abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 maart 2020 @ 11:00:51 #76
188514 whoeier
If it was an option, I did it
pi_191790950
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 10:55 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja hoi!

Ik heb alle financieringskosten bij maar één van de hypotheekdelen ingevuld, anders tel je onder de streep inderdaad dingen dubbel zag ik.
Dat had ik ook al gedaan, maar goed, toch gevoelsmatig iets niet kloppend ( ook bij de 3de keer alles doorlopen, zal vast komen doordat er wat zaken met de hand gecorrigeerd moesten worden WOZ waarde klopte niet en nog wat zaken), oftewel tussenpersoon gebeld en die komt van de week even langs (persoonlijke vriend, dus buiten werkuren), dan lopen we het nog eens door om te zien of ik alles correct heb staan.

Al met al verwacht ik van wel en kan ik van de zomer wat zaken opknappen aan het huis, die ik eigenlijk gepland had voor volgend jaar ;) zo voorkom ik in ieder geval dat ik weer idiote dingen ga kopen xD
pi_191791192
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:00 schreef whoeier het volgende:

[..]

Dat had ik ook al gedaan, maar goed, toch gevoelsmatig iets niet kloppend ( ook bij de 3de keer alles doorlopen, zal vast komen doordat er wat zaken met de hand gecorrigeerd moesten worden WOZ waarde klopte niet en nog wat zaken), oftewel tussenpersoon gebeld en die komt van de week even langs (persoonlijke vriend, dus buiten werkuren), dan lopen we het nog eens door om te zien of ik alles correct heb staan.

Al met al verwacht ik van wel en kan ik van de zomer wat zaken opknappen aan het huis, die ik eigenlijk gepland had voor volgend jaar ;) zo voorkom ik in ieder geval dat ik weer idiote dingen ga kopen xD
Bij mij klopten alle vooraf ingevulde bedragen al wel. Dat scheelt inderdaad wel.
pi_191791578
Kan het zijn dat door de veranderende belastingregels vorig jaar de teruggaaf hoger uitvalt wanneer je alleen in de eerste schijf zit? Net even ingevuld, alle gegevens van de belastingdienst kloppen. Alleen partner krijgt stuk meer terug op basis van loon en HRA teruggave. Terwijl we de voorgaande jaren langzaam aan daalden, nu bij mijn partner een stijging. Snap ik nog niet helemaal :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Bastoenie op 02-03-2020 12:09:20 ]
pi_191792225
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 22:59 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Maakt voor de berekening niks uit. Het meest praktisch is om alles bij één hypotheekdeel te vermelden.
Bedankt.
  maandag 2 maart 2020 @ 14:50:51 #80
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_191794970
Voor de eerste keer heb ik studiekosten gedeclareerd. Nu heb ik die bonnetjes netjes wel bewaard. Maar is een bankafschrift ook voldoende als ik geen bonnetje heb? Van een site heb ik geen bonnetje, maar heb wel al aangifte gedaan.
Gelieve verwijderen
pi_191795785
@MyTiredFeet, het staat er toch echt, de inkomensafhankelijke combinatiekorting is over mijn overige inkomsten berekend.. Ik hoor dat het bij meer mensen niet is vermeld, dus ik wacht nog even met insturen.
  maandag 2 maart 2020 @ 19:06:17 #82
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_191799627
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 22:59 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Maakt voor de berekening niks uit. Het meest praktisch is om alles bij één hypotheekdeel te vermelden.
En hoe zit dat met overwaarde?

Wij hebben een deel van de overwaarde niet gebruikt voor het huis. Nu kan (moet) ik bij leningdeel 1 kiezen welk deel van de schuld voor het hoofdverblijf is verbruikt, maar hetzelfde vraagt hij ook bij de andere hypotheekdelen.

Ik vind het overigens ook onduidelijk wat en waar ik het moet invullen aangezien er 3 rijen staan onder leningdeel 1: iets als schuld op 1-1-2019, schuld op 31-12-2019 en de hypotheekrente. De overwaarde is pas ‘gebruikt’ in 2e helft 2019. Hoezo zou ik dit dan al bij de eerste rij moeten vermelden. Als het niet duidelijk is voor de lezer, ik snap het. :')
pi_191802948
Ik heb vorig jaar een huis gekocht en hiervoor kortstondig (op 1-1-2019) 70K op mijn rekening gehad. Dit was afkomstig uit een schenking en twee weken lager weer weg. Kan ik voorkomen dat dit als eigen vermogen voor vermogensrendementheffing wordt gezien?
pi_191803283
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 21:47 schreef Korporaal_Batra het volgende:
Ik heb vorig jaar een huis gekocht en hiervoor kortstondig (op 1-1-2019) 70K op mijn rekening gehad. Dit was afkomstig uit een schenking en twee weken lager weer weg. Kan ik voorkomen dat dit als eigen vermogen voor vermogensrendementheffing wordt gezien?
Het hoorde op dat moment bij je vermogen, verwacht ik.
Dat de timing wat ongelukkig is doet daar weinig aan af.
  maandag 2 maart 2020 @ 22:07:41 #85
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_191803347
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 21:47 schreef Korporaal_Batra het volgende:
Lijkt me van niet, aangezien 1 januari de peildatum is.

https://www.belastingdien(...)/waarde_en_peildatum
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  maandag 2 maart 2020 @ 22:12:55 #86
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_191803420
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 15:38 schreef MevrouwtjeTheelepel het volgende:
@:MyTiredFeet, het staat er toch echt, de inkomensafhankelijke combinatiekorting is over mijn overige inkomsten berekend.. Ik hoor dat het bij meer mensen niet is vermeld, dus ik wacht nog even met insturen.
Screenshot?

Hier staat enkel een bedrag vermeld. En niet waarover het wordt berekend.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  maandag 2 maart 2020 @ 22:17:35 #87
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_191803495
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:06 schreef Zwansen het volgende:
En hoe zit dat met overwaarde?

Wij hebben een deel van de overwaarde niet gebruikt voor het huis. Nu kan (moet) ik bij leningdeel 1 kiezen welk deel van de schuld voor het hoofdverblijf is verbruikt, maar hetzelfde vraagt hij ook bij de andere hypotheekdelen.
Ik zou een belastingadviseur in de hand nemen voor deze aangifte. Dit is geen rechttoe, rechtaan aangifte. Wellicht is een gedeelte van de hypotheekrente en de bijbehorende kosten niet aftrekbaar. Maar dat is waarschijnlijk te diepgaand om hier op het forum te bespreken.
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  maandag 2 maart 2020 @ 22:59:00 #88
68638 Zwansen
pi_191804272
quote:
7s.gif Op maandag 2 maart 2020 22:17 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Ik zou een belastingadviseur in de hand nemen voor deze aangifte. Dit is geen rechttoe, rechtaan aangifte. Wellicht is een gedeelte van de hypotheekrente en de bijbehorende kosten niet aftrekbaar. Maar dat is waarschijnlijk te diepgaand om hier op het forum te bespreken.
Dank, dat lijkt een verstandige keuze. Ik zit nu serieus al een paar uur alles uit te zoeken m.bt. de rekenhulp voor de bijleenregeling. Het gaat om zoveel details en te vaak worden bedragen genoemd waarvoor ik aannames moet maken en niet 100% zeker ben wat ik moet invullen. :{
pi_191804580
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 14:50 schreef Fernweh het volgende:
Voor de eerste keer heb ik studiekosten gedeclareerd. Nu heb ik die bonnetjes netjes wel bewaard. Maar is een bankafschrift ook voldoende als ik geen bonnetje heb? Van een site heb ik geen bonnetje, maar heb wel al aangifte gedaan.
Gewoon indienen, bankafschrift is ook aantoonbaarheid, plus als het aannemelijk is dat de studie past bij beroep / opleiding en het afgetrokken bedrag niet te gek is. Dus geen boetseercursus voor een vrachtwagenchauffeur van ¤ 15k , maar gewoon normaal, is er niets aan de hand.

Stel je trekt voor ¤ 800 kosten af -/- drempelbedrag ¤ 250 = ¤ 550 en dan is je belastingvoordeel zeg ¤ 180, , daar komen ze niet voor langs hoor. Bovendien moet je je leven lang leren en zelf investeren in je carrière, roept de overheid.

Dus gewoon doen en een beetje lef en durf tonen bij de bepaling van het bedrag.
Denk ook eens aan congressen en seminars / workshops die je gevolgd hebt, een beetje buiten de kaders denken.
pi_191805217
quote:
12s.gif Op maandag 2 maart 2020 23:22 schreef peterc het volgende:

[..]

Gewoon indienen, bankafschrift is ook aantoonbaarheid, plus als het aannemelijk is dat de studie past bij beroep / opleiding en het afgetrokken bedrag niet te gek is. Dus geen boetseercursus voor een vrachtwagenchauffeur van ¤ 15k , maar gewoon normaal, is er niets aan de hand.

Stel je trekt voor ¤ 800 kosten af -/- drempelbedrag ¤ 250 = ¤ 550 en dan is je belastingvoordeel zeg ¤ 180, , daar komen ze niet voor langs hoor. Bovendien moet je je leven lang leren en zelf investeren in je carrière, roept de overheid.

Dus gewoon doen en een beetje lef en durf tonen bij de bepaling van het bedrag.
Denk ook eens aan congressen en seminars / workshops die je gevolgd hebt, een beetje buiten de kaders denken.
Of binnen de kaders blijven en gewoon alles opvoeren wat een leertraject is als je geen recht hebt op studiefinanciering. Oftewel het maakt niet uit of het voor je huidige werk is als je er maar geld mee kan gaan verdienen. Congressen en seminars zijn al snel twijfelachtig. Het bedrag bepalen is heel eenvoudig. Je mag immers maar twee soorten kosten aftrekken

quote:
collegegeld, cursusgeld, lesgeld of examengeld
leermiddelen die u van de opleiding móet hebben, zoals boeken of bepaalde software
Zullen we de adviezen gewoon netjes en ethisch houden?
pi_191808538
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 00:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Of binnen de kaders blijven en gewoon alles opvoeren wat een leertraject is als je geen recht hebt op studiefinanciering. Oftewel het maakt niet uit of het voor je huidige werk is als je er maar geld mee kan gaan verdienen. Congressen en seminars zijn al snel twijfelachtig. Het bedrag bepalen is heel eenvoudig. Je mag immers maar twee soorten kosten aftrekken
[..]

Zullen we de adviezen gewoon netjes en ethisch houden?
netjes en esthetisch, natuurlijk, net zo als de belastingdienst en overige overheid instanties zelf, , enkel wat ik wil zeggen is denk breed en niet te smal, *O*
pi_191808550
Hier ook flink minder terug dan normaal. Ik denk dat het wel een vermelden waard is dat dat hoogst waarschijnlijk komt door flink hogere WOZ-waarde. Hierdoor is mijn EWF veel hoger dan verwacht. Voor mij verklaart dat tot op enkele tientallen euro's het verschil met wat ik zou verwachten.

En ik maar denken dat die arbeidsmarkt een gekkenhuis is :+
pi_191809081
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:57 schreef Daboman het volgende:
Hier ook flink minder terug dan normaal. Ik denk dat het wel een vermelden waard is dat dat hoogst waarschijnlijk komt door flink hogere WOZ-waarde. Hierdoor is mijn EWF veel hoger dan verwacht. Voor mij verklaart dat tot op enkele tientallen euro's het verschil met wat ik zou verwachten.

En ik maar denken dat die arbeidsmarkt een gekkenhuis is :+
Het scheelt voor de komende jaren dan nog iets dat het EWF per jaar met 0,05 procentpunt zakt (tot 0,45% in 2023).
Maar irritant is het wel.
pi_191809491
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het scheelt voor de komende jaren dan nog iets dat het EWF per jaar met 0,05 procentpunt zakt (tot 0,45% in 2023).
Maar irritant is het wel.
HRA daalt ook naar maximaal 37% in 2023, het zal per geval (met name van belang is de LTV en hypotheekrente) hoe veel dit in 2023 onder de streep scheelt tov nu.
pi_191813134
Ik ben in september 2019 verhuisd. We hadden overwaarde. We hebben ook kosten gehad (makelaar etc). Wat is hiervan terug te krijgen als ik aangifte doe? Moet ik van de verkoopmakelaar en notarissen ook overzichten krijgen voor aangifte?
pi_191813339
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik ben in september 2019 verhuisd. We hadden overwaarde. We hebben ook kosten gehad (makelaar etc). Wat is hiervan terug te krijgen als ik aangifte doe? Moet ik van de verkoopmakelaar en notarissen ook overzichten krijgen voor aangifte?
Hier hetzelfde. Het enige wat je kan doen in je aangifte is de verkoopkosten aftrekken van de prijs waarvoor je verkocht hebt. Het gaat dan dus van je overwaarde af. Verder zijn ze niet aftrekbaar.

https://www.belastingdien(...)erkoop_van_de_woning
pi_191818683
Begin 2020 hebben we de grond aangekocht voor onze nieuwe woning en hiervoor in 2019 financieringskosten gemaakt. Deze financieringskosten zijn al in 2019 aftrekbaar. Belastingdienst meldt hier het volgende over:

quote:
Hebt u in 2019 kosten gemaakt om uw woning te financieren, maar kocht u de woning in 2020? Neem dan contact op met de BelastingTelefoon. Wij helpen u dan met het juist invullen van de aangifte.
Iemand hier ervaring mee die weet hoe ik het moet invullen? Scheelt weer een telefoontje.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_191821328
Situatie:

Alleenstaand en sociale huurwoning en een baan.
Alle jaren belasting ingevuld en eigenlijk nooit wat hoeven te betalen of terug gekregen.

Net ingevuld en moet ruim 400 euro betalen.
Ik ben in mei 2019 van baan veranderd. Resterende vakantie uren laten uitbetalen (was een aardig bedrag)

Ik zie dat ik met mijn inkomen net in een andere schijf terecht ben gekomen.

Van tot ¤ 20.385 naar tot ¤ 34.301

Heeft het daar mee te maken?
  woensdag 4 maart 2020 @ 09:43:17 #99
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_191824549
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:59 schreef Strooper het volgende:
Begin 2020 hebben we de grond aangekocht voor onze nieuwe woning en hiervoor in 2019 financieringskosten gemaakt. Deze financieringskosten zijn al in 2019 aftrekbaar. Belastingdienst meldt hier het volgende over:
[..]

Iemand hier ervaring mee die weet hoe ik het moet invullen? Scheelt weer een telefoontje.
Je moet een kavel opvoeren met een 0 waarde en dan kun je daar je kosten aanhangen. Zoiets.
Ik had vorig jaar hetzelfde, maar ik heb het samen met de dame aan de andere kant van de belastingtelefoon stap voor stap gedaan.

Ik zou ze even bellen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 4 maart 2020 @ 10:03:39 #100
100412 mefke79
komt goed!
pi_191824892
Wij hebben een hypotheek bestaande uit meerdere delen. Nou hebben we dit jaar een taxatie laten uitvoeren zodat we van een stukje renteopslag af zijn. Die kosten mag ik aftrekken, maar mij lijkt het logisch dat ik die maar bij 1 hypotheekdeel opvoer toch? Niet bij alle hypotheekdelen toch?

Ik kom daardoor net op 0 terwijl ik gerekend had op flink wat terug, zit dat dan in die arbeidskorting? Mooi balen
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_191825011
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:03 schreef mefke79 het volgende:
Wij hebben een hypotheek bestaande uit meerdere delen. Nou hebben we dit jaar een taxatie laten uitvoeren zodat we van een stukje renteopslag af zijn. Die kosten mag ik aftrekken, maar mij lijkt het logisch dat ik die maar bij 1 hypotheekdeel opvoer toch? Niet bij alle hypotheekdelen toch?

Ik kom daardoor net op 0 terwijl ik gerekend had op flink wat terug, zit dat dan in die arbeidskorting? Mooi balen
Dat kan hem in arbeidskorting zitten, maar je krijgt ook niet je hele taxatie terug dus het kan potentieel zijn dat je vermogensbelasting oid betaald?

Het maakt overigens niet uit voor welk leningdeel van deze woning je het op doet voeren.
  woensdag 4 maart 2020 @ 10:14:39 #102
100412 mefke79
komt goed!
pi_191825057
Net even gekeken, het zit hem niet in de arbeidskorting, die is ongeveer gelijk. Dan zal ik er wel naast gezeten hebben met de voorlopige teruggave, die had ik nog zuiniger moeten doen. Ga ik straks voor 2020 maar even controleren. Liever door het jaar heen wat minder terug dan volgend jaar uiteindelijk moeten betalen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 4 maart 2020 @ 13:02:34 #103
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_191827539
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:57 schreef Reismeis het volgende:
Situatie:

Alleenstaand en sociale huurwoning en een baan.
Alle jaren belasting ingevuld en eigenlijk nooit wat hoeven te betalen of terug gekregen.

Net ingevuld en moet ruim 400 euro betalen.
Ik ben in mei 2019 van baan veranderd. Resterende vakantie uren laten uitbetalen (was een aardig bedrag)

Ik zie dat ik met mijn inkomen net in een andere schijf terecht ben gekomen.

Van tot ¤ 20.385 naar tot ¤ 34.301

Heeft het daar mee te maken?
Dat heb ik jaren terug ook gehad, heel zuur is dat he? Kon toen ook deel van mijn toeslagen terug betalen :{
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_191828144
Hallo,
Een vraag waarvan ik hoop dat die -zonder de exacte details te bespreken- beantwoord kan worden.

Situatie: vader is in 2019 overleden; van juli tot en met november in tehuis gezeten. Vader en moeder zijn altijd fiscale partners geweest. Inkomen vader (pensioen en AOW) bruto circa 40000. Moeder alleen AOW circa 9000 euro. Geen hypotheek of andere lasten. Vermogen (woning) gezamenlijk circa 360.000 euro. Verder geen bijzonderheden

We moeten nu aangifte doen voor IB 2019. Voor de overleden vader moet dat via een F formulier op papier. Voor moeder kan dit via een papieren P formulier als ze ervoor kiest om het hele jaar fiscale partner met mijn overleden vader te zijn, of online (als ze ervoor kiest om tot de overlijdensdatum fiscale partner te zijn).

Als leek kan ik niet beoordelen wat nu voordeliger is. Voorheen vulde ik de belasting van mijn ouders altijd online in (fiscale partners), waarbij ik aan het einde van de rit wat kon schuiven met die bedragen, zodat daar het meest voordelige bedrag uitkwam. Nu, wordt dat voor mij veel minder transparant.

Vraag: is op basis van bovenstaande info aan te geven wat de beste optie is om aangifte te doen voor mijn ouders? Wel / niet fiscale partners en dan hele jaar of slechts tot overlijden?

Hoor graag jullie reacties. Bij voorbaat dank.
pi_191828691
Ik heb voor mijn overleden schoonmoeder gewoon met haar Digid online aangifte kunnen doen, de tip had ik ooit hier gekregen. Misschien helpt deze tip jou ook en kun je zo zien wat voordeliger is.
  woensdag 4 maart 2020 @ 14:36:39 #106
85962 ioko
I Appear Missing
pi_191828925
Weet iemand hoe je in de belastingaangifte gegevens voor een beleggingsplatform vult? Ik zit bij DeGiro, maar ik heb daar volgens mij geen rekeningnummer/beleggingsnummer, daar wordt wel om gevraagd.

Kan ik het veld met het nummer gewoon leeglaten, of moet dat nummer altijd worden ingevuld?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_191830546
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 13:02 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Dat heb ik jaren terug ook gehad, heel zuur is dat he? Kon toen ook deel van mijn toeslagen terug betalen :{
Indien het erg veel scheelt, dus een flinke "klapper" kun je ook kijken naar de middelingsregeling,

zie oa www.berekenhet.nl middelingsregeling + andere websites
pi_191830797
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 14:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb voor mijn overleden schoonmoeder gewoon met haar Digid online aangifte kunnen doen, de tip had ik ooit hier gekregen. Misschien helpt deze tip jou ook en kun je zo zien wat voordeliger is.
Gaat helaas niet meer, digid is al 'uit de lucht'
  woensdag 4 maart 2020 @ 21:07:11 #109
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_191835759
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 13:38 schreef Jackflash27 het volgende:
Vraag: is op basis van bovenstaande info aan te geven wat de beste optie is om aangifte te doen voor mijn ouders? Wel / niet fiscale partners en dan hele jaar of slechts tot overlijden?
Gehele jaar fiscaal partnerschap. Dan kun je alle aftrek- en bijtellingsposten schuiven.

Wellicht heeft je moeder nu ook recht op toeslagen (als ze dat al niet al had). Vanaf de maand na het overlijden van jouw vader telt enkel haar inkomen mee als toetsingsinkomen.
  woensdag 4 maart 2020 @ 21:13:31 #110
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_191835898
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 14:36 schreef ioko het volgende:
Weet iemand hoe je in de belastingaangifte gegevens voor een beleggingsplatform vult? Ik zit bij DeGiro, maar ik heb daar volgens mij geen rekeningnummer/beleggingsnummer, daar wordt wel om gevraagd.

Kan ik het veld met het nummer gewoon leeglaten, of moet dat nummer altijd worden ingevuld?
Van een cliënt van ons kantoor.

Rekeningnummer is "voornaam achternaam".
  woensdag 4 maart 2020 @ 21:25:44 #111
85962 ioko
I Appear Missing
pi_191836236
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:13 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Van een cliënt van ons kantoor.

[ afbeelding ]

Rekeningnummer is "voornaam achternaam".
Thanks!
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 4 maart 2020 @ 21:38:46 #112
256829 Sokz
Livin' the life
pi_191836572
Snapt iemand de logica van dit wbt middelen; heb het gevoel dat dit gunstig voor mij zou moeten zijn maar krijg volgens berekeningen niets terug.

2017: 0
2018: 5k
2019: 60k
= Geen teruggaaf

2018: 60k
2019: 5k
= bijna 1k teruggaaf.
pi_191836704
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:43 schreef avotar het volgende:

[..]

Je moet een kavel opvoeren met een 0 waarde en dan kun je daar je kosten aanhangen. Zoiets.
Ik had vorig jaar hetzelfde, maar ik heb het samen met de dame aan de andere kant van de belastingtelefoon stap voor stap gedaan.

Ik zou ze even bellen.
Bedankt. Ik ga denk ik toch maar even bellen, want ik kan pas financieringskosten invullen als ik gegevens van een hypothecaire lening invul en die hadden we eind 2019 dus nog niet. Vermoedelijk moeten we daar wel iets invullen, maar ik vraag het toch maar even na.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
  woensdag 4 maart 2020 @ 22:29:08 #114
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_191838015
quote:
99s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:38 schreef Sokz het volgende:
Snapt iemand de logica van dit wbt middelen; heb het gevoel dat dit gunstig voor mij zou moeten zijn maar krijg volgens berekeningen niets terug.

2018: 5k
2019: 60k
= Geen teruggaaf

2018: 60k
2019: 5k
= bijna 1k teruggaaf.
Dat komt omdat de 2e en 3e schijven in 2019 "sterk" verlaagd zijn en bijna gelijk liggen aan het tarief in de 1e schijf. Als je piekinkomen in 2019 ligt zul je minder snel recht op een middelingsteruggaaf.

2017 - 36,55% - 40,80% - 40,80%
2018 - 36,55% - 40,85% - 40,85%
2019 - 36,65% - 38,10% - 38,10%
pi_191879695
Vraagje: ik beleg bij Funding Circle (crowdfunding). Nu geven die wel een mooi fiscaal overzicht maar nergens staat een nummer van mijn account en bij mijn belastingsaangifte vragen ze wel naar een nummer. Iemand een idee hoe hiermee om te gaan?
pi_191883364
Voor de mensen die vermogensrendementsheffing moeten betalen en voor 6 maart al aangifte gedaan hebben: er zat een foutje in de berekening, check je aangifte op wat het effect voor jou is.

https://www.fiscalert.nl/(...)fout-online-aangifte
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_191884234
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 16:50 schreef Essebes het volgende:
Voor de mensen die vermogensrendementsheffing moeten betalen en voor 6 maart al aangifte gedaan hebben: er zat een foutje in de berekening, check je aangifte op wat het effect voor jou is.

Thnx. Scheelt 50 euro :D
pi_191887679
Mooi!

Ik kwam er vanmiddag zelf weer niet in, dus kijk morgen ff
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  zaterdag 7 maart 2020 @ 21:30:04 #119
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_191889598
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 16:50 schreef Essebes het volgende:

Het stond dus ook fout op de website van de Belastingdienst. :N

Schijf 1 -> 1,931% (was 1,935%)
Schijf 2 -> 4,443% (was 4,451%)
Schijf 3 -> 5,590% (was 5,600%)

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:46 schreef bitterbal het volgende:
Dat is een aardig vermogen. :7
pi_191890591
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:30 schreef Blaheen het volgende:
Vraagje: ik beleg bij Funding Circle (crowdfunding). Nu geven die wel een mooi fiscaal overzicht maar nergens staat een nummer van mijn account en bij mijn belastingsaangifte vragen ze wel naar een nummer. Iemand een idee hoe hiermee om te gaan?
Bij andere platforms, zoals bijvoorbeeld degiro, gebruiken ze je gebruikersnaam (tekst) als nummer. Nummer is in juridische vormen ook meestal niet perse getallen :-P
pi_191897934
Vraagje over verplicht aangifte doen.
Mijn situatie: Wajong, vorig jaar korte tijd werk gehad, geen aangiftebrief ontvangen evenals de jaren ervoor.

Afgelopen jaar getrouwd en dus fiscale partners geworden, mijn vrouw heeft een baan en een koophuis.

Nu heb ik haar aangifte proefingevuld, als zij alleen aangifte doet en ik alles van de woning op haar schuif krijgen we de meeste HRA. Dan zou ik eventueel apart aangifte moeten doen.

Als we gezamenlijk aangifte doen dan kunnen we nog steeds alles van de woning op haar schuiven, maar komt er ook te staan dat ik moet betalen (200 euro).

Kunnen we die eerste optie aanhouden en dan mijn aangifte laten zitten? Ik heb geen brief gehad maar lees soms dat je dan nog verplicht kan zijn aangifte te doen. Ik heb echter al jaren geen aangifte hoeven doen en alles wat met de woning te maken heeft kan naar mijn vrouw geschoven worden en de vragen daar suggereren mi ook dat ze daarmee mijn situatie kennen. (Wordt steeds gesproken over 'u en uw partner'.)
pi_191898005
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:46 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Dan neem ik aan dat jij als multimiljonair niet zelf je belastingaangifte doet.
  zondag 8 maart 2020 @ 10:41:28 #123
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_191898016
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:40 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Dan neem ik aan dat jij als multimiljonair niet zelf je belastingaangifte doet.
hoef je geen multimiljonair voor te zijn hoor ;p
  zondag 8 maart 2020 @ 10:42:15 #124
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_191898025
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:30 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Het stond dus ook fout op de website van de Belastingdienst. :N

Schijf 1 -> 1,931% (was 1,935%)
Schijf 2 -> 4,443% (was 4,451%)
Schijf 3 -> 5,590% (was 5,600%)
[..]

Dat is een aardig vermogen. :7
kun je dat zo andersom uit rekenen?
pi_191898042
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:41 schreef bitterbal het volgende:

[..]

hoef je geen multimiljonair voor te zijn hoor ;p
Nee, maar in jouw geval geldt dag blijkbaar wel gezien dat kleine foutje jou blijkbaar 50 euro oplevert.
  zondag 8 maart 2020 @ 10:44:31 #126
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_191898060
quote:
12s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:43 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Nee, maar in jouw geval geldt dag blijkbaar wel gezien dat kleine foutje jou blijkbaar 50 euro oplevert.
Nee ben geen multimiljonair :')

maar toch 50 euro gezakt. gun ze niks die aasgieren :(
pi_191898070
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:44 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Nee ben geen multimiljonair :')

maar toch 50 euro gezakt. gun ze niks die aasgieren :(
Dat heeft dan andere redenen dat die specifieke rekenfout.
  zondag 8 maart 2020 @ 10:46:24 #128
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_191898084
quote:
12s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:45 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Dat heeft dan andere redenen dat die specifieke rekenfout.
nee toch?

Had hem al ingevuld, niet verzonden. Na de post gisteren hier opnieuw ingevuld en hoef 50 euro minder te betalen. Of er zaten meer fouten in?

ah wacht. kijknu weer en het kan zijn dat ik te weinig heb ingevuld :D

Oke had blijkbaar te weinig ingevuld.

Geen 50 euro er af :(

[ Bericht 11% gewijzigd door bitterbal op 08-03-2020 10:56:29 ]
  zondag 8 maart 2020 @ 15:54:05 #129
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_191903372
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:42 schreef bitterbal het volgende:
kun je dat zo andersom uit rekenen?
Jawel. :7

Schijf 1 = (1,935% - 1,931%) 0,004% van ¤ 71.650 = ¤ 3 x 30% belasting = ¤ 1
Schijf 2 = (4,451% - 4,443%) 0,008% van ¤ 912.086 = ¤ 72 x 30% belasting = ¤ 21
Schijf 3 = (5,600% - 5,590%) 0,010% van ¤ 930.000 = ¤ 93 x 30% belasting = ¤ 28

Dan zou je een vermogen moeten hebben van ¤ 1.913.736 boven het heffingsvrij vermogen.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:57:06 #130
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_191903427
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:54 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Jawel. :7

Schijf 1 = (1,935% - 1,931%) 0,004% van ¤ 71.650 = ¤ 3 x 30% belasting = ¤ 1
Schijf 2 = (4,451% - 4,443%) 0,008% van ¤ 912.086 = ¤ 72 x 30% belasting = ¤ 21
Schijf 3 = (5,600% - 5,590%) 0,010% van ¤ 930.000 = ¤ 93 x 30% belasting = ¤ 28

Dan zou je een vermogen moeten hebben van ¤ 1.913.736 boven het heffingsvrij vermogen.
Dat heb ik niet :p

Ik heb volgens mij te weinig ingevuld waardoor het 50 euro minder was :p
  zondag 8 maart 2020 @ 15:57:22 #131
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_191903430
Arg
  vrijdag 13 maart 2020 @ 14:36:55 #132
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_192005079
Bij mij wordt er iedere maand ong. ¤32 op m'n salaris ingehouden voor arbeidsongeschiktheidsverzekering van Loyalis.

Kan ik deze kosten (12 x ¤ 32) opgeven bij de inkomstenbelasting? Die vraag wordt gesteld namelijk.

Een collega zei van wel maar ik lees dat tot nu toe overal dat dit niet kan.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:20:40 #133
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_192008818
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:36 schreef T_Killer het volgende:
Bij mij wordt er iedere maand ong. ¤32 op m'n salaris ingehouden voor arbeidsongeschiktheidsverzekering van Loyalis.

Kan ik deze kosten (12 x ¤ 32) opgeven bij de inkomstenbelasting? Die vraag wordt gesteld namelijk.

Een collega zei van wel maar ik lees dat tot nu toe overal dat dit niet kan.
Nee.

quote:
Krijg ik een jaaropgave van mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering?

Wordt de premie op uw salaris ingehouden? Uw werkgever heeft een contract afgesloten met Loyalis. De premie wordt dan op uw brutosalaris ingehouden en hebt u direct maandelijks het belastingvoordeel. U krijgt géén jaaropgave.

Betaalt u de premie zelf via automatische incasso? Dan kunt u de premies aftrekken bij uw belastingaangifte onder Uitgaven voor inkomensvoorzieningen. U hebt inmiddels van ons een jaaropgave ontvangen van de betaalde premie.
Veelgestelde vragen
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:32:48 #134
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_192025001
Thanks!
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  woensdag 1 april 2020 @ 19:07:47 #135
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_192396622
Kan iemand mij helpen. Ik heb verleden jaar een huis gekocht en ben nu opzoek naar de aftrekbare kosten. Bij een blad staan er netjes * bij voor welke post aftrekbaar is, maar bij de andere notaris is dat niet het geval:

pi_192473672
Korte vraag van mijn kant:
Ik ben in het midden van 2019 van Belgie terug naar Nederland verhuisd.
Mijn werk bevond zich het gehele jaar in Nederland.

Dien ik in mijn belasting aangifte voor 2019 hier rekening mee te houden (ergens aangeven dat ik verhuisd ben of het midden van de jaaropgave van 2019 gebruiken) ?
Of dien ik gewoon mijn volledige jaaropgave in te vullen voor geheel 2019?

Op het internet vond ik de volgende informatie op de website van de Belastingdienst:
Periode dat u buiten Nederland woont
Voor de periode dat u niet in Nederland woont, maar u wel inkomsten in of vanuit Nederland hebt, bent u buitenlands belastingplichtig. U betaalt dan belasting over het inkomen dat u in of vanuit Nederland hebt. U kunt niet altijd gebruikmaken van vrijstellingen of aftrekposten. Ook kunt u niet altijd gebruikmaken van de heffingskortingen, of ontvangt u maar een deel van een heffingskorting.
pi_192614028
Iemand enig idee op mijn hierboven gevraagde punt(en)?
pi_192617206
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:42 schreef JL... het volgende:
Korte vraag van mijn kant:
Ik ben in het midden van 2019 van Belgie terug naar Nederland verhuisd.
Mijn werk bevond zich het gehele jaar in Nederland.

Dien ik in mijn belasting aangifte voor 2019 hier rekening mee te houden (ergens aangeven dat ik verhuisd ben of het midden van de jaaropgave van 2019 gebruiken) ?
Of dien ik gewoon mijn volledige jaaropgave in te vullen voor geheel 2019?

Op het internet vond ik de volgende informatie op de website van de Belastingdienst:
Periode dat u buiten Nederland woont
Voor de periode dat u niet in Nederland woont, maar u wel inkomsten in of vanuit Nederland hebt, bent u buitenlands belastingplichtig. U betaalt dan belasting over het inkomen dat u in of vanuit Nederland hebt. U kunt niet altijd gebruikmaken van vrijstellingen of aftrekposten. Ook kunt u niet altijd gebruikmaken van de heffingskortingen, of ontvangt u maar een deel van een heffingskorting.

Dit klinkt alsof hier een echte immigratie van toepassing is, klopt dat? Ben je halverwege 2019 pas weer in NL in de GBA ingeschreven? Zou ja, dan kun je je aangifte niet digitaal, maar alleen op een papieren biljet doen (m-biljet) Van belang hierbij is ook je precieze datum, want er is iets met de grens van 183 dagen.
Vergeef me, wij zijn in 2015 terug naar NL gekomen, dus mijn info is wat roestig geworden.
Weet ook niet precies meer of we dat m-biljet automatisch kregen, of dat we dat aangevraagd hebben.
(Roos Vonk)
pi_192624606
Ik heb in 2019 een hypotheek genomen voor mijn huis in België. Hoe kan in deze aangeven op mijn belastingen? Ik werk in Nederland woon in België.
Ik heb veel opgezocht, proberen te bellen maar na 2x 40 min aan de lijn te hangen ben ik eventjes ermee gestopt. Frustreer mij er best wel aan dat die informatie niet duidelijk te verkrijgen is.
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:10:32 #140
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192727814
Hier al aanslagen binnen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_192730653
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:10 schreef phpmystyle het volgende:
Hier al aanslagen binnen?
Net binnen gekregen :)
Dagtekening 25 april :Y

1 maart verzonden
pi_192730684
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 12:05 schreef knny het volgende:

[..]

1 maart verzonden

Hier ook hetzelfde.
  dinsdag 21 april 2020 @ 12:33:12 #143
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_192731178
Hier ook. Is het bij jullie ook gelijk een definitieve aanslag?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_192731292
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 12:33 schreef Maraca het volgende:
Ja een definitieve
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 13:01:41 #145
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_192731685
WGR / meldtopic: Wie heeft al een dagtekening van de Belastingdienst 2019
Voor berichten over het al ontvangen van de aanslagen :s)
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:01:16 #146
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192732822
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 12:05 schreef knny het volgende:

[..]

1 maart verzonden
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 12:07 schreef shomila het volgende:

[..]

Hier ook hetzelfde.
Das snel!
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:05:44 #147
68638 Zwansen
pi_192732894
Fuck, dit moet nog. Ik moet helaas uitstel aanvragen omdat we een adviseur erbij nodig hebben. Wat betekent uitstel voor je definitieve vaststelling? Ergens in 2024? :P
pi_192733183
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 12:33 schreef Maraca het volgende:
Ja definitief
pi_192733200
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

[..]

Das snel!

Thuis werken ze harder :)
Of ze dachten die krijgen dit jaar zoveel minder die sturen we als eerst.
pi_192745042
Sinds kort doet de belastingdienst aan controle met behulp van risico modellen. Dat is nieuw. Dat schijnt voor de schatkist goed te zijn:

https://www.rekenkamer.nl(...)e-via-risicomodellen

Dit lezende worden dus maar circa 3% van alle aangiftes voorgelegd aan belastinginspecteurs. Afhankelijk van de capaciteit, en die zal nu ook wat minder zijn door corona, wordt maar een deel daarvan handmatig gecontroleerd. De aantal echte controles zal waarschijnlijk minder dan 1% zijn van het totaal.

Ergo, als je niet op een zwarte lijst staat, is de kans op controle superklein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')