abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 maart 2020 @ 11:37:49 #1
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191791575
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
quote:
Het is maar een griepje

Hoewel slijm buiten het lichaam als iets onsmakelijks wordt gezien, helpt het binnenin het lichaam de longen te beschermen tegen ziekteverwekkers en houden ze de luchtwegen vochtig. Epitheelcellen met trilhaartjes zwemmen in het slijm rond en ruimen daar afvalstoffen als pollen en virussen op.

Frieman legt uit dat het SARS-virus goed was in het infecteren en doden van deze trilhaarcellen, die zich vervolgens ophoopten en de luchtwegen van de patiënt met afvalstoffen en vocht vulden. Hij denkt dat hetzelfde gebeurt bij het nieuwe coronavirus, omdat uit het eerste onderzoek naar COVID-19 is gebleken dat bij veel patiënten een dubbele longontsteking optreedt, die zich onder meer uit in kortademigheid.

Daarna begint fase twee en slaat het immuunsysteem alarm. Opgeschrikt door het binnendringende virus, begint het lichaam de ziekte te bestrijden door de longen te overspoelen met immuuncellen, die de beschadigde cellen opruimen en het longweefsel repareren.

Als alles naar behoren werkt, is dit ontstekingsproces nauwgezet en beperkt tot de besmette weefsels. Maar soms slaat het immuunsysteem op hol en begint wild om zich heen te slaan, waarbij ook gezonde cellen worden verwoest.

“Je krijgt door zo’n immuunrespons dus te maken met méér in plaats van minder schade,” zegt Frieman. Nog meer afvalstoffen hopen zich in de longen op en de longontsteking wordt erger.
De longen vullen het lichaam aan met levengevende zuurstof. Leer alles over de anatomie van de longen, hoe de organen ademhaling mogelijk maken en hoe ze gevoelig zijn voor ziekten.

In de derde fase verergert de longontsteking zich nog verder, wat kan leiden tot respiratoire insufficiëntie. Ook als de patiënt hierdoor niet overlijdt, kan de schade aan de longen onherstelbaar zijn. Volgens de WHO leidde SARS tot het ontstaan van gaten in de longen, waardoor ze een “honingraatvormige aanblik” kregen, en het lijkt erop dat dit patroon ook bij patiënten van het nieuwe coronavirus is te herkennen.

De gaten ontstaan waarschijnlijk door de hyperreactiviteit van het immuunstelsel, wat tot de vorming van littekenweefsel en een verstijving van de longen leidt.

In dat geval moet de patiënt doorgaans aan de beademing. Intussen worden de membranen tussen de longblaasjes en de bloedvaten steeds poreuzer, waardoor de blaasjes zich met vocht kunnen vullen en de bloedbaan niet langer van zuurstof kunnen voorzien.

“In zeer ernstige gevallen verdrinken de longen en kan de patiënt niet meer ademhalen,” zegt Frieman. “Dat is hoe mensen aan de ziekte overlijden.”

Dit artikel werd oorspronkelijk in het Engels gepubliceerd op NationalGeographic.com
quote:
Coronavirussen

De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.

bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

• Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

• Timelapse: Mapping the Outbreak

RIVM Vragen en Antwoorden

Wuhan Corona Virus Map

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/

• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

• Besmettingen in Nederland:
1. Carnavalsvierder uit Loon op Zand
2. Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3. Partner van #2
4. Jongste kind van #2
5. Vrouw van #1
6. Dochter van #1
7. Vrouw uit Delft
8. Vrouw uit Nieuwendijk, Gemeente Altena. Op 21 februari opgenomen met klachten in het ziekenhuis van Gorinchem, en vervolgens naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht en daar positief getest.
9. Man uit Dalen, gemeente Coevorden, onbekend waar die het virus heeft opgelopen, wel 3 dagen carnaval gevierd in Tilburg
10. Vrouw uit Tilburg
11. Man, broer van #1
  maandag 2 maart 2020 @ 11:38:36 #2
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191791584
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:36 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

want dat gaat ook zo snel op :')
hoelang doet een gezin van 4 gemiddeld met een zeep pompje
Misschien denken ze dat meer handzeep het virus doet verwijderen...
AZ
ALKMAAR
pi_191791588
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:28 schreef riazop het volgende:

De RIVM heeft maar 1 missie gekregen en dat is "geen paniek"
Ik weet niet, maar ik mis eigenlijk onze grote leider meneer de president Rutte in heel dit verhaal.

Het enige wat daarvan gehoord is, is een tweetje waarbij hij het RIVM complimenteert.

Hij kan ook ff op prime time de natie toespreken. Dat we, gezien de cijfers, niet bang hoeven te zijn, dat het komt zoals het komt, dat iedereen er goed aan zou doen om een kleine 2 weken voedsel in huis te halen, dat we goed op elkaar moeten letten, vooral thuisblijven bij symptomen en contact leggen met de GGD en dat er ongetwijfeld doden te betreuren zullen zijn, maar dat er alles aan gedaan wordt om dit zoveeel als mogelijk te beperken en dat we samen de schouders eronder moeten zetten en hier als natie met zijn allen sterker uit zullen gaan komen.

Zoiets zegmaar. Gewoon een speech om de gemoederen wat te bedaren. Of dat nou terecht is of niet. Gewoon iets wat een goede leider zou doen zegmaar.

Dat mis ik in heel dit verhaal.

Maargoed, gezien de besmettingen die er nog bij gaan komen en de doden die ongetwijfeld ook in Nederland zullen gaan vallen verwacht ik hem alsnog op TV over niet al te lange tijd. Enige wat ik wil zeggen is dat ik hem graag nu al eens gezien had.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:39:03 #4
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791591
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:36 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Nederland gaat dat nooit doen want "de economie" en zijn ze ook al te laat mee.
laten we hopen dat nederland dat in inderdaad niet gaat doen. want een idioterie zeg.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:39:13 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191791597
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:36 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

ja want ze gaan bij lockdowns hele steden laten verhongeren. doe toch niet zo achterlijk zeg
Jij doet achterlijk hier door te denken dat de kassieres in de appie gewoon leuk naar hun werk gaan als het virus hier rond gaat.

Natuurlijk niet. en AH gaat waarschijnlijk winkels gewoon tijdelijk op slot gooien als ze werknemers met het virus aantreffen.

Ik zeg ook niet dat we gaan verhongeren. Maar als jij denkt dat dit helemaal geen impact gaat hebben, echt niets, dan ben je zelf volgens mij de achterlijke hier. Je hoeft ook geen voedsel in te slaan voor weken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 2 maart 2020 @ 11:39:34 #6
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191791602

Even de grafiek van China aangepast zodat de extra metingen van de verandering in meettechniek en de correctie daarvan ongeveer gelijk verdeeld zijn over de 4 dagen ervoor...
Duidelijk te zien dat er een onnatuurlijke krimp in de nummers zit, dit is 100% bedonderen van de veiligheid voor zowel eigen burgers als de rest van de wereld..
Vraag maar raak! :)
  maandag 2 maart 2020 @ 11:40:24 #7
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791613
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Jij doet achterlijk hier door te denken dat de kassieres in de appie gewoon leuk naar hun werk gaan als het virus hier rond gaat.

Natuurlijk niet. en AH gaat waarschijnlijk winkels gewoon tijdelijk op slot gooien als ze werknemers met het virus aantreffen.

Ik zeg ook niet dat we gaan verhongeren. Maar als jij denkt dat dit helemaal geen impact gaat hebben, echt niets, dan ben je zelf volgens mij de achterlijke hier. Je hoeft ook geen voedsel in te slaan voor weken.
dat zeg ik nergens, maar om momenteel te gaan hamsteren lijkt mij ridicuul
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_191791625
quote:
3s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar ik mis eigenlijk onze grote leider meneer de president Rutte in heel dit verhaal.

Het enige wat daarvan gehoord is, is een tweetje waarbij hij het RIVM complimenteert.

Hij kan ook ff op prime time de natie toespreken. Dat we, gezien de cijfers, niet bang hoeven te zijn, dat het komt zoals het komt, dat iedereen er goed aan zou doen om een kleine 2 weken voedsel in huis te halen, dat we goed op elkaar moeten letten, vooral thuisblijven bij symptomen en contact leggen met de GGD en dat er ongetwijfeld doden te betreuren zullen zijn, maar dat er alles aan gedaan wordt om dit zoveeel als mogelijk te beperken en dat we samen de schouders eronder moeten zetten en hier als natie met zijn allen sterker uit zullen gaan komen.

Zoiets zegmaar. Gewoon een speech om de gemoederen wat te bedaren. Of dat nou terecht is of niet. Gewoon iets wat een goede leider zou doen zegmaar.

Maargoed, gezien de besmettingen die er nog bij gaan komen en de doden die ongetwijfeld ook in Nederland zullen gaan vallen verwacht ik hem alsnog op TV over niet al te lange tijd. Enige wat ik wil zeggen is dat ik hem graag nu al eens gezien had.

Dit is Nederland.

We komen pas in actie als het probleem groot genoeg is.

Wacht nog maar een week zou ik zeggen

en tot die tijd vooral kwootjes verzamelen van politici die zeggen dat er "niets aan de hand is" " geen reden tot ongerustheid", enzv
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 maart 2020 @ 11:41:03 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191791627
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:24 schreef Sunri5e het volgende:
erikhouben twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:35:03 Het aantal herstelde mensen van het coronavirus (groen) is inmiddels meer dan 50%.En de groei in het aantal besmettingen (oranje en geel) lijkt eruit.De paniekzaaierij (niet in de grafiek) in veel media blijft, o.a. omdat dat heel veel clicks en kijkers, en dus geld oplevert. https://t.co/ioJqjC5jBK reageer retweet
Dit soort redeneringen doen echt pijn aan de ogen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191791628
Op de telegraaf live blog wordt ook gesproken over twee gevallen in Portugal. nog niet bevestigd.
pi_191791631
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:40 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

Doe waar jij je fijn bij voelt.

Let wel op dat alle serieuze organisaties in NL flinke maatregelen aan het nemen zijn ;).
  maandag 2 maart 2020 @ 11:41:26 #12
3542 Gia
User under construction
pi_191791633
quote:
3s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:38 schreef vosss het volgende:

[..]

:)
Joh, die zit bibberend, met zijn duim in de mond, in een hoekje.
pi_191791634
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:31 schreef riazop het volgende:
Duitsland

- Eerste geval in Berlijn
- Keulen sluit haar gevangenis af van buitenwereld
- Duitse regering komt vanmiddag bij elkaar over corona
-O- Gevangenen een beetje afsluiten van de buitenwereld, het moet niet gekker worden.
pi_191791636
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Daarom leve de zelfscanner
pi_191791643
quote:
9s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Is dit dan niet waar?
  maandag 2 maart 2020 @ 11:42:01 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191791646
quote:

[..]

Ik heb dit al 100 keer gezegd in dit topic. Limiteer je bezoek aan de supermarkt door bv 2 keer per week te gaan ipv elke dag. Lijkt me niet zo raar. Maar dit zijn blijkbaar paniek maatregelen.

Ding is, als 10% van de mensen dit besluit te doen is de pasta idd al op, want alles wordt precies afgestemd op voorspellingen van het aantal kopers gebaseerd op eerdere data.
pi_191791650
quote:
9s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik denk dat die meneer de formule 1 al aan zijn neus voorbij ziet gaan.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:42:23 #18
3542 Gia
User under construction
pi_191791654
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:33 schreef haags_kwartiertje het volgende: Ik was net even in de supermarkt, hele meters pasta leeg zeg. Doe toch normaal mensen :')
Vond het hier wel meevallen. Ook vanmorgen al geweest, is het nog niet zo druk.

Alle schappen goed gevuld, behalve de handgel. Maar Dettol handzeep was in de aanbieding, dus die maar ingeslagen.

Verder gewoon boodschappen gedaan, voor 3 dagen. Doe ik altijd op maandag of dinsdag.
pi_191791656
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef ToT het volgende:

[..]

-O- Gevangenen een beetje afsluiten van de buitenwereld, het moet niet gekker worden.
Kut hey! Die zullen zich wel opgesloten voelen nu zeg. :'(
vosss is de naam,
pi_191791663
Hamsteren is een groot woord, ik haal momenteel elke keer als ik boodschappen wat langhoudbaar spul extra. Ik heb ook wat flessen water en wc papier extra gekocht. Niet dat ik bang ben, maar een voorbereid mens telt voor twee.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:42:53 #21
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191791665
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Is dit dan niet waar?
De nummers uit China zijn ten eerste niet waar, dus er is nooit een vermindering in aantal cases per dag geweest, en het begint hier in europa en middenoosten ook exponentieel te groeien..
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 maart 2020 @ 11:43:26 #22
284411 crew  heywoodu
pi_191791672
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Is dit dan niet waar?
Het slaat nergens op. Natuurlijk stijgt het minder snel in absolute zin: China heeft er met enorme afstand het meest en daar zijn de maatregelen met nog meer afstand het hevigst. Alle andere landen zitten nog op - vergeleken met China - minieme getallen, maar daar blijft het hard stijgen. Kijk naar Iran, Zuid-Korea of Italië bijvoorbeeld, dat is echt nog niet aan het afremmen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_191791676
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:38 schreef Durmada het volgende:

[..]

Misschien denken ze dat meer handzeep het virus doet verwijderen...
Waarschijnlijk gaan mensen vaker hun handen wassen, wat ook wordt geadviseerd.
Dan gaat het logischerwijs ook sneller op.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:43:56 #24
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791687
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef xminator het volgende:

[..]

Doe waar jij je fijn bij voelt.

Let wel op dat alle serieuze organisaties in NL flinke maatregelen aan het nemen zijn ;).
kan de Ah niet de moestuintjes weer in de actie gooien, dan kan ik mijn eigen groente weer kweken.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 11:44:16 #25
163650 Greys
pi_191791694
quote:

[..]

De WHO roept 60+ers op om zo min mogelijk op plekken te komen waar veel mensen zijn, zoals OV en zelfs supermarkt. Als je een voorraadje hebt voor de hele week of twee is dat voor die mensen dus wellicht beter dan elke dag boodschappen halen. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191791695
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
Hamsteren is een groot woord, ik haal momenteel elke keer als ik boodschappen wat extra langhoudbaar spul extra. Ik heb ook wat flessen water en wc papier extra gekocht. Niet dat ik bang ben, maar een voorbereid mens telt voor twee.
Ik sta er een beetje hetzelfde in, al ben ik nu wel tevreden over de voorraad. Zou ik een maandje mee kunnen doen.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:44:22 #27
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191791697
Bij ons is vandaag iedereen met een hoestje al naar huis gestuurd

Paniekvoetbal
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_191791698
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Vond het hier wel meevallen. Ook vanmorgen al geweest, is het nog niet zo druk.

Alle schappen goed gevuld, behalve de handgel. Maar Dettol handzeep was in de aanbieding, dus die maar ingeslagen.

Verder gewoon boodschappen gedaan, voor 3 dagen. Doe ik altijd op maandag of dinsdag.
:D de supermarkt ruikt kansen
  maandag 2 maart 2020 @ 11:44:51 #29
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791704
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik heb dit al 100 keer gezegd in dit topic. Limiteer je bezoek aan de supermarkt door bv 2 keer per week te gaan ipv elke dag. Lijkt me niet zo raar. Maar dit zijn blijkbaar paniek maatregelen.

Ding is, als 10% van de mensen dit besluit te doen is de pasta idd al op, want alles wordt precies afgestemd op voorspellingen van het aantal kopers gebaseerd op eerdere data.
dus ook als je niet wilt hamsteren zul je moeten gaan hamsteren, want de hysterische massa komt je anders langszij.
pi_191791712
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ja 2+1 gratis bij AH. Plannen ze altijd wel paar weken van tevoren dus is denk ik niet op ingespeeld. Vooral omdat het overal is uitverkocht.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:45:21 #31
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_191791713
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:34 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ja. Handzeep op. Rijst 4,5 kilo zakken op :D
8)7
Het is best zorgwekkend. Kennelijk kunnen veel mensen zelf niet meer nadenken /relativeren en nemen ze klakkeloos de stemming van de media over.

Of is men tegenwoordig gewoon heel bang? Ik snap de paniek oprecht niet.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:45:46 #32
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791720
overigens is wassen met zeep beter dan die desinfectie handgel.
dus laat de leegloop maar komen op handgel, neem ik een blokje zeep mee.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 11:45:48 #33
163650 Greys
pi_191791722
Oké ik moest lachen :@

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191791725
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik sta er een beetje hetzelfde in, al ben ik nu wel tevreden over de voorraad. Zou ik een maandje mee kunnen doen.
Ik kan denk ik nu ongeveer 2 weken voorruit, ongeveer de duur van een quarantaine. Zou een quarantaine periode dus ook niet erg vinden. Kan ik wat series inhalen O-)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_191791733
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:45 schreef Greys het volgende:
Oké ik moest lachen :@

[ afbeelding ]
Slechte photoshop, maar geinig gedaan! :Y
pi_191791740
quote:
Dertien coronabesmettingen op kinderdagverblijf grensregio

Op het kinderdagverblijf in Breberen waar de vrouw van het besmette echtpaar uit Langbroich werkzaam is, zijn dertien mensen besmet met het coronavirus. Het gaat om vier kinderen en negen begeleiders.

Dat blijkt uit de tests die donderdag werden afgenomen bij alle kinderen en medewerkers van het kinderdagverblijf, net over de grens bij Koningsbosch.

Voor zover bekend gaat het goed met de dertien besmette personen, blijkt na berichtgeving van ZO-NWS. Ze hebben milde tot griepachtige symptomen. De kinderen en medewerkers werden getest nadat de man van een medewerkster besmet bleek met het virus.
Bron: https://www.1limburg.nl/d(...)gio?context=topstory

R0 van 13 in dat kinderdagverbliijf. Of er moeten al meerdere werknemers het virus gehad hebben. :o
vosss is de naam,
pi_191791749
Hamsteren in een desolaat Leeuwarden nu

maandag 2 maart 2020 @ 11:47:14 #38
3542 Gia
User under construction
pi_191791751
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Die gebruiken wij sowieso altijd al.
Daarbij is het houdbaar tot december 2021. Aanbieding was 2 + 1 gratis. Die 3 zijn tegen het eind van dit jaar al wel op.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:47:30 #39
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191791755
'Energiebedrijf Engie stuurt afdeling naar huis om mogelijk besmettingsgeval'
Energiebedrijf Engie in Zwolle heeft een afdeling naar huis gestuurd omdat een vrouwelijke medewerker op die afdeling wordt getest op het coronavirus, meldt RTV Oost. Volgens woordvoerder van de energieleverancier wordt vandaag of morgen bekend of de vrouw inderdaad besmet is met het virus. Directe collega's en mensen met een zwakke gezondheid werken vanuit huis.

GGD IJsselland laat in een reactie weten niets te weten van een vrouw uit Zwolle die wordt getest op het coronavirus. Dat zou kunnen betekenen dat de vrouw niet uit Overijssel komt. Het bedrijf wil niets kwijt over de woonplaats van de vrouw.

Een kantoor van Nike in Hilversum is uit voorzorg helemaal gesloten. Ook daar wordt een van de personeelsleden getest.

nos
  maandag 2 maart 2020 @ 11:47:32 #40
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791756
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:45 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

8)7
Het is best zorgwekkend. Kennelijk kunnen veel mensen zelf niet meer nadenken /relativeren en nemen ze klakkeloos de stemming van de media over.

heel babyboomer nederland is uberhaupt erg gevoelig voor wat de media roept. ik zie dat ook aan mijn ouders, die ik bijna elke dag wel betrap, of telefonisch gerust moet stellen,op het klakkeloos overnemen van wat er op facebook of in dwdd geroepen wordt.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 maart 2020 @ 11:47:51 #41
284411 crew  heywoodu
pi_191791761
- Gevangenis Keulen op slot
- Dikke stijging Iran
- Eerste gevallen in Berlijn en Brussel

Verder nog iets van vanochtend wat in een update moet?
pi_191791768
quote:

[..]

8)7

Dit is een logisch gevolg van wat er in Italië is gebeurd. Daar zijn dorpen op slot gegaan, en de supermarkten zijn leeg. Met de beelden van de Chinese spooksteden was het voor iedereen ver van mijn bed. Maar sinds Italië is het duidelijk dat het ook hier kan gebeuren.

En ik snap het wel. Je moet jezelf nooit in een positie brengen dat je afhankelijk bent. En dat doen de mensen nu.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:48:25 #43
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191791769
pi_191791772
quote:
3s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:46 schreef vosss het volgende:

[..]

R0 van 13 in dat kinderdagverbliijf. Of er moeten al meerdere werknemers het virus gehad hebben. :o
Tests zijn donderdag afgenomen en nu pas bekend gemaakt?
pi_191791775
Imamofpeace twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:42:46 Adviser to Iran's supreme leader dies from coronavirus. https://t.co/yQPocOcxsb reageer retweet

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2020 11:48:46 ]
pi_191791777
Joh hou op met dat hamster gelul, alles ligt er gewoon nog behalve handgel. Meeste mensen hebben al een voorraad voor 1 a 2 weken, dus nee het gaat niet leeg.
pi_191791778
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef heywoodu het volgende:
- Dikke stijging Iran

Zie mijn vorige post? 13 gevallen op dat kinderdagverblijf van die Duitser net over de grens. Zijn vrouw werkt daar.
vosss is de naam,
pi_191791779
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik kan denk ik nu ongeveer 2 weken voorruit, ongeveer de duur van een quarantaine. Zou een quarantaine periode dus ook niet erg vinden. Kan ik wat series inhalen O-)
Officieel mag je in quarantaine ook geen seks hebben.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:49:24 #49
3542 Gia
User under construction
pi_191791787
quote:
- Dikke stijging Iran

Eerste geval in Portugal, toch.
pi_191791788
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef riazop het volgende:
Hamsteren in een desolaat Leeuwarden nu

[ afbeelding ]
Maandagochtend in Leeuwarden
Ik denk dat dit elke week het straatbeeld is.
Go hard or go home
  maandag 2 maart 2020 @ 11:49:33 #51
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191791789
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:44 schreef Greys het volgende:

[..]

De WHO roept 60+ers op om zo min mogelijk op plekken te komen waar veel mensen zijn, zoals OV en zelfs supermarkt. Als je een voorraadje hebt voor de hele week of twee is dat voor die mensen dus wellicht beter dan elke dag boodschappen halen. :)
Mijn vader van 89 gaat elke dag naar 4 of 5 supermarkten... :{
are we infinite or am I alone
pi_191791791
quote:
- Dikke stijging Iran

Dat is echt iets voor in de OP ja _O-
  maandag 2 maart 2020 @ 11:49:48 #53
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791793
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

netflix maar uitspelen dan.
pi_191791797
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Gewoon eerst je partner besmetten met Corona. Daarna mag je wel seksen :9 B-)
vosss is de naam,
pi_191791799
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het is wat
pi_191791802
quote:

[..]

8)7

Er is (nog) geen paniek. Mensen die contact hebben met het buitenland reageren vroeger.

Paniek is er als men elkaar de voortanden eruit gaan slaan voor een brood.

Je hoeft niet bang te zijn om bezorgd te zijn. Of om in een risicogroep te vallen, die het zich niet kan permitteren om een dag zonder medicijnen te zitten oid.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 11:50:50 #57
163650 Greys
pi_191791806
quote:
3s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Volgens mij wordt iig steeds duidelijker dat je wel degelijk besmettelijk kunt zijn zonder symptomen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191791810
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Nu komen de tips
pi_191791811
quote:

[..]

Mijn vader ondergaat chemo en wordt elke dag bestraald en daar maak ik me echt zorgen om.
Dat was een onstellend drama aldus sommige FOK!kers.
En het ruimde ook lekker op. Dat ook.
Go hard or go home
  maandag 2 maart 2020 @ 11:51:25 #60
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191791814
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:43 schreef Tris het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaan mensen vaker hun handen wassen, wat ook wordt geadviseerd.
Dan gaat het logischerwijs ook sneller op.
Gewoon op willekeurige momenten? Ik was mijn handen altijd na toiletbezoek of voor het koken of als ze duidelijk vies zijn. Maar niet op willekeurige momenten, is dat echt nodig?
AZ
ALKMAAR
pi_191791818
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Volgens mij wordt iig steeds duidelijker dat je wel degelijk besmettelijk kunt zijn zonder symptomen.
Iets dat al een tijdje al waarheid werd aangenomen. Behalve door de RIVM goden.
pi_191791820
quote:

[..]

Volgens mij was dat ver voor de eerste besmette persoon in Nederland al overduidelijk bij alles en iedereen. Behoudens het RIVM dan.
vosss is de naam,
pi_191791822
quote:

[..]

Of je hebt wel symptomen maar je staat er niet bij stil omdat het zo mild is. Kan natuurlijk ook.
pi_191791823
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Xenorium het volgende:
Joh hou op met dat hamster gelul, alles ligt er gewoon nog behalve handgel. Meeste mensen hebben al een voorraad voor 1 a 2 weken, dus nee het gaat niet leeg.
Winkelen is een probleem want het is een mogelijkheid op besmetting. Zo min mogelijk winkelen is key als de uitbraak erger wordt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 2 maart 2020 @ 11:51:50 #65
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191791826
quote:

[..]

Volgens Chinees onderzoek zouden kinderen het niet nogmaals kunnen overdragen (dus niet ouder > kind > ander kind in de klas > de ouder daarvan

Ben benieuwd of dat klopt...
  maandag 2 maart 2020 @ 11:51:56 #66
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791827
quote:
9s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:

[..]

Mijn vader ondergaat chemo en wordt elke dag bestraald en daar maak ik me echt zorgen om.
dat die groep mensen zich zorgen maken kan mij voorstellen. maar verder....
  maandag 2 maart 2020 @ 11:52:13 #67
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191791832
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef _I het volgende:

[..]

Er is (nog) geen paniek. Mensen die contact hebben met het buitenland reageren vroeger.

Paniek is er als men elkaar de voortanden eruit gaan slaan voor een brood.

Je hoeft niet bang te zijn om bezorgd te zijn. Of om in een risicogroep te vallen, die het zich niet kan permitteren om een dag zonder medicijnen te zitten oid.
100% mee eens, eindelijk wat gezond verstand
pi_191791834
Vakantie periode Noord was 15-23 feb. Voor de personen die in Noord Italië zijn geweest. Meeste ziektegevallen openbaren zich rond de 6e dag. Dat is dus ongeveer nu.

Vakantie periode Midden en Zuid. Mensen beginnen vandaag weer. Dus die besmettingen openbaren zich dan volgende week.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:52:31 #69
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191791837
quote:

[..]

Dat is eigenlijk wel knap!
AZ
ALKMAAR
  maandag 2 maart 2020 @ 11:52:38 #70
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791838
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Durmada het volgende:

[..]

Gewoon op willekeurige momenten? Ik was mijn handen altijd na toiletbezoek of voor het koken of als ze duidelijk vies zijn. Maar niet op willekeurige momenten, is dat echt nodig?
na het koken
  maandag 2 maart 2020 @ 11:52:57 #71
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791841
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Winkelen is een probleem want het is een mogelijkheid op besmetting. Zo min mogelijk winkelen is key als de uitbraak erger wordt.
ah thuisbezorg
  maandag 2 maart 2020 @ 11:53:19 #72
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191791843
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:52 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

na het koken
Dat valt onder het "duidelijk vies"
AZ
ALKMAAR
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 11:53:27 #73
236264 crew  capricia
pi_191791845
quote:

[..]

Als je dat soort berichten (ruimt lekker op enzo) nog tegenkomt nu, laat het ons weten. Zet een TR.
We treden er tegen op. Want het is smakeloos en niemand verdient dat verdriet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191791851
Normaal gezien geeft mijn dochter (en de rest van de klas) de juf een hand als ze smorgens het lokaal binnen lopen en als ze smiddags naar huis gaan. Vanmorgen was het geen hand, mouwen opstropen en de handen van de kids werden gedesinfecteerd. Kringgesprek zou volgen.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:54:19 #75
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_191791863
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je moet jezelf nooit in een positie brengen dat je afhankelijk bent. En dat doen de mensen nu.
Onafhankelijkheid is een utopie als je in een dichtbevolkt land zoals Nederland leeft. Nu massaal hamsteren heeft niets meer met onafhankelijkheid of gezondverstand te maken.

Mensen laten zich volledig meeslepen zonder zelf na te denken.
pi_191791865
quote:

[..]

Mijn man heeft chemo gehad waaronder Bleomycine wat de longen aantast.
Hij heeft daar nog steeds last van. Uiteraard ben ik voorzichtig en maak mij zorgen.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:54:39 #77
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791869
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Normaal gezien geeft mijn dochter (en de rest van de klas) de juf een hand als ze smorgens het lokaal binnen lopen en als ze smiddags naar huis gaan. Vanmorgen was het geen hand, mouwen opstropen en de handen van de kids werden gedesinfecteerd. Kringgesprek zou volgen.
desinfectie helpt niet.....
wassen met zeep
pi_191791872
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Lubach had het er al over dat je idd niet mag knuffelen, geen seks mag hebben en 2 meter afstand moet houden.

Oftewel: gewoon 2 meter afstand houden.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:54:48 #79
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191791874
Volgens premier Mark Rutte, in reactie op kritiek vanuit de Kamer, verlaat het kabinet bij de aanpak van het nieuwe coronavirus volledig op de deskundigheid van met name het RIVM en de GGD's. Dat betekent dat voor nu alleen gerichte maatregelen worden genomen om te voorkomen dat mensen die al besmet zijn, ook anderen kunnen aansteken.

Sommige Kamerleden willen bijvoorbeeld weten waarom in Nederland nog geen grote evenementen worden afgelast om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. ,,In dit stadium heeft dat geen zin", pareert Rutte. Het kabinet bedenkt dus niet zelf hoe het coronavirus het beste kan worden bestreden.

,,Dit vraagt om zo'n deskundige aanpak, dat je altijd moet varen op het kompas van mensen die weten hoe het zit", aldus Rutte. Of de huidige aanpak volstaat, blijft evenwel de vraag. ,,Dat weet je nooit 100 procent zeker", erkent Rutte. ,,Het kan natuurlijk zijn dat het op een gegeven moment groter wordt. Dan moet je ook weer nadere maatregelen nemen. Dat moet je per fase bekijken."

Rutte zegt dus eigenlijk al, als het mis gaat is het de schuld van het RIVM :P
pi_191791882
quote:

[..]

Ach Noek... Veel sterkte voor jullie.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 11:55:17 #81
163650 Greys
pi_191791887
Ik zie net deze tweet:

rivm twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:59:24 Er gaat op social media een lijst rond met een onjuist aantal gevallen van #COVID-19 in Nederland. Deze lijst klopt niet. Op deze pagina houden we dagelijks het aantal positief geteste patiënten bij: https://t.co/Qtaw3PdRLq. #fakenews #rivm #coronavirus #COVID19 https://t.co/BuqSfIpGLv reageer retweet
Daarin verwijzen ze naar hun pagina met het 'kloppende' aantal. Maar die staat op 10 en wij in de OP op 11. Welke klopt er dan niet?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 2 maart 2020 @ 11:55:29 #82
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191791893
You know how bad the situation is in Italy when hospitals are hiring nurses by offering them a wage 3x times higher than the average hourly wage for a nurse in italy

https://www.reddit.com/r/(...)on_is_in_italy_when/
pi_191791894
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Lubach had het er al over dat je idd niet mag knuffelen, geen seks mag hebben en 2 meter afstand moet houden.

Oftewel: gewoon 2 meter afstand houden. eerst je partner besmetten met Corona en vervolgens dagelijks uit elkaar trekken B-)
Fixed; geen dank :7
vosss is de naam,
pi_191791898
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
De juf elke dag een hand geven?
In Nederland?
Go hard or go home
pi_191791900
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:52 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

ah thuisbezorg
Thuisbezorging is inderdaad een mogelijkheid.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 2 maart 2020 @ 11:56:05 #86
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791903
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef Tris het volgende:

[..]

Hij heeft daar nog steeds last van. Uiteraard ben ik voorzichtig en maak mij zorgen.
ouderen en (chronisch) zieken kan ik mij goed voorstellen dat je je zorgen maak. ik maak mij dan ook zorgen om mijn opa van 96 die nog zelf naar beneden gaat om te biljarten.
maar het gaat er mij om de hysterie bij mensen die compleet gezond zijn, en tussen de 20 en 60 zijn
  maandag 2 maart 2020 @ 11:56:07 #87
269692 Divje
brr brr patapim
pi_191791906
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:49 schreef Noek het volgende:

[..]

Maandagochtend in Leeuwarden
Ik denk dat dit elke week het straatbeeld is.
Ook echt :Y
oh ah toma toma vem vem vem vem
  maandag 2 maart 2020 @ 11:56:26 #88
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791911
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Oftewel: gewoon 2 meter afstand houden.
"just the tip" dan?
pi_191791923
quote:
11s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Noek het volgende:

[..]

In Nederland?
Yes. 2 x op een dag.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:56:56 #90
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191791924
quote:
5s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Greys het volgende:
Ik zie net deze tweet:

rivm twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:59:24 Er gaat op social media een lijst rond met een onjuist aantal gevallen van #COVID-19 in Nederland. Deze lijst klopt niet. Op deze pagina houden we dagelijks het aantal positief geteste patiënten bij: https://t.co/Qtaw3PdRLq. #fakenews #rivm #coronavirus #COVID19 https://t.co/BuqSfIpGLv reageer retweet
Daarin verwijzen ze naar hun pagina met het 'kloppende' aantal. Maar die staat op 10 en wij in de OP op 11. Welke klopt er dan niet?
Als ze slim zijn maken ze een kopje '1e test positief, wachten op uitslag 2e test' oid.

Want nu heb je dus wel sterke geruchten zoals die besmetting bij het Nike hoofdkantoor in hilversum maar het RIVM is compleet stil erover.
pi_191791928
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef Tris het volgende:

[..]

Ja, snap ik. Hopelijk blijft hij gezond.
Go hard or go home
pi_191791929
quote:
Ik zie net deze tweet:

Die 10 lijkt me van gisteren, nr 11 is de broer uit Loon op Zand.
Misschien werken zij 1x per dag bij.....
pi_191791932
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Onafhankelijkheid is een utopie als je in een dichtbevolkt land zoals Nederland leeft. Nu massaal hamsteren heeft niets meer met onafhankelijkheid of gezondverstand te maken.

Mensen laten zich volledig meeslepen zonder zelf na te denken.
Nou nou, dat valt wel mee. Omdat er 1 of 2 mensen zijn die gesignaleerd hebben dat het bij de pasta-schappen iets leger is, en de ontsmettingsmiddelen op zijn?

Als het paniek zou zijn dan zou het nu een chaos zijn in de supermarkt. Dat is absoluut niet het geval. Vrijwel alle schappen zijn gewoon zoals altijd goedgevuld.

En mijn voorraadkast ook :) Dit was vooral even een wake-up call dat het eigenlijk raar is dat ik vrijwel nooit voorraad in huis heb.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:57:16 #94
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191791934
quote:
Ik zie net deze tweet:

Dat ene lijstje met 76 gevallen verspreid over ziekenhuizen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 2 maart 2020 @ 11:57:29 #95
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_191791936
Ik zou mij overigens meer zorgen maken als iemand in mijn naaste omgeving een verminderde weerstand heeft of zwakker is.

Er is weinig reden tot zorg als jijzelf en je directe omgeving gezond is. Hoogstens lig je een paar dagen plat met griepverschijnselen :O
  maandag 2 maart 2020 @ 11:57:48 #96
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191791938
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Yes. 2 x op een dag.
bij ons ook, kom je toevallig uit Brabant?
  maandag 2 maart 2020 @ 11:57:49 #97
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_191791940
quote:
11s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Noek het volgende:

[..]

In Nederland?
Volgens mij is dit op veel scholen de standaard ja. Bij mijn dochter in de kleuterklas doet de juf sinds vorige week maandag (de dag na de vakantie in regio noord) een ‘elleboogboks’ ipv hand.
pi_191791949
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ach Noek... Veel sterkte voor jullie.
Lief, dankjwel!
Go hard or go home
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 maart 2020 @ 11:58:13 #99
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191791950
quote:

[..]

Werk zelf in de radiotherapie. Voordeel is dat wij als laborant best alert zijn om allerlei dingen. We zien patiënten dagelijks en trekken best snel aan de bel als er iets veranderd of iemand zieker wordt, zonder dat dit aan chemo/radiotherapie kan liggen.

Nadeel is dat er altijd belachelijk veel mensen rondlopen op zo'n afdeling, dus als er een keer een besmet persoon rondloopt dan kan het snel gaan.

Hopelijk fietst je vader er met alle gemak doorheen, zonder problemen!

.. en wat betreft zolderkamer FOK!ers met een grote bek .... lekker negeren.
pi_191791951
quote:
Ik zie net deze tweet:

Ik denk wel dat het voor het RIVM lastig is om ieder geval in een tweet te melden.
Maar een tweet op een bepaald tijdstip met stand van zaken zou best zinvol zijn volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')