Perfectquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:30 schreef Jane het volgende:
We herhalen het nog maar een keer (via de NOS):
Zonder klachten niet besmettelijk
Het is niet zo dat willekeurige Amsterdammers nu besmet kunnen zijn, zegt Yvonne van Duijnhoven van de GGD Amsterdam. "We hebben de contacten van de besmette gezinsleden opgeroepen om hun gezondheid in de gaten te houden. Dus die hebben we in kaart. En als ze geen klachten hebben, kunnen ze gewoon doen wat ze doen, want dan zijn ze nog niet besmettelijk."
Zonde, eindelijk eens goed onderbouwde postsquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:28 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Ik ben al weg, aangezien iedereen over mijn spelling valt en niet over mijn kennis.
Laat ze lekker kletsenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:28 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Ik ben al weg, aangezien iedereen over mijn spelling valt en niet over mijn kennis.
Blijf aubquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:28 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Hoe denken die knakers eigenlijk dat iedereen besmet raakt? Niemand is besmettelijk toch als je de eerste die besmet zijn er uit pakt en alles test op negatief en dus los laat lopen. Hoe kom je dan aan nieuwe besmettingen die achteraf terug te herleiden zijn tot eerdere besmettingen? Hoe kan dat volgens hun zelf?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:30 schreef Jane het volgende:
"We hebben de contacten van de besmette gezinsleden opgeroepen om hun gezondheid in de gaten te houden. Dus die hebben we in kaart. En als ze geen klachten hebben, kunnen ze gewoon doen wat ze doen, want dan zijn ze nog niet besmettelijk."
It's magic. Slecht verhaal idd.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe denken die knakers eigenlijk dat iedereen besmet raakt? Niemand is besmettelijk toch als je de eerste die besmet zijn er uit pakt en alles test op negatief en dus los laat lopen. Hoe kom je dan aan nieuwe besmettingen die achteraf terug te herleiden zijn tot eerdere besmettingen? Hoe kan dat volgens hun zelf?
Het was een beetje sarcasme omdat een user een heel verhaal postte dat zijn kapper uit Iran de komende 3 dagen niet knipt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:25 schreef wodca het volgende:
[..]
Hou deze posts maar even bij tot we meer weten. Nog geen bewijs dat dit zo ernstig is.
Ik bedoelde het niet verkeerd. Maar je was zo stellig, dan vallen die fouten op, meer niet.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:28 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
ik en mijn vriendin zijn mid 30, leven gezond, wel wat overgewicht maar bewegen wel genoeg. Hoef geen zorgen te hebben?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Die quote bevat zo ver ik weet geen fouten. In het ergste geval veroorzaakt het coronavirus pneumonia oftewel longontsteking, wat fataal kan zijn in mensen met een verzwakt immuumsysteem omdat witte bloedcellen zoals macrofagen en natural killer cells geinfecteerde cellen niet (goed genoeg) kunnen vernietigen. De reden waarom vooral hoesten en niezen kwalijk zijn voor verspreiding, is omdat het virus in het slijm in de longen en luchtwegen zit en daardoor verspreid kunnen worden. Wanneer je dus nog niet hoest of niest (vanwege een infectie) kun je het virus niet verspreiden. Dit is exact de reden waarom er nu veel voorlichting is over hoe je op de correcte manier hoest (in je elleboog, niet in je handen).
Wanneer je jong bent (<40) en niet onder een risico-groep valt, zal je imuumsysteem sterk genoeg zijn om het virus te kunnen vernietigen. Je zult een (erge) griep krijgen, maar je hoeft verder geen zorgen te maken om je eigen gezondheid.
[..]
Als deze niet in Italie zijn geweest kan dat natuurlijk niet. Het is eerder aannemelijk dat de man thuis heeft gehoest en daarna contact heeft opgenomen met de huisarts / GGD. Ik weet de details niet, dus daar kan ik geen uitgebreid antwoord op geven.
Geen ouders, ooms en tantes? Oudere buurtjes of collega's? Het draait niet alleen om jezelf..quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:42 schreef Maver24 het volgende:
@:Man-Bear-Pig ik en mijn vriendin zijn mid 30, leven gezond, wel wat overgewicht maar bewegen wel genoeg. Hoef geen zorgen te hebben?
Dude, adem uit...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:43 schreef Maver24 het volgende:
[..]
ik en mijn vriendin zijn mid 30, leven gezond, wel wat overgewicht maar bewegen wel genoeg. Hoef geen zorgen te hebben?
Jazeker wel, mijn ouders. Oma zit in het verpleeghuis. Gelukkig komen mijn ouders niet veel buiten, mijn pa zit in aow lekker tennis kijken. Mijn ma gaat elke op bezoek bij omaquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen ouders, ooms en tantes? Oudere buurtjes of collega's? Het draait niet alleen om jezelf..
Verder is je zorgen maken natuurlijk ook al slecht voor je gezondheid. Chill maar wees voorbereid.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:46 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Jazeker wel, mijn ouders. Oma zit in het verpleeghuis. Gelukkig komen mijn ouders niet veel buiten, mijn pa zit in aow lekker tennis kijken. Mijn ma gaat elke op bezoek bij oma
1650 tests is wel wat anders dan de ongeveer 90 die NL tot nu toe heeft gedaan...quote:Stand, 29.02.2020, 15:00 Uhr
Bisher durchgeführte Testungen: 1649
Bestätigte Erkrankungsfälle: 10
Ik lees al even mee en ik stoor me vooral aan de anti RIVM-posts. Hoewel ik zelf niet met het RIVM te maken heb met mijn dagelijkse werk, is de informatie die zij geven terughoudend, maar wel wetenschappelijk correct. Ik vind het jammer om te zien dat zoveel mensen weinig vertrouwen hebben in het instituut.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dank je
Het is prettig om je in het topic te hebben, ik neem aan dat je bent wie je zegt dat je bent. Iemand als jij is nodig hier, al is het maar om in te grijpen als er fake news wordt verspreid.
Al is het tijdverspilling
Ik heb de paper gelezen waarin dit werd bevonden. Die was (nog) niet peer-reviewed en dat het virus in feces kan worden waargenomen, betekent het niet dat het op die manier ook verspreid kan worden. Handen wassen na een toiletbezoek is voldoende om verspreiding via feces uit te sluitenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:36 schreef _I het volgende:
[..]
En via feces. Traanvocht. Ademvocht.
Je hoeft dus niet te hoesten.
Ik heb me daar nog niet over ingelezen, maar het lijkt erop dat de patienten te vroeg zijn ontslagen uit het ziekenhuis. Soms kan een patient aan de betere hand zijn voordat het virus echt uit het systeem is. In normale gevallen heeft je lichaam genoeg anti-stoffen opgebouwd om een herbesmetting op te vangen, maar ik vermoed dat dit nu niet het geval was.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:39 schreef erkel het volgende:
[..]
Blijf aub
Wat kun je nog zeggen over de mogelijkheid op herbesmetting?
Ik denk dat ik ff een break nodig heb van dit forum. Je bent er heel de dag wel mee bezig. Schiet niet opquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verder is je zorgen maken natuurlijk ook al slecht voor je gezondheid. Chill maar wees voorbereid.
Dat is al uitgelegd. Het virus nestelt zich in de longen. Pas als je gaat hoesten, komt het virus mee naar buitenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:43 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet verkeerd. Maar je was zo stellig, dan vallen die fouten op, meer niet.
Ik ben wel benieuwd waarom er altijd hoesten bij genoemd moet worden.
Dat harde praten bij muziek waarbij ook vocht vrij komt kan toch ook al een risico zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |