quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIERquote:
Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
In Milaan is dit al een paar weken aan de gang en als ik zeg dat daar niets aan de hand is word ik weggelachen, want dat kan niet waar zijnquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er wordt ook net gedaan alsof iedereen die een stap buiten de deur doet meteen een dodelijke ziekte oploopt. En volgende week liggen de lijken op straat gestapeld...
Niet. Maar er zat ook een linkje in die post van rijnmond.nlquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:12 schreef maily het volgende:
[..]
Hoe betrouwbaar is reddit als nieuwsbron?
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:12 schreef maily het volgende:
[..]
Betrouwbaar als de link die de post op reddit gebruikt betrouwbaar is. In dit geval RTV rijnmond.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:12 schreef maily het volgende:
[..]
Oke.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Niet. Maar er zat ook een linkje in die post van rijnmond.nl
En dat is wel een betrouwbare site.
Dat was een random comment. Even betrouwbaar als een zwerver die op straat een verhaal aan je vertelt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:14 schreef maily het volgende:
[..]
Oke.
Het ging mij voornamelijk om dat "dode vogels-nieuws"
Oh ja, dat lijkt me een flauwekul verhaaltje.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:14 schreef maily het volgende:
[..]
Oke.
Het ging mij voornamelijk over dat "dode vogels-nieuws"
Ik begrijp niet dat nu pas alle gevallen van besmetting naar buiten precies na het corona promotie uurtje bij de NPO afgelopen donderdag.quote:
Nee.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:15 schreef hollandia02 het volgende:
Loopt bij jullie de https://www.ad.nl/dossier(...)-rotterdam~a43f7b86/ ook vast?
Zodra we enigszins snappen wat het is kunnen we ermee omgaan zullen ze gedacht hebben.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:15 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat nu pas alle gevallen van besmetting naar buiten precies na het corona promotie uurtje bij de NPO afgelopen donderdag.
Ik durf niet eens meer naar Limburgquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:15 schreef StephanL het volgende:
Mensen die naar Italie zijn geweest
Of naar Iranquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:15 schreef StephanL het volgende:
Mensen die naar Italie zijn geweest
Kwam nr 8 ook uit rotterdam zelf?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:16 schreef Jane het volgende:
Overzicht van de Nederlandse patienten, aangezien er onduidelijkheid aan het ontstaan is:
1 Carnavalvierder uit Loon op Zand
2 Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft
8 Vrouw in Erasmus MC, wacht op 2e test
Tja ik maak me ook niet al te druk.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:13 schreef remlof het volgende:
[..]
In Milaan is dit al een paar weken aan de gang en als ik zeg dat daar niets aan de hand is word ik weggelachen, want dat kan niet waar zijn
Met name door de poster onder me.
kijk dat is nou handigquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:16 schreef Jane het volgende:
Overzicht van de Nederlandse patienten, aangezien er onduidelijkheid aan het ontstaan is:
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft
Oh, die vrouw in het Erasmus MC is een andere dan die vrouw uit Delft? Had ik even overheen gekekenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:16 schreef Jane het volgende:
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft
Volgens mij weet niemand dat nog.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kwam nr 8 ook uit rotterdam zelf?
Ik sta niet te kijken van Iran.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:18 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Shit is wel aan in die twee gebieden ja.
screens?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:19 schreef Markesh het volgende:
Wat een volk op de fb pagina bij omroep West..
Nu weet ik weer waarom ik bijna niet meer op fb zit...
Er beweren er een paar dat ze het coronavirus een paar maanden geleden hebben gehad..
Eh ja. Dan hebben we het allemaal over hetzelfde en worden we niet gek van al die tweets etc. die maken dat het lijkt alsof de situatie voortdurend verandert.quote:
Wat?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:19 schreef Markesh het volgende:
Er beweren er een paar dat ze het coronavirus een paar maanden geleden hebben gehad..
Screenshot?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:19 schreef Markesh het volgende:
Lekker hont en vleermuizenstront eten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:19 schreef Markesh het volgende:
Dat gaat echt voor veel doden zorgen daarquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:20 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Daar liggen ze niet zo wakker van een virusje meer of minder
Nee, wel van sprinkhanen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:20 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Daar liggen ze niet zo wakker van een virusje meer of minder
Dat is voor hun gewoon business as usualquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:21 schreef Yakari het volgende:
[..]
Dat gaat echt voor veel doden zorgen daar
Dan moet diegene die een nieuwe opent het steeds updaten want het gaat in rap tempo omhoog lijkt het. Helaas komt er nu ook allerlei bagger van fb en reddit bij wat het enorm rommelig maakt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Eh ja. Dan hebben we het allemaal over hetzelfde en worden we niet gek van al die tweets etc. die maken dat het lijkt alsof de situatie voortdurend verandert.
Ook een mod kan het even bijwerken. Als we in ieder geval maar een beetje houvast hebben. Dit wordt veel te chaotisch en het zijn er nu pas 8.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:24 schreef Tris het volgende:
[..]
Dan moet diegene die een nieuwe opent het steeds updaten want het gaat in rap tempo omhoog lijkt het. Helaas komt er nu ook allerlei bagger van fb en reddit bij wat het enorm rommelig maakt.
woonplaats onbekend dus.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:24 schreef Fukushima het volgende:
Er stond over #8 dat diegene zich had gemeld bij een ziekenhuis in de regio, klinkt alsof dat dan buiten r’dam is
Lekker iedereen die je tegenkomt onderweg nog even besmettenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:24 schreef Fukushima het volgende:
Er stond over #8 dat diegene zich had gemeld bij een ziekenhuis in de regio, klinkt alsof dat dan buiten r’dam is
Best een matige poging dan.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:26 schreef hollandia02 het volgende:
"Omroep west wanneer gaan jullie vertellen dat Corona een gemaakte ziekte is om de wereld bevolking te verminderen??"
13 mensen zijn het hier nog mee eens ook.
Op zich niet zo'n heel slecht idee.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:26 schreef hollandia02 het volgende:
"Omroep west wanneer gaan jullie vertellen dat Corona een gemaakte ziekte is om de wereld bevolking te verminderen??"
Yep.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ook een mod kan het even bijwerken. Als we in ieder geval maar een beetje houvast hebben. Dit wordt veel te chaotisch en het zijn er nu pas 8.
50 / 50 CIA of Mossadquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:26 schreef hollandia02 het volgende:
Mowah, je kan ook atoombommen gooien op steden als New York en Tokyo. Gaat sneller.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Op zich niet zo'n heel slecht idee.
Dit virus is veel selectiever.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mowah, je kan ook atoombommen gooien op steden als New York en Tokyo. Gaat sneller.
Wat bedoel je precies?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:27 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ze hebben daar wel ergere problemen dan een virus lijkt mij
Oudjes die voornamelijk thuis zitten zijn dus het grote overbevolkingsprobleem? Ok. Denk dat je beter de jonge consumerende bevolking aan kan pakken.quote:
Behalve bij de eskimo'squote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:28 schreef Schakeltopia het volgende:
volgens steve gaat het in de USA straks ook flink los
Sadist.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Delft is present
dat ik blij was dat de laatste Chinees in zijn dorp failliet was gegaaan.
Je moet ergens beginnen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oudjes die voornamelijk thuis zitten zijn dus het grote overbevolkingsprobleem? Ok. Denk dat je beter de jonge consumerende bevolking aan kan pakken.
We zullen je nooit vergeten!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Delft is present
ook echt he, ik appte mijn vader nog lollig dat ik blij was dat de laatste Chinees in zijn dorp failliet was gegaaan. Nog geen 24 later in Delft.
het waren 14 mooie FOK!jaren. RIP aan de nabestaanden enzo.
COR / Het grote boodschappentopic #3quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:29 schreef vuurbrood het volgende:
Morgen ff rondje supermarkten, drogisterijen en Action doen kijken of de paniek nu echt heeft toegeslagen of dat het beperkt blijft tot handgel en toiletpapier hamsteren.
Nou, als je de berichten de laatste dagen hoorde is dat ook niet zo wonderlijke voorspelling. Allemaal mensen die niet gereisd hadden. M.a.w., die hebben het lokaal al ergens opgelopen, wat er op duidt dat er al een brandhaard(je) is.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:28 schreef Schakeltopia het volgende:
volgens steve gaat het in de USA straks ook flink los
Ze schijnt voor de TU Delft te werkenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:27 schreef hollandia02 het volgende:
Ook een leuke:
Waar is deze vrouw de afgelopen dagen geweest en met wie is zij in aanraking gekomen? 😱 Ik ben sinds donderdag heel erg ziek geworden en kom ook uit Delft..😥😭😰🤧🥴
Waarom niet terug naar atoombommen dan?quote:
Ga maar weer terug naar school aloaquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:29 schreef Yakari het volgende:
[..]
Ik niet.
Maar je geeft geen antwoord
man man man manquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
COR / Het grote boodschappentopic #3
Waar heb je het over?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:30 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ga maar weer terug naar school aloa
Multi purposequote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:31 schreef Protoplanet het volgende:
Wat is eigenlijk het idee achter toiletpapier hamsteren? Met zo'n pak doe je toch sowieso al enorm lang?
Ligt eraan met hoeveel mensen je samenwoont, en hoeveel laagjes je vouwt etc. etc.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:31 schreef Protoplanet het volgende:
Wat is eigenlijk het idee achter toiletpapier hamsteren? Met zo'n pak doe je toch sowieso al enorm lang?
Dit is veel 'schoner'quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom niet terug naar atoombommen dan?
Op fb werk ik bij Universal Studios, Special effectsquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:30 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ze schijnt voor de TU Delft te werken
Het is wel een belangrijk iets geloof ik. In gebieden waar een orkaan flink huisgehouden heeft heb je soms geen stromend (schoon) water meer. Je wilt niet ziek worden in zo'n situatie omdat mensen hun reet niet meer kunnen afvegen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:31 schreef Protoplanet het volgende:
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Delft is present
ook echt he, ik appte mijn vader nog lollig dat ik blij was dat de laatste Chinees in zijn dorp in Brabant failliet was gegaaan. Nog geen 24 later in Delft......
het waren 14 mooie FOK!jaren. RIP aan de nabestaanden enzo.
COR / Het grote boodschappentopic #3quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:31 schreef Protoplanet het volgende:
Die kosten veel geld.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oudjes die voornamelijk thuis zitten zijn dus het grote overbevolkingsprobleem? Ok. Denk dat je beter de jonge consumerende bevolking aan kan pakken.
Over een jaar of zo blijkt dat het virus ongeneeslijk is en zich in sluimertoestand in de 'herstelde' patiënten heeft schuil gehouden en dat je er steeds weer opnieuw ziek van wordt, en na een paar keer bezwijk je er wel aan. En als bijna iedereen dood is komen de elites tevoorschijn uit hun secured locations om te gaan genieten van een bijna weer maagdelijke aardbol.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Best een matige poging dan.
ik heb de afgelopen dagen bij de TU-wijk geslapen, zo ongeveer. Kutstudenten!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:30 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ze schijnt voor de TU Delft te werken
ja maar zijn geen probleem voor de aarde/de natuur. Het zijn vooral de reizende jonge mensen die zorgen voor de meeste druk op het milieu. Enfin, zinloze discussie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |