kan wel in de OP, is erg uitgebreid.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:43 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Bron? En die sommetjes bij Japan klopt niks van.
Er zal wat on-orthodoxer te werk gegaan moeten worden. En er zullen wat extra shifts nodig zijn ja.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:45 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Je denkt dat onze crematoria dat aankunnen?
Je mag hier toch wel de vraag stellen waarom we nu bepaalde besmettingsgevallen eerder uit lokale pers horen dan van RIVM?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kritiek op RIVM mag hier:
COR / De amateurs van het RIVM
Toch?
van zulke tweets, wil je toch die RIVM gaan slaanquote:Op maandag 2 maart 2020 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het erge is dat er zoveel berichten als overstaande tweet nu de ronde doen:Dat al zou maar 10% van dergelijke berichten waar zijn, we een ongekende epidemie tegemoet gaan. Wat een lakse houding...twitter:jwnavis twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:22:39Vrouw gesproken die plots longontsteking kreeg. Geen coronatest gedaan. Dag later: kind 1 40 graden koorts en longontsteking. Geen test. Nog een dag later: kind 2 idem dito. "maar u bent niet in italie of china geweest dus u heeft geen corona", aldus de dokter reageer retweet
En dan zegt de media dat de cijfers uit Iran en China niet te vertrouwen zijn. Ik denk dat je de cijfers uit Nederland nog aan dat lijstje toe kunt voegen.
Ik geloof in ieder geval niks meer van de officiële cijfers.
Als een individuele dokter niet (of wel) de richtlijnen volgt van RIVD dan wil je ze slaan? Ok.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
van zulke tweets, wil je toch die RIVM gaan slaan
De man in Coevorden/Dalen was ook niet in Italië of China besmet.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het erge is dat er zoveel berichten als overstaande tweet nu de ronde doen:Dat al zou maar 10% van dergelijke berichten waar zijn, we een ongekende epidemie tegemoet gaan. Wat een lakse houding...twitter:jwnavis twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:22:39Vrouw gesproken die plots longontsteking kreeg. Geen coronatest gedaan. Dag later: kind 1 40 graden koorts en longontsteking. Geen test. Nog een dag later: kind 2 idem dito. "maar u bent niet in italie of china geweest dus u heeft geen corona", aldus de dokter reageer retweet
En dan zegt de media dat de cijfers uit Iran en China niet te vertrouwen zijn. Ik denk dat je de cijfers uit Nederland nog aan dat lijstje toe kunt voegen.
De mortaliteitsgraad ligt 34x zo hoog als bij een gewoon griepje, maar we gaan het merken.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:47 schreef onlogisch het volgende:
Maar er gaan niet meer doden vallen dan tijdens een normale griepgolf. Dus mijn verwachting is dat het niet nodig zal zijn
er is geen capaciteit om iedereen met die klachten te testenquote:Op maandag 2 maart 2020 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
quote:Op maandag 2 maart 2020 12:47 schreef onlogisch het volgende:
Maar er gaan niet meer doden vallen dan tijdens een normale griepgolf. Dus mijn verwachting is dat het niet nodig zal zijn
De richtlijn "Niet testen, dan blijven de cijfers laag"?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
er is geen capaciteit om iedereen met die klachten te testen
dus houden ze zich aan de richtlijnen
quote:South Australian health authorities will have expanded powers to detain and quarantine people who may have been exposed to the coronavirus under new laws being proposed by the State Government.
Key points:
Under the proposed laws the chief public health officer would have the power to have a person detained
The Premier said the proposed amendments would enhance the state's protection
There have been three confirmed cases of COVID-19 in South Australia
neequote:Op maandag 2 maart 2020 12:52 schreef ToT het volgende:
[..]
De richtlijn "Niet testen, dan blijven de cijfers laag"?
Half Nederland in lockdown en ziek thuisquote:Op maandag 2 maart 2020 12:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik wil graag even een week of 2 vooruitspoelen. Ontzettend benieuwd hoe situatie dan is(maar dat zal voor iedereen gelden)
Dat staat er niet, dat vul je zelf in. Er wordt niet getest omdat die mensen niet in een risicogebied zijn geweest, er wordt met geen woord gesproken over te weinig capaciteit.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
er is geen capaciteit om iedereen met die klachten te testen
dus houden ze zich aan de richtlijnen
Jij denkt dat wat je hoort ook is waarom ze dingen doen?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat staat er niet, dat vul je zelf in. Er wordt niet getest omdat die mensen niet in een risicogebied zijn geweest, er wordt met geen woord gesproken over te weinig capaciteit.
Oh, met die voorspelling zit je zéker goed ja.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:55 schreef aTypisch het volgende:
[..]
onlogisch beweert dan nog steeds dat het niet erger is dan een griepje
Gewoon zoals de gewone griepgolf ja. Dus zo'n 650.000 tot 1.200.000 besmette Nederlanders met 500 tot 3500 doden of zo.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:55 schreef aTypisch het volgende:
[..]
onlogisch beweert dan nog steeds dat het niet erger is dan een griepje
en ik hoef niet in de rij voor de supermarktquote:Op maandag 2 maart 2020 12:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Oh, met die voorspelling zit je zéker goed ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |