quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIERquote:
Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
Wat is er mis met een beetje ondernemerschap?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:06 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Triest dat je in deze tijden van schaarste in dat soort middelen alleen maar aan geld kan denken en hoe je een financieel voordeeltje eruit kan slaan ten nadele van je medemens. Ik had je met je grote bek en al de winkel uitgetrapt.
Ben nu maar eens een schilder, schrijnwerker of dergelijke die dit nodig heeft voor zijn job. Onrechtstreekse longpatiënten incoming.quote:Beste wodca,
Helaas kunnen we uw bestelling niet uitvoeren.
Momenteel hebben we geen maskers meer op voorraad.we hebben geen bevestigde deadline.
Als u voor een betaling met creditcard hebt gekozen , wordt het bedrag niet afgeschreven.
Wij rekenen op uw begrip.
Met vriendelijke groeten,
Het Seton-team.
Als je voor een andere betaling hebt gekozen heb je pech?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:13 schreef wodca het volgende:
Momenteel hebben we geen maskers meer op voorraad.we hebben geen bevestigde deadline.
Als je aanspreekbaar bent en geen beademing nodig hebt, dan kun je naar huis, denk ik. Zo zou men in andere gevallen trouwens ook redeneren. Ik vermoed wel dat hij thuisquarantaine opgelegd heeft gekregen. Dat zou althans wel moeten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:11 schreef Za het volgende:
[..]
Maar dat onzin, want de dag ervoor was hij nog "aanspreekbaar".
Ze willen heel graag luchtig doen, maar het een staat haaks op het ander.
Die heb ik wel eens gekocht bij de Action, 2 stuks 69 cent ofzo.quote:
Ja ik zeg net, je kan nog beter je handen wassen in single maltquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:15 schreef Tris het volgende:
[..]
Die heb ik wel eens gekocht bij de Action, 2 stuks 69 cent ofzo.
Dat was dan wel in veilige tijden.
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:13 schreef KingRadler het volgende:
Gaat lekker daar in de grensstreek je Zou er maar wonen.
Woekeren. Net zoals die sneue figuren die op bol die voor 35 euro een pompje handgel verkopenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:13 schreef Collide het volgende:
[..]
Wat is er mis met een beetje ondernemerschap?
Zo werkt vraag en aanbod, je bent niet verplicht het af te nemen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:16 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Woekeren. Net zoals die sneue figuren die op bol die voor 35 euro een pompje handgel verkopen![]()
Slaatjes proberen te slaan uit een wereldwijde beroerde situatie waar ook doden door zijn gevallen werkt op m'n allergie.
Ja, groot hek er omheen en tot onbewoonbaar gebied verklaren. En met aan onze kant: Ga terug, hier eindigt de mensheidquote:
Kan wel zijn, maar dat soort figuren weten heel goed waar ze mee bezig zijn en hebben geen fatsoen in hun flikker. Ik zie ze liever verdwijnen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:17 schreef Collide het volgende:
[..]
Zo werkt vraag en aanbod, je bent niet verplicht het af te nemen.
Daar hebben we voor 47 euro nog wel een middeltje voor.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:16 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Woekeren. Net zoals die sneue figuren die op bol die voor 35 euro een pompje handgel verkopen![]()
Slaatjes proberen te slaan uit een wereldwijde beroerde situatie waar ook doden door zijn gevallen werkt op m'n allergie.
Van het stoffelijk overschot van je buurman, of was dat zeep?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:19 schreef Tengano het volgende:
Als prepper maak je natuurlijk je eigen handgel
"Jammer , maar tegen allergieen werkt Paracetamol niet. Had ze anders, uit coulance, gratis een stripje naar je toegestuurd.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:16 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Alleen jammer dat dit virus ook HIV kenmerken heeft dan.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:19 schreef Tengano het volgende:
Als prepper maak je natuurlijk je eigen handgeil
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:20:28BREAKING: Ecuador reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar hebben we voor 47 euro nog wel een middeltje voor.
Zo draait de wereld al eeuwen hoor, ook zonder corona of andere spannende kwalen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:19 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar dat soort figuren weten heel goed waar ze mee bezig zijn en hebben geen fatsoen in hun flikker. Ik zie ze liever verdwijnen.
of een alcoholist.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:21 schreef Jojoke het volgende:
Ik zag gisteren iemand die 10 flessen spiritus kocht bij de Action. Waarschijnlijk vanwege de ethanol.
Preciesquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:21 schreef Jojoke het volgende:
Ik zag gisteren iemand die 10 flessen spiritus kocht bij de Action. Waarschijnlijk vanwege de ethanol.
twitter:rivm twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:21:17Ook enkele contacten van de Tilburgse patiënt testten positief voor COVID-19. Voor meer informatie: https://t.co/sahdK8RXdF#covid19 #covid #coronavirus #corona #virus https://t.co/8MGAcx5LGZ reageer retweet
Dat is zo en dit bewijst het nog maar een keer.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:21 schreef Tris het volgende:
[..]
Zo draait de wereld al eeuwen hoor, ook zonder corona of andere spannende kwalen.
Doordat de prijs zo snel oploopt gaan er meer mensen produceren (normaal gesproken) en dat zorgt weer voor voldoende aanbod. Als de prijs laag blijft en de vraagt toeneemt is er op een gegeven moment een blijvend tekort, is dat wat je wilt?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:19 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar dat soort figuren weten heel goed waar ze mee bezig zijn en hebben geen fatsoen in hun flikker. Ik zie ze liever verdwijnen.
twitter:omroepbrabant twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:21:53Vrouw en dochter van coronapatiënt in Loon op Zand ook besmet met virus https://t.co/eGLYAoR8py reageer retweet
Ecuador is er ook bij.twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:20:28BREAKING: Ecuador reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ze doen het ook erg goed in de bestrijding van roze olifanten, heb er nog geen een gezien op straat.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Lekker gehandeld RIVM. Slechts twee milde besmettingen erbij.
En die 1000 paniekerda op de telefoon juist gefilterd.
Lekker bezig.
Ook al een warmtekachetrje voor de kelder?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:23 schreef Maver24 het volgende:
Vriendin heeft nog een paar pakken pasta gehaald en saus. 😀
Denk jij dat we binnenkort misschien ook Fok! contributie moeten betalen?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:22 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik zou me helemaal niet druk maken over dat virus, maar wel over een economische recessie die er zonder twijfel aan gaat komen nu.
De economie van China ligt op z’n gat doordat ze zo heftig hebben gereageerd op dit virus.
Mensen verplichten thuis te blijven ipv naar hun werk te gaan heeft gevolgen, zeker als het voor weken is.
Dit gaan wij zeker ook voelen. Bij alles wat we aan producten kopen wordt daar gemaakt.
Doet wonderen voor de luchtkwaliteit al dit gedoequote:
Dat zeg ik.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:21 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:20:28BREAKING: Ecuador reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
@Tenganoquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:23 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ze doen het ook erg goed in de bestrijding van roze olifanten, heb er nog geen een gezien op straat.
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:23 schreef _I het volgende:
Ecuador is er ook bij.twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:20:28BREAKING: Ecuador reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Hallo, Tilburg ligt 10 km van de Belgische grens. Morgen een speciale Coronashow op VTM. Ze gaan toch niet hetzelfde doen als bij jullie?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:22 schreef Felixa het volgende:
twitter:rivm twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:21:17Ook enkele contacten van de Tilburgse patiënt testten positief voor COVID-19. Voor meer informatie: https://t.co/sahdK8RXdF#covid19 #covid #coronavirus #corona #virus https://t.co/8MGAcx5LGZ reageer retweet
ik denk dat nederland zo wel eens in de top 5 van landen gaat komen de komende dagen, gezien dichtbevolkt en carnaval enzo...quote:
Niks mis mee.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:28 schreef Collide het volgende:
Als we zo doorgaan dan zijn er 12 maart 2020 22.369.622 Nederlandse besmettingen.
Kennelijk, is dat zeker dat hij er alleen was?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:28 schreef Jane het volgende:
Maar die vrouw en dochter zijn dus door die man besmet en niet ook in Italie, want daar was hij alleen naartoe.
Maar hij was niet besmettelijk tijdens carnaval hoor...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:28 schreef Jane het volgende:
Maar die vrouw en dochter zijn dus zeker door die man besmet en niet ook in Italie, want daar was hij alleen naartoe.
heeft hij 1 dochter?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:29 schreef Jane het volgende:
Ik denk dat de gemeente Best haar uitspraken moet heroverwegen en de dochter toch maar even niet op haar werk moet laten komen.
Familielid van coronapatiënt werkt in gemeentehuis Best: 'Geen enkel risico op besmetting'
En hebben zij ook klachten of is het uit de test gekomen die gedaan is omdat ze dichtbij hem staan.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:29 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Kennelijk, is dat zeker dat hij er alleen was?
Want dan kunnen we er van uit gaan dat hij een heel spoor heeft
Volgens de berichten van de week was hij er met anderen uit Loon op Zand naar toe.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:29 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Kennelijk, is dat zeker dat hij er alleen was?
Want dan kunnen we er van uit gaan dat hij een heel spoor heeft
Iedereen weet toch dat je besmettingsmodus pas intreedt als je de ziekenhuisdeur voorbij wandelt!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:29 schreef TheRacingElf het volgende:
Maar hij was niet besmettelijk tijdens carnaval hoor...
-RIVM
Niet echt annemelijkquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dus... die man is woensdagmiddag naar het ziekenhuis gegaan met de eerste klachten, dan heeft hij dus woensdagochtend zijn vrouw en kind besmet? Want zonder symptomen niet besmettelijk (volgens RIVM) en dinsdag zou hij toch nog carnaval hebben gevierd?
Goed punt, geen idee.quote:
Nou ja, nu is het wel zo, dat je in de regel meer intiem contact hent met je naasten dan met de tankstationbediende... maar okquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:30 schreef Tris het volgende:
[..]
En hebben zij ook klachten of is het uit de test gekomen die gedaan is omdat ze dichtbij hem staan.
Want zonder klachten zouden zij dus geen gevaar moeten vormen?
Ik snap wat je bedoelt maar mijn vraag is serieus. Volgens RIVM is besmetting alleen mogelijk wanneer je klachten hebt. Dan zouden de dochter en vrouw dus geen risico vormen, uitgaande van wat het RIVM zegt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:32 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nou ja, nu is het wel zo, dat je in de regel meer intiem contact hent met je naasten dan met de tankstationbediende... maar ok
Dat dus.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:33 schreef trein2000 het volgende:
Maar zonder symptomen ben je niet besmettelijk hoor.
Ik neem aan dat hoesten al genoeg is om te besmetten dus symptomenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:33 schreef trein2000 het volgende:
Maar zonder symptomen ben je niet besmettelijk hoor.
Op zich zijn Seoul, Tokyo en Bangkok ook best wel dichtbevolkt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:26 schreef Minimunt het volgende:
[..]
ik denk dat nederland zo wel eens in de top 5 van landen gaat komen de komende dagen, gezien dichtbevolkt en carnaval enzo...
quote:
https://www.bd.nl/tilburg(...)niet-zeker~ad89a7a2/quote:Dat melden verschillende bronnen afzonderlijk van elkaar aan het Brabants Dagblad. Of de 56-jarige ook in Tilburg feestvierde, is niet met zekerheid te zeggen. Zijn volwassen kinderen vierden wel carnaval in Tilburg.
Het RIVM en het CDC, de who... ze zeggen allemaal wat anders, dat iis vervelend en onverwachtquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:33 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt maar mijn vraag is serieus. Volgens RIVM is besmetting alleen mogelijk wanneer je klachten hebt. Dan zouden de dochter en vrouw dus geen risico vormen, uitgaande van wat het RIVM zegt.
Het einde waarvan?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:34 schreef Durmada het volgende:
Nu al 6 bevestigde gevallen in Nederland. Een verdriedubbeling, dit is het begin van het einde.
Ik lees nog nergens dat ze nu wel in quarantaine zitten, of mag ik aannemen dat dat wel de standaardmaatregel is?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:34 schreef Jojoke het volgende:
Ik vond het al wat optimistisch van de GGD om de gezinsleden gewoon rond te laten huppelen. De gezinsleden hebben gewoon grote kans dat ze het ook hebben opgelopen.
Waaruit blijkt dat dan?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:35 schreef Oerbeer het volgende:
Waarom stelt het RIVM die gedachtengang niet bij? Uit alles blijkt dat men wel gewoon besmettelijk is tijdens de incubatietijd. Heel raar.
Eindelijkquote:GGD Hart van Brabant benaderde gisteren contacten van de patiënt. Omdat sommige van deze contacten klachten hadden die kunnen duiden op COVID-19 werden zij getest op aanwezigheid van SARS-CoV-2, het virus dat het nieuwe coronavirus kan veroorzaken.
Ik vrees dat het om de simpele reden is dat ze niet de capaciteit hebben om zoveel mensen te checken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:35 schreef Oerbeer het volgende:
Waarom stelt het RIVM die gedachtengang niet bij? Uit alles blijkt dat men wel gewoon besmettelijk is tijdens de incubatietijd. Heel raar.
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:35 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik lees nog nergens dat ze nu wel in quarantaine zitten, of mag ik aannemen dat dat wel de standaardmaatregel is?
https://www.bd.nl/loon-op(...)ook-besmet~a5ce04d5/quote:Zij zijn thuis geïsoleerd en blijven daar in quarantaine, net als bij de besmette vrouw in Amsterdam/Diemen. Voor beide gezinsleden wordt nu door de GGD een groot contactenonderzoek uitgevoerd, zodat iedereen die met hen in contact is geweest achterhaald kan worden.
Burgemeester Hanne van Aart van Loon op Zand laat desgevraagd weten dat zij geen nadere maatregelen gaat treffen, zoals het afgelasten van evenementen of het sluiten van gebouwen. ,,Dat is niet nodig. Het staat organisaties eventueel wel vrij om iets te doen, maar dat is hun eigen verantwoordelijkheid.”
Precies, daar komt ook een groot deel van de onrust vandaan volgens mij.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het RIVM en het CDC, de who... ze zeggen allemaal wat anders, dat iis vervelend en onverwacht
Jaquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:34 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hoesten al genoeg is om te besmetten dus symptomen
wie/welk kanaal?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:37 schreef weetjewel5 het volgende:
ik neem die engelse dude van youtube serieuzer dan het RIVM. Het RIVM heeft er belang bij om geen paniek te zaaien, Dr. Campbell kan gewoon eerlijk zijn.
Hij was aldoor aanspreekbaar. Waarom weten ze dan nog steeds niet waar hij allemaal carnaval heeft gevierd?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:34 schreef NedKelly het volgende:
[..]
[..]
https://www.bd.nl/tilburg(...)niet-zeker~ad89a7a2/
Brabanders zijn vaak moeilijk te verstaan.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:40 schreef maily het volgende:
[..]
Hij was aldoor aanspreekbaar. Waarom weten ze dan nog steeds niet waar hij allemaal carnaval heeft gevierd?
Deze video legt het uit:quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:39 schreef ZwangerPetro het volgende:
Vraag van een leek: hoe werkt zo’n test en hoe kan het dat er wereldwijd al honderdduizenden van die testen beschikbaar zijn? Is dat zo makkelijk te ontwikkelen?
Ik ben zelf ook een leek, maar voor zover ik begrepen heb is er geen tekort aan testkits en zijn ze - iig voor rijkere landen - ook betaalbaar (5 dollar).quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:39 schreef ZwangerPetro het volgende:
Vraag van een leek: hoe werkt zo’n test en hoe kan het dat er wereldwijd al honderdduizenden van die testen beschikbaar zijn? Is dat zo makkelijk te ontwikkelen?
Misschien nog dronken?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:40 schreef maily het volgende:
[..]
Hij was aldoor aanspreekbaar. Waarom weten ze dan nog steeds niet waar hij allemaal carnaval heeft gevierd?
Wanneer een arts kiest voor de term "aanspreekbaar" gaat de patiënt niet de volgende dag naar huis. IMOquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:14 schreef Jane het volgende:
Als je aanspreekbaar bent en geen beademing nodig hebt, dan kun je naar huis, denk ik. Zo zou men in andere gevallen trouwens ook redeneren. Ik vermoed wel dat hij thuisquarantaine opgelegd heeft gekregen. Dat zou althans wel moeten.
Paniek kan nu pas echt beginnenquote:
Ik las dat ze in de VS heel duur zijn, 2000/3000 dollar voor een test? Ook omdat veel mensen daar geen gezondheidsverzekering hebbenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:41 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook een leek, maar voor zover ik begrepen heb is er geen tekort aan testkits en zijn ze - iig voor rijkere landen - ook betaalbaar (5 dollar).
In Zuid-Korea testen ze veel meer mensen dan hier, ook preventief.
als je thuis wilt blijven voor je werk moet je je dan ziek melden of vrij nemen?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:42 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Paniek kan nu pas echt beginnennadat die contacten positief hebben getest. Die contacten hebben het weer overgedragen naar andere mensen en die ook en die ook
jep over 2-3 weken gaat het genieten worden
Wanneer je hoest vanwege het coronavirus is het geen incubatietijd meer, aangezien dat een symptoon is. Waneer je geen last hebt van hoesten, niezen of koorts, kun je anderen ook niet besmetten aangezien het virus zich verspreidt via luchtdruppels.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:35 schreef Oerbeer het volgende:
Omdat NL gewoon niet genoeg tests heeft. Minister Bruins toetert trots dat ze 60 tests + 29 lopende hebben. Dat is maar een miniem aantal, duizenden tests hebben ze hier niet gekocht, mss omdat ze dachten "niet nodig"?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:42 schreef TheVulture het volgende:
Waarom zetten we alle mensen van wie je weet dat ze in direct contact zijn geweest met de dragers überhaupt al niet meteen in quarantaine? Hebben die partners en kinderen ook na de diagnose van de dragers nog vrij rond kunnen lopen? Dat zou wel heel naïef zijn
Thanks, interessante video.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:41 schreef zipcon het volgende:
[..]
Deze video legt het uit:
Productie van de tests was al eind januari opgestart en begin februari opgeschaald, toen iedereen hier nog lag te maffen... De sequentie was begin januari bekend, noodzakelijk om de test te maken.
als je gezond bent om te lopen dan gewoon werkenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:43 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
als je thuis wilt blijven voor je werk moet je je dan ziek melden of vrij nemen?
Ja, dat vraag ik me ook af, maar volgens sommigen hier zou dat een belachelijk strenge maatregel zijn. Ik vind het persoonlijk meevallen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:42 schreef TheVulture het volgende:
Waarom zetten we alle mensen van wie je weet dat ze in direct contact zijn geweest met de dragers überhaupt al niet meteen in quarantaine? Hebben die partners en kinderen ook na de diagnose van de dragers nog vrij rond kunnen lopen? Dat zou wel heel naïef zijn
voorkomen is beter dan genezen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:44 schreef KingRoland het volgende:
[..]
als je gezond bent om te lopen dan gewoon werken
Ok die man heeft dus op woensdag zijn familie besmet (want op dinsdag nog geen verschijnselen zeiden ze eerder) en die testen 3 dagen later al positief?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:41 schreef hollandia02 het volgende:
16:40
De GGD brengt nu in kaart met wie de vrouw en dochter contact hebben gehad. Burgemeester Hanne van Aart van Loon op Zand: ,,We onderhouden goed contact met de gezinsleden en leven met hen mee. Het is erg vervelend wat de betrokkenen meemaken en de zorgen die dit met zich meebrengt. We roepen op om de privacy van het gezin te blijven respecteren."
De 56-jarige man werd woensdag in het ziekenhuis opgenomen. Donderdag werd bekendgemaakt dat hij het eerste geval van besmetting is in ons land. Afgelopen week heeft hij in Tilburg carnaval gevierd. Volgens de Tilburgse burgemeester Theo Weterings was de man niet besmettelijk toen hij carnaval vierde en maakt hij het goed. De autoriteiten geven aan dat er geen reden is voor extra maatregelen.
Dat is toch logisch. Eerst even de patiënt mededelen. Die kan dan even de familie informeren, of wat vrienden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:44 schreef Maver24 het volgende:
Wel apart dat het bericht nu naar buiten komt terwijl ze het vanochtend al wisten
Misschien denken ze dat het minder onrust teweeg brengt als ze elk paar uur een paar gevallen bekendmaken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:44 schreef Maver24 het volgende:
Wel apart dat het bericht nu naar buiten komt terwijl ze het vanochtend al wisten
Nou, als je in een kroeg met harde muziek bent, en je probeert te communiceren, dan vliegen de druppels je ook om de oren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:43 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Wanneer je hoest vanwege het coronavirus is het geen incubatietijd meer, aangezien dat een symptoon is. Waneer je geen last hebt van hoesten, niezen of koorts, kun je anderen ook niet besmetten aangezien het virus zich verspreidt via luchtdruppels.
Ik snap niet waarom iedereen zo loopt te bitchen op het RIVM. Het was onvermijdelijk om een uitbraak te voorkomen, omdat je simpelweg niet een land in quarantaine kan doen. Juist de conservatieve opstelling van het RIVM is de enige correcte houding om geen chaos te veroorzaken.
waarom zou dat niet kunnen?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:45 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ok die man heeft dus op woensdag zijn familie besmet (want op dinsdag nog geen verschijnselen zeiden ze eerder) en die testen 3 dagen later al positief?
Zo werkt dat hier niet op FOK!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is toch logisch. Eerst even de patiënt mededelen. Die kan dan even de familie informeren, of wat vrienden.
Beetje lullig als ze het via de media horen lijkt me.
Ik ook, we liepen al achter de feiten aan maar nu helemaalquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me ook af, maar volgens sommigen hier zou dat een belachelijk strenge maatregel zijn. Ik vind het persoonlijk meevallen.
quote:Zijn er al mensen in Nederland getest op het nieuwe coronavirus (COVID-19)?
Ja, er zijn al enkele tientallen mensen getest op het nieuwe coronavirus. Bij 6 van hen was de test positief. Dat betekent dat zij besmet zijn met het virus.
Omdat ze het toch steeds hadden over een incubatietijd van 6-8 dagen? Of heb ik dat nou verkeerd onthouden?quote:
Mijn punt is dat je het virus pas kan verspreiden wanneer het in je luchtwegen heeft gevestigd. Je zal dan ook de symptonen die ik noemde vertonen waarmee je het kan verspreiden. Wanneer je het hebt opgelopen maar nog niet in de luchtwegen zit (de incubatietijd), kun je het virus niet verspreiden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:46 schreef mootie het volgende:
[..]
Nou, als je in een kroeg met harde muziek bent, en je probeert te communiceren, dan vliegen de druppels je ook om de oren.
Of uit elkaars glas drinkt? Even zoenen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:46 schreef mootie het volgende:
[..]
Nou, als je in een kroeg met harde muziek bent, en je probeert te communiceren, dan vliegen de druppels je ook om de oren.
Wow... ben benieuwd hoe bedrijven en ondernemers die het regelmatig gebruiken dat gaan doen nuquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:48 schreef Tyr80 het volgende:
Krijg net mail van 1 van de mondkapwebshops, dat ze de rest pas eind september kunnen leveren.
Precies. In dat stadium zou je al iets kunnen verspreiden naar mijn idee.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:46 schreef mootie het volgende:
[..]
Khamenei zou ook ziek zijn, dus, ja, inderdaad...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Nu de paus ook is geveld kunnen we wel stellen dat god ons verlaten heeft
Denk dat het je vakantie-dagen gaat kosten. Stel dat iedereen uit voorzorg nu thuis gaat blijven.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
voorkomen is beter dan genezen.
Daar ligt de mediaan, maar zoals met alles kent het een natuurlijke verdeling... sommige na 3 dagen sommigen kennelijk na 24 dagenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:48 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Omdat ze het toch steeds hadden over een incubatietijd van 6-8 dagen? Of heb ik dat nou verkeerd onthouden?
Het komt overeen met een normale griep:quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:48 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Omdat ze het toch steeds hadden over een incubatietijd van 6-8 dagen? Of heb ik dat nou verkeerd onthouden?
Ja, ok, zo gaat het in de vermiste-meisjes-topics ook. Daar geldt ook een morele meldplicht van de instanties omdat de fokkers zo betrokken zijnquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:47 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Zo werkt dat hier niet op FOK!
Hier willen wij het nog weten voordat de patiënt het weet.
Zo niet kunnen we kankeren op het RIVM!!
Dus 12 uur na infectie ben je niet besmettelijk? Hoe kom je aan deze zekerheid?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:49 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Mijn punt is dat je het virus pas kan verspreiden wanneer het in je luchtwegen heeft gevestigd. Je zal dan ook de symptonen die ik noemde vertonen waarmee je het kan verspreiden. Wanneer je het hebt opgelopen maar nog niet in de luchtwegen zit (de incubatietijd), kun je het virus niet verspreiden.
Is die automatisch updatend?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:50 schreef Collide het volgende:
Heatmap van Nederland:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:48 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik wist het ook niet hoorquote:Coronavirus Incubation Period:
Last updated: February 23, 2:00 GMT
2 - 14 days
Dan zijn we al allemaal dood,quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:48 schreef Tyr80 het volgende:
Krijg net mail van 1 van de mondkapwebshops, dat ze de rest pas eind september kunnen leveren.
Het virus bevindt zich niet per se in het speeksel, maar in de longen, waardoor kuchen en niezen de voornaamste manieren van transport zijn. Alsnog zou ik het niet aanraden om te zoenen met een corona patientquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:49 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Of uit elkaars glas drinkt? Even zoenen.
Ik denk dan maar aan pfeiffer / koortslip overdracht. Weet niet of dat hier ook zo zou werken zonder hoesten terwijl je wel het virus bij je hebt.
Nog niet dan heb ik meerdere mensen nodig die het willen bijhouden, zonder dat er onjuiste data inkomt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Is die automatisch updatend?
Het Vaticaan gaat eraanquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Nu de paus ook is geveld kunnen we wel stellen dat god ons verlaten heeft
Ah ok... ik dacht dat het zo'n deel van die arcgis map wasquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:53 schreef Collide het volgende:
[..]
Nog niet dan heb ik meerdere mensen nodig die het willen bijhouden, zonder dat er onjuiste data inkomt.
Zolang het virus zich niet heeft gevestigd in de longen kun je het niet verspreiden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:51 schreef _I het volgende:
[..]
Dus 12 uur na infectie ben je niet besmettelijk? Hoe kom je aan deze zekerheid?
Ligt er aan wat voor werk je doet. Ik ben sound editor en kan ook thuis werken als het moet. Soms moet dat zelfs als alle studio’s op het werk vol zitten. Maandag en dinsdag kan ik bijvoorbeeld ook sowieso thuis werken, wat ik wel fijn vind. Hoef ik niet naar Amsterdamquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:50 schreef Stance het volgende:
[..]
Denk dat het je vakantie-dagen gaat kosten. Stel dat iedereen uit voorzorg nu thuis gaat blijven.
Echt waar? Dat zou mooi zijn zeg. Die was al ziek, in z,n hoofd, maar nu ook Corona?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:50 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Khamenei zou ook ziek zijn, dus, ja, inderdaad...
Blijkbaar zijn er al grapjassen die zeggen dat een persbericht van Vaticaan Franciscus en 2 adviseurs COVID-19 hebben, het helpt natuurlijk niet dat het echte Vaticaan zo mistig is.quote:
Niemand zegt ook dat de rest ziek is geworden van de vader. Ze kunnen ook allemaal in Italie besmet zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:50 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Daar ligt de mediaan, maar zoals met alles kent het een natuurlijke verdeling... sommige na 3 dagen sommigen kennelijk na 24 dagen
Nee ik keek net, daarom mijn vraag... anders kon hij in de OP namelijkquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:55 schreef Collide het volgende:
[..]
Die zijn er nog niet op landelijk niveau.
Ik had in eerste instantie begrepen dat de man voor werk in Italie naar een beurs was geweest (en dus alleen was), maar op zich zou hij zijn gezin meegenomen kunnen hebben natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:54 schreef _I het volgende:
[..]
Niemand zegt ook dat de rest ziek is geworden van de vader. Ze kunnen ook allemaal in Italie besmet zijn.
Thuiswerken zit er voor mij niet in. Het werk draait 24 uur per dag door, 365 dagen per jaar.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:54 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor werk je doet. Ik ben sound editor en kan ook thuis werken als het moet. Soms moet dat zelfs als alle studio’s op het werk vol zitten. Maandag en dinsdag kan ik bijvoorbeeld ook sowieso thuis werken, wat ik wel fijn vind. Hoef ik niet naar Amsterdam
Maar anderen kunnen niet thuis werken. Snap dat de overweging om wel/niet te werken voor hen lastig kan gaan worden
https://www.nu.nl/coronav(...)etting-niet-uit.htmlquote:"Als ze niet hoesten, kortademig zijn of koorts hebben, dan hoeven ze zich geen zorgen te maken", zegt GGD-arts Ariene Rietveld. "Ook niet over of ze anderen besmetten."
Dat zou nog wel eens meer kunnen zijn, er heerst ook nog een 'gewone' griepquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Thuiswerken zit er voor mij niet in. Het werk draait 24 uur per dag door, 365 dagen per jaar.
Worden wel een hoop extra dienstjes als inderdaad 30% ziek wordt.
Ik heb een ‘gewoon’ griepje.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:58 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat zou nog wel eens meer kunnen zijn, er heerst ook nog een 'gewone' griep
Kudo’s!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Zolang het virus zich niet heeft gevestigd in de longen kun je het niet verspreiden.
Ik heb een universitaire master in een (sterk) gerelateerd veld aan microbiologie.
Ze hebben het nooit over zn gezin gehad. Maar had zelf ook eerst de aanname gedaan dat hij alleen zou zijn geweest.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:57 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik had in eerste instantie begrepen dat de man voor werk in Italie naar een beurs was geweest (en dus alleen was), maar op zich zou hij zijn gezin meegenomen kunnen hebben natuurlijk.
Dus dochter en vrouw zijn in italie besmet geraakt?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Zolang het virus zich niet heeft gevestigd in de longen kun je het niet verspreiden.
Ik heb een universitaire master in een (sterk) gerelateerd veld aan microbiologie.
Ok, goed verhaal. Thanks for sharing.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:03 schreef kilon het volgende:
Hmm, ik ging net naar mijn vaste kapper. Iraanse mensen, heel aardig, goed en goedkoop. Maar het blijkt dicht te zijn wegens ziekte.
Dus nu maar hopen voor hen dat het gewoon een gebroken been of zo is, en voor mij dat dinsdag nog geen lockdown is, want ik moet nu naar een andere kapper en vanavond, morgen en maandag gaat echt niet lukken.
6 patienten en de lokale GGD's hebben het nu al heel druk. Dat geeft vertrouwen.quote:'Lokale GGD-locaties hebben het heel druk'
In totaal zijn nu zes mensen in Nederland besmet met het coronavirus. Dat het gaat om gezinsleden van de twee eerste patiënten - uit Loon op Zand en Diemen - ligt volgens Jaap van Dissel van het RIVM in de lijn der verwachtingen. "Wel hebben we ook breder gekeken dan alleen het gezinsleven. Er waren een aantal contacten met klachten, maar die testten allemaal negatief." Ook enkele andere gezinsleden bleken niet besmet.
Het contactonderzoek wordt nu weer uitgebreid, vertelt Van Dissel. "De contacten van de nieuwe besmettingen moeten ook weer onderzocht worden. De lokale GGD-locaties hebben het heel erg druk."
Van Dissel legt uit wat zij moeten doen: "Identificeer degene met de infectie, isoleer hem, ga na met wie hij contact heeft en ga bij die contacten na of ze wel of niet ziek zijn." Contacten met klachten worden direct getest, mensen zonder klachten worden gemonitord gedurende de periode dat ze ziek kunnen worden. "Dat is de klassieke aanpak die we ook bij andere infecties volgen, heel effectief en erop gericht om het virus de kop in te drukken."
Volgens Van Dissel kunnen we de komende tijd meer besmettingen verwachten. "We realiseren ons dat we heel veel contacten met Noord-Italië hebben en dat daar de situatie blijkbaar niet onder controle is."
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me ook af, maar volgens sommigen hier zou dat een belachelijk strenge maatregel zijn. Ik vind het persoonlijk meevallen.
Nou wel heel fijn dat je bij een andere kapper terecht kunt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:03 schreef kilon het volgende:
Hmm, ik ging net naar mijn vaste kapper. Iraanse mensen, heel aardig, goed en goedkoop. Maar het blijkt dicht te zijn wegens ziekte.
Dus nu maar hopen voor hen dat het gewoon een gebroken been of zo is, en voor mij dat dinsdag nog geen lockdown is, want ik moet nu naar een andere kapper en vanavond, morgen en maandag gaat echt niet lukken.
Ja maar dan zit je haar toch anders... dit is wel echt even een dingetje hoor... jemigquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou wel heel fijn dat je bij een andere kapper terecht kunt.
Ik neem aan dat ze die contacten die negatief getest hebben, maar wel met klachten kampen, nog eens gaan testen? Of nou ja, dat zou je logischerwijze aannemen, maar met het RIVM doe ik dat toch maar niet.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:05 schreef Jane het volgende:
NOS:
[..]
6 patienten en de lokale GGD's hebben het nu al heel druk. Dat geeft vertrouwen.
Fijn ook dat hij in de laatste alinea Italie nog een een veeg uit de pan geeft. De Italianen hebben het niet onder controle!!! Nee, wij wel dan.
Ja, we lopen wel tegen vreselijke problemen aan hier. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:07 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja maar dan zit je haar toch anders... dit is wel echt even een dingetje hoor... jemig
Hey, het scheelt toch al gauw 5 tot 10 euro. Dan kan ik minder pakken rijst kopen voor de komende jaren in lockdown!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:07 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja maar dan zit je haar toch anders... dit is wel echt even een dingetje hoor... jemig
Als je toch in lockdown gaat hoef je ook niet naar de kapper. Denk eens aan hoeveel geld dat bespaart!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:08 schreef kilon het volgende:
[..]
Hey, het scheelt toch al gauw 5 tot 10 euro. Dan kan ik minder pakken rijst kopen voor de komende jaren in lockdown!
Ik denk zomaar dat over de hele communicatie van het RIVM het laatste woord nog niet is gevallen, politiek gezien. Het is afwachten hoe de epidemie zich ontwikkelt, en wat de gevolgen zijn....quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze die contacten die negatief getest hebben, maar wel met klachten kampen, nog eens gaan testen? Of nou ja, dat zou je logischerwijze aannemen, maar met het RIVM doe ik dat toch maar niet.
Dit hakt er echt in manquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, we lopen wel tegen vreselijke problemen aan hier. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn.
Het WHO met name, daar kunnen we beter naar kijken dan het CDC, dat ook slechts een nationaal instituut is zoals het RIVM.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:09 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik denk zomaar dat over de hele communicatie van het RIVM het laatste woord nog niet is gevallen, politiek gezien. Het is afwachten hoe de epidemie zich ontwikkelt, en wat de gevolgen zijn....
De tegenspraak met het CDC was zeker gisteren, maar is ook nu nog steeds, merkwaardig
Het CDC communiceerde in ieder geval duidelijker dat het echt een crisis was en dat er echt voorbereidingen getroffen moesten worden, nu hebben wij ook geen uitgestrekte plains met her en der een dorp uiteraard, maar tochquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het WHO met name, daar kunnen we beter naar kijken dan het CDC, dat ook slechts een nationaal instituut is zoals het RIVM.
Italianen maken overal een zootje vanquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:05 schreef Jane het volgende:
NOS:
[..]
6 patienten en de lokale GGD's hebben het nu al heel druk. Dat geeft vertrouwen.
Fijn ook dat hij in de laatste alinea Italie nog een een veeg uit de pan geeft. De Italianen hebben het niet onder controle!!! Nee, wij wel dan.
welke paniek?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:13 schreef KingRadler het volgende:
Coronapaniek in Nederland is veroorzaakt door slechte communicatie van RIVM, en Bruins/Rutte die je nauwelijks hoort.
Rutte geeft later dit weekend vast een persconferentie vanuit zijn noodbunker.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:13 schreef KingRadler het volgende:
Coronapaniek in Nederland is veroorzaakt door slechte communicatie van RIVM, en Bruins/Rutte die je nauwelijks hoort.
Ja ookquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:14 schreef mschol het volgende:
[..]
welke paniek?
die media-gemaakte paniek?
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:14 schreef hollandia02 het volgende:
17:12
De besmettingen in Loon op Zand hebben geen verband met die in Amsterdam. Een vrouw uit de hoofdstad, en later haar partner en jongste kind, testten positief op het coronavirus. Zij hoeven niet naar het ziekenhuis en blijven nog twee weken in thuisisolatie. De twee andere kinderen uit het gezin zijn niet besmet. Zij zijn ondergebracht bij andere familieleden.
De kans dat die familieleden besmet raken: onder of boven de 50%?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:14 schreef hollandia02 het volgende:
De besmettingen in Loon op Zand hebben geen verband met die in Amsterdam. Een vrouw uit de hoofdstad, en later haar partner en jongste kind, testten positief op het coronavirus. Zij hoeven niet naar het ziekenhuis en blijven nog twee weken in thuisisolatie. De twee andere kinderen uit het gezin zijn niet besmet. Zij zijn ondergebracht bij andere familieleden.
Ik hoop echt dat ze die 2 andere kinderen toch nog een keertje gaan checken. Gewoon voor de zekerheid. Eventueel wil ik wel bijdragen aan de 10 euro die het kost.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:14 schreef hollandia02 het volgende:
Gezellig toch. Maakt het nog een beetje om te genieten al die virusellende.quote:
En tot die tijd dié familie ook even in thuisisolatie houden graag.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat ze die 2 andere kinderen toch nog een keertje gaan checken. Gewoon voor de zekerheid. Eventueel wil ik wel bijdragen aan de 10 euro die het kost.
Hopelijk zijn die twee kinderen echt niet besmet... maar sowieso rot voor hen dat ze nu twee weken niet bij hun ouders kunnen zijnquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:14 schreef hollandia02 het volgende:
Wel Loon op Zand ipv Tilburg zeggen maar niet Diemen.![]()
Die quote bevat zo ver ik weet geen fouten. In het ergste geval veroorzaakt het coronavirus pneumonia oftewel longontsteking, wat fataal kan zijn in mensen met een verzwakt immuumsysteem omdat witte bloedcellen zoals macrofagen en natural killer cells geinfecteerde cellen niet (goed genoeg) kunnen vernietigen. De reden waarom vooral hoesten en niezen kwalijk zijn voor verspreiding, is omdat het virus in het slijm in de longen en luchtwegen zit en daardoor verspreid kunnen worden. Wanneer je dus nog niet hoest of niest (vanwege een infectie) kun je het virus niet verspreiden. Dit is exact de reden waarom er nu veel voorlichting is over hoe je op de correcte manier hoest (in je elleboog, niet in je handen).quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:04 schreef Fer_de_Lance het volgende:
@:Man-Bear-Pig
Hoe betrouwbaar is de post die ik hier maak:
COR / Het is maar een griep
National Geographic is voor mij ongeveer het maximale wat ik kan bevatten op dit soort vlakken
Ik heb het gepost, maar ergens hoop of vrees ik dat het fakenews is....
Als deze niet in Italie zijn geweest kan dat natuurlijk niet. Het is eerder aannemelijk dat de man thuis heeft gehoest en daarna contact heeft opgenomen met de huisarts / GGD. Ik weet de details niet, dus daar kan ik geen uitgebreid antwoord op geven.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:03 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dus dochter en vrouw zijn in italie besmet geraakt?
Die ene kan gelukkig wel gewoon naar school.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:18 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Hopelijk zijn die twee kinderen echt niet besmet... maar sowieso rot voor hen dat ze nu twee weken niet bij hun ouders kunnen zijn
Gewoon kortenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:19 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Ik wil een dekkingsgraad van minimaal 70 procent, dan kunnen de pensioenen weer een beetje spekken.
Kan de pensioenleeftijd weer terug van 85 naar 65.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:19 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Ik wil een dekkingsgraad van minimaal 70 procent, dan kunnen de pensioenen weer een beetje spekken.
Dat is veel te stellig. (niet vreemd voor iemand die het woord immuunsysteem niet kan spellen)quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Wanneer je jong bent (<40) en niet onder een risico-groep valt, zal je imuumsysteem sterk genoeg zijn om het virus te kunnen vernietigen. Je zult een (erge) griep krijgen, maar je hoeft verder geen zorgen te maken om je eigen gezondheid.
Het virus verspreid zich exclusief via luchtdruppels, dus als je nog geen symptomen vertoont kun je het niet verspreiden (dit heet de incubatietijd). Het virus bevind zich in deze fase in de bloedstroom totdat het zich genoeg genesteld heeft in de luchtwegen. Dit zijn voornamelijk de longen en de keel. Je neus maakt zelf slijm aan om zoveel mogelijk indringers te voorkomen, dus een virus in je neus maakt geen schijn van kans om zich te nestelen / verspreiden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:01 schreef _I het volgende:
[..]
Kudo’s!
Maar dat zegt me niets.
Kan het niet in de keel of neus nestelen? En het ging er niet om of het in de longen gevestigd was, maar of je besmettelijk kan zijn voor je zelf symptomen vertoont.
Oh nee, toch maar niet naar school (via de NOS):quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Die ene kan gelukkig wel gewoon naar school.
(die ene waarvan de school niet preventief dicht is gegaan omdat de moeder daar niet geweest was)
Misschien wel veel verder dan 65.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:21 schreef Perrin het volgende:
Kan de pensioenleeftijd weer terug van 85 naar 65.
Een nieuwe wereld wacht op ons!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:22 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Misschien wel veel verder dan 65.
En wat dacht je van de files?
En de wachtlijsten in de zorg?
Dat topsport gezond is, is een discutabele stellingquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:21 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Dat is veel te stellig. (niet vreemd voor iemand die het woord immuunsysteem niet kan spellen)
Ik beperk me tot 1 voorbeeld: In Iran is een 22 jarige voetballer uit het nationale vrouwenelftal overleden aan het Coronavirus. Kan het jonger en gezonder? Try again.
Hoe weet jij nou of diegene gezond is of niet.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:21 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Dat is veel te stellig. (niet vreemd voor iemand die het woord immuunsysteem niet kan spellen)
Ik beperk me tot 1 voorbeeld: In Iran is een 22 jarige voetballer uit het nationale vrouwenelftal overleden aan het Coronavirus. Kan het jonger en gezonder? Try again.
Als je mijn eerdere berichten had gelezen had ik daar een uitleg van gegevenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:21 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Die knaker van de GGD gaf van de week op tv nog aan dat ze met 12 mensen werken die dat contactonderzoek doen en dat ze heel eenvoudig kunnen en zullen opschalen en dat het allemaal geen enkel probleem is.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:05 schreef Jane het volgende:
Hou deze posts maar even bij tot we meer weten. Nog geen bewijs dat dit zo ernstig is.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, we lopen wel tegen vreselijke problemen aan hier. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn.
Dat gaat nog minstens verduizendvoudigen..quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Die knaker van de GGD gaf van de week op tv nog aan dat ze met 12 mensen werken die dat contactonderzoek doen en dat ze heel eenvoudig kunnen en zullen opschalen en dat het allemaal geen enkel probleem is.
Waarom melden ze nu dan, bij slechts 6(!!!) gevallen al dat ze het heel erg druk hebben? Wat is deze??
Symptonen, really?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:22 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Het virus verspreid zich exclusief via luchtdruppels, dus als je nog geen symptonen vertoont kun je het niet verspreiden (dit heet de incubatietijd). Het virus bevind zich in deze fase in de bloedstroom totdat het zich genoeg genesteld heeft in de luchtwegen. Dit zijn voornamelijk de longen en de keel. Je neus maakt zelf slijm aan om zoveel mogelijk indringers te voorkomen, dus een virus in je neus maakt geen schijn van kans om zich te nestelen / verspreiden.
Op een gegeven moment is contactonderzoek natuurlijk nauwelijks meer zinvol.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat gaat nog minstens verduizendvoudigen..
Je geeft nu een voorbeeld van bias, namelijk N = 1. Je vergeet echter dat de voornaamste groep mensen die eraan overlijden ouder dan 50 jaar zijn. Iedereen kan overlijden aan een virus, maar de kans dat jij of ik eraan overlijden is minimaal.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:21 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Klopt, alleen werkbaar in de allereerste weken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:26 schreef Jane het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is contactonderzoek natuurlijk nauwelijks meer zinvol.
Deskundigenjargon.quote:
stam+tquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:22 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Het virus verspreid zich exclusief via luchtdruppels, dus als je nog geen symptonen vertoont kun je het niet verspreiden (dit heet de incubatietijd). Het virus bevind zich in deze fase in de bloedstroom totdat het zich genoeg genesteld heeft in de luchtwegen. Dit zijn voornamelijk de longen en de keel. Je neus maakt zelf slijm aan om zoveel mogelijk indringers te voorkomen, dus een virus in je neus maakt geen schijn van kans om zich te nestelen / verspreiden.
Misschien zijn ze gewoon onwetend.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:30 schreef Jane het volgende:
We herhalen het nog maar een keer (via de NOS):
Zonder klachten niet besmettelijk
Het is niet zo dat willekeurige Amsterdammers nu besmet kunnen zijn, zegt Yvonne van Duijnhoven van de GGD Amsterdam. "We hebben de contacten van de besmette gezinsleden opgeroepen om hun gezondheid in de gaten te houden. Dus die hebben we in kaart. En als ze geen klachten hebben, kunnen ze gewoon doen wat ze doen, want dan zijn ze nog niet besmettelijk."
Immuun is in het Engels immune.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:26 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Oh en ik maak geregeld typo's, aangezien ik de engelse spelling gewend ben.
Ik vraag me af wat een dr. John Campbell daar bijvoorbeeld van zou vinden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:30 schreef Jane het volgende:
Het is niet zo dat willekeurige Amsterdammers nu besmet kunnen zijn, zegt Yvonne van Duijnhoven van de GGD Amsterdam. "We hebben de contacten van de besmette gezinsleden opgeroepen om hun gezondheid in de gaten te houden. Dus die hebben we in kaart. En als ze geen klachten hebben, kunnen ze gewoon doen wat ze doen, want dan zijn ze nog niet besmettelijk."
Hoesten is al een symptoom/klacht. Dus misschien klopt het wel. Ben benieuwd of het overdraagbaar is door simpelweg uit te ademen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:30 schreef Jane het volgende:
Ik krijg de indruk dat dit gewoon is wat ze 20 jaar geleden geleerd hebben en ze zijn nu te druk om zich op de hoogte te stellen van de laatste ontwikkelingen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:31 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Misschien zijn ze gewoon onwetend.
die snapt denk ik ook wel dat je niet alles van de staatstelevisie moet geloven.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:33 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat een dr. John Campbell daar bijvoorbeeld van zou vinden.
Dank jequote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Die quote bevat zo ver ik weet geen fouten. In het ergste geval veroorzaakt het coronavirus pneumonia oftewel longontsteking, wat fataal kan zijn in mensen met een verzwakt immuumsysteem omdat witte bloedcellen zoals macrofagen en natural killer cells geinfecteerde cellen niet (goed genoeg) kunnen vernietigen. De reden waarom vooral hoesten en niezen kwalijk zijn voor verspreiding, is omdat het virus in het slijm in de longen en luchtwegen zit en daardoor verspreid kunnen worden. Wanneer je dus nog niet hoest of niest (vanwege een infectie) kun je het virus niet verspreiden. Dit is exact de reden waarom er nu veel voorlichting is over hoe je op de correcte manier hoest (in je elleboog, niet in je handen).
Wanneer je jong bent (<40) en niet onder een risico-groep valt, zal je imuumsysteem sterk genoeg zijn om het virus te kunnen vernietigen. Je zult een (erge) griep krijgen, maar je hoeft verder geen zorgen te maken om je eigen gezondheid.
En via feces. Traanvocht. Ademvocht.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:22 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Het virus verspreid zich exclusief via luchtdruppels, dus als je nog geen symptomen vertoont kun je het niet verspreiden (dit heet de incubatietijd). Het virus bevind zich in deze fase in de bloedstroom totdat het zich genoeg genesteld heeft in de luchtwegen. Dit zijn voornamelijk de longen en de keel. Je neus maakt zelf slijm aan om zoveel mogelijk indringers te voorkomen, dus een virus in je neus maakt geen schijn van kans om zich te nestelen / verspreiden.
Perfectquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:30 schreef Jane het volgende:
Zonde, eindelijk eens goed onderbouwde postsquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:28 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Ik ben al weg, aangezien iedereen over mijn spelling valt en niet over mijn kennis.
Laat ze lekker kletsenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:28 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Ik ben al weg, aangezien iedereen over mijn spelling valt en niet over mijn kennis.
Blijf aubquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:28 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Hoe denken die knakers eigenlijk dat iedereen besmet raakt? Niemand is besmettelijk toch als je de eerste die besmet zijn er uit pakt en alles test op negatief en dus los laat lopen. Hoe kom je dan aan nieuwe besmettingen die achteraf terug te herleiden zijn tot eerdere besmettingen? Hoe kan dat volgens hun zelf?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:30 schreef Jane het volgende:
"We hebben de contacten van de besmette gezinsleden opgeroepen om hun gezondheid in de gaten te houden. Dus die hebben we in kaart. En als ze geen klachten hebben, kunnen ze gewoon doen wat ze doen, want dan zijn ze nog niet besmettelijk."
It's magic. Slecht verhaal idd.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe denken die knakers eigenlijk dat iedereen besmet raakt? Niemand is besmettelijk toch als je de eerste die besmet zijn er uit pakt en alles test op negatief en dus los laat lopen. Hoe kom je dan aan nieuwe besmettingen die achteraf terug te herleiden zijn tot eerdere besmettingen? Hoe kan dat volgens hun zelf?
Het was een beetje sarcasme omdat een user een heel verhaal postte dat zijn kapper uit Iran de komende 3 dagen niet knipt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:25 schreef wodca het volgende:
[..]
Hou deze posts maar even bij tot we meer weten. Nog geen bewijs dat dit zo ernstig is.
Ik bedoelde het niet verkeerd. Maar je was zo stellig, dan vallen die fouten op, meer niet.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:28 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
ik en mijn vriendin zijn mid 30, leven gezond, wel wat overgewicht maar bewegen wel genoeg. Hoef geen zorgen te hebben?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Die quote bevat zo ver ik weet geen fouten. In het ergste geval veroorzaakt het coronavirus pneumonia oftewel longontsteking, wat fataal kan zijn in mensen met een verzwakt immuumsysteem omdat witte bloedcellen zoals macrofagen en natural killer cells geinfecteerde cellen niet (goed genoeg) kunnen vernietigen. De reden waarom vooral hoesten en niezen kwalijk zijn voor verspreiding, is omdat het virus in het slijm in de longen en luchtwegen zit en daardoor verspreid kunnen worden. Wanneer je dus nog niet hoest of niest (vanwege een infectie) kun je het virus niet verspreiden. Dit is exact de reden waarom er nu veel voorlichting is over hoe je op de correcte manier hoest (in je elleboog, niet in je handen).
[..]
Als deze niet in Italie zijn geweest kan dat natuurlijk niet. Het is eerder aannemelijk dat de man thuis heeft gehoest en daarna contact heeft opgenomen met de huisarts / GGD. Ik weet de details niet, dus daar kan ik geen uitgebreid antwoord op geven.
Geen ouders, ooms en tantes? Oudere buurtjes of collega's? Het draait niet alleen om jezelf..quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:42 schreef Maver24 het volgende:
@:Man-Bear-Pig ik en mijn vriendin zijn mid 30, leven gezond, wel wat overgewicht maar bewegen wel genoeg. Hoef geen zorgen te hebben?
Dude, adem uit...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:43 schreef Maver24 het volgende:
[..]
ik en mijn vriendin zijn mid 30, leven gezond, wel wat overgewicht maar bewegen wel genoeg. Hoef geen zorgen te hebben?
Jazeker wel, mijn ouders. Oma zit in het verpleeghuis. Gelukkig komen mijn ouders niet veel buiten, mijn pa zit in aow lekker tennis kijken. Mijn ma gaat elke op bezoek bij omaquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen ouders, ooms en tantes? Oudere buurtjes of collega's? Het draait niet alleen om jezelf..
Verder is je zorgen maken natuurlijk ook al slecht voor je gezondheid. Chill maar wees voorbereid.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:46 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Jazeker wel, mijn ouders. Oma zit in het verpleeghuis. Gelukkig komen mijn ouders niet veel buiten, mijn pa zit in aow lekker tennis kijken. Mijn ma gaat elke op bezoek bij oma
1650 tests is wel wat anders dan de ongeveer 90 die NL tot nu toe heeft gedaan...quote:Stand, 29.02.2020, 15:00 Uhr
Bisher durchgeführte Testungen: 1649
Bestätigte Erkrankungsfälle: 10
Ik lees al even mee en ik stoor me vooral aan de anti RIVM-posts. Hoewel ik zelf niet met het RIVM te maken heb met mijn dagelijkse werk, is de informatie die zij geven terughoudend, maar wel wetenschappelijk correct. Ik vind het jammer om te zien dat zoveel mensen weinig vertrouwen hebben in het instituut.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dank je
Het is prettig om je in het topic te hebben, ik neem aan dat je bent wie je zegt dat je bent. Iemand als jij is nodig hier, al is het maar om in te grijpen als er fake news wordt verspreid.
Al is het tijdverspilling
Ik heb de paper gelezen waarin dit werd bevonden. Die was (nog) niet peer-reviewed en dat het virus in feces kan worden waargenomen, betekent het niet dat het op die manier ook verspreid kan worden. Handen wassen na een toiletbezoek is voldoende om verspreiding via feces uit te sluitenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:36 schreef _I het volgende:
[..]
En via feces. Traanvocht. Ademvocht.
Je hoeft dus niet te hoesten.
Ik heb me daar nog niet over ingelezen, maar het lijkt erop dat de patienten te vroeg zijn ontslagen uit het ziekenhuis. Soms kan een patient aan de betere hand zijn voordat het virus echt uit het systeem is. In normale gevallen heeft je lichaam genoeg anti-stoffen opgebouwd om een herbesmetting op te vangen, maar ik vermoed dat dit nu niet het geval was.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:39 schreef erkel het volgende:
[..]
Blijf aub
Wat kun je nog zeggen over de mogelijkheid op herbesmetting?
Ik denk dat ik ff een break nodig heb van dit forum. Je bent er heel de dag wel mee bezig. Schiet niet opquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verder is je zorgen maken natuurlijk ook al slecht voor je gezondheid. Chill maar wees voorbereid.
Dat is al uitgelegd. Het virus nestelt zich in de longen. Pas als je gaat hoesten, komt het virus mee naar buitenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:43 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet verkeerd. Maar je was zo stellig, dan vallen die fouten op, meer niet.
Ik ben wel benieuwd waarom er altijd hoesten bij genoemd moet worden.
Dat harde praten bij muziek waarbij ook vocht vrij komt kan toch ook al een risico zijn?
Je kunt natuurlijk een griep oplopen, zoals iedereen dat kan, maar zo te horen val je niet in de risico-groep die longontsteking eraan overhoudt. Was je handen wat vaker dan je normaal doet, krijg genoeg vitaminen binnen en kleed je warm, dan zal het allemaal wel meevallen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:43 schreef Maver24 het volgende:
[..]
ik en mijn vriendin zijn mid 30, leven gezond, wel wat overgewicht maar bewegen wel genoeg. Hoef geen zorgen te hebben?
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:50 schreef StruisZVeugelT het volgende:
Vatican confirms Pope Francis and two aides test positive for CoronavirFake newsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cindy De Vuyst
Vatican confirms Pope Francis and two aides test positive for CoronavirDat krijg je natuurlijk als je iedereen loopt te kussen. Gelukkig redt God hem wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vatican confirms Pope Francis and two aides test positive for CoronavirBno news zegt dat het fake isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Italië over 10-15 minutenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:51 schreef einzeinz het volgende:
Wanneer is er een update van de cijfers? Italië, Duitsland, Frankrijk, Nederland en België. Niets wordt geüpdatet!
bron?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:51 schreef freeman1 het volgende:
Op dit moment zijn vooral Aziatische mensen kwestbaar voor het virus. Wij Europeanen hebben een ander immuun systeem.
Ik ben bang dat bij veel mensen een onderhoudse anti-overheid instelling meespeelt. Dan wordt alles wat uit de overheidshoek komt met groot wantrouwen bekeken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:48 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Ik lees al even mee en ik stoor me vooral aan de anti RIVM-posts. Hoewel ik zelf niet met het RIVM te maken heb met mijn dagelijkse werk, is de informatie die zij geven terughoudend, maar wel wetenschappelijk correct. Ik vind het jammer om te zien dat zoveel mensen weinig vertrouwen hebben in het instituut.
[..]
Ik heb de paper gelezen waarin dit werd bevonden. Die was (nog) niet peer-reviewed en dat het virus in feces kan worden waargenomen, betekent het niet dat het op die manier ook verspreid kan worden. Handen wassen na een toiletbezoek is voldoende om verspreiding via feces uit te sluiten
[..]
Ik heb me daar nog niet over ingelezen, maar het lijkt erop dat de patienten te vroeg zijn ontslagen uit het ziekenhuis. Soms kan een patient aan de betere hand zijn voordat het virus echt uit het systeem is. In normale gevallen heeft je lichaam genoeg anti-stoffen opgebouwd om een herbesmetting op te vangen, maar ik vermoed dat dit nu niet het geval was.
Een andere mogelijkheid zou zijn dat het virus is gemuteerd waardoor de anti-stoffen niet aan het virus binden, maar die kans acht ik klein, ondanks dat virussen snel muteren.
twitter:CindyOtis_ twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:11:091. THREAD.There's a fake news story circulating from a website called "MCM News" claiming the Pope has the #coronavirus. The domain was registered in 2016 by a domain squatter in China. The registration was changed three days ago on 26 Feb. https://t.co/G6FLGEm9vg reageer retweet
Hier ben ik het met helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:48 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Ik lees al even mee en ik stoor me vooral aan de anti RIVM-posts. Hoewel ik zelf niet met het RIVM te maken heb met mijn dagelijkse werk, is de informatie die zij geven terughoudend, maar wel wetenschappelijk correct. Ik vind het jammer om te zien dat zoveel mensen weinig vertrouwen hebben in het instituut.
[..]
Heb ooit gelezen dat het net afzwakt!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:51 schreef freeman1 het volgende:
Op dit moment zijn vooral Aziatische mensen kwestbaar voor het virus. Wij Europeanen hebben een ander immuun systeem.
Echter hoelanger het duurt wordt het virus aggresiever. Wat betekent dat het voor ons ook gevaarlijker wordt.
Nee hoor. Jij zegt dat alleen oude en zieke mensen dood gaan, dan hoef ik maar een tegenvoorbeeld te geven om je hele stelling onderuit te halen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:26 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Je geeft nu een voorbeeld van bias, namelijk N = 1.
Ik ben 59.quote:Je vergeet echter dat de voornaamste groep mensen die eraan overlijden ouder dan 50 jaar zijn.
[/qoute]
Geloof me, dat vergeet ik geen seconde, ik leg je zo uit waarom.
[quote]
Iedereen kan overlijden aan een virus, maar de kans dat jij of ik eraan overlijden is minimaal.
Die is nagenoeg hetzelfde ;-)quote:Oh en ik maak geregeld typo's, aangezien ik de engelse spelling gewend ben.
Dit is simpelweg niet waar. Er zijn enkele genetische verschillen, maar om te spreken van een ander immuunsysteem is simpelweg niet waar.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:51 schreef freeman1 het volgende:
Echter hoelanger het duurt wordt het virus aggresiever. Wat betekent dat het voor ons ook gevaarlijker wordt.
Zitten gezonde mensen boven de 50 ook in een risicogroep?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:51 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk een griep oplopen, zoals iedereen dat kan, maar zo te horen val je niet in de risico-groep die longontsteking eraan overhoudt. Was je handen wat vaker dan je normaal doet, krijg genoeg vitaminen binnen en kleed je warm, dan zal het allemaal wel meevallen.
Het eerste wat ik van het RIVM hoorde is: Het is gelukkig een niet heel besmettelijk virus.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:48 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
[..]
Ik heb de paper gelezen waarin dit werd bevonden. Die was (nog) niet peer-reviewed en dat het virus in feces kan worden waargenomen, betekent het niet dat het op die manier ook verspreid kan worden. Handen wassen na een toiletbezoek is voldoende om verspreiding via feces uit te sluiten
[..]
Ik heb me daar nog niet over ingelezen, maar het lijkt erop dat de patienten te vroeg zijn ontslagen uit het ziekenhuis. Soms kan een patient aan de betere hand zijn voordat het virus echt uit het systeem is. In normale gevallen heeft je lichaam genoeg anti-stoffen opgebouwd om een herbesmetting op te vangen, maar ik vermoed dat dit nu niet het geval was.
Een andere mogelijkheid zou zijn dat het virus is gemuteerd waardoor de anti-stoffen niet aan het virus binden, maar die kans acht ik klein, ondanks dat virussen snel muteren.
Hoesten lijkt een soort magische factor hierin. Dat verhaal komt steeds terug.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:49 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat is al uitgelegd. Het virus nestelt zich in de longen. Pas als je gaat hoesten, komt het virus mee naar buiten
Kun jij mij uitleggen waarom er in iran er zoveel het loodje leggen dan in andere landen? Hebben die mensen een andere genetische aanleg?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:53 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Dit is simpelweg niet waar. Er zijn enkele genetische verschillen, maar om te spreken van een ander immuunsysteem is simpelweg niet waar.
Ik vrees dat hun soms stamelende uitleg niet echt helpt om vertrouwen te wekken. Zoals "Geen paniek, die Italianen zullen ons niet raken" en dan komt er zo toevallig in de grote corona uitzending zo'n berichtje.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:48 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Op zich heb je misschien gelijk, maar dat hoofd RIVM die beweert dat carnaval in vooral kleine groepen wordt gevierd getuigt niet echt van "midden in de realiteit staan".quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:48 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Mijn inschatting is dat daar:quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:55 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Kun jij mij uitleggen waarom er in iran er zoveel het loodje leggen dan in andere landen? Hebben die mensen een andere genetische aanleg?
via blaastest? [alcohol-controle]quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Zucht...leg eens uit dan waarom nietquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:55 schreef Tris het volgende:
[..]
Hoesten lijkt een soort magische factor hierin. Dat verhaal komt steeds terug.
Ik geloof daar gewoon niet zo in.
Wanneer ik zeg dat er geen jonge, gezonde mensen kunnen overlijden aan het virus, bedoel ik dat niet als absolute aantallen, maar op een statistische manier. Zoals eerder aangegeven in het topic, was er een jonge voetbalster overleden aan het virus. De kans dat dit gebeurt is zeer gering en geen reden tot hysteria.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:52 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij zegt dat alleen oude en zieke mensen dood gaan, dan hoef ik maar een tegenvoorbeeld te geven om je hele stelling onderuit te halen.
Als jij zegt dat alle zwanen wit zijn hoef ik maar een enkele zwarte te laten zien (N = 1 is genoeg).
(terzijde: Corona is een black swan event: https://en.wikipedia.org/wiki/Black_swan_theory)
Vrij elementaire logica. Maar iedereen begint tegenwoordig direct over bias, da's het leuke van het internet...
Als je in denial bent ga je dan vervolgens iets brabbelen over ongezonde topsport en overwerkte dokters.
[..]
Ik ben 59.
[..]
Die is nagenoeg hetzelfde ;-)
Dit zou kunnen liggen aan een verschil in cultuur, gezondheidszorg, hygiene en andere factoren. Verschillen in genetica zijn minimaal tussen mensen en is niet de oorzaak waardoor in het ene land meer doden zijn dan in een ander land.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:55 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Kun jij mij uitleggen waarom er in iran er zoveel het loodje leggen dan in andere landen? Hebben die mensen een andere genetische aanleg?
https://www.vox.com/platf(...)ead-transmission-howquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:53 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Dit is simpelweg niet waar. Er zijn enkele genetische verschillen, maar om te spreken van een ander immuunsysteem is simpelweg niet waar.
Oh dus er zijn wel verschillen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:53 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
twitter:omroepbrabant twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 18:00:57Ziekenhuismedewerkers hadden contact met besmette moeder en dochter, personeel moet thuis blijven https://t.co/cPaUqoCoEY reageer retweet
Aah ok, ik had zelf ook het idee dat het komt door minder goede hygiene en gezondheidszorgquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:04 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Dit zou kunnen liggen aan een verschil in cultuur, gezondheidszorg, hygiene en andere factoren. Verschillen in genetica zijn minimaal tussen mensen en is niet de oorzaak waardoor in het ene land meer doden zijn dan in een ander land.
Wanneer je zo dronken bent dat je niet in het apparaat blaast maar op de agent, dan misschienquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:58 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
via blaastest? [alcohol-controle]
Dat is nou precies wat ik bedoelde toen ik op je postje reageerde met "Dat is veel te stellig." (Je zei het namelijk wel degelijk heel stellig, lees maar terug)quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:00 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Wanneer ik zeg dat er geen jonge, gezonde mensen kunnen overlijden aan het virus, bedoel ik dat niet als absolute aantallen, maar op een statistische manier.
De hygiene laat in Nederland vreselijk te wensen over!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:04 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Dit zou kunnen liggen aan een verschil in cultuur, gezondheidszorg, hygiene en andere factoren. Verschillen in genetica zijn minimaal tussen mensen en is niet de oorzaak waardoor in het ene land meer doden zijn dan in een ander land.
Enige reactie mogelijk:quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:05 schreef freeman1 het volgende:
[..]
Oh dus er zijn wel verschillen.
RIVM downplay account?
Bovendien is er ruime draagvlak onder de bevolking voor een daadkrachtig optreden, dus ik zie niet in waarom men zich tot dusver zo reactief opstelt. Nu loopt men steeds achter de feiten aan. Als de GGD nu al moeite hebben met contactonderzoek, dan moeten ze zich wat actiever opstellen. Dat had al waarschijnlijk al gescheeld met het contactonderzoek voor moeder en dochter.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:02 schreef Injetta het volgende:
Het wekt nou eenmaal geen vertrouwen als je zo overdreven en duimendik de boel gaat lopen bagatelliseren en te vaak roept dat er niks aan de hand is. Als landen om je heen veel drastischer maatregelen nemen, meer mensen testen en hier blijven ze maar roepen dat dat allemaal niet hoeft, heeft dat een averechts effect. Dan wekt dat meer de indruk dat ze het onderschatten of de mensen niet serieus nemen. Ze hoeven niet ook hysterisch en paniekerig te gaan doen, maar wat meer daadkracht en waarschuwingen geven. Juist door te roepen dat je prima alles kunt doen, ook festiviteiten en sportevenementen maakt mensen eerder angstig dan gerust.
quote:Ziekenhuismedewerkers hadden contact met besmette moeder en dochter, personeel wordt getest
TILBURG - Een deel van het personeel van het ETZ (Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis) hoeft voorlopig niet te komen werken. Ze hebben contact gehad met de moeder en dochter van de man uit Loon op Zand die besmet is met het coronavirus.
Vandaag bleek dat ook moeder en dochter besmet zijn. Het ziekenhuis is acuut gestart met een contactonderzoek onder haar personeel. Mensen die contact hebben gehad met de besmette familie, worden getest. Ze moeten thuis blijven tot het resultaat van de test er is.
"Een klein deel van het personeel heeft contact gehad. We gaan eerst kijken om hoeveel mensen het gaat. Die worden getest", zegt een woordvoerder die aangeeft dat er geen enkele reden is voor paniek. "Dat er contact is geweest, wil ook niet automatisch zeggen dat het personeel is besmet."
Mensen die negatief getest worden, mogen daarna gewoon komen werken. Wel moeten ze daarna twee weken lang tests ondergaan.
Het ziekenhuis gaan niet op slot en ook operaties komen nog niet in gevaar.
https://www.omroepbrabant(...)rsoneel-wordt-getest
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:58 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
via blaastest? [alcohol-controle]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |