Dat kan hem in arbeidskorting zitten, maar je krijgt ook niet je hele taxatie terug dus het kan potentieel zijn dat je vermogensbelasting oid betaald?quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:03 schreef mefke79 het volgende:
Wij hebben een hypotheek bestaande uit meerdere delen. Nou hebben we dit jaar een taxatie laten uitvoeren zodat we van een stukje renteopslag af zijn. Die kosten mag ik aftrekken, maar mij lijkt het logisch dat ik die maar bij 1 hypotheekdeel opvoer toch? Niet bij alle hypotheekdelen toch?
Ik kom daardoor net op 0 terwijl ik gerekend had op flink wat terug, zit dat dan in die arbeidskorting? Mooi balen
Dat heb ik jaren terug ook gehad, heel zuur is dat he? Kon toen ook deel van mijn toeslagen terug betalenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:57 schreef Reismeis het volgende:
Situatie:
Alleenstaand en sociale huurwoning en een baan.
Alle jaren belasting ingevuld en eigenlijk nooit wat hoeven te betalen of terug gekregen.
Net ingevuld en moet ruim 400 euro betalen.
Ik ben in mei 2019 van baan veranderd. Resterende vakantie uren laten uitbetalen (was een aardig bedrag)
Ik zie dat ik met mijn inkomen net in een andere schijf terecht ben gekomen.
Van tot ¤ 20.385 naar tot ¤ 34.301
Heeft het daar mee te maken?
Indien het erg veel scheelt, dus een flinke "klapper" kun je ook kijken naar de middelingsregeling,quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:02 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dat heb ik jaren terug ook gehad, heel zuur is dat he? Kon toen ook deel van mijn toeslagen terug betalen
Gaat helaas niet meer, digid is al 'uit de lucht'quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb voor mijn overleden schoonmoeder gewoon met haar Digid online aangifte kunnen doen, de tip had ik ooit hier gekregen. Misschien helpt deze tip jou ook en kun je zo zien wat voordeliger is.
Gehele jaar fiscaal partnerschap. Dan kun je alle aftrek- en bijtellingsposten schuiven.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:38 schreef Jackflash27 het volgende:
Vraag: is op basis van bovenstaande info aan te geven wat de beste optie is om aangifte te doen voor mijn ouders? Wel / niet fiscale partners en dan hele jaar of slechts tot overlijden?
Van een cliënt van ons kantoor.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:36 schreef ioko het volgende:
Weet iemand hoe je in de belastingaangifte gegevens voor een beleggingsplatform vult? Ik zit bij DeGiro, maar ik heb daar volgens mij geen rekeningnummer/beleggingsnummer, daar wordt wel om gevraagd.
Kan ik het veld met het nummer gewoon leeglaten, of moet dat nummer altijd worden ingevuld?
Thanks!quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:13 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Van een cliënt van ons kantoor.
[ afbeelding ]
Rekeningnummer is "voornaam achternaam".
Bedankt. Ik ga denk ik toch maar even bellen, want ik kan pas financieringskosten invullen als ik gegevens van een hypothecaire lening invul en die hadden we eind 2019 dus nog niet. Vermoedelijk moeten we daar wel iets invullen, maar ik vraag het toch maar even na.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:43 schreef avotar het volgende:
[..]
Je moet een kavel opvoeren met een 0 waarde en dan kun je daar je kosten aanhangen. Zoiets.
Ik had vorig jaar hetzelfde, maar ik heb het samen met de dame aan de andere kant van de belastingtelefoon stap voor stap gedaan.
Ik zou ze even bellen.
Dat komt omdat de 2e en 3e schijven in 2019 "sterk" verlaagd zijn en bijna gelijk liggen aan het tarief in de 1e schijf. Als je piekinkomen in 2019 ligt zul je minder snel recht op een middelingsteruggaaf.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:38 schreef Sokz het volgende:
Snapt iemand de logica van dit wbt middelen; heb het gevoel dat dit gunstig voor mij zou moeten zijn maar krijg volgens berekeningen niets terug.
2017: 0
2018: 5k
2019: 60k
= Geen teruggaaf
2017: 0
2018: 60k
2019: 5k
= bijna 1k teruggaaf.
Thnx. Scheelt 50 euroquote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:50 schreef Essebes het volgende:
Voor de mensen die vermogensrendementsheffing moeten betalen en voor 6 maart al aangifte gedaan hebben: er zat een foutje in de berekening, check je aangifte op wat het effect voor jou is.
https://www.fiscalert.nl/(...)fout-online-aangifte
Het stond dus ook fout op de website van de Belastingdienst.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:50 schreef Essebes het volgende:
Voor de mensen die vermogensrendementsheffing moeten betalen en voor 6 maart al aangifte gedaan hebben: er zat een foutje in de berekening, check je aangifte op wat het effect voor jou is.
https://www.fiscalert.nl/(...)fout-online-aangifte
Dat is een aardig vermogen.quote:
Bij andere platforms, zoals bijvoorbeeld degiro, gebruiken ze je gebruikersnaam (tekst) als nummer. Nummer is in juridische vormen ook meestal niet perse getallen :-Pquote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:30 schreef Blaheen het volgende:
Vraagje: ik beleg bij Funding Circle (crowdfunding). Nu geven die wel een mooi fiscaal overzicht maar nergens staat een nummer van mijn account en bij mijn belastingsaangifte vragen ze wel naar een nummer. Iemand een idee hoe hiermee om te gaan?
hoef je geen multimiljonair voor te zijn hoor ;pquote:Op zondag 8 maart 2020 10:40 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat jij als multimiljonair niet zelf je belastingaangifte doet.
kun je dat zo andersom uit rekenen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:30 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Het stond dus ook fout op de website van de Belastingdienst.![]()
Schijf 1 -> 1,931% (was 1,935%)
Schijf 2 -> 4,443% (was 4,451%)
Schijf 3 -> 5,590% (was 5,600%)
[..]
Dat is een aardig vermogen.![]()
Nee, maar in jouw geval geldt dag blijkbaar wel gezien dat kleine foutje jou blijkbaar 50 euro oplevert.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:41 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hoef je geen multimiljonair voor te zijn hoor ;p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |