Dat is echt iets voor in de OP jaquote:Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef heywoodu het volgende:
- Gevangenis Keulen op slot
- Dikke stijging Iran
- Eerste gevallen in Berlijn en Brussel
Verder nog iets van vanochtend wat in een update moet?
netflix maar uitspelen dan.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Officieel mag je in quarantaine ook geen seks hebben.
Gewoon eerst je partner besmetten met Corona. Daarna mag je wel seksenquote:Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Officieel mag je in quarantaine ook geen seks hebben.
Het is watquote:Op maandag 2 maart 2020 11:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mijn vader van 89 gaat elke dag naar 4 of 5 supermarkten...
Er is (nog) geen paniek. Mensen die contact hebben met het buitenland reageren vroeger.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]![]()
Het is best zorgwekkend. Kennelijk kunnen veel mensen zelf niet meer nadenken /relativeren en nemen ze klakkeloos de stemming van de media over.
Of is men tegenwoordig gewoon heel bang? Ik snap de paniek oprecht niet.
Volgens mij wordt iig steeds duidelijker dat je wel degelijk besmettelijk kunt zijn zonder symptomen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Bron: https://www.1limburg.nl/d(...)gio?context=topstory
R0 van 13 in dat kinderdagverbliijf. Of er moeten al meerdere werknemers het virus gehad hebben.
Nu komen de tipsquote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Gewoon eerst je partner besmetten met Corona. Daarna mag je wel seksen![]()
Mijn vader ondergaat chemo en wordt elke dag bestraald en daar maak ik me echt zorgen om.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Gewoon op willekeurige momenten? Ik was mijn handen altijd na toiletbezoek of voor het koken of als ze duidelijk vies zijn. Maar niet op willekeurige momenten, is dat echt nodig?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:43 schreef Tris het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaan mensen vaker hun handen wassen, wat ook wordt geadviseerd.
Dan gaat het logischerwijs ook sneller op.
Iets dat al een tijdje al waarheid werd aangenomen. Behalve door de RIVM goden.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens mij wordt iig steeds duidelijker dat je wel degelijk besmettelijk kunt zijn zonder symptomen.
Volgens mij was dat ver voor de eerste besmette persoon in Nederland al overduidelijk bij alles en iedereen. Behoudens het RIVM dan.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens mij wordt iig steeds duidelijker dat je wel degelijk besmettelijk kunt zijn zonder symptomen.
Of je hebt wel symptomen maar je staat er niet bij stil omdat het zo mild is. Kan natuurlijk ook.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Winkelen is een probleem want het is een mogelijkheid op besmetting. Zo min mogelijk winkelen is key als de uitbraak erger wordt.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Xenorium het volgende:
Joh hou op met dat hamster gelul, alles ligt er gewoon nog behalve handgel. Meeste mensen hebben al een voorraad voor 1 a 2 weken, dus nee het gaat niet leeg.
Volgens Chinees onderzoek zouden kinderen het niet nogmaals kunnen overdragen (dus niet ouder > kind > ander kind in de klas > de ouder daarvanquote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef Greys het volgende:
[..]
dat die groep mensen zich zorgen maken kan mij voorstellen. maar verder....quote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Mijn vader ondergaat chemo en wordt elke dag bestraald en daar maak ik me echt zorgen om.
Dat was een onstellend drama aldus sommige FOK!kers.
En het ruimde ook lekker op. Dat ook.
100% mee eens, eindelijk wat gezond verstandquote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef _I het volgende:
[..]
Er is (nog) geen paniek. Mensen die contact hebben met het buitenland reageren vroeger.
Paniek is er als men elkaar de voortanden eruit gaan slaan voor een brood.
Je hoeft niet bang te zijn om bezorgd te zijn. Of om in een risicogroep te vallen, die het zich niet kan permitteren om een dag zonder medicijnen te zitten oid.
Dat is eigenlijk wel knap!quote:Op maandag 2 maart 2020 11:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
na het kokenquote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Durmada het volgende:
[..]
Gewoon op willekeurige momenten? Ik was mijn handen altijd na toiletbezoek of voor het koken of als ze duidelijk vies zijn. Maar niet op willekeurige momenten, is dat echt nodig?
ah thuisbezorgquote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Winkelen is een probleem want het is een mogelijkheid op besmetting. Zo min mogelijk winkelen is key als de uitbraak erger wordt.
Als je dat soort berichten (ruimt lekker op enzo) nog tegenkomt nu, laat het ons weten. Zet een TR.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Mijn vader ondergaat chemo en wordt elke dag bestraald en daar maak ik me echt zorgen om.
Onafhankelijkheid is een utopie als je in een dichtbevolkt land zoals Nederland leeft. Nu massaal hamsteren heeft niets meer met onafhankelijkheid of gezondverstand te maken.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je moet jezelf nooit in een positie brengen dat je afhankelijk bent. En dat doen de mensen nu.
Mijn man heeft chemo gehad waaronder Bleomycine wat de longen aantast.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:
[..]
desinfectie helpt niet.....quote:Op maandag 2 maart 2020 11:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Normaal gezien geeft mijn dochter (en de rest van de klas) de juf een hand als ze smorgens het lokaal binnen lopen en als ze smiddags naar huis gaan. Vanmorgen was het geen hand, mouwen opstropen en de handen van de kids werden gedesinfecteerd. Kringgesprek zou volgen.
Lubach had het er al over dat je idd niet mag knuffelen, geen seks mag hebben en 2 meter afstand moet houden.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Gewoon eerst je partner besmetten met Corona. Daarna mag je wel seksen![]()
Ach Noek... Veel sterkte voor jullie.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Daarin verwijzen ze naar hun pagina met het 'kloppende' aantal. Maar die staat op 10 en wij in de OP op 11. Welke klopt er dan niet?twitter:rivm twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:59:24Er gaat op social media een lijst rond met een onjuist aantal gevallen van #COVID-19 in Nederland. Deze lijst klopt niet. Op deze pagina houden we dagelijks het aantal positief geteste patiënten bij: https://t.co/Qtaw3PdRLq. #fakenews #rivm #coronavirus #COVID19 https://t.co/BuqSfIpGLv reageer retweet
Fixed; geen dankquote:Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Lubach had het er al over dat je idd niet mag knuffelen, geen seks mag hebben en 2 meter afstand moet houden.
Oftewel: gewoon 2 meter afstand houden. eerst je partner besmetten met Corona en vervolgens dagelijks uit elkaar trekken
De juf elke dag een hand geven?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Normaal gezien geeft mijn dochter (en de rest van de klas) de juf een hand als ze smorgens het lokaal binnen lopen en als ze smiddags naar huis gaan. Vanmorgen was het geen hand, mouwen opstropen en de handen van de kids werden gedesinfecteerd. Kringgesprek zou volgen.
Thuisbezorging is inderdaad een mogelijkheid.quote:
ouderen en (chronisch) zieken kan ik mij goed voorstellen dat je je zorgen maak. ik maak mij dan ook zorgen om mijn opa van 96 die nog zelf naar beneden gaat om te biljarten.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef Tris het volgende:
[..]
Mijn man heeft chemo gehad waaronder Bleomycine wat de longen aantast.
Hij heeft daar nog steeds last van. Uiteraard ben ik voorzichtig en maak mij zorgen.
Ook echtquote:Op maandag 2 maart 2020 11:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Maandagochtend in Leeuwarden
Ik denk dat dit elke week het straatbeeld is.
"just the tip" dan?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Lubach had het er al over dat je idd niet mag knuffelen, geen seks mag hebben en 2 meter afstand moet houden.
Oftewel: gewoon 2 meter afstand houden.
Yes. 2 x op een dag.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Noek het volgende:
[..]
De juf elke dag een hand geven?
In Nederland?
Als ze slim zijn maken ze een kopje '1e test positief, wachten op uitslag 2e test' oid.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Greys het volgende:
Ik zie net deze tweet:Daarin verwijzen ze naar hun pagina met het 'kloppende' aantal. Maar die staat op 10 en wij in de OP op 11. Welke klopt er dan niet?twitter:rivm twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:59:24Er gaat op social media een lijst rond met een onjuist aantal gevallen van #COVID-19 in Nederland. Deze lijst klopt niet. Op deze pagina houden we dagelijks het aantal positief geteste patiënten bij: https://t.co/Qtaw3PdRLq. #fakenews #rivm #coronavirus #COVID19 https://t.co/BuqSfIpGLv reageer retweet
Ja, snap ik. Hopelijk blijft hij gezond.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef Tris het volgende:
[..]
Mijn man heeft chemo gehad waaronder Bleomycine wat de longen aantast.
Hij heeft daar nog steeds last van. Uiteraard ben ik voorzichtig en maak mij zorgen.
Die 10 lijkt me van gisteren, nr 11 is de broer uit Loon op Zand.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Greys het volgende:
Ik zie net deze tweet:Daarin verwijzen ze naar hun pagina met het 'kloppende' aantal. Maar die staat op 10 en wij in de OP op 11. Welke klopt er dan niet?twitter:rivm twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:59:24Er gaat op social media een lijst rond met een onjuist aantal gevallen van #COVID-19 in Nederland. Deze lijst klopt niet. Op deze pagina houden we dagelijks het aantal positief geteste patiënten bij: https://t.co/Qtaw3PdRLq. #fakenews #rivm #coronavirus #COVID19 https://t.co/BuqSfIpGLv reageer retweet
Nou nou, dat valt wel mee. Omdat er 1 of 2 mensen zijn die gesignaleerd hebben dat het bij de pasta-schappen iets leger is, en de ontsmettingsmiddelen op zijn?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Onafhankelijkheid is een utopie als je in een dichtbevolkt land zoals Nederland leeft. Nu massaal hamsteren heeft niets meer met onafhankelijkheid of gezondverstand te maken.
Mensen laten zich volledig meeslepen zonder zelf na te denken.
Dat ene lijstje met 76 gevallen verspreid over ziekenhuizen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Greys het volgende:
bij ons ook, kom je toevallig uit Brabant?quote:
Volgens mij is dit op veel scholen de standaard ja. Bij mijn dochter in de kleuterklas doet de juf sinds vorige week maandag (de dag na de vakantie in regio noord) een ‘elleboogboks’ ipv hand.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Noek het volgende:
[..]
De juf elke dag een hand geven?
In Nederland?
Lief, dankjwel!quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ach Noek... Veel sterkte voor jullie.
Werk zelf in de radiotherapie. Voordeel is dat wij als laborant best alert zijn om allerlei dingen. We zien patiënten dagelijks en trekken best snel aan de bel als er iets veranderd of iemand zieker wordt, zonder dat dit aan chemo/radiotherapie kan liggen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het voor het RIVM lastig is om ieder geval in een tweet te melden.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Greys het volgende:
Nee, Rotterdamquote:Op maandag 2 maart 2020 11:57 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
bij ons ook, kom je toevallig uit Brabant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |