quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIERquote:
Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
In Milaan is dit al een paar weken aan de gang en als ik zeg dat daar niets aan de hand is word ik weggelachen, want dat kan niet waar zijnquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er wordt ook net gedaan alsof iedereen die een stap buiten de deur doet meteen een dodelijke ziekte oploopt. En volgende week liggen de lijken op straat gestapeld...
Niet. Maar er zat ook een linkje in die post van rijnmond.nlquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:12 schreef maily het volgende:
[..]
Hoe betrouwbaar is reddit als nieuwsbron?
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:12 schreef maily het volgende:
[..]
Betrouwbaar als de link die de post op reddit gebruikt betrouwbaar is. In dit geval RTV rijnmond.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:12 schreef maily het volgende:
[..]
Oke.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Niet. Maar er zat ook een linkje in die post van rijnmond.nl
En dat is wel een betrouwbare site.
Dat was een random comment. Even betrouwbaar als een zwerver die op straat een verhaal aan je vertelt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:14 schreef maily het volgende:
[..]
Oke.
Het ging mij voornamelijk om dat "dode vogels-nieuws"
Oh ja, dat lijkt me een flauwekul verhaaltje.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:14 schreef maily het volgende:
[..]
Oke.
Het ging mij voornamelijk over dat "dode vogels-nieuws"
Ik begrijp niet dat nu pas alle gevallen van besmetting naar buiten precies na het corona promotie uurtje bij de NPO afgelopen donderdag.quote:
Nee.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:15 schreef hollandia02 het volgende:
Loopt bij jullie de https://www.ad.nl/dossier(...)-rotterdam~a43f7b86/ ook vast?
Zodra we enigszins snappen wat het is kunnen we ermee omgaan zullen ze gedacht hebben.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:15 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat nu pas alle gevallen van besmetting naar buiten precies na het corona promotie uurtje bij de NPO afgelopen donderdag.
Ik durf niet eens meer naar Limburgquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:15 schreef StephanL het volgende:
Mensen die naar Italie zijn geweest
Of naar Iranquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:15 schreef StephanL het volgende:
Mensen die naar Italie zijn geweest
Kwam nr 8 ook uit rotterdam zelf?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:16 schreef Jane het volgende:
Overzicht van de Nederlandse patienten, aangezien er onduidelijkheid aan het ontstaan is:
1 Carnavalvierder uit Loon op Zand
2 Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft
8 Vrouw in Erasmus MC, wacht op 2e test
Tja ik maak me ook niet al te druk.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:13 schreef remlof het volgende:
[..]
In Milaan is dit al een paar weken aan de gang en als ik zeg dat daar niets aan de hand is word ik weggelachen, want dat kan niet waar zijn
Met name door de poster onder me.
kijk dat is nou handigquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:16 schreef Jane het volgende:
Overzicht van de Nederlandse patienten, aangezien er onduidelijkheid aan het ontstaan is:
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft
Oh, die vrouw in het Erasmus MC is een andere dan die vrouw uit Delft? Had ik even overheen gekekenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:16 schreef Jane het volgende:
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft
Volgens mij weet niemand dat nog.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kwam nr 8 ook uit rotterdam zelf?
Ik sta niet te kijken van Iran.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:18 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Shit is wel aan in die twee gebieden ja.
screens?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:19 schreef Markesh het volgende:
Wat een volk op de fb pagina bij omroep West..
Nu weet ik weer waarom ik bijna niet meer op fb zit...
Er beweren er een paar dat ze het coronavirus een paar maanden geleden hebben gehad..
Eh ja. Dan hebben we het allemaal over hetzelfde en worden we niet gek van al die tweets etc. die maken dat het lijkt alsof de situatie voortdurend verandert.quote:
Wat?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:19 schreef Markesh het volgende:
Er beweren er een paar dat ze het coronavirus een paar maanden geleden hebben gehad..
Screenshot?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:19 schreef Markesh het volgende:
Lekker hont en vleermuizenstront eten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:19 schreef Markesh het volgende:
Dat gaat echt voor veel doden zorgen daarquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:20 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Daar liggen ze niet zo wakker van een virusje meer of minder
Nee, wel van sprinkhanen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:20 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Daar liggen ze niet zo wakker van een virusje meer of minder
Dat is voor hun gewoon business as usualquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:21 schreef Yakari het volgende:
[..]
Dat gaat echt voor veel doden zorgen daar
Dan moet diegene die een nieuwe opent het steeds updaten want het gaat in rap tempo omhoog lijkt het. Helaas komt er nu ook allerlei bagger van fb en reddit bij wat het enorm rommelig maakt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Eh ja. Dan hebben we het allemaal over hetzelfde en worden we niet gek van al die tweets etc. die maken dat het lijkt alsof de situatie voortdurend verandert.
Ook een mod kan het even bijwerken. Als we in ieder geval maar een beetje houvast hebben. Dit wordt veel te chaotisch en het zijn er nu pas 8.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:24 schreef Tris het volgende:
[..]
Dan moet diegene die een nieuwe opent het steeds updaten want het gaat in rap tempo omhoog lijkt het. Helaas komt er nu ook allerlei bagger van fb en reddit bij wat het enorm rommelig maakt.
woonplaats onbekend dus.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:24 schreef Fukushima het volgende:
Er stond over #8 dat diegene zich had gemeld bij een ziekenhuis in de regio, klinkt alsof dat dan buiten r’dam is
Lekker iedereen die je tegenkomt onderweg nog even besmettenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:24 schreef Fukushima het volgende:
Er stond over #8 dat diegene zich had gemeld bij een ziekenhuis in de regio, klinkt alsof dat dan buiten r’dam is
Best een matige poging dan.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:26 schreef hollandia02 het volgende:
"Omroep west wanneer gaan jullie vertellen dat Corona een gemaakte ziekte is om de wereld bevolking te verminderen??"
13 mensen zijn het hier nog mee eens ook.
Op zich niet zo'n heel slecht idee.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:26 schreef hollandia02 het volgende:
"Omroep west wanneer gaan jullie vertellen dat Corona een gemaakte ziekte is om de wereld bevolking te verminderen??"
Yep.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ook een mod kan het even bijwerken. Als we in ieder geval maar een beetje houvast hebben. Dit wordt veel te chaotisch en het zijn er nu pas 8.
50 / 50 CIA of Mossadquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:26 schreef hollandia02 het volgende:
Mowah, je kan ook atoombommen gooien op steden als New York en Tokyo. Gaat sneller.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Op zich niet zo'n heel slecht idee.
Dit virus is veel selectiever.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mowah, je kan ook atoombommen gooien op steden als New York en Tokyo. Gaat sneller.
Wat bedoel je precies?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:27 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ze hebben daar wel ergere problemen dan een virus lijkt mij
Oudjes die voornamelijk thuis zitten zijn dus het grote overbevolkingsprobleem? Ok. Denk dat je beter de jonge consumerende bevolking aan kan pakken.quote:
Behalve bij de eskimo'squote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:28 schreef Schakeltopia het volgende:
volgens steve gaat het in de USA straks ook flink los
Sadist.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Delft is present
dat ik blij was dat de laatste Chinees in zijn dorp failliet was gegaaan.
Je moet ergens beginnen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oudjes die voornamelijk thuis zitten zijn dus het grote overbevolkingsprobleem? Ok. Denk dat je beter de jonge consumerende bevolking aan kan pakken.
We zullen je nooit vergeten!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Delft is present
ook echt he, ik appte mijn vader nog lollig dat ik blij was dat de laatste Chinees in zijn dorp failliet was gegaaan. Nog geen 24 later in Delft.
het waren 14 mooie FOK!jaren. RIP aan de nabestaanden enzo.
COR / Het grote boodschappentopic #3quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:29 schreef vuurbrood het volgende:
Morgen ff rondje supermarkten, drogisterijen en Action doen kijken of de paniek nu echt heeft toegeslagen of dat het beperkt blijft tot handgel en toiletpapier hamsteren.
Nou, als je de berichten de laatste dagen hoorde is dat ook niet zo wonderlijke voorspelling. Allemaal mensen die niet gereisd hadden. M.a.w., die hebben het lokaal al ergens opgelopen, wat er op duidt dat er al een brandhaard(je) is.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:28 schreef Schakeltopia het volgende:
volgens steve gaat het in de USA straks ook flink los
Ze schijnt voor de TU Delft te werkenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:27 schreef hollandia02 het volgende:
Ook een leuke:
Waar is deze vrouw de afgelopen dagen geweest en met wie is zij in aanraking gekomen? 😱 Ik ben sinds donderdag heel erg ziek geworden en kom ook uit Delft..😥😭😰🤧🥴
Waarom niet terug naar atoombommen dan?quote:
Ga maar weer terug naar school aloaquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:29 schreef Yakari het volgende:
[..]
Ik niet.
Maar je geeft geen antwoord
man man man manquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
COR / Het grote boodschappentopic #3
Waar heb je het over?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:30 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ga maar weer terug naar school aloa
Multi purposequote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:31 schreef Protoplanet het volgende:
Wat is eigenlijk het idee achter toiletpapier hamsteren? Met zo'n pak doe je toch sowieso al enorm lang?
Ligt eraan met hoeveel mensen je samenwoont, en hoeveel laagjes je vouwt etc. etc.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:31 schreef Protoplanet het volgende:
Wat is eigenlijk het idee achter toiletpapier hamsteren? Met zo'n pak doe je toch sowieso al enorm lang?
Dit is veel 'schoner'quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom niet terug naar atoombommen dan?
Op fb werk ik bij Universal Studios, Special effectsquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:30 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ze schijnt voor de TU Delft te werken
Het is wel een belangrijk iets geloof ik. In gebieden waar een orkaan flink huisgehouden heeft heb je soms geen stromend (schoon) water meer. Je wilt niet ziek worden in zo'n situatie omdat mensen hun reet niet meer kunnen afvegen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:31 schreef Protoplanet het volgende:
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Delft is present
ook echt he, ik appte mijn vader nog lollig dat ik blij was dat de laatste Chinees in zijn dorp in Brabant failliet was gegaaan. Nog geen 24 later in Delft......
het waren 14 mooie FOK!jaren. RIP aan de nabestaanden enzo.
COR / Het grote boodschappentopic #3quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:31 schreef Protoplanet het volgende:
Die kosten veel geld.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oudjes die voornamelijk thuis zitten zijn dus het grote overbevolkingsprobleem? Ok. Denk dat je beter de jonge consumerende bevolking aan kan pakken.
Over een jaar of zo blijkt dat het virus ongeneeslijk is en zich in sluimertoestand in de 'herstelde' patiënten heeft schuil gehouden en dat je er steeds weer opnieuw ziek van wordt, en na een paar keer bezwijk je er wel aan. En als bijna iedereen dood is komen de elites tevoorschijn uit hun secured locations om te gaan genieten van een bijna weer maagdelijke aardbol.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Best een matige poging dan.
ik heb de afgelopen dagen bij de TU-wijk geslapen, zo ongeveer. Kutstudenten!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:30 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ze schijnt voor de TU Delft te werken
ja maar zijn geen probleem voor de aarde/de natuur. Het zijn vooral de reizende jonge mensen die zorgen voor de meeste druk op het milieu. Enfin, zinloze discussie.quote:
Hier is bijna alles nog te krijgen, behalve handzeep en handgel enz. Houdbare melk prima, tonijn, toiletpapier allemaal voorradig.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:29 schreef vuurbrood het volgende:
Morgen ff rondje supermarkten, drogisterijen en Action doen kijken of de paniek nu echt heeft toegeslagen of dat het beperkt blijft tot handgel en toiletpapier hamsteren.
Heb je een testkit anders ff 1 halen bij de Actionquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ik heb de afgelopen dagen bij de TU-wijk geslapen, zo ongeveer. Kutstudenten!
ik bij de krokante krabquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:32 schreef Tris het volgende:
[..]
Op fb werk ik bij Universal Studios, Special effects![]()
Ligt er aan héquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
COR / Het grote boodschappentopic #3
Juist daarom, straks denk je weer dat ik je een ban aan smeerquote:
Ik heb 9 kilo rundergehakt ingevroren giste, 12 diepvries pizza's en nog een zooitje bapao'squote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hier is bijna alles nog te krijgen, behalve handzeep en handgel enz. Houdbare melk prima, tonijn, toiletpapier allemaal voorradig.
Zelf uiteraard wel een noodvoorraad in huis. Al jaren.
Zelf mondkapjes vouwen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:31 schreef Protoplanet het volgende:
Ik weet dat.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:35 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Juist daarom, straks denk je weer dat ik je een ban aan smeer
O gelukkig .... en what about Jeroentje?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ik app je voordat ik mijn laatste roggel uittuf![]()
Wel ook een topfunctie toch?quote:
Ik zal er niet om rouwenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:35 schreef Sfancta het volgende:
Het is gedaan, we gaan eraan. Bijbelse proporties. Besmette vogels, angst, geen toevoer middelen om te kunnen leven. Gas, water en licht zal ook eens ophouden.
Gewoon vanaf 2021 alle vakanties buiten de landsgrenzen verbieden Nexitquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:35 schreef TheVulture het volgende:
Zouden mensen die de afgelopen weken zich in N-Italie of Z-Azie hebben begeven geen verplichting moeten krijgen om zich pro-actief te melden? Voor zover het nog zin heeft nu
Maat van me is in N-Italië geweest en die heeft zichzelf gemeld. 2 keer per dag temperaturen en bij symptomen meteen bellen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:35 schreef TheVulture het volgende:
Zouden mensen die de afgelopen weken zich in N-Italie of Z-Azie hebben begeven geen verplichting moeten krijgen om zich pro-actief te melden? Voor zover het nog zin heeft nu
Ik houd niet van ingevroren gehakt, maar heb wel wat pizza's en 4 dozen hamburgers van de AH.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:35 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik heb 9 kilo rundergehakt ingevroren giste, 12 diepvries pizza's en nog een zooitje bapao's
krabburgerflipperquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:36 schreef Tris het volgende:
[..]
Wel ook een topfunctie toch?
Enneh, wees wel voorzichtig in Delft, we kunnen je hier op Fok! niet missen hoor.
Waar zit hij nu?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maat van me is in N-Italië geweest en die heeft zichzelf gemeld. 2 keer per dag temperaturen en bij symptomen meteen bellen.
Thuis.quote:
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
krabburgerflipper
ik kom helaas wel buiten omdat ik besloten had dat het leuk was om een hont te nemen. Ik loop gevaar
Basmati of Pandan?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik houd niet van ingevroren gehakt, maar heb wel wat pizza's en 4 dozen hamburgers van de AH.
En vandaag 20 kilo rijst bezorgd door de postbode.
Oisterwijk. Morgen lekker met de trein naar Eindhoven en daar in een vol stadion zitten.quote:
Laten we snel alles van Bear Grylls gaan kijken!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:35 schreef Sfancta het volgende:
Het is gedaan, we gaan eraan. Bijbelse proporties. Besmette vogels, angst, geen toevoer middelen om te kunnen leven. Gas, water en licht zal ook eens ophouden.
Een job met skills.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
krabburgerflipper
ik kom helaas wel buiten omdat ik besloten had dat het leuk was om een hont te nemen. Ik loop gevaar
Verstandig, maar die heeft zichzelf nog geen quarantaine opgelegd?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maat van me is in N-Italië geweest en die heeft zichzelf gemeld. 2 keer per dag temperaturen en bij symptomen meteen bellen.
* Tengano heeft 29 kilo rijst in huisquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:39 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Basmati of Pandan?
Tilda rijst is het lekkerst maar wel duur
Nee, die moet gewoon werken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Verstandig, maar die heeft zichzelf nog geen quarantaine opgelegd?
Ok, weer in Brabant dus....quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oisterwijk. Morgen lekker met de trein naar Eindhoven en daar in een vol stadion zitten.
Vast wel een VVD-er.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:40 schreef Hoogslaper het volgende:
Is er eigenlijk al een politicus die we van al deze ellende de schuld kunnen geven..?
De Italiaanse overheid?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:40 schreef Hoogslaper het volgende:
Is er eigenlijk al een politicus die we van al deze ellende de schuld kunnen geven..?
Voor hoeveel personen heb je ingekochtquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
* Tengano heeft 29 kilo rijst in huis
Hoe heet ie? Xing JinPing? alias Hoe Langquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:40 schreef Hoogslaper het volgende:
Ze gaan er echt vanuit dat iedereen koorts krijgt, he?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat elk kuchje dat hij nu krijgt wel voldoende is om door te schakelen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:42 schreef Jane het volgende:
[..]
Ze gaan er echt vanuit dat iedereen koorts krijgt, he?Zelf ontwikkel ik zelden koorts. Heb zelden koorts gehad in mijn leven, terwijl ik wel een paar keer ernstige ontstekingen heb gehad, o.a. een keer longontsteking (lang geleden inmiddels). Ik heb al een paar keer gehad dat mijn huisarts zich daardoor in eerste instantie vergist heeft. Ik hoop dat ernstig hoesten zonder koorts ook al genoeg indicatie is om te gaan testen.
Als je geen koorts krijgt ga je dood aan deze ziekte. Dan doet je lichaam zijn werk niet.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:42 schreef Jane het volgende:
[..]
Ze gaan er echt vanuit dat iedereen koorts krijgt, he?Zelf ontwikkel ik zelden koorts. Heb zelden koorts gehad in mijn leven, terwijl ik wel een paar keer ernstige ontstekingen heb gehad, o.a. een keer longontsteking (lang geleden inmiddels). Ik heb al een paar keer gehad dat mijn huisarts zich daardoor in eerste instantie vergist heeft. Ik hoop dat ernstig hoesten zonder koorts ook al genoeg indicatie is om te gaan testen. (mocht iemand verder aan de testcriteria voldoen)
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:43 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Hij heeft het bloed van Jezus gedronken dus het komt wel weer goed met hem
Twee weken opsluiten in zijn Pausmobiel.quote:
2x per dag temperatuur opmeten én direct melden bij symptomen. Dus op twee vlakken kijken hoe het verloopt. Daarbij komt koorts vaak voor, niet zo gek dat je dat sowieso moet checken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:42 schreef Jane het volgende:
[..]
Ze gaan er echt vanuit dat iedereen koorts krijgt, he?Zelf ontwikkel ik zelden koorts. Heb zelden koorts gehad in mijn leven, terwijl ik wel een paar keer ernstige ontstekingen heb gehad, o.a. een keer longontsteking (lang geleden inmiddels). Ik heb al een paar keer gehad dat mijn huisarts zich daardoor in eerste instantie vergist heeft. Ik hoop dat ernstig hoesten zonder koorts ook al genoeg indicatie is om te gaan testen. (mocht iemand verder aan de testcriteria voldoen)
RIP Jane dus aan haar nabestaandenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:44 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Als je geen koorts krijgt ga je dood aan deze ziekte. Dan doet je lichaam zijn werk niet.
Hiquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:40 schreef Hoogslaper het volgende:
Nu al. Gelukkig ben ik in Portugal geweest en niet in Italie.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
RIP Jane dus aan haar nabestaanden
zou hij daar dan wel Netflix hebben?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:44 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[..]
Twee weken opsluiten in zijn Pausmobiel.
Als je bij je symptomen vermeld dat je nooit koorts hebt, dan kunnen ze er rekening mee houden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:42 schreef Jane het volgende:
[..]
Japanse rijst. Ook liter sojasaus erbij gehaald wat er prima doorheen kan. En umeboshi, van die ingemaakte pruimen die je samen met de rijst kunt koken voor wat extra smaak.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:39 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Basmati of Pandan?
Tilda rijst is het lekkerst maar wel duur
Als ik niet wegwaai met die hont schat ik zo in dat ik hier voorlopig nog lekker meelees (famous last wordsquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:39 schreef Tris het volgende:
[..]
Een job met skills.![]()
Wel jezelf hier met regelmaat melden hoor!
Al heeft er een terminale coronalijer overheen staan kuchen, dat virus heeft niet het eeuwige leven buiten het lichaam.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:46 schreef Sapstengel het volgende:
Wel jammer dat de rijst uit Italië komt, maarja vast geoogst voordat de corona toesloeg.
Gewoon Surinaamse nasi draaien wat moet je met pruimen door je rijstquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:46 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Japanse rijst. Ook liter sojasaus erbij gehaald wat er prima doorheen kan. En umeboshi, van die ingemaakte pruimen die je samen met de rijst kunt koken voor wat extra smaak.
Wel jammer dat de rijst uit Italië komt, maarja vast geoogst voordat de corona toesloeg.
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als ik niet wegwaai met die hont schat ik zo in dat hier voorlopig nog lekker meelees (famous last words)
Omgeving wordt momenteel gedesinfecteerd.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:44 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[..]
Twee weken opsluiten in zijn Pausmobiel.
De Duitse mentaliteit heeft ons niet altijd geholpen in het verleden, maar in dit geval ben ik er blij mee. Je kan nu beter Duitsland als grote buurman hebben, dan Italië.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:46 schreef Sfancta het volgende:
Bij een onderwijzer van een basisschool in het Duitse Mönchengladbach, vlak over de grens bij Roermond, is het coronavirus ontdekt. Dat heeft een grote quarantaine-operatie tot gevolg. Zeventig leerlingen, alle dertig onderwijzers en ander personeel moeten thuis in afzondering, kondigde de stad zaterdag aan.
De school gaat tot 15 maart dicht. De onderwijzer is sinds donderdag in quarantaine thuis. Hij heeft tijdens een lesdag contact gehad met kinderen uit de derde klassen en met ander onderwijzend personeel. Broertjes en zusjes van de kinderen en hun ouders hoeven niet afgezonderd thuis te zitten. De school telt 375 leerlingen in 15 klassen.
(ANP)
#coronedquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:16 schreef Jane het volgende:
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft
Wir schaffen das.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De Duitse mentaliteit heeft ons niet altijd geholpen in het verleden, maar in dit geval ben ik er blij mee. Je kan nu beter Duitsland als grote buurman hebben, dan Italië.
Inderdaad. Ik vraag me alleen af of Duitsland nog lang blij zal zijn met ons als buurland. Doen zij alles om het in te dammen, laten wij het hier iedereen rustig rondlopen die volgens hun richtlijnen in quarantaine had gemoeten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De Duitse mentaliteit heeft ons niet altijd geholpen in het verleden, maar in dit geval ben ik er blij mee. Je kan nu beter Duitsland als grote buurman hebben, dan Italië.
Is dat zo? Ik zie er geen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wij hebben een groot probleem
Het maakt weinig meer uit ben ik bang met onze carnavalspatient. Daar verwacht ik nog wel de nodige besmettingen van tussen, laten we zeggen, vandaag en een dag of 10quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Over een maand precies ....quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben benieuwd naar wanneer het kantelpunt voor de overheid komt om echt mensen in de directe contactlijnen meteen in quarantaine te zetten en niet de tests maar af te blijven wachten...
Toch is het zo dat mannen een hogere sterftekans hebbenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Relatief veel vrouwen. Potentieel zijn slechts 3 gevallen man.
Die luizenmoeder kan maar zo nog erger zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het maakt weinig meer uit ben ik bang met onze carnavalspatient. Daar verwacht ik nog wel de nodige besmettingen van tussen, laten we zeggen, vandaag en een dag of 10
Dequote:
waarom zou je toch? Voorzichtigheid e.d. is prima, spastisch gaan doen niet.quote:
En hoe gaan ze dat doen denk je?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben benieuwd naar wanneer het kantelpunt voor de overheid komt om echt mensen in de directe contactlijnen meteen in quarantaine te zetten en niet de tests maar af te blijven wachten...
Die luizenmoeder uit Diemen moeten ze strafrechtelijk vervolgen als ze het overleeftquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:54 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Die luizenmoeder kan maar zo nog erger zijn.
Ook een besmettingsparel idd.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:54 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Onze eerste 2 patienten zijn ook gelijk van die lekkere actieve mensen met veel contacten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:54 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Als Nederland op eigen cijfers erachter komt dat de richtlijnen niet werken, dan passen ze zich aan. Zo verstandig zijn we nog wel. Hopelijk gebeurt dat snel.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vraag me alleen af of Duitsland nog lang blij zal zijn met ons als buurland. Doen zij alles om het in te dammen, laten wij het hier iedereen rustig rondlopen die volgens hun richtlijnen in quarantaine had gemoeten.
Te laat, of ze moeten erachter komen dat deze aanpak slecht is voor de economische groei.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:53 schreef TheVulture het volgende:
Wachten is tot het eerste land in het Westen de noodtoestand uitroept anarchie licht op de loer.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:55 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
wacht maar tot de schappen leegraken.
Mensen van wie ze weten dat er contact is geweest ook meteen verplichten niet meer de deur uit te gaan, en zelfs misschien zover gaan dat je de contacten van die mensen ook meteen in de quarantaine plaatst...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:54 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
En hoe gaan ze dat doen denk je?
Laten we het hopenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Leeft Tessss nog wel? Zij post hier altijd
Als de zorg het niet meer kan bijbenen, denk ik. Maar ik vrees dat het dan te laat is.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:53 schreef TheVulture het volgende:
Nederlanders krijg je niet in quarantaine. Handhaving bij voorbaat kansloos.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:56 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als Nederland op eigen cijfers erachter komt dat de richtlijnen niet werken, dan passen ze zich aan. Zo verstandig zijn we nog wel. Hopelijk gebeurt dat snel.
Dat vrees ik ook. Laten we hopen dat de GGDs geen test weigeren omdat iemand niet in de benoemde risicogebieden is geweest.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het maakt weinig meer uit ben ik bang met onze carnavalspatient. Daar verwacht ik nog wel de nodige besmettingen van tussen, laten we zeggen, vandaag en een dag of 10
@tesssssssssquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Leeft Tessss nog wel? Zij post hier altijd
BNW is een stukje verderop.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:56 schreef Sfancta het volgende:
Nu kunnen we "lachen", maar over twee maanden zijn we misschien allemaal dood, of bezig met echte gruwelijkheden waar onze nekharen nu bij overeind zullen staan. Waar toch nooit iemand achterkomt, omdat het gewoon het einde van alles is....
Gaan we dan ook maar preventief ruimen in een straal van zoveel km net zo als we dat normaal doen bij veestapels?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:58 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Nederlanders krijg je niet in quarantaine. Handhaving bij voorbaat kansloos.
Een leger hebben we niet want dat is te duur en Trump is een gekkie met zijn 2%. Dus een noodtoestand is helemaal geen optie in Nederland.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:56 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Wachten is tot het eerste land in het Westen de noodtoestand uitroept anarchie licht op de loer.
Droge keel en droge hoest zijn een van de symptomen jaquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:59 schreef Markesh het volgende:
Moet je eigenlijk ook hoesten bij symptomen?
Vriendin van mij heeft al dagen vrij hoge koorts en zere keel maar hoest niet..
Laat ze haar huisarts bellen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:59 schreef Markesh het volgende:
Dat is geen Corona maar vermoedelijk gewoon AIDS.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:59 schreef Markesh het volgende:
9 ... (heb het voor de zekerheid geteldquote:Op zondag 1 maart 2020 00:00 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als ik wist hoeveel sss-en ze heeft dan had ik haar even gementiondingesd
Moest stiekem lachen sorryquote:Op zondag 1 maart 2020 00:00 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat is geen Corona maar vermoedelijk gewoon AIDS.
die is afgeschreven en jij gaat gelijk mee. Onwijs doeiquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:59 schreef Markesh het volgende:
Portugal begint nu erg wanhopig te worden.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:01 schreef LTVDK het volgende:
Even een paar uurtjes weg en gelijk weer nieuwe erbij in NL en Ierland en Luxemburg nu ook gevallen
Komt ze net uit Azie of N-Italie?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:59 schreef Markesh het volgende:
Beetje discriministisch wel hoor.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:01 schreef heywoodu het volgende:
De organisatie van de World Cup biatlon in Tsjechië komende week heeft specifiek Italiaanse fans gevraagd niet te komen.
[ afbeelding ]
Nog maar een keer bellen danquote:Op zondag 1 maart 2020 00:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ze heeft de huisarts gebeld maar die zegt dat er niets aan de hand is
Dweilen met de kraan open mattiequote:Op zondag 1 maart 2020 00:01 schreef LTVDK het volgende:
Even een paar uurtjes weg en gelijk weer nieuwe erbij in NL en Ierland en Luxemburg nu ook gevallen
Ohja en ditquote:Op zondag 1 maart 2020 00:00 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat is geen Corona maar vermoedelijk gewoon AIDS.
jij denkt dat het virus dat land op magische wijze heeft overgeslagen?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Portugal begint nu erg wanhopig te worden.
Er komen doorgaans vooral reteveel Duitsers naar dit soort wedstrijden. Gelukkig speelt daar nog niks en zitten er vast ook niet een heleboel die vorige week nog met z'n allen bij het WK stonden!quote:
Daarom hou ik van jouquote:Op zondag 1 maart 2020 00:01 schreef maily het volgende:
[..]
9 ... (heb het voor de zekerheid geteld)
Nee, maar er is nog geen positieve test en de media schreeuwt er bijna om.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jij denkt dat het virus dat land op magische wijze heeft overgeslagen?
Licht op de loer, maar zwaar op de maag.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:56 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Wachten is tot het eerste land in het Westen de noodtoestand uitroept anarchie licht op de loer.
Binnen een paar dagen geldt het recht van de sterkste
Den Haag zal ook wel snel vallen.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Fuck hee, dat virus rukt steeds verder op in de Randstad. Komt wel dichtbij zo.
quote:
de media is een meervoudquote:Op zondag 1 maart 2020 00:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, maar er is nog geen positieve test en de media schreeuwt er bijna om.
Dan moeten ze de journalisten maar een retourtje Noord-Italië fixenquote:Op zondag 1 maart 2020 00:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, maar er is nog geen positieve test en de media schreeuwt er bijna om.
"Met de kennis van nu"quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:52 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Qoute van minister Bruno Bruins ich habe das nicht gewusst
Ah gelukkig maar, dan is er dus niks aan de hand daar.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er komen doorgaans vooral reteveel Duitsers naar dit soort wedstrijden. Gelukkig speelt daar nog niks en zitten er vast ook niet een heleboel die vorige week nog met z'n allen bij het WK stonden!
Het WK, in Noord-Italië.
Ja, is een beetje zinloos dit, last het dan helemaal af als je zo angstig bent.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er komen doorgaans vooral reteveel Duitsers naar dit soort wedstrijden. Gelukkig speelt daar nog niks en zitten er vast ook niet een heleboel die vorige week nog met z'n allen bij het WK stonden!
Het WK, in Noord-Italië.
Misschien kan hij het record excuses aanbieden van Barbara Visser verbreken.quote:
Ze noemen ook alleen Italiaanse fans, wat met al die fans uit Wuhan en Iran?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, is een beetje zinloos dit, last het dan helemaal af als je zo angstig bent.
Of Zuid-Korea? Of die supporters die op de Cruise-schepen zaten?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze noemen ook alleen Italiaanse fans, wat met al die fans uit Wuhan en Iran?
Ah, ik ga gelijk mee..Joh echt?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
die is afgeschreven en jij gaat gelijk mee. Onwijs doei
De Lapshin-fanclub is een niet te onderschatten gevaar.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Of Zuid-Korea? Of die supporters van de Cruise-schepen?
Wat een shithole ook.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:07 schreef riazop het volgende:
Laatste uur worden in Italie wéér 40 extra gevallen gemeld
Dat is al even geleden, tenzij het bij allebei om een tweede geval gaatquote:Op zondag 1 maart 2020 00:09 schreef riazop het volgende:
Luxemburg en Ierland zojuist ook beiden 1 geval bevestigd
"De protocollen waren op orde"quote:Op zondag 1 maart 2020 00:09 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
"Op dat moment waren er nog geen signalen om zulke zware maatregelen te nemen"
De heersende griep die ik ken is met extreem hoesten. Misschien is dit weer een andere variant.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ze heeft de huisarts gebeld maar die zegt dat er niets aan de hand is
Topje vd ijsbergquote:Op zondag 1 maart 2020 00:09 schreef Collide het volgende:
Aantal besmettingen in Italië moet haast wel hoger liggen dan 1000.....
Ik hoop het maarquote:Op zondag 1 maart 2020 00:09 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De heersende griep die ik ken is met extreem hoesten. Misschien is dit weer een andere variant.
Aantal besmettingen zijn overal hoger imo. Bij de meeste mensen uit het zich alleen niet als iets ergers dan een normale griep. Veel daarvan gaan niet eens naar de dokter, zieken gewoon uit. Dus die kunnen anderen ook weer aansteken.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:09 schreef Collide het volgende:
Aantal besmettingen in Italië moet haast wel hoger liggen dan 1000. Als je ziet hoeveel besmettingen in andere landen voortkomen door mensen die naar Italië zijn geweest. De kans dat je door 1 van die duizend mensen besmet word is heel klein er lopen daar miljoenen mensen rond.
Die economische schade is nu al gigantisch op toeristisch gebied.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:09 schreef Momo het volgende:
Je zou denken dat er meer drastische maatregelen zouden worden genomen in Italie maar schijnbaar weegt dat niet op tegen de economische schade
Wat verwacht je dan dat ze gaan doen, preventief ruimenquote:Op zondag 1 maart 2020 00:09 schreef Momo het volgende:
Je zou denken dat er meer drastische maatregelen zouden worden genomen in Italie maar schijnbaar weegt dat niet op tegen de economische schade
Ja, zeker omdat er ruim meer dan 1000 bevestigd zijn daar.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:09 schreef Collide het volgende:
Aantal besmettingen in Italië moet haast wel hoger liggen dan 1000.
vluchten uit milaan stoppen, op z'n minst.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:12 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan dat ze gaan doen dan preventief ruimen
wat voor maatregelen en wie zou die moeten uitvoeren dan?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:09 schreef Momo het volgende:
In China waren er bijna complete steden in quarantine, maar dat heeft ook niet veel geholpen.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:09 schreef Momo het volgende:
Scholen sluiten, bussen en metro en trams op slot en controles en testen gevoelig opvoerenquote:Op zondag 1 maart 2020 00:12 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan dat ze gaan doen,
Ik vind dat de EU in belang van de Italianen de druk mogen opvoeren. Milaan moet in quarantaine.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Topje vd ijsberg
Dit is China of Japan niet. Er wordt niet doorgepakt en er wordt pas achteraf geteld.
FTFYquote:Op zondag 1 maart 2020 00:13 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 paniekzaaiers voor reeks "Azië vreest verdere verspreiding coronavirus" van 17-01-2020 t/m 29-02-2020
nr / Posts / gebruiker
01 1888 tesssssssss
02 1312 Eyjafjallajoekull
03 0824 Scrummie2.1
04 0760 Houtenbeen
05 0757 heywoodu
06 0705 Toefjes
07 0615 Fer_de_Lance
08 0581 Djnormandy
09 0575 vosss
10 0559 Maver24
11 0545 Markesh
12 0542 van_Lamehuizen
13 0539 Puntenjager
14 0494 crystal_meth
15 0486 ToT
16 0464 THEFXR
17 0436 Za
18 0387 Salina
19 0351 Drugshond
20 0350 Ali_boo
21 0338 Perrin
22 0324 syroto
23 0300 Richestorags
24 0298 maily
25 0288 Jane
26 0285 Draak31
27 0283 Tengano
28 0266 hollandia02
29 0264 LTVDK
30 0252 Digi2
31 0251 Themeparktommy
32 0246 Graf..Coudenhove..Kalergi
33 0244 hjansen82
34 0224 ootjekatootje
34 0224 opgebaarde
36 0217 funnywell
37 0207 KingRadler
38 0185 joyvke
39 0178 Harlekien
40 0177 bitterbal
41 0176 capricia
42 0173 Tjacka
42 0173 zipcon
44 0168 Greys
45 0158 Jojoke
46 0157 asco
47 0155 SeLang
48 0152 mosrednA
48 0152 Stray_cat
50 0147 Xenorium
51 0146 Mexicanobakker
52 0145 Tarado
53 0141 Nadelspiel
54 0135 michaelmoore
55 0134 Durmada
56 0132 NaturalScience
57 0126 slashdotter3
58 0125 Revanches
59 0124 Noordzijde
60 0122 Ang3l
60 0122 mazaru
62 0120 remlof
62 0120 Zipportal
64 0119 WheeledWarrior
65 0118 TigerXtrm
65 0118 einzeinz
67 0117 TLC
68 0114 dodoria
69 0112 Godfried_met_den_baard
69 0112 Sfancta
71 0109 Tyr80
71 0109 Stoney3K
73 0108 _I
74 0106 DombohetOlifantje1
75 0104 wodca
76 0103 HetDonkertAan
76 0103 zoost
78 0102 MissHobje
79 0100 Idisrom
80 0099 Collide
80 0099 GereDathan
82 0098 BeriBeri
82 0098 greatgonzo
82 0098 banaantjeEE
85 0094 -XOR-
85 0094 weetjewel5
87 0089 StateOfMind
88 0088 eenjongen...
89 0087 Grrrrrrrr
89 0087 aTypisch
91 0086 Benger
92 0083 -Straw-
93 0080 polderturk
94 0079 xzaz
94 0079 BlaZ
96 0075 Glazenmaker
97 0074 MadJackthePirate
97 0074 dewaal
99 0073 Momo
99 0073 Lonaa
Afhankelijk van waar het precies is.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:13 schreef proud_mami het volgende:
Collega van familielid is gisteren op wintersportvakantie gegaan naar Noord-Italië, een groepsreis nog wel. Bestemming is zo’n 195 km vd brandhaard. Ben benieuwd of die zich ook allemaal melden als ze terug zijn. Snap überhaupt niet waarom ze zijn gegaan, ik had niet gegaan iig. Jullie ook niet of wel?
Ik zou het in ieder geval melden bij de lokale politiequote:Op zondag 1 maart 2020 00:13 schreef proud_mami het volgende:
Collega van familielid is gisteren op wintersportvakantie gegaan naar Noord-Italië, een groepsreis nog wel. Bestemming is zo’n 195 km vd brandhaard. Ben benieuwd of die zich ook allemaal melden als ze terug zijn. Snap überhaupt niet waarom ze zijn gegaan, ik had niet gegaan iig. Jullie ook niet of wel?
Heeft ook weinig nut volgens rivm, want met koorts en hoesten wordt je niet getest als je niet in 1 vd landen bent geweest. Rivm lijkt liever italiestijl te doen: we zien 't over 2 weken wel.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Bij de meeste mensen uit het zich alleen niet als iets ergers dan een normale griep. Veel daarvan gaan niet eens naar de dokter, zieken gewoon uit. Dus die kunnen anderen ook weer aansteken.
Ik moet echt iets beter gaan doen met mijn levenquote:Op zondag 1 maart 2020 00:13 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Azië vreest verdere verspreiding coronavirus" van 17-01-2020 t/m 29-02-2020
De mods hier wel @Tjackaquote:Op zondag 1 maart 2020 00:12 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan dat ze gaan doen, preventief ruimen
Zolang je niet in een cabinelift gaat staan en zoveel mogelijk met familieleden met stoeltjeslift omhoogquote:Op zondag 1 maart 2020 00:13 schreef proud_mami het volgende:
Sommige wensen je het liefst dood.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:12 schreef Tjacka het volgende:
[modbreak]Het is voor mij en mijn lieve collega's ook zaterdagavond. Doe allemaal even lief tegen elkaar in deze laatste maanden op deze aardbol.[/modbreak]
Hoe kom je tot die conclusie?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
In China waren er bijna complete steden in quarantine, maar dat heeft ook niet veel geholpen.
dalende trend daar, hier stijgendequote:Op zondag 1 maart 2020 00:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
In China waren er bijna complete steden in quarantine, maar dat heeft ook niet veel geholpen.
en een beetje m'n vakantie door m'n neus boren door een stel paniekzaaiers, echt nietquote:Op zondag 1 maart 2020 00:13 schreef proud_mami het volgende:
politiek gevoelig denk ik?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:16 schreef LTVDK het volgende:
Liggen ze bij BNO soms te slapen, meestal rond deze tijd gooien ze er tig updates uit?
Oei. Dit is een hihaho post. Dit zou ik zomaar kunnen verwijderen hè?quote:
Ik wel. Anders kan je voor alles wel thuis blijven, er kan je overal wat overkomen. Snap de angst hoor, maar hierbij NL kan je het ondertussen ook krijgen. Ga ik toch liever gewoon op vakantie. Ipv zo’n virus m’n leven te laten besturen. Gewoon hygiënisch handelen, meer kan je toch niet doen.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:13 schreef proud_mami het volgende:
Vliegverkeer beperken, meer steden/dorpen/wijken mensen binnen laten blijven etc.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:13 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat voor maatregelen en wie zou die moeten uitvoeren dan?
Frankrijk boven de 100 gevallen nu, dat dammen ze voorlopig niet meer inquote:Op zondag 1 maart 2020 00:16 schreef mschol het volgende:
[..]
en een beetje m'n vakantie door m'n neus boren door een stel paniekzaaiers, echt niet
over 2 weken ga ik naar disney parijs toe, tenzij dat land volledig in lockdown gaat ga ik gewoon
Als ik straks een echt goede last minute deal kan vinden naar een skigebied dan zou ik gaan. 200 km is ver en meestal heb je wel 2 meter afstand van vreemde in tegenstelling tot een citytrip naar Milaan.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:13 schreef proud_mami het volgende:
Hohohohoho. Ik moet er ook nog naar kijken, net zoals dat met de tests gaat. Twee keer er naar kijken.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:17 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Oei. Dit is een hihaho post. Dit zou ik zomaar kunnen verwijderen hè?![]()
![]()
![]()
![]()
Lijkt er op dat mijn telegram bron fake news is!!!quote:Op zondag 1 maart 2020 00:15 schreef Markesh het volgende:
[..]
Sommige wensen je het liefst dood.
Zegt alleen zoveel over hun verrotte karakter
quote:
Maar nog steeds bijna 80.000 gevallen, en een grote economische schade. Als het openbare leven weer op gang komt zal het weer gaan stijgen.quote:
Ik geloof idd meer van de Chinezen dan van minister Bruins.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:17 schreef mschol het volgende:
[..]
want alles wat de chinezen zeggen is waar...
Ze hebben al een uur of 3 geen updates geplaatst, ook niet nieuwe Nederlandse besmettingen, dat is wel opmerkelijk.quote:
Dit is een serieus topic Zipportal.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:18 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Hohohohoho. Ik moet er ook nog naar kijken, net zoals dat met de tests gaat. Twee keer er naar kijken.
quote:Op zondag 1 maart 2020 00:15 schreef weetjewel5 het volgende:
https://mobile.twitter.com/aliostad/status/1233668766124400640
Verontrustende thread
pfftwitter:aliostad twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 09:30:19#irancorona all of this, why?The regime hid the initial cases since:1) it was just before election and needed high turnout2) due to political need, did not stop flights to china3) source seems to becleric students from china arrived in Qom4) did not close religious shrines reageer retweet
Ah, dat is nou weer jammerquote:Op zondag 1 maart 2020 00:18 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Lijkt er op dat mijn telegram bron fake news is!!!
Japan test heel slecht. Je moet aan allerlei criteria voldoen om getest te worden en zelfs dan is het nog aan de dokter. Denk dat ze nog niet eens 30% van alle cases daar vinden.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Topje vd ijsberg
Dit is China of Japan niet. Er wordt niet doorgepakt en er wordt pas achteraf geteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |