quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
quote:Het is maar een griepje
Hoewel slijm buiten het lichaam als iets onsmakelijks wordt gezien, helpt het binnenin het lichaam de longen te beschermen tegen ziekteverwekkers en houden ze de luchtwegen vochtig. Epitheelcellen met trilhaartjes zwemmen in het slijm rond en ruimen daar afvalstoffen als pollen en virussen op.
Frieman legt uit dat het SARS-virus goed was in het infecteren en doden van deze trilhaarcellen, die zich vervolgens ophoopten en de luchtwegen van de patiënt met afvalstoffen en vocht vulden. Hij denkt dat hetzelfde gebeurt bij het nieuwe coronavirus, omdat uit het eerste onderzoek naar COVID-19 is gebleken dat bij veel patiënten een dubbele longontsteking optreedt, die zich onder meer uit in kortademigheid.
Daarna begint fase twee en slaat het immuunsysteem alarm. Opgeschrikt door het binnendringende virus, begint het lichaam de ziekte te bestrijden door de longen te overspoelen met immuuncellen, die de beschadigde cellen opruimen en het longweefsel repareren.
Als alles naar behoren werkt, is dit ontstekingsproces nauwgezet en beperkt tot de besmette weefsels. Maar soms slaat het immuunsysteem op hol en begint wild om zich heen te slaan, waarbij ook gezonde cellen worden verwoest.
“Je krijgt door zo’n immuunrespons dus te maken met méér in plaats van minder schade,” zegt Frieman. Nog meer afvalstoffen hopen zich in de longen op en de longontsteking wordt erger.
De longen vullen het lichaam aan met levengevende zuurstof. Leer alles over de anatomie van de longen, hoe de organen ademhaling mogelijk maken en hoe ze gevoelig zijn voor ziekten.
In de derde fase verergert de longontsteking zich nog verder, wat kan leiden tot respiratoire insufficiëntie. Ook als de patiënt hierdoor niet overlijdt, kan de schade aan de longen onherstelbaar zijn. Volgens de WHO leidde SARS tot het ontstaan van gaten in de longen, waardoor ze een “honingraatvormige aanblik” kregen, en het lijkt erop dat dit patroon ook bij patiënten van het nieuwe coronavirus is te herkennen.
De gaten ontstaan waarschijnlijk door de hyperreactiviteit van het immuunstelsel, wat tot de vorming van littekenweefsel en een verstijving van de longen leidt.
In dat geval moet de patiënt doorgaans aan de beademing. Intussen worden de membranen tussen de longblaasjes en de bloedvaten steeds poreuzer, waardoor de blaasjes zich met vocht kunnen vullen en de bloedbaan niet langer van zuurstof kunnen voorzien.
“In zeer ernstige gevallen verdrinken de longen en kan de patiënt niet meer ademhalen,” zegt Frieman. “Dat is hoe mensen aan de ziekte overlijden.”
Dit artikel werd oorspronkelijk in het Engels gepubliceerd op NationalGeographic.com
quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
bron
Misschien denken ze dat meer handzeep het virus doet verwijderen...quote:Op maandag 2 maart 2020 11:36 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
want dat gaat ook zo snel op![]()
hoelang doet een gezin van 4 gemiddeld met een zeep pompje
Ik weet niet, maar ik mis eigenlijk onze grote leider meneer de president Rutte in heel dit verhaal.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:28 schreef riazop het volgende:
De RIVM heeft maar 1 missie gekregen en dat is "geen paniek"
laten we hopen dat nederland dat in inderdaad niet gaat doen. want een idioterie zeg.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:36 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nederland gaat dat nooit doen want "de economie" en zijn ze ook al te laat mee.
Jij doet achterlijk hier door te denken dat de kassieres in de appie gewoon leuk naar hun werk gaan als het virus hier rond gaat.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:36 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
ja want ze gaan bij lockdowns hele steden laten verhongeren. doe toch niet zo achterlijk zeg
dat zeg ik nergens, maar om momenteel te gaan hamsteren lijkt mij ridicuulquote:Op maandag 2 maart 2020 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jij doet achterlijk hier door te denken dat de kassieres in de appie gewoon leuk naar hun werk gaan als het virus hier rond gaat.
Natuurlijk niet. en AH gaat waarschijnlijk winkels gewoon tijdelijk op slot gooien als ze werknemers met het virus aantreffen.
Ik zeg ook niet dat we gaan verhongeren. Maar als jij denkt dat dit helemaal geen impact gaat hebben, echt niets, dan ben je zelf volgens mij de achterlijke hier. Je hoeft ook geen voedsel in te slaan voor weken.
Dit is Nederland.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar ik mis eigenlijk onze grote leider meneer de president Rutte in heel dit verhaal.
Het enige wat daarvan gehoord is, is een tweetje waarbij hij het RIVM complimenteert.
Hij kan ook ff op prime time de natie toespreken. Dat we, gezien de cijfers, niet bang hoeven te zijn, dat het komt zoals het komt, dat iedereen er goed aan zou doen om een kleine 2 weken voedsel in huis te halen, dat we goed op elkaar moeten letten, vooral thuisblijven bij symptomen en contact leggen met de GGD en dat er ongetwijfeld doden te betreuren zullen zijn, maar dat er alles aan gedaan wordt om dit zoveeel als mogelijk te beperken en dat we samen de schouders eronder moeten zetten en hier als natie met zijn allen sterker uit zullen gaan komen.
Zoiets zegmaar. Gewoon een speech om de gemoederen wat te bedaren. Of dat nou terecht is of niet. Gewoon iets wat een goede leider zou doen zegmaar.
Dat mis ik in heel dit verhaal.
Maargoed, gezien de besmettingen die er nog bij gaan komen en de doden die ongetwijfeld ook in Nederland zullen gaan vallen verwacht ik hem alsnog op TV over niet al te lange tijd. Enige wat ik wil zeggen is dat ik hem graag nu al eens gezien had.
Dit soort redeneringen doen echt pijn aan de ogen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:24 schreef Sunri5e het volgende:
twitter:erikhouben twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:35:03Het aantal herstelde mensen van het coronavirus (groen) is inmiddels meer dan 50%.En de groei in het aantal besmettingen (oranje en geel) lijkt eruit.De paniekzaaierij (niet in de grafiek) in veel media blijft, o.a. omdat dat heel veel clicks en kijkers, en dus geld oplevert. https://t.co/ioJqjC5jBK reageer retweet
Doe waar jij je fijn bij voelt.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:40 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
dat zeg ik nergens, maar om momenteel te gaan hamsteren lijkt mij ridicuul
Joh, die zit bibberend, met zijn duim in de mond, in een hoekje.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar ik mis eigenlijk onze grote leider meneer de president Rutte in heel dit verhaal.
Het enige wat daarvan gehoord is, is een tweetje waarbij hij het RIVM complimenteert.
Hij kan ook ff op prime time de natie toespreken. Dat we, gezien de cijfers, niet bang hoeven te zijn, dat het komt zoals het komt, dat iedereen er goed aan zou doen om een kleine 2 weken voedsel in huis te halen, dat we goed op elkaar moeten letten, vooral thuisblijven bij symptomen en contact leggen met de GGD en dat er ongetwijfeld doden te betreuren zullen zijn, maar dat er alles aan gedaan wordt om dit zoveeel als mogelijk te beperken en dat we samen de schouders eronder moeten zetten en hier als natie met zijn allen sterker uit zullen gaan komen.
Zoiets zegmaar. Gewoon een speech om de gemoederen wat te bedaren. Of dat nou terecht is of niet. Gewoon iets wat een goede leider zou doen zegmaar.
Dat mis ik in heel dit verhaal.
Maargoed, gezien de besmettingen die er nog bij gaan komen en de doden die ongetwijfeld ook in Nederland zullen gaan vallen verwacht ik hem alsnog op TV over niet al te lange tijd. Enige wat ik wil zeggen is dat ik hem graag nu al eens gezien had.
quote:Op maandag 2 maart 2020 11:31 schreef riazop het volgende:
Duitsland
- Eerste geval in Berlijn
- Keulen sluit haar gevangenis af van buitenwereld
- Duitse regering komt vanmiddag bij elkaar over corona
Daarom leve de zelfscannerquote:Op maandag 2 maart 2020 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jij doet achterlijk hier door te denken dat de kassieres in de appie gewoon leuk naar hun werk gaan als het virus hier rond gaat.
Natuurlijk niet. en AH gaat waarschijnlijk winkels gewoon tijdelijk op slot gooien als ze werknemers met het virus aantreffen.
Ik zeg ook niet dat we gaan verhongeren. Maar als jij denkt dat dit helemaal geen impact gaat hebben, echt niets, dan ben je zelf volgens mij de achterlijke hier. Je hoeft ook geen voedsel in te slaan voor weken.
Is dit dan niet waar?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit soort redeneringen doen echt pijn aan de ogen.
Ik heb dit al 100 keer gezegd in dit topic. Limiteer je bezoek aan de supermarkt door bv 2 keer per week te gaan ipv elke dag. Lijkt me niet zo raar. Maar dit zijn blijkbaar paniek maatregelen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:40 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Ik denk dat die meneer de formule 1 al aan zijn neus voorbij ziet gaan.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit soort redeneringen doen echt pijn aan de ogen.
Vond het hier wel meevallen. Ook vanmorgen al geweest, is het nog niet zo druk.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:33 schreef haags_kwartiertje het volgende: Ik was net even in de supermarkt, hele meters pasta leeg zeg. Doe toch normaal mensen
![]()
Kut hey! Die zullen zich wel opgesloten voelen nu zeg.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef ToT het volgende:
[..]Gevangenen een beetje afsluiten van de buitenwereld, het moet niet gekker worden.
De nummers uit China zijn ten eerste niet waar, dus er is nooit een vermindering in aantal cases per dag geweest, en het begint hier in europa en middenoosten ook exponentieel te groeien..quote:
Het slaat nergens op. Natuurlijk stijgt het minder snel in absolute zin: China heeft er met enorme afstand het meest en daar zijn de maatregelen met nog meer afstand het hevigst. Alle andere landen zitten nog op - vergeleken met China - minieme getallen, maar daar blijft het hard stijgen. Kijk naar Iran, Zuid-Korea of Italië bijvoorbeeld, dat is echt nog niet aan het afremmen.quote:
Waarschijnlijk gaan mensen vaker hun handen wassen, wat ook wordt geadviseerd.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:38 schreef Durmada het volgende:
[..]
Misschien denken ze dat meer handzeep het virus doet verwijderen...
kan de Ah niet de moestuintjes weer in de actie gooien, dan kan ik mijn eigen groente weer kweken.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:41 schreef xminator het volgende:
[..]
Doe waar jij je fijn bij voelt.
Let wel op dat alle serieuze organisaties in NL flinke maatregelen aan het nemen zijn.
De WHO roept 60+ers op om zo min mogelijk op plekken te komen waar veel mensen zijn, zoals OV en zelfs supermarkt. Als je een voorraadje hebt voor de hele week of twee is dat voor die mensen dus wellicht beter dan elke dag boodschappen halen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:40 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Ik sta er een beetje hetzelfde in, al ben ik nu wel tevreden over de voorraad. Zou ik een maandje mee kunnen doen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
Hamsteren is een groot woord, ik haal momenteel elke keer als ik boodschappen wat extra langhoudbaar spul extra. Ik heb ook wat flessen water en wc papier extra gekocht. Niet dat ik bang ben, maar een voorbereid mens telt voor twee.
quote:Op maandag 2 maart 2020 11:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Vond het hier wel meevallen. Ook vanmorgen al geweest, is het nog niet zo druk.
Alle schappen goed gevuld, behalve de handgel. Maar Dettol handzeep was in de aanbieding, dus die maar ingeslagen.
Verder gewoon boodschappen gedaan, voor 3 dagen. Doe ik altijd op maandag of dinsdag.
dus ook als je niet wilt hamsteren zul je moeten gaan hamsteren, want de hysterische massa komt je anders langszij.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik heb dit al 100 keer gezegd in dit topic. Limiteer je bezoek aan de supermarkt door bv 2 keer per week te gaan ipv elke dag. Lijkt me niet zo raar. Maar dit zijn blijkbaar paniek maatregelen.
Ding is, als 10% van de mensen dit besluit te doen is de pasta idd al op, want alles wordt precies afgestemd op voorspellingen van het aantal kopers gebaseerd op eerdere data.
Ja 2+1 gratis bij AH. Plannen ze altijd wel paar weken van tevoren dus is denk ik niet op ingespeeld. Vooral omdat het overal is uitverkocht.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]de supermarkt ruikt kansen
quote:Op maandag 2 maart 2020 11:34 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja. Handzeep op. Rijst 4,5 kilo zakken op
Ik kan denk ik nu ongeveer 2 weken voorruit, ongeveer de duur van een quarantaine. Zou een quarantaine periode dus ook niet erg vinden. Kan ik wat series inhalenquote:Op maandag 2 maart 2020 11:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik sta er een beetje hetzelfde in, al ben ik nu wel tevreden over de voorraad. Zou ik een maandje mee kunnen doen.
Bron: https://www.1limburg.nl/d(...)gio?context=topstoryquote:Dertien coronabesmettingen op kinderdagverblijf grensregio
Op het kinderdagverblijf in Breberen waar de vrouw van het besmette echtpaar uit Langbroich werkzaam is, zijn dertien mensen besmet met het coronavirus. Het gaat om vier kinderen en negen begeleiders.
Dat blijkt uit de tests die donderdag werden afgenomen bij alle kinderen en medewerkers van het kinderdagverblijf, net over de grens bij Koningsbosch.
Voor zover bekend gaat het goed met de dertien besmette personen, blijkt na berichtgeving van ZO-NWS. Ze hebben milde tot griepachtige symptomen. De kinderen en medewerkers werden getest nadat de man van een medewerkster besmet bleek met het virus.
Die gebruiken wij sowieso altijd al.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]de supermarkt ruikt kansen
heel babyboomer nederland is uberhaupt erg gevoelig voor wat de media roept. ik zie dat ook aan mijn ouders, die ik bijna elke dag wel betrap, of telefonisch gerust moet stellen,op het klakkeloos overnemen van wat er op facebook of in dwdd geroepen wordt.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]![]()
Het is best zorgwekkend. Kennelijk kunnen veel mensen zelf niet meer nadenken /relativeren en nemen ze klakkeloos de stemming van de media over.
Of is men tegenwoordig gewoon heel bang? Ik snap de paniek oprecht niet.
Dit is een logisch gevolg van wat er in Italië is gebeurd. Daar zijn dorpen op slot gegaan, en de supermarkten zijn leeg. Met de beelden van de Chinese spooksteden was het voor iedereen ver van mijn bed. Maar sinds Italië is het duidelijk dat het ook hier kan gebeuren.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]![]()
Het is best zorgwekkend. Kennelijk kunnen veel mensen zelf niet meer nadenken /relativeren en nemen ze klakkeloos de stemming van de media over.
Tests zijn donderdag afgenomen en nu pas bekend gemaakt?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Bron: https://www.1limburg.nl/d(...)gio?context=topstory
R0 van 13 in dat kinderdagverbliijf. Of er moeten al meerdere werknemers het virus gehad hebben.
twitter:Imamofpeace twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:42:46Adviser to Iran's supreme leader dies from coronavirus. https://t.co/yQPocOcxsb reageer retweet
Zie mijn vorige post? 13 gevallen op dat kinderdagverblijf van die Duitser net over de grens. Zijn vrouw werkt daar.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef heywoodu het volgende:
- Gevangenis Keulen op slot
- Dikke stijging Iran
- Eerste gevallen in Berlijn en Brussel
Verder nog iets van vanochtend wat in een update moet?
Officieel mag je in quarantaine ook geen seks hebben.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik kan denk ik nu ongeveer 2 weken voorruit, ongeveer de duur van een quarantaine. Zou een quarantaine periode dus ook niet erg vinden. Kan ik wat series inhalen
Eerste geval in Portugal, toch.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef heywoodu het volgende:
- Dikke stijging Iran
Maandagochtend in Leeuwardenquote:Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef riazop het volgende:
Hamsteren in een desolaat Leeuwarden nu
[ afbeelding ]
Mijn vader van 89 gaat elke dag naar 4 of 5 supermarkten...quote:Op maandag 2 maart 2020 11:44 schreef Greys het volgende:
[..]
De WHO roept 60+ers op om zo min mogelijk op plekken te komen waar veel mensen zijn, zoals OV en zelfs supermarkt. Als je een voorraadje hebt voor de hele week of twee is dat voor die mensen dus wellicht beter dan elke dag boodschappen halen.
Dat is echt iets voor in de OP jaquote:Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef heywoodu het volgende:
- Dikke stijging Iran
netflix maar uitspelen dan.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Officieel mag je in quarantaine ook geen seks hebben.
Gewoon eerst je partner besmetten met Corona. Daarna mag je wel seksenquote:Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Officieel mag je in quarantaine ook geen seks hebben.
Het is watquote:Op maandag 2 maart 2020 11:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mijn vader van 89 gaat elke dag naar 4 of 5 supermarkten...
Er is (nog) geen paniek. Mensen die contact hebben met het buitenland reageren vroeger.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]![]()
Volgens mij wordt iig steeds duidelijker dat je wel degelijk besmettelijk kunt zijn zonder symptomen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Bron: https://www.1limburg.nl/d(...)gio?context=topstory
R0 van 13 in dat kinderdagverbliijf. Of er moeten al meerdere werknemers het virus gehad hebben.
Nu komen de tipsquote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Gewoon eerst je partner besmetten met Corona. Daarna mag je wel seksen![]()
Mijn vader ondergaat chemo en wordt elke dag bestraald en daar maak ik me echt zorgen om.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Gewoon op willekeurige momenten? Ik was mijn handen altijd na toiletbezoek of voor het koken of als ze duidelijk vies zijn. Maar niet op willekeurige momenten, is dat echt nodig?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:43 schreef Tris het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaan mensen vaker hun handen wassen, wat ook wordt geadviseerd.
Dan gaat het logischerwijs ook sneller op.
Iets dat al een tijdje al waarheid werd aangenomen. Behalve door de RIVM goden.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens mij wordt iig steeds duidelijker dat je wel degelijk besmettelijk kunt zijn zonder symptomen.
Volgens mij was dat ver voor de eerste besmette persoon in Nederland al overduidelijk bij alles en iedereen. Behoudens het RIVM dan.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens mij wordt iig steeds duidelijker dat je wel degelijk besmettelijk kunt zijn zonder symptomen.
Of je hebt wel symptomen maar je staat er niet bij stil omdat het zo mild is. Kan natuurlijk ook.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Winkelen is een probleem want het is een mogelijkheid op besmetting. Zo min mogelijk winkelen is key als de uitbraak erger wordt.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Xenorium het volgende:
Joh hou op met dat hamster gelul, alles ligt er gewoon nog behalve handgel. Meeste mensen hebben al een voorraad voor 1 a 2 weken, dus nee het gaat niet leeg.
Volgens Chinees onderzoek zouden kinderen het niet nogmaals kunnen overdragen (dus niet ouder > kind > ander kind in de klas > de ouder daarvanquote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef Greys het volgende:
[..]
dat die groep mensen zich zorgen maken kan mij voorstellen. maar verder....quote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Mijn vader ondergaat chemo en wordt elke dag bestraald en daar maak ik me echt zorgen om.
Dat was een onstellend drama aldus sommige FOK!kers.
En het ruimde ook lekker op. Dat ook.
100% mee eens, eindelijk wat gezond verstandquote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef _I het volgende:
[..]
Er is (nog) geen paniek. Mensen die contact hebben met het buitenland reageren vroeger.
Paniek is er als men elkaar de voortanden eruit gaan slaan voor een brood.
Je hoeft niet bang te zijn om bezorgd te zijn. Of om in een risicogroep te vallen, die het zich niet kan permitteren om een dag zonder medicijnen te zitten oid.
Dat is eigenlijk wel knap!quote:Op maandag 2 maart 2020 11:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
na het kokenquote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Durmada het volgende:
[..]
Gewoon op willekeurige momenten? Ik was mijn handen altijd na toiletbezoek of voor het koken of als ze duidelijk vies zijn. Maar niet op willekeurige momenten, is dat echt nodig?
ah thuisbezorgquote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Winkelen is een probleem want het is een mogelijkheid op besmetting. Zo min mogelijk winkelen is key als de uitbraak erger wordt.
Als je dat soort berichten (ruimt lekker op enzo) nog tegenkomt nu, laat het ons weten. Zet een TR.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Mijn vader ondergaat chemo en wordt elke dag bestraald en daar maak ik me echt zorgen om.
Onafhankelijkheid is een utopie als je in een dichtbevolkt land zoals Nederland leeft. Nu massaal hamsteren heeft niets meer met onafhankelijkheid of gezondverstand te maken.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je moet jezelf nooit in een positie brengen dat je afhankelijk bent. En dat doen de mensen nu.
Mijn man heeft chemo gehad waaronder Bleomycine wat de longen aantast.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:
[..]
desinfectie helpt niet.....quote:Op maandag 2 maart 2020 11:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Normaal gezien geeft mijn dochter (en de rest van de klas) de juf een hand als ze smorgens het lokaal binnen lopen en als ze smiddags naar huis gaan. Vanmorgen was het geen hand, mouwen opstropen en de handen van de kids werden gedesinfecteerd. Kringgesprek zou volgen.
Lubach had het er al over dat je idd niet mag knuffelen, geen seks mag hebben en 2 meter afstand moet houden.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Gewoon eerst je partner besmetten met Corona. Daarna mag je wel seksen![]()
Ach Noek... Veel sterkte voor jullie.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Daarin verwijzen ze naar hun pagina met het 'kloppende' aantal. Maar die staat op 10 en wij in de OP op 11. Welke klopt er dan niet?twitter:rivm twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:59:24Er gaat op social media een lijst rond met een onjuist aantal gevallen van #COVID-19 in Nederland. Deze lijst klopt niet. Op deze pagina houden we dagelijks het aantal positief geteste patiënten bij: https://t.co/Qtaw3PdRLq. #fakenews #rivm #coronavirus #COVID19 https://t.co/BuqSfIpGLv reageer retweet
Fixed; geen dankquote:Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Lubach had het er al over dat je idd niet mag knuffelen, geen seks mag hebben en 2 meter afstand moet houden.
Oftewel: gewoon 2 meter afstand houden. eerst je partner besmetten met Corona en vervolgens dagelijks uit elkaar trekken
De juf elke dag een hand geven?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Normaal gezien geeft mijn dochter (en de rest van de klas) de juf een hand als ze smorgens het lokaal binnen lopen en als ze smiddags naar huis gaan. Vanmorgen was het geen hand, mouwen opstropen en de handen van de kids werden gedesinfecteerd. Kringgesprek zou volgen.
Thuisbezorging is inderdaad een mogelijkheid.quote:
ouderen en (chronisch) zieken kan ik mij goed voorstellen dat je je zorgen maak. ik maak mij dan ook zorgen om mijn opa van 96 die nog zelf naar beneden gaat om te biljarten.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef Tris het volgende:
[..]
Mijn man heeft chemo gehad waaronder Bleomycine wat de longen aantast.
Hij heeft daar nog steeds last van. Uiteraard ben ik voorzichtig en maak mij zorgen.
Ook echtquote:Op maandag 2 maart 2020 11:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Maandagochtend in Leeuwarden
Ik denk dat dit elke week het straatbeeld is.
"just the tip" dan?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Lubach had het er al over dat je idd niet mag knuffelen, geen seks mag hebben en 2 meter afstand moet houden.
Oftewel: gewoon 2 meter afstand houden.
Yes. 2 x op een dag.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Noek het volgende:
[..]
De juf elke dag een hand geven?
In Nederland?
Als ze slim zijn maken ze een kopje '1e test positief, wachten op uitslag 2e test' oid.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Greys het volgende:
Ik zie net deze tweet:Daarin verwijzen ze naar hun pagina met het 'kloppende' aantal. Maar die staat op 10 en wij in de OP op 11. Welke klopt er dan niet?twitter:rivm twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:59:24Er gaat op social media een lijst rond met een onjuist aantal gevallen van #COVID-19 in Nederland. Deze lijst klopt niet. Op deze pagina houden we dagelijks het aantal positief geteste patiënten bij: https://t.co/Qtaw3PdRLq. #fakenews #rivm #coronavirus #COVID19 https://t.co/BuqSfIpGLv reageer retweet
Ja, snap ik. Hopelijk blijft hij gezond.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef Tris het volgende:
[..]
Mijn man heeft chemo gehad waaronder Bleomycine wat de longen aantast.
Hij heeft daar nog steeds last van. Uiteraard ben ik voorzichtig en maak mij zorgen.
Die 10 lijkt me van gisteren, nr 11 is de broer uit Loon op Zand.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Greys het volgende:
Ik zie net deze tweet:Daarin verwijzen ze naar hun pagina met het 'kloppende' aantal. Maar die staat op 10 en wij in de OP op 11. Welke klopt er dan niet?twitter:rivm twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:59:24Er gaat op social media een lijst rond met een onjuist aantal gevallen van #COVID-19 in Nederland. Deze lijst klopt niet. Op deze pagina houden we dagelijks het aantal positief geteste patiënten bij: https://t.co/Qtaw3PdRLq. #fakenews #rivm #coronavirus #COVID19 https://t.co/BuqSfIpGLv reageer retweet
Nou nou, dat valt wel mee. Omdat er 1 of 2 mensen zijn die gesignaleerd hebben dat het bij de pasta-schappen iets leger is, en de ontsmettingsmiddelen op zijn?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:54 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Onafhankelijkheid is een utopie als je in een dichtbevolkt land zoals Nederland leeft. Nu massaal hamsteren heeft niets meer met onafhankelijkheid of gezondverstand te maken.
Mensen laten zich volledig meeslepen zonder zelf na te denken.
Dat ene lijstje met 76 gevallen verspreid over ziekenhuizen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Greys het volgende:
bij ons ook, kom je toevallig uit Brabant?quote:
Volgens mij is dit op veel scholen de standaard ja. Bij mijn dochter in de kleuterklas doet de juf sinds vorige week maandag (de dag na de vakantie in regio noord) een ‘elleboogboks’ ipv hand.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Noek het volgende:
[..]
De juf elke dag een hand geven?
In Nederland?
Lief, dankjwel!quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ach Noek... Veel sterkte voor jullie.
Werk zelf in de radiotherapie. Voordeel is dat wij als laborant best alert zijn om allerlei dingen. We zien patiënten dagelijks en trekken best snel aan de bel als er iets veranderd of iemand zieker wordt, zonder dat dit aan chemo/radiotherapie kan liggen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het voor het RIVM lastig is om ieder geval in een tweet te melden.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Greys het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |