quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
161 Besmettingen in Zweden, 21 nieuwe in Stockholm. 3000 getest.
https://www.expressen.se/(...)or-corona-i-sverige/![]()
Lekker. Moest ik eerst de Valpolicella al laten staan en nu kan ik ook geen Rioja meer drinken zeker.quote:![]()
De uitslag van die 4 wordt niet eens bekend gemaakt uit privacy overwegingen(Dat snap ik wel anders gaan ze aan de galg omdat ze zo idioot zijn geweest om naar Noord-Italie te gaan terwijl daar de meeste pleuris vandaan komt op dit moment) en hier op het forum is de hele groep al ziekquote:
Behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden.![]()
Zou het niet grappig zijn als we een stijging hadden van 900 en dat die besmettingen allemaal afkomstig zijn van Vindicat?
Ik gun trouwens niemand dat coronavirus, ook niet die studenten. Maar het zou op zijn minst enorm ironisch zijn.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Jaquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:20 schreef Grishenko_ het volgende:
Zou het niet grappig zijn als we een stijging hadden van 900 en dat die besmettingen allemaal afkomstig zijn van Vindicat?
HahahahahahahahaVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
60 nieuwe patiënten, in totaal 188 positieve testen
Sinds gisteren zijn 60 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positief geteste patiënten op 188 waarvan 1 patiënt is overleden. De meeste nieuwe patiënten werden in Noord-Brabant gemeld: 26.
Het onderzoek naar de verspreiding van het virus in Noord-Brabant is ondertussen gestart. Begin volgende week verwacht het RIVM hier meer over te kunnen zeggen. Tot die tijd geldt voor Noord-Brabant het advies: ben je verkouden, hoest je of heb je koorts: blijf dan thuis en beperk de sociale contacten.
Van de 188 patiënten zijn er 112 in het buitenland geweest. Het merendeel (103) van deze patiënten is in (Noord-)Italië geweest. Hiernaast zijn 47 mensen besmet geraakt via een gediagnosticeerde patiënt. Van 29 mensen wordt nog onderzocht hoe zij besmet geraakt zijn.
Het grootste deel van de patiënten verblijft in thuisisolatie. Er zijn 24 patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis. Ook voor alle nieuwe patiënten starten de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ’en contactonderzoek."This is the first day of the rest of your life"![]()
Waar leest u dat?quote:"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Zat er maar 4 naast.. 188 tjeetje, gaat rap zo!Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
De site van het RIVM.quote:Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
quote:60 nieuwe patiënten, in totaal 188 positieve testen
Sinds gisteren zijn 60 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positief geteste patiënten op 188 waarvan 1 patiënt is overleden. De meeste nieuwe patiënten werden in Noord-Brabant gemeld: 26.
Het onderzoek naar de verspreiding van het virus in Noord-Brabant is ondertussen gestart. Begin volgende week verwacht het RIVM hier meer over te kunnen zeggen. Tot die tijd geldt voor Noord-Brabant het advies: ben je verkouden, hoest je of heb je koorts: blijf dan thuis en beperk de sociale contacten.
Van de 188 patiënten zijn er 112 in het buitenland geweest. Het merendeel (103) van deze patiënten is in (Noord-)Italië geweest. Hiernaast zijn 47 mensen besmet geraakt via een gediagnosticeerde patiënt. Van 29 mensen wordt nog onderzocht hoe zij besmet geraakt zijn.
Het grootste deel van de patiënten verblijft in thuisisolatie. Er zijn 24 patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis. Ook voor alle nieuwe patiënten starten de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ’en contactonderzoe![]()
188 gevallen van Corona https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirusJe kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
zat er dichtbijquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:20 schreef Jano9 het volgende:
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus
188!![]()
![]()
Dankuwel.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:22 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus
Trouwens, het zijn er maar 188? Het klinkt veel, maar ik had wel veel meer verwacht als ik eerlijk ben."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Kijk die josties hier eens blij zijn dat ze er maar een paar naast zaten.
Trieste figuren.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Ze wilden het wel heel graag, dat virusquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:20 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik gun trouwens niemand dat coronavirus, ook niet die studenten. Maar het zou op zijn minst enorm ironisch zijn.![]()
Mwah, ze proberen de situatie een beetje te relativeren denk ik. Opzich is daar ook niets mis mee. Dat staat gewoon los van het feit dat ze josties zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:22 schreef RubenSosa het volgende:
Trieste figuren."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Nu.nl weet ook al dat de studenten 'coronaklachten' hebben, dwz. 'ziekteverschijnselen, zoals luchtwegenklachten of koorts'. Lekker een beetje aanzetten. Ik snap het wel, het is ook saai als je verder de hele dag moet downplayen.
Dat is toch mooi, als ik maandag keelpijn heb heb ik ook 'coronaklachten'.![]()
Ze wilden het wel heel graag, dat virusquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:20 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik gun trouwens niemand dat coronavirus, ook niet die studenten. Maar het zou op zijn minst enorm ironisch zijn.Haha. Toch dat dekselse wc papierquote:![]()
kuch dan ff in een andere sub forum.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:23 schreef Vasilevski het volgende:
Nu.nl weet ook al dat de studenten 'coronaklachten' hebben, dwz. 'ziekteverschijnselen, zoals luchtwegenklachten of koorts'. Lekker een beetje aanzetten. Ik snap het wel, het is ook saai als je verder de hele dag moet downplayen.
Dat is toch mooi, als ik maandag keelpijn heb heb ik ook 'coronaklachten'.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Niet vreemdquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:23 schreef Za het volgende:
Nederland op Nr 5 in Europa van landen met hoogste aantal corona besmettingen.You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Ze blijven niet anoniem hoorquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:19 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
De uitslag van die 4 wordt niet eens bekend gemaakt uit privacy overwegingen(Dat snap ik wel anders gaan ze aan de galg omdat ze zo idioot zijn geweest om naar Noord-Italie te gaan terwijl daar de meeste pleuris vandaan komt op dit moment) en hier op het forum is de hele groep al ziek![]()
![]()
Oh op het werk hebben we elke dag een poultje.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:22 schreef RubenSosa het volgende:
Trieste figuren.
Tot nu toe is het nog niemand gelukt het precieze aantal van die dag te raden.![]()
Haha, ik ga maandag morgen naar mijn baas toe met de mededeling: "Ik heb coronaklachten!" Iedereen in paniek natuurlijk, omdat ik een kleine keelpijn heb.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:23 schreef Vasilevski het volgende:
Dat is toch mooi, als ik maandag keelpijn heb heb ik ook 'coronaklachten'.
Zeker. Heel Nederland bijna besmet. Zo maar wat extra toilet papier kopen denk ik!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:21 schreef PinkLow het volgende:
Zat er maar 4 naast.. 188 tjeetje, gaat rap zo!![]()
waarvan een medewerker van het mortuarium!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:23 schreef Jano9 het volgende:
Twee medewerkers ziekenhuis Amersfoort besmet:
https://www.dvhn.nl/binne(...)avirus-25433136.html
Die alleen met lijken contact heeft gehad. (of van ski vakantie terug komt dat kan ook)
Zijn alle overledenen met een longaandoening van de afgelopen 14 dagen getest op covid-19?
Ik denk het niet.."This is the first day of the rest of your life"![]()
Het zijn er 189
Ik heb al een paar dagen een kuchje zo een droge bah
En ik loop nu buiten. Vieze egoïst ben ik.![]()
Op een openbare locatie kwam een kennis bij ons staan om te vertellen dat ie in Italië op vakantie is geweest.
![]()
![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)stand-van-zaken.html
Haha, Nederland probeert om het coronavirus in te dammen.
Ik probeer soms ook te vliegen, maar na minder dan een seconde beland ik ook gewoon op de grond."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
En babyvoeding! Niet dat ik het zelf nodig hebt, maar dat wordt lekker met winst doorverkopen als de paniek zo uitbreekt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:26 schreef wjb033 het volgende:
[..]
Zeker. Heel Nederland bijna besmet. Zo maar wat extra toilet papier kopen denk ik!Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Gaat het nog ? Veel sterktequote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:27 schreef -Wereld- het volgende:
Op een openbare locatie kwam een kennis bij ons staan om te vertellen dat ie in Italië op vakantie is geweest.
![]()
Wel wanneer je bedenkt dat we lange tijd een van de weinige Europese landen waren waar nog geen besmettingen geconstateerd waren.quote:
In de tussentijd zijn we wereldwijd zo'n 50 landen waarin reeds corona besmettingen waren gepasseerd qua aantallen besmettingen pd.![]()
dat krijg je he:quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:27 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik probeer soms ook te vliegen, maar na minder dan een seconde beland ik ook gewoon op de grond.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:27 schreef -Wereld- het volgende:
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Was het noorden van het land tot nu toe nog virus vrij..
Dan komt vindicat terug om daar wat aan te doen."This is the first day of the rest of your life"![]()
Ja, en hoe dichtbevolkt zijn die landen in vergelijking met Nederland?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:28 schreef Za het volgende:
[..]
Wel wanneer je bedenkt dat we lange tijd een van de weinige Europese landen waren waar nog geen besmettingen geconstateerd waren.
In de tussentijd zijn we wereldwijd zo'n 50 landen waarin reeds corona besmettingen waren gepasseerd.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Meer. We staan al op de 12e plek van de 96.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:28 schreef Za het volgende:
[..]
Wel wanneer je bedenkt dat we lange tijd een van de weinige Europese landen waren waar nog geen besmettingen geconstateerd waren.
In de tussentijd zijn we wereldwijd zo'n 50 landen waarin reeds corona besmettingen waren gepasseerd.![]()
Ik heb het altijd al gezegd. Hopelijk wordt dit nu waarheid.quote:"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Simpele conclusie.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:28 schreef Za het volgende:
[..]
In de tussentijd zijn we wereldwijd zo'n 50 landen waarin reeds corona besmettingen waren gepasseerd.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Hoe zit het met Limburg??quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:27 schreef Toefjes het volgende:
26 nieuwe besmettingen in noord-brabant. aldus ad.nl in de liveblog.
Nog de jurystemmen erbij en we staan in de top 5quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Meer. We staan al op de 12e plek van de 96.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Maar er waren toen wij de eerste besmetting hadden geen 96 landen in de lijst.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:29 schreef Mammietje het volgende:
Meer. We staan al op de 12e plek van de 96.![]()
Wel respect dat ze zo'n kekke infographic in notime uit de grond hebben weten te stampen, dat doen die chinezen ons niet naquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:29 schreef -Wereld- het volgende:
Die 900 mensen van Vindicat zitten niet eens in quarantaine..
https://twitter.com/GGDGr(...)284200759296/photo/1![]()
Reageren we allemaal als Emma Wortelboer!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:30 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Nog de jurystemmen erbij en we staan in de top 5![]()
![]()
Chinesen besteden liever hun energie aan het zoveel beperken van besmettingenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:32 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wel respect dat ze zo'n kekke infographic in notime uit de grond hebben weten te stampen, dat doen die chinezen ons niet na
https://twitter.com/GGDGr(...)284200759296/photo/1"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Zie het als ontwikkelingshulpquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Goed plan om je hightech regio (eindhoven/veldhoven) aan Belgie te geven...VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
heywoodu
![]()
Cyprus is de last man standing in de EU.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.nu.nl/coronav(...)88-besmettingen.html
Een eerste forse stijging van het aantal coronagevallen in Nederland werd donderdag zichtbaar. "Een bekend fenomeen", aldus RIVM-baas Jaap van Dissel. "Bij dit soort uitbraken zie je altijd na een initieel aarzelend begin plotseling een sterke toename van het aantal gevallen."
Nou, gelukkig zitten ze er bovenop.
Dichtbevolktheid van een land, feit dat we net een vakantieperiode hebben gehad waarin veel mensen op skivakantie zijn geweest in besmet gebied.quote:![]()
Het lijkt wel alsof ze nog nooit gehoord hebben van incubatietijd.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:32 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wel respect dat ze zo'n kekke infographic in notime uit de grond hebben weten te stampen, dat doen die chinezen ons niet na
https://twitter.com/GGDGr(...)284200759296/photo/1
Net als die paar artsen die even de risicogebieden gingen opzoeken en besmet raakten.![]()
En, had ‘ie het leuk gehad?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:27 schreef -Wereld- het volgende:
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Carnavalquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Dichtbevolktheid van een land, feit dat we net een vakantieperiode hebben gehad waarin veel mensen op skivakantie zijn geweest in besmet gebied.![]()
twitter:GGDGroningen twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 14:29:23De studenten zijn inmiddels vertrokken en wij sluiten onze berichtgeving voor dit moment af. Wil je alle informatie nalezen? Dat kan hier: https://t.co/w9tDpiwjf0 Heb je nog vragen over #corona? Morgen is ons informatienummer (050 367 4000) geopend van 9.00uur tot 13.00uur. https://t.co/Ae5AC9tcNe reageer retweet
![]()
zijn Malta en Moldavië nu ook geraakt door het virus?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:33 schreef heywoodu het volgende:
Cyprus is de last man standing in de EU.![]()
![]()
Het is niet zo dat mensen elkaar op straat aansteken.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:29 schreef Drekkoning het volgende:
Ja, en hoe dichtbevolkt zijn die landen in vergelijking met Nederland?
Dus de afstand die men moet afleggen naar een supermarkt, school, de werkkring of event is minder relevant.![]()
heywoodu
![]()
Malta vandaag, Moldavië al een tijdje.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:34 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
zijn Malta en Moldavië nu ook geraakt door het virus?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Malta een 12 jarig meisje dacht ik. Vanochtend bekend gewordenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:34 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
zijn Malta en Moldavië nu ook geraakt door het virus?"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
ai! Knap dat Cyprus het dan nog volhoudt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Malta vandaag, Moldavië al een tijdje.![]()
Maar volgens Jaap van Dissel zijn kinderen niet besmettelijkquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:35 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Malta een 12 jarig meisje dacht ik. Vanochtend bekend geworden
Deze magische eigenschap heeft hij er zelf bij gedacht![]()
Plenty landen hebben dichtbevolkte gebieden, hebben een bevolking die op vakantie gaat naar Italië of China en hebben inkomende vluchten uit Italië, China of beide.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:33 schreef Blik het volgende:
Dichtbevolktheid van een land, feit dat we net een vakantieperiode hebben gehad waarin veel mensen op skivakantie zijn geweest in besmet gebied.![]()
Dit werkt niet meer.tegenwoordig zijn de “complottheorieën” meer op waarheid berust dan de mainstreammediaquote:![]()
Zou je wat kunnen? Wat een vage vraag.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:34 schreef kilon het volgende:
Wij 60 erbij. België 65. Zou het dan toch kunnen?![]()
Klopt, maar je komt er wel overheen hoop ik?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:37 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dit topic niet. beetje verwarrend.![]()
heywoodu
![]()
Nee, aan het begin heette het (het virus dus) 2019-nCoVquote:
Logisch, want een definitieve naam komt pas later.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Er is waarschijnlijk om paniek te voorkomen via de officiële kanalen eerst gesproken over corona, covid en daarna pas sars.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:37 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dit topic niet. beetje verwarrend.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 14:40:49 ]![]()
Oh, ben je zo gevoelig daarvoor dat dit al paniek voor je is? Heb je dat met meer prikkels?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:40 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Twitter en fok, de barometers van de samenleving![]()
Nee.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:36 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Dit werkt niet meer.tegenwoordig zijn de “complottheorieën” meer op waarheid berust dan de mainstreammedia![]()
daarom officiële kanalen niet te serieus nemen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Er is waarschijnlijk om paniek te voorkomen via de officiële kanalen eerst gesproken over corona, covid en daarna pas sars.![]()
quote:Trump alludes to 'natural ability' in medicine
US President Donald Trump has suggested he might have "a natural ability" in medical research, as his government fended off criticism of an inadequate response to the coronavirus outbreak.
On a tour of the Centers for Disease Control and Prevention in Atlanta, he told reporters: “I like this stuff. I really get it."
Mr Trump said he had had a “great, super-genius uncle” who taught at the Massachusetts Institute of Technology.
“People are really surprised I understand this stuff. Every one of these doctors said, ‘How do you know so much about this?’ Maybe I have a natural ability. Maybe I should have done that instead of running for president.”
https://www.bbc.co.uk/news/live/world-us-canada-51781573
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Ik constateer de paniek, ik ervaar het niet. Wat zou dan een betere term zijn? Grote ophef?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Oh, ben je zo gevoelig daarvoor dat dit al paniek voor je is? Heb je dat met meer prikkels?![]()
Vergeet niet het geheel onafhankelijke preppers.nl. ofja een klein webshopje zit er dan toch wel aan vast. Maar alleen om demense te helpen hoorquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:40 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Twitter en fok, de barometers van de samenleving![]()
quote:14:42
Arts-microbioloog Marc Bonten van het UMC Utrecht: ,,Omdat we elke dag een toename zien van patiënten van wie we niet weten waar ze het hebben opgelopen, duidt dit erop dat de kans groot is dat er ook in Nederland verspreiding plaatsvindt. Dat is hoogstwaarschijnlijk de start van een epidemie in Nederland."![]()
Verontwaardigde verbijstering misschien?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:42 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik constateer de paniek, ik ervaar het niet. Wat zou dan een betere term zijn? Grote ophef?![]()
Intussen neem ik geen enkele bron meer serieus. Incluis mezelfquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:42 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
daarom officiële kanalen niet te serieus nemen.![]()
is het nou zó moeilijk om wat informatie te geven
aan al diegenen die twijfelen of zij ook besmet zijn?
steeds opnieuw lees ik dezelfde nietszeggende tekst:
.....verblijven momenteel in thuisisolatie. Hun klachten zijn mild.
mild! verder niks! allemaal!
![]()
alweer n arts, nu in Amersfoort, een arts kan toch gewoon omschrijven waar zijn milde klachten precies uit bestaan?
-temp?
-hoe vaak hoesten?
-steeds vaker?
-iets opgehoest?
-diep inademen mogelijk?
-geluid bij ademhaling?uiteindelijk lukt altijd alles![]()
Als jij denkt dat een vakantieperiode, waarin relatief veel mensen naar besmet gebied gaan omdat het een populair wintersportgebied is, geen impact heeft op het aantal besmettingen in een land. Dan zijn we volgens mij snel klaar met de discussiequote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:36 schreef Za het volgende:
[..]
Plenty landen hebben dichtbevolkte gebieden, hebben een bevolking die op vakantie gaat naar Italië of China en hebben inkomende vluchten uit Italië, China of beide.
Snap best dat je de zwarte piet wilt uitdelen aan het rivm, maar sommige factoren hebben wel degelijk een bepalende factor. Al is het maar dat 65% vd besmettingen ook daadwerkelijk in het buitenland is geweest, geeft genoeg blijk van dat dat direct een grote bepalende factor is![]()
Neequote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:43 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Epstein heeft wel zelfmoord gepleegd?![]()
Ja jezus, moeten ze alles op gaan noemen waar ze geen last van hebben?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:43 schreef eigendeegcookie het volgende:
![]()
alweer n arts, nu in Amersfoort, een arts kan toch gewoon omschrijven waar zijn milde klachten precies uit bestaan?
-temp?
-hoe vaak hoesten?
-steeds vaker?
-iets opgehoest?
-diep inademen mogelijk?
-geluid bij ademhaling?![]()
Hoeveel zijn er al genezen? Die aantallen mogen ondertussen ook wel bekendgemaakt worden toch?The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Dit is wel een paar keer aangegeven al? Verkoudheidsklachten / hoesten zonder koorts. Dat is in elk geval wat ik er onder versta. Daarna krijg je 'normale' griepklachten, met koorts dus tot laten we zeggen 39,5 graden C. Daarboven wordt het serieuzer,zeker icm stevige hoestbuienquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:43 schreef eigendeegcookie het volgende:
![]()
-temp?
-hoe vaak hoesten?
-steeds vaker?
-iets opgehoest?
-diep inademen mogelijk?
in nl of wereldwijd?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hoeveel zijn er al genezen? Die aantallen mogen ondertussen ook wel bekendgemaakt worden toch?![]()
Nog niemand?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hoeveel zijn er al genezen? Die aantallen mogen ondertussen ook wel bekendgemaakt worden toch?![]()
Gohquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:33 schreef Grishenko_ het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)88-besmettingen.html
Een eerste forse stijging van het aantal coronagevallen in Nederland werd donderdag zichtbaar. "Een bekend fenomeen", aldus RIVM-baas Jaap van Dissel. "Bij dit soort uitbraken zie je altijd na een initieel aarzelend begin plotseling een sterke toename van het aantal gevallen."
Nou, gelukkig zitten ze er bovenop.You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
In Nederland. Van een boel andere landen zijn wel cijfers bekend.quote:De eerste paar met milde klachten zullen er toch al wel overheen zijn?quote:The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
We houden ons hier niet bezig met de andere, positievere kant van het verhaal. Dat doe je maar bij libelle.nl ofzoquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Jij hebt betere informatie. Houd mij op de hoogte, wil niets missen....quote:
Behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden.![]()
Oh mijn Godquote:
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Nee ik begreep bruine billen broekpoep.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:43 schreef eigendeegcookie het volgende:
![]()
-temp?
-hoe vaak hoesten?
-steeds vaker?
-iets opgehoest?
-diep inademen mogelijk?
Dat is alleen bij mensen die geen wc papier gehamsterd hebbenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:48 schreef wjb033 het volgende:
[..]
Nee ik begreep bruine billen broekpoep.![]()
heywoodu
![]()
Kim Jong-un is dan ook een alleskunner, net als zijn vader en opaquote:
Oh wacht.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Mild is alles tot aan ziekenhuisopname.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:43 schreef eigendeegcookie het volgende:
![]()
-temp?
-hoe vaak hoesten?
-steeds vaker?
-iets opgehoest?
-diep inademen mogelijk?
-geluid bij ademhaling?
Vanaf ziekenhuisopname nodig is ernstig.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja lachen ...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:00 schreef Kekster het volgende:
0,0011% van Nederland nu besmet. Gaat die Harvard professor toch gelijk krijgen![]()
We staan pas aan het begin he. Over een half jaar nog eens kijkenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:00 schreef Kekster het volgende:
0,0011% van Nederland nu besmet. Gaat die Harvard professor toch gelijk krijgen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Je beschrijft 3 fasen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit is wel een paar keer aangegeven al? Verkoudheidsklachten / hoesten zonder koorts. Dat is in elk geval wat ik er onder versta. Daarna krijg je 'normale' griepklachten, met koorts dus tot laten we zeggen 39,5 graden C. Daarboven wordt het serieuzer,zeker icm stevige hoestbuien
Is alleen de eerste fase mild?
Of de eerste 2?
Zijn er afwijkingen in het ziekteverloop onder degenen met de diagnose?uiteindelijk lukt altijd alles![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:01 schreef vosss het volgende:
[..]
We staan pas aan het begin he. Over een half jaar nog eens kijken
paniek paniekquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:00 schreef Kekster het volgende:
0,0011% van Nederland nu besmet. Gaat die Harvard professor toch gelijk krijgen![]()
Ik was met mijn man in de super en nieste in mijn sjaal.
Als ik nies komt daar best wat geluid bij vrij, ik kan dat niet zachtjes.
Mijn man, nuchter van aard en vind het allemaal niet zo spannend als ik, zegt vervolgens 'volgende keer graag in de elleboog'. De schuchtere blikken van omstanders waren best amusant.![]()
![]()
Klopt, maar hebben we over een half jaar 6,8-12 miljoen besmettingen denk je?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:01 schreef vosss het volgende:
[..]
We staan pas aan het begin he. Over een half jaar nog eens kijken![]()
Nou, jullie hebben humor zeg. Ik kom niet meer bij.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:04 schreef Tris het volgende:
Mijn man, nuchter van aard en vind het allemaal niet zo spannend als ik, zegt vervolgens 'volgende keer graag in de elleboog'. De schuchtere blikken van omstanders waren best amusant."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Ik zou het niet weten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:04 schreef Kekster het volgende:
[..]
Klopt, maar hebben we over een half jaar 6,8-12 miljoen besmettingen denk je?
Ik hoop van niet
vosss is de naam,
Maar als je in tig landen al hun zorgapparaat finaal vast ziet lopen dan heb ik er geen hele goeie hoop op dat dat beter gaat uitpakken hier in Nederland.
vosss is de naam,
Nee, ik beschrijf 3 vormen. Zelf verzonnen obv wat ik in het nieuws tegen kom. Ze hoeven elkaar niet op te volgen dus het zijn geen fasen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:02 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Je beschrijft 3 fasen.
Is alleen de eerste fase mild?
Of de eerste 2?
Zijn er afwijkingen in het ziekteverloop onder degenen met de diagnose?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 15:07:20 ]![]()
Dat gaat niet gebeuren, omdat over er binnen nu en een week wel maatregelen genomen gaan worden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:04 schreef Kekster het volgende:
[..]
Klopt, maar hebben we over een half jaar 6,8-12 miljoen besmettingen denk je?
Het verzoek om thuis te blijven aan de Brabanders was puur even een verzoek, of het goedschiks kan.
Als er helemaal niet ingegrepen gaan worden dan gaan we flinke aantallen zien. In elk geval tot aan het aantal beschikbare testkits.![]()
Na alle Lean projecten om alle 'waste' te reduceren en alles minimaal in te steken.... Forget it iddquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:07 schreef vosss het volgende:
Maar als je in tig landen al hun zorgapparaat finaal vast ziet lopen dan heb ik er geen hele goeie hoop op dat dat beter gaat uitpakken hier in Nederland.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Gaan we het nog indammen of laten we alles maar los. Ga nou eens proactief worden niet reactief. Man man man. Over een week zitten we straks over de duizend met een tiental dooien.![]()
Helpen de ervaringen van dit stel?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:43 schreef eigendeegcookie het volgende:
![]()
-temp?
-hoe vaak hoesten?
-steeds vaker?
-iets opgehoest?
-diep inademen mogelijk?
-geluid bij ademhaling?
https://www.bd.nl/dossier(...)ona-hebben~a02fd588/
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-klaasen-waalwijk-0I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.![]()
Trump alludes to 'natural ability' in medicine
US President Donald Trump has suggested he might have "a natural ability" in medical research, as his government fended off criticism of an inadequate response to the coronavirus outbreak.
On a tour of the Centers for Disease Control and Prevention in Atlanta, he told reporters: “I like this stuff. I really get it."
Mr Trump said he had had a “great, super-genius uncle” who taught at the Massachusetts Institute of Technology.
“People are really surprised I understand this stuff. Every one of these doctors said, ‘How do you know so much about this?’ Maybe I have a natural ability. Maybe I should have done that instead of running for president.”Wacht, hebben we het echt over dezelfde kneus Donald als degene die een paar dagen terug nog vroeg of het griepvaccin gebruikt kon worden als middel tegen de Corona Carona?quote:
https://www.indy100.com/a(...)-us-symptoms-9372566
(kijk het filmpje!!)
https://www.welingelichte(...)gen-coronavirus.html
https://www.politico.com/(...)cine-rhetoric-121796
#meconfused"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Nee, nee, en nogmaals nee! Op FOK! is geen plaats voor nuance, enkel massahysterie. Snap dat nu eens, verdomme.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren, omdat over er binnen nu en een week wel maatregelen genomen gaan worden.
Het verzoek om thuis te blijven aan de Brabanders was puur even een verzoek, of het goedschiks kan.
Als er helemaal niet ingegrepen gaan worden dan gaan we flinke aantallen zien. In elk geval tot aan het aantal beschikbare testkits."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Zalig zijn de onwetendenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:12 schreef Salina het volgende:
“People are really surprised I understand this stuff. Every one of these doctors said, ‘How do you know so much about this?’ Maybe I have a natural ability. Maybe I should have done that instead of running for president.”
[..]
Wacht, hebben we het echt over dezelfde kneus Donald als degene die een paar dagen terug nog vroeg of het griepvaccin gebruikt kon worden als middel tegen de Corona Carona?
(kijk het filmpje!!)
#meconfused
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nou, als hij nog niet had bewezen dat hij een mongol was, is het bij deze officieel verklaard.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:12 schreef Salina het volgende:
[..]
Wacht, hebben we het echt over dezelfde kneus Donald als degene die een paar dagen terug nog vroeg of het griepvaccin gebruikt kon worden als middel tegen de Corona Carona?
(kijk het filmpje!!)
#meconfused
Uiteraard een grapje, hij heeft namelijk allang bewezen mentaal beperkt te zijn."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Het seizoen 2018-2019 kende in Nederland 400.000 griepgevallen.
In dat licht zijn de griepjes-roepers toch ook eigenlijk best paniekzaaiers.![]()
Zijn er (pas) 4 met klachten...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:29 schreef -Wereld- het volgende:
Die 900 mensen van Vindicat zitten niet eens in quarantaine..Narf!![]()
Chinees 'coronahotel' ingestort
In Quanzhou, aan de westkust van China, is een hotel ingestort waar coronapatiënten in quarantaine zaten. Dat melden Chinese staatsmedia en persbureau Reuters. Volgens het dagblad People's Daily, de grootste staatskrant van China, zouden er 70 mensen vastzitten onder het puin. Van hen zouden 23 patiënten inmiddels zijn gered.
NOS![]()
En toen gingen er al massaal geplande ingrepen niet door omdat er een enorm tekort aan bedden en personeel wasquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:16 schreef Toefjes het volgende:
In dat licht zijn de griepjes-roepers toch ook eigenlijk best paniekzaaiers.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hele zware griep datquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:18 schreef bitterbal het volgende:
In Quanzhou, aan de westkust van China, is een hotel ingestort waar coronapatiënten in quarantaine zaten. Dat melden Chinese staatsmedia en persbureau Reuters. Volgens het dagblad People's Daily, de grootste staatskrant van China, zouden er 70 mensen vastzitten onder het puin. Van hen zouden 23 patiënten inmiddels zijn gered.
NOSOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:16 schreef Toefjes het volgende:
In dat licht zijn de griepjes-roepers toch ook eigenlijk best paniekzaaiers.![]()
![]()
Over een paar weken gaan de berken weer bloeien. Gaat leuk worden met al die zwakzinnigen die er rondlopen en bij elke kuch en nies je van Corona verdenken.![]()
De griep maakt meer slachtoffers dan die 70 mensen die vastzitten onder het puin. Lekker belangrijk.quote:![]()
Hoe kan er nou plots een hotel instorten? Hebben ze daar geen bouwwetgeving?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:18 schreef bitterbal het volgende:
NOS![]()
Met zwaar bedoelde hij/zij dat het gewicht van de griep een gebouw in liet storten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De griep maakt meer slachtoffers dan die 70 mensen die vastzitten onder het puin. Lekker belangrijk.![]()
Als ze zo'n hotel in een week uit de grond stampen zullen er wel wat bouwvoorschriften worden overgeslagen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hoe kan er nou plots een hotel instorten? Hebben ze daar geen bouwwetgeving?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Oowwww ja zoquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:23 schreef -river- het volgende:
[..]
Met zwaar bedoelde hij dat het gewicht va de griep een gebouw in liet storten.![]()
![]()
Vandaag zijn er 7 nieuwe besmettingen bevestigd in de regio Utrecht. De besmette personen komen uit de gemeenten Houten, De Bilt en Stichtse Vecht. De meerderheid is op vakantie geweest in Italië.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:03 schreef Jojoke het volgende:
Zijn de gevallen in Utrecht allemaal herleidbaar of is daar ook al lokale verspreiding?
Bron: GGD utrecht![]()
Het houdt daar maar niet op.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:18 schreef bitterbal het volgende:
NOS![]()
Alleen Friesland en Groningen zijn nog niet gevallen. Rest van Nederland is besmet..
Heel interessant!Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De griep maakt meer slachtoffers dan die 70 mensen die vastzitten onder het puin. Lekker belangrijk.quote:
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het zit die mensen echt niet meequote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als ze zo'n hotel in een week uit de grond stampen zullen er wel wat bouwvoorschriften worden overgeslagen.![]()
![]()
Log ff in op je facebook en post het daar ipv hier.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:04 schreef Tris het volgende:
Mijn man, nuchter van aard en vind het allemaal niet zo spannend als ik, zegt vervolgens 'volgende keer graag in de elleboog'. De schuchtere blikken van omstanders waren best amusant.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Ik denk dat vooral filmpjes op internet uit China de mensen bang maakt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:16 schreef Toefjes het volgende:
In dat licht zijn de griepjes-roepers toch ook eigenlijk best paniekzaaiers.
Ziekenhuizen vol lijken, busjes vol lijken, mensen die rondlopen met vuurwapens door de buurten in quarantaine, mensen die op straat neerpleuren, lijken in de straten, deuren van appartementencomplexen die worden dichtgelast, een telefoontje naar een crematorium met een gestresste medewerder enz. enz.
Uit Iran zag ik ook een filmpje met mensen die op straat liggen, maar is het echt? Wanneer is het gefilmd enz?
Ik ga pas echt bang worden als in Nederland jonge, kerngezonde mensen ineens dood gaan. Ik zeg niet dat het niets is, maar men blaast het wel een beetje op. Handen vaker wassen, niet met je vingers aan je gezicht zitten is al een goed begin.
Mijn vrouw werkt in het ziekenhuis waar twee medewerkers zijn besmet en ze mag morgen weer aan het werk. Misschien komt ze terug om corona te verspreiden en misschien wel niet. Ik zal haar wel in quarantaine zetten als ze thuis komt.![]()
![]()
Misschien is de rest in Brabant geweestquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:25 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Vandaag zijn er 7 nieuwe besmettingen bevestigd in de regio Utrecht. De besmette personen komen uit de gemeenten Houten, De Bilt en Stichtse Vecht. De meerderheid is op vakantie geweest in Italië.
Bron: GGD utrecht![]()
![]()
Nou nou, niet zo zwaar op de hand hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:05 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nou, jullie hebben humor zeg. Ik kom niet meer bij.
Werd gewoon terloops zo uitgesproken, deden het niet eens als expres grapje.![]()
Eensquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:41 schreef Caland het volgende:
Iedereen had gewoon wat meer naar 0fux moeten luisteren
@:doublepain
Had het al voorspelt, wacht aflevering van vanavond af wat ik nu kan doen![]()
Friezen en Groningers houden niet van Noord-Italië, dus er hoeft ook niemand getest te worden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:25 schreef Captain_Ghost het volgende:
Alleen Friesland en Groningen zijn nog niet gevallen. Rest van Nederland is besmet..
Heel interessant!![]()
Groningen heeft er 900 hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:25 schreef Captain_Ghost het volgende:
Heel interessant!The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Volgens mij beginnen de jongens en meiden van BNO News een beetje vermoeid te raken.![]()
Peru is ook "gevallen" begreep ik (gisteren/vannacht) maar staat niet op de lijst."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Data leeftijden van Europa erbij geplakt (Age/ Death EUR).
Italië (51) is niet helemaal compleet, Frankrijk (2) ook niet (staat ook even in de spreadsheet van Age/ Death ratio (known) hoeveel ik er mis.Zodra ik complete cijfers heb probeer ik die ook toe te voegen. Dit om een beetje een beeld te krijgen van de leeftijden in Europa.
Alle bronnen te vinden in (ages (data input).
NL/ BE tabellen geupdate
Spreadsheet hier voor die te lui zijn om naar OP te gaan
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Het rivm zal ook wel gebruik maken van zijn enorme kennis.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:29 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Eens
Had het al voorspelt, wacht aflevering van vanavond af wat ik nu kan doenOp woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D![]()
Mijn manager zou kippenvel krijgen als hij zulke heldere Excel-rapportages van ons zou krijgenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:35 schreef joyvke het volgende:
Italië (51) is niet helemaal compleet, Frankrijk (2) ook niet (staat ook even in de spreadsheet van Age/ Death ratio (known) hoeveel ik er mis.Zodra ik complete cijfers heb probeer ik die ook toe te voegen. Dit om een beetje een beeld te krijgen van de leeftijden in Europa.
NL/ BE tabellen geupdate
Spreadsheet hier voor die te lui zijn om naar OP te gaan
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Ik ga zo naar een bierfestival. Paar honderd man op een kluitje, glazen, spoelbakken, biertappen, bakken met hapjes... living on the edge.![]()
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Vier Groningse Vindicat studenten getest op coronavirus
GRONINGEN - Van de ongeveer negenhonderd Groningse studenten die op skivakantie waren in een corona-risicogebied in Sestriere in Italië zijn vier studenten getest op het coronavirus. De GGD Groningen maakt vanwege privacy-overwegingen deze uitslagen niet bekend. Wel laat de GGD weten dat tot dusver geen positieve testuitslagen zijn gemeld in de provincie Groningen. Mocht er positief getest worden, dan zal de GGD bron- en contactonderzoek starten.
De eerste bussen met Vindicat-leden kwamen zaterdagochtend aan in Groningen. Ze zijn opgevangen op een afgesloten terrein bij sportcentrum Kardinge. Een voor een stappen de corpsleden uit de bus. „De commotie is begrijpelijk”, vertelt rector Floris Hamann van Vindicat bij terugkomst aan De Telegraaf.
De studenten keerden een dag eerder terug dan gepland. Met ongeveer veertien bussen vertrokken ze vrijdag in twee clusters.
De studenten verschuilen zich deels in hoodies. Tegelijkertijd is de sfeer uitgelaten, er worden duimen in de lucht gestoken. De komst van de studenten houdt de gemoederen al een tijdje bezig, al zijn er vandaag weinig pottenkijkers. Een dozijn journalisten en wat verbaasde kinderen die gaan zwemmen vormen het welkomstcomité.
Rector Floris Hamann – ook hij voelt zich goed – begrijpt de consternatie over de studentenreis. Hij noemt de ophef ’begrijpelijk’. „Het advies was: we hoeven niet terug. Maar de dynamiek veranderde vanaf dinsdagavond. Hoewel het leven in het dorp zelf gewoon doorging, hebben we zelf besloten om terug te keren. Vooral vanwege zorgen bij leden en familie. Samen uit, samen thuis. We zijn met een goed gevoel teruggereden en zijn blij met de begeleiding.”
Burgemeester: studenten niet isoleren
Ook de Groningse burgemeester Koen Schuiling is aanwezig. „Vindicat heeft de adviezen in acht gekomen. Dan komt het goed”, reageert hij. Volgens hem is de roep om isolatie onterecht. „Dat is allemaal niet nodig. De instanties gaan nu evalueren. Alle contacten, alle namen zijn bekend.”
De eerste bussen met Vindicat-leden kwamen zaterdagochtend aan in Groningen. Ze zijn opgevangen op een afgesloten terrein bij sportcentrum Kardinge. Een voor een stappen de corpsleden uit de bus. „De commotie is begrijpelijk”, vertelt rector Floris Hamann van Vindicat bij terugkomst aan De Telegraaf.
De studenten keerden een dag eerder terug dan gepland. Met ongeveer veertien bussen vertrokken ze vrijdag in twee clusters.
BEKIJK OOK:
RIVM: ’Studenten Vindicat moeten zichzelf in de gaten houden’
De studenten verschuilen zich deels in hoodies. Tegelijkertijd is de sfeer uitgelaten, er worden duimen in de lucht gestoken. De komst van de studenten houdt de gemoederen al een tijdje bezig, al zijn er vandaag weinig pottenkijkers. Een dozijn journalisten en wat verbaasde kinderen die gaan zwemmen vormen het welkomstcomité.
Ⓒ JOS SCHUURMAN
Rector Floris Hamann – ook hij voelt zich goed – begrijpt de consternatie over de studentenreis. Hij noemt de ophef ’begrijpelijk’. „Het advies was: we hoeven niet terug. Maar de dynamiek veranderde vanaf dinsdagavond. Hoewel het leven in het dorp zelf gewoon doorging, hebben we zelf besloten om terug te keren. Vooral vanwege zorgen bij leden en familie. Samen uit, samen thuis. We zijn met een goed gevoel teruggereden en zijn blij met de begeleiding.”
Burgemeester: studenten niet isoleren
Ook de Groningse burgemeester Koen Schuiling is aanwezig. „Vindicat heeft de adviezen in acht gekomen. Dan komt het goed”, reageert hij. Volgens hem is de roep om isolatie onterecht. „Dat is allemaal niet nodig. De instanties gaan nu evalueren. Alle contacten, alle namen zijn bekend.”
Rector Floris Hamann reageert op vragen van journalisten.
Rector Floris Hamann reageert op vragen van journalisten.Ⓒ JOS SCHUURMAN
„Er gelden maatregelen rond hygiëne. Hou je aan de GGD-adviezen, zeggen wij. Maar tienduizenden mensen zijn ook nu weer onderweg. Risicoloos leven is niet te garanderen. Het coronavirus komt ook naar ons toe”, aldus de burgemeester. „Groningen is nu nog een van de weinige plekken waar het niet is. Dat komt.”
GGD-directeur Jos Rietveld heeft de studenten al gesproken. „We gaven ze adviezen: heb je klachten, kom dan uit de bus. Dat is nog niet gebeurd. We waren voortdurend in contact met ze, ze waren bereidwillig.” De studenten hebben folders van de GGD meegekregen.
De groep vertrok vorige week zaterdag naar eigen zeggen „na overleg met experts”, toen in de omgeving van het reisdoel al diverse coronabesmettingen waren. Dinsdag volgde het aangescherpte advies om het noorden van Italië alleen te bezoeken als dat echt nodig is. Tot nu toe zijn er geen aanwijzingen dat er studenten besmet zijn.
Voetbalclub weigert wedstrijd
In Groningen is veel boosheid over het besluit van de studenten om, ondanks de situatie aldaar, toch af te reizen. Een voetbalteam wil zondag niet tegen een studentenclub spelen die gelieerd is aan Vindicat. „Ik heb een vrouw en een kind thuis”, aldus aanvallende middenvelder Samad Faraouni van Groninger Boys.
Die beslissing is ’de keuze van de club zelf’, reageert rector Hamann van Vindicat.
https://www.telegraaf.nl/(...)etest-op-coronavirus
Lol, en de Brabanders moeten thuis blijven![]()
![]()
Heb jij dit zelf gemaakt?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:35 schreef joyvke het volgende:
NL/ BE tabellen geupdate
Spreadsheet hier voor die te lui zijn om naar OP te gaan![]()
Ik zie veel mooie schema's, wereldkaarten, livetrackers m.b.t. dit virus trouwens.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Alles onder de 40 is wel redelijk veilig? Ik bid voor god dat mijn ouders het alleen niet krijgen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:35 schreef joyvke het volgende:
NL/ BE tabellen geupdate
Spreadsheet hier voor die te lui zijn om naar OP te gaan![]()
Dus vanmorgen hadden nul studenten klachten en nu zijn er toch 4 getest? Hm...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:40 schreef -river- het volgende:
. De GGD Groningen maakt vanwege privacy-overwegingen deze uitslagen niet bekend.
Wat nep allemaal![]()
Diamond Princess passenger dies, bringing ship's death toll to seven: NHK
> Statista grafiek tot 6 maart over de besmette Diamon Princess passengers
Momenteel besmet: 649
Hersteld: 40
Overleden: 7
[ Bericht 15% gewijzigd door Mr.Silencer op 07-03-2020 16:00:18 ]![]()
Dat is nog niet klaar door vrees ik.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:41 schreef Greys het volgende:
Dus vanmorgen hadden nul studenten klachten en nu zijn er toch 4 getest? Hm...Juin uit Eigen Tuin!![]()
Lekker! Enjoy.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:40 schreef Felixa het volgende:
Ik ga zo naar een bierfestival. Paar honderd man op een kluitje, glazen, spoelbakken, biertappen, bakken met hapjes... living on the edge.![]()
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Trump bashen zonder zelf te weten waarover men spreekt is een gedrocht.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:12 schreef Salina het volgende:
[..]
(kijk het filmpje!!)
#meconfused
Er zijn tal van vaccinaties voor compleet andere virussen, zoals bv die voor rode hond die als bijvangst coronavirussen hebben.
Dat zou tevens de reden zijn dat kinderen niet snel het coronavirus oplopen.![]()
Noord-Nederland had een week eerder vakantie dan de rest van Nederland, en viert geen carnaval.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Friezen en Groningers houden niet van Noord-Italië, dus er hoeft ook niemand getest te worden.
Dit is best logischIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Ze dachten eerst waarschijnlijk dat het een SOA was, net als de rest die heeft.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:41 schreef Greys het volgende:
Dus vanmorgen hadden nul studenten klachten en nu zijn er toch 4 getest? Hm...![]()
Iedereen is boos op een paar studenten uit Groningen, terwijl heel Brabant hoest en gewoon vrij rond loopt.
![]()
Heel brabantquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:50 schreef Collide het volgende:
Iedereen is boos op een paar studenten uit Groningen, terwijl heel Brabant hoest en gewoon vrij rond loopt.
![]()
Zeker een week of 2 niet gehoest en op het werk zelden iemand horen hoesten of niezen![]()
“Vreemd” iddquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:48 schreef -river- het volgende:
[..]
Dagelijks maken ze bekend hoeveel en waar en bij hun gelden spontaan privacy overwegingen.![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:45 schreef Za het volgende:
[..]
Trump bashen zonder zelf te weten waarover men spreekt is een gedrocht.![]()
Fan van Trumpie zeker? Gevoelige snaar geraakt toevallig?
Het verschil tussen Trumpie en mij is dat IK niet hoef te weten waar ik over spreek. Hij is verantwoordelijk voor een heel land, wereldleider zelfs, zit aan tafel met de beste medici en virologen van de wereld. Hij is degene die constant domme uitspraken doet die door zijn beste medewerkers - ter plekke en in het openbaar - worden ontkracht of tegengesproken.
Gedrocht? Niet weten waar men over spreekt?
Donald kreeg snel een "nee" te horen toen hij vroeg of een griepvaccin toegepast kon worden op het caronavirus. Nough said."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ja, met alle data die ik kan vinden. De cijfers komen voornamelijk van BNO/ Worldmeters af. De death cases is veel bronnen opgraven (niet elke overledenen staat in de sources qua leeftijd). En voor Italie is het ook wat lastiger omdat ze elke keer in absolute getallen praten en spreken van en alleen aangeven dat het grootste gedeelte 80+ is bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:41 schreef Salina het volgende:
[..]
Heb jij dit zelf gemaakt?![]()
Ik zie veel mooie schema's, wereldkaarten, livetrackers m.b.t. dit virus trouwens.Aw! In een ver verleden heb ik Oracle gedaan tijdens mijn opleiding ICT-Beheer (in 2001..). Dit is niet hetzelfde, maar ik vond het toen ook belangrijk om het overzichtelijk en helder te houdenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mijn manager zou kippenvel krijgen als hij zulke heldere Excel-rapportages van ons zou krijgen.
Daar lijkt het op dit moment wel op in ieder geval.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:41 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Alles onder de 40 is wel redelijk veilig? Ik bid voor god dat mijn ouders het alleen niet krijgen.
En zelfde hier. Mijn ouders zijn op leeftijd en beide niet 100% (maar voor mijn vader maak ik me nog het meeste druk).
Nu moet ik wel zeggen dat bij een hele hoop bekende overledenen 1 of meerdere comorbiditeiten meespeelde van wat ik uit de nieuwsberichten kon opmaken.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Misschien moet je dit even kijken...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:28 schreef JK het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral filmpjes op internet uit China de mensen bang maakt.
Ziekenhuizen vol lijken, busjes vol lijken, mensen die rondlopen met vuurwapens door de buurten in quarantaine, mensen die op straat neerpleuren, lijken in de straten, deuren van appartementencomplexen die worden dichtgelast, een telefoontje naar een crematorium met een gestresste medewerder enz. enz.
Uit Iran zag ik ook een filmpje met mensen die op straat liggen, maar is het echt? Wanneer is het gefilmd enz?
Ik ga pas echt bang worden als in Nederland jonge, kerngezonde mensen ineens dood gaan. Ik zeg niet dat het niets is, maar men blaast het wel een beetje op. Handen vaker wassen, niet met je vingers aan je gezicht zitten is al een goed begin.
Mijn vrouw werkt in het ziekenhuis waar twee medewerkers zijn besmet en ze mag morgen weer aan het werk. Misschien komt ze terug om corona te verspreiden en misschien wel niet. Ik zal haar wel in quarantaine zetten als ze thuis komt.
ziekenhuis in Italië. https://www.la7.it/piazza(...)QHNBOKKTqq5eZOMOMgq0![]()
Ripquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:40 schreef Felixa het volgende:
![]()
Lijkt me niet overbodig als je ziet wat voor reacties er kwamen op het feit dat ze zijn gaan skiën.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:48 schreef -river- het volgende:
[..]
Dagelijks maken ze bekend hoeveel en waar en bij hun gelden spontaan privacy overwegingen.![]()
Netjes! Ga zo door.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:53 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ja, met alle data die ik kan vinden. De cijfers komen voornamelijk van BNO/ Worldmeters af. De death cases is veel bronnen opgraven (niet elke overledenen staat in de sources qua leeftijd). En voor Italie is het ook wat lastiger omdat ze elke keer in absolute getallen praten en spreken van en alleen aangeven dat het grootste gedeelte 80+ is bijvoorbeeld).
[..]
Aw! In een ver verleden heb ik Oracle gedaan tijdens mijn opleiding ICT-Beheer (in 2001..). Dit is niet hetzelfde, maar ik vond het toen ook belangrijk om het overzichtelijk en helder te houden.
[..]
Daar lijkt het op dit moment wel op in ieder geval.
En zelfde hier. Mijn ouders zijn op leeftijd en beide niet 100% (maar voor mijn vader maak ik me nog het meeste druk).
Nu moet ik wel zeggen dat bij een hele hoop bekende overledenen 1 of meerdere comorbiditeiten meespeelde van wat ik uit de nieuwsberichten kon opmaken.![]()
![]()
Ieder zijn of haar kwaliteiten, maar dit ziet er wel serieus mooi uit. Waarvoor dank."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
"Hoest" is gewoon Brabants voor "Hoe is het?"quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:50 schreef Collide het volgende:
![]()
![]()
Wanneer zat Italie eigenlijk op ~200? Kunnen we een beetje een voorspelling maken hoe lang het duurt voordat er zo'n 4000 in NL zijn.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hoe zit het nu met die S- en L-varianten van Covid19, waarvan de eerste de snelverspreidende niet-zo-ziekmakende is en de tweede de niet zo snelverspreidende veel dodelijker versie?
Is al bekend van welke variant de besmettingen in Nederland zijn of is daar per patiënt een nieuwe test voor nodig?![]()
Echt heel veel respect voor die medewerkers daar. Poe hey.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:53 schreef Markesh het volgende:
[..]
Misschien moet je dit even kijken...
ziekenhuis in Italië. https://www.la7.it/piazza(...)QHNBOKKTqq5eZOMOMgq0
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Duitsland nog 0 doden, ook knap.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Children are laughing and playing in the sunquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Echt heel veel respect voor die medewerkers daar. Poe hey.![]()
Ja. Die hebben er geen of nauwelijks last van.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:58 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Children are laughing and playing in the sun
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dag 4 23-2: 157 (3 doden)quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:56 schreef Discombobulate het volgende:
Wanneer zat Italie eigenlijk op ~200? Kunnen we een beetje een voorspelling maken hoe lang het duurt voordat er zo'n 4000 in NL zijn.
Dag 5 24-2: 229 (7 doden)
Dag 12 2-3: 2036 (52 doden)~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Ja de parken in Milaan zitten er nog steeds vol mee, al wordt de stad wel steeds leger omdat de rijkeren naar hun buitenhuizen aan de kust of in de bergen vertrekken.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:58 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Children are laughing and playing in the sun
Sommige ziekenhuizen zijn inderdaad een ander geval.![]()
Volgens mij zijn we in Nederland nog niet zo ver, het RIVM is volgens mij nog steeds van mening dat je niet het virus kunt verspreiden als je geen symptomen hebt. Dus asymptomatische verspreiding is een taboe..quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:56 schreef remlof het volgende:
Hoe zit het nu met die S- en L-varianten van Covid19, waarvan de eerste de snelverspreidende niet-zo-ziekmakende is en de tweede de niet zo snelverspreidende veel dodelijker versie?
Is al bekend van welke variant de besmettingen in Nederland zijn of is daar per patiënt een nieuwe test voor nodig?![]()
![]()
Ja, hier in Breda wordt continue gehoe'st.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:55 schreef DemonRage het volgende:
[..]
"Hoest" is gewoon Brabants voor "Hoe is het?"
En er lopen veel witte geiten rond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Dat was mijn vraag niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:00 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we in Nederland nog niet zo ver, het RIVM is volgens mij nog steeds van mening dat je niet het virus kunt verspreiden als je geen symptomen hebt. Dus asymptomatische verspreiding is een taboe..![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)ntainehotel-in-chinaquote:SHANGHAI - Een hotel dat voor de quarantaine van eventuele coronapatiënten diende in de Zuid-Chinese stad Quanzhou is zaterdag ingestort. Volgens plaatselijke media zijn circa zeventig mensen bedolven onder het puin. De autoriteiten meldden dat er zeker 23 mensen zijn gered. Reddingswerkers zijn op zoek naar slachtoffers.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Geen idee, volgens mij is dat zelfs in China nog niet helemaal duidelijk.quote:
Nu is er wel deze website; https://nextstrain.org/ncov
Staan alle aftakkingen vermeld, misschien heb je er wat aan. Zit nu op mobiel en daarop werkt die site te slecht om een oordeel geven"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Wij zitten op dag 9 en en op 188. Dus dat gaat niet zo hard als die telling van Italië.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:59 schreef joyvke het volgende:
[..]
Dag 4 23-2: 157 (3 doden)
Dag 5 24-2: 229 (7 doden)
Dag 12 2-3: 2036 (52 doden)![]()
Ehm met de bevestigde cijfersquote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Alleen procentueel veel minder doden in Italië.
Iran
5823 // 145 (2,49%) (en de WHO is in Iran op dit moment).
Italie
4636 /197 (4,25%)~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:55 schreef DemonRage het volgende:
[..]
"Hoest" is gewoon Brabants voor "Hoe is het?"![]()
![]()
Is er ook ergens te zien waar de nieuwe besmettingen zijn, welke plaats? Weet iemand dat? Ik weet dat er een paar nieuwe besmettingen zijn in mijn regio en ik ben benieuwd of die er bij zitten.
En waar kan ik die lijst van die preppers vinden?
Dank alvast!![]()
Mijn ouders hebben niet echt ziektes maar wel medicijnen voor het 1 en ander. Ik ben 36 en mijn vriendin 33. Mankeren beide niks. Wel wat overgewicht, maar jaquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:53 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ja, met alle data die ik kan vinden. De cijfers komen voornamelijk van BNO/ Worldmeters af. De death cases is veel bronnen opgraven (niet elke overledenen staat in de sources qua leeftijd). En voor Italie is het ook wat lastiger omdat ze elke keer in absolute getallen praten en spreken van en alleen aangeven dat het grootste gedeelte 80+ is bijvoorbeeld).
[..]
Aw! In een ver verleden heb ik Oracle gedaan tijdens mijn opleiding ICT-Beheer (in 2001..). Dit is niet hetzelfde, maar ik vond het toen ook belangrijk om het overzichtelijk en helder te houden.
[..]
Nu moet ik wel zeggen dat bij een hele hoop bekende overledenen 1 of meerdere comorbiditeiten meespeelde van wat ik uit de nieuwsberichten kon opmaken.![]()
Sowieso in Coevorden zijn er wat nieuwe gevallen bij gekomen, en eentje in Emmen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:04 schreef proud_mami het volgende:
Is er ook ergens te zien waar de nieuwe besmettingen zijn, welke plaats? Weet iemand dat? Ik weet dat er een paar nieuwe besmettingen zijn in mijn regio en ik ben benieuwd of die er bij zitten.
Dank alvast!![]()
https://www.volksgezondhe(...)s-covid-19-meldingenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:04 schreef proud_mami het volgende:
Dank alvast!
En dan lijstweergave. Bij preppers kwam ik er niet helemaal uit"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:53 schreef joyvke het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nu moet ik wel zeggen dat bij een hele hoop bekende overledenen 1 of meerdere comorbiditeiten meespeelde van wat ik uit de nieuwsberichten kon opmaken.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC![]()
Ik reageer op de sneue artikelen die je linkt, niet op jou als user.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:52 schreef Salina het volgende:
[..]![]()
Fan van Trumpie zeker? Gevoelige snaar geraakt toevallig?
Het verschil tussen Trumpie en mij is dat IK niet hoef te weten waar ik over spreek. Hij is verantwoordelijk voor een heel land, wereldleider zelfs, zit aan tafel met de beste medici en virologen van de wereld. Hij is degene die constant domme uitspraken doet die door zijn beste medewerkers - ter plekke en in het openbaar - worden ontkracht of tegengesproken.
Gedrocht? Niet weten waar men over spreekt?
Donald kreeg snel een "nee" te horen toen hij vroeg of een griepvaccin toegepast kon worden op het caronavirus. Nough said.![]()
Je merkt het vanzelf wel als er opeens gevallen zijn in Groningen morgen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:06 schreef KingRadler het volgende:
We zullen nooit weten of iemand Corona heeft van Vindicat waar slaat dat op![]()
Thanks, zal eens kijken of ik er zonder enige medische kennis iets van begrijpquote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:03 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Geen idee, volgens mij is dat zelfs in China nog niet helemaal duidelijk.
Nu is er wel deze website; https://nextstrain.org/ncov
Staan alle aftakkingen vermeld, misschien heb je er wat aan. Zit nu op mobiel en daarop werkt die site te slecht om een oordeel geven![]()
![]()
spin spin spinquote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:06 schreef KingRadler het volgende:
We zullen nooit weten of iemand Corona heeft van Vindicat waar slaat dat op![]()
In de loop van de komende week ff in de gaten houden idd.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Je merkt het vanzelf wel als er opeens gevallen zijn in Groningen morgen.![]()
Maar dat ze er niet bij zeggen of Vindicatters het onder de leden hebben of niet betekent toch niet dat ze het niet aan het RIVM zullen doorgeven? Denk dat we dan wel ineens een bolletje in Groningen zien, maar dat ze dan niet willen zeggen of dat die Vindicatters zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:48 schreef -river- het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat er veel en veel meer doden waren in Iran, dat zal ik dan wel op een rampgeilerblogje hebben gelezen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:04 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ehm met de bevestigde cijfers
Iran
5823 // 145 (2,49%) (en de WHO is in Iran op dit moment).
Italie
4636 /197 (4,25%)![]()
Heb zelf ook overgewicht, maar geen suikerziekte of andere gezondheids problemen, maar ik ben vrijwel nooit ziek verder (verkoudheid tel ik niet echt mee - neusspray als het te erg is en gaan met die banaan), laatste keer had ik 3 jaar geleden griep, maar na 2 dagen flink slapen was dat ook over binnen 5 dagen). Ze gaven wel aan dat overgewicht een risico factor was, maar dan vraag ik me af of dat niet specifiek ging over diabetes oid. We kunnen er helaas toch niet meer aan doen dan wat ze nu aangeven denk ik en hopen dat als we het krijgen het gewoon mild is(in before anderen zeggen "ja jong afvallen huehuehuee" - ben al 10 kilo kwijt en nog steeds bezig).quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:05 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben niet echt ziektes maar wel medicijnen voor het 1 en ander. Ik ben 36 en mijn vriendin 33. Mankeren beide niks. Wel wat overgewicht, maar ja~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Iedereen snapt dat Iran liegt over haar cijfers.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat er veel en veel meer doden waren in Iran, dat zal ik dan wel op een rampgeilerblogje hebben gelezen.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Vind je?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:21 schreef PinkLow het volgende:
Zat er maar 4 naast.. 188 tjeetje, gaat rap zo!![]()
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat ze vanavond al hertjes gaan aanduwen in Groningen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Je merkt het vanzelf wel als er opeens gevallen zijn in Groningen morgen.![]()
Doen ze expressquote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:06 schreef KingRadler het volgende:
heb griepverschijnselen, en zeker vier delen gemist
ook wel wat meds in me lijf, dus ik post niet nuchter![]()
En ook deze zin:quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:27 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik probeer soms ook te vliegen, maar na minder dan een seconde beland ik ook gewoon op de grond.quote:Door alle maatregelen lijkt verspreiding van het virus nog onder controle
Ik ben trouwens benieuwd welke van de nieuwe besmettingen de komende week bij het Coen und Sander Fest aanwezig waren.![]()
Net als de mensen op de vismarkt in Wuhanquote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:19 schreef THEFXR het volgende:
die boeren in Groningen en Friesland werken veel met dieren dus grote weerstand tegen virussen![]()
Die besmetten straks de varkens en de varkens vervolgens de vogels en vervolgens flikkeren overal vogels dood uit de lucht door vogel-sars.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:19 schreef THEFXR het volgende:
die boeren in Groningen en Friesland werken veel met dieren dus grote weerstand tegen virussen![]()
![]()
Gaat over diabetes, had het met de arts er nog overquote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:10 schreef joyvke het volgende:
[..]
Heb zelf ook overgewicht, maar geen suikerziekte of andere gezondheids problemen, maar ik ben vrijwel nooit ziek verder (verkoudheid tel ik niet echt mee - neusspray als het te erg is en gaan met die banaan), laatste keer had ik 3 jaar geleden griep, maar na 2 dagen flink slapen was dat ook over binnen 5 dagen). Ze gaven wel aan dat overgewicht een risico factor was, maar dan vraag ik me af of dat niet specifiek ging over diabetes oid. We kunnen er helaas toch niet meer aan doen dan wat ze nu aangeven denk ik en hopen dat als we het krijgen het gewoon mild is(in before anderen zeggen "ja jong afvallen huehuehuee" - ben al 10 kilo kwijt en nog steeds bezig).
Ik heb ook geen suikerziekte, mijn bloedsuiker is in nuchtere stand dus niks gegeten 5,4.![]()
Laten we ons wel realiseren dat het om nu.nl gaat. Nu niet bepaald de hoeksteen van het Nederlands journaillequote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:22 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En ook deze zin:
[..]
Ik ben trouwens benieuwd welke van de nieuwe besmettingen de komende week bij het Coen und Sander Fest aanwezig waren.![]()
Dan zal het denk ik (hoop ik) wel loslopen voor onsquote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:28 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Gaat over diabetes, had het met de arts er nog over
Ik heb ook geen suikerziekte, mijn bloedsuiker is in nuchtere stand dus niks gegeten 5,4..
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Ah, net zoals dit land het nu bij de Brabanders doetquote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Bang voor meutes met hooivorken en fakkels voor de deur.![]()
![]()
Volgens mij zitten ze er wel bij. Maar die lijst klopt niet, in Haarlem zijn 2 besmettingen (familie woont daar vandaar dat ik het weet) en er staat er maar één. Eerste was een man en donderdag of vrijdag is er een scholiere bijgekomen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:05 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
https://www.volksgezondhe(...)s-covid-19-meldingen
En dan lijstweergave. Bij preppers kwam ik er niet helemaal uit![]()
Ik heb zomaar het vage vermoeden dat er wel meer 'vergeten' wordenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:31 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Volgens mij zitten ze er wel bij. Maar die lijst klopt niet, in Haarlem zijn 2 besmettingen (familie woont daar vandaar dat ik het weet) en er staat er maar één. Eerste was een man en donderdag of vrijdag is er een scholiere bijgekomen.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Sterktequote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:34 schreef Amarantha het volgende:
Het heeft mijn woonplaats nu ook bereikt.![]()
Jawelquote:
Zucht, ik trap er vast en zeker weer in en dan wil ik jou en fok! daarvoor hartelijk feliciteren, maar je ziet mensen reageren op de voetbaltweets van @cardio_jacco begin 2019![]()
#metooquote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:33 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het vage vermoeden dat er wel meer 'vergeten' worden![]()
Dat zijn nog geen taferelen die ik op Twitter heb gezien in China. Hoeveel mensen liggen er daar op de IC van de 3916 gevallen die het virus nog hebben? En de mensen in de video die je ziet, zijn dat jonge gezonde mensen zonder onderliggende aandoeningen? Mijn Italiaans is niet zo goed. De tekst er onder kan ik vertalen, maar in de video zelf niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:53 schreef Markesh het volgende:
[..]
Misschien moet je dit even kijken...
ziekenhuis in Italië. https://www.la7.it/piazza(...)QHNBOKKTqq5eZOMOMgq0![]()
De steekproeven in Brabant worden in de ziekenhuizen gedaan, althans mijn zus moest hiervoor naar het ziekenhuis.
Heb nog geen uitslag gehoord.![]()
Dat ziet er inderdaad heel wat minder apocalypserig uit dan die china feedsquote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:35 schreef JK het volgende:
[..]
Dat zijn nog geen taferelen die ik op Twitter heb gezien in China. Hoeveel mensen liggen er daar op de IC van de 3916 gevallen die het virus nog hebben? En de mensen in de video die je ziet, zijn dat jonge gezonde mensen zonder onderliggende aandoeningen? Mijn Italiaans is niet zo goed. De tekst er onder kan ik vertalen, maar in de video zelf niet.![]()
Dat ziet er inderdaad heel wat minder apocalypserig uit dan die china feedsquote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:35 schreef JK het volgende:
[..]
Dat zijn nog geen taferelen die ik op Twitter heb gezien in China. Hoeveel mensen liggen er daar op de IC van de 3916 gevallen die het virus nog hebben? En de mensen in de video die je ziet, zijn dat jonge gezonde mensen zonder onderliggende aandoeningen? Mijn Italiaans is niet zo goed. De tekst er onder kan ik vertalen, maar in de video zelf niet.Misschien een zichzelf beantwoordende vraag maar heeft jouw zus zich aangemeld of is ze verzocht om mee te doen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:36 schreef Gia het volgende:
De steekproeven in Brabant worden in de ziekenhuizen gedaan, althans mijn zus moest hiervoor naar het ziekenhuis.
Heb nog geen uitslag gehoord.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)Ls5Z9fzeLiCMBhs-Oxgg
Tellen deze mee als Corona-doden? Of gewoon als 'ongeval'?Cindy De Vuyst![]()
Het confronteert mij ook dat ik hier het volgende over kan zeggen:due stelling/ dat soort berichten zijn pas een miljoenmiljard x gepost hier.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:37 schreef naatje_1 het volgende:
Corona lost gewoon de klimaatproblematiek op.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 16:39:31 ]![]()
Er liggen er 462 ernstig kritiek dus kunnen niet zelfstandig ademen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:35 schreef JK het volgende:
[..]
Dat zijn nog geen taferelen die ik op Twitter heb gezien in China. Hoeveel mensen liggen er daar op de IC van de 3916 gevallen die het virus nog hebben? En de mensen in de video die je ziet, zijn dat jonge gezonde mensen zonder onderliggende aandoeningen? Mijn Italiaans is niet zo goed. De tekst er onder kan ik vertalen, maar in de video zelf niet.
Je kan Italië niet vergelijken met China taferelen omdat er nog lang niet zoveel besmettingen zijn in Italië.![]()
Ik heb het vanaf het begin gevolgd uit China en wat ik daar zag, gaf mij wel wat zorgen. Ook toen ze vliegtuigen deze kant op haalden. Maar uit Iran heb ik één filmpje gevonden, uit Italië nog niets. Als die filmpjes beginnen te lijken op wat ik in China heb gezien, dan ga ik me flink zorgen maken. Tot die tijd maak ik me eigenlijk steeds minder zorgen dan ik in het begin deed. Maar ik ben dan ook nog relatief jong en voor zo ver ik weet gezond.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat ziet er inderdaad heel wat minder apocalypserig uit dan die china feeds
Zal eens filmpjes op Twitter gaan zoeken van Iran en Italië. Wel is het vreemd dat het aardig stil is vanuit Wuhan.![]()
Ik heb zo'n vingerprik om te testen. Moet tussen de 4 en de 8 zitten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:29 schreef joyvke het volgende:
[..]
Dan zal het denk ik (hoop ik) wel loslopen voor ons.
![]()
Ik vind de NY Times meestal wel een goede bron, je kan de stelling poneren, moet het nog wel uitkomenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het confronteert mij ook dat ik hier het volgende over kan zeggen:due stelling/ dat soort berichten zijn pas een miljoenmiljard x gepost hier.![]()
![]()
Ik heb het idee dat er een omgekeerd evenredig verband is tussen de mate waarin iemand zich druk maakt immigratie en het Corona virus.My friends all drive horses![]()
Dus 10% ligt op de IC in kritieke toestand. Dat kost heel veel ziekenhuisbedden en mankracht, maar nu weet ik nog steeds niet hoe oud die mensen zijn en of ze onderliggende aandoeningen hebben. Niet dat het niet erg is, het is zeker gevaarlijker dan de gewone griep, maar de media doet net of het ebola is. Ik ga nu ook niet naar Noord-Brabant en zal menigten wat meer ontwijken, goed de handen wassen en niet in mijn gezicht zitten, maar de media doet alsof het ebola is. Zo lang er nog geen bloed uit m'n reet loopt, gaat het goed met me.quote:![]()
Interessante stelling. Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:43 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb het idee dat er een omgekeerd evenredig verband is tussen de mate waarin iemand zich druk maakt immigratie en het Corona virus.![]()
En wat wil je hiermee precies zeggen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:43 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb het idee dat er een omgekeerd evenredig verband is tussen de mate waarin iemand zich druk maakt immigratie en het Corona virus."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Internet is afgesloten in Wuhan en beperkt voor heel China, die ik ken in China gebruiken meerdere VPN's om te internetten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:41 schreef JK het volgende:
[..]
Ik heb het vanaf het begin gevolgd uit China en wat ik daar zag, gaf mij wel wat zorgen. Ook toen ze vliegtuigen deze kant op haalden. Maar uit Iran heb ik één filmpje gevonden, uit Italië nog niets. Als die filmpjes beginnen te lijken op wat ik in China heb gezien, dan ga ik me flink zorgen maken. Tot die tijd maak ik me eigenlijk steeds minder zorgen dan ik in het begin deed. Maar ik ben dan ook nog relatief jong en voor zo ver ik weet gezond.
Zal eens filmpjes op Twitter gaan zoeken van Iran en Italië. Wel is het vreemd dat het aardig stil is vanuit Wuhan.![]()
De normale media doet dat niet, alleen de Facebook en Twatter mediameuk + de hysterische huisvrouwen in dit topic.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:44 schreef JK het volgende:
[..]
Dus 10% ligt op de IC in kritieke toestand. Dat kost heel veel ziekenhuisbedden en mankracht, maar nu weet ik nog steeds niet hoe oud die mensen zijn en of ze onderliggende aandoeningen hebben. Niet dat het niet erg is, het is zeker gevaarlijker dan de gewone griep, maar de media doet net of het ebola is. Ik ga nu ook niet naar Noord-Brabant en zal menigten wat meer ontwijken, goed de handen wassen en niet in mijn gezicht zitten, maar de media doet alsof het ebola is. Zo lang er nog geen bloed uit m'n reet loopt, gaat het goed met me.![]()
Van corona loopt er geen bloed uit je reet, dus het komt goedquote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:44 schreef JK het volgende:
[..]
Dus 10% ligt op de IC in kritieke toestand. Dat kost heel veel ziekenhuisbedden en mankracht, maar nu weet ik nog steeds niet hoe oud die mensen zijn en of ze onderliggende aandoeningen hebben. Niet dat het niet erg is, het is zeker gevaarlijker dan de gewone griep, maar de media doet net of het ebola is. Ik ga nu ook niet naar Noord-Brabant en zal menigten wat meer ontwijken, goed de handen wassen en niet in mijn gezicht zitten, maar de media doet alsof het ebola is. Zo lang er nog geen bloed uit m'n reet loopt, gaat het goed met me..
Ik realiseer me nu dat het aantal coronabesmettingen het aantal coronatopics voorbij is.![]()
Bij mij ligt er een in het ziekenhuis aan de overkant van de straat, Zaans Medisch Centrum. Vooralsnog heb ik nergens kunnen lezen wat de mogelijke bron van de besmetting is. Wordt dat niet meer gegeven, omdat de aantallen nu te hoog worden?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:34 schreef Amarantha het volgende:
Het heeft mijn woonplaats nu ook bereikt.![]()
is toch lachen, elk uur een topic ook.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:08 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Misschien omdat alleen op dit forum een massale groep paniekerige autisten zit die denkt dat de mensheid over een jaar is uitgeroeid. Schuld van Rutte, schuld van het RIVM, schuld van iedereen behalve de evangelisten van FOK!.
Feyenoord!!! * Barça![]()
ze zijn de draad kwijtquote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:48 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Bij mij ligt er een in het ziekenhuis aan de overkant van de straat, Zaans Medisch Centrum. Vooralsnog heb ik nergens kunnen lezen wat de mogelijke bron van de besmetting is. Wordt dat niet meer gegeven, omdat de aantallen nu te hoog worden?![]()
Verzocht, niet aangemeld. Ze had wel gemeld dat ze de griep had, waarschijnlijk ivm ziekmelding voor werk.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Dat ziet er inderdaad heel wat minder apocalypserig uit dan die china feeds
[..]
Misschien een zichzelf beantwoordende vraag maar heeft jouw zus zich aangemeld of is ze verzocht om mee te doen?
Meeste mensen melden niet bij de ha dat ze de griep hebben. Maar kan me voorstellen dat een werkgever een doktersverklaring wil.![]()
Stel dat minister Bruins en RIVM-directeur Jaap van Dissel besmet raken met het corona-virus. Zouden de maatregels dan wél ineens aangescherpt worden? Ik denk haast van wel
Nee, dan interesseert het ze helemaal geen reet meer.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:50 schreef Grishenko_ het volgende:
Stel dat minister Bruins en RIVM-directeur Jaap van Dissel besmet raken met het corona-virus. Zouden de maatregels dan wél ineens aangescherpt worden? Ik denk haast van wel![]()
Waarom denk je dat? Echt corrupt kan je Nederland niet noemenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:50 schreef Grishenko_ het volgende:
Stel dat minister Bruins en RIVM-directeur Jaap van Dissel besmet raken met het corona-virus. Zouden de maatregels dan wél ineens aangescherpt worden? Ik denk haast van wel![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Echt corrupt kan je Nederland niet noemen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat er in elk geval naar buiten kan komen, dat zie ik niet meer terug op retweets van anderen buiten China.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Internet is afgesloten in Wuhan en beperkt voor heel China, die ik ken in China gebruiken meerdere VPN's om te internetten.De normale media mogen ook niet opruien, want als men dat soort filmpjes vertoont, kan ik je 200% garanderen dat de winkels leeg gaan en iedereen in paniek vlucht en de economie echt naar de klote gaat.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:46 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
De normale media doet dat niet, alleen de Facebook en Twatter mediameuk + de hysterische huisvrouwen in dit topic.Nee, maar van ebola wel. Het is kut als je op de IC komt te liggen en ook de beelden uit dat Italiaanse ziekenhuis zijn niet leuk om te zien, maar men kan niet meer relativeren lijkt het wel. Het is erger dan een gewone griep, maar het is niet zo dat je gegarandeerd dood gaat als je het hebt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:46 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Van corona loopt er geen bloed uit je reet, dus het komt goed.
Ik realiseer me nu dat het aantal coronabesmettingen het aantal coronatopics voorbij is.![]()
Oh corruptie is hier het probleem ook zeker niet. Het grote probleem in Nederland is de vergader en poldercultuur, de intense drang naar politieke correctheid en roomser willen zijn dan de paus.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Echt corrupt kan je Nederland niet noemen![]()
Er raakt bijvoorbeeld nogal eens wat kwijt of gaat op andere manier spontaan verloren.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:54 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Jij denkt dat Nederland corrupt is?![]()
Dossiers die afgelakt worden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Er raakt bijvoorbeeld nogal eens wat kwijt of gaat op andere manier spontaan verloren."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
In ieder land is corruptie.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:54 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Jij denkt dat Nederland corrupt is?Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
Forum Opties Forumhop: Hop naar: