quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
quote:Het is maar een griepje
Hoewel slijm buiten het lichaam als iets onsmakelijks wordt gezien, helpt het binnenin het lichaam de longen te beschermen tegen ziekteverwekkers en houden ze de luchtwegen vochtig. Epitheelcellen met trilhaartjes zwemmen in het slijm rond en ruimen daar afvalstoffen als pollen en virussen op.
Frieman legt uit dat het SARS-virus goed was in het infecteren en doden van deze trilhaarcellen, die zich vervolgens ophoopten en de luchtwegen van de patiënt met afvalstoffen en vocht vulden. Hij denkt dat hetzelfde gebeurt bij het nieuwe coronavirus, omdat uit het eerste onderzoek naar COVID-19 is gebleken dat bij veel patiënten een dubbele longontsteking optreedt, die zich onder meer uit in kortademigheid.
Daarna begint fase twee en slaat het immuunsysteem alarm. Opgeschrikt door het binnendringende virus, begint het lichaam de ziekte te bestrijden door de longen te overspoelen met immuuncellen, die de beschadigde cellen opruimen en het longweefsel repareren.
Als alles naar behoren werkt, is dit ontstekingsproces nauwgezet en beperkt tot de besmette weefsels. Maar soms slaat het immuunsysteem op hol en begint wild om zich heen te slaan, waarbij ook gezonde cellen worden verwoest.
“Je krijgt door zo’n immuunrespons dus te maken met méér in plaats van minder schade,” zegt Frieman. Nog meer afvalstoffen hopen zich in de longen op en de longontsteking wordt erger.
De longen vullen het lichaam aan met levengevende zuurstof. Leer alles over de anatomie van de longen, hoe de organen ademhaling mogelijk maken en hoe ze gevoelig zijn voor ziekten.
In de derde fase verergert de longontsteking zich nog verder, wat kan leiden tot respiratoire insufficiëntie. Ook als de patiënt hierdoor niet overlijdt, kan de schade aan de longen onherstelbaar zijn. Volgens de WHO leidde SARS tot het ontstaan van gaten in de longen, waardoor ze een “honingraatvormige aanblik” kregen, en het lijkt erop dat dit patroon ook bij patiënten van het nieuwe coronavirus is te herkennen.
De gaten ontstaan waarschijnlijk door de hyperreactiviteit van het immuunstelsel, wat tot de vorming van littekenweefsel en een verstijving van de longen leidt.
In dat geval moet de patiënt doorgaans aan de beademing. Intussen worden de membranen tussen de longblaasjes en de bloedvaten steeds poreuzer, waardoor de blaasjes zich met vocht kunnen vullen en de bloedbaan niet langer van zuurstof kunnen voorzien.
“In zeer ernstige gevallen verdrinken de longen en kan de patiënt niet meer ademhalen,” zegt Frieman. “Dat is hoe mensen aan de ziekte overlijden.”
Dit artikel werd oorspronkelijk in het Engels gepubliceerd op NationalGeographic.com
quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
bron
Misschien denken ze dat meer handzeep het virus doet verwijderen...quote:Op maandag 2 maart 2020 11:36 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
want dat gaat ook zo snel op![]()
hoelang doet een gezin van 4 gemiddeld met een zeep pompje
Ik weet niet, maar ik mis eigenlijk onze grote leider meneer de president Rutte in heel dit verhaal.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:28 schreef riazop het volgende:
De RIVM heeft maar 1 missie gekregen en dat is "geen paniek"
laten we hopen dat nederland dat in inderdaad niet gaat doen. want een idioterie zeg.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:36 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nederland gaat dat nooit doen want "de economie" en zijn ze ook al te laat mee.
Jij doet achterlijk hier door te denken dat de kassieres in de appie gewoon leuk naar hun werk gaan als het virus hier rond gaat.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:36 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
ja want ze gaan bij lockdowns hele steden laten verhongeren. doe toch niet zo achterlijk zeg
dat zeg ik nergens, maar om momenteel te gaan hamsteren lijkt mij ridicuulquote:Op maandag 2 maart 2020 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jij doet achterlijk hier door te denken dat de kassieres in de appie gewoon leuk naar hun werk gaan als het virus hier rond gaat.
Natuurlijk niet. en AH gaat waarschijnlijk winkels gewoon tijdelijk op slot gooien als ze werknemers met het virus aantreffen.
Ik zeg ook niet dat we gaan verhongeren. Maar als jij denkt dat dit helemaal geen impact gaat hebben, echt niets, dan ben je zelf volgens mij de achterlijke hier. Je hoeft ook geen voedsel in te slaan voor weken.
Dit is Nederland.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar ik mis eigenlijk onze grote leider meneer de president Rutte in heel dit verhaal.
Het enige wat daarvan gehoord is, is een tweetje waarbij hij het RIVM complimenteert.
Hij kan ook ff op prime time de natie toespreken. Dat we, gezien de cijfers, niet bang hoeven te zijn, dat het komt zoals het komt, dat iedereen er goed aan zou doen om een kleine 2 weken voedsel in huis te halen, dat we goed op elkaar moeten letten, vooral thuisblijven bij symptomen en contact leggen met de GGD en dat er ongetwijfeld doden te betreuren zullen zijn, maar dat er alles aan gedaan wordt om dit zoveeel als mogelijk te beperken en dat we samen de schouders eronder moeten zetten en hier als natie met zijn allen sterker uit zullen gaan komen.
Zoiets zegmaar. Gewoon een speech om de gemoederen wat te bedaren. Of dat nou terecht is of niet. Gewoon iets wat een goede leider zou doen zegmaar.
Dat mis ik in heel dit verhaal.
Maargoed, gezien de besmettingen die er nog bij gaan komen en de doden die ongetwijfeld ook in Nederland zullen gaan vallen verwacht ik hem alsnog op TV over niet al te lange tijd. Enige wat ik wil zeggen is dat ik hem graag nu al eens gezien had.
Dit soort redeneringen doen echt pijn aan de ogen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:24 schreef Sunri5e het volgende:
twitter:erikhouben twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:35:03Het aantal herstelde mensen van het coronavirus (groen) is inmiddels meer dan 50%.En de groei in het aantal besmettingen (oranje en geel) lijkt eruit.De paniekzaaierij (niet in de grafiek) in veel media blijft, o.a. omdat dat heel veel clicks en kijkers, en dus geld oplevert. https://t.co/ioJqjC5jBK reageer retweet
Doe waar jij je fijn bij voelt.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:40 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
dat zeg ik nergens, maar om momenteel te gaan hamsteren lijkt mij ridicuul
Joh, die zit bibberend, met zijn duim in de mond, in een hoekje.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar ik mis eigenlijk onze grote leider meneer de president Rutte in heel dit verhaal.
Het enige wat daarvan gehoord is, is een tweetje waarbij hij het RIVM complimenteert.
Hij kan ook ff op prime time de natie toespreken. Dat we, gezien de cijfers, niet bang hoeven te zijn, dat het komt zoals het komt, dat iedereen er goed aan zou doen om een kleine 2 weken voedsel in huis te halen, dat we goed op elkaar moeten letten, vooral thuisblijven bij symptomen en contact leggen met de GGD en dat er ongetwijfeld doden te betreuren zullen zijn, maar dat er alles aan gedaan wordt om dit zoveeel als mogelijk te beperken en dat we samen de schouders eronder moeten zetten en hier als natie met zijn allen sterker uit zullen gaan komen.
Zoiets zegmaar. Gewoon een speech om de gemoederen wat te bedaren. Of dat nou terecht is of niet. Gewoon iets wat een goede leider zou doen zegmaar.
Dat mis ik in heel dit verhaal.
Maargoed, gezien de besmettingen die er nog bij gaan komen en de doden die ongetwijfeld ook in Nederland zullen gaan vallen verwacht ik hem alsnog op TV over niet al te lange tijd. Enige wat ik wil zeggen is dat ik hem graag nu al eens gezien had.
quote:Op maandag 2 maart 2020 11:31 schreef riazop het volgende:
Duitsland
- Eerste geval in Berlijn
- Keulen sluit haar gevangenis af van buitenwereld
- Duitse regering komt vanmiddag bij elkaar over corona
Daarom leve de zelfscannerquote:Op maandag 2 maart 2020 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jij doet achterlijk hier door te denken dat de kassieres in de appie gewoon leuk naar hun werk gaan als het virus hier rond gaat.
Natuurlijk niet. en AH gaat waarschijnlijk winkels gewoon tijdelijk op slot gooien als ze werknemers met het virus aantreffen.
Ik zeg ook niet dat we gaan verhongeren. Maar als jij denkt dat dit helemaal geen impact gaat hebben, echt niets, dan ben je zelf volgens mij de achterlijke hier. Je hoeft ook geen voedsel in te slaan voor weken.
Is dit dan niet waar?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit soort redeneringen doen echt pijn aan de ogen.
Ik heb dit al 100 keer gezegd in dit topic. Limiteer je bezoek aan de supermarkt door bv 2 keer per week te gaan ipv elke dag. Lijkt me niet zo raar. Maar dit zijn blijkbaar paniek maatregelen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:40 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Ik denk dat die meneer de formule 1 al aan zijn neus voorbij ziet gaan.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit soort redeneringen doen echt pijn aan de ogen.
Vond het hier wel meevallen. Ook vanmorgen al geweest, is het nog niet zo druk.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:33 schreef haags_kwartiertje het volgende: Ik was net even in de supermarkt, hele meters pasta leeg zeg. Doe toch normaal mensen
![]()
Kut hey! Die zullen zich wel opgesloten voelen nu zeg.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef ToT het volgende:
[..]Gevangenen een beetje afsluiten van de buitenwereld, het moet niet gekker worden.
De nummers uit China zijn ten eerste niet waar, dus er is nooit een vermindering in aantal cases per dag geweest, en het begint hier in europa en middenoosten ook exponentieel te groeien..quote:
Het slaat nergens op. Natuurlijk stijgt het minder snel in absolute zin: China heeft er met enorme afstand het meest en daar zijn de maatregelen met nog meer afstand het hevigst. Alle andere landen zitten nog op - vergeleken met China - minieme getallen, maar daar blijft het hard stijgen. Kijk naar Iran, Zuid-Korea of Italië bijvoorbeeld, dat is echt nog niet aan het afremmen.quote:
Waarschijnlijk gaan mensen vaker hun handen wassen, wat ook wordt geadviseerd.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:38 schreef Durmada het volgende:
[..]
Misschien denken ze dat meer handzeep het virus doet verwijderen...
kan de Ah niet de moestuintjes weer in de actie gooien, dan kan ik mijn eigen groente weer kweken.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef xminator het volgende:
[..]
Doe waar jij je fijn bij voelt.
Let wel op dat alle serieuze organisaties in NL flinke maatregelen aan het nemen zijn.
De WHO roept 60+ers op om zo min mogelijk op plekken te komen waar veel mensen zijn, zoals OV en zelfs supermarkt. Als je een voorraadje hebt voor de hele week of twee is dat voor die mensen dus wellicht beter dan elke dag boodschappen halen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:40 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Ik sta er een beetje hetzelfde in, al ben ik nu wel tevreden over de voorraad. Zou ik een maandje mee kunnen doen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
Hamsteren is een groot woord, ik haal momenteel elke keer als ik boodschappen wat extra langhoudbaar spul extra. Ik heb ook wat flessen water en wc papier extra gekocht. Niet dat ik bang ben, maar een voorbereid mens telt voor twee.
quote:Op maandag 2 maart 2020 11:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Vond het hier wel meevallen. Ook vanmorgen al geweest, is het nog niet zo druk.
Alle schappen goed gevuld, behalve de handgel. Maar Dettol handzeep was in de aanbieding, dus die maar ingeslagen.
Verder gewoon boodschappen gedaan, voor 3 dagen. Doe ik altijd op maandag of dinsdag.
dus ook als je niet wilt hamsteren zul je moeten gaan hamsteren, want de hysterische massa komt je anders langszij.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik heb dit al 100 keer gezegd in dit topic. Limiteer je bezoek aan de supermarkt door bv 2 keer per week te gaan ipv elke dag. Lijkt me niet zo raar. Maar dit zijn blijkbaar paniek maatregelen.
Ding is, als 10% van de mensen dit besluit te doen is de pasta idd al op, want alles wordt precies afgestemd op voorspellingen van het aantal kopers gebaseerd op eerdere data.
Ja 2+1 gratis bij AH. Plannen ze altijd wel paar weken van tevoren dus is denk ik niet op ingespeeld. Vooral omdat het overal is uitverkocht.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]de supermarkt ruikt kansen
quote:Op maandag 2 maart 2020 11:34 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja. Handzeep op. Rijst 4,5 kilo zakken op
Ik kan denk ik nu ongeveer 2 weken voorruit, ongeveer de duur van een quarantaine. Zou een quarantaine periode dus ook niet erg vinden. Kan ik wat series inhalenquote:Op maandag 2 maart 2020 11:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik sta er een beetje hetzelfde in, al ben ik nu wel tevreden over de voorraad. Zou ik een maandje mee kunnen doen.
Bron: https://www.1limburg.nl/d(...)gio?context=topstoryquote:Dertien coronabesmettingen op kinderdagverblijf grensregio
Op het kinderdagverblijf in Breberen waar de vrouw van het besmette echtpaar uit Langbroich werkzaam is, zijn dertien mensen besmet met het coronavirus. Het gaat om vier kinderen en negen begeleiders.
Dat blijkt uit de tests die donderdag werden afgenomen bij alle kinderen en medewerkers van het kinderdagverblijf, net over de grens bij Koningsbosch.
Voor zover bekend gaat het goed met de dertien besmette personen, blijkt na berichtgeving van ZO-NWS. Ze hebben milde tot griepachtige symptomen. De kinderen en medewerkers werden getest nadat de man van een medewerkster besmet bleek met het virus.
Die gebruiken wij sowieso altijd al.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]de supermarkt ruikt kansen
heel babyboomer nederland is uberhaupt erg gevoelig voor wat de media roept. ik zie dat ook aan mijn ouders, die ik bijna elke dag wel betrap, of telefonisch gerust moet stellen,op het klakkeloos overnemen van wat er op facebook of in dwdd geroepen wordt.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]![]()
Het is best zorgwekkend. Kennelijk kunnen veel mensen zelf niet meer nadenken /relativeren en nemen ze klakkeloos de stemming van de media over.
Of is men tegenwoordig gewoon heel bang? Ik snap de paniek oprecht niet.
Dit is een logisch gevolg van wat er in Italië is gebeurd. Daar zijn dorpen op slot gegaan, en de supermarkten zijn leeg. Met de beelden van de Chinese spooksteden was het voor iedereen ver van mijn bed. Maar sinds Italië is het duidelijk dat het ook hier kan gebeuren.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]![]()
Het is best zorgwekkend. Kennelijk kunnen veel mensen zelf niet meer nadenken /relativeren en nemen ze klakkeloos de stemming van de media over.
Tests zijn donderdag afgenomen en nu pas bekend gemaakt?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Bron: https://www.1limburg.nl/d(...)gio?context=topstory
R0 van 13 in dat kinderdagverbliijf. Of er moeten al meerdere werknemers het virus gehad hebben.
twitter:Imamofpeace twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:42:46Adviser to Iran's supreme leader dies from coronavirus. https://t.co/yQPocOcxsb reageer retweet
Zie mijn vorige post? 13 gevallen op dat kinderdagverblijf van die Duitser net over de grens. Zijn vrouw werkt daar.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef heywoodu het volgende:
- Gevangenis Keulen op slot
- Dikke stijging Iran
- Eerste gevallen in Berlijn en Brussel
Verder nog iets van vanochtend wat in een update moet?
Officieel mag je in quarantaine ook geen seks hebben.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik kan denk ik nu ongeveer 2 weken voorruit, ongeveer de duur van een quarantaine. Zou een quarantaine periode dus ook niet erg vinden. Kan ik wat series inhalen
Eerste geval in Portugal, toch.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef heywoodu het volgende:
- Dikke stijging Iran
Maandagochtend in Leeuwardenquote:Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef riazop het volgende:
Hamsteren in een desolaat Leeuwarden nu
[ afbeelding ]
Mijn vader van 89 gaat elke dag naar 4 of 5 supermarkten...quote:Op maandag 2 maart 2020 11:44 schreef Greys het volgende:
[..]
De WHO roept 60+ers op om zo min mogelijk op plekken te komen waar veel mensen zijn, zoals OV en zelfs supermarkt. Als je een voorraadje hebt voor de hele week of twee is dat voor die mensen dus wellicht beter dan elke dag boodschappen halen.
Dat is echt iets voor in de OP jaquote:Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef heywoodu het volgende:
- Dikke stijging Iran
netflix maar uitspelen dan.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Officieel mag je in quarantaine ook geen seks hebben.
Gewoon eerst je partner besmetten met Corona. Daarna mag je wel seksenquote:Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Officieel mag je in quarantaine ook geen seks hebben.
Het is watquote:Op maandag 2 maart 2020 11:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mijn vader van 89 gaat elke dag naar 4 of 5 supermarkten...
Er is (nog) geen paniek. Mensen die contact hebben met het buitenland reageren vroeger.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]![]()
Volgens mij wordt iig steeds duidelijker dat je wel degelijk besmettelijk kunt zijn zonder symptomen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Bron: https://www.1limburg.nl/d(...)gio?context=topstory
R0 van 13 in dat kinderdagverbliijf. Of er moeten al meerdere werknemers het virus gehad hebben.
Nu komen de tipsquote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Gewoon eerst je partner besmetten met Corona. Daarna mag je wel seksen![]()
Mijn vader ondergaat chemo en wordt elke dag bestraald en daar maak ik me echt zorgen om.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Gewoon op willekeurige momenten? Ik was mijn handen altijd na toiletbezoek of voor het koken of als ze duidelijk vies zijn. Maar niet op willekeurige momenten, is dat echt nodig?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:43 schreef Tris het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaan mensen vaker hun handen wassen, wat ook wordt geadviseerd.
Dan gaat het logischerwijs ook sneller op.
Iets dat al een tijdje al waarheid werd aangenomen. Behalve door de RIVM goden.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens mij wordt iig steeds duidelijker dat je wel degelijk besmettelijk kunt zijn zonder symptomen.
Volgens mij was dat ver voor de eerste besmette persoon in Nederland al overduidelijk bij alles en iedereen. Behoudens het RIVM dan.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens mij wordt iig steeds duidelijker dat je wel degelijk besmettelijk kunt zijn zonder symptomen.
Of je hebt wel symptomen maar je staat er niet bij stil omdat het zo mild is. Kan natuurlijk ook.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Winkelen is een probleem want het is een mogelijkheid op besmetting. Zo min mogelijk winkelen is key als de uitbraak erger wordt.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Xenorium het volgende:
Joh hou op met dat hamster gelul, alles ligt er gewoon nog behalve handgel. Meeste mensen hebben al een voorraad voor 1 a 2 weken, dus nee het gaat niet leeg.
Volgens Chinees onderzoek zouden kinderen het niet nogmaals kunnen overdragen (dus niet ouder > kind > ander kind in de klas > de ouder daarvanquote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef Greys het volgende:
[..]
dat die groep mensen zich zorgen maken kan mij voorstellen. maar verder....quote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Mijn vader ondergaat chemo en wordt elke dag bestraald en daar maak ik me echt zorgen om.
Dat was een onstellend drama aldus sommige FOK!kers.
En het ruimde ook lekker op. Dat ook.
100% mee eens, eindelijk wat gezond verstandquote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef _I het volgende:
[..]
Er is (nog) geen paniek. Mensen die contact hebben met het buitenland reageren vroeger.
Paniek is er als men elkaar de voortanden eruit gaan slaan voor een brood.
Je hoeft niet bang te zijn om bezorgd te zijn. Of om in een risicogroep te vallen, die het zich niet kan permitteren om een dag zonder medicijnen te zitten oid.
Dat is eigenlijk wel knap!quote:Op maandag 2 maart 2020 11:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
na het kokenquote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Durmada het volgende:
[..]
Gewoon op willekeurige momenten? Ik was mijn handen altijd na toiletbezoek of voor het koken of als ze duidelijk vies zijn. Maar niet op willekeurige momenten, is dat echt nodig?
ah thuisbezorgquote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Winkelen is een probleem want het is een mogelijkheid op besmetting. Zo min mogelijk winkelen is key als de uitbraak erger wordt.
Als je dat soort berichten (ruimt lekker op enzo) nog tegenkomt nu, laat het ons weten. Zet een TR.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Mijn vader ondergaat chemo en wordt elke dag bestraald en daar maak ik me echt zorgen om.
Onafhankelijkheid is een utopie als je in een dichtbevolkt land zoals Nederland leeft. Nu massaal hamsteren heeft niets meer met onafhankelijkheid of gezondverstand te maken.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je moet jezelf nooit in een positie brengen dat je afhankelijk bent. En dat doen de mensen nu.
Mijn man heeft chemo gehad waaronder Bleomycine wat de longen aantast.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:
[..]
desinfectie helpt niet.....quote:Op maandag 2 maart 2020 11:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Normaal gezien geeft mijn dochter (en de rest van de klas) de juf een hand als ze smorgens het lokaal binnen lopen en als ze smiddags naar huis gaan. Vanmorgen was het geen hand, mouwen opstropen en de handen van de kids werden gedesinfecteerd. Kringgesprek zou volgen.
Lubach had het er al over dat je idd niet mag knuffelen, geen seks mag hebben en 2 meter afstand moet houden.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Gewoon eerst je partner besmetten met Corona. Daarna mag je wel seksen![]()
Ach Noek... Veel sterkte voor jullie.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Daarin verwijzen ze naar hun pagina met het 'kloppende' aantal. Maar die staat op 10 en wij in de OP op 11. Welke klopt er dan niet?twitter:rivm twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:59:24Er gaat op social media een lijst rond met een onjuist aantal gevallen van #COVID-19 in Nederland. Deze lijst klopt niet. Op deze pagina houden we dagelijks het aantal positief geteste patiënten bij: https://t.co/Qtaw3PdRLq. #fakenews #rivm #coronavirus #COVID19 https://t.co/BuqSfIpGLv reageer retweet
Fixed; geen dankquote:Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Lubach had het er al over dat je idd niet mag knuffelen, geen seks mag hebben en 2 meter afstand moet houden.
Oftewel: gewoon 2 meter afstand houden. eerst je partner besmetten met Corona en vervolgens dagelijks uit elkaar trekken
De juf elke dag een hand geven?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Normaal gezien geeft mijn dochter (en de rest van de klas) de juf een hand als ze smorgens het lokaal binnen lopen en als ze smiddags naar huis gaan. Vanmorgen was het geen hand, mouwen opstropen en de handen van de kids werden gedesinfecteerd. Kringgesprek zou volgen.
Thuisbezorging is inderdaad een mogelijkheid.quote:
ouderen en (chronisch) zieken kan ik mij goed voorstellen dat je je zorgen maak. ik maak mij dan ook zorgen om mijn opa van 96 die nog zelf naar beneden gaat om te biljarten.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef Tris het volgende:
[..]
Mijn man heeft chemo gehad waaronder Bleomycine wat de longen aantast.
Hij heeft daar nog steeds last van. Uiteraard ben ik voorzichtig en maak mij zorgen.
Ook echtquote:Op maandag 2 maart 2020 11:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Maandagochtend in Leeuwarden
Ik denk dat dit elke week het straatbeeld is.
"just the tip" dan?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Lubach had het er al over dat je idd niet mag knuffelen, geen seks mag hebben en 2 meter afstand moet houden.
Oftewel: gewoon 2 meter afstand houden.
Yes. 2 x op een dag.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Noek het volgende:
[..]
De juf elke dag een hand geven?
In Nederland?
Als ze slim zijn maken ze een kopje '1e test positief, wachten op uitslag 2e test' oid.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Greys het volgende:
Ik zie net deze tweet:Daarin verwijzen ze naar hun pagina met het 'kloppende' aantal. Maar die staat op 10 en wij in de OP op 11. Welke klopt er dan niet?twitter:rivm twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:59:24Er gaat op social media een lijst rond met een onjuist aantal gevallen van #COVID-19 in Nederland. Deze lijst klopt niet. Op deze pagina houden we dagelijks het aantal positief geteste patiënten bij: https://t.co/Qtaw3PdRLq. #fakenews #rivm #coronavirus #COVID19 https://t.co/BuqSfIpGLv reageer retweet
Ja, snap ik. Hopelijk blijft hij gezond.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef Tris het volgende:
[..]
Mijn man heeft chemo gehad waaronder Bleomycine wat de longen aantast.
Hij heeft daar nog steeds last van. Uiteraard ben ik voorzichtig en maak mij zorgen.
Die 10 lijkt me van gisteren, nr 11 is de broer uit Loon op Zand.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Greys het volgende:
Ik zie net deze tweet:Daarin verwijzen ze naar hun pagina met het 'kloppende' aantal. Maar die staat op 10 en wij in de OP op 11. Welke klopt er dan niet?twitter:rivm twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:59:24Er gaat op social media een lijst rond met een onjuist aantal gevallen van #COVID-19 in Nederland. Deze lijst klopt niet. Op deze pagina houden we dagelijks het aantal positief geteste patiënten bij: https://t.co/Qtaw3PdRLq. #fakenews #rivm #coronavirus #COVID19 https://t.co/BuqSfIpGLv reageer retweet
Nou nou, dat valt wel mee. Omdat er 1 of 2 mensen zijn die gesignaleerd hebben dat het bij de pasta-schappen iets leger is, en de ontsmettingsmiddelen op zijn?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Onafhankelijkheid is een utopie als je in een dichtbevolkt land zoals Nederland leeft. Nu massaal hamsteren heeft niets meer met onafhankelijkheid of gezondverstand te maken.
Mensen laten zich volledig meeslepen zonder zelf na te denken.
Dat ene lijstje met 76 gevallen verspreid over ziekenhuizen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Greys het volgende:
bij ons ook, kom je toevallig uit Brabant?quote:
Volgens mij is dit op veel scholen de standaard ja. Bij mijn dochter in de kleuterklas doet de juf sinds vorige week maandag (de dag na de vakantie in regio noord) een ‘elleboogboks’ ipv hand.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Noek het volgende:
[..]
In Nederland?
Lief, dankjwel!quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ach Noek... Veel sterkte voor jullie.
Werk zelf in de radiotherapie. Voordeel is dat wij als laborant best alert zijn om allerlei dingen. We zien patiënten dagelijks en trekken best snel aan de bel als er iets veranderd of iemand zieker wordt, zonder dat dit aan chemo/radiotherapie kan liggen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het voor het RIVM lastig is om ieder geval in een tweet te melden.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Greys het volgende:
Nee, Rotterdamquote:Op maandag 2 maart 2020 11:57 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
bij ons ook, kom je toevallig uit Brabant?
Ook in tijden van verkoudheden of noro/rino een goed idee.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Noek het volgende:
[..]
In Nederland?
quote:
Dat klinkt best apart inderdaad, een of ander nieuw hip dingetje?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Noek het volgende:
[..]
In Nederland?
quote:Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef riazop het volgende:
Hamsteren in een desolaat Leeuwarden nu
[ afbeelding ]
Gasten van Engie komen hier ook wel eens over de vloerquote:Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
'Energiebedrijf Engie stuurt afdeling naar huis om mogelijk besmettingsgeval'
Energiebedrijf Engie in Zwolle heeft een afdeling naar huis gestuurd omdat een vrouwelijke medewerker op die afdeling wordt getest op het coronavirus, meldt RTV Oost. Volgens woordvoerder van de energieleverancier wordt vandaag of morgen bekend of de vrouw inderdaad besmet is met het virus. Directe collega's en mensen met een zwakke gezondheid werken vanuit huis.
GGD IJsselland laat in een reactie weten niets te weten van een vrouw uit Zwolle die wordt getest op het coronavirus. Dat zou kunnen betekenen dat de vrouw niet uit Overijssel komt. Het bedrijf wil niets kwijt over de woonplaats van de vrouw.
Een kantoor van Nike in Hilversum is uit voorzorg helemaal gesloten. Ook daar wordt een van de personeelsleden getest.
nos
Dank je. Jij ook sterkte.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Hopelijk blijft hij gezond.
voorraad is inderdaad verstandig, een zak pasta en blik soep dat soort dingen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou nou, dat valt wel mee. Omdat er 1 of 2 mensen zijn die gesignaleerd hebben dat het bij de pasta-schappen iets leger is, en de ontsmettingsmiddelen op zijn?
Als het paniek zou zijn dan zou het nu een chaos zijn in de supermarkt. Dat is absoluut niet het geval. Vrijwel alle schappen zijn gewoon zoals altijd goedgevuld.
En mijn voorraadkast ookDit was vooral even een wake-up call dat het eigenlijk raar is dat ik vrijwel nooit voorraad in huis heb.
Jij verlaat het toilet na het bouten zonder je handen te wassen?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:58 schreef ToT het volgende:
[..]![]()
Tja elke dag de hele dag 2 meter uit elkaar blijven is niet te doen, en wat als je per ongeluk over een kraan of het aanrecht heen niest en NÉT niet alles goed genoeg desinfecteert?
Het virus kan ook in poep zitten, dus dan zou je je klauwen na elke keer kleien grondig moeten afschrobben bij het kleine wastafeltje op de plee voor je de deur open maakt. (En vervolgens de kraan, wc-rolhouder, de drukknop van de wc enz. desinfecteren.)
Handen wassen doe ik liever in de keuken; warm water en meer ruimte.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij verlaat het toilet na het bouten zonder je handen te wassen?
fijn om te horen dat er nog iets fatsoenlijks is boven de sloot.quote:
Uh ja. Zo gaat dat bij onze basisschool ook. Bij binnenkomst en bij vertrek een handje geven.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Noek het volgende:
[..]
In Nederland?
Jij poept of plast over je handen heen?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij verlaat het toilet na het bouten zonder je handen te wassen?
Ja nou dit dus.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 maart 2020 11:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je dat soort berichten (ruimt lekker op enzo) nog tegenkomt nu, laat het ons weten. Zet een TR.
We treden er tegen op. Want het is smakeloos en niemand verdient dat verdriet.
Ziektekiemen schijnen door iets van 8 lagen wc-papier heen te kunnen trekken.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:00 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Jij poept of plast over je handen heen?
De school is gelegen in Rotterdam Zuid nog wel!quote:Op maandag 2 maart 2020 11:59 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
fijn om te horen dat er nog iets fatsoenlijks is boven de sloot.grapje
Gezien de extreme maatregelen in China wil ik best geloven dat hun cijfers zakken. Maar geen enkel ander land neemt dergelijke maatregelen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:42 schreef syroto het volgende:
[..]
De nummers uit China zijn ten eerste niet waar, dus er is nooit een vermindering in aantal cases per dag geweest, en het begint hier in europa en middenoosten ook exponentieel te groeien..
En dan beticht je mij van stemmingsmakerijquote:Op maandag 2 maart 2020 11:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Geen bron dus doe ermee wat je wilt; zus zit nu bij een arts, welke een dochter heeft op TU Delft. Dochter zit inmiddels thuis en is getest op het virus, geen uitslag nog. Eigenlijk zeg ik nu helemaal niets, dus doe maar niets met deze post.
Ik weet niet eens wie je bent.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:01 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
En dan beticht je mij van stemmingsmakerij
Ohjee, en ik ga naar de Albert Heijn in Rotterdam-Zuid. Ik heb de tang net nog in m'n handen gehadquote:Op maandag 2 maart 2020 12:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
De school is gelegen in Rotterdam Zuid nog wel!Nee, ik ben er ook wel blij mee dat ze dat doen. Gelijk de klas in rennen zonder ook maar iets van gedag te zeggen vind ik persoonlijk wat onbehoorlijk.
En dan kun je je afvragen hoe het in al die andere landen gaat verlopen. Ik heb er alvast geen goed gevoel bij. Zet mij maar liever 3 weken in lockdown zou ik zeggen.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Gezien de extreme maatregelen in China wil ik best geloven dat hun cijfers zakken. Maar geen enkel ander land neemt dergelijke maatregelen.
quote:
Ja dat viel mij ook al op, maar als je dan op nederland klikt dan zie je links staan dat er vandaag 6 gevallen gemeld zijn en tot en met gister bij elkaar geteld dus 7.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:02 schreef hollandia02 het volgende:
Netherlands
In the Netherlands, 13 cases have been confirmed, with the most recent case reported on 1 mrt..
Volgens http://who.maps.arcgis.co(...)481ca51c248d52ab9c61
Je hoeft je geen zorgen te maken hoor, er zijn ook nog AH's buiten Rotterdam Zuidquote:Op maandag 2 maart 2020 12:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ohjee, en ik ga naar de Albert Heijn in Rotterdam-Zuid. Ik heb de tang net nog in m'n handen gehad
En het RIVM houdt nog steeds vol dat het er 10 zijn?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:02 schreef hollandia02 het volgende:
Netherlands
In the Netherlands, 13 cases have been confirmed, with the most recent case reported on 1 mrt..
Volgens http://who.maps.arcgis.co(...)481ca51c248d52ab9c61
Ik ga het toch eens vragen daar, hoe vaak de tang schoongemaakt wordt.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je hoeft je geen zorgen te maken hoor, er zijn ook nog AH's buiten Rotterdam Zuid
En dat zij het juiste aantal hebben. Nou schiet mij maar lek.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:04 schreef ToT het volgende:
[..]
En het RIVM houdt nog steeds vol dat het er 10 zijn?
Ze vergeten een 0quote:Op maandag 2 maart 2020 12:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja maar de WHO stelt dat we gisteren 7 gevallen hadden. Dat waren er toen ook 10.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Die zullen wel later vandaag een tweetje de deur uit doen met de laatste cijfers.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:05 schreef Greys het volgende:
[..]
En dat zij het juiste aantal hebben. Nou schiet mij maar lek.
Wat raar dat het RIVM hun cijfers niet bijstelt op basis van wat iemand op internet zegtquote:Op maandag 2 maart 2020 12:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Zijn er ook 10, de 11de moet nog bevestigd worden door het RIVM.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Misschien dat we hier , net als in Italië, een dagelijkse update krijgen op een vast tijdstip.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:05 schreef Greys het volgende:
[..]
En dat zij het juiste aantal hebben. Nou schiet mij maar lek.
Want stel je voor dat ze zelf niet de primeur hebben, op een gecontroleerd moment met gecontroleerde berichtgevingquote:Op maandag 2 maart 2020 12:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Die zullen wel later vandaag een tweetje de deur uit doen met de laatste cijfers.
Die gasten doen godverdorie hetzelfde als wij hiertwitter:herszenhorn twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:49:10Inside the @EU_Commission #coronavirus emergency ops center in Brussels as #EU leaders prepare to announce new task force @POLITICOEurope https://t.co/GbafA2H7On reageer retweet
Is je goed rechtquote:Op maandag 2 maart 2020 12:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ga het toch eens vragen daar, hoe vaak de tang schoongemaakt wordt.
Die iemand is de WHO. Nouja, die zijn natuurlijk ook niet te vertrouwen hequote:Op maandag 2 maart 2020 12:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat raar dat het RIVM hun cijfers niet bijstelt op basis van wat iemand op internet zegt
Die staat op confirmed deaths in Europa op een lager getal dan er alleen al in Italie zijn. Hoe dan.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:00 schreef vosss het volgende:
Volgens de website van het WHO, http://www.euro.who.int/en/home , staat de teller voor Nederland op 13:
https://experience.arcgis(...)48f8a5beeeee1b9125cd
En dat was gisteren 1 maart om 10:00 uur CET tijd.
?????
Op zich wel terecht, natuurlijk. De elfde besmetting is echter door de burgermeester van Loon op Zand kennelijk bevestigd. Dat lijkt me meer dan een gerucht.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:07 schreef Collide het volgende:
RIVM telt alleen officiële gevallen, geen vage geruchten die online rond gaan.
Ik mag toch aannemen dat de WHO exact datzelfde doet???quote:Op maandag 2 maart 2020 12:07 schreef Collide het volgende:
RIVM telt alleen officiële gevallen, geen vage geruchten die online rond gaan.
Jep, ze zouden FOK! wat beter in de gaten moeten houdenquote:Op maandag 2 maart 2020 12:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat raar dat het RIVM hun cijfers niet bijstelt op basis van wat iemand op internet zegt
die hebben zich nog niet officieel gemeld.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Die staat op confirmed deaths in Europa op een lager getal dan er alleen al in Italie zijn. Hoe dan.
Die fopneger daar aan het roer zal wel weer aan het lobbyen zijn of iets. Fraudeur dat het isquote:
Maar die broer van 1 was toch al officieel bevestigd? Die nr 11? Of is die in de OP gezet zonder bevestiging?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Misschien dat we hier , net als in Italië, een dagelijkse update krijgen op een vast tijdstip.
Mja zou naïef zijn om te denken dat ze daar mappen vol tabellen en kennis hebben die ondertussen nog niet publiekelijk bekend zijn. Kennis is tegenwoordig prima beschikbaar via het internet, en zeker op twitter en reddit komen veel wetenschappers om dit te delen met het normale volk.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:07 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Die gasten doen godverdorie hetzelfde als wij hiertwitter:herszenhorn twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:49:10Inside the @:EU_Commission #coronavirus emergency ops center in Brussels as #EU leaders prepare to announce new task force @:POLITICOEurope https://t.co/GbafA2H7On reageer retweet
Beetje cijfertjes en kaartjes kijken, maar dan wel met een kek EU hesje aan.
Gotta avoid the 'P' word.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Die fopneger daar aan het roer zal wel weer aan het lobbyen zijn of iets. Fraudeur dat het is
Die zal straks ook wel door het RIVM bevestigd worden, maar ik denk dat ze gewoon vaste updates gaan geven ipv voor ieder geval opnieuw een persconferentie te geven.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich wel terecht, natuurlijk. De elfde besmetting is echter door de burgermeester van Loon op Zand kennelijk bevestigd. Dat lijkt me meer dan een gerucht.
twitter:RTLnieuws twitterde op maandag 02-03-2020 om 12:07:31Het gaat om vier kinderen en negen begeleiders https://t.co/u4yLbo0mkn reageer retweet
Het betreft een gelekte lijst waarop de gevallen staan waarbij de eerste test positief was (78 personen oid). Deze lijst is verwijdert door andere mods.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Greys het volgende:
+13 dus. Een verdubbeling.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:10 schreef Tarado het volgende:
twitter:RTLnieuws twitterde op maandag 02-03-2020 om 12:07:31Het gaat om vier kinderen en negen begeleiders https://t.co/u4yLbo0mkn reageer retweet
Dat is in Duitsland.quote:
Dat zei ik ook gister. Hetzelfde met het songfestival. Ik heb nondeju kaartenquote:Op maandag 2 maart 2020 12:11 schreef mokkiemok het volgende:
zal je zien dat we eindelijk een Grand Prix krijgen, hij wordt afgelast.
Alleen zijn zij degenen met zeggenschap om manschappen en diensten aan te sturen, wij nietquote:Op maandag 2 maart 2020 12:07 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Die gasten doen godverdorie hetzelfde als wij hiertwitter:herszenhorn twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:49:10Inside the @:EU_Commission #coronavirus emergency ops center in Brussels as #EU leaders prepare to announce new task force @:POLITICOEurope https://t.co/GbafA2H7On reageer retweet
zo gaat het dus in de media, dit is niet eens in nederland.quote:
quote:
Oh.quote:
Ja, of die bakbroodjes, kampioentjes. 4 voor 79 cent. Heerlijkquote:Op maandag 2 maart 2020 12:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Is je goed rechtNaar aanleiding van mijn bericht over die grabbelbroodjes, ben ik daar toch over na gaan denken en tot de conclusie gekomen dat ik geen broodjes meer pak. Vooral omdat ik dagelijks zie hoe mensen daar mee om gaan. Gewoon lekker boterhammen en zachte broodjes in zak
1 iemand op een forum leest net iets te snel omdat hij/zij snel wil reageren op een nieuwsbericht, en meteen "gaat het zo in de media"...quote:Op maandag 2 maart 2020 12:12 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
zo gaat het dus in de media, dit is niet eens in nederland.
nogmaals, zo gaat het dus in de media hier.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
[..]
Oh.
"in buurt van Sittard". Laten ze er dan ook bij zetten dat het BUITEN NL is. Knoeperts.
Het kinderdagverblijf ligt net over de grens bij Sittard.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
[..]
Oh.
"in buurt van Sittard". Laten ze er dan ook bij zetten dat het BUITEN NL is. Knoeperts.
nee ik doel op de berichtgeving die niet duidelijk is dat het om duitsland gaat.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef syroto het volgende:
[..]
1 iemand op een forum leest net iets te snel omdat hij/zij snel wil reageren op een nieuwsbericht, en meteen "gaat het zo in de media"...
Nee, zo gaat dat met mij als ik alleen een headline lees.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
nogmaals, zo gaat het dus in de media hier.
en nederland trapt er massaal in, en nu zijn de pastarekken leeg.
Virussen kennen geen grenzen, dit slaat dus nergens op om dit te vermelden. Ze wonen misschien in NL, of winkelen in NL, of NL-ers komen andersom daar... een virus kent geen landgrenzen.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Je kan gewoon niet lezenquote:Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
[..]
Oh.
Weet ik. Maar ze verwijzen naar hun pagina waar het aantal wel zou kloppen en die staat op 10. Maar in de OP staan 11 bevestigde personen?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:11 schreef Za het volgende:
[..]
Het betreft een gelekte lijst waarop de gevallen staan waarbij de eerste test positief was (78 personen oid). Deze lijst is verwijdert door andere mods.
oh hi scrummie, niet gezien dat jij het was.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, zo gaat dat met mij als ik alleen een headline lees.
in tegenstelling tot stikstof.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:14 schreef syroto het volgende:
[..]
Virussen kennen geen grenzen, dit slaat dus nergens op om dit te vermelden. Ze wonen misschien in NL, of winkelen in NL, of NL-ers komen andersom daar... een virus kent geen landgrenzen.
Zijn we even mooi aan die dans ontsprongenquote:Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
[..]
Oh.
Brabo gespotquote:Op maandag 2 maart 2020 12:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat zei ik ook gister. Hetzelfde met het songfestival. Ik heb nondeju kaarten
Het stond er idd ongelukkig. Dacht eerst ook van WTF!, maar toen na verder lezen, oh Duitsland.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Niet waar, de headline had het alleen over "in de buurt van Sittard".
Dat omschrijft de 'ernst' toch prima? Wat boeit het of het virus 5km buiten of binnen de landgrens is geconstateerd, het is er en we wisselen het gewoon uit over deze kleine afstanden binnen de lokale NL/DE bevolking.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Niet waar, de headline had het alleen over "in de buurt van Sittard".
Er zijn nog altijd 18 verdachte gevallen in limburg die contact hebben gehad met die man van die vrouw wat nu dus 13 mensen besmet heeft op dat kinderdagverblijf.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:14 schreef syroto het volgende:
[..]
Virussen kennen geen grenzen, dit slaat dus nergens op om dit te vermelden. Ze wonen misschien in NL, of winkelen in NL, of NL-ers komen andersom daar... een virus kent geen landgrenzen.
je moet het ook niet opzoeken he, ik zou niet gaan.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:16 schreef slashdotter3 het volgende:
RIGHT NOW, Spain is currently holding its huge festival "Las Fallas", located in the epicenter of its outbreak. The Ministry of Health has refused to cancel it. 2 million international tourists expected in a 12-day period. What the actual fuck?
https://www.reddit.com/r/(...)ly_holding_its_huge/
[ afbeelding ]
Fake newsquote:Op maandag 2 maart 2020 12:16 schreef slashdotter3 het volgende:
RIGHT NOW, Spain is currently holding its huge festival "Las Fallas", located in the epicenter of its outbreak. The Ministry of Health has refused to cancel it. 2 million international tourists expected in a 12-day period. What the actual fuck?
[ afbeelding ]
Geweldig tochquote:Op maandag 2 maart 2020 12:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Maar, op zich maakt het toch niet uit of het net over de grens is of niet voor de mensen daar.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Ja, maar bij mensen zoals ik die alleen (dom) de headline lezen kan je dus wel wat verwarring krijgen qua cijfers in NL.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:17 schreef syroto het volgende:
[..]
Dat omschrijft de 'ernst' toch prima? Wat boeit het of het virus 5km buiten of binnen de landgrens is geconstateerd, het is er en we wisselen het gewoon uit over deze kleine afstanden binnen de lokale NL/DE bevolking.
RIP Spanjequote:Op maandag 2 maart 2020 12:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi dat je de hand in eigen boezem steekt na een kleine uitglijder. Daar kunnen velen nog wat van leren.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, maar bij mensen zoals ik die alleen (dom) de headline lezen kan je dus wel wat verwarring krijgen qua cijfers in NL.
Hoezo zouden ze leuke dingen moeten aflasten vanwege dit virus?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Fallas 2020.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
is Las Fallas niet pas over twee weken?
nee maar duidelijkheid zou wel fijn zijn. er zijn gewoon genoeg mensen die alles geloven en zelf geen onderzoek doen. die mensen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen door juiste feiten te noemen en duidelijke zinnen de wereld in te schoppen.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar, op zich maakt het toch niet uit of het net over de grens is of niet voor de mensen daar.
Denk dat die een besmetting in Assen ofzo een stuk prettiger zouden vinden.
Volgens mij hebben Zwitserland en Frankrijk alle evenementen met meer dan 1000 en 5000 (resp.) afgelast. En andere landen volgen, lijkt me zelf een prima maatregel. Mogen ze in Spanje ook asap mee beginnen.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:19 schreef Durmada het volgende:
[..]
Hoezo zouden ze leuke dingen moeten aflasten vanwege dit virus?
Wat fout is is fout, wat goed is goed Stijn.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:19 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Mooi dat je de hand in eigen boezem steekt na een kleine uitglijder. Daar kunnen velen nog wat van leren.
Omdat ten tijde van hun lijst patiënt Rotterdam nog "onbevestigd" was, omdat de 2e test nog niet was afgerond.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:15 schreef Greys het volgende:
Weet ik. Maar ze verwijzen naar hun pagina waar het aantal wel zou kloppen en die staat op 10. Maar in de OP staan 11 bevestigde personen?
Ah zo. Beter werken ze dat even netjes bij dan, als ze voor de correcte aantallen naar die site verwijzen. Scheelt weer verwarring.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:21 schreef Za het volgende:
[..]
Omdat ten tijde van hun lijst patiënt Rotterdam nog "onbevestigd" was, omdat de 2e test nog niet was afgerond.
Sterktequote:
@heywoodu, misschien iets voor de FP?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:26 schreef hollandia02 het volgende:
12:24
Het risico van besmetting met het nieuwe coronavirus is in de EU van matig naar hoog gegaan. Er zijn 2100 bevestigde ziektegevallen in de EU-landen. 38 patiënten zijn overleden, maakte EU-commissaris Stella Kyriakides (Volksgezondheid) in Brussel bekend. De verspreiding van het virus neemt snel toe. De Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de EU, schroeft daarom haar acties op.
Brussel heeft een speciaal 'coronavirusreactieteam' van commissarissen in het leven geroepen. Janez Lenarčič (Crisismanagement) en Kyriakides maken deel uit van het team. Daarnaast zijn Adina Vălean (Transport), Ylva Johansson (Binnenlandse Zaken) en Paolo Gentiloni (Economie) eraan toegevoegd vanwege de gevolgen van de ziekte voor verschillende sectoren en de economie in de EU.
https://www.ad.nl/nieuws/(...)coronatest~a43f7b86/
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grote stap wel, matig naar hoog.
Een 'coronavirusreactieteam' van commissarissen in het leven geroepen.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:26 schreef hollandia02 het volgende:
Het risico van besmetting met het nieuwe coronavirus is in de EU van matig naar hoog gegaan. Er zijn 2100 bevestigde ziektegevallen in de EU-landen. 38 patiënten zijn overleden, maakte EU-commissaris Stella Kyriakides (Volksgezondheid) in Brussel bekend. De verspreiding van het virus neemt snel toe. De Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de EU, schroeft daarom haar acties op.
Brussel heeft een speciaal 'coronavirusreactieteam' van commissarissen in het leven geroepen. Janez Lenarčič (Crisismanagement) en Kyriakides maken deel uit van het team. Daarnaast zijn Adina Vălean (Transport), Ylva Johansson (Binnenlandse Zaken) en Paolo Gentiloni (Economie) eraan toegevoegd vanwege de gevolgen van de ziekte voor verschillende sectoren en de economie in de EU.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu je het zegt inderdaad, haha.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Een 'coronavirusreactieteam' van commissarissen in het leven geroepen.
Dit klinkt toch echt als jiskefet.
1.8%. Not bad.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:26 schreef hollandia02 het volgende:
Dat gaat niet. De mortaliteit ligt daar wat hogerquote:Op maandag 2 maart 2020 12:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Misschien kan je het even vergelijken met de normale griep.
Wat is er nou weerquote:Op maandag 2 maart 2020 12:32 schreef VacaLoca het volgende:
Ik moest net bij de tandarts na de behandeling m'n handen wassen met desinfectie zeep
Waarom alleen erna?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:32 schreef VacaLoca het volgende:
Ik moest net bij de tandarts na de behandeling m'n handen wassen met desinfectie zeep
quote:Op maandag 2 maart 2020 12:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat gaat niet. De mortaliteit ligt daar wat hoger
wat heb je met haar gedaan dan?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:32 schreef VacaLoca het volgende:
Bron?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:34 schreef RipCity het volgende:
Een inwoner van Helmond is besmet geraakt met het coronavirus (COVID-19). De RIVM heeft dat zondag na laboratoriumonderzoek vastgesteld. De vrouw was met haar gezin vorige week in Lombardije (Italië). Er is geen link tussen deze patiënt en de eerder in Nederland gevonden gevallen, meldt de GGD in Helmond. De patiënt zit in thuisisolatie. Ook gezinsleden blijven de komende 14 dagen thuis.
De GGD Brabant-Zuidoost brengt in kaart met wie deze patiënt contact heeft gehad (contactonderzoek). Contacten van de patiënt zullen door de GGD benaderd worden en moeten twee keer per dag hun temperatuur opnemen. Mochten deze contacten klachten krijgen die passen bij het nieuwe coronavirus, dan worden zij ook in isolatie geplaatst en getest op het nieuwe coronavirus.
Eigen schuldquote:Op maandag 2 maart 2020 12:34 schreef RipCity het volgende:
Een inwoner van Helmond is besmet geraakt met het coronavirus (COVID-19). De RIVM heeft dat zondag na laboratoriumonderzoek vastgesteld. De vrouw was met haar gezin vorige week in Lombardije (Italië). Er is geen link tussen deze patiënt en de eerder in Nederland gevonden gevallen, meldt de GGD in Helmond. De patiënt zit in thuisisolatie. Ook gezinsleden blijven de komende 14 dagen thuis.
De GGD Brabant-Zuidoost brengt in kaart met wie deze patiënt contact heeft gehad (contactonderzoek). Contacten van de patiënt zullen door de GGD benaderd worden en moeten twee keer per dag hun temperatuur opnemen. Mochten deze contacten klachten krijgen die passen bij het nieuwe coronavirus, dan worden zij ook in isolatie geplaatst en getest op het nieuwe coronavirus.
Ik denk dat er een paar bij het RIVM juist zouden willen dat ze de tijd een week of twee terug konden spoelenquote:Op maandag 2 maart 2020 12:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik wil graag even een week of 2 vooruitspoelen. Ontzettend benieuwd hoe situatie dan is(maar dat zal voor iedereen gelden)
>10.000 besmettingen in NL, ong 100 doden. Minder nieuwswaarde en life goes on.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik wil graag even een week of 2 vooruitspoelen. Ontzettend benieuwd hoe situatie dan is(maar dat zal voor iedereen gelden)
Zoals Zuid-Korea nu zeg maar?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
>10.000 besmettingen in NL, ong 100 doden. Minder nieuwswaarde en life goes on.
quote:Feb. 27/20 - 131 more confirm + 139 Iran = Total 270
Feb. 28/20 - 118 more confirm + 270 Iran = Total 388
Feb. 29/20 - 205 more confirm + 388 Iran = Total 593
Mar. 1/20 - 385 more confirm + 593 Iran = Total 978
Feb. 25/20 - 93 more confirm + 229 Italy = Total 322
Feb. 26/20 - 131 more confirm + 322 Italy = Total 453
Feb. 27/20 - 202 more confirm + 453 Italy = Total 655
Feb. 28/20 - 234 more confirm + 655 Italy = Total 889
Feb. 29/20 - 239 more confirm + 889 Italy = Total 1,128
Mar. 1/20 - 566 more confirm + 1,128 Italy = Total 1,694
Feb. 23/20 - 159 more confirm + 604 South Korea = Total 763
Feb. 24/20 - 130 more confirm + 763 South Korea = Total 893
Feb. 25/20 - 253 more confirm + 893 South Korea = Total 1,146
Feb. 26/20 - 449 more confirm + 1,146 South Korea = Total 1,595
Feb. 27/20 - 427 more confirm + 1,595 South Korea = Total 2,022
Feb. 28/20 - 909 more confirm + 2,022 South Korea = Total 2,931
Feb. 29/20 - 595 more confirm + 2,931 South Korea = Total 3,526
Mar. 1/20 - 686 more confirm + 3,526 South Korea = Total 4,212
Feb. 23/20 - 12 more confirm Total at 691 + 147 Japan = Total 838
Feb. 24/20 - 12 more confirm Total at 691 + 159 Japan = Total 850
Feb. 25/20 - 11 more confirm Total at 691 + 170 Japan = Total 861
Feb. 26/20 - 19 more confirm Total at 705 + 189 Japan = Total 894
Feb. 27/20 - 25 more confirm Total at 705 + 214 Japan = Total 894
Feb. 28/20 - 20 more confirm Total at 705 + 234 Japan = Total 939
Feb. 29/20 - 07 more confirm Total at 705 + 241 Japan = Total 946
Mar. 1/20 - 15 more confirm Total at 705 + 256 Japan = Total 961
quote:Op maandag 2 maart 2020 12:28 schreef Rewimo het volgende:
[..]
@:heywoodu, misschien iets voor de FP?
Lunchpauze he....quote:Op maandag 2 maart 2020 12:40 schreef Greys het volgende:
Waarom bericht RIVM zelf niet over Helmond? Of hebben ze daar een dagje vrij op de social media afdeling? Zijn ze soms weer een kek filmpje aan het maken voor de volgende paar?
Ik kan alleen wat in het lokale sufferdje wat er over terugvinden.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:40 schreef Greys het volgende:
Waarom bericht RIVM zelf niet over Helmond? Of hebben ze daar een dagje vrij op de social media afdeling? Zijn ze soms weer een kek filmpje aan het maken voor de volgende paar?
Ik denk dat we vandaag weer een persco kunnen verwachten, en dat ze individuele nieuwe gevallen niet apart zullen vermelden.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:40 schreef Greys het volgende:
RIVM is een werkverschaffingsproject, totaal incapabel. Het enige is dat nu duidelijk is geworden dat het om een werkverschaffingsproject/bullshitjobs gaat.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:40 schreef Greys het volgende:
Kritiek op RIVM mag hier:quote:Op maandag 2 maart 2020 12:40 schreef Greys het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 12:41:35NEW: Moscow reports first case of coronavirus https://t.co/NvPXNanBk8 reageer retweet
Misschien dat ze nog mensen zoeken..quote:Op maandag 2 maart 2020 12:07 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Verbranden.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:43 schreef kladderadatsch het volgende:
Vraag me iets af, stel dat het echt helemaal fout gaat en er inderdaad zoveel doden vallen als sommige onheilsprofeten voorspellen, wat gaan we dan met al die lijken doen? Paar honderd extra doden per dag is geen probleem, maar wat als het er 10.000 worden? We kunnen ze niet weken in de voortuin laten liggen want de temperatuur is inmiddels ruim boven het vriespunt en dan krijgen we behalve dat Corona virus straks ook de Zwarte Pest nog op bezoek.
In De Uithof en in de lege voorraadvriezers van Ahold kun je nog best wat kwijtquote:Op maandag 2 maart 2020 12:43 schreef kladderadatsch het volgende:
Vraag me iets af, stel dat het echt helemaal fout gaat en er inderdaad zoveel doden vallen als sommige onheilsprofeten voorspellen, wat gaan we dan met al die lijken doen? Paar honderd extra doden per dag is geen probleem, maar wat als het er 10.000 worden? We kunnen ze niet weken in de voortuin laten liggen want de temperatuur is inmiddels ruim boven het vriespunt en dan krijgen we behalve dat Corona virus straks ook de Zwarte Pest nog op bezoek.
Chinees voorbeeld volgen; mobiele kadaver-ovens voor dieren inzetten!quote:Op maandag 2 maart 2020 12:43 schreef kladderadatsch het volgende:
Dat al zou maar 10% van dergelijke berichten waar zijn, we een ongekende epidemie tegemoet gaan. Wat een lakse houding...twitter:jwnavis twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:22:39Vrouw gesproken die plots longontsteking kreeg. Geen coronatest gedaan. Dag later: kind 1 40 graden koorts en longontsteking. Geen test. Nog een dag later: kind 2 idem dito. "maar u bent niet in italie of china geweest dus u heeft geen corona", aldus de dokter reageer retweet
Wat zou je verwachten dat hij gaat zeggen..... don't worry be happy, of koop meer zeep of zo ?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:38 schreef vosss het volgende:
kan wel in de OP, is erg uitgebreid.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:43 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Bron? En die sommetjes bij Japan klopt niks van.
Er zal wat on-orthodoxer te werk gegaan moeten worden. En er zullen wat extra shifts nodig zijn ja.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:45 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Je denkt dat onze crematoria dat aankunnen?
Je mag hier toch wel de vraag stellen waarom we nu bepaalde besmettingsgevallen eerder uit lokale pers horen dan van RIVM?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kritiek op RIVM mag hier:
COR / De amateurs van het RIVM
Toch?
van zulke tweets, wil je toch die RIVM gaan slaanquote:Op maandag 2 maart 2020 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het erge is dat er zoveel berichten als overstaande tweet nu de ronde doen:Dat al zou maar 10% van dergelijke berichten waar zijn, we een ongekende epidemie tegemoet gaan. Wat een lakse houding...twitter:jwnavis twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:22:39Vrouw gesproken die plots longontsteking kreeg. Geen coronatest gedaan. Dag later: kind 1 40 graden koorts en longontsteking. Geen test. Nog een dag later: kind 2 idem dito. "maar u bent niet in italie of china geweest dus u heeft geen corona", aldus de dokter reageer retweet
En dan zegt de media dat de cijfers uit Iran en China niet te vertrouwen zijn. Ik denk dat je de cijfers uit Nederland nog aan dat lijstje toe kunt voegen.
Ik geloof in ieder geval niks meer van de officiële cijfers.
Als een individuele dokter niet (of wel) de richtlijnen volgt van RIVD dan wil je ze slaan? Ok.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
van zulke tweets, wil je toch die RIVM gaan slaan
De man in Coevorden/Dalen was ook niet in Italië of China besmet.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het erge is dat er zoveel berichten als overstaande tweet nu de ronde doen:Dat al zou maar 10% van dergelijke berichten waar zijn, we een ongekende epidemie tegemoet gaan. Wat een lakse houding...twitter:jwnavis twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:22:39Vrouw gesproken die plots longontsteking kreeg. Geen coronatest gedaan. Dag later: kind 1 40 graden koorts en longontsteking. Geen test. Nog een dag later: kind 2 idem dito. "maar u bent niet in italie of china geweest dus u heeft geen corona", aldus de dokter reageer retweet
En dan zegt de media dat de cijfers uit Iran en China niet te vertrouwen zijn. Ik denk dat je de cijfers uit Nederland nog aan dat lijstje toe kunt voegen.
De mortaliteitsgraad ligt 34x zo hoog als bij een gewoon griepje, maar we gaan het merken.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:47 schreef onlogisch het volgende:
Maar er gaan niet meer doden vallen dan tijdens een normale griepgolf. Dus mijn verwachting is dat het niet nodig zal zijn
er is geen capaciteit om iedereen met die klachten te testenquote:Op maandag 2 maart 2020 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
quote:Op maandag 2 maart 2020 12:47 schreef onlogisch het volgende:
Maar er gaan niet meer doden vallen dan tijdens een normale griepgolf. Dus mijn verwachting is dat het niet nodig zal zijn
De richtlijn "Niet testen, dan blijven de cijfers laag"?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
er is geen capaciteit om iedereen met die klachten te testen
dus houden ze zich aan de richtlijnen
quote:South Australian health authorities will have expanded powers to detain and quarantine people who may have been exposed to the coronavirus under new laws being proposed by the State Government.
Key points:
Under the proposed laws the chief public health officer would have the power to have a person detained
The Premier said the proposed amendments would enhance the state's protection
There have been three confirmed cases of COVID-19 in South Australia
neequote:Op maandag 2 maart 2020 12:52 schreef ToT het volgende:
[..]
De richtlijn "Niet testen, dan blijven de cijfers laag"?
Half Nederland in lockdown en ziek thuisquote:Op maandag 2 maart 2020 12:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dat staat er niet, dat vul je zelf in. Er wordt niet getest omdat die mensen niet in een risicogebied zijn geweest, er wordt met geen woord gesproken over te weinig capaciteit.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
er is geen capaciteit om iedereen met die klachten te testen
dus houden ze zich aan de richtlijnen
Jij denkt dat wat je hoort ook is waarom ze dingen doen?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat staat er niet, dat vul je zelf in. Er wordt niet getest omdat die mensen niet in een risicogebied zijn geweest, er wordt met geen woord gesproken over te weinig capaciteit.
Oh, met die voorspelling zit je zéker goed ja.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:55 schreef aTypisch het volgende:
[..]
onlogisch beweert dan nog steeds dat het niet erger is dan een griepje
Gewoon zoals de gewone griepgolf ja. Dus zo'n 650.000 tot 1.200.000 besmette Nederlanders met 500 tot 3500 doden of zo.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:55 schreef aTypisch het volgende:
[..]
onlogisch beweert dan nog steeds dat het niet erger is dan een griepje
en ik hoef niet in de rij voor de supermarktquote:Op maandag 2 maart 2020 12:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Oh, met die voorspelling zit je zéker goed ja.
Omdat ze kennelijk achterlopen met updaten van hun oh zo betrouwbare site met de enige juiste gegevens.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:56 schreef Tailless het volgende:
Waarom praat RIVM over 10 en we hier over 11?
Invriezen? Ik neem aan dat Nederland genoeg opslagcapaciteit (voor diepvriesprodukten) heeft om enkele miljoenen lijken op te slaan.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:43 schreef kladderadatsch het volgende:
dit virus heeft helemaal niks met de normale griep te maken, dus erg bijzonder dat je dan zulke cijfers uit je reet trektquote:Op maandag 2 maart 2020 12:57 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Gewoon zoals de gewone griepgolf ja. Dus zo'n 650.000 tot 1.200.000 besmette Nederlanders met 500 tot 3500 doden of zo.
Ik heb niet veel vertrouwen in iemand die duizenden euro's aan Waves verliest eigenlijk.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:57 schreef aTypisch het volgende:
[..]
en ik hoef niet in de rij voor de supermarkt
hoop dat onlo gelijk heeft, maar zoals wel vaker zit hij er hoogstwaarschijnlijk faliekant naast
genot
Griep: 0,1%.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[..]
34 keer hoger dan de griep zei je?![]()
![]()
![]()
Want ik kan beter afgaan op de aannames die een anonieme fokker vanaf zijn zolderkamer doet?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:56 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Jij denkt dat wat je hoort ook is waarom ze dingen doen?
Schattig
34x hoger dan de griep!!!!quote:Op maandag 2 maart 2020 12:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Griep: 0,1%.
Als je hier in een eerder deel van dit topic kijkt, zie je dat men gekeken heeft naar hoeveel mensen officieel wereldwijd besmet waren en hoeveel er officieel er door overleden zijn, en dan kom je op een mortaliteitsgraad van 3,4%.
Ga vooral verder met lachen hoor!
quote:
quote:Hihaho-posts en trollpogingen voegen niks toe aan de discussie en verslechteren de leesbaarheid. We begrijpen dat het leeft maar gelieve ontopic en relevant te posten.
quote:
quote:Op maandag 2 maart 2020 12:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik heb niet veel vertrouwen in iemand die duizenden euro's aan Waves verliest eigenlijk.
Maart = wavesmaandquote:Op maandag 2 maart 2020 12:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik heb niet veel vertrouwen in iemand die duizenden euro's aan Waves verliest eigenlijk.
ja oke maar wat is wel te vertrouwenquote:Op maandag 2 maart 2020 12:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Omdat ze kennelijk achterlopen met updaten van hun oh zo betrouwbare site met de enige juiste gegevens.
Al is het maar 15x hoger, nog steeds veel.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[..]
34 keer hoger dan de griep zei je?![]()
![]()
![]()
de officiële cijfers nietquote:Op maandag 2 maart 2020 13:00 schreef Tailless het volgende:
[..]
ja oke maar wat is wel te vertrouwen
Kennelijk lezen ook mods de OP niet.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:57 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dit virus heeft helemaal niks met de normale griep te maken, dus erg bijzonder dat je dan zulke cijfers uit je reet trekt
Goede vergelijking als er nog geen gezondheidszorg bestaat een 100% van je bevolking onderliggende aandoeningen heeft. :,)quote:Op maandag 2 maart 2020 13:01 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Die zwarte pest had pas een indrukwekkende mortality rate van iets van 40%. Hoe veel keer meer dan de griep is dat @:ToT?
quote:Op maandag 2 maart 2020 13:01 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Die zwarte pest had pas een indrukwekkende mortality rate van iets van 40%. Hoe veel keer meer dan de griep is dat @:ToT?
en dan?quote:Op maandag 2 maart 2020 13:03 schreef Tailless het volgende:
[..]
Maarja dan kan ik ook zeggen ja vriend van mij heeft corona maar nog niet getest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |