat toch niet 2 weken met kinderen thuis zitten, is niet te doen".
"Je gaat toch geen vakantie afzeggen, kost geld, wie betaalt dat dan".
Mensen willen gewoon niet een stukje comfort/gemak/geld inleveren om te voorkomen dat het compleet uit de hand gaat lopen en er veel meer doden gaan vallen dan noodzakelijk. We gaan dus maar gewoon door met hoe wij willen leven, zonder aanpassingen, zonder concessies. Heerlijk laconiek, arrogant en egoistisch.
Straks zijn het deze zelfde individuen die moord en brand gaan roepen als er geen plek meer is in het ziekenhuis.
Shanghai ging niet in volledige lockdown, zoals Wuhan. Wel deels.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:55 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
China deed steden in lockdown waar 2 besmettingen waren, zoals Shanghai.
Niet alleen de VVD. Dit raakt ons allemaal economisch als we de illusie hebben dat we dit tij denken te kunnen keren.quote:
quote:PSV neemt maatregelen vanwege coronavirus
De spelers van PSV zullen na de wedstrijd bij FC Groningen niet in de zogeheten mixed zone verschijnen voor interviews. Het gaat om een voorzorgmaatregel in verband met het coronavirus.
PSV volgt met de maatregel het RIVM, dat inwoners uit de provincie Noord-Brabant adviseert om bij verkoudheid, hoesten of koorts sociale contacten te beperken en thuis te blijven.
Wel zal na afloop van het duel Denzel Dumfries tijdens de persconferentie plaatsnemen naast trainer Ernest Faber.
quote:Op zondag 8 maart 2020 14:42 schreef Tengano het volgende:
Nu een landelijke uitbraak zo goed als niet meer beheersbaar is zou plan B binnenkort mogelijk kunnen volgen:
Aanvaarding van een nationale ramp met een beheerst en vooraf bekend aantal slachtoffers te weten in totaal (slechts) 2% van de bevolking. Gezien het feit in welk deel van de bevolkingsgroep die 2% gaat vallen zal dit economisch gezien, in tegenstelling tot de verwachting, zelfs financieel voordeel opleveren. Maar in elk geval is het een 'te overkomen' risico en is er daarnaast geen andere mogelijkheid om deze noodsituatie het hoofd te bieden.
Focus zal dus moeten liggen op de continuering van met name de economische activiteiten zodat financiele schade zoveel mogelijk beperkt zal blijven.
Tactiek qua zorg wordt dan gericht op optisch doen wat mogelijk is maar prioritering geven aan ziektebeelden die wel een verwacht herstel tot gevolg hebben.
Deze aanpak lijkt weinig populair maar geeft wel de meeste kans om deze act of nature zo 'ongeschonden' mogelijk te doorstaan.
Omdat ze anders kotsmisselijk zijn na de operatie en dat is veel zieliger.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, en? Wat is je conclusie?
Ik zie hier vooral slechte uitleg naar de ouders en de kinderen toe WAAROM ze een lege maag moeten hebben voor een operatie.
Voedsel in je lichaam kan ernstige gevolgen hebben met verdovingquote:Op zondag 8 maart 2020 14:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zie hier vooral slechte uitleg naar de ouders en de kinderen toe WAAROM ze een lege maag moeten hebben voor een operatie.
Waarom zou je dat nog doen? Ik zou het lekker laten.quote:
Dit dusquote:Op zondag 8 maart 2020 14:41 schreef Kyran het volgende:
Alle reacties die ik lees waarom maatregel A of B niet zou werken gaat of over gemak of geld.
Mensen willen gewoon niet een stukje comfort/gemak/geld inleveren om te voorkomen dat het compleet uit de hand gaat lopen en er veel meer doden gaan vallen dan noodzakelijk. We gaan dus maar gewoon door met hoe wij willen leven, zonder aanpassingen, zonder concessies. Heerlijk laconiek, arrogant en egoistisch.
Straks zijn het deze zelfde individuen die moord en brand gaan roepen als er geen plek meer is in het ziekenhuis.
Ik denk niet dat hij dat bedoelt.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:57 schreef -river- het volgende:
[..]
Omdat ze anders kotsmisselijk zijn na de operatie en dat is veel zieliger.
Waarom zou je toch je kind laten eten dan als de arts zegt dat het niet mag? Die ouders hebben gewoon geen zin in de strijd met hun kind wat om eten gaat jengelen.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wanneer je het gefaseerd doet kan die schade tot een minimum beperkt blijven.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:52 schreef Tengano het volgende:
Uitbraken isoleren betekent economische schade en geeft daarnaast geen 100% garantie.
Het ging mij om een Europese samenwerking, een soort van artsen zonder grenzen in veelvoud die van land naar land reist.quote:Derhalve mogen we verwachten dat de economische belangen zoals altijd zullen prevaleren en waar het tot nu toe nog steeds alle schijn van heeft. Dus aanvaarding van een vooraf bekend risico.
Nee.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:57 schreef -river- het volgende:
[..]
En ondertussen het RIVM bashen zodat het niet onze eigen schuld isquote:Op zondag 8 maart 2020 14:41 schreef Kyran het volgende:
Wel potentiële gevolgen die erger kunnen zijn dan misselijkheid.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dat bedoelt.
Precies, wat zijn sommige mensen toch lui en egoïstisch.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom zou je toch je kind laten eten dan als de arts zegt dat het niet mag? Die ouders hebben gewoon geen zin in de strijd met hun kind wat om eten gaat jengelen.
Weet ik veel. Misschien weten ze het wel niet omdat ze niet goed voorgelicht worden.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom zou je toch je kind laten eten dan als de arts zegt dat het niet mag? Die ouders hebben gewoon geen zin in de strijd met hun kind wat om eten gaat jengelen.
Nee niet echt, tijdens een narcose krijg je ook spierverslappers, daardoor sluit je slokdarm niet goed af. Als er eten terugvloeit in de keel en in de longen terecht komt, heb je een enorm probleem. Er zijn maar 3 ziekenhuizen in nederland die daar wat mee kunnen, anders stik je gewoon. Daarom moet je maag leeg zijn tijdens een operatie.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:57 schreef -river- het volgende:
[..]
Want?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:00 schreef naatje_1 het volgende:
Ik denk dat er over een aantal dagen ineens een hoop corona in Amsterdam wordt geconstateerd
Als je niet veel weet zou ik juist maar wel luisteren naar wat de arts zegt als het om de gezondheid van je kind gaat.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Weet ik veel. Misschien weten ze het wel niet omdat ze niet goed voorgelicht worden.
Je komt erg snel met eigen conclusies.
Ja, ik snap wel wat je bedoelt Za en ik vrees dat daar niet voor gekozen zal worden. Het is te kostbaar en vanuit economische belang niet belangrijk genoeg. Als dat zo was en we voelen ons idd zo verantwoordelijk voor dit leed, dan zou niemand in Afrika meer aan honger sterven wat niet het geval is (18.000 per dag). En dat dat wel zo is, heeft weinig te maken met dat daar geen geld voor is. Dit is slechts een voorbeeld en laten we dat svp verder offtopic houden.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:58 schreef Za het volgende:
Het ging mij om een Europese samenwerking, een soort van artsen zonder grenzen in veelvoud die van land naar land reist.
Persoonlijk ken ik ook niemand die niet weet dat je nuchter moet zijn voor een operatie.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:00 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Nee niet echt, tijdens een narcose krijg je ook spierverslappers, daardoor sluit je slokdarm niet goed af. Als er eten terugvloeit in de keel en in de longen terecht komt, heb je een enorm probleem. Er zijn maar 3 ziekenhuizen in nederland die daar wat mee kunnen, anders stik je gewoon. Daarom moet je maag leeg zijn tijdens een operatie.
Dit wordt overigens aan iedereen overal in Nederland verteld tijdens de intake.
Ik bash het RIVM, maar zou ook gehoorzaam zijn als ik quarantaine of lockdown zou moeten. Ik kan moeilijk zeggen dat ze geen maatregelen treffen en dan onder de maatregelen uit proberen te komen.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:59 schreef Kekster het volgende:
[..]
En ondertussen het RIVM bashen zodat het niet onze eigen schuld is
Meestal weten mensen wel dat ze nuchter moeten zijn, maar niet de reden waarom.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:02 schreef -river- het volgende:
[..]
Persoonlijk ken ik ook niemand die niet weet dat je nuchter moet zijn voor een operatie.
Rip feministen.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:03 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Er is nu een drukbezochte Women's March gaande
Och ja, het is vrouwendag vandaag.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:03 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik heb serieus die kalender nodig!!!quote:Op zondag 8 maart 2020 15:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Duh, staat roodomcirkeld op de viva kalender hier
Mja, Women's March in Amsterdam, CPC Loop in Den Haag, Coen en Sander Fest in Utrecht, eredivisie wedstrijden waar tienduizenden mensen elkaar in de armen vliegen en in de nek hoesten.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:03 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Eens. En ik snap het wel, ze doen een "geen paniek beleid", dat is op zich wel goed, maar op een gegeven moment moeten ze toch geen serieuze maatregelen nemen en dit gaan communiceren.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:48 schreef Kyran het volgende:
Uiteindelijk staat of valt het wel met hoe individuen reageren inderdaad. Alleen als het RIVM en de overheid zo laconiek blijven doen komt het nooit aan bij de burgers en zullen zij inderdaad ook niet luisteren.
RIP ouders en grootouders van feministen.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:05 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ze blijven wel leven hoor, ze zijn geen 80
JA maar waarom zijn er toch altijd weer mensen die alles in twijfel moeten trekken....quote:Op zondag 8 maart 2020 14:55 schreef MissButterflyy het volgende:
k zie hier vooral slechte uitleg naar de ouders en de kinderen toe WAAROM ze een lege maag moeten hebben voor een operatie.
Hier ook vandaag een of andere fiets ronde en er klapte een bult fietsers tegen elkaar.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, Women's March in Amsterdam, CPC Loop in Den Haag, Coen en Sander Fest in Utrecht, eredivisie wedstrijden waar tienduizenden mensen elkaar in de armen vliegen en in de nek hoesten.
Dat allemaal in combinatie met een volk die het allemaal niet zo serieus neemt.
Prima recept voor een ramp.
Ach kop op mam, wees blij dat alleen pappa dood isquote:Op zondag 8 maart 2020 15:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
RIP ouders en grootouders van feministen.
Misschien moet de arts dan beter voorlichten over de risico’s van wel eten voor een operatie. Of het verplegend personeel.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:58 schreef Momo het volgende:
[..]
ik vraag me af of de Italianen in het begin er ook zo laconiek over waren.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat allemaal in combinatie met een volk die het allemaal niet zo serieus neemt.
Prima recept voor een ramp.
Er is nergens een wet voor het recht op een zomervakantie. Vakantiespreiding is een van de weinig mogelijkheden om de economische schade van dit virus te beperken.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:29 schreef Remco het volgende:
[..]
Betaal jij even alle al geboekte vakanties?
Tuurlijk gaan ze dat niet doen
Of een geen paniek, maar het is nu de tijd om alvast wat dingen te gaan oefenen zoals handen wassen, afstand houden en alternatieven voor handjeschud zodat we niet in dezelfde shit als de Chinezen komen.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:06 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Eens. En ik snap het wel, ze doen een "geen paniek beleid", dat is op zich wel goed, maar op een gegeven moment moeten ze toch geen serieuze maatregelen nemen en dit gaan communiceren.
Alleen sommige nederlanders
Bronquote:Several experts told me the theory that the virus was meant to be a bioweapon doesn’t make sense, either. One big reason: Covid-19 isn’t all that deadly or transmissible, compared to other potential pathogens out there.
“To make it as a bioweapon, if that’s what you wanted to do, there are scarier and more virulent pathogens to work with,” said Keusch of Boston University.
For instance, Ebola and the West African Lassa virus are deadly threats that can only be studied in biosafety level 4 labs, like Wuhan. Crimean-Congo hemorrhagic fever is a tick-borne disease that has a death rate of 30 to 50 percent. The global death rate for Covid-19, meanwhile, is around 3 percent at the moment, but it’s expected to come down dramatically as more cases are discovered in the coming weeks. And even now, it varies widely by country and region.
Simply put, if you wanted to release a bioweapon to kill a lot of people, there are much deadlier pathogens you could use.
En het zijn toch maar de boomers. Die hebben maximaal geprofiteerd van de woningmarktquote:Op zondag 8 maart 2020 15:07 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ach kop op mam, wees blij dat alleen pappa dood is
maar wel gewoon regelgeving:quote:Op zondag 8 maart 2020 15:08 schreef Collide het volgende:
[..]
Er is nergens een wet voor het recht op een zomervakantie. Vakantiespreiding is een van de weinig mogelijkheden om de economische schade van dit virus te beperken.
Ik vind het met name vooral een heel selectief virus cq wapen.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:09 schreef An_0_Niem het volgende:
Corona virus waarschijnlijk geen bio-wapen
[..]
Bron
Ze doen alleen alsof er maar twee mogelijkheden zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:06 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Eens. En ik snap het wel, ze doen een "geen paniek beleid", dat is op zich wel goed, maar op een gegeven moment moeten ze toch geen serieuze maatregelen nemen en dit gaan communiceren.
Alleen sommige nederlanders
Hopelijk vergeten ze niks te vertellen dan...quote:Op zondag 8 maart 2020 15:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je niet veel weet zou ik juist maar wel luisteren naar wat de arts zegt als het om de gezondheid van je kind gaat.
Het kan nog altijd een bio-wapen van D66 zijn om de vergrijzing aan te pakken.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:09 schreef An_0_Niem het volgende:
Corona virus waarschijnlijk geen bio-wapen
[..]
Bron
ik niet, de spaanse griep zou verdachter zijn geweest, jonge mensen 14- 40 gingen vooral kapot, tijdens een oorlog... hmmmmm....quote:Op zondag 8 maart 2020 15:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vind het met name vooral een heel selectief virus cq wapen.
Heeft de Corona toch nog voordelen..quote:Op zondag 8 maart 2020 15:12 schreef -river- het volgende:
Als Nederland zo door gaat wil er nog geen asielzoeker meer naar binnen hier.
quote:Op zondag 8 maart 2020 15:13 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Heeft de Corona toch nog voordelen..
Zat ik ook te denken, dat die Syriërs uit angst zo Turkije terug naar binnen rennen, want ja, geen virus daarquote:Op zondag 8 maart 2020 15:12 schreef -river- het volgende:
Als Nederland zo door gaat wil er nog geen asielzoeker meer naar binnen hier.
Yup die communicatie zoals nu is echt te vrijblijvend en niet dwingend genoeg, maar ik gok dat het heel snel verandert als we zo door blijven modderenquote:Op zondag 8 maart 2020 15:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze doen alleen alsof er maar twee mogelijkheden zijn.
1) TOTALE PANIEK, we gaan er allemaal aan, HAMSTERUUUUH
2) Het is maar een griep, niks aan het handje, gewoon in je elleboog hoesten
Of je kan gewoon eerlijk en duidelijk uitleggen wat er speelt. Uitleggen waarom dit "griepje" gevaarlijker is dan wat wij gewend zijn en waarom het belangrijk is om adviezen op te volgen. Vooral duidelijk maken dat het niet gaat over het aantal doden, maar over belasting van ons zorgstelsel.
Daarnaast zou het helpen als ze de "adviezen" duidelijker formuleren. Gisteren ook al gezegd. Er is een verschil tussen
1) Wij raden u aan om thuis te blijven en sociale contacten te beperken.
en
2) U dient binnen te blijven en sociale contacten te vermijden.
Zou er paniek uitbreken als ze manier 2 zouden proberen? Het is allemaal zo vrijblijvend en dan is het niet zo gek dat het niet serieus genomen wordt.
Laten we hopen dat het nu ook doorgedrongen is bij de politiek dat ze dit anders moeten gaan communiceren.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze doen alleen alsof er maar twee mogelijkheden zijn.
1) TOTALE PANIEK, we gaan er allemaal aan, HAMSTERUUUUH
2) Het is maar een griep, niks aan het handje, gewoon in je elleboog hoesten
Of je kan gewoon eerlijk en duidelijk uitleggen wat er speelt. Uitleggen waarom dit "griepje" gevaarlijker is dan wat wij gewend zijn en waarom het belangrijk is om adviezen op te volgen. Vooral duidelijk maken dat het niet gaat over het aantal doden, maar over belasting van ons zorgstelsel.
Daarnaast zou het helpen als ze de "adviezen" duidelijker formuleren. Gisteren ook al gezegd. Er is een verschil tussen
1) Wij raden u aan om thuis te blijven en sociale contacten te beperken.
en
2) U dient binnen te blijven en sociale contacten te vermijden.
Zou er paniek uitbreken als ze manier 2 zouden proberen? Het is allemaal zo vrijblijvend en dan is het niet zo gek dat het niet serieus genomen wordt.
Italië heeft al heel vroeg noodtoestand uitgeroepen (volgens mij toen er alleen al twee besmette Chinezen in het land waren geweest eind januari). Daarna hebben ze in februari kleine gebieden in lockdown proberen te zetten, maar burgers luisterden niet en gingen via tussenwegen alsnog in een onbesmet dorpje verderop boodschappen doen.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:07 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ik vraag me af of de Italianen in het begin er ook zo laconiek over waren.
Zo bindend is dit niet, scholen kunnen hiervan afwijken.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:10 schreef mschol het volgende:
[..]
maar wel gewoon regelgeving:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0040691/2019-08-01
Lol ja, daar had ik niet aan gedacht.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zat ik ook te denken, dat die Syriërs uit angst zo Turkije terug naar binnen rennen, want ja, geen virus daar
briljant
Weet iemand dit?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:03 schreef Maver24 het volgende:
Zijn die 47 gevallen die niet te herleiden zijn uit Brabant?
Oei, wat ben je nuchter.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:14 schreef Schuifpui het volgende:
Ik vraag me af hoeveel doden er zijn als je de doodsoorzaak van de 70+ of 75+ onder ouderdom schaart, wat het eigenlijk ook gewoon is. Waarschijnlijk kom je er dan achter dan deze paniek en enorme economische schade of enkele tientallen doden is. Die economische schade zorgt indirect vele malen meer (maar niet te kwantificeren) dodelijke slachtoffers dan dit verkoudheidje.
Straks zie je massale mensenmenigten vanuit onze AZC's met bootjes naar Afrika verhuizen.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zat ik ook te denken, dat die Syriërs uit angst zo Turkije terug naar binnen rennen, want ja, geen virus daar
briljant
Zou in Nederland exact zo uitgepakt hebben.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Italië heeft al heel vroeg noodtoestand uitgeroepen (volgens mij toen er alleen al twee besmette Chinezen in het land waren geweest eind januari). Daarna hebben ze in februari kleine gebieden in lockdown proberen te zetten, maar burgers luisterden niet en gingen via tussenwegen alsnog in een onbesmet dorpje verderop boodschappen doen.
Dit ja. Er was een aantal dorpen al vroeg in quarantaine gezet, maar ook dat mensen via sluipwegen alsnog deze grenzen overstakenquote:Op zondag 8 maart 2020 15:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Italië heeft al heel vroeg noodtoestand uitgeroepen (volgens mij toen er alleen al twee besmette Chinezen in het land waren geweest eind januari). Daarna hebben ze in februari kleine gebieden in lockdown proberen te zetten, maar burgers luisterden niet en gingen via tussenwegen alsnog in een onbesmet dorpje verderop boodschappen doen.
Als meer dan 10% van de gevallen op de Intensive Care belandt, dan is het logisch dat mensen zich zorgen maken. De zorgstelsel is hier niet op ingericht.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:14 schreef Schuifpui het volgende:
Ik vraag me af hoeveel doden er zijn als je de doodsoorzaak van de 70+ of 75+ onder ouderdom schaart, wat het eigenlijk ook gewoon is. Waarschijnlijk kom je er dan achter dan deze paniek en enorme economische schade of enkele tientallen doden is. Die economische schade zorgt indirect vele malen meer (maar niet te kwantificeren) dodelijke slachtoffers dan dit verkoudheidje.
terwijl de meeste mensen gewoon een onbelangrijk baantje hebben.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:15 schreef TheVulture het volgende:
Als je de scholen in Brabant bijvoorbeeld dichtgooit is de reactie van veel ouders natuurlijk: "Ja maar mijn werk dan"
10% van wat?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:16 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als meer dan 10% van de gevallen op de Intensive Care belandt, dan is het logisch dat mensen zich zorgen maken. De zorgstelsel is hier niet op ingericht.
De kinderen van mijn zussen en vriendinnen mogen naar mij aangezien ik toch al ziek thuis zit (geen corona).quote:Op zondag 8 maart 2020 15:15 schreef TheVulture het volgende:
Als je de scholen in Brabant bijvoorbeeld dichtgooit is de reactie van veel ouders natuurlijk: "Ja maar mijn werk dan"
In de zomervakantie zijn die kinderen ook gewoon thuis.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:15 schreef TheVulture het volgende:
Wie zijn die 10%? En hoezo is het zorgstelsel er niet op ingericht?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:16 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als meer dan 10% van de gevallen op de Intensive Care belandt, dan is het logisch dat mensen zich zorgen maken. De zorgstelsel is hier niet op ingericht.
Jij schuift al dat wetenschappelijke onderzoek tot nu toe aan de kant?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:14 schreef Schuifpui het volgende:
Dat zijn mensen die klachten hebben en naar de huisarts gaan en geregistreerd worden.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:16 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat veel ouders slecht zijn blijkt wel uit de cijfers van jeugdhulpverlening. Schrikbarend.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik zie hier een trend: veel doemdenkers hebben geen kinderen maar weten zelf wel heel goed hoe ze ze zouden opvoeden.
Want behalve het gevaarlijke virus zijn ouders en kinderen ook slecht.
Helaas wel, maar dat ligt (DENK IK) ook een deel aan onwetendheid. Mensen nemen het niet serieus, want die verdiepen zich er niet in (terecht en begrijpelijk). Ze zien X aantal doden en denken "tsja, griep is erger" of "in het verkeer gaan meer mensen dood". Dit klopt natuurlijk ook wel, maar ze hebben niet door dat ongeveer 15% van de besmette personen in het ziekenhuis komt te liggen en daar meestal ook niet binnen één of twee dagen weg is.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:15 schreef Tris het volgende:
[..]
Zou in Nederland exact zo uitgepakt hebben.
Maar het gaat niet helpen als dat zorgpersoneel thuis op hun kinderen moet gaan passen...quote:Op zondag 8 maart 2020 15:16 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
terwijl de meeste mensen gewoon een onbelangrijk baantje hebben.
aha bedankt.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja en dan is het alsnog een enorme groep mensen. Alsof er nu niet meer dan 260 cases zijn, juist omdat ze geen symptomen vertonen.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:17 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
10% van wat?
Juist van de gediagnosticeerde gevallen, niet van het totale aantal infecties.
Wie zegt hier dat alle ouders en kinderen slecht zijn?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik zie hier een trend: veel doemdenkers hebben geen kinderen maar weten zelf wel heel goed hoe ze ze zouden opvoeden.
Ik zie vooral een chronische onderschatting van de gemiddelde mens, met of zonder kinderen. Ik woon zelf in Brabant (zonder klachten) en ben gisteren gedurende dag eens gaan opletten hoeveel mensen ik tegen kwam bij de boodschappen en in sociale contacten die liepen te hoesten of te snotteren. Dat waren er grofweg al 10, 15 (laten we zeggen dat ik zo'n 100 man ben tegengekomen), die dus eigenlijk binnen zouden moeten blijven. Mensen denken "het zal bij mij wel wel geen corona zijn, wat is de kans dat ik anderen besmet en ook een soort FOMO-gedrag in je sociale leven.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Ziekenhuizen hebben hun eigen kinderopvang voor het personeel.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:19 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Maar het gaat niet helpen als dat zorgpersoneel thuis op hun kinderen moet gaan passen...
Ok, laten wij even zeggen dat je gelijk hebt.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die klachten hebben en naar de huisarts gaan en geregistreerd worden.
Veel dragers zullen ook rondlopen zonder klachten, of niet meteen naar de huisarts gaan maar thuis uitzieken.
Het percentage zal veel lager zijn.
Als beide ouders in de zorg werken of een andere baan hebben moet daarvoor wel een oplossing gezocht worden dan eventueel. Optie opa en oma is dan niet handig nu.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:19 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Maar het gaat niet helpen als dat zorgpersoneel thuis op hun kinderen moet gaan passen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |