Dat is veel te stellig. (niet vreemd voor iemand die het woord immuunsysteem niet kan spellen)quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Wanneer je jong bent (<40) en niet onder een risico-groep valt, zal je imuumsysteem sterk genoeg zijn om het virus te kunnen vernietigen. Je zult een (erge) griep krijgen, maar je hoeft verder geen zorgen te maken om je eigen gezondheid.
Het virus verspreid zich exclusief via luchtdruppels, dus als je nog geen symptomen vertoont kun je het niet verspreiden (dit heet de incubatietijd). Het virus bevind zich in deze fase in de bloedstroom totdat het zich genoeg genesteld heeft in de luchtwegen. Dit zijn voornamelijk de longen en de keel. Je neus maakt zelf slijm aan om zoveel mogelijk indringers te voorkomen, dus een virus in je neus maakt geen schijn van kans om zich te nestelen / verspreiden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:01 schreef _I het volgende:
[..]
Kudo’s!
Maar dat zegt me niets.
Kan het niet in de keel of neus nestelen? En het ging er niet om of het in de longen gevestigd was, maar of je besmettelijk kan zijn voor je zelf symptomen vertoont.
Oh nee, toch maar niet naar school (via de NOS):quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Die ene kan gelukkig wel gewoon naar school.
(die ene waarvan de school niet preventief dicht is gegaan omdat de moeder daar niet geweest was)
Misschien wel veel verder dan 65.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:21 schreef Perrin het volgende:
Kan de pensioenleeftijd weer terug van 85 naar 65.
Een nieuwe wereld wacht op ons!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:22 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Misschien wel veel verder dan 65.
En wat dacht je van de files?
En de wachtlijsten in de zorg?
Dat topsport gezond is, is een discutabele stellingquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:21 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Dat is veel te stellig. (niet vreemd voor iemand die het woord immuunsysteem niet kan spellen)
Ik beperk me tot 1 voorbeeld: In Iran is een 22 jarige voetballer uit het nationale vrouwenelftal overleden aan het Coronavirus. Kan het jonger en gezonder? Try again.
Hoe weet jij nou of diegene gezond is of niet.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:21 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Dat is veel te stellig. (niet vreemd voor iemand die het woord immuunsysteem niet kan spellen)
Ik beperk me tot 1 voorbeeld: In Iran is een 22 jarige voetballer uit het nationale vrouwenelftal overleden aan het Coronavirus. Kan het jonger en gezonder? Try again.
Als je mijn eerdere berichten had gelezen had ik daar een uitleg van gegevenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:21 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Die knaker van de GGD gaf van de week op tv nog aan dat ze met 12 mensen werken die dat contactonderzoek doen en dat ze heel eenvoudig kunnen en zullen opschalen en dat het allemaal geen enkel probleem is.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:05 schreef Jane het volgende:
6 patienten en de lokale GGD's hebben het nu al heel druk. Dat geeft vertrouwen.
Hou deze posts maar even bij tot we meer weten. Nog geen bewijs dat dit zo ernstig is.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, we lopen wel tegen vreselijke problemen aan hier. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn.
Dat gaat nog minstens verduizendvoudigen..quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Die knaker van de GGD gaf van de week op tv nog aan dat ze met 12 mensen werken die dat contactonderzoek doen en dat ze heel eenvoudig kunnen en zullen opschalen en dat het allemaal geen enkel probleem is.
Waarom melden ze nu dan, bij slechts 6(!!!) gevallen al dat ze het heel erg druk hebben? Wat is deze??
Symptonen, really?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:22 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Het virus verspreid zich exclusief via luchtdruppels, dus als je nog geen symptonen vertoont kun je het niet verspreiden (dit heet de incubatietijd). Het virus bevind zich in deze fase in de bloedstroom totdat het zich genoeg genesteld heeft in de luchtwegen. Dit zijn voornamelijk de longen en de keel. Je neus maakt zelf slijm aan om zoveel mogelijk indringers te voorkomen, dus een virus in je neus maakt geen schijn van kans om zich te nestelen / verspreiden.
Op een gegeven moment is contactonderzoek natuurlijk nauwelijks meer zinvol.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat gaat nog minstens verduizendvoudigen..
Je geeft nu een voorbeeld van bias, namelijk N = 1. Je vergeet echter dat de voornaamste groep mensen die eraan overlijden ouder dan 50 jaar zijn. Iedereen kan overlijden aan een virus, maar de kans dat jij of ik eraan overlijden is minimaal.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:21 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Klopt, alleen werkbaar in de allereerste weken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:26 schreef Jane het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is contactonderzoek natuurlijk nauwelijks meer zinvol.
Deskundigenjargon.quote:
stam+tquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:22 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Het virus verspreid zich exclusief via luchtdruppels, dus als je nog geen symptonen vertoont kun je het niet verspreiden (dit heet de incubatietijd). Het virus bevind zich in deze fase in de bloedstroom totdat het zich genoeg genesteld heeft in de luchtwegen. Dit zijn voornamelijk de longen en de keel. Je neus maakt zelf slijm aan om zoveel mogelijk indringers te voorkomen, dus een virus in je neus maakt geen schijn van kans om zich te nestelen / verspreiden.
Misschien zijn ze gewoon onwetend.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:30 schreef Jane het volgende:
We herhalen het nog maar een keer (via de NOS):
Zonder klachten niet besmettelijk
Het is niet zo dat willekeurige Amsterdammers nu besmet kunnen zijn, zegt Yvonne van Duijnhoven van de GGD Amsterdam. "We hebben de contacten van de besmette gezinsleden opgeroepen om hun gezondheid in de gaten te houden. Dus die hebben we in kaart. En als ze geen klachten hebben, kunnen ze gewoon doen wat ze doen, want dan zijn ze nog niet besmettelijk."
Immuun is in het Engels immune.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:26 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Oh en ik maak geregeld typo's, aangezien ik de engelse spelling gewend ben.
Ik vraag me af wat een dr. John Campbell daar bijvoorbeeld van zou vinden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:30 schreef Jane het volgende:
Het is niet zo dat willekeurige Amsterdammers nu besmet kunnen zijn, zegt Yvonne van Duijnhoven van de GGD Amsterdam. "We hebben de contacten van de besmette gezinsleden opgeroepen om hun gezondheid in de gaten te houden. Dus die hebben we in kaart. En als ze geen klachten hebben, kunnen ze gewoon doen wat ze doen, want dan zijn ze nog niet besmettelijk."
Hoesten is al een symptoom/klacht. Dus misschien klopt het wel. Ben benieuwd of het overdraagbaar is door simpelweg uit te ademen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:30 schreef Jane het volgende:
Ik krijg de indruk dat dit gewoon is wat ze 20 jaar geleden geleerd hebben en ze zijn nu te druk om zich op de hoogte te stellen van de laatste ontwikkelingen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:31 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Misschien zijn ze gewoon onwetend.
die snapt denk ik ook wel dat je niet alles van de staatstelevisie moet geloven.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:33 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat een dr. John Campbell daar bijvoorbeeld van zou vinden.
Dank jequote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Die quote bevat zo ver ik weet geen fouten. In het ergste geval veroorzaakt het coronavirus pneumonia oftewel longontsteking, wat fataal kan zijn in mensen met een verzwakt immuumsysteem omdat witte bloedcellen zoals macrofagen en natural killer cells geinfecteerde cellen niet (goed genoeg) kunnen vernietigen. De reden waarom vooral hoesten en niezen kwalijk zijn voor verspreiding, is omdat het virus in het slijm in de longen en luchtwegen zit en daardoor verspreid kunnen worden. Wanneer je dus nog niet hoest of niest (vanwege een infectie) kun je het virus niet verspreiden. Dit is exact de reden waarom er nu veel voorlichting is over hoe je op de correcte manier hoest (in je elleboog, niet in je handen).
Wanneer je jong bent (<40) en niet onder een risico-groep valt, zal je imuumsysteem sterk genoeg zijn om het virus te kunnen vernietigen. Je zult een (erge) griep krijgen, maar je hoeft verder geen zorgen te maken om je eigen gezondheid.
En via feces. Traanvocht. Ademvocht.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:22 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Het virus verspreid zich exclusief via luchtdruppels, dus als je nog geen symptomen vertoont kun je het niet verspreiden (dit heet de incubatietijd). Het virus bevind zich in deze fase in de bloedstroom totdat het zich genoeg genesteld heeft in de luchtwegen. Dit zijn voornamelijk de longen en de keel. Je neus maakt zelf slijm aan om zoveel mogelijk indringers te voorkomen, dus een virus in je neus maakt geen schijn van kans om zich te nestelen / verspreiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |