Dichtbevolktheid van een land, feit dat we net een vakantieperiode hebben gehad waarin veel mensen op skivakantie zijn geweest in besmet gebied.quote:
Het lijkt wel alsof ze nog nooit gehoord hebben van incubatietijd.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:32 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wel respect dat ze zo'n kekke infographic in notime uit de grond hebben weten te stampen, dat doen die chinezen ons niet na
https://twitter.com/GGDGr(...)284200759296/photo/1
En, had ‘ie het leuk gehad?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:27 schreef -Wereld- het volgende:
Op een openbare locatie kwam een kennis bij ons staan om te vertellen dat ie in Italië op vakantie is geweest.
Carnavalquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Dichtbevolktheid van een land, feit dat we net een vakantieperiode hebben gehad waarin veel mensen op skivakantie zijn geweest in besmet gebied.
twitter:GGDGroningen twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 14:29:23De studenten zijn inmiddels vertrokken en wij sluiten onze berichtgeving voor dit moment af. Wil je alle informatie nalezen? Dat kan hier: https://t.co/w9tDpiwjf0 Heb je nog vragen over #corona? Morgen is ons informatienummer (050 367 4000) geopend van 9.00uur tot 13.00uur. https://t.co/Ae5AC9tcNe reageer retweet
zijn Malta en Moldavië nu ook geraakt door het virus?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:33 schreef heywoodu het volgende:
Cyprus is de last man standing in de EU.
Het is niet zo dat mensen elkaar op straat aansteken.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:29 schreef Drekkoning het volgende:
Ja, en hoe dichtbevolkt zijn die landen in vergelijking met Nederland?
Malta vandaag, Moldavië al een tijdje.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:34 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
zijn Malta en Moldavië nu ook geraakt door het virus?
Malta een 12 jarig meisje dacht ik. Vanochtend bekend gewordenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:34 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
zijn Malta en Moldavië nu ook geraakt door het virus?
ai! Knap dat Cyprus het dan nog volhoudt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Malta vandaag, Moldavië al een tijdje.
Maar volgens Jaap van Dissel zijn kinderen niet besmettelijkquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:35 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Malta een 12 jarig meisje dacht ik. Vanochtend bekend geworden
Plenty landen hebben dichtbevolkte gebieden, hebben een bevolking die op vakantie gaat naar Italië of China en hebben inkomende vluchten uit Italië, China of beide.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:33 schreef Blik het volgende:
Dichtbevolktheid van een land, feit dat we net een vakantieperiode hebben gehad waarin veel mensen op skivakantie zijn geweest in besmet gebied.
Dit werkt niet meer.tegenwoordig zijn de “complottheorieën” meer op waarheid berust dan de mainstreammediaquote:
Zou je wat kunnen? Wat een vage vraag.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:34 schreef kilon het volgende:
Wij 60 erbij. België 65. Zou het dan toch kunnen?
Klopt, maar je komt er wel overheen hoop ik?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:37 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dit topic niet. beetje verwarrend.
Nee, aan het begin heette het (het virus dus) 2019-nCoVquote:
Er is waarschijnlijk om paniek te voorkomen via de officiële kanalen eerst gesproken over corona, covid en daarna pas sars.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:37 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dit topic niet. beetje verwarrend.
Oh, ben je zo gevoelig daarvoor dat dit al paniek voor je is? Heb je dat met meer prikkels?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:40 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Twitter en fok, de barometers van de samenleving
Nee.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:36 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Dit werkt niet meer.tegenwoordig zijn de “complottheorieën” meer op waarheid berust dan de mainstreammedia
daarom officiële kanalen niet te serieus nemen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Er is waarschijnlijk om paniek te voorkomen via de officiële kanalen eerst gesproken over corona, covid en daarna pas sars.
quote:Trump alludes to 'natural ability' in medicine
US President Donald Trump has suggested he might have "a natural ability" in medical research, as his government fended off criticism of an inadequate response to the coronavirus outbreak.
On a tour of the Centers for Disease Control and Prevention in Atlanta, he told reporters: “I like this stuff. I really get it."
Mr Trump said he had had a “great, super-genius uncle” who taught at the Massachusetts Institute of Technology.
“People are really surprised I understand this stuff. Every one of these doctors said, ‘How do you know so much about this?’ Maybe I have a natural ability. Maybe I should have done that instead of running for president.”
https://www.bbc.co.uk/news/live/world-us-canada-51781573
Ik constateer de paniek, ik ervaar het niet. Wat zou dan een betere term zijn? Grote ophef?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Oh, ben je zo gevoelig daarvoor dat dit al paniek voor je is? Heb je dat met meer prikkels?
Vergeet niet het geheel onafhankelijke preppers.nl. ofja een klein webshopje zit er dan toch wel aan vast. Maar alleen om demense te helpen hoorquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:40 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Twitter en fok, de barometers van de samenleving
quote:14:42
Arts-microbioloog Marc Bonten van het UMC Utrecht: ,,Omdat we elke dag een toename zien van patiënten van wie we niet weten waar ze het hebben opgelopen, duidt dit erop dat de kans groot is dat er ook in Nederland verspreiding plaatsvindt. Dat is hoogstwaarschijnlijk de start van een epidemie in Nederland."
Verontwaardigde verbijstering misschien?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:42 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik constateer de paniek, ik ervaar het niet. Wat zou dan een betere term zijn? Grote ophef?
Intussen neem ik geen enkele bron meer serieus. Incluis mezelfquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:42 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
daarom officiële kanalen niet te serieus nemen.
Als jij denkt dat een vakantieperiode, waarin relatief veel mensen naar besmet gebied gaan omdat het een populair wintersportgebied is, geen impact heeft op het aantal besmettingen in een land. Dan zijn we volgens mij snel klaar met de discussiequote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:36 schreef Za het volgende:
[..]
Plenty landen hebben dichtbevolkte gebieden, hebben een bevolking die op vakantie gaat naar Italië of China en hebben inkomende vluchten uit Italië, China of beide.
Neequote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:43 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Epstein heeft wel zelfmoord gepleegd?
Ja jezus, moeten ze alles op gaan noemen waar ze geen last van hebben?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:43 schreef eigendeegcookie het volgende:
is het nou zó moeilijk om wat informatie te geven
aan al diegenen die twijfelen of zij ook besmet zijn?
steeds opnieuw lees ik dezelfde nietszeggende tekst:
.....verblijven momenteel in thuisisolatie. Hun klachten zijn mild.
mild! verder niks! allemaal!
![]()
alweer n arts, nu in Amersfoort, een arts kan toch gewoon omschrijven waar zijn milde klachten precies uit bestaan?
-temp?
-hoe vaak hoesten?
-steeds vaker?
-iets opgehoest?
-diep inademen mogelijk?
-geluid bij ademhaling?
Dit is wel een paar keer aangegeven al? Verkoudheidsklachten / hoesten zonder koorts. Dat is in elk geval wat ik er onder versta. Daarna krijg je 'normale' griepklachten, met koorts dus tot laten we zeggen 39,5 graden C. Daarboven wordt het serieuzer,zeker icm stevige hoestbuienquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:43 schreef eigendeegcookie het volgende:
![]()
alweer n arts, nu in Amersfoort, een arts kan toch gewoon omschrijven waar zijn milde klachten precies uit bestaan?
-temp?
-hoe vaak hoesten?
-steeds vaker?
-iets opgehoest?
-diep inademen mogelijk?
-geluid bij ademhaling?
in nl of wereldwijd?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hoeveel zijn er al genezen? Die aantallen mogen ondertussen ook wel bekendgemaakt worden toch?
Nog niemand?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hoeveel zijn er al genezen? Die aantallen mogen ondertussen ook wel bekendgemaakt worden toch?
Gohquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:33 schreef Grishenko_ het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)88-besmettingen.html
Een eerste forse stijging van het aantal coronagevallen in Nederland werd donderdag zichtbaar. "Een bekend fenomeen", aldus RIVM-baas Jaap van Dissel. "Bij dit soort uitbraken zie je altijd na een initieel aarzelend begin plotseling een sterke toename van het aantal gevallen."
Nou, gelukkig zitten ze er bovenop.
In Nederland. Van een boel andere landen zijn wel cijfers bekend.quote:
De eerste paar met milde klachten zullen er toch al wel overheen zijn?quote:
We houden ons hier niet bezig met de andere, positievere kant van het verhaal. Dat doe je maar bij libelle.nl ofzoquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Jij hebt betere informatie. Houd mij op de hoogte, wil niets missen....quote:
Oh mijn Godquote:
Nee ik begreep bruine billen broekpoep.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:43 schreef eigendeegcookie het volgende:
![]()
-temp?
-hoe vaak hoesten?
-steeds vaker?
-iets opgehoest?
-diep inademen mogelijk?
-geluid bij ademhaling?
Dat is alleen bij mensen die geen wc papier gehamsterd hebbenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:48 schreef wjb033 het volgende:
[..]
Nee ik begreep bruine billen broekpoep.
Kim Jong-un is dan ook een alleskunner, net als zijn vader en opaquote:
Mild is alles tot aan ziekenhuisopname.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:43 schreef eigendeegcookie het volgende:
![]()
-temp?
-hoe vaak hoesten?
-steeds vaker?
-iets opgehoest?
-diep inademen mogelijk?
-geluid bij ademhaling?
Ja lachen ...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:00 schreef Kekster het volgende:
0,0011% van Nederland nu besmet. Gaat die Harvard professor toch gelijk krijgen
We staan pas aan het begin he. Over een half jaar nog eens kijkenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:00 schreef Kekster het volgende:
Je beschrijft 3 fasen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit is wel een paar keer aangegeven al? Verkoudheidsklachten / hoesten zonder koorts. Dat is in elk geval wat ik er onder versta. Daarna krijg je 'normale' griepklachten, met koorts dus tot laten we zeggen 39,5 graden C. Daarboven wordt het serieuzer,zeker icm stevige hoestbuien
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:01 schreef vosss het volgende:
[..]
We staan pas aan het begin he. Over een half jaar nog eens kijken
paniek paniekquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:00 schreef Kekster het volgende:
Klopt, maar hebben we over een half jaar 6,8-12 miljoen besmettingen denk je?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:01 schreef vosss het volgende:
[..]
We staan pas aan het begin he. Over een half jaar nog eens kijken
Nou, jullie hebben humor zeg. Ik kom niet meer bij.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:04 schreef Tris het volgende:
Ik was met mijn man in de super en nieste in mijn sjaal.
Als ik nies komt daar best wat geluid bij vrij, ik kan dat niet zachtjes.
Mijn man, nuchter van aard en vind het allemaal niet zo spannend als ik, zegt vervolgens 'volgende keer graag in de elleboog'. De schuchtere blikken van omstanders waren best amusant.
Ik zou het niet weten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:04 schreef Kekster het volgende:
[..]
Klopt, maar hebben we over een half jaar 6,8-12 miljoen besmettingen denk je?
Nee, ik beschrijf 3 vormen. Zelf verzonnen obv wat ik in het nieuws tegen kom. Ze hoeven elkaar niet op te volgen dus het zijn geen fasen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:02 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Je beschrijft 3 fasen.
Is alleen de eerste fase mild?
Of de eerste 2?
Zijn er afwijkingen in het ziekteverloop onder degenen met de diagnose?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |