Die 10% zijn mensen met een zware longontsteking die beademing nodig hebben, omdat ze anders stikken in hun longvocht of overlijden door zuurstoftekort. Hier is geen sprake van bij een gewone griep.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:18 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wie zijn die 10%? En hoezo is het zorgstelsel er niet op ingericht?
Opvang bij familie, klasgenoten, buren etc.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:19 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Maar het gaat niet helpen als dat zorgpersoneel thuis op hun kinderen moet gaan passen...
Nee nog geen melding gezien van RIVM dat mensen in Nederland herstelt zijn, ligt er denk ik ook aan dat de meeste mensen nog maar paar dagen ziek zijn waarschijnlijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:21 schreef Chia het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat er nog geen mensen zijn hersteld. Voor een deel van de patiënten geldt toch dat ze weinig klachten hebben en er snel weer bovenop zijn? Waar blijven die dan?
Heel veel mensen weten niet dat ze ziek zijn of zijn geweest en van de mensen dat je weet dat ze ziek zijn, dan duurt het een aantal weken voordat ze officieel genezen zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:21 schreef Chia het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat er nog geen mensen zijn hersteld. Voor een deel van de patiënten geldt toch dat ze weinig klachten hebben en er snel weer bovenop zijn? Waar blijven die dan?
Echt het meest jeukerige woord van de afgelopen maand. Een fascistisch regime zoals dat van China heeft een stok in de spaken van hun economie (het enige bestaansrecht van de CCP) gegooid en 10% van de wereldbevolking in quarantaine gedaan en jij denkt dat het allemaal maar een grote grap is. Van mij hoef je niet gillend van paniek te gaan rondrennen, maar doe niet alsof corona het jaarlijkse griepje is. Dat is gewoon achterlijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oei, wat ben je nuchter.
Dat past niet in dit topic vol doemdenkers.
Maar niet elke niesbui of hoest wordt veroorzaakt door een virus. Als ik op de fiets heb gezeten of hier ben vergeten te stofzuigen, nies of hoest ik ook even. Maar voel wel verschil of het door een verkoudheid/griep komt of niet. Met een verkoudheid/griep voel je je niet 100%.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zie vooral een chronische onderschatting van de gemiddelde mens, met of zonder kinderen. Ik woon zelf in Brabant (zonder klachten) en ben gisteren gedurende dag eens gaan opletten hoeveel mensen ik tegen kwam bij de boodschappen en in sociale contacten die liepen te hoesten of te snotteren. Dat waren er grofweg al 10, 15 (laten we zeggen dat ik zo'n 100 man ben tegengekomen), die dus eigenlijk binnen zouden moeten blijven. Mensen denken "het zal bij mij wel wel geen corona zijn, wat is de kans dat ik anderen besmet en ook een soort FOMO-gedrag in je sociale leven.
quote:Nu 273 besmettingen in het Verenigd Koninkrijk
Het aantal besmettingen in het Verenigd Koninkrijk is in 24 uur met 64 gestegen. Er zijn nu 273 patiënten. Tot nu toe zijn in het VK twee mensen met het coronavirus overleden.
Het percentage zal nog altijd veel hoger liggen dan bij een gewone griep en het zorgstelsel is er niet op ingericht. Dat is de reden waarom China en nu Italië zulke drastische maatregelen moesten nemen.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die klachten hebben en naar de huisarts gaan en geregistreerd worden.
Veel dragers zullen ook rondlopen zonder klachten, of niet meteen naar de huisarts gaan maar thuis uitzieken.
Het percentage zal veel lager zijn.
Neefjes/nichtjes/buurmeisjes die al op de middelbare zitten en ook niet naar school kunnen. Hoeft de overheid niet eens voor opvang te zorgen.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Als beide ouders in de zorg werken of een andere baan hebben moet daarvoor wel een oplossing gezocht worden dan eventueel. Optie opa en oma is dan niet handig nu.
Die mensen komen ook bij een gewone griep al op de IC terecht hoor.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die 10% zijn mensen met een zware longontsteking die beademing nodig hebben, omdat ze anders stikken in hun longvocht of overlijden door zuurstoftekort. Hier is geen sprake van bij een gewone griep.
quote:Op zondag 8 maart 2020 15:18 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wie zijn die 10%? En hoezo is het zorgstelsel er niet op ingericht?
quote:Op zondag 8 maart 2020 11:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ link
En er komen er voorlopig alleen meer vrees ik, voor de maatregelen effect hebben... een echo van 2 weken
Vergelijkbaar met Nederland dus, echter wel een land dat groter is in oppervlakte en bevolkingsaantallen.quote:
De eerste vaststelling is toch al 2 weken geleden? Dus als je na een week weer beter bent zou nu ook al vastgesteld kunnen zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee nog geen melding gezien van RIVM dat mensen in Nederland herstelt zijn, ligt er denk ik ook aan dat de meeste mensen nog maar paar dagen ziek zijn waarschijnlijk.
Zouden ze daar geld voor uitgeven om die mensen te testen of ze weer geheel negatief testen?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:25 schreef Chia het volgende:
[..]
De eerste vaststelling is toch al 2 weken geleden? Dus als je na een week weer beter bent zou nu ook al vastgesteld kunnen zijn.
Geen woord van gelogen.quote:,,Mijn naam is Dani Parejo. Ik ben voetballer, speel bij Valencia CF en ik ben de aanvoerder. Maar ik ben ook de echtgenoot van Isa en de vader van Dani en Diego. Velen van jullie kennen me als sportman, maar niet zo goed als persoon. Die twee kunnen echter niet worden gescheiden en zeker niet met zaken die zo ingewikkeld zijn als het coronavirus. Ik ben de eerste die zich zorgen maakt over deze crisis, de eerste die niet wil dat er één besmetting extra komt, laat staan een slachtoffer. Ik wou dat het allemaal een slechte droom was. Maar dat is het niet.
En daarom ben ik ook de eerste die verontwaardigd is als hij ziet dat de genomen maatregelen niet consistent zijn. Ik begrijp niet hoe een wereldcrisis in Spanje kan worden beheerd, terwijl er overal ter wereld sprake is van mensen die het coronavirus hebben.
Ik ben geen expert, zeker niet, maar door puur gezond verstand begrijp ik niet hoe ik door Valencia kan lopen met duizenden mensen op straat, hoe ik een familielid kan gaan ophalen bij de luchthaven waar honderden vluchten vanuit de hele wereld aankomen, hoe ik op televisie tientallen sportieve en culturele evenementen kan bekijken waar duizenden fans samenkomen.. En toch, wij, Valencia CF, kunnen dinsdagavond niet spelen voor onze supporters in de belangrijkste wedstrijd van ons seizoen.
Het slaat nergens op. We mogen politieke of economische belangen niet laten prevaleren boven de gezondheid van de bevolking. Als de wedstrijd tegen Atalanta gevaarlijk is voor de gezondheid, dan zijn de grote bijeenkomsten in de stad vanwege Las Fallas (feest van twee weken in Valencia, red.) dat ook. Als het gevaarlijk is voor mensen om zich in Mestalla te verzamelen, is het ook gevaarlijk in het Parc des Princes, op Anfield, in de Red Bull Arena, in het Etihad Stadium, in het Camp Nou, in de Allianz Arena van Turijn en in die van München.
Elke keer als we op het gras springen, geven we alles. Nu zullen we ook niet stil zitten terwijl anderen beslissingen nemen die niet juist zijn", besluit Parejo zijn statement.
Het zou inderdaad een grote grap zijn als over een paar maanden blijkt dat het allemaal wel mee is gevallen ja.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Echt het meest jeukerige woord van de afgelopen maand. Een fascistisch regime zoals dat van China heeft een stok in de spaken van hun economie (het enige bestaansrecht van de CCP) gegooid en 10% van de wereldbevolking in quarantaine gedaan en jij denkt dat het allemaal maar een grote grap is. Van mij hoef je niet gillend van paniek te gaan rondrennen, maar doe niet alsof corona het jaarlijkse griepje is. Dat is gewoon achterlijk.
Lijkt me wel, omdat ze vanaf dan weer gescheiden moeten worden van gezinsleden die nog wel ziek zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden ze daar geld voor uitgeven om die mensen te testen of ze weer geheel negatief testen?
Ja, de moderne media bestaat bij gratie van het paniek zaaien, overdrijven en jammeren voor de clicks en het advertentiegeld. Wat wil je daarmee zeggen?quote:
quote:Op zondag 8 maart 2020 15:25 schreef Chia het volgende:
[..]
De eerste vaststelling is toch al 2 weken geleden? Dus als je na een week weer beter bent zou nu ook al vastgesteld kunnen zijn.
Ah dacht dat bij het RIVM de teller nog op 0 genezingen stond. Thnxquote:Op zondag 8 maart 2020 15:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)len-van-noord-italie
Nee, dat is waarom ze de griepprik elk jaar uitdelen aan mensen met een risicoprofiel. Dat voorkomt dat al die mensen in het ziekenhuis belanden.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:24 schreef beantherio het volgende:
[..]
Die mensen komen ook bij een gewone griep al op de IC terecht hoor.
Trollquote:Op zondag 8 maart 2020 15:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ja, de moderne media bestaat bij gratie van het paniek zaaien, overdrijven en jammeren voor de clicks en het advertentiegeld. Wat wil je daarmee zeggen?
Ah die zijn er weer afgehaald, dus er zijn meer dan 265 mensen besmet geweest?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:27 schreef FritsFlits het volgende:
https://www.volksgezondhe(...)s-covid-19-meldingen
Als ik hier kijk en druk op Toon Tabelwaarden krijg je het overzicht per gemeente. Valt me op dat Diemen er bijvoorbeeld niet meer bij staat. Zijn die dan genezen of horen die zieken nu bij Amsterdam dat op 6 staat?
Denk het. Er werd sowieso de hele tijd gesproken over Amsterdams gezin dat in Diemen in quarantaine ging.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:27 schreef FritsFlits het volgende:
https://www.volksgezondhe(...)s-covid-19-meldingen
Als ik hier kijk en druk op Toon Tabelwaarden krijg je het overzicht per gemeente. Valt me op dat Diemen er bijvoorbeeld niet meer bij staat. Zijn die dan genezen of horen die zieken nu bij Amsterdam dat op 6 staat?
Helemaal opgeknapt als in, voelt zich dikke prima of is het virus niet meer traceerbaar?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)len-van-noord-italie
Ja weet ik het, ik spreek die mensen nooitquote:Op zondag 8 maart 2020 15:29 schreef Noek het volgende:
[..]
Helemaal opgeknapt als in, voelt zich dikke prima of is het virus niet meer traceerbaar?
Ik vind de massapaniek wel gevaarlijk ja. Mag ik dat vinden, en kritiek hebben?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:29 schreef merdobach het volgende:
Het is toch vreemd dat hier zo wordt geoordeeld over hoe een ander denkt. Of je nou denkt “griepje” of denkt “we gaan eraan”, wat boeit het je dat een ander er anders over denkt. Het gaat meer daarover, dan de ziekte zelf. En volgens mij verandert niemand van mening, dus die discussie is zinloos. Ik zie hier mensen die vinden dat het maar een griepje is zich wel drukmaken om mensen die zich drukmaken omdat ze het geen griepje vinden...
Bel ze dan gdv even. Of is een appje ook al teveel gevraagd?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:29 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja weet ik het, ik spreek die mensen nooit
Denk je dat die bijna anderhalf miljard Chinezen net zo’n goede toegang hebben tot de gezondheidszorg als hier?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:30 schreef Xenorium het volgende:
Toch wel frappant, China + 52 nieuwe gevallen vandaag, Nederland +77. Nederland 17.5 miljoen inwoners vs bijna 1.4 miljard in China.
![]()
Ja joh we kijken het wel aan. Valt allemaal wel mee..
Dat zou inderdaad een ongekend grote grap zijn. Want niet alleen zou het virus dan in de toekomst niet zo erg moeten zijn, maar ook alles wat het virus nu al veroorzaakt ongedaan moeten worden gemaakt.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het zou inderdaad een grote grap zijn als over een paar maanden blijkt dat het allemaal wel mee is gevallen ja.
De tijd zal het leren.
Dan moeten regeringen misschien nog lering trekken in hoe te reageren in dit soort situaties.
En de media mag ook onder de loep worden gehouden, en wat hun invloed is op hoe mensen reageren.
Grappig detail: in Italië heeft de media zeer veel invloed. Tot in de regering.
Zeker, ik vind het ook gevaarlijk. Denk dat die kritiek niet veel uithaalt hier, zo te zien.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind de massapaniek wel gevaarlijk ja. Mag ik dat vinden, en kritiek hebben?
Ik zit in het midden, maar ik ben bang dat die maar een griepje mensen m'n ouders gaan doden. Gezien al het bewijs van het tegendeel wordt ik daarom net zo chagrijnig en denigrerend als tegen mensen die kinderen vermoorden met vaccinatie misinformatie.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:29 schreef merdobach het volgende:
Het is toch vreemd dat hier zo wordt geoordeeld over hoe een ander denkt. Of je nou denkt “griepje” of denkt “we gaan eraan”, wat boeit het je dat een ander er anders over denkt. Het gaat meer daarover, dan de ziekte zelf. En volgens mij verandert niemand van mening, dus die discussie is zinloos. Ik zie hier mensen die vinden dat het maar een griepje is zich wel drukmaken om mensen die zich drukmaken omdat ze het geen griepje vinden...
Politie en het leger bewaken de wegen. Er rijden geen treinen. Je komt er simpelweg niet door.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:29 schreef Sfancta het volgende:
Stel ze sluiten hier ook gebieden af, of het hele land. Als je je er niet aan houdt, draai je dan de bak in, of komen ze je halen als dit allemaal overgewaaid is?
Ik kom met een bron die weerlegt wat jij loopt te raaskallen hier, je komt terug met een non-reactiequote:Op zondag 8 maart 2020 15:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat je zit te trollen. Doe dat svp ergens anders.
Beide aantallen zijn toch nihil?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:30 schreef Xenorium het volgende:
Toch wel frappant, China + 52 nieuwe gevallen vandaag, Nederland +77. Nederland 17.5 miljoen inwoners vs bijna 1.4 miljard in China.
![]()
Gewoon met rubberen kogels schieten, anders nog wat traangas.. Zal de meeste mensen wel tegenhouden.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Politie en het leger bewaken de wegen. Er rijden geen treinen. Je komt er simpelweg niet door.
Of een trein met vertraging, dan ligt alles al plat.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Politie en het leger bewaken de wegen. Er rijden geen treinen. Je komt er simpelweg niet door.
Nooit genoeg politie en leger voor gehele afsluitingen.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom staat of valt het met gehoorzaamheid van de burgers zelf en zolangs ze niet luid en duidelijk communiceren over de gevolgen gaat dat dus nooit gebeuren.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:35 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Nooit genoeg politie en leger voor gehele afsluitingen.
twitter:geertwilderspvv twitterde op zondag 08-03-2020 om 14:47:56Ik wil zsm een Kamerdebat met @MinPres Rutte en minister @bruno_bruins over de laatste escalerende ontwikkelingen mbt de uitbraak van het #Corona-virus en de gevolgen voor de te nemen maatregelen in Nederland. reageer retweet
Nee, het gaat om meer. De 'het is maar een griepje' kant in deze discussie zijn aantoonbaar onverantwoordelijk bezig. En dat doen ze omdat ze 'nuchter' denken te zijn 'niet in paniek raken' en 'gewoon blijven doen'. Daarmee maken ze zich potentiëel medeschuldig aan het volledig uit de klauwen raken van de huidige crisis. Gewoon blijven doen is niet wat je nu doet; je gaat heel erg je best doen om dit virus in te perken. En dus heel bewust heel vaak je handen wassen, in je mouw hoesten of papieren zakdoekjes een keer gebruiken en je beperkt je sociale contacten een beetje.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:29 schreef merdobach het volgende:
CO vergiftiging dodelijker dan dit griepje! Paniekvogels!quote:Jaarlijks overlijden er in Nederland naar schatting 10 tot 15 mensen aan CO-vergiftiging.
Verwijzen naar schreeuwerige paniekzaaiende pulp en dan niet willen worden uitgemaakt voor troll?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik kom met een bron die weerlegt wat jij loopt te raaskallen hier, je komt terug met een non-reactie
Ga gewoon weg troll
Ik ben nu 3 keer onder narcose gemoeten in mijn leven en jij bent de eerste die het zo (goed) uitlegt.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:00 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Nee niet echt, tijdens een narcose krijg je ook spierverslappers, daardoor sluit je slokdarm niet goed af. Als er eten terugvloeit in de keel en in de longen terecht komt, heb je een enorm probleem. Er zijn maar 3 ziekenhuizen in nederland die daar wat mee kunnen, anders stik je gewoon. Daarom moet je maag leeg zijn tijdens een operatie.
Dit wordt overigens aan iedereen overal in Nederland verteld tijdens de intake.
We worden al jaren voor gek gehouden in dit schijtland. En nu helemaal met het virus. De pot op met de gevolgen.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarom staat of valt het met gehoorzaamheid van de burgers zelf en zolangs ze niet luid en duidelijk communiceren over de gevolgen gaat dat dus nooit gebeuren.
Niet als je dat baseert op bagatellisering van wat er feitelijk aan de hand is. Jouw houding is veel gevaarlijker dan paniekerig gedrag in de huidige omstandigheden. Paniekerig overreageren op het risico van besmetting is op dit moment minder schadelijk dan doen alsof er niks aan de hand is.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
het is goedquote:Op zondag 8 maart 2020 15:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Verwijzen naar schreeuwerige paniekzaaiende pulp en dan niet willen worden uitgemaakt voor troll?![]()
veel mensen beseffen niet hoe snel exponentiële stijgingen ineens kunnen gaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:38 schreef Kyran het volgende:
[ afbeelding ]
Drie keer raden wat dat gele lijntje gaat doen de komende dagen.
Bovendien is het nemen van wat voorzorgsmaatregelen überhaupt niet "paniekerig". Alsof een beetje verstandig handelen en de ontwikkelingen volgen een teken van paniek is. Juist niet, zou ik denken.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet als je dat baseert op bagatellisering van wat er feitelijk aan de hand is. Jouw houding is veel gevaarlijker dan paniekerig gedrag in de huidige omstandigheden. Paniekerig overreageren op het risico van besmetting is op dit moment minder schadelijk dan doen alsof er niks aan de hand is.
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 14:19:13UPDATE: India bans the entry of all cruise ships from a foreign destination due to coronavirus - ANI https://t.co/pOMH80Drd3 reageer retweet
Heel verstandig want dat worden al snel brandhaarden van virusuitbraken zoals nu ondertussen overduidelijk is geworden. Desondanks staan de meeste overheden het nog steeds toetwitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 14:08:29NEW: Malaysia bans the entry of all cruise ships due to outbreaks of coronavirus reageer retweet
Dankjewel voor je mening.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet als je dat baseert op bagatellisering van wat er feitelijk aan de hand is. Jouw houding is veel gevaarlijker dan paniekerig gedrag in de huidige omstandigheden. Paniekerig overreageren op het risico van besmetting is op dit moment minder schadelijk dan doen alsof er niks aan de hand is.
Alleen het is niet exponentieel.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:40 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
veel mensen beseffen niet hoe snel exponentiële stijgingen ineens kunnen gaan.
Dat is het wel. Elke grafiek laat een klassieke "hockeystick" zien: eerst begint het langzaam, dan schiet het omhoog en het blijft maar groeien.quote:
Voorlopig heeft Corona nog lang niet het niveau van "een griepje" bereikt hoor. Griep is een veel serieuzere ziekte. En in landen waar Malaria nog vaak voorkomt liggen ze in een deuk over de paniek die er hier geschopt wordt over zowel griep als Corona.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, het gaat om meer. De 'het is maar een griepje' kant in deze discussie zijn aantoonbaar onverantwoordelijk bezig.
er is geen massapaniek en je loopt hier met je eigen domheid tekoopquote:Op zondag 8 maart 2020 15:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Inderdaad, voor de normale griep sluiten ze inderdaad ook gebieden af en gaan alle scholen dicht.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Voorlopig heeft Corona nog lang niet het niveau van "een griepje" bereikt hoor. Griep is een veel serieuzere ziekte. En in landen waar Malaria nog vaak voorkomt liggen ze in een deuk over de paniek die er hier geschopt wordt over zowel griep als Corona.
Dat is niet mijn mening, dat is de mening van het RIVM. Maar jij weet het zoveel beter dat zelfs de realiteit je niet zou overtuigen.quote:
Zeker, maar dat is toch niet het geval? Dus we kunnen wel elke keer teruggrijpen op die exponentiële groei, maar het is er niet. Dus waarom daar toch elke keer naar wijzen?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
bij ongeremde groei een heel tijdje wel
Zo ging het ook, maar toen kregen we allemaal medicijnen en medicijnmannen in witte jassen en was het belangrijkste inmiddels de vraag of je wel drie weken naar je zonovergoten eiland kon...quote:Op zondag 8 maart 2020 15:46 schreef Sfancta het volgende:
Zou een soort virus als deze niet om de paar honderd of duizend jaar kunnen uitbreken om de populatie wat uit te dunnen?
Zolang ik volgend jaar maart mijn road trip naar Lapland kan maken komt het goedquote:Op zondag 8 maart 2020 15:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zo ging het ook, maar toen kregen we allemaal medicijnen en medicijnmannen in witte jassen en was het belangrijkste inmiddels de vraag of je wel drie weken naar je zonovergoten eiland kon...
Volgens mij is een uitbraak per defintie exponentieel al R0 > 1quote:Op zondag 8 maart 2020 15:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook logisch, want elke besmetting zorgt weer voor 2 à 3 nieuwe besmettingen.
Wat juist duidelijk maakt hoe irreëel de huidige hysterie is. Waarom dit wel doen voor Corona maar niet voor veel meer voorkomende (en ernstigere) ziektes als griep en malaria? De huidige reactie is niet meer gebaseerd op feiten of realiteit.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, voor de normale griep sluiten ze inderdaad ook gebieden af en gaan alle scholen dicht.
quote:Op zondag 8 maart 2020 15:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Voorlopig heeft Corona nog lang niet het niveau van "een griepje" bereikt hoor. Griep is een veel serieuzere ziekte. En in landen waar Malaria nog vaak voorkomt liggen ze in een deuk over de paniek die er hier geschopt wordt over zowel griep als Corona.
Welke griep veroorzaakt blijvende weefselschade?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens de rivm zijn we op alles voorbereid....en maar handen wassenquote:Op zondag 8 maart 2020 15:30 schreef Xenorium het volgende:
Nou ja, er is een schatting dat 40 tot 70 procent van de populatie besmet kan wordenquote:Op zondag 8 maart 2020 15:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is toch niet het geval? Dus we kunnen wel elke keer teruggrijpen op die exponentiële groei, maar het is er niet. Dus waarom daar toch elke keer naar wijzen?
Zo krijgen we ook natte voeten als de dijken doorbreken. Ook dat nog naast het corona virus. Dus?
Welke massapaniek? Zijn er supermarkten bestormd. Massale collectieve zelfmoorden? Welke paniek.?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind de massapaniek wel gevaarlijk ja. ...
Bij griep en verkoudheid hoor je dit soort dingen ook gewoon te doen, anders ben je simpelweg een asociale zak.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, het gaat om meer. De 'het is maar een griepje' kant in deze discussie zijn aantoonbaar onverantwoordelijk bezig. En dat doen ze omdat ze 'nuchter' denken te zijn 'niet in paniek raken' en 'gewoon blijven doen'. Daarmee maken ze zich potentiëel medeschuldig aan het volledig uit de klauwen raken van de huidige crisis. Gewoon blijven doen is niet wat je nu doet; je gaat heel erg je best doen om dit virus in te perken. En dus heel bewust heel vaak je handen wassen, in je mouw hoesten of papieren zakdoekjes een keer gebruiken en je beperkt je sociale contacten een beetje.
Zelfs het onderkoelde RIVM wil niet dat mensen ´gewoon blijven doen'. Maar hier, en in de hele samenleving lopen legio mensen rond die denken dat dat wel de boodschap is.
Jij ontkent het feit dat de ziekenhuizen in Italië compleet vastlopen nu? Jij ontkent dat het de realiteit is dat verloven van medisch personeel ingetrokken worden en dat er shifts van 12 a 13 uur gedraaid worden?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:48 schreef beantherio het volgende:
De huidige reactie is niet meer gebaseerd op feiten of realiteit.
Jongen, denk je nu echt dat de chinese overheid bestaat uit een stel panieknichten die bij de eerste kuchende chinees hun hele economie plat legt?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat juist duidelijk maakt hoe irreëel de huidige hysterie is. Waarom dit wel doen voor Corona maar niet voor veel meer voorkomende (en ernstigere) ziektes als griep en malaria? De huidige reactie is niet meer gebaseerd op feiten of realiteit.
Hoe denk je dat je malaria krijgt dan? En als de tijgermug hier is gespot komen ze gelijk in actie hoorquote:Op zondag 8 maart 2020 15:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat juist duidelijk maakt hoe irreëel de huidige hysterie is. Waarom dit wel doen voor Corona maar niet voor veel meer voorkomende (en ernstigere) ziektes als griep en malaria? De huidige reactie is niet meer gebaseerd op feiten of realiteit.
Omdat de ziekenhuizen vol liggen en mensen geen medische hulp meer kunnen krijgen, ongeacht de klachten.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik denk dat je in China voor de meeste aandoeningen direct geholpen wordt ja.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk je dat die bijna anderhalf miljard Chinezen net zo’n goede toegang hebben tot de gezondheidszorg als hier?
Men kan op evt. 400.000 sterfgevallen vanwege de uitbraak voorbereid zijn maar of dat wenselijk is?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:49 schreef riazop het volgende:
[..]
Volgens de rivm zijn we op alles voorbereid..
Nee, de situatie in China en Italië toont aan hoe hard het gaat. In een paar weken is daar een situatie ontstaan waarin er duizenden mensen in het ziekenhuis liggen. Zoveel overcapaciteit heeft onze zorg helemaal niet. Dus als je wil dat je over een maand nog gewoon bij een dokter terecht kunt als je je been breekt, moet je nu zorgen dat het virus niet te hard om zich heengrijpt. Als je het nu niet inperkt, loopt straks alles vast en zijn de gevolgen niet te overzien.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Leuk dat je refereert aan de feiten en realiteit na het noemen van twee voorbeelden die geen enkele relevantie hebben voor het onderwerp. Ten eerste ontwikkelt deze ziekte zich niet als een griep en is er geen enkele reden om aan te nemen dat hij niet veel dodelijker is dan een griep. Ten tweede denk ik dat we wel mogen vaststellen dat Malaria nog nooit een situatie heeft veroorzaakt in Nederland waarbij de vraag om zorg excessief veel groter is dan het hele zorgstelsel kan bieden.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
En China kon nog een blik van tienduizenden verpleegkundigen en artsen open trekken uit andere gebieden van het land. Wij zitten al erg krap wegens jarenlange bezuinigingen.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, de situatie in China en Italië toont aan hoe hard het gaat. In een paar weken is daar een situatie ontstaan waarin er duizenden mensen in het ziekenhuis liggen. Zoveel overcapaciteit heeft onze zorg helemaal niet. Dus als je wil dat je over een maand nog gewoon bij een dokter terecht kunt als je je been breekt, moet je nu zorgen dat het virus niet te hard om zich heengrijpt. Als je het nu niet inperkt, loopt straks alles vast en zijn de gevolgen niet te overzien.
Het RIVM heeft geen mening over wat ik hier zeg.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is niet mijn mening, dat is de mening van het RIVM. Maar jij weet het zoveel beter dat zelfs de realiteit je niet zou overtuigen.
Dat eerste absoluut ja! Dat tweede is helaas niet ongewoon voor veel zorgsystemen in de wereld. Maar dat is het gevolg van onderfinanciering van zorg wat in veel landen een probleem is.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij ontkent het feit dat de ziekenhuizen in Italië compleet vastlopen nu? Jij ontkent dat het de realiteit is dat verloven van medisch personeel ingetrokken worden en dat er shifts van 12 a 13 uur gedraaid worden?
NL zou al lang in quarantaine moeten zitten, die andere landen lopen gewoon een paar weken voor op ons. het is toch niet zo moeilijk te begrijpen waar dit heen gaat in NL binnen een paar weken?quote:Op zondag 8 maart 2020 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, de situatie in China en Italië toont aan hoe hard het gaat. In een paar weken is daar een situatie ontstaan waarin er duizenden mensen in het ziekenhuis liggen. Zoveel overcapaciteit heeft onze zorg helemaal niet. Dus als je wil dat je over een maand nog gewoon bij een dokter terecht kunt als je je been breekt, moet je nu zorgen dat het virus niet te hard om zich heengrijpt. Als je het nu niet inperkt, loopt straks alles vast en zijn de gevolgen niet te overzien.
En volk daar is stukken gehoorzamer dan hier (al dan niet onder druk).quote:Op zondag 8 maart 2020 15:53 schreef vosss het volgende:
[..]
En China kon nog een blik van tienduizenden verpleegkundigen en artsen open trekken uit andere gebieden van het land. Wij zitten al erg krap wegens jarenlange bezuinigingen.
Inderdaad, daar stampten ze in 10 dagen nieuwe ziekenhuizen uit de grond. Maar sowieso hebben in China meer ziekenhuisbedden per hoofd van de bevolking dan wij hier hebben.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:53 schreef vosss het volgende:
[..]
En China kon nog een blik van tienduizenden verpleegkundigen en artsen open trekken uit andere gebieden van het land. Wij zitten al erg krap wegens jarenlange bezuinigingen.
Jep. De reden waarom het niet exponentieel door blijft gaan is dat het aantal mensen in de populatie wat het virus kan krijgen steeds afneemt, bijvoorbeeld door genezen te zijn of (helaas) overleden zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 15:48 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Volgens mij is een uitbraak per defintie exponentieel al R0 > 1
https://en.wikipedia.org/wiki/Basic_reproduction_number
quote:
Erdogod heeft het goed voor elkaar!quote:Op zondag 8 maart 2020 13:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
ErdoGod
Niet testen is beter dan voorkomen.
Op Preppers gelezen zeker, deze tip (#metoo)? Ik heb vorige week alcohol gekocht (voor de ethanol) maar nog geen aloe vera. Mocht het echt nodig zijn zal ik wel aan de slag gaan tzt. Nu nog even afwachten.quote:Op zondag 8 maart 2020 13:55 schreef THEFXR het volgende:
heeft hier iemand al handgel gemaakt van alcohol en aloe vera?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |