abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191755558
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Wanneer je jong bent (<40) en niet onder een risico-groep valt, zal je imuumsysteem sterk genoeg zijn om het virus te kunnen vernietigen. Je zult een (erge) griep krijgen, maar je hoeft verder geen zorgen te maken om je eigen gezondheid.
Dat is veel te stellig. (niet vreemd voor iemand die het woord immuunsysteem niet kan spellen)

Ik beperk me tot 1 voorbeeld: In Iran is een 22 jarige voetballer uit het nationale vrouwenelftal overleden aan het Coronavirus. Kan het jonger en gezonder? Try again.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:22:01 #212
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191755561
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:01 schreef _I het volgende:

[..]

Kudo’s!

Maar dat zegt me niets.
Kan het niet in de keel of neus nestelen? En het ging er niet om of het in de longen gevestigd was, maar of je besmettelijk kan zijn voor je zelf symptomen vertoont.
Het virus verspreid zich exclusief via luchtdruppels, dus als je nog geen symptomen vertoont kun je het niet verspreiden (dit heet de incubatietijd). Het virus bevind zich in deze fase in de bloedstroom totdat het zich genoeg genesteld heeft in de luchtwegen. Dit zijn voornamelijk de longen en de keel. Je neus maakt zelf slijm aan om zoveel mogelijk indringers te voorkomen, dus een virus in je neus maakt geen schijn van kans om zich te nestelen / verspreiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Man-Bear-Pig op 29-02-2020 17:27:42 ]
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:22:35 #213
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191755568
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:19 schreef Jane het volgende:

[..]

Die ene kan gelukkig wel gewoon naar school. O+
(die ene waarvan de school niet preventief dicht is gegaan omdat de moeder daar niet geweest was)
Oh nee, toch maar niet naar school (via de NOS):

Het middelste en oudste kind van het gezin hadden geen klachten en testten ook negatief op het coronavirus. Zij wonen nu dus even in bij familieleden. Uit voorzorg gaan ze twee weken niet naar school, aldus de GGD.

-edit- Het Jeugdjournaaltoontje wordt wel steeds erger, btw.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191755570
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:21 schreef Perrin het volgende:
Kan de pensioenleeftijd weer terug van 85 naar 65.
Misschien wel veel verder dan 65.
En wat dacht je van de files?
En de wachtlijsten in de zorg?
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:23:28 #215
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191755580
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:22 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Misschien wel veel verder dan 65.
En wat dacht je van de files?
En de wachtlijsten in de zorg?
Een nieuwe wereld wacht op ons!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_191755582
Hier een overzicht van Nederlandse besmettingen: https://public.tableau.co(...)rigin=viz_share_link
pi_191755586
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:21 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Dat is veel te stellig. (niet vreemd voor iemand die het woord immuunsysteem niet kan spellen)

Ik beperk me tot 1 voorbeeld: In Iran is een 22 jarige voetballer uit het nationale vrouwenelftal overleden aan het Coronavirus. Kan het jonger en gezonder? Try again.
Dat topsport gezond is, is een discutabele stelling
pi_191755587
quote:

[..]

Hoe weet jij nou of diegene gezond is of niet.

Ik ben eind 20 en ik sport ook veel. Dus dan ben ik meteen kerngezond. Ook weer duidelijk.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_191755590
quote:

[..]

Als je mijn eerdere berichten had gelezen had ik daar een uitleg van gegeven
pi_191755601
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:05 schreef Jane het volgende:
6 patienten en de lokale GGD's hebben het nu al heel druk. Dat geeft vertrouwen.
Die knaker van de GGD gaf van de week op tv nog aan dat ze met 12 mensen werken die dat contactonderzoek doen en dat ze heel eenvoudig kunnen en zullen opschalen en dat het allemaal geen enkel probleem is.

Waarom melden ze nu dan, bij slechts 6(!!!) gevallen al dat ze het heel erg druk hebben? Wat is deze?? 8)7
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_191755608
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, we lopen wel tegen vreselijke problemen aan hier. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn.
Hou deze posts maar even bij tot we meer weten. Nog geen bewijs dat dit zo ernstig is.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:25:40 #222
38496 Perrin
pi_191755614
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Die knaker van de GGD gaf van de week op tv nog aan dat ze met 12 mensen werken die dat contactonderzoek doen en dat ze heel eenvoudig kunnen en zullen opschalen en dat het allemaal geen enkel probleem is.

Waarom melden ze nu dan, bij slechts 6(!!!) gevallen al dat ze het heel erg druk hebben? Wat is deze?? 8)7
Dat gaat nog minstens verduizendvoudigen..
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:26:15 #223
3542 Gia
User under construction
pi_191755624
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:22 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Het virus verspreid zich exclusief via luchtdruppels, dus als je nog geen symptonen vertoont kun je het niet verspreiden (dit heet de incubatietijd). Het virus bevind zich in deze fase in de bloedstroom totdat het zich genoeg genesteld heeft in de luchtwegen. Dit zijn voornamelijk de longen en de keel. Je neus maakt zelf slijm aan om zoveel mogelijk indringers te voorkomen, dus een virus in je neus maakt geen schijn van kans om zich te nestelen / verspreiden.
Symptonen, really?
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:26:20 #224
1986 Jane
pi_191755627
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat gaat nog minstens verduizendvoudigen..
Op een gegeven moment is contactonderzoek natuurlijk nauwelijks meer zinvol.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:26:40 #225
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191755628
quote:

[..]

Je geeft nu een voorbeeld van bias, namelijk N = 1. Je vergeet echter dat de voornaamste groep mensen die eraan overlijden ouder dan 50 jaar zijn. Iedereen kan overlijden aan een virus, maar de kans dat jij of ik eraan overlijden is minimaal.

Oh en ik maak geregeld typo's, aangezien ik de engelse spelling gewend ben.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:26:53 #226
38496 Perrin
pi_191755632
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:26 schreef Jane het volgende:

[..]

Op een gegeven moment is contactonderzoek natuurlijk nauwelijks meer zinvol.
Klopt, alleen werkbaar in de allereerste weken.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:27:03 #227
1986 Jane
pi_191755633
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Symptonen, really?
Deskundigenjargon. B-)
pi_191755635
quote:

[..]

Het virus verspreid zich exclusief via luchtdruppels, dus als je nog geen symptonen vertoont kun je het niet verspreiden (dit heet de incubatietijd). Het virus bevind zich in deze fase in de bloedstroom totdat het zich genoeg genesteld heeft in de luchtwegen. Dit zijn voornamelijk de longen en de keel. Je neus maakt zelf slijm aan om zoveel mogelijk indringers te voorkomen, dus een virus in je neus maakt geen schijn van kans om zich te nestelen / verspreiden.
stam+t :{
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:28:27 #229
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191755649
Ik ben al weg, aangezien iedereen over mijn spelling valt en niet over mijn kennis. :W
pi_191755676
Hier een overzicht van Nederland: https://public.tableau.co(...)ovid-19NL/Dashboard1
Via deze google-doc kan iedereen het updaten:https://docs.google.com/s(...)vCc/edit?usp=sharing
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:30:22 #231
1986 Jane
pi_191755678
We herhalen het nog maar een keer (via de NOS):

Zonder klachten niet besmettelijk
Het is niet zo dat willekeurige Amsterdammers nu besmet kunnen zijn, zegt Yvonne van Duijnhoven van de GGD Amsterdam. "We hebben de contacten van de besmette gezinsleden opgeroepen om hun gezondheid in de gaten te houden. Dus die hebben we in kaart. En als ze geen klachten hebben, kunnen ze gewoon doen wat ze doen, want dan zijn ze nog niet besmettelijk."
pi_191755685
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:30 schreef Jane het volgende:

Het is niet zo dat willekeurige Amsterdammers nu besmet kunnen zijn, zegt Yvonne van Duijnhoven van de GGD Amsterdam. "We hebben de contacten van de besmette gezinsleden opgeroepen om hun gezondheid in de gaten te houden. Dus die hebben we in kaart. En als ze geen klachten hebben, kunnen ze gewoon doen wat ze doen, want dan zijn ze nog niet besmettelijk."
Misschien zijn ze gewoon onwetend. :{
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:31:34 #233
3542 Gia
User under construction
pi_191755691
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:26 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

Oh en ik maak geregeld typo's, aangezien ik de engelse spelling gewend ben.
Immuun is in het Engels immune.
Symptomen is in het Engels symptoms

Try again, expert.
pi_191755718
quote:

Ik vraag me af wat een dr. John Campbell daar bijvoorbeeld van zou vinden.
pi_191755719
quote:

Hoesten is al een symptoom/klacht. Dus misschien klopt het wel. Ben benieuwd of het overdraagbaar is door simpelweg uit te ademen.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:33:42 #236
1986 Jane
pi_191755724
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:31 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Misschien zijn ze gewoon onwetend. :{
Ik krijg de indruk dat dit gewoon is wat ze 20 jaar geleden geleerd hebben en ze zijn nu te druk om zich op de hoogte te stellen van de laatste ontwikkelingen.
pi_191755736
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:33 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat een dr. John Campbell daar bijvoorbeeld van zou vinden.
die snapt denk ik ook wel dat je niet alles van de staatstelevisie moet geloven.
pi_191755738
https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6

Ze gaan elkaar bijna aanraken. Ligt er natuurlijk aan wat je standard zoom is.
pi_191755746
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Die quote bevat zo ver ik weet geen fouten. In het ergste geval veroorzaakt het coronavirus pneumonia oftewel longontsteking, wat fataal kan zijn in mensen met een verzwakt immuumsysteem omdat witte bloedcellen zoals macrofagen en natural killer cells geinfecteerde cellen niet (goed genoeg) kunnen vernietigen. De reden waarom vooral hoesten en niezen kwalijk zijn voor verspreiding, is omdat het virus in het slijm in de longen en luchtwegen zit en daardoor verspreid kunnen worden. Wanneer je dus nog niet hoest of niest (vanwege een infectie) kun je het virus niet verspreiden. Dit is exact de reden waarom er nu veel voorlichting is over hoe je op de correcte manier hoest (in je elleboog, niet in je handen).

Wanneer je jong bent (<40) en niet onder een risico-groep valt, zal je imuumsysteem sterk genoeg zijn om het virus te kunnen vernietigen. Je zult een (erge) griep krijgen, maar je hoeft verder geen zorgen te maken om je eigen gezondheid.
Dank je :)

Het is prettig om je in het topic te hebben, ik neem aan dat je bent wie je zegt dat je bent. Iemand als jij is nodig hier, al is het maar om in te grijpen als er fake news wordt verspreid.

Al is het tijdverspilling ;)
pi_191755761
quote:

[..]

Het virus verspreid zich exclusief via luchtdruppels, dus als je nog geen symptomen vertoont kun je het niet verspreiden (dit heet de incubatietijd). Het virus bevind zich in deze fase in de bloedstroom totdat het zich genoeg genesteld heeft in de luchtwegen. Dit zijn voornamelijk de longen en de keel. Je neus maakt zelf slijm aan om zoveel mogelijk indringers te voorkomen, dus een virus in je neus maakt geen schijn van kans om zich te nestelen / verspreiden.
En via feces. Traanvocht. Ademvocht.

Je hoeft dus niet te hoesten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')