abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 maart 2020 @ 11:37:49 #1
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191791575
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
quote:
Het is maar een griepje

Hoewel slijm buiten het lichaam als iets onsmakelijks wordt gezien, helpt het binnenin het lichaam de longen te beschermen tegen ziekteverwekkers en houden ze de luchtwegen vochtig. Epitheelcellen met trilhaartjes zwemmen in het slijm rond en ruimen daar afvalstoffen als pollen en virussen op.

Frieman legt uit dat het SARS-virus goed was in het infecteren en doden van deze trilhaarcellen, die zich vervolgens ophoopten en de luchtwegen van de patiënt met afvalstoffen en vocht vulden. Hij denkt dat hetzelfde gebeurt bij het nieuwe coronavirus, omdat uit het eerste onderzoek naar COVID-19 is gebleken dat bij veel patiënten een dubbele longontsteking optreedt, die zich onder meer uit in kortademigheid.

Daarna begint fase twee en slaat het immuunsysteem alarm. Opgeschrikt door het binnendringende virus, begint het lichaam de ziekte te bestrijden door de longen te overspoelen met immuuncellen, die de beschadigde cellen opruimen en het longweefsel repareren.

Als alles naar behoren werkt, is dit ontstekingsproces nauwgezet en beperkt tot de besmette weefsels. Maar soms slaat het immuunsysteem op hol en begint wild om zich heen te slaan, waarbij ook gezonde cellen worden verwoest.

“Je krijgt door zo’n immuunrespons dus te maken met méér in plaats van minder schade,” zegt Frieman. Nog meer afvalstoffen hopen zich in de longen op en de longontsteking wordt erger.
De longen vullen het lichaam aan met levengevende zuurstof. Leer alles over de anatomie van de longen, hoe de organen ademhaling mogelijk maken en hoe ze gevoelig zijn voor ziekten.

In de derde fase verergert de longontsteking zich nog verder, wat kan leiden tot respiratoire insufficiëntie. Ook als de patiënt hierdoor niet overlijdt, kan de schade aan de longen onherstelbaar zijn. Volgens de WHO leidde SARS tot het ontstaan van gaten in de longen, waardoor ze een “honingraatvormige aanblik” kregen, en het lijkt erop dat dit patroon ook bij patiënten van het nieuwe coronavirus is te herkennen.

De gaten ontstaan waarschijnlijk door de hyperreactiviteit van het immuunstelsel, wat tot de vorming van littekenweefsel en een verstijving van de longen leidt.

In dat geval moet de patiënt doorgaans aan de beademing. Intussen worden de membranen tussen de longblaasjes en de bloedvaten steeds poreuzer, waardoor de blaasjes zich met vocht kunnen vullen en de bloedbaan niet langer van zuurstof kunnen voorzien.

“In zeer ernstige gevallen verdrinken de longen en kan de patiënt niet meer ademhalen,” zegt Frieman. “Dat is hoe mensen aan de ziekte overlijden.”

Dit artikel werd oorspronkelijk in het Engels gepubliceerd op NationalGeographic.com
quote:
Coronavirussen

De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.

bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

• Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

• Timelapse: Mapping the Outbreak

RIVM Vragen en Antwoorden

Wuhan Corona Virus Map

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/

• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

• Besmettingen in Nederland:
1. Carnavalsvierder uit Loon op Zand
2. Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3. Partner van #2
4. Jongste kind van #2
5. Vrouw van #1
6. Dochter van #1
7. Vrouw uit Delft
8. Vrouw uit Nieuwendijk, Gemeente Altena. Op 21 februari opgenomen met klachten in het ziekenhuis van Gorinchem, en vervolgens naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht en daar positief getest.
9. Man uit Dalen, gemeente Coevorden, onbekend waar die het virus heeft opgelopen, wel 3 dagen carnaval gevierd in Tilburg
10. Vrouw uit Tilburg
11. Man, broer van #1
  maandag 2 maart 2020 @ 11:38:36 #2
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191791584
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:36 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

want dat gaat ook zo snel op :')
hoelang doet een gezin van 4 gemiddeld met een zeep pompje
Misschien denken ze dat meer handzeep het virus doet verwijderen...
AZ
ALKMAAR
pi_191791588
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:28 schreef riazop het volgende:

De RIVM heeft maar 1 missie gekregen en dat is "geen paniek"
Ik weet niet, maar ik mis eigenlijk onze grote leider meneer de president Rutte in heel dit verhaal.

Het enige wat daarvan gehoord is, is een tweetje waarbij hij het RIVM complimenteert.

Hij kan ook ff op prime time de natie toespreken. Dat we, gezien de cijfers, niet bang hoeven te zijn, dat het komt zoals het komt, dat iedereen er goed aan zou doen om een kleine 2 weken voedsel in huis te halen, dat we goed op elkaar moeten letten, vooral thuisblijven bij symptomen en contact leggen met de GGD en dat er ongetwijfeld doden te betreuren zullen zijn, maar dat er alles aan gedaan wordt om dit zoveeel als mogelijk te beperken en dat we samen de schouders eronder moeten zetten en hier als natie met zijn allen sterker uit zullen gaan komen.

Zoiets zegmaar. Gewoon een speech om de gemoederen wat te bedaren. Of dat nou terecht is of niet. Gewoon iets wat een goede leider zou doen zegmaar.

Dat mis ik in heel dit verhaal.

Maargoed, gezien de besmettingen die er nog bij gaan komen en de doden die ongetwijfeld ook in Nederland zullen gaan vallen verwacht ik hem alsnog op TV over niet al te lange tijd. Enige wat ik wil zeggen is dat ik hem graag nu al eens gezien had.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:39:03 #4
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791591
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:36 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Nederland gaat dat nooit doen want "de economie" en zijn ze ook al te laat mee.
laten we hopen dat nederland dat in inderdaad niet gaat doen. want een idioterie zeg.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:39:13 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191791597
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:36 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

ja want ze gaan bij lockdowns hele steden laten verhongeren. doe toch niet zo achterlijk zeg
Jij doet achterlijk hier door te denken dat de kassieres in de appie gewoon leuk naar hun werk gaan als het virus hier rond gaat.

Natuurlijk niet. en AH gaat waarschijnlijk winkels gewoon tijdelijk op slot gooien als ze werknemers met het virus aantreffen.

Ik zeg ook niet dat we gaan verhongeren. Maar als jij denkt dat dit helemaal geen impact gaat hebben, echt niets, dan ben je zelf volgens mij de achterlijke hier. Je hoeft ook geen voedsel in te slaan voor weken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 2 maart 2020 @ 11:39:34 #6
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191791602

Even de grafiek van China aangepast zodat de extra metingen van de verandering in meettechniek en de correctie daarvan ongeveer gelijk verdeeld zijn over de 4 dagen ervoor...
Duidelijk te zien dat er een onnatuurlijke krimp in de nummers zit, dit is 100% bedonderen van de veiligheid voor zowel eigen burgers als de rest van de wereld..
Vraag maar raak! :)
  maandag 2 maart 2020 @ 11:40:24 #7
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791613
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Jij doet achterlijk hier door te denken dat de kassieres in de appie gewoon leuk naar hun werk gaan als het virus hier rond gaat.

Natuurlijk niet. en AH gaat waarschijnlijk winkels gewoon tijdelijk op slot gooien als ze werknemers met het virus aantreffen.

Ik zeg ook niet dat we gaan verhongeren. Maar als jij denkt dat dit helemaal geen impact gaat hebben, echt niets, dan ben je zelf volgens mij de achterlijke hier. Je hoeft ook geen voedsel in te slaan voor weken.
dat zeg ik nergens, maar om momenteel te gaan hamsteren lijkt mij ridicuul
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_191791625
quote:
3s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar ik mis eigenlijk onze grote leider meneer de president Rutte in heel dit verhaal.

Het enige wat daarvan gehoord is, is een tweetje waarbij hij het RIVM complimenteert.

Hij kan ook ff op prime time de natie toespreken. Dat we, gezien de cijfers, niet bang hoeven te zijn, dat het komt zoals het komt, dat iedereen er goed aan zou doen om een kleine 2 weken voedsel in huis te halen, dat we goed op elkaar moeten letten, vooral thuisblijven bij symptomen en contact leggen met de GGD en dat er ongetwijfeld doden te betreuren zullen zijn, maar dat er alles aan gedaan wordt om dit zoveeel als mogelijk te beperken en dat we samen de schouders eronder moeten zetten en hier als natie met zijn allen sterker uit zullen gaan komen.

Zoiets zegmaar. Gewoon een speech om de gemoederen wat te bedaren. Of dat nou terecht is of niet. Gewoon iets wat een goede leider zou doen zegmaar.

Maargoed, gezien de besmettingen die er nog bij gaan komen en de doden die ongetwijfeld ook in Nederland zullen gaan vallen verwacht ik hem alsnog op TV over niet al te lange tijd. Enige wat ik wil zeggen is dat ik hem graag nu al eens gezien had.

Dit is Nederland.

We komen pas in actie als het probleem groot genoeg is.

Wacht nog maar een week zou ik zeggen

en tot die tijd vooral kwootjes verzamelen van politici die zeggen dat er "niets aan de hand is" " geen reden tot ongerustheid", enzv
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 maart 2020 @ 11:41:03 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191791627
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:24 schreef Sunri5e het volgende:
erikhouben twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:35:03 Het aantal herstelde mensen van het coronavirus (groen) is inmiddels meer dan 50%.En de groei in het aantal besmettingen (oranje en geel) lijkt eruit.De paniekzaaierij (niet in de grafiek) in veel media blijft, o.a. omdat dat heel veel clicks en kijkers, en dus geld oplevert. https://t.co/ioJqjC5jBK reageer retweet
Dit soort redeneringen doen echt pijn aan de ogen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191791628
Op de telegraaf live blog wordt ook gesproken over twee gevallen in Portugal. nog niet bevestigd.
pi_191791631
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:40 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

Doe waar jij je fijn bij voelt.

Let wel op dat alle serieuze organisaties in NL flinke maatregelen aan het nemen zijn ;).
  maandag 2 maart 2020 @ 11:41:26 #12
3542 Gia
User under construction
pi_191791633
quote:

[..]

:)
Joh, die zit bibberend, met zijn duim in de mond, in een hoekje.
pi_191791634
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:31 schreef riazop het volgende:
Duitsland

- Eerste geval in Berlijn
- Keulen sluit haar gevangenis af van buitenwereld
- Duitse regering komt vanmiddag bij elkaar over corona
-O- Gevangenen een beetje afsluiten van de buitenwereld, het moet niet gekker worden.
pi_191791636
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Daarom leve de zelfscanner
pi_191791643
quote:
9s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Is dit dan niet waar?
  maandag 2 maart 2020 @ 11:42:01 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191791646
quote:

[..]

Ik heb dit al 100 keer gezegd in dit topic. Limiteer je bezoek aan de supermarkt door bv 2 keer per week te gaan ipv elke dag. Lijkt me niet zo raar. Maar dit zijn blijkbaar paniek maatregelen.

Ding is, als 10% van de mensen dit besluit te doen is de pasta idd al op, want alles wordt precies afgestemd op voorspellingen van het aantal kopers gebaseerd op eerdere data.
pi_191791650
quote:
9s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik denk dat die meneer de formule 1 al aan zijn neus voorbij ziet gaan.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:42:23 #18
3542 Gia
User under construction
pi_191791654
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:33 schreef haags_kwartiertje het volgende: Ik was net even in de supermarkt, hele meters pasta leeg zeg. Doe toch normaal mensen :')
Vond het hier wel meevallen. Ook vanmorgen al geweest, is het nog niet zo druk.

Alle schappen goed gevuld, behalve de handgel. Maar Dettol handzeep was in de aanbieding, dus die maar ingeslagen.

Verder gewoon boodschappen gedaan, voor 3 dagen. Doe ik altijd op maandag of dinsdag.
pi_191791656
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef ToT het volgende:

[..]

-O- Gevangenen een beetje afsluiten van de buitenwereld, het moet niet gekker worden.
Kut hey! Die zullen zich wel opgesloten voelen nu zeg. :'(
vosss is de naam,
pi_191791663
Hamsteren is een groot woord, ik haal momenteel elke keer als ik boodschappen wat langhoudbaar spul extra. Ik heb ook wat flessen water en wc papier extra gekocht. Niet dat ik bang ben, maar een voorbereid mens telt voor twee.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:42:53 #21
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191791665
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Is dit dan niet waar?
De nummers uit China zijn ten eerste niet waar, dus er is nooit een vermindering in aantal cases per dag geweest, en het begint hier in europa en middenoosten ook exponentieel te groeien..
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 maart 2020 @ 11:43:26 #22
284411 crew  heywoodu
pi_191791672
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Is dit dan niet waar?
Het slaat nergens op. Natuurlijk stijgt het minder snel in absolute zin: China heeft er met enorme afstand het meest en daar zijn de maatregelen met nog meer afstand het hevigst. Alle andere landen zitten nog op - vergeleken met China - minieme getallen, maar daar blijft het hard stijgen. Kijk naar Iran, Zuid-Korea of Italië bijvoorbeeld, dat is echt nog niet aan het afremmen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_191791676
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:38 schreef Durmada het volgende:

[..]

Misschien denken ze dat meer handzeep het virus doet verwijderen...
Waarschijnlijk gaan mensen vaker hun handen wassen, wat ook wordt geadviseerd.
Dan gaat het logischerwijs ook sneller op.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:43:56 #24
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791687
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef xminator het volgende:

[..]

Doe waar jij je fijn bij voelt.

Let wel op dat alle serieuze organisaties in NL flinke maatregelen aan het nemen zijn ;).
kan de Ah niet de moestuintjes weer in de actie gooien, dan kan ik mijn eigen groente weer kweken.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 11:44:16 #25
163650 Greys
pi_191791694
quote:

[..]

De WHO roept 60+ers op om zo min mogelijk op plekken te komen waar veel mensen zijn, zoals OV en zelfs supermarkt. Als je een voorraadje hebt voor de hele week of twee is dat voor die mensen dus wellicht beter dan elke dag boodschappen halen. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191791695
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
Hamsteren is een groot woord, ik haal momenteel elke keer als ik boodschappen wat extra langhoudbaar spul extra. Ik heb ook wat flessen water en wc papier extra gekocht. Niet dat ik bang ben, maar een voorbereid mens telt voor twee.
Ik sta er een beetje hetzelfde in, al ben ik nu wel tevreden over de voorraad. Zou ik een maandje mee kunnen doen.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:44:22 #27
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191791697
Bij ons is vandaag iedereen met een hoestje al naar huis gestuurd

Paniekvoetbal
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_191791698
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Vond het hier wel meevallen. Ook vanmorgen al geweest, is het nog niet zo druk.

Alle schappen goed gevuld, behalve de handgel. Maar Dettol handzeep was in de aanbieding, dus die maar ingeslagen.

Verder gewoon boodschappen gedaan, voor 3 dagen. Doe ik altijd op maandag of dinsdag.
:D de supermarkt ruikt kansen
  maandag 2 maart 2020 @ 11:44:51 #29
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791704
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik heb dit al 100 keer gezegd in dit topic. Limiteer je bezoek aan de supermarkt door bv 2 keer per week te gaan ipv elke dag. Lijkt me niet zo raar. Maar dit zijn blijkbaar paniek maatregelen.

Ding is, als 10% van de mensen dit besluit te doen is de pasta idd al op, want alles wordt precies afgestemd op voorspellingen van het aantal kopers gebaseerd op eerdere data.
dus ook als je niet wilt hamsteren zul je moeten gaan hamsteren, want de hysterische massa komt je anders langszij.
pi_191791712
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ja 2+1 gratis bij AH. Plannen ze altijd wel paar weken van tevoren dus is denk ik niet op ingespeeld. Vooral omdat het overal is uitverkocht.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:45:21 #31
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_191791713
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:34 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ja. Handzeep op. Rijst 4,5 kilo zakken op :D
8)7
Het is best zorgwekkend. Kennelijk kunnen veel mensen zelf niet meer nadenken /relativeren en nemen ze klakkeloos de stemming van de media over.

Of is men tegenwoordig gewoon heel bang? Ik snap de paniek oprecht niet.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:45:46 #32
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791720
overigens is wassen met zeep beter dan die desinfectie handgel.
dus laat de leegloop maar komen op handgel, neem ik een blokje zeep mee.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 11:45:48 #33
163650 Greys
pi_191791722
Oké ik moest lachen :@

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191791725
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik sta er een beetje hetzelfde in, al ben ik nu wel tevreden over de voorraad. Zou ik een maandje mee kunnen doen.
Ik kan denk ik nu ongeveer 2 weken voorruit, ongeveer de duur van een quarantaine. Zou een quarantaine periode dus ook niet erg vinden. Kan ik wat series inhalen O-)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_191791733
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:45 schreef Greys het volgende:
Oké ik moest lachen :@

[ afbeelding ]
Slechte photoshop, maar geinig gedaan! :Y
pi_191791740
quote:
Dertien coronabesmettingen op kinderdagverblijf grensregio

Op het kinderdagverblijf in Breberen waar de vrouw van het besmette echtpaar uit Langbroich werkzaam is, zijn dertien mensen besmet met het coronavirus. Het gaat om vier kinderen en negen begeleiders.

Dat blijkt uit de tests die donderdag werden afgenomen bij alle kinderen en medewerkers van het kinderdagverblijf, net over de grens bij Koningsbosch.

Voor zover bekend gaat het goed met de dertien besmette personen, blijkt na berichtgeving van ZO-NWS. Ze hebben milde tot griepachtige symptomen. De kinderen en medewerkers werden getest nadat de man van een medewerkster besmet bleek met het virus.
Bron: https://www.1limburg.nl/d(...)gio?context=topstory

R0 van 13 in dat kinderdagverbliijf. Of er moeten al meerdere werknemers het virus gehad hebben. :o
vosss is de naam,
pi_191791749
Hamsteren in een desolaat Leeuwarden nu

maandag 2 maart 2020 @ 11:47:14 #38
3542 Gia
User under construction
pi_191791751
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Die gebruiken wij sowieso altijd al.
Daarbij is het houdbaar tot december 2021. Aanbieding was 2 + 1 gratis. Die 3 zijn tegen het eind van dit jaar al wel op.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:47:30 #39
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191791755
'Energiebedrijf Engie stuurt afdeling naar huis om mogelijk besmettingsgeval'
Energiebedrijf Engie in Zwolle heeft een afdeling naar huis gestuurd omdat een vrouwelijke medewerker op die afdeling wordt getest op het coronavirus, meldt RTV Oost. Volgens woordvoerder van de energieleverancier wordt vandaag of morgen bekend of de vrouw inderdaad besmet is met het virus. Directe collega's en mensen met een zwakke gezondheid werken vanuit huis.

GGD IJsselland laat in een reactie weten niets te weten van een vrouw uit Zwolle die wordt getest op het coronavirus. Dat zou kunnen betekenen dat de vrouw niet uit Overijssel komt. Het bedrijf wil niets kwijt over de woonplaats van de vrouw.

Een kantoor van Nike in Hilversum is uit voorzorg helemaal gesloten. Ook daar wordt een van de personeelsleden getest.

nos
  maandag 2 maart 2020 @ 11:47:32 #40
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791756
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:45 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

8)7
Het is best zorgwekkend. Kennelijk kunnen veel mensen zelf niet meer nadenken /relativeren en nemen ze klakkeloos de stemming van de media over.

heel babyboomer nederland is uberhaupt erg gevoelig voor wat de media roept. ik zie dat ook aan mijn ouders, die ik bijna elke dag wel betrap, of telefonisch gerust moet stellen,op het klakkeloos overnemen van wat er op facebook of in dwdd geroepen wordt.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 maart 2020 @ 11:47:51 #41
284411 crew  heywoodu
pi_191791761
- Gevangenis Keulen op slot
- Dikke stijging Iran
- Eerste gevallen in Berlijn en Brussel

Verder nog iets van vanochtend wat in een update moet?
pi_191791768
quote:

[..]

8)7

Dit is een logisch gevolg van wat er in Italië is gebeurd. Daar zijn dorpen op slot gegaan, en de supermarkten zijn leeg. Met de beelden van de Chinese spooksteden was het voor iedereen ver van mijn bed. Maar sinds Italië is het duidelijk dat het ook hier kan gebeuren.

En ik snap het wel. Je moet jezelf nooit in een positie brengen dat je afhankelijk bent. En dat doen de mensen nu.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:48:25 #43
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191791769
pi_191791772
quote:
3s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:46 schreef vosss het volgende:

[..]

R0 van 13 in dat kinderdagverbliijf. Of er moeten al meerdere werknemers het virus gehad hebben. :o
Tests zijn donderdag afgenomen en nu pas bekend gemaakt?
pi_191791775
Imamofpeace twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:42:46 Adviser to Iran's supreme leader dies from coronavirus. https://t.co/yQPocOcxsb reageer retweet

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2020 11:48:46 ]
pi_191791777
Joh hou op met dat hamster gelul, alles ligt er gewoon nog behalve handgel. Meeste mensen hebben al een voorraad voor 1 a 2 weken, dus nee het gaat niet leeg.
pi_191791778
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef heywoodu het volgende:
- Dikke stijging Iran

Zie mijn vorige post? 13 gevallen op dat kinderdagverblijf van die Duitser net over de grens. Zijn vrouw werkt daar.
vosss is de naam,
pi_191791779
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik kan denk ik nu ongeveer 2 weken voorruit, ongeveer de duur van een quarantaine. Zou een quarantaine periode dus ook niet erg vinden. Kan ik wat series inhalen O-)
Officieel mag je in quarantaine ook geen seks hebben.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:49:24 #49
3542 Gia
User under construction
pi_191791787
quote:
- Dikke stijging Iran

Eerste geval in Portugal, toch.
pi_191791788
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef riazop het volgende:

[ afbeelding ]
Maandagochtend in Leeuwarden
Ik denk dat dit elke week het straatbeeld is.
Go hard or go home
  maandag 2 maart 2020 @ 11:49:33 #51
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191791789
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:44 schreef Greys het volgende:

[..]

De WHO roept 60+ers op om zo min mogelijk op plekken te komen waar veel mensen zijn, zoals OV en zelfs supermarkt. Als je een voorraadje hebt voor de hele week of twee is dat voor die mensen dus wellicht beter dan elke dag boodschappen halen. :)
Mijn vader van 89 gaat elke dag naar 4 of 5 supermarkten... :{
are we infinite or am I alone
pi_191791791
quote:
- Dikke stijging Iran

Dat is echt iets voor in de OP ja _O-
  maandag 2 maart 2020 @ 11:49:48 #53
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791793
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

netflix maar uitspelen dan.
pi_191791797
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Gewoon eerst je partner besmetten met Corona. Daarna mag je wel seksen :9 B-)
vosss is de naam,
pi_191791799
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het is wat
pi_191791802
quote:

[..]

8)7

Er is (nog) geen paniek. Mensen die contact hebben met het buitenland reageren vroeger.

Paniek is er als men elkaar de voortanden eruit gaan slaan voor een brood.

Je hoeft niet bang te zijn om bezorgd te zijn. Of om in een risicogroep te vallen, die het zich niet kan permitteren om een dag zonder medicijnen te zitten oid.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 11:50:50 #57
163650 Greys
pi_191791806
quote:
3s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Volgens mij wordt iig steeds duidelijker dat je wel degelijk besmettelijk kunt zijn zonder symptomen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191791810
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Nu komen de tips
pi_191791811
quote:

[..]

Mijn vader ondergaat chemo en wordt elke dag bestraald en daar maak ik me echt zorgen om.
Dat was een onstellend drama aldus sommige FOK!kers.
En het ruimde ook lekker op. Dat ook.
Go hard or go home
  maandag 2 maart 2020 @ 11:51:25 #60
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191791814
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:43 schreef Tris het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaan mensen vaker hun handen wassen, wat ook wordt geadviseerd.
Dan gaat het logischerwijs ook sneller op.
Gewoon op willekeurige momenten? Ik was mijn handen altijd na toiletbezoek of voor het koken of als ze duidelijk vies zijn. Maar niet op willekeurige momenten, is dat echt nodig?
AZ
ALKMAAR
pi_191791818
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Volgens mij wordt iig steeds duidelijker dat je wel degelijk besmettelijk kunt zijn zonder symptomen.
Iets dat al een tijdje al waarheid werd aangenomen. Behalve door de RIVM goden.
pi_191791820
quote:

[..]

Volgens mij was dat ver voor de eerste besmette persoon in Nederland al overduidelijk bij alles en iedereen. Behoudens het RIVM dan.
vosss is de naam,
pi_191791822
quote:

[..]

Of je hebt wel symptomen maar je staat er niet bij stil omdat het zo mild is. Kan natuurlijk ook.
pi_191791823
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Xenorium het volgende:
Joh hou op met dat hamster gelul, alles ligt er gewoon nog behalve handgel. Meeste mensen hebben al een voorraad voor 1 a 2 weken, dus nee het gaat niet leeg.
Winkelen is een probleem want het is een mogelijkheid op besmetting. Zo min mogelijk winkelen is key als de uitbraak erger wordt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 2 maart 2020 @ 11:51:50 #65
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191791826
quote:

[..]

Volgens Chinees onderzoek zouden kinderen het niet nogmaals kunnen overdragen (dus niet ouder > kind > ander kind in de klas > de ouder daarvan

Ben benieuwd of dat klopt...
  maandag 2 maart 2020 @ 11:51:56 #66
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791827
quote:
9s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:

[..]

Mijn vader ondergaat chemo en wordt elke dag bestraald en daar maak ik me echt zorgen om.
dat die groep mensen zich zorgen maken kan mij voorstellen. maar verder....
  maandag 2 maart 2020 @ 11:52:13 #67
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191791832
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef _I het volgende:

[..]

Er is (nog) geen paniek. Mensen die contact hebben met het buitenland reageren vroeger.

Paniek is er als men elkaar de voortanden eruit gaan slaan voor een brood.

Je hoeft niet bang te zijn om bezorgd te zijn. Of om in een risicogroep te vallen, die het zich niet kan permitteren om een dag zonder medicijnen te zitten oid.
100% mee eens, eindelijk wat gezond verstand
pi_191791834
Vakantie periode Noord was 15-23 feb. Voor de personen die in Noord Italië zijn geweest. Meeste ziektegevallen openbaren zich rond de 6e dag. Dat is dus ongeveer nu.

Vakantie periode Midden en Zuid. Mensen beginnen vandaag weer. Dus die besmettingen openbaren zich dan volgende week.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:52:31 #69
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191791837
quote:

[..]

Dat is eigenlijk wel knap!
AZ
ALKMAAR
  maandag 2 maart 2020 @ 11:52:38 #70
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791838
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Durmada het volgende:

[..]

Gewoon op willekeurige momenten? Ik was mijn handen altijd na toiletbezoek of voor het koken of als ze duidelijk vies zijn. Maar niet op willekeurige momenten, is dat echt nodig?
na het koken
  maandag 2 maart 2020 @ 11:52:57 #71
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791841
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Winkelen is een probleem want het is een mogelijkheid op besmetting. Zo min mogelijk winkelen is key als de uitbraak erger wordt.
ah thuisbezorg
  maandag 2 maart 2020 @ 11:53:19 #72
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191791843
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:52 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

na het koken
Dat valt onder het "duidelijk vies"
AZ
ALKMAAR
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 11:53:27 #73
236264 crew  capricia
pi_191791845
quote:

[..]

Als je dat soort berichten (ruimt lekker op enzo) nog tegenkomt nu, laat het ons weten. Zet een TR.
We treden er tegen op. Want het is smakeloos en niemand verdient dat verdriet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191791851
Normaal gezien geeft mijn dochter (en de rest van de klas) de juf een hand als ze smorgens het lokaal binnen lopen en als ze smiddags naar huis gaan. Vanmorgen was het geen hand, mouwen opstropen en de handen van de kids werden gedesinfecteerd. Kringgesprek zou volgen.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:54:19 #75
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_191791863
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je moet jezelf nooit in een positie brengen dat je afhankelijk bent. En dat doen de mensen nu.
Onafhankelijkheid is een utopie als je in een dichtbevolkt land zoals Nederland leeft. Nu massaal hamsteren heeft niets meer met onafhankelijkheid of gezondverstand te maken.

Mensen laten zich volledig meeslepen zonder zelf na te denken.
pi_191791865
quote:

[..]

Mijn man heeft chemo gehad waaronder Bleomycine wat de longen aantast.
Hij heeft daar nog steeds last van. Uiteraard ben ik voorzichtig en maak mij zorgen.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:54:39 #77
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791869
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Normaal gezien geeft mijn dochter (en de rest van de klas) de juf een hand als ze smorgens het lokaal binnen lopen en als ze smiddags naar huis gaan. Vanmorgen was het geen hand, mouwen opstropen en de handen van de kids werden gedesinfecteerd. Kringgesprek zou volgen.
desinfectie helpt niet.....
wassen met zeep
pi_191791872
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Lubach had het er al over dat je idd niet mag knuffelen, geen seks mag hebben en 2 meter afstand moet houden.

Oftewel: gewoon 2 meter afstand houden.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:54:48 #79
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191791874
Volgens premier Mark Rutte, in reactie op kritiek vanuit de Kamer, verlaat het kabinet bij de aanpak van het nieuwe coronavirus volledig op de deskundigheid van met name het RIVM en de GGD's. Dat betekent dat voor nu alleen gerichte maatregelen worden genomen om te voorkomen dat mensen die al besmet zijn, ook anderen kunnen aansteken.

Sommige Kamerleden willen bijvoorbeeld weten waarom in Nederland nog geen grote evenementen worden afgelast om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. ,,In dit stadium heeft dat geen zin", pareert Rutte. Het kabinet bedenkt dus niet zelf hoe het coronavirus het beste kan worden bestreden.

,,Dit vraagt om zo'n deskundige aanpak, dat je altijd moet varen op het kompas van mensen die weten hoe het zit", aldus Rutte. Of de huidige aanpak volstaat, blijft evenwel de vraag. ,,Dat weet je nooit 100 procent zeker", erkent Rutte. ,,Het kan natuurlijk zijn dat het op een gegeven moment groter wordt. Dan moet je ook weer nadere maatregelen nemen. Dat moet je per fase bekijken."

Rutte zegt dus eigenlijk al, als het mis gaat is het de schuld van het RIVM :P
pi_191791882
quote:

[..]

Ach Noek... Veel sterkte voor jullie.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 11:55:17 #81
163650 Greys
pi_191791887
Ik zie net deze tweet:

rivm twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:59:24 Er gaat op social media een lijst rond met een onjuist aantal gevallen van #COVID-19 in Nederland. Deze lijst klopt niet. Op deze pagina houden we dagelijks het aantal positief geteste patiënten bij: https://t.co/Qtaw3PdRLq. #fakenews #rivm #coronavirus #COVID19 https://t.co/BuqSfIpGLv reageer retweet
Daarin verwijzen ze naar hun pagina met het 'kloppende' aantal. Maar die staat op 10 en wij in de OP op 11. Welke klopt er dan niet?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 2 maart 2020 @ 11:55:29 #82
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191791893
You know how bad the situation is in Italy when hospitals are hiring nurses by offering them a wage 3x times higher than the average hourly wage for a nurse in italy

https://www.reddit.com/r/(...)on_is_in_italy_when/
pi_191791894
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Lubach had het er al over dat je idd niet mag knuffelen, geen seks mag hebben en 2 meter afstand moet houden.

Oftewel: gewoon 2 meter afstand houden. eerst je partner besmetten met Corona en vervolgens dagelijks uit elkaar trekken B-)
Fixed; geen dank :7
vosss is de naam,
pi_191791898
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
De juf elke dag een hand geven?
In Nederland?
Go hard or go home
pi_191791900
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:52 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

ah thuisbezorg
Thuisbezorging is inderdaad een mogelijkheid.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:56:05 #86
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791903
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef Tris het volgende:

[..]

Hij heeft daar nog steeds last van. Uiteraard ben ik voorzichtig en maak mij zorgen.
ouderen en (chronisch) zieken kan ik mij goed voorstellen dat je je zorgen maak. ik maak mij dan ook zorgen om mijn opa van 96 die nog zelf naar beneden gaat om te biljarten.
maar het gaat er mij om de hysterie bij mensen die compleet gezond zijn, en tussen de 20 en 60 zijn
  maandag 2 maart 2020 @ 11:56:07 #87
269692 Divje
brr brr patapim
pi_191791906
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:49 schreef Noek het volgende:

[..]

Maandagochtend in Leeuwarden
Ik denk dat dit elke week het straatbeeld is.
Ook echt :Y
oh ah toma toma vem vem vem vem
  maandag 2 maart 2020 @ 11:56:26 #88
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791911
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Oftewel: gewoon 2 meter afstand houden.
"just the tip" dan?
pi_191791923
quote:
11s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Noek het volgende:

[..]

In Nederland?
Yes. 2 x op een dag.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:56:56 #90
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191791924
quote:
5s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Greys het volgende:
Ik zie net deze tweet:

rivm twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:59:24 Er gaat op social media een lijst rond met een onjuist aantal gevallen van #COVID-19 in Nederland. Deze lijst klopt niet. Op deze pagina houden we dagelijks het aantal positief geteste patiënten bij: https://t.co/Qtaw3PdRLq. #fakenews #rivm #coronavirus #COVID19 https://t.co/BuqSfIpGLv reageer retweet
Daarin verwijzen ze naar hun pagina met het 'kloppende' aantal. Maar die staat op 10 en wij in de OP op 11. Welke klopt er dan niet?
Als ze slim zijn maken ze een kopje '1e test positief, wachten op uitslag 2e test' oid.

Want nu heb je dus wel sterke geruchten zoals die besmetting bij het Nike hoofdkantoor in hilversum maar het RIVM is compleet stil erover.
pi_191791928
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef Tris het volgende:

[..]

Ja, snap ik. Hopelijk blijft hij gezond.
Go hard or go home
pi_191791929
quote:
Ik zie net deze tweet:

Die 10 lijkt me van gisteren, nr 11 is de broer uit Loon op Zand.
Misschien werken zij 1x per dag bij.....
pi_191791932
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Onafhankelijkheid is een utopie als je in een dichtbevolkt land zoals Nederland leeft. Nu massaal hamsteren heeft niets meer met onafhankelijkheid of gezondverstand te maken.

Mensen laten zich volledig meeslepen zonder zelf na te denken.
Nou nou, dat valt wel mee. Omdat er 1 of 2 mensen zijn die gesignaleerd hebben dat het bij de pasta-schappen iets leger is, en de ontsmettingsmiddelen op zijn?

Als het paniek zou zijn dan zou het nu een chaos zijn in de supermarkt. Dat is absoluut niet het geval. Vrijwel alle schappen zijn gewoon zoals altijd goedgevuld.

En mijn voorraadkast ook :) Dit was vooral even een wake-up call dat het eigenlijk raar is dat ik vrijwel nooit voorraad in huis heb.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:57:16 #94
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191791934
quote:
Ik zie net deze tweet:

Dat ene lijstje met 76 gevallen verspreid over ziekenhuizen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 2 maart 2020 @ 11:57:29 #95
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_191791936
Ik zou mij overigens meer zorgen maken als iemand in mijn naaste omgeving een verminderde weerstand heeft of zwakker is.

Er is weinig reden tot zorg als jijzelf en je directe omgeving gezond is. Hoogstens lig je een paar dagen plat met griepverschijnselen :O
  maandag 2 maart 2020 @ 11:57:48 #96
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791938
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Yes. 2 x op een dag.
bij ons ook, kom je toevallig uit Brabant?
  maandag 2 maart 2020 @ 11:57:49 #97
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_191791940
quote:

[..]

In Nederland?
Volgens mij is dit op veel scholen de standaard ja. Bij mijn dochter in de kleuterklas doet de juf sinds vorige week maandag (de dag na de vakantie in regio noord) een ‘elleboogboks’ ipv hand.
pi_191791949
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ach Noek... Veel sterkte voor jullie.
Lief, dankjwel!
Go hard or go home
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 maart 2020 @ 11:58:13 #99
416575 crew  Evenstar
pi_191791950
quote:

[..]

Werk zelf in de radiotherapie. Voordeel is dat wij als laborant best alert zijn om allerlei dingen. We zien patiënten dagelijks en trekken best snel aan de bel als er iets veranderd of iemand zieker wordt, zonder dat dit aan chemo/radiotherapie kan liggen.

Nadeel is dat er altijd belachelijk veel mensen rondlopen op zo'n afdeling, dus als er een keer een besmet persoon rondloopt dan kan het snel gaan.

Hopelijk fietst je vader er met alle gemak doorheen, zonder problemen!

.. en wat betreft zolderkamer FOK!ers met een grote bek .... lekker negeren.
pi_191791951
quote:
Ik zie net deze tweet:

Ik denk wel dat het voor het RIVM lastig is om ieder geval in een tweet te melden.
Maar een tweet op een bepaald tijdstip met stand van zaken zou best zinvol zijn volgens mij.
pi_191791952
Geen bron dus doe ermee wat je wilt; zus zit nu bij een arts, welke een dochter heeft op TU Delft. Dochter zit inmiddels thuis en is getest op het virus, geen uitslag nog. Eigenlijk zeg ik nu helemaal niets, dus doe maar niets met deze post.
pi_191791953
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:57 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

bij ons ook, kom je toevallig uit Brabant?
Nee, Rotterdam :)
pi_191791956
quote:

[..]

In Nederland?
Ook in tijden van verkoudheden of noro/rino een goed idee.
Lange rijen ook in de gang lijkt me.
pi_191791959
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Fixed; geen dank :7
_O- :D

Tja elke dag de hele dag 2 meter uit elkaar blijven is niet te doen, en wat als je per ongeluk over een kraan of het aanrecht heen niest en NÉT niet alles goed genoeg desinfecteert?
Het virus kan ook in poep zitten, dus dan zou je je klauwen na elke keer kleien grondig moeten afschrobben bij het kleine wastafeltje op de plee voor je de deur open maakt. (En vervolgens de kraan, wc-rolhouder, de drukknop van de wc enz. desinfecteren.)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 maart 2020 @ 11:58:32 #105
284411 crew  heywoodu
pi_191791965
quote:

[..]

In Nederland?
Dat klinkt best apart inderdaad, een of ander nieuw hip dingetje? :D
  maandag 2 maart 2020 @ 11:58:33 #106
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191791966
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef riazop het volgende:

[ afbeelding ]
:')
pi_191791967
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
'Energiebedrijf Engie stuurt afdeling naar huis om mogelijk besmettingsgeval'
Energiebedrijf Engie in Zwolle heeft een afdeling naar huis gestuurd omdat een vrouwelijke medewerker op die afdeling wordt getest op het coronavirus, meldt RTV Oost. Volgens woordvoerder van de energieleverancier wordt vandaag of morgen bekend of de vrouw inderdaad besmet is met het virus. Directe collega's en mensen met een zwakke gezondheid werken vanuit huis.

GGD IJsselland laat in een reactie weten niets te weten van een vrouw uit Zwolle die wordt getest op het coronavirus. Dat zou kunnen betekenen dat de vrouw niet uit Overijssel komt. Het bedrijf wil niets kwijt over de woonplaats van de vrouw.

Een kantoor van Nike in Hilversum is uit voorzorg helemaal gesloten. Ook daar wordt een van de personeelsleden getest.

nos
Gasten van Engie komen hier ook wel eens over de vloer :{
pi_191791976
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:56 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, snap ik. Hopelijk blijft hij gezond.
Dank je. Jij ook sterkte.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:59:08 #109
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791978
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou nou, dat valt wel mee. Omdat er 1 of 2 mensen zijn die gesignaleerd hebben dat het bij de pasta-schappen iets leger is, en de ontsmettingsmiddelen op zijn?

Als het paniek zou zijn dan zou het nu een chaos zijn in de supermarkt. Dat is absoluut niet het geval. Vrijwel alle schappen zijn gewoon zoals altijd goedgevuld.

En mijn voorraadkast ook :) Dit was vooral even een wake-up call dat het eigenlijk raar is dat ik vrijwel nooit voorraad in huis heb.
voorraad is inderdaad verstandig, een zak pasta en blik soep dat soort dingen.
wij doen 1 keer in de week boodschappen wat betreft eten. en hebben een voorraad om 1a2 keer boodschappen doen over te kunnen slaan
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 maart 2020 @ 11:59:17 #110
284411 crew  heywoodu
pi_191791980
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:58 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- :D

Tja elke dag de hele dag 2 meter uit elkaar blijven is niet te doen, en wat als je per ongeluk over een kraan of het aanrecht heen niest en NÉT niet alles goed genoeg desinfecteert?
Het virus kan ook in poep zitten, dus dan zou je je klauwen na elke keer kleien grondig moeten afschrobben bij het kleine wastafeltje op de plee voor je de deur open maakt. (En vervolgens de kraan, wc-rolhouder, de drukknop van de wc enz. desinfecteren.)
Jij verlaat het toilet na het bouten zonder je handen te wassen? -O-
pi_191791989
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Handen wassen doe ik liever in de keuken; warm water en meer ruimte.
Bij het wastafeltje op de plee kun je net je vingers wat onder de kraan krijgen, en het water spettert alle kanten op.
En als je toch > 20 seconden je handen moet wassen, doe ik het liever met warm water. (Reinigt sowieso ook beter.)
  maandag 2 maart 2020 @ 11:59:58 #112
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791990
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nee, Rotterdam :)
fijn om te horen dat er nog iets fatsoenlijks is boven de sloot. :* grapje
pi_191791994
Ik merk overigens wel dat mocht 1 persoon hier op kantoor het hebben, we de boel wel kunnen sluiten. Iedereen niest en hoest maar wat in het rond :')
pi_191791997
Corona alarm gaat af buiten?
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 12:00:26 #115
236264 crew  capricia
pi_191791998
quote:

[..]

In Nederland?
Uh ja. Zo gaat dat bij onze basisschool ook. Bij binnenkomst en bij vertrek een handje geven.

Maar wij hebben nog een weekje vakantie. Dus ben benieuwd volgende week maandag.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 maart 2020 @ 12:00:32 #116
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_191792000
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Jij poept of plast over je handen heen?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 12:00:39 #117
163650 Greys
pi_191792004
quote:

[..]

Ja nou dit dus. :*

Mijn moeder van 72 heeft al bijna haar hele leven astma. Maar het is een superkwiek actief type dat van alles doet en lekker geniet van hun pensioen maar 'lekker laten gaan dat virus hoor en geen zorgen en stel je niet aan want het treft toch voornamelijk alleen maar bejaarden en zwakken'.

Fuck dat. Stelletje egoïsten. Er zijn ook veel jonge mensen in de risicogroep. En daarbij, ook de oudjes zijn voor veel mensen wél onmisbaar. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191792008
Volgens de website van het WHO, http://www.euro.who.int/en/home , staat de teller voor Nederland op 13:
https://experience.arcgis(...)48f8a5beeeee1b9125cd

En dat was gisteren 1 maart om 10:00 uur CET tijd.

?????
vosss is de naam,
  maandag 2 maart 2020 @ 12:00:55 #119
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_191792011
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:00 schreef Sapstengel het volgende:
Confirmed :o
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 maart 2020 @ 12:01:14 #120
416575 crew  Evenstar
pi_191792018
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je dat soort berichten (ruimt lekker op enzo) nog tegenkomt nu, laat het ons weten. Zet een TR.
We treden er tegen op. Want het is smakeloos en niemand verdient dat verdriet.
_O_
pi_191792021
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:00 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Jij poept of plast over je handen heen?
Ziektekiemen schijnen door iets van 8 lagen wc-papier heen te kunnen trekken.
pi_191792023
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:59 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

fijn om te horen dat er nog iets fatsoenlijks is boven de sloot. :* grapje
De school is gelegen in Rotterdam Zuid nog wel! :') Nee, ik ben er ook wel blij mee dat ze dat doen. Gelijk de klas in rennen zonder ook maar iets van gedag te zeggen vind ik persoonlijk wat onbehoorlijk.
  maandag 2 maart 2020 @ 12:01:34 #123
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191792028
https://www.reuters.com/a(...)tbreak-idUSKBN20O1X1
https://www.reddit.com/r/(...)l_of_people_we_hear/

From Iran: "hospitals are full of people, we hear about hundreds of deaths"

Some doctors and nurses contacted by Reuters said hospitals in Tehran, Qom and Rasht city were overloaded.

“Hospitals are full of infected people. We hear about hundreds of deaths,” said a doctor in Tehran, who asked not to be named. “We need more hospitals. The death toll will rise.”

The Health Ministry has ordered hospitals to admit only infected people and those patients who need immediate care.

A doctor in Qom, who also asked not to be named, told Reuters on Sunday that the illness had been circulating days before it was announced. “We had many patients with the same symptoms. But they were treated with flu medicine and sent back home.”

Some critics accused the clerical rulers of initially concealing the outbreak to secure a high participation in state-organized rallies in February. Some others suggested there was a cover-up to ensure a high turnout in Feb. 21 parliamentary polls.

“It has spread across the country. How is it possible in 10 days? Obviously they concealed facts to go ahead with their own plans. They lied to us again,” said Fariba, 34, a high school teacher in the city of Tabriz.

About the economy:
“If my children don’t die from this virus, they will die of hunger,” construction worker Ali Hosseini, 39, told Reuters from Qom. “Construction business is dead now and I am jobless.”

==============
Zou wel heel fucked up zijn als ze wisten van de uitbraak maar het hebben verzwegen zodat er genoeg opkomst was voor de "state-organized rallies " en "Feb. 21 parliamentary polls"
  maandag 2 maart 2020 @ 12:01:40 #124
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191792032
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:42 schreef syroto het volgende:

[..]

De nummers uit China zijn ten eerste niet waar, dus er is nooit een vermindering in aantal cases per dag geweest, en het begint hier in europa en middenoosten ook exponentieel te groeien..
Gezien de extreme maatregelen in China wil ik best geloven dat hun cijfers zakken. Maar geen enkel ander land neemt dergelijke maatregelen.
pi_191792033
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Geen bron dus doe ermee wat je wilt; zus zit nu bij een arts, welke een dochter heeft op TU Delft. Dochter zit inmiddels thuis en is getest op het virus, geen uitslag nog. Eigenlijk zeg ik nu helemaal niets, dus doe maar niets met deze post.
En dan beticht je mij van stemmingsmakerij _O-
  maandag 2 maart 2020 @ 12:01:48 #126
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191792036
Ja het alarm, we gaan eraannnn snel de kelders in.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_191792052
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:01 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]

En dan beticht je mij van stemmingsmakerij _O-
Ik weet niet eens wie je bent.
  maandag 2 maart 2020 @ 12:02:47 #128
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191792057
Netherlands
In the Netherlands, 13 cases have been confirmed, with the most recent case reported on 1 mrt..

Volgens http://who.maps.arcgis.co(...)481ca51c248d52ab9c61
pi_191792065
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

De school is gelegen in Rotterdam Zuid nog wel! :') Nee, ik ben er ook wel blij mee dat ze dat doen. Gelijk de klas in rennen zonder ook maar iets van gedag te zeggen vind ik persoonlijk wat onbehoorlijk.
Ohjee, en ik ga naar de Albert Heijn in Rotterdam-Zuid. Ik heb de tang net nog in m'n handen gehad -O-
pi_191792074
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Gezien de extreme maatregelen in China wil ik best geloven dat hun cijfers zakken. Maar geen enkel ander land neemt dergelijke maatregelen.
En dan kun je je afvragen hoe het in al die andere landen gaat verlopen. Ik heb er alvast geen goed gevoel bij. Zet mij maar liever 3 weken in lockdown zou ik zeggen.
vosss is de naam,
  maandag 2 maart 2020 @ 12:03:31 #131
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_191792078
quote:
Ja, hier ook. :o
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_191792088
quote:
_O- Hier in Coevorden begon het 2 minuten te laat. Ik dacht al; is die vent die het knoppie moet indrukken ook al besmet? :')
pi_191792097
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:02 schreef hollandia02 het volgende:
Netherlands
In the Netherlands, 13 cases have been confirmed, with the most recent case reported on 1 mrt..

Ja dat viel mij ook al op, maar als je dan op nederland klikt dan zie je links staan dat er vandaag 6 gevallen gemeld zijn en tot en met gister bij elkaar geteld dus 7.

Ergo: ook dat klopt niet, want gisteren hadden we er al 10.
vosss is de naam,
pi_191792098
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ohjee, en ik ga naar de Albert Heijn in Rotterdam-Zuid. Ik heb de tang net nog in m'n handen gehad -O-
Je hoeft je geen zorgen te maken hoor, er zijn ook nog AH's buiten Rotterdam Zuid :)
  maandag 2 maart 2020 @ 12:04:07 #135
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191792099
12:00
De ministers van Financiën van de G7 en van de Eurogroep zullen woensdag overleg plegen. Bedoeling is om hun acties omtrent de impact van het coronavirus op de economische groei in de wereld te coördineren. Dat zal telefonisch gebeuren. ,,We moeten vermijden om ons te veel te verplaatsen", stelt de Franse minister Bruno Le Maire.

https://www.ad.nl/nieuws/(...)coronatest~a43f7b86/
pi_191792119
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:02 schreef hollandia02 het volgende:
Netherlands

En het RIVM houdt nog steeds vol dat het er 10 zijn? :?
pi_191792131
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Je hoeft je geen zorgen te maken hoor, er zijn ook nog AH's buiten Rotterdam Zuid :)
Ik ga het toch eens vragen daar, hoe vaak de tang schoongemaakt wordt.
  maandag 2 maart 2020 @ 12:05:28 #138
441090 crystal_meth
has new fav drug
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 12:05:29 #139
163650 Greys
pi_191792133
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:04 schreef ToT het volgende:

[..]

En dat zij het juiste aantal hebben. Nou schiet mij maar lek.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191792135
quote:

[..]

Ze vergeten een 0
pi_191792140
quote:

[..]

Ja maar de WHO stelt dat we gisteren 7 gevallen hadden. Dat waren er toen ook 10.

Met die 11de van gisteravond en die van Nike van vandaag en nog die andere zouden we wel op 13 uitkomen. Dus ik denk dat 13 wel klopt.
vosss is de naam,
pi_191792147
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Die zullen wel later vandaag een tweetje de deur uit doen met de laatste cijfers.
vosss is de naam,
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 maart 2020 @ 12:06:30 #143
284411 crew  heywoodu
pi_191792152
quote:

[..]

Wat raar dat het RIVM hun cijfers niet bijstelt op basis van wat iemand op internet zegt :(
pi_191792157
quote:

[..]

Zijn er ook 10, de 11de moet nog bevestigd worden door het RIVM.
pi_191792164
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Misschien dat we hier , net als in Italië, een dagelijkse update krijgen op een vast tijdstip.
  maandag 2 maart 2020 @ 12:07:31 #146
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191792171
quote:
7s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Die zullen wel later vandaag een tweetje de deur uit doen met de laatste cijfers.
Want stel je voor dat ze zelf niet de primeur hebben, op een gecontroleerd moment met gecontroleerde berichtgeving :P
pi_191792173
herszenhorn twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:49:10 Inside the ⁦@EU_Commission⁩ #coronavirus emergency ops center in Brussels as #EU leaders prepare to announce new task force ⁦@POLITICOEurope⁩ https://t.co/GbafA2H7On reageer retweet
Die gasten doen godverdorie hetzelfde als wij hier :') Beetje cijfertjes en kaartjes kijken, maar dan wel met een kek EU hesje aan.
pi_191792174
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ga het toch eens vragen daar, hoe vaak de tang schoongemaakt wordt.
Is je goed recht :) Naar aanleiding van mijn bericht over die grabbelbroodjes, ben ik daar toch over na gaan denken en tot de conclusie gekomen dat ik geen broodjes meer pak. Vooral omdat ik dagelijks zie hoe mensen daar mee om gaan. Gewoon lekker boterhammen en zachte broodjes in zak :)
pi_191792178
RIVM telt alleen officiële gevallen, geen vage geruchten die online rond gaan.
  maandag 2 maart 2020 @ 12:07:53 #150
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191792183
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat raar dat het RIVM hun cijfers niet bijstelt op basis van wat iemand op internet zegt :(
Die iemand is de WHO. Nouja, die zijn natuurlijk ook niet te vertrouwen he :P
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 12:08:14 #151
163650 Greys
pi_191792187
quote:
5s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:00 schreef vosss het volgende:
Volgens de website van het WHO, http://www.euro.who.int/en/home , staat de teller voor Nederland op 13:
https://experience.arcgis(...)48f8a5beeeee1b9125cd

En dat was gisteren 1 maart om 10:00 uur CET tijd.

?????
Die staat op confirmed deaths in Europa op een lager getal dan er alleen al in Italie zijn. Hoe dan. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 12:08:30 #152
5428 crew  miss_sly
pi_191792191
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:07 schreef Collide het volgende:
Op zich wel terecht, natuurlijk. De elfde besmetting is echter door de burgermeester van Loon op Zand kennelijk bevestigd. Dat lijkt me meer dan een gerucht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191792192
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:07 schreef Collide het volgende:
Ik mag toch aannemen dat de WHO exact datzelfde doet??? 8)7
vosss is de naam,
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2020 @ 12:08:48 #154
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_191792199
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Jep, ze zouden FOK! wat beter in de gaten moeten houden 8-)
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 2 maart 2020 @ 12:08:57 #155
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191792202
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Die staat op confirmed deaths in Europa op een lager getal dan er alleen al in Italie zijn. Hoe dan. :@
die hebben zich nog niet officieel gemeld.
pi_191792205
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:08 schreef Greys het volgende:
Hoe dan.
Die fopneger daar aan het roer zal wel weer aan het lobbyen zijn of iets. Fraudeur dat het is :r
vosss is de naam,
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 12:09:25 #157
163650 Greys
pi_191792212
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Misschien dat we hier , net als in Italië, een dagelijkse update krijgen op een vast tijdstip.
Maar die broer van 1 was toch al officieel bevestigd? Die nr 11? Of is die in de OP gezet zonder bevestiging?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 2 maart 2020 @ 12:09:28 #158
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191792214
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:07 schreef Scrummie2.1 het volgende:
herszenhorn twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:49:10 Inside the ⁦@:EU_Commission⁩ #coronavirus emergency ops center in Brussels as #EU leaders prepare to announce new task force ⁦@:POLITICOEurope⁩ https://t.co/GbafA2H7On reageer retweet
Die gasten doen godverdorie hetzelfde als wij hier :') Beetje cijfertjes en kaartjes kijken, maar dan wel met een kek EU hesje aan.
Mja zou naïef zijn om te denken dat ze daar mappen vol tabellen en kennis hebben die ondertussen nog niet publiekelijk bekend zijn. Kennis is tegenwoordig prima beschikbaar via het internet, en zeker op twitter en reddit komen veel wetenschappers om dit te delen met het normale volk.
  maandag 2 maart 2020 @ 12:09:31 #159
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191792217
quote:
7s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Die fopneger daar aan het roer zal wel weer aan het lobbyen zijn of iets. Fraudeur dat het is :r
Gotta avoid the 'P' word.
pi_191792220
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Op zich wel terecht, natuurlijk. De elfde besmetting is echter door de burgermeester van Loon op Zand kennelijk bevestigd. Dat lijkt me meer dan een gerucht.
Die zal straks ook wel door het RIVM bevestigd worden, maar ik denk dat ze gewoon vaste updates gaan geven ipv voor ieder geval opnieuw een persconferentie te geven.
  maandag 2 maart 2020 @ 12:10:37 #161
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191792232
RTLnieuws twitterde op maandag 02-03-2020 om 12:07:31 Het gaat om vier kinderen en negen begeleiders https://t.co/u4yLbo0mkn reageer retweet
pi_191792248
quote:
Ik zie net deze tweet:

Het betreft een gelekte lijst waarop de gevallen staan waarbij de eerste test positief was (78 personen oid). Deze lijst is verwijdert door andere mods.
pi_191792254
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:10 schreef Tarado het volgende:
RTLnieuws twitterde op maandag 02-03-2020 om 12:07:31 Het gaat om vier kinderen en negen begeleiders https://t.co/u4yLbo0mkn reageer retweet
+13 dus. Een verdubbeling.
  maandag 2 maart 2020 @ 12:11:58 #164
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191792255
zal je zien dat we eindelijk een Grand Prix krijgen, hij wordt afgelast.
pi_191792258
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dit is niet in Nederland
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 12:12:15 #166
5428 crew  miss_sly
pi_191792259
quote:

[..]

Dat is in Duitsland.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191792264
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:11 schreef mokkiemok het volgende:
zal je zien dat we eindelijk een Grand Prix krijgen, hij wordt afgelast.
Dat zei ik ook gister. Hetzelfde met het songfestival. Ik heb nondeju kaarten :'(
  maandag 2 maart 2020 @ 12:12:42 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191792266
quote:
herszenhorn twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:49:10 Inside the ⁦@:EU_Commission⁩ #coronavirus emergency ops center in Brussels as #EU leaders prepare to announce new task force ⁦@:POLITICOEurope⁩ https://t.co/GbafA2H7On reageer retweet
Alleen zijn zij degenen met zeggenschap om manschappen en diensten aan te sturen, wij niet :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 2 maart 2020 @ 12:12:51 #169
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191792269
quote:

[..]

zo gaat het dus in de media, dit is niet eens in nederland.
  maandag 2 maart 2020 @ 12:12:54 #170
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191792270
quote:

[..]

Is niet in NL toch?
  maandag 2 maart 2020 @ 12:12:56 #171
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191792271
Dertien besmettingen corona kinderdagverblijf in buurt Sittard
Bij vier kinderen en negen begeleiders van een kinderdagverblijf in Breberen is het coronavirus geconstateerd. De vrouw van een besmet echtpaar uit Langbroich is daar werkzaam.

Volgens 1Limburg gaat het goed met de dertien patiënten en hebben ze milde symptomen of zijn ze grieperig. Het kinderdagverblijf ligt net over de grens bij Sittard.

---------------------------------------------------------------------

Tientallen werknemers Zwols bedrijf thuis na vermoeden corona

Tientallen werknemers van Engie Zwolle kregen vanochtend bericht dat ze vanuit huis kunnen werken. Er bestaat een vermoeden dat een personeelslid besmet is met het coronavirus. De persoon is getest, maar de uitslag is nog niet bekend.

“In overleg met de GGD hebben we vooruitlopend op de uitslag van de definitieve test tegen de collega's van deze persoon gezegd dat ze voorlopig thuis moeten werken en dat er geen meetings zullen zijn”, zegt woordvoerder Michael Verheul van het energiebedrijf bij De Stentor. Verheul zegt dat het om ‘enkele tientallen mensen’ gaat.

--------------------------------------------------------

https://www.rtlnieuws.nl/(...)esmettingen-liveblog
pi_191792276
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:12 schreef Collide het volgende:

[..]

Dit is niet in Nederland
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is in Duitsland.
Oh.

"in buurt van Sittard". Laten ze er dan ook bij zetten dat het BUITEN NL is. Knoeperts.
pi_191792283
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Is je goed recht :) Naar aanleiding van mijn bericht over die grabbelbroodjes, ben ik daar toch over na gaan denken en tot de conclusie gekomen dat ik geen broodjes meer pak. Vooral omdat ik dagelijks zie hoe mensen daar mee om gaan. Gewoon lekker boterhammen en zachte broodjes in zak :)
Ja, of die bakbroodjes, kampioentjes. 4 voor 79 cent. Heerlijk _O_
  maandag 2 maart 2020 @ 12:13:43 #174
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191792288
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:12 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

zo gaat het dus in de media, dit is niet eens in nederland.
1 iemand op een forum leest net iets te snel omdat hij/zij snel wil reageren op een nieuwsbericht, en meteen "gaat het zo in de media"...
  maandag 2 maart 2020 @ 12:13:51 #175
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191792292
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

[..]

Oh.

"in buurt van Sittard". Laten ze er dan ook bij zetten dat het BUITEN NL is. Knoeperts.
nogmaals, zo gaat het dus in de media hier.
en nederland trapt er massaal in, en nu zijn de pastarekken leeg.
  maandag 2 maart 2020 @ 12:14:11 #176
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191792298
quote:

[..]

[..]

Oh.

Het kinderdagverblijf ligt net over de grens bij Sittard. :P
  maandag 2 maart 2020 @ 12:14:31 #177
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191792303
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef syroto het volgende:

[..]

1 iemand op een forum leest net iets te snel omdat hij/zij snel wil reageren op een nieuwsbericht, en meteen "gaat het zo in de media"...
nee ik doel op de berichtgeving die niet duidelijk is dat het om duitsland gaat.
dan is het minder sensationeel.
pi_191792305
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

Nee, zo gaat dat met mij als ik alleen een headline lees.
  maandag 2 maart 2020 @ 12:14:51 #179
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191792307
quote:

[..]

Virussen kennen geen grenzen, dit slaat dus nergens op om dit te vermelden. Ze wonen misschien in NL, of winkelen in NL, of NL-ers komen andersom daar... een virus kent geen landgrenzen.
pi_191792309
quote:

[..]

[..]

Oh.

Je kan gewoon niet lezen :P
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 12:15:38 #181
163650 Greys
pi_191792317
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:11 schreef Za het volgende:

[..]

Het betreft een gelekte lijst waarop de gevallen staan waarbij de eerste test positief was (78 personen oid). Deze lijst is verwijdert door andere mods.
Weet ik. Maar ze verwijzen naar hun pagina waar het aantal wel zou kloppen en die staat op 10. Maar in de OP staan 11 bevestigde personen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 2 maart 2020 @ 12:15:43 #182
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191792321
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nee, zo gaat dat met mij als ik alleen een headline lees.
oh hi scrummie, niet gezien dat jij het was.
in dit geval ligt het altijd aan scrummie zelf.
pi_191792322
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:15 schreef StephanL het volgende:

[..]

Je kan gewoon niet lezen :P
Niet waar, de headline had het alleen over "in de buurt van Sittard".
  maandag 2 maart 2020 @ 12:16:04 #184
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191792324
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:14 schreef syroto het volgende:

[..]

Virussen kennen geen grenzen, dit slaat dus nergens op om dit te vermelden. Ze wonen misschien in NL, of winkelen in NL, of NL-ers komen andersom daar... een virus kent geen landgrenzen.
in tegenstelling tot stikstof.
pi_191792329
quote:

[..]

[..]

Oh.

Zijn we even mooi aan die dans ontsprongen *O*
pi_191792331
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:12 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat zei ik ook gister. Hetzelfde met het songfestival. Ik heb nondeju kaarten :'(
Brabo gespot :P
  maandag 2 maart 2020 @ 12:16:54 #187
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191792332
RIGHT NOW, Spain is currently holding its huge festival "Las Fallas", located in the epicenter of its outbreak. The Ministry of Health has refused to cancel it. 2 million international tourists expected in a 12-day period. What the actual fuck?
https://www.reddit.com/r/(...)ly_holding_its_huge/

=============
1x hatjoe doen en je hebt 50 man om je heen besmet
pi_191792334
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Het stond er idd ongelukkig. Dacht eerst ook van WTF!, maar toen na verder lezen, oh Duitsland.
  maandag 2 maart 2020 @ 12:17:14 #189
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191792339
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat omschrijft de 'ernst' toch prima? Wat boeit het of het virus 5km buiten of binnen de landgrens is geconstateerd, het is er en we wisselen het gewoon uit over deze kleine afstanden binnen de lokale NL/DE bevolking.
pi_191792342
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:14 schreef syroto het volgende:

[..]

Er zijn nog altijd 18 verdachte gevallen in limburg die contact hebben gehad met die man van die vrouw wat nu dus 13 mensen besmet heeft op dat kinderdagverblijf.

Dat was zaterdagavond al. Nog niks over gehoord. Zullen ook nog wel een aantal positief van testen denk ik.
vosss is de naam,
  maandag 2 maart 2020 @ 12:17:43 #191
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191792347
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:16 schreef slashdotter3 het volgende:
RIGHT NOW, Spain is currently holding its huge festival "Las Fallas", located in the epicenter of its outbreak. The Ministry of Health has refused to cancel it. 2 million international tourists expected in a 12-day period. What the actual fuck?

[ afbeelding ]
je moet het ook niet opzoeken he, ik zou niet gaan.
pi_191792349
quote:

[ afbeelding ]
Fake news
pi_191792350
quote:

[ afbeelding ]
Geweldig toch *; :D
pi_191792351
quote:

[..]

Maar, op zich maakt het toch niet uit of het net over de grens is of niet voor de mensen daar.

Denk dat die een besmetting in Assen ofzo een stuk prettiger zouden vinden.
pi_191792353
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:17 schreef syroto het volgende:

[..]

Dat omschrijft de 'ernst' toch prima? Wat boeit het of het virus 5km buiten of binnen de landgrens is geconstateerd, het is er en we wisselen het gewoon uit over deze kleine afstanden binnen de lokale NL/DE bevolking.
Ja, maar bij mensen zoals ik die alleen (dom) de headline lezen kan je dus wel wat verwarring krijgen qua cijfers in NL.
pi_191792357
quote:

[ afbeelding ]
RIP Spanje :'(
vosss is de naam,
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 maart 2020 @ 12:18:44 #197
416575 crew  Evenstar
pi_191792367
quote:
Las Fallas
is Las Fallas niet pas over twee weken?
pi_191792372
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja, maar bij mensen zoals ik die alleen (dom) de headline lezen kan je dus wel wat verwarring krijgen qua cijfers in NL.
Mooi dat je de hand in eigen boezem steekt na een kleine uitglijder. Daar kunnen velen nog wat van leren.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  maandag 2 maart 2020 @ 12:19:26 #199
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191792373
quote:

[ afbeelding ]
Hoezo zouden ze leuke dingen moeten aflasten vanwege dit virus?
AZ
ALKMAAR
  maandag 2 maart 2020 @ 12:19:29 #200
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191792374
Komisch, "las fallas" betekent mislukkingen/failures haha

Fail.
pi_191792380
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

is Las Fallas niet pas over twee weken?
Fallas 2020.
Van: zondag 15 maart
Tot: donderdag 19 maart

Aldus Google.
vosss is de naam,
  maandag 2 maart 2020 @ 12:19:53 #202
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191792382
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Maar, op zich maakt het toch niet uit of het net over de grens is of niet voor de mensen daar.

Denk dat die een besmetting in Assen ofzo een stuk prettiger zouden vinden.
nee maar duidelijkheid zou wel fijn zijn. er zijn gewoon genoeg mensen die alles geloven en zelf geen onderzoek doen. die mensen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen door juiste feiten te noemen en duidelijke zinnen de wereld in te schoppen.

scrummie was al bijna geëmigreerd
  maandag 2 maart 2020 @ 12:20:15 #203
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191792389
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:19 schreef Durmada het volgende:

[..]

Hoezo zouden ze leuke dingen moeten aflasten vanwege dit virus?
Volgens mij hebben Zwitserland en Frankrijk alle evenementen met meer dan 1000 en 5000 (resp.) afgelast. En andere landen volgen, lijkt me zelf een prima maatregel. Mogen ze in Spanje ook asap mee beginnen.
pi_191792390
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:19 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Mooi dat je de hand in eigen boezem steekt na een kleine uitglijder. Daar kunnen velen nog wat van leren.
Wat fout is is fout, wat goed is goed Stijn.
pi_191792399
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:15 schreef Greys het volgende:

Weet ik. Maar ze verwijzen naar hun pagina waar het aantal wel zou kloppen en die staat op 10. Maar in de OP staan 11 bevestigde personen?
Omdat ten tijde van hun lijst patiënt Rotterdam nog "onbevestigd" was, omdat de 2e test nog niet was afgerond.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 12:22:23 #206
163650 Greys
pi_191792407
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:21 schreef Za het volgende:

[..]

Omdat ten tijde van hun lijst patiënt Rotterdam nog "onbevestigd" was, omdat de 2e test nog niet was afgerond.
Ah zo. Beter werken ze dat even netjes bij dan, als ze voor de correcte aantallen naar die site verwijzen. Scheelt weer verwarring.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191792444
quote:
Sterkte

En deze stuitende dingen lees je zelfs in de volkskrant, doet me sterk denken aan hoe de nazi's dachten... werkelijk walgelijk

Er zitten er hier ook een paar, onbegrijpelijk dat dit geen ban oplevert
  maandag 2 maart 2020 @ 12:26:02 #208
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191792462
12:24
Het risico van besmetting met het nieuwe coronavirus is in de EU van matig naar hoog gegaan. Er zijn 2100 bevestigde ziektegevallen in de EU-landen. 38 patiënten zijn overleden, maakte EU-commissaris Stella Kyriakides (Volksgezondheid) in Brussel bekend. De verspreiding van het virus neemt snel toe. De Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de EU, schroeft daarom haar acties op.

Brussel heeft een speciaal 'coronavirusreactieteam' van commissarissen in het leven geroepen. Janez Lenarčič (Crisismanagement) en Kyriakides maken deel uit van het team. Daarnaast zijn Adina Vălean (Transport), Ylva Johansson (Binnenlandse Zaken) en Paolo Gentiloni (Economie) eraan toegevoegd vanwege de gevolgen van de ziekte voor verschillende sectoren en de economie in de EU.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grote stap wel, matig naar hoog.
  maandag 2 maart 2020 @ 12:28:26 #209
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_191792499
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:26 schreef hollandia02 het volgende:
Grote stap wel, matig naar hoog
Hoeveel stappen zitten er tussen? En hoeveel stappen zitten er nog boven hoog?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 maart 2020 @ 12:28:49 #210
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_191792502
quote:
Het risico van besmetting met het nieuwe coronavirus is in de EU van matig naar hoog gegaan. Er zijn 2100 bevestigde ziektegevallen in de EU-landen. 38 patiënten zijn overleden, maakte EU-commissaris Stella Kyriakides (Volksgezondheid) in Brussel bekend. De verspreiding van het virus neemt snel toe. De Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de EU, schroeft daarom haar acties op.

Brussel heeft een speciaal 'coronavirusreactieteam' van commissarissen in het leven geroepen. Janez Lenarčič (Crisismanagement) en Kyriakides maken deel uit van het team. Daarnaast zijn Adina Vălean (Transport), Ylva Johansson (Binnenlandse Zaken) en Paolo Gentiloni (Economie) eraan toegevoegd vanwege de gevolgen van de ziekte voor verschillende sectoren en de economie in de EU.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

@heywoodu, misschien iets voor de FP?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_191792509
quote:

Een 'coronavirusreactieteam' van commissarissen in het leven geroepen.

Dit klinkt toch echt als jiskefet.
  maandag 2 maart 2020 @ 12:29:25 #212
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191792510
https://www.reddit.com/r/(...)in_philadelphia_led/

How a 200,000 spectator parade in Philadelphia led to thousands of deaths at outbreak of 1918 Spanish Flu ... and why governments must act now to not repeat history

Officials went ahead with the Liberty Loan parade in the face of an influenza epidemic that already had ravaged New England and was gaining traction at the Philadelphia Navy Yard and elsewhere in the city.

It proved to be a grave mistake.

The parade became an opportunity for mass infection. Within days, influenza had become so widespread that Philadelphia and state officials essentially shuttered the city. By the third week of October influenza, or "the grippe" as it was called by many, had afflicted tens of thousands of people and claimed the lives of more than 4,500 Philadelphians.

Few American cities were hit harder.

https://www.phillyvoice.c(...)-libery-loan-parade/
  maandag 2 maart 2020 @ 12:30:23 #213
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191792522
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Een 'coronavirusreactieteam' van commissarissen in het leven geroepen.

Dit klinkt toch echt als jiskefet.
Nu je het zegt inderdaad, haha.
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 12:30:32 #214
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_191792524
quote:

1.8%. Not bad.

@Scrummie2.1
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_191792530
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:30 schreef onlogisch het volgende:

[..]

1.8%. Not bad.

@:Scrummie2.1
Misschien kan je het even vergelijken met de normale griep.
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 maart 2020 @ 12:31:17 #216
416575 crew  Evenstar
pi_191792534
Final Fantasy VII remake demo is uit. Ik ga vrijwillig een paar dagen in quarantaine. Take one for the team enzow.
pi_191792560
Ik moest net bij de tandarts na de behandeling m'n handen wassen met desinfectie zeep :')
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 12:33:46 #218
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_191792580
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Misschien kan je het even vergelijken met de normale griep.
Dat gaat niet. De mortaliteit ligt daar wat hoger :)
4045
onlogisch
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 12:33:57 #219
163650 Greys
pi_191792586
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:32 schreef VacaLoca het volgende:
Ik moest net bij de tandarts na de behandeling m'n handen wassen met desinfectie zeep :')
Wat is er nou weer :') aan je handen wassen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 2 maart 2020 @ 12:33:58 #220
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191792587
quote:
Waarom alleen erna?
pi_191792589
quote:
6s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:33 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat gaat niet. De mortaliteit ligt daar wat hoger :)
_O-
pi_191792599
Een inwoner van Helmond is besmet geraakt met het coronavirus (COVID-19). De RIVM heeft dat zondag na laboratoriumonderzoek vastgesteld. De vrouw was met haar gezin vorige week in Lombardije (Italië). Er is geen link tussen deze patiënt en de eerder in Nederland gevonden gevallen, meldt de GGD in Helmond. De patiënt zit in thuisisolatie. Ook gezinsleden blijven de komende 14 dagen thuis.
De GGD Brabant-Zuidoost brengt in kaart met wie deze patiënt contact heeft gehad (contactonderzoek). Contacten van de patiënt zullen door de GGD benaderd worden en moeten twee keer per dag hun temperatuur opnemen. Mochten deze contacten klachten krijgen die passen bij het nieuwe coronavirus, dan worden zij ook in isolatie geplaatst en getest op het nieuwe coronavirus.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_191792600
quote:
wat heb je met haar gedaan dan?
  maandag 2 maart 2020 @ 12:35:09 #224
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191792608
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:34 schreef RipCity het volgende:
Een inwoner van Helmond is besmet geraakt met het coronavirus (COVID-19). De RIVM heeft dat zondag na laboratoriumonderzoek vastgesteld. De vrouw was met haar gezin vorige week in Lombardije (Italië). Er is geen link tussen deze patiënt en de eerder in Nederland gevonden gevallen, meldt de GGD in Helmond. De patiënt zit in thuisisolatie. Ook gezinsleden blijven de komende 14 dagen thuis.
De GGD Brabant-Zuidoost brengt in kaart met wie deze patiënt contact heeft gehad (contactonderzoek). Contacten van de patiënt zullen door de GGD benaderd worden en moeten twee keer per dag hun temperatuur opnemen. Mochten deze contacten klachten krijgen die passen bij het nieuwe coronavirus, dan worden zij ook in isolatie geplaatst en getest op het nieuwe coronavirus.
Bron?
pi_191792614
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_191792621
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:34 schreef RipCity het volgende:
Eigen schuld :') :{w

Weer een Italië-ganger
pi_191792637
Ik wil graag even een week of 2 vooruitspoelen. Ontzettend benieuwd hoe situatie dan is :P (maar dat zal voor iedereen gelden)
pi_191792646
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik wil graag even een week of 2 vooruitspoelen. Ontzettend benieuwd hoe situatie dan is :P (maar dat zal voor iedereen gelden)
Ik denk dat er een paar bij het RIVM juist zouden willen dat ze de tijd een week of twee terug konden spoelen
pi_191792651
quote:
>10.000 besmettingen in NL, ong 100 doden. Minder nieuwswaarde en life goes on.
Vakman pur sang
  maandag 2 maart 2020 @ 12:39:08 #230
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191792657
https://www.reddit.com/r/(...)yang_36_a_doctor_in/

Yuan Yangyang, 36, a doctor in Central China's Henan Province, died as a result of coronavirus-related cardiac arrest early on Friday, after working for 39 consecutive days to fight against #COVID19.

==========
Die zal wel dagen van 18~20 uur hebben gemaakt en ook in het weekend door zijn gegaan.
Z'n weerstand gaat omlaag en daarom is het virus alsnog dodelijk voor hem ondanks z'n jonge leeftijd.
pi_191792661
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

>10.000 besmettingen in NL, ong 100 doden. Minder nieuwswaarde en life goes on.
Zoals Zuid-Korea nu zeg maar?
  maandag 2 maart 2020 @ 12:39:48 #232
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191792664
quote:
Feb. 27/20 - 131 more confirm + 139 Iran = Total 270
Feb. 28/20 - 118 more confirm + 270 Iran = Total 388
Feb. 29/20 - 205 more confirm + 388 Iran = Total 593
Mar. 1/20 - 385 more confirm + 593 Iran = Total 978

Feb. 25/20 - 93 more confirm + 229 Italy = Total 322
Feb. 26/20 - 131 more confirm + 322 Italy = Total 453
Feb. 27/20 - 202 more confirm + 453 Italy = Total 655
Feb. 28/20 - 234 more confirm + 655 Italy = Total 889
Feb. 29/20 - 239 more confirm + 889 Italy = Total 1,128
Mar. 1/20 - 566 more confirm + 1,128 Italy = Total 1,694

Feb. 23/20 - 159 more confirm + 604 South Korea = Total 763
Feb. 24/20 - 130 more confirm + 763 South Korea = Total 893
Feb. 25/20 - 253 more confirm + 893 South Korea = Total 1,146
Feb. 26/20 - 449 more confirm + 1,146 South Korea = Total 1,595
Feb. 27/20 - 427 more confirm + 1,595 South Korea = Total 2,022
Feb. 28/20 - 909 more confirm + 2,022 South Korea = Total 2,931
Feb. 29/20 - 595 more confirm + 2,931 South Korea = Total 3,526
Mar. 1/20 - 686 more confirm + 3,526 South Korea = Total 4,212

Feb. 23/20 - 12 more confirm Total at 691 + 147 Japan = Total 838
Feb. 24/20 - 12 more confirm Total at 691 + 159 Japan = Total 850
Feb. 25/20 - 11 more confirm Total at 691 + 170 Japan = Total 861
Feb. 26/20 - 19 more confirm Total at 705 + 189 Japan = Total 894
Feb. 27/20 - 25 more confirm Total at 705 + 214 Japan = Total 894
Feb. 28/20 - 20 more confirm Total at 705 + 234 Japan = Total 939
Feb. 29/20 - 07 more confirm Total at 705 + 241 Japan = Total 946
Mar. 1/20 - 15 more confirm Total at 705 + 256 Japan = Total 961

Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 12:40:50 #233
163650 Greys
pi_191792675
Waarom bericht RIVM zelf niet over Helmond? Of hebben ze daar een dagje vrij op de social media afdeling? Zijn ze soms weer een kek filmpje aan het maken voor de volgende paar?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 maart 2020 @ 12:41:10 #234
284411 crew  heywoodu
pi_191792682
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:28 schreef Rewimo het volgende:

[..]

@:heywoodu, misschien iets voor de FP?
^O^
  maandag 2 maart 2020 @ 12:42:03 #235
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_191792693
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:40 schreef Greys het volgende:
Waarom bericht RIVM zelf niet over Helmond? Of hebben ze daar een dagje vrij op de social media afdeling? Zijn ze soms weer een kek filmpje aan het maken voor de volgende paar?
Lunchpauze he....
pi_191792694
quote:
Ik kan alleen wat in het lokale sufferdje wat er over terugvinden.
pi_191792697
quote:
Ik denk dat we vandaag weer een persco kunnen verwachten, en dat ze individuele nieuwe gevallen niet apart zullen vermelden.
pi_191792698
quote:
RIVM is een werkverschaffingsproject, totaal incapabel. Het enige is dat nu duidelijk is geworden dat het om een werkverschaffingsproject/bullshitjobs gaat.
  maandag 2 maart 2020 @ 12:42:41 #239
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191792704
Johns Hopkins Institutions
2019 Wuhan Novel Coronavirus
Preparedness and
Response Plan

.
https://www.hopkins-cepar.org/_docs/nCoV%20policy%20v2.2.pdf
pi_191792705
quote:
Kritiek op RIVM mag hier:
COR / De amateurs van het RIVM

Toch?
Vakman pur sang
pi_191792706
BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 12:41:35 NEW: Moscow reports first case of coronavirus https://t.co/NvPXNanBk8 reageer retweet
  maandag 2 maart 2020 @ 12:43:12 #242
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_191792711
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Bron? En die sommetjes bij Japan klopt niks van.
  maandag 2 maart 2020 @ 12:43:15 #243
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191792712
Vraag me iets af, stel dat het echt helemaal fout gaat en er inderdaad zoveel doden vallen als sommige onheilsprofeten voorspellen, wat gaan we dan met al die lijken doen? Paar honderd extra doden per dag is geen probleem, maar wat als het er 10.000 worden? We kunnen ze niet weken in de voortuin laten liggen want de temperatuur is inmiddels ruim boven het vriespunt en dan krijgen we behalve dat Corona virus straks ook de Zwarte Pest nog op bezoek.
  maandag 2 maart 2020 @ 12:44:09 #244
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_191792726
quote:
Misschien dat ze nog mensen zoeken..
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_191792729
quote:
5s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:43 schreef kladderadatsch het volgende:
Vraag me iets af, stel dat het echt helemaal fout gaat en er inderdaad zoveel doden vallen als sommige onheilsprofeten voorspellen, wat gaan we dan met al die lijken doen? Paar honderd extra doden per dag is geen probleem, maar wat als het er 10.000 worden? We kunnen ze niet weken in de voortuin laten liggen want de temperatuur is inmiddels ruim boven het vriespunt en dan krijgen we behalve dat Corona virus straks ook de Zwarte Pest nog op bezoek.
Verbranden.
Vakman pur sang
  maandag 2 maart 2020 @ 12:44:29 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191792730
quote:
In De Uithof en in de lege voorraadvriezers van Ahold kun je nog best wat kwijt :Y
pi_191792731
quote:
Chinees voorbeeld volgen; mobiele kadaver-ovens voor dieren inzetten! :Y
pi_191792733
Moskou eerste corona case
pi_191792740
Het erge is dat er zoveel berichten als overstaande tweet nu de ronde doen:

jwnavis twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:22:39 Vrouw gesproken die plots longontsteking kreeg. Geen coronatest gedaan. Dag later: kind 1 40 graden koorts en longontsteking. Geen test. Nog een dag later: kind 2 idem dito. "maar u bent niet in italie of china geweest dus u heeft geen corona", aldus de dokter reageer retweet
Dat al zou maar 10% van dergelijke berichten waar zijn, we een ongekende epidemie tegemoet gaan. Wat een lakse houding...

En dan zegt de media dat de cijfers uit Iran en China niet te vertrouwen zijn. Ik denk dat je de cijfers uit Nederland nog aan dat lijstje toe kunt voegen.

Ik geloof in ieder geval niks meer van de officiële cijfers.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 2 maart 2020 @ 12:46:07 #250
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191792749
quote:
Wat zou je verwachten dat hij gaat zeggen..... don't worry be happy, of koop meer zeep of zo ?
Kern is dat elke niet ter zake doende mededeling, en dat zijn er veel te veel, niets toevoegt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 2 maart 2020 @ 12:46:11 #251
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191792750
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:43 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Bron? En die sommetjes bij Japan klopt niks van.
kan wel in de OP, is erg uitgebreid.
https://multimedia.scmp.c(...)tml?article-launcher
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 12:46:51 #252
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_191792754
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:45 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Je denkt dat onze crematoria dat aankunnen?
Er zal wat on-orthodoxer te werk gegaan moeten worden. En er zullen wat extra shifts nodig zijn ja.
4045
onlogisch
pi_191792762
Hoe staat het eigenlijk met dat kantoor van Nike in Hilversum en Energiebedrijf Engie in Zwolle?

Daar waren mogelijk personeelsleden besmet.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 12:47:38 #254
163650 Greys
pi_191792767
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Kritiek op RIVM mag hier:
COR / De amateurs van het RIVM

Toch?
Je mag hier toch wel de vraag stellen waarom we nu bepaalde besmettingsgevallen eerder uit lokale pers horen dan van RIVM?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 12:47:39 #255
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_191792768
Maar er gaan niet meer doden vallen dan tijdens een normale griepgolf. Dus mijn verwachting is dat het niet nodig zal zijn :)
4045
onlogisch
  maandag 2 maart 2020 @ 12:47:50 #256
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191792772
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

jwnavis twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:22:39 Vrouw gesproken die plots longontsteking kreeg. Geen coronatest gedaan. Dag later: kind 1 40 graden koorts en longontsteking. Geen test. Nog een dag later: kind 2 idem dito. "maar u bent niet in italie of china geweest dus u heeft geen corona", aldus de dokter reageer retweet
Dat al zou maar 10% van dergelijke berichten waar zijn, we een ongekende epidemie tegemoet gaan. Wat een lakse houding...

En dan zegt de media dat de cijfers uit Iran en China niet te vertrouwen zijn. Ik denk dat je de cijfers uit Nederland nog aan dat lijstje toe kunt voegen.

van zulke tweets, wil je toch die RIVM gaan slaan
  maandag 2 maart 2020 @ 12:49:15 #257
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191792788
RIVM ziet dit als een milde griep, nemen het niet serieus
  maandag 2 maart 2020 @ 12:50:09 #258
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191792795
Portable Ovens
pi_191792796
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

van zulke tweets, wil je toch die RIVM gaan slaan
Als een individuele dokter niet (of wel) de richtlijnen volgt van RIVD dan wil je ze slaan? Ok.
Vakman pur sang
pi_191792810
quote:

De man in Coevorden/Dalen was ook niet in Italië of China besmet.
pi_191792814
quote:
6s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:47 schreef onlogisch het volgende:
Maar er gaan niet meer doden vallen dan tijdens een normale griepgolf. Dus mijn verwachting is dat het niet nodig zal zijn :)
De mortaliteitsgraad ligt 34x zo hoog als bij een gewoon griepje, maar we gaan het merken. :)
pi_191792815
Veel gevallen in Brabant
pi_191792819
quote:

er is geen capaciteit om iedereen met die klachten te testen
dus houden ze zich aan de richtlijnen
pi_191792824
quote:
6s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:47 schreef onlogisch het volgende:
:')
pi_191792828
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:52 schreef aTypisch het volgende:

[..]

De richtlijn "Niet testen, dan blijven de cijfers laag"?
  maandag 2 maart 2020 @ 12:53:14 #266
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191792832
quote:
South Australian health authorities will have expanded powers to detain and quarantine people who may have been exposed to the coronavirus under new laws being proposed by the State Government.

Key points:

Under the proposed laws the chief public health officer would have the power to have a person detained

The Premier said the proposed amendments would enhance the state's protection

There have been three confirmed cases of COVID-19 in South Australia

pi_191792849
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:52 schreef ToT het volgende:

[..]

De richtlijn "Niet testen, dan blijven de cijfers laag"?
nee
pi_191792869
quote:
Half Nederland in lockdown en ziek thuis
pi_191792880
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:52 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Dat staat er niet, dat vul je zelf in. Er wordt niet getest omdat die mensen niet in een risicogebied zijn geweest, er wordt met geen woord gesproken over te weinig capaciteit.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191792897
Waarom praat RIVM over 10 en we hier over 11?
pi_191792899
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat staat er niet, dat vul je zelf in. Er wordt niet getest omdat die mensen niet in een risicogebied zijn geweest, er wordt met geen woord gesproken over te weinig capaciteit.
Jij denkt dat wat je hoort ook is waarom ze dingen doen?

Schattig
pi_191792904
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:55 schreef aTypisch het volgende:

[..]

onlogisch beweert dan nog steeds dat het niet erger is dan een griepje
Oh, met die voorspelling zit je zéker goed ja.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 12:56:51 #273
163650 Greys
pi_191792908
Mjah. Er waren ook experts die zeiden dat de kans dat het virus naar NL zou komen 'vrij nihil' was. Dus het is nu een beetje de vraag welke experts het allemaal juist hebben en welke niet. Een studie onder 1000 patiënten in China, kweenie, kan best als je een andere groep neemt het ineens weer hoger of lager is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 12:57:19 #274
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_191792913
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:55 schreef aTypisch het volgende:

[..]

onlogisch beweert dan nog steeds dat het niet erger is dan een griepje
Gewoon zoals de gewone griepgolf ja. Dus zo'n 650.000 tot 1.200.000 besmette Nederlanders met 500 tot 3500 doden of zo.
4045
onlogisch
pi_191792914
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Oh, met die voorspelling zit je zéker goed ja.
en ik hoef niet in de rij voor de supermarkt

hoop dat onlo gelijk heeft, maar zoals wel vaker zit hij er hoogstwaarschijnlijk faliekant naast

genot
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 12:57:35 #276
163650 Greys
pi_191792919
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:56 schreef Tailless het volgende:
Waarom praat RIVM over 10 en we hier over 11?
Omdat ze kennelijk achterlopen met updaten van hun oh zo betrouwbare site met de enige juiste gegevens.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 2 maart 2020 @ 12:57:46 #277
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191792923
quote:
Invriezen? Ik neem aan dat Nederland genoeg opslagcapaciteit (voor diepvriesprodukten) heeft om enkele miljoenen lijken op te slaan.
pi_191792924
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:57 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Gewoon zoals de gewone griepgolf ja. Dus zo'n 650.000 tot 1.200.000 besmette Nederlanders met 500 tot 3500 doden of zo.
dit virus heeft helemaal niks met de normale griep te maken, dus erg bijzonder dat je dan zulke cijfers uit je reet trekt
pi_191792941
quote:
6s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:57 schreef aTypisch het volgende:

[..]

en ik hoef niet in de rij voor de supermarkt

hoop dat onlo gelijk heeft, maar zoals wel vaker zit hij er hoogstwaarschijnlijk faliekant naast

genot
Ik heb niet veel vertrouwen in iemand die duizenden euro's aan Waves verliest eigenlijk.
pi_191792945
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:53 schreef onlogisch het volgende:

[..]

[..]

34 keer hoger dan de griep zei je? _O- :D :'( :D
Griep: 0,1%.
Als je hier in een eerder deel van dit topic kijkt, zie je dat men gekeken heeft naar hoeveel mensen officieel wereldwijd besmet waren en hoeveel er officieel er door overleden zijn, en dan kom je op een mortaliteitsgraad van 3,4%.

Ga vooral verder met lachen hoor! :Y
pi_191792946
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:56 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Jij denkt dat wat je hoort ook is waarom ze dingen doen?

Schattig
Want ik kan beter afgaan op de aannames die een anonieme fokker vanaf zijn zolderkamer doet?
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 12:59:04 #282
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_191792950
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Griep: 0,1%.
Als je hier in een eerder deel van dit topic kijkt, zie je dat men gekeken heeft naar hoeveel mensen officieel wereldwijd besmet waren en hoeveel er officieel er door overleden zijn, en dan kom je op een mortaliteitsgraad van 3,4%.

Ga vooral verder met lachen hoor! :Y
34x hoger dan de griep!!!!
4045
onlogisch
pi_191792970
quote:
9s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:59 schreef onlogisch het volgende:

[..]

34x hoger dan de griep!!!!
quote:
Hihaho-posts en trollpogingen voegen niks toe aan de discussie en verslechteren de leesbaarheid. We begrijpen dat het leeft maar gelieve ontopic en relevant te posten.
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 13:00:30 #284
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_191792976
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik heb niet veel vertrouwen in iemand die duizenden euro's aan Waves verliest eigenlijk.
4045
onlogisch
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 13:00:40 #285
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_191792980
Dicht
4045
onlogisch
pi_191792985
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Maart = wavesmaand
pi_191792991
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Omdat ze kennelijk achterlopen met updaten van hun oh zo betrouwbare site met de enige juiste gegevens.
ja oke maar wat is wel te vertrouwen
  maandag 2 maart 2020 @ 13:01:09 #288
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191792993
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:53 schreef onlogisch het volgende:

[..]

[..]

34 keer hoger dan de griep zei je? _O- :D :'( :D
Al is het maar 15x hoger, nog steeds veel.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_191792998
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:00 schreef Tailless het volgende:

[..]

ja oke maar wat is wel te vertrouwen
de officiële cijfers niet
pi_191793001
Die zwarte pest had pas een indrukwekkende mortality rate van iets van 40%. Hoe veel keer meer dan de griep is dat @ToT?
pi_191793019
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:57 schreef aTypisch het volgende:

[..]

dit virus heeft helemaal niks met de normale griep te maken, dus erg bijzonder dat je dan zulke cijfers uit je reet trekt
Kennelijk lezen ook mods de OP niet.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 13:03:03 #292
163650 Greys
pi_191793034
Kap eens met dat gekleuter.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191793038
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:01 schreef aTypisch het volgende:

[..]

de officiële cijfers niet
Maarja dan kan ik ook zeggen ja vriend van mij heeft corona maar nog niet getest
  maandag 2 maart 2020 @ 13:03:19 #294
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_191793041
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:01 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Die zwarte pest had pas een indrukwekkende mortality rate van iets van 40%. Hoe veel keer meer dan de griep is dat @:ToT?
Goede vergelijking als er nog geen gezondheidszorg bestaat een 100% van je bevolking onderliggende aandoeningen heeft. :,)
pi_191793044
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:01 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Die zwarte pest had pas een indrukwekkende mortality rate van iets van 40%. Hoe veel keer meer dan de griep is dat @:ToT?
:') Echt, dit soort trolls.....altijd leuk om discussies te saboteren he?
pi_191793047
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:03 schreef Tailless het volgende:

[..]

Maarja dan kan ik ook zeggen ja vriend van mij heeft corona maar nog niet getest
en dan?
pi_191793057
opslotgenot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')