Nee, Rotterdamquote:Op maandag 2 maart 2020 11:57 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
bij ons ook, kom je toevallig uit Brabant?
Ook in tijden van verkoudheden of noro/rino een goed idee.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Noek het volgende:
[..]
De juf elke dag een hand geven?
In Nederland?
quote:
Dat klinkt best apart inderdaad, een of ander nieuw hip dingetje?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Noek het volgende:
[..]
In Nederland?
quote:Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef riazop het volgende:
Hamsteren in een desolaat Leeuwarden nu
[ afbeelding ]
Gasten van Engie komen hier ook wel eens over de vloerquote:Op maandag 2 maart 2020 11:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
'Energiebedrijf Engie stuurt afdeling naar huis om mogelijk besmettingsgeval'
Energiebedrijf Engie in Zwolle heeft een afdeling naar huis gestuurd omdat een vrouwelijke medewerker op die afdeling wordt getest op het coronavirus, meldt RTV Oost. Volgens woordvoerder van de energieleverancier wordt vandaag of morgen bekend of de vrouw inderdaad besmet is met het virus. Directe collega's en mensen met een zwakke gezondheid werken vanuit huis.
GGD IJsselland laat in een reactie weten niets te weten van een vrouw uit Zwolle die wordt getest op het coronavirus. Dat zou kunnen betekenen dat de vrouw niet uit Overijssel komt. Het bedrijf wil niets kwijt over de woonplaats van de vrouw.
Een kantoor van Nike in Hilversum is uit voorzorg helemaal gesloten. Ook daar wordt een van de personeelsleden getest.
nos
Dank je. Jij ook sterkte.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Hopelijk blijft hij gezond.
voorraad is inderdaad verstandig, een zak pasta en blik soep dat soort dingen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou nou, dat valt wel mee. Omdat er 1 of 2 mensen zijn die gesignaleerd hebben dat het bij de pasta-schappen iets leger is, en de ontsmettingsmiddelen op zijn?
Als het paniek zou zijn dan zou het nu een chaos zijn in de supermarkt. Dat is absoluut niet het geval. Vrijwel alle schappen zijn gewoon zoals altijd goedgevuld.
En mijn voorraadkast ookDit was vooral even een wake-up call dat het eigenlijk raar is dat ik vrijwel nooit voorraad in huis heb.
Jij verlaat het toilet na het bouten zonder je handen te wassen?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:58 schreef ToT het volgende:
[..]![]()
Tja elke dag de hele dag 2 meter uit elkaar blijven is niet te doen, en wat als je per ongeluk over een kraan of het aanrecht heen niest en NÉT niet alles goed genoeg desinfecteert?
Het virus kan ook in poep zitten, dus dan zou je je klauwen na elke keer kleien grondig moeten afschrobben bij het kleine wastafeltje op de plee voor je de deur open maakt. (En vervolgens de kraan, wc-rolhouder, de drukknop van de wc enz. desinfecteren.)
Handen wassen doe ik liever in de keuken; warm water en meer ruimte.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij verlaat het toilet na het bouten zonder je handen te wassen?
fijn om te horen dat er nog iets fatsoenlijks is boven de sloot.quote:
Uh ja. Zo gaat dat bij onze basisschool ook. Bij binnenkomst en bij vertrek een handje geven.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Noek het volgende:
[..]
In Nederland?
Jij poept of plast over je handen heen?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij verlaat het toilet na het bouten zonder je handen te wassen?
Ja nou dit dus.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Mijn vader ondergaat chemo en wordt elke dag bestraald en daar maak ik me echt zorgen om.
Dat was een onstellend drama aldus sommige FOK!kers.
En het ruimde ook lekker op. Dat ook.
quote:Op maandag 2 maart 2020 11:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je dat soort berichten (ruimt lekker op enzo) nog tegenkomt nu, laat het ons weten. Zet een TR.
We treden er tegen op. Want het is smakeloos en niemand verdient dat verdriet.
Ziektekiemen schijnen door iets van 8 lagen wc-papier heen te kunnen trekken.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:00 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Jij poept of plast over je handen heen?
De school is gelegen in Rotterdam Zuid nog wel!quote:Op maandag 2 maart 2020 11:59 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
fijn om te horen dat er nog iets fatsoenlijks is boven de sloot.grapje
Gezien de extreme maatregelen in China wil ik best geloven dat hun cijfers zakken. Maar geen enkel ander land neemt dergelijke maatregelen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:42 schreef syroto het volgende:
[..]
De nummers uit China zijn ten eerste niet waar, dus er is nooit een vermindering in aantal cases per dag geweest, en het begint hier in europa en middenoosten ook exponentieel te groeien..
En dan beticht je mij van stemmingsmakerijquote:Op maandag 2 maart 2020 11:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Geen bron dus doe ermee wat je wilt; zus zit nu bij een arts, welke een dochter heeft op TU Delft. Dochter zit inmiddels thuis en is getest op het virus, geen uitslag nog. Eigenlijk zeg ik nu helemaal niets, dus doe maar niets met deze post.
Ik weet niet eens wie je bent.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:01 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
En dan beticht je mij van stemmingsmakerij
Ohjee, en ik ga naar de Albert Heijn in Rotterdam-Zuid. Ik heb de tang net nog in m'n handen gehadquote:Op maandag 2 maart 2020 12:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
De school is gelegen in Rotterdam Zuid nog wel!Nee, ik ben er ook wel blij mee dat ze dat doen. Gelijk de klas in rennen zonder ook maar iets van gedag te zeggen vind ik persoonlijk wat onbehoorlijk.
En dan kun je je afvragen hoe het in al die andere landen gaat verlopen. Ik heb er alvast geen goed gevoel bij. Zet mij maar liever 3 weken in lockdown zou ik zeggen.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Gezien de extreme maatregelen in China wil ik best geloven dat hun cijfers zakken. Maar geen enkel ander land neemt dergelijke maatregelen.
quote:
Ja dat viel mij ook al op, maar als je dan op nederland klikt dan zie je links staan dat er vandaag 6 gevallen gemeld zijn en tot en met gister bij elkaar geteld dus 7.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:02 schreef hollandia02 het volgende:
Netherlands
In the Netherlands, 13 cases have been confirmed, with the most recent case reported on 1 mrt..
Volgens http://who.maps.arcgis.co(...)481ca51c248d52ab9c61
Je hoeft je geen zorgen te maken hoor, er zijn ook nog AH's buiten Rotterdam Zuidquote:Op maandag 2 maart 2020 12:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ohjee, en ik ga naar de Albert Heijn in Rotterdam-Zuid. Ik heb de tang net nog in m'n handen gehad
En het RIVM houdt nog steeds vol dat het er 10 zijn?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:02 schreef hollandia02 het volgende:
Netherlands
In the Netherlands, 13 cases have been confirmed, with the most recent case reported on 1 mrt..
Volgens http://who.maps.arcgis.co(...)481ca51c248d52ab9c61
Ik ga het toch eens vragen daar, hoe vaak de tang schoongemaakt wordt.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je hoeft je geen zorgen te maken hoor, er zijn ook nog AH's buiten Rotterdam Zuid
En dat zij het juiste aantal hebben. Nou schiet mij maar lek.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:04 schreef ToT het volgende:
[..]
En het RIVM houdt nog steeds vol dat het er 10 zijn?
Ze vergeten een 0quote:Op maandag 2 maart 2020 12:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja maar de WHO stelt dat we gisteren 7 gevallen hadden. Dat waren er toen ook 10.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Die zullen wel later vandaag een tweetje de deur uit doen met de laatste cijfers.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:05 schreef Greys het volgende:
[..]
En dat zij het juiste aantal hebben. Nou schiet mij maar lek.
Wat raar dat het RIVM hun cijfers niet bijstelt op basis van wat iemand op internet zegtquote:Op maandag 2 maart 2020 12:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Zijn er ook 10, de 11de moet nog bevestigd worden door het RIVM.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Misschien dat we hier , net als in Italië, een dagelijkse update krijgen op een vast tijdstip.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:05 schreef Greys het volgende:
[..]
En dat zij het juiste aantal hebben. Nou schiet mij maar lek.
Want stel je voor dat ze zelf niet de primeur hebben, op een gecontroleerd moment met gecontroleerde berichtgevingquote:Op maandag 2 maart 2020 12:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Die zullen wel later vandaag een tweetje de deur uit doen met de laatste cijfers.
Die gasten doen godverdorie hetzelfde als wij hiertwitter:herszenhorn twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:49:10Inside the @EU_Commission #coronavirus emergency ops center in Brussels as #EU leaders prepare to announce new task force @POLITICOEurope https://t.co/GbafA2H7On reageer retweet
Is je goed rechtquote:Op maandag 2 maart 2020 12:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ga het toch eens vragen daar, hoe vaak de tang schoongemaakt wordt.
Die iemand is de WHO. Nouja, die zijn natuurlijk ook niet te vertrouwen hequote:Op maandag 2 maart 2020 12:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat raar dat het RIVM hun cijfers niet bijstelt op basis van wat iemand op internet zegt
Die staat op confirmed deaths in Europa op een lager getal dan er alleen al in Italie zijn. Hoe dan.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:00 schreef vosss het volgende:
Volgens de website van het WHO, http://www.euro.who.int/en/home , staat de teller voor Nederland op 13:
https://experience.arcgis(...)48f8a5beeeee1b9125cd
En dat was gisteren 1 maart om 10:00 uur CET tijd.
?????
Op zich wel terecht, natuurlijk. De elfde besmetting is echter door de burgermeester van Loon op Zand kennelijk bevestigd. Dat lijkt me meer dan een gerucht.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:07 schreef Collide het volgende:
RIVM telt alleen officiële gevallen, geen vage geruchten die online rond gaan.
Ik mag toch aannemen dat de WHO exact datzelfde doet???quote:Op maandag 2 maart 2020 12:07 schreef Collide het volgende:
RIVM telt alleen officiële gevallen, geen vage geruchten die online rond gaan.
Jep, ze zouden FOK! wat beter in de gaten moeten houdenquote:Op maandag 2 maart 2020 12:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat raar dat het RIVM hun cijfers niet bijstelt op basis van wat iemand op internet zegt
die hebben zich nog niet officieel gemeld.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Die staat op confirmed deaths in Europa op een lager getal dan er alleen al in Italie zijn. Hoe dan.
Die fopneger daar aan het roer zal wel weer aan het lobbyen zijn of iets. Fraudeur dat het isquote:
Maar die broer van 1 was toch al officieel bevestigd? Die nr 11? Of is die in de OP gezet zonder bevestiging?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Misschien dat we hier , net als in Italië, een dagelijkse update krijgen op een vast tijdstip.
Mja zou naďef zijn om te denken dat ze daar mappen vol tabellen en kennis hebben die ondertussen nog niet publiekelijk bekend zijn. Kennis is tegenwoordig prima beschikbaar via het internet, en zeker op twitter en reddit komen veel wetenschappers om dit te delen met het normale volk.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:07 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Die gasten doen godverdorie hetzelfde als wij hiertwitter:herszenhorn twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:49:10Inside the @:EU_Commission #coronavirus emergency ops center in Brussels as #EU leaders prepare to announce new task force @:POLITICOEurope https://t.co/GbafA2H7On reageer retweet
Beetje cijfertjes en kaartjes kijken, maar dan wel met een kek EU hesje aan.
Gotta avoid the 'P' word.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Die fopneger daar aan het roer zal wel weer aan het lobbyen zijn of iets. Fraudeur dat het is
Die zal straks ook wel door het RIVM bevestigd worden, maar ik denk dat ze gewoon vaste updates gaan geven ipv voor ieder geval opnieuw een persconferentie te geven.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich wel terecht, natuurlijk. De elfde besmetting is echter door de burgermeester van Loon op Zand kennelijk bevestigd. Dat lijkt me meer dan een gerucht.
twitter:RTLnieuws twitterde op maandag 02-03-2020 om 12:07:31Het gaat om vier kinderen en negen begeleiders https://t.co/u4yLbo0mkn reageer retweet
Het betreft een gelekte lijst waarop de gevallen staan waarbij de eerste test positief was (78 personen oid). Deze lijst is verwijdert door andere mods.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Greys het volgende:
Ik zie net deze tweet:Daarin verwijzen ze naar hun pagina met het 'kloppende' aantal. Maar die staat op 10 en wij in de OP op 11. Welke klopt er dan niet?twitter:rivm twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:59:24Er gaat op social media een lijst rond met een onjuist aantal gevallen van #COVID-19 in Nederland. Deze lijst klopt niet. Op deze pagina houden we dagelijks het aantal positief geteste patiënten bij: https://t.co/Qtaw3PdRLq. #fakenews #rivm #coronavirus #COVID19 https://t.co/BuqSfIpGLv reageer retweet
+13 dus. Een verdubbeling.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:10 schreef Tarado het volgende:
twitter:RTLnieuws twitterde op maandag 02-03-2020 om 12:07:31Het gaat om vier kinderen en negen begeleiders https://t.co/u4yLbo0mkn reageer retweet
Dat is in Duitsland.quote:
Dat zei ik ook gister. Hetzelfde met het songfestival. Ik heb nondeju kaartenquote:Op maandag 2 maart 2020 12:11 schreef mokkiemok het volgende:
zal je zien dat we eindelijk een Grand Prix krijgen, hij wordt afgelast.
Alleen zijn zij degenen met zeggenschap om manschappen en diensten aan te sturen, wij nietquote:Op maandag 2 maart 2020 12:07 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Die gasten doen godverdorie hetzelfde als wij hiertwitter:herszenhorn twitterde op maandag 02-03-2020 om 11:49:10Inside the @:EU_Commission #coronavirus emergency ops center in Brussels as #EU leaders prepare to announce new task force @:POLITICOEurope https://t.co/GbafA2H7On reageer retweet
Beetje cijfertjes en kaartjes kijken, maar dan wel met een kek EU hesje aan.
zo gaat het dus in de media, dit is niet eens in nederland.quote:
quote:
Oh.quote:
Ja, of die bakbroodjes, kampioentjes. 4 voor 79 cent. Heerlijkquote:Op maandag 2 maart 2020 12:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Is je goed rechtNaar aanleiding van mijn bericht over die grabbelbroodjes, ben ik daar toch over na gaan denken en tot de conclusie gekomen dat ik geen broodjes meer pak. Vooral omdat ik dagelijks zie hoe mensen daar mee om gaan. Gewoon lekker boterhammen en zachte broodjes in zak
1 iemand op een forum leest net iets te snel omdat hij/zij snel wil reageren op een nieuwsbericht, en meteen "gaat het zo in de media"...quote:Op maandag 2 maart 2020 12:12 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
zo gaat het dus in de media, dit is niet eens in nederland.
nogmaals, zo gaat het dus in de media hier.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
[..]
Oh.
"in buurt van Sittard". Laten ze er dan ook bij zetten dat het BUITEN NL is. Knoeperts.
Het kinderdagverblijf ligt net over de grens bij Sittard.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
[..]
Oh.
"in buurt van Sittard". Laten ze er dan ook bij zetten dat het BUITEN NL is. Knoeperts.
nee ik doel op de berichtgeving die niet duidelijk is dat het om duitsland gaat.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef syroto het volgende:
[..]
1 iemand op een forum leest net iets te snel omdat hij/zij snel wil reageren op een nieuwsbericht, en meteen "gaat het zo in de media"...
Nee, zo gaat dat met mij als ik alleen een headline lees.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
nogmaals, zo gaat het dus in de media hier.
en nederland trapt er massaal in, en nu zijn de pastarekken leeg.
Virussen kennen geen grenzen, dit slaat dus nergens op om dit te vermelden. Ze wonen misschien in NL, of winkelen in NL, of NL-ers komen andersom daar... een virus kent geen landgrenzen.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Je kan gewoon niet lezenquote:Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
[..]
Oh.
Weet ik. Maar ze verwijzen naar hun pagina waar het aantal wel zou kloppen en die staat op 10. Maar in de OP staan 11 bevestigde personen?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:11 schreef Za het volgende:
[..]
Het betreft een gelekte lijst waarop de gevallen staan waarbij de eerste test positief was (78 personen oid). Deze lijst is verwijdert door andere mods.
oh hi scrummie, niet gezien dat jij het was.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, zo gaat dat met mij als ik alleen een headline lees.
in tegenstelling tot stikstof.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:14 schreef syroto het volgende:
[..]
Virussen kennen geen grenzen, dit slaat dus nergens op om dit te vermelden. Ze wonen misschien in NL, of winkelen in NL, of NL-ers komen andersom daar... een virus kent geen landgrenzen.
Zijn we even mooi aan die dans ontsprongenquote:Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
[..]
Oh.
Brabo gespotquote:Op maandag 2 maart 2020 12:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat zei ik ook gister. Hetzelfde met het songfestival. Ik heb nondeju kaarten
Het stond er idd ongelukkig. Dacht eerst ook van WTF!, maar toen na verder lezen, oh Duitsland.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Niet waar, de headline had het alleen over "in de buurt van Sittard".
Dat omschrijft de 'ernst' toch prima? Wat boeit het of het virus 5km buiten of binnen de landgrens is geconstateerd, het is er en we wisselen het gewoon uit over deze kleine afstanden binnen de lokale NL/DE bevolking.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Niet waar, de headline had het alleen over "in de buurt van Sittard".
Er zijn nog altijd 18 verdachte gevallen in limburg die contact hebben gehad met die man van die vrouw wat nu dus 13 mensen besmet heeft op dat kinderdagverblijf.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:14 schreef syroto het volgende:
[..]
Virussen kennen geen grenzen, dit slaat dus nergens op om dit te vermelden. Ze wonen misschien in NL, of winkelen in NL, of NL-ers komen andersom daar... een virus kent geen landgrenzen.
je moet het ook niet opzoeken he, ik zou niet gaan.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:16 schreef slashdotter3 het volgende:
RIGHT NOW, Spain is currently holding its huge festival "Las Fallas", located in the epicenter of its outbreak. The Ministry of Health has refused to cancel it. 2 million international tourists expected in a 12-day period. What the actual fuck?
https://www.reddit.com/r/(...)ly_holding_its_huge/
[ afbeelding ]
Fake newsquote:Op maandag 2 maart 2020 12:16 schreef slashdotter3 het volgende:
RIGHT NOW, Spain is currently holding its huge festival "Las Fallas", located in the epicenter of its outbreak. The Ministry of Health has refused to cancel it. 2 million international tourists expected in a 12-day period. What the actual fuck?
[ afbeelding ]
Geweldig tochquote:Op maandag 2 maart 2020 12:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Maar, op zich maakt het toch niet uit of het net over de grens is of niet voor de mensen daar.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:13 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Ja, maar bij mensen zoals ik die alleen (dom) de headline lezen kan je dus wel wat verwarring krijgen qua cijfers in NL.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:17 schreef syroto het volgende:
[..]
Dat omschrijft de 'ernst' toch prima? Wat boeit het of het virus 5km buiten of binnen de landgrens is geconstateerd, het is er en we wisselen het gewoon uit over deze kleine afstanden binnen de lokale NL/DE bevolking.
RIP Spanjequote:Op maandag 2 maart 2020 12:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi dat je de hand in eigen boezem steekt na een kleine uitglijder. Daar kunnen velen nog wat van leren.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, maar bij mensen zoals ik die alleen (dom) de headline lezen kan je dus wel wat verwarring krijgen qua cijfers in NL.
Hoezo zouden ze leuke dingen moeten aflasten vanwege dit virus?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |