quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
Maar hij had verder geen gekende ziekte.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:37 schreef joyvke het volgende:
Die Iran official was trouwens 81 jaar oud.
De topics stijgen sneller dan het aantal dodenquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:37 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ik zei het al eerder, maar er zijn potverdorrie meer posts dan besmettingen
Dat weet je dus niet, wellicht had hij diabetes of hoge bloeddruk. Of misschien speelt trombose ook een rol hierin.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:37 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Maar hij had verder geen gekende ziekte.
Echt hequote:Op donderdag 27 februari 2020 17:38 schreef einzeinz het volgende:
[..]
De topics stijgen sneller dan het aantal doden
81 zijn is op zich al een hele ziekte hoorquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:38 schreef joyvke het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet, wellicht had hij diabetes of hoge bloeddruk. Of misschien speelt trombose ook een rol hierin.
Alleen als je de officiële cijfers gelooft.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:37 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ik zei het al eerder, maar er zijn potverdorrie meer posts dan besmettingen
Precies dat ja! Nog besmettelijker dan dat virus zelfquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:38 schreef -Straw- het volgende:
Waarom kan ik niet stoppen met refreshen en lezen hierover. Verslavende hysterie
Zwakke longen misschien. Slechte afweer door periode van stress, of lage vitamine D, dat soort dingen. Je weet het niet. Een autopsie kan ook nog dingen uitwijzen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:37 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Maar hij had verder geen gekende ziekte.
Geen tijd voor autopsies. De bodybags stapelen zich op in de gangen van de ziekenhuizenquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:40 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Zwakke longen misschien. Slechte afweer door periode van stress, of lage vitamine D, dat soort dingen. Je weet het niet. Een autopsie kan ook nog dingen uitwijzen.
14 dagen incubatiequote:Op donderdag 27 februari 2020 17:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nederland nog steeds clean
Vanavond om 22u krijgen we BREAKING nieuwsquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Omdat helekousontkenner jijquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:41 schreef Harlekien het volgende:
Waarom is mijn reactie verwijderd?
NPO app?quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:42 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Godverdomme, moet ik mijn hele digitale tv pakket gaan uitpakken om het journaal straks te zien
Ze zullen voor onderzoek vast wel wat autopsies verrichten. Speciale gevallen geven misschien weer nieuwe informatie.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:42 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Geen tijd voor autopsies. De bodybags stapelen zich op in de gangen van de ziekenhuizen(In Woehaan was dat geen grap)
Wat is er toch met het Nederlandse journaal vanavond. Wat gaan we daar te zien krijgen!?quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:42 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Godverdomme, moet ik mijn hele digitale tv pakket gaan uitpakken om het journaal straks te zien
Omdat ie geen zak toevoegd net als de meeste van je reacties en ik je zou willen vragen serieus en ontopic te reageren.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:41 schreef Harlekien het volgende:
Waarom is mijn reactie verwijderd?
Ik denk telkens bij een NOS alert dat het ineens raak is in Utrecht of Amsterdam.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:42 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Vanavond om 22u krijgen we BREAKING nieuws
Heb altijd 27/2 in gedachten gehad en 9 maart voor de eerste dode.
En jij bepaald wanneer mijn reacties iets toevoegen of niet? Of ze ontopic zijn?quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Omdat ie geen zak toevoegd net als de meeste van je reacties en ik je zou willen vragen serieus en ontopic te reageren.
Verder kan je met klachten naar de FB.
Ze gaan het executeren echt niet enthousiast melden in het staatsjournaalquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:45 schreef zipcon het volgende:
Ik weet niet of het een parodie is, schijnt ook een filmpje te zijn van een enthousiaste nieuwsvrouw die het meldt:
IBT - North Korea's first confirmed Coronavirus COVID 19 patient shot dead: report
Wel een oplossing die past in het Noord Koreaanse denken 😛
Uh. Ja. Eigenlijk wel ja.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:47 schreef Harlekien het volgende:
[..]
En jij bepaald wanneer mijn reacties iets toevoegen of niet? Of ze ontopic zijn?
Het was overigens gewoon ontopic
Al gepost, even opletten johquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Uh. Ja. Eigenlijk wel ja.
Verder verwijs ik je naar FB. Nog steeds.
Schijnt dat Maxima haar paaldansact heeft vervolmaaktquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:44 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Wat is er toch met het Nederlandse journaal vanavond. Wat gaan we daar te zien krijgen!?
Officieel misschien, maar waarschijnlijk is het al lang bezig hier in NL. Veel mensen ervaren enkel een verkoudheid of griepje. Zelf ook gehad, dan denk ik ook niet automatisch dat ik héél misschien Corona heb. Niemand die me dan test. Nu ben ik niet in risico gebieden geweest, dus kans is sowieso kleiner, maar dan nog. Met de hoeveelheid reizigers...en gezien de snelle verspreiding van het virus zou ik het wel heel raar vinden als het hier nog niet is.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Laat hem. Ondanks dat hij een ignoramus is, is het niet slecht om ook een ander geluid te horen hier.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Uh. Ja. Eigenlijk wel ja.
Verder verwijs ik je naar FB. Nog steeds.
Wordt Feyenoord nog kampioen?quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:42 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Vanavond om 22u krijgen we BREAKING nieuws
Heb altijd 27/2 in gedachten gehad en 9 maart voor de eerste dode.
Bridget is zwangerquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Wordt Feyenoord nog kampioen?
Is Nathan Rutjes de Mol?
Wanneer vind ik geluk in de liefde?
Iemand voor ignoramus uitmaken is dan wel weer ontopic? Of mag dat wel omdat het in het straatje van de mods past?quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Laat hem. Ondanks dat hij een ignoramus is, is het niet slecht om ook een ander geluid te horen hier.
Van dik hout zaagt men plankenquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:45 schreef zipcon het volgende:
Ik weet niet of het een parodie is, schijnt ook een filmpje te zijn van een enthousiaste nieuwsvrouw die het meldt:
IBT - North Korea's first confirmed Coronavirus COVID 19 patient shot dead: report
Wel een oplossing die past in het Noord Koreaanse denken 😛
Er worden blijkbaar al een tijdje bij 50 huisartspraktijken kweken afgenomen bij mensen met griepachtige verschijnselen. Deze kweken zijn tot nu toe negatief voor corona.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Officieel misschien, maar waarschijnlijk is het al lang bezig hier in NL. Veel mensen ervaren enkel een verkoudheid of griepje. Zelf ook gehad, dan denk ik ook niet automatisch dat ik héél misschien Corona heb. Niemand die me dan test. Nu ben ik niet in risico gebieden geweest, dus kans is sowieso kleiner, maar dan nog. Met de hoeveelheid reizigers...en gezien de snelle verspreiding van het virus zou ik het wel heel raar vinden als het hier nog niet is.
Lijkt me toch een objectieve constatering!? Je ontkent dat het een ramp zal worden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:50 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Iemand voor ignoramus uitmaken is dan wel weer ontopic? Of mag dat wel omdat het in het straatje van de mods past?
Nou ja, als er 1 land in quarantaine kan is NK het welquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:50 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Van dik hout zaagt men planken
Las ik ook ja en daar test je inderdaad wel wat mee, maar veel mensen gaan niet eens naar de huisarts als ze een griep hebben. Kan zelf ook wel voelen dat het een griepje is en dat ik gewoon moet uitzieken. Niemand die me dan controleert.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:51 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Er worden blijkbaar al een tijdje bij 50 huisartspraktijken kweken afgenomen bij mensen met griepachtige verschijnselen. Deze kweken zijn tot nu toe negatief voor corona.
Vanavond meidquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:44 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ik denk telkens bij een NOS alert dat het ineens raak is in Utrecht of Amsterdam.
Die laatste is met Sint-Juttemisquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Wordt Feyenoord nog kampioen?
Is Nathan Rutjes de Mol?
Wanneer vind ik geluk in de liefde?
Leiden gok ikquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:44 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ik denk telkens bij een NOS alert dat het ineens raak is in Utrecht of Amsterdam.
Klopt, maar met deze testen kun je wel zien dat dit virus nog niet massaal rondwaart in Nederland.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Las ik ook ja en daar test je inderdaad wel wat mee, maar veel mensen gaan niet eens naar de huisarts als ze een griep hebben. Kan zelf ook wel voelen dat het een griepje is en dat ik gewoon moet uitzieken. Niemand die me dan controleert.
Klopt. Ik beweer dan ook niet het al massaal rondwaart. Zeg enkel dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat niemand het nog heeft, that's itquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:59 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Klopt, maar met deze testen kun je wel zien dat dit virus nog niet massaal rondwaart in Nederland.
Slecht voorbereid die lui, die kapjes zijn jaaaren houdbaar.quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:04 schreef MadJackthePirate het volgende:
Nu op het journaal. (Tand)artsen die zonder mondkapjes komen te zitten door van die angsthazen die ze massaal opkopen. Gefeliciteerd he
Mijn huisarts in gemeente Echt-Susteren wil mij tot nu toe niet testen. Zit thuis met griepverschijnselen en heb afgelopen week boodschapen gedaan in Selfkant. Oa de DM.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:51 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Er worden blijkbaar al een tijdje bij 50 huisartspraktijken kweken afgenomen bij mensen met griepachtige verschijnselen. Deze kweken zijn tot nu toe negatief voor corona.
Ze krijgen er normaal 400 per week, nu al een tijdje 250. Denk niet dat het rendabel is om je relatief kleine ruimte vol te gooien met 40.000 mondkapjes.quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Slecht voorbereid die lui, die kapjes zijn jaaaren houdbaar.
Oh godquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:07 schreef hollandia02 het volgende:
17:43
Nederland telt 44 vrouwen met de voornaam Corona, meldt RTL Nieuws. Corona Willekes is een van hen. Waar de voornaam altijd gewoon een Spaanse of Latijnse benaming voor kroon of krans was, heeft-ie nu ineens een heel andere lading.
De voornaam van Willekes is vanaf nu voor altijd gelinkt aan een virus. Om de schade voor haar en haar naamgenoten te beperken, hoopt Corona Willekes dat het virus vanaf nu Covid wordt genoemd. "Het is heel jammer", zegt ze tegen EditieNL. "Mijn naam is een beetje verpest, ik vind hem nu ineens niet meer leuk."
Ze zegt altijd heel mooie reacties te hebben gehad op haar naam. "Maar nu denk ik erover om hem veranderen. Misschien naar de Franse variant Caronne."
Druk maken om het druk maken dit hoor. Aandachtszoekster.
Dat had je ook met Isisquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:07 schreef hollandia02 het volgende:
Nederland telt 44 vrouwen met de voornaam Corona, meldt RTL Nieuws. Corona Willekes is een van hen. Waar de voornaam altijd gewoon een Spaanse of Latijnse benaming voor kroon of krans was, heeft-ie nu ineens een heel andere lading.
De voornaam van Willekes is vanaf nu voor altijd gelinkt aan een virus. Om de schade voor haar en haar naamgenoten te beperken, hoopt Corona Willekes dat het virus vanaf nu Covid wordt genoemd. "Het is heel jammer", zegt ze tegen EditieNL. "Mijn naam is een beetje verpest, ik vind hem nu ineens niet meer leuk."
Ze zegt altijd heel mooie reacties te hebben gehad op haar naam. "Maar nu denk ik erover om hem veranderen. Misschien naar de Franse variant Caronne."
Cor is een kutnaamquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Je zou maar Cor heten...
Als je stelt dat het allemaal wel meevalt dan ben je inderdaad een ignoramus. Kijk voor de grap eens een paar clipjes hoe het er aan toegaat in ziekenhuizen in Woehaan.quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:04 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Oh je wou zeggen dat die andere posts van je in dit topic wel bijdragen?
Bovendien als iemand mij uitmaakt voor ignoramus, dan heb ik zeker de vrijheid om ook een label te gaan plakken.
En ja, ik heb het al gemaakt.
Wat houdt zo'n test dan in, want ik kan me goed voorstellen dat elke sloeber met een hoestje nu bij de beste man aanklopt om een test te laten doen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:05 schreef James52 het volgende:
[..]
Mijn huisarts in gemeente Echt-Susteren wil mij tot nu toe niet testen. Zit thuis met griepverschijnselen en heb afgelopen week boodschapen gedaan in Selfkant. Oa de DM.
Omdat ik niet uit China of Italie kom, en zover bekent niet met een patient in contact ben geweest ben ik geen risico geval 😂.
Dude, als jij vrijwillig de selfkant van de maatschappij opzoekt, zoek je het zelf maar uitquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:05 schreef James52 het volgende:
[..]
Mijn huisarts in gemeente Echt-Susteren wil mij tot nu toe niet testen. Zit thuis met griepverschijnselen en heb afgelopen week boodschapen gedaan in Selfkant. Oa de DM.
Omdat ik niet uit China of Italie kom, en zover bekent niet met een patient in contact ben geweest ben ik geen risico geval 😂.
Bron van die laatste bewering?quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:10 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Als je stelt dat het allemaal wel meevalt dan ben je inderdaad een ignoramus. Kijk voor de grap eens een paar clipjes hoe het er aan toegaat in ziekenhuizen in Woehaan.
Het probleem is dat het er geen reden is om aan te nemen dat het hier veel beter zal verlopen. Sterker nog, hier in het Westen worden minder draconische lockdownmaatregelen genomen waardoor er alleen maar een grotere piek aan hulpbehoevenden naar de ziekenhuizen zullen komen. DAT is wat het eng maakt. Omdat zonder zorg niet 2, maar eerder 5% overlijdt.
Wat te denken van de meisjes/vrouwen die Isis heten...quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:07 schreef hollandia02 het volgende:
Je bedoelt die vage filmpjes op Youtube?quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:10 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Als je stelt dat het allemaal wel meevalt dan ben je inderdaad een ignoramus. Kijk voor de grap eens een paar clipjes hoe het er aan toegaat in ziekenhuizen in Woehaan.
Het probleem is dat het er geen reden is om aan te nemen dat het hier veel beter zal verlopen. Sterker nog, hier in het Westen worden minder draconische lockdownmaatregelen genomen waardoor er alleen maar een grotere piek aan hulpbehoevenden naar de ziekenhuizen zullen komen. DAT is wat het eng maakt. Omdat zonder zorg niet 2, maar eerder 5% overlijdt.
Die John Campbell (arts in Engeland) benoemt het regelmatig in zijn dagelijkse analyses en updates.quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:12 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Bron van die laatste bewering?
Rechts onder boven de knop "New topic", staat een print icoontje.quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:15 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Is deze topicreeks ook als PDF verkrijgbaar?
Voor een long reed ik ga vliegen binnekort en dan is het wel leuk om terug te lezen denk ik
Ik zou contact opnemen met de ggd.quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:05 schreef James52 het volgende:
Was toen nog geen vuiltje aan de lucht aan de andere kant van de palen hieroquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:12 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Dude, als jij vrijwillig de selfkant van de maatschappij opzoekt, zoek je het zelf maar uit
Wij zijn gewoon geschiedenisschrijversquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:15 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Is deze topicreeks ook als PDF verkrijgbaar?
Voor een long reed ik ga vliegen binnenkort en dan is het wel leuk om terug te lezen denk ik
quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:14 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Je bedoelt die vage filmpjes op Youtube?
Bovendien zorgt een lockdown alleen maar voor chaos in Nederland. Dat komt oa door topics zoals deze.
En nogmaals, vooralsnog zijn het in de meeste gevallen zwakken en zieken die sterven aan het virus.
En ik denk dat het RIVM meer kennis van zaken heeft dan een groepje mensen op een forum.
Het valt allemaal wel mee, fake news en paniekzaaierij voor een groot deel.
Die vent houdt zich verre van fake nieuws en paniekzaaierijquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:15 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Die John Campbell (arts in Engeland) benoemt het regelmatig in zijn dagelijkse analyses en updates.
https://www.youtube.com/channel/UCF9IOB2TExg3QIBupFtBDxg
Het ging over Wuhan, niet over die professor / arts.quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:18 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
[..]
Die vent houdt zich verre van fake nieuws en paniekzaaierij
Ik zit aan de bloembollenquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:21 schreef Puntenjager het volgende:
Mensen, lief blijven voor elkaar. Ik ga ff kieken of er nog te vreten te koop is in de supermarkt.
Terwijl in de Nederlandse pers al heel snel werd overgeschakeld op IS. Niemand zegt nu nog ISIS om dat voormalige kalifaat aan te duiden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat had je ook met Isis
Mijn collega noemde zijn dochter echt een half jaar voor die hele bende Isis
Ze heet nu Iris, I shit u not
Ik mag hopen dat de huisartsen wel alle longontstekingen moeten doorgeven en dat iemand op landelijk niveau kijkt waar opvallend veel longontstekingen voorkomen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zou contact opnemen met de ggd.
In Italië waren ook gevallen die niet te herleiden waren.
Ja, zo houden we Nederland wel van de corona-kaart. Gewoon niet testen.
Ik alleen tegen hemquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Terwijl in de Nederlandse pers al heel snel werd overgeschakeld op IS. Niemand zegt nu nog ISIS om dat voormalige kalifaat aan te duiden.
Eerder had men het over 10 maartquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:18 schreef hollandia02 het volgende:
18:09
Op de Canarische Eilanden mogen 130 gasten die in quarantaine zitten in een hotel snel vertrekken. Het gaat om het Hotel H10 Costa Adeje Palace op Tenerife waar vier Italianen het coronavirus bleken te hebben.
Onder de zevenhonderd gasten in het hotel zijn ook 23 Nederlanders. Het is niet duidelijk wanneer zij vertrekken. Volgens een regeringswoordvoerder in Madrid wordt met consulaten overlegd over de terugreis van alle buitenlandse gasten. Die kunnen als ze geen ziekteverschijnselen hebben naar huis, zodra daar controle op hun gezondheidstoestand is geregeld.
Volgens de autoriteiten zijn er op dit moment geen hotelgasten die symptomen vertonen. Het personeel, circa 270 mensen, mag het hotel al in en uit.
quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Thanksquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:16 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Rechts onder boven de knop "New topic", staat een print icoontje.
De filmpjes werken echter niet merk ikquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:38 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Thanks![]()
al jaren op fok nog nooit gezien
![]()
Kan je toch nog een keer printen voordat je dood gaat aan het corona virusquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:38 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Thanks![]()
al jaren op fok nog nooit gezien
![]()
Ironisch welquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:37 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Laten we clean blijven dat was ook de tip van Lemmy (RIP)
quote:Zeventien dodelijke slachtoffers, 650 positieven besmettingen en 45 mensen zijn genezen volgens het laatste officiële bulletin voor civiele bescherming. https://www.repubblica.it(...)675643-C8-P2-S1.8-T2
Dus 5 doden erbij vandaag?quote:
Ongeveer 2,61538462% gaat daar dus dood.quote:
Kan ook best ongeveer 2,61538463% zijn hoorquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Ongeveer 2,61538462% gaat daar dus dood.
Noemt zij zich Carola, niks aan de hand.quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat had je ook met Isis
Mijn collega noemde zijn dochter echt een half jaar voor die hele bende Isis
Ze heet nu Iris, I shit u not
2.61538461538quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Kan ook best ongeveer 2,61538463% zijn hoor
Kan ook liggen aan toegenomen lab faciliteiten he, dat je gewoon meer kan testenquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:53 schreef hollandia02 het volgende:
Gaat hard opeens in Italie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, want ik had afgerond van 2,6153846154%quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Kan ook best ongeveer 2,61538463% zijn hoor
538 ipv 540 actually.quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, want ik had afgerond van 2,6153846154%
Ja is lastig te zeggen. Korea test alles en iedereen, daarom hebben ze zo'n aantal. In japan moet je aan allerlei voorwaarden voldoen om getest te worden dus het aantal is laag. Persoonlijk denk ik dat Japan meer cases heeft omdat het veel meer verspreid is door het land. Overal ongerelateerde clusters.quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Kan ook liggen aan toegenomen lab faciliteiten he, dat je gewoon meer kan testen
U heeft nog een paar dagen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:58 schreef vosss het volgende:
Ik begin me toch steeds meer zorgen te maken over de impact op de economie. Ik moet nog ff een huis verkopen voordat dd shit echt los gaat en de huizenmarkt in elkaar stort, want anders ben ik echt fucked.
Nerdquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, want ik had afgerond van 2,6153846154%
Geen reden tot paniekquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:58 schreef vosss het volgende:
Ik begin me toch steeds meer zorgen te maken over de impact op de economie. Ik moet nog ff een huis verkopen voordat dd shit echt los gaat en de huizenmarkt in elkaar stort, want anders ben ik echt fucked.
Dat ga ik niet redden, het moet nog de verkoop in.quote:
Ik ook van jou, pikquote:
Ik had mijn huis gekocht in het andere crisisjaar 2008. Verkocht in 2013. Wees gerust, 3 jaar op water en brood leven en je restschuld is afbetaaldquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat ga ik niet redden, het moet nog de verkoop in.
Hoe snel kan zo een markt in elkaar donderen?
Eerst ff eten. Brennie is in de keuken bezig. Dus straks.quote:
Ik had 20k verlies op een hypotheek van nog geen 1,2 tonquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik had mijn huis gekocht in het andere crisisjaar 2008. Verkocht in 2013. Wees gerust, 3 jaar op water en brood leven en je restschuld is afbetaald
Ik kan nu juist gratis van mn restschuld af en winst maken.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik had mijn huis gekocht in het andere crisisjaar 2008. Verkocht in 2013. Wees gerust, 3 jaar op water en brood leven en je restschuld is afbetaald
ze was het waard om van af te komenquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik had 20k verlies op een hypotheek van nog geen 1,2 k
ahahaha en een baby
dat was kut
Ow, sorryquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:04 schreef Lonaa het volgende:
[modbreak]Ontopic lieverds, alsjeblieft.[/modbreak]
Als dat idd zo is, kunnen wij mooi van ze leren.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zal je dalijk zien dat ze het in China onder controle hebben terwijl het in Europa compleet aan het losbreken is.
Is inmiddels geupdate, het zijn er echt 17quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:01 schreef Revanches het volgende:
Kan alleen iets vinden over de 14 doden, nog niet alle 17.
https://www.thelocal.it/2(...)coronavirus-in-italy
Reisleidster in touringcars ..... Goeiemorgen meneer, zal ik uw riem even vastmaken?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:07 schreef Fer_de_Lance het volgende:
AD komt nu ook met het verhaal van die tweede besmetting
https://www.ad.nl/dossier(...)oronavirus~a4b0941a/
Nee, je moet het vergelijken met het aantal genezen personen.. 17 dood 45 genezen. Dus 1 op de 3 gaat doodquote:Op donderdag 27 februari 2020 18:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Ongeveer 2,61538462% gaat daar dus dood.
quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:10 schreef Symphonic het volgende:
https://www.noordhollands(...)ieuwste-actie-direct
quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:10 schreef Symphonic het volgende:
https://www.noordhollands(...)ieuwste-actie-direct
Ja, zusters doen ook dat soort dingenquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:10 schreef maily het volgende:
[..]
Reisleidster in touringcars ..... Goeiemorgen meneer, zal ik uw riem even vastmaken?
Hallo mevrouw, ach is uw kussentje gevallen; ik raap het even op voor U.
Ja klopt dat het nu 17 zijn, maar ik kon nog niet iets over de leeftijd van de andere 3 vinden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:09 schreef joyvke het volgende:
[..]
Is inmiddels geupdate, het zijn er echt 17. Alleen geen leeftijden erbij.
Lijkt me overigens in geen scenario ideaalquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:15 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Wat dacht je van de hoeren. Stel, je krijgt een hoestende aziaat over de vloer die een sucky fucky wil, dat is dan niet ideaal.
twitter:disclosetv twitterde op donderdag 27-02-2020 om 19:02:03BREAKING - Italy now reports 650 people infected with the #COVID19 coronavirus in the country, and 17 dead. https://t.co/Mbhdpnhmfh reageer retweet
https://www.ansa.it/canal(...)a5-f466910a141e.htmlquote:"Coronavirus positive in Italy has risen to 650 . Then there are three other deaths in Lombardy, all over 80 years old. The head of the Civil Protection, Angelo Borrelli said it, taking stock of the emergency. Three other people in Lombardy with Coronavirus were also cured : there are now 40 in the region. "Everything is normal, there is no problem in the red zone," said Borrelli. "The Department has made available and over 35 thousand masks are arriving in Emilia Romagna, Piedmont, Lombardy and Veneto"."
Stel je bent een prostituee met een hoestende aziatenfetisch?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:16 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Lijkt me overigens in geen scenario ideaal
Lijkt me niet ideaalquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:19 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
[..]
Stel je bent een prostituee met een hoestende aziatenfetisch?
twitter:BILD_News twitterde op donderdag 27-02-2020 om 19:22:59Wieder im Kreis Heinsberg - 14 weitere Corona-Infektionen allein in NRW https://t.co/5ZAktJHHUb reageer retweet
De beer is ook wel los in Duitsland dus.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:23 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BILD_News twitterde op donderdag 27-02-2020 om 19:22:59Wieder im Kreis Heinsberg - 14 weitere Corona-Infektionen allein in NRW https://t.co/5ZAktJHHUb reageer retweet
Die linkse gekkies ook met hun 'inhumaan' de hele tijd. Geef mij in dit soort tijden een stevige dictatuur.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:22 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Lijkt me niet ideaal
ontopic
[ afbeelding ]
Bam, torpedo op die schuitquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die linkse gekkies ook met hun 'inhumaan' de hele tijd. Geef mij in dit soort tijden een stevige dictatuur.
Ga mij niet vertellen dat daar geen nederlanders bij warenquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:23 schreef Houtenbeen het volgende:
Nee geen paniekquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:28 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ga mij niet vertellen dat daar geen nederlanders bij waren
Ook 6 nieuwe gevallen in Valenciatwitter:elmundoes twitterde op donderdag 27-02-2020 om 19:26:57#ÚltimaHora 🔴 Seis nuevos casos de coronavirus en la Comunidad Valenciana https://t.co/27gmcjAHpc reageer retweet
Die zal er dan wel heel wat besmet hebbenquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:29 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Had ik niet eens echt zo gezien, maar die gast in CA lag dus dagen ongediagnostiiceerd in het ziekenhuis
dat gaat daar ook wel los dus
[ afbeelding ]
Vooral ook personeel, handig welquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die zal er dan wel heel wat besmet hebben
Had je wellicht al anderhalve maand opgesloten gezeten op je zolderkamer. En ik weet niet hoe groot die van jou is maar mijn kelder is klein en vochtigquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die linkse gekkies ook met hun 'inhumaan' de hele tijd. Geef mij in dit soort tijden een stevige dictatuur.
België doet het op dat ene geval na ook netjes hoor. Mag ook wel gezegd worden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:32 schreef Discombobulate het volgende:
Nog steeds niet in NL![]()
Zit echt elk moment te wachten tot we een besmetting krijgen, eindelijk.![]()
Máár... wie weet houden we het nog een paar dagen vol. Dat zou wel uniek zijn mbt de hele situatie in Europa.
quote:Het Wuhan-instituut heeft wel coronavirussen bestudeerd, waaronder de stam die ernstig acuut respiratoir syndroom (SARS), het H5N1-influenzavirus, Japanse encefalitis en knokkelkoorts veroorzaakt. Onderzoekers van het instituut hebben ook de kiem bestudeerd die anthrax veroorzaakt. Op dezelfde locatie wordt ook het vaccin tegen SARS geproduceerd. Bovendien worden er volgens de bronnen van de krant de hemola-virale virussen Ebola, Nipah en Krim-Congo onderzocht.
Het laboratorium ligt op ongeveer 20 mijl van de Hunan Seafood Market, waarvan rapporten uit China zeggen dat het mogelijk de oorsprong van het virus was.
China heeft altijd ontkend dat ze biologische aanvalswapens hebben, maar vorig jaar onthulde een rapport van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken vermoedens dat de Chinezen heimelijk werken aan biologische wapens.
Chinese autoriteiten zeggen nog steeds dat ze de oorsprong van het coronavirus niet kennen.
De gemeente Heinsberg, ligt tegen Nederlandquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:33 schreef hollandia02 het volgende:
Heinsberg? Da's 10/15 km van de grens.
Daar waren geen Nederlanders bij.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:28 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ga mij niet vertellen dat daar geen nederlanders bij waren
Wat ook wel is met belgen en nederlanders, die zijn niet zo plakkerig en klef als die italianen, dus logischquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:34 schreef kilon het volgende:
[..]
België doet het op dat ene geval na ook netjes hoor. Mag ook wel gezegd worden.
Ik was van plan om met een collega Knotfest at sea te doen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:23 schreef Perrin het volgende:
Mensen die nu nog met cruiseschepen gaan vragen er ook wel om.
Ik begrijp die paniek en hysterie echt niet, iedereen zit elkaar gek te maken en de media doet uiteraard gretig mee. In 2014/2015 stierven er tijdens de lange griepgolf van 21 weken 65000 mensen aan de griep, in China zitten ze nog niet eens aan 3000 doden tot nu toe.....quote:
Volgens mij doen jullie gewoon geen testen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:32 schreef Discombobulate het volgende:
Nog steeds niet in NL![]()
Zit echt elk moment te wachten tot we een besmetting krijgen, eindelijk.![]()
Máár... wie weet houden we het nog een paar dagen vol. Dat zou wel uniek zijn mbt de hele situatie in Europa.
Ja vast, ga je mij niet wijsmakenquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:34 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Daar waren geen Nederlanders bij.
Sterker nog, Gangelt, het plaatsje waar ze vandaan kwamen ligt op 2km van de grens af.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:34 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De gemeente Heinsberg, ligt tegen Nederland
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 19:36:24Coronavirus updates:- 6 new cases in UAE- 2 new cases in Oman- 2 new cases in Switzerland- 1 new case in Lebanonhttps://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Heb je iig wat metalbands om je al die quarantaineweken mee te vermakenquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:35 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik was van plan om met een collega Knotfest at sea te doen.
Een metal cruise naar o.a. Italie
Maar dit is niet bepaald een normaal griepje wat iedereen loopt te blerrenquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:36 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Ik begrijp die paniek en hysterie echt niet, iedereen zit elkaar gek te maken en de media doet uiteraard gretig mee. In 2014/2015 stierven er tijdens de lange griepgolf van 21 weken 65000 mensen aan de griep, in China zitten ze nog niet eens aan 3000 doden tot nu toe.....
Sorry, ik ben geen technoboy.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nou ben ik zelf een ouwe lul, maar is dit niet heel erg boomer?
Limburgers die geen carnaval vieren in eigen dorp.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:37 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja vast, ga je mij niet wijsmaken
Wij vieren carnaval, evenementen met tienduizenden mensen gaan door, we stappen nog steeds vliegtuigen in etcquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:23 schreef Perrin het volgende:
Mensen die nu nog met cruiseschepen gaan vragen er ook wel om.
Slipknot o.a.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heb je iig wat metalbands om je al die quarantaineweken mee te vermaken
Moeder van een kennis van me gaat 2 weken op een cruise naar onder andere Oman en Dubai deze week.... en ze is ook rond de 75 volgens mij.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:35 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik was van plan om met een collega Knotfest at sea te doen.
Een metal cruise naar o.a. Italie
Ik zou het toch niet gaan zoeken...quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moeder van een kennis van me gaat 2 weken op een cruise naar onder andere Oman en Dubai.... en ze is ook rond de 75 volgens mij.
technoboy?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:38 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Sorry, ik ben geen technoboy.
Ik zou iets uitgebreider afscheid nemen deze keer.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moeder van een kennis van me gaat 2 weken op een cruise naar onder andere Oman en Dubai deze week.... en ze is ook rond de 75 volgens mij.
Ja techno en trance en die toestanden.quote:
Ik heb ook gezegd dat er een kans bestaat dat ze of niet mogen aanmeren of gewoon ergens vast komen te zitten. Ookal is dat schip 100% veilig.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:40 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik zou het toch niet gaan zoeken...
Het is daar wel goed heet en droog. Dat is wel een voordeel van deze cruisequote:Op donderdag 27 februari 2020 19:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moeder van een kennis van me gaat 2 weken op een cruise naar onder andere Oman en Dubai deze week.... en ze is ook rond de 75 volgens mij.
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt, mijn lp's varieren van obituary en napalm death tot nirvanaquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:40 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja techno en trance en die toestanden.
Zij liever dan ik. De kans dat het drama wordt, lijkt me behoorlijk groot. (en als ik eerlijk ben: ik snap de lol van die drijvende flatgebouwen sowieso al niet)quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja in dat ziekenhuis tochquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:42 schreef Maver24 het volgende:
650 cases in italie, wtf hebben ze daar lopen doen dan. Die hebben ergens een gruwelijke blunder begaan
Niet in paniek raken is iets goeds. Waar het hier echter om gaat is dat aan dit virus meer dan 10 keer zo veel mensen doodgaan dan aan de jaarlijkse griep. Ook heeft een aanzienlijk percentage* ziekenhuiszorg nodig. Lees: je moet aan de beademing/zuurstof. Zo niet, dan gaan je dood. Ook normale, gezonde mensen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:36 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Ik begrijp die paniek en hysterie echt niet, iedereen zit elkaar gek te maken en de media doet uiteraard gretig mee. In 2014/2015 stierven er tijdens de lange griepgolf van 21 weken 65000 mensen aan de griep, in China zitten ze nog niet eens aan 3000 doden tot nu toe.....
Hoeveel bij de grens? Las iets van nu 14?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:41 schreef NaturalScience het volgende:
Poeh.... 40 cases in Duitsland nu... dat gaat rap. Bijna alles ook vlak bij Nederland.
Ja, i begreep ook niet goed wat je bedoelde met boomer. Obituary is tevens vet goed!quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt, mijn lp's varieren van obituary en napalm death tot nirvana
Net zoals nu in Californië. Ook daar een patiënt met symptomen waar pas na velen dagen alarm wordt geslagenquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:42 schreef Maver24 het volgende:
650 cases in italie, wtf hebben ze daar lopen doen dan. Die hebben ergens een gruwelijke blunder begaan
Is dat de enige rede?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:43 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja in dat ziekenhuis toch
https://www.ad.nl/buitenl(...)oronavirus~ab1c0523/
Een cruise, met metal bandsquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:43 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, i begreep ook niet goed wat je bedoelde met boomer. Obituary is tevens vet goed!
Dit gaat gewoon overal gebeuren. Italie was toevallig als eerste aan de beurt in Europa, maar kijk naar Duitsland. 14 cases op 1 dag nu. Terwijl we eerst iets van 2 weken deden om 14 cases te halen (en die waren ook allemaal verbonden aan 1 bedrijf)quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:42 schreef Maver24 het volgende:
Ladys and Gentlemen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:44 schreef Minimunt het volgende:
Sinds eergisteren steeds meer last van een kriebelhoest. Ik woon en werk dichtbij Gangelt. Ik ben best wel bang dat ik iets heb. Maar dat zei ik twee dagen.
Ik ken al 3 andere mensen die deze week hier ziek zijn..quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:44 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ladys and Gentlemen.
We got him.
Patient 0quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:44 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ladys and Gentlemen.
We got him.
Het reguliere seizoensgriepvirus heerst ook nu, dus het is waarschijnlijk dat óf corona.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:44 schreef Minimunt het volgende:
Sinds eergisteren steeds meer last van een kriebelhoest. Ik woon en werk dichtbij Gangelt. Ik ben best wel bang dat ik iets heb. Maar dat zei ik twee dagen.
Of longpestquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:45 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
[..]
Het reguliere seizoensgriepvirus heerst ook nu, dus het is waarschijnlijk dat óf corona.
Krijgen op de kop van de WHOquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:45 schreef BeriBeri het volgende:
Italy changes virus count methods at UN agency's urging
Italy is changing how it reports coronavirus cases and who will get tested in ways that could lower the country's caseload even as an outbreak centered in northern Italy spreads in Europe
https://abcnews.go.com/He(...)ncys-urging-69254949
Deze 14 cases zijn ook aan elkaar verbondenquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon overal gebeuren. Italie was toevallig als eerste aan de beurt in Europa, maar kijk naar Duitsland. 14 cases op 1 dag nu. Terwijl we eerst iets van 2 weken deden om 14 cases te halen (en die waren ook allemaal verbonden aan 1 bedrijf)
En toch staan we op 0.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:46 schreef Confetti het volgende:
Misschien al gepost maar : https://www.telegraaf.nl/(...)eteen-in-quarantaine( incognito)
Nederland.
1000 mensen mogen hun huis niet meer uit in de gemeente Heinsberg.twitter:WDRaktuell twitterde op donderdag 27-02-2020 om 19:45:37Im Kreis Heinsberg sind rund 1000 Menschen vorsorglich in häuslicher Quarantäne. Das sagte der Landrat Stephan Pusch im WDR. Mit der Maßnahme sollen Ansteckungswege unterbrochen werden. #coronavirus reageer retweet
Damn, direct lockdown ofzo?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:48 schreef Houtenbeen het volgende:
1000 mensen mogen hun huis niet meer uit in de gemeente Heinsberg.twitter:WDRaktuell twitterde op donderdag 27-02-2020 om 19:45:37Im Kreis Heinsberg sind rund 1000 Menschen vorsorglich in häuslicher Quarantäne. Das sagte der Landrat Stephan Pusch im WDR. Mit der Maßnahme sollen Ansteckungswege unterbrochen werden. #coronavirus reageer retweet
Wat gaat italie dan doen? Krijgen we dalijk gezichtsbedrog dat we minder cases zien?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:46 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Krijgen op de kop van de WHO
Mogen ze wel eten bestellen?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:48 schreef Houtenbeen het volgende:
Slim toch, we sturen ze meteen naar Duitslandquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:46 schreef Confetti het volgende:
Misschien al gepost maar : https://www.telegraaf.nl/(...)eteen-in-quarantaine( incognito)
Nederland.
Tussen nu en volgende week zou ik, als ik bezorger was, denk ik mijn baan opzeggen.quote:
wowquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:48 schreef Houtenbeen het volgende:
Denk dat het nog wel maanden duurt. Zit je dan zonder inkomsten.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tussen nu en volgende week zou ik, als ik bezorger was, denk ik mijn baan opzeggen.
Waarom? Alleen met iDeal laten betalen en eten voor de deur zetten en aanbellen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tussen nu en volgende week zou ik, als ik bezorger was, denk ik mijn baan opzeggen.
Lekker die deurbel aanraken die door een besmet iemand is aangeraakt. Hell noquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:52 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Waarom? Alleen met iDeal laten betalen en eten voor de deur zetten en aanbellen.
Dat gebeurd veel in NL, maar in Duitsland is volgens mij veel nog cash. Lekker kleffe bankbiljetten aannemen van een zweterige Duitser.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:52 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Waarom? Alleen met iDeal laten betalen en eten voor de deur zetten en aanbellen.
Sommige mensen rekenen er wel op gezien het boodschappentopic.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ik vraag me echt af hoor, ook in NL straks steden of wijken in lockdown?
Dat is echt onvoorstelbaar
Ook het eerst geval in Noord-Ierlandtwitter:BelTel twitterde op donderdag 27-02-2020 om 19:54:02BREAKING: First case of coronavirus in Northern Ireland - report https://t.co/7Ew9q1rySW https://t.co/x9gjZ956k1 reageer retweet
Verwacht ik ook niet. Inderdaad onvoorstelbaarquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Vraag me echt af of ze zoiets hier gaan doen. Denk eerder thuisquarantaine, thuiswerken en evt publieke bijeenkomsten minimaliseren. Maar echt delen van NL in lockdown, lijkt me niet iets dat erg snel gaat gebeuren.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ik vraag me echt af hoor, ook in NL straks steden of wijkeni n lockdown?
Iemand een antwoord hierop?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:49 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Wat gaat italie dan doen? Krijgen we dalijk gezichtsbedrog dat we minder cases zien?
Gaat ook niet gebeuren. We hebben zelfs nu nog geen besmettingen, alles is onder controle. RIVM heeft het gewoon voor elkaar, ondanks alle kritische noten van leken.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Die mensen in Duitsland zitten ook in thuisquarantaine.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vraag me echt af of ze zoiets hier gaan doen. Denk eerder thuisquarantaine, thuiswerken en evt publieke bijeenkomsten minimaliseren. Maar echt delen van NL in lockdown, lijkt me niet iets dat erg snel gaat gebeuren.
Hoeveel landen zijn er nog over in Europa. Straks gaat Nederland echt de laatste zijnquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:54 schreef Houtenbeen het volgende:
Ook het eerst geval in Noord-Ierlandtwitter:BelTel twitterde op donderdag 27-02-2020 om 19:54:02BREAKING: First case of coronavirus in Northern Ireland - report https://t.co/7Ew9q1rySW https://t.co/x9gjZ956k1 reageer retweet
Wow. Iemand die het snapt.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:55 schreef Durmada het volgende:
[..]
Gaat ook niet gebeuren. We hebben zelfs nu nog geen besmettingen, alles is onder controle. RIVM heeft het gewoon voor elkaar, ondanks alle kritische noten van leken.
Kan me er ook niks bij voorstellen. Een dorp misschien, maar grote steden?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Heeft bij jou thuis niemand een sleutel en moeten ze aanbellen?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:54 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Lekker die deurbel aanraken die door een besmet iemand is aangeraakt. Hell no
Puur geluk of kunde. Vraag het me af.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoeveel landen zijn er nog over in Europa. Straks gaat Nederland echt de laatste zijn
We gaan het zien. Valencia en Milaan kunnen als voorbeeld dienen denk ik.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:56 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Kan me er ook niks bij voorstellen. Een dorp misschien, maar grote steden?
Of onkundequote:Op donderdag 27 februari 2020 19:57 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Puur geluk of kunde. Vraag het me af.
Heb je ook koorts?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:44 schreef Minimunt het volgende:
Ja las het net. Misschien idd puntsgewijs of bij de eerste besmettingshaarden de komende weken.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die mensen in Duitsland zitten ook in thuisquarantaine.
Ja, dat is ook zo... was alleen ook een optiequote:Op donderdag 27 februari 2020 19:58 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Kan ook nog. Maar volgens mij wordt er wel getest?
Die hebben de grenzen twee weken geleden volledig gesloten.quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb ook nog niks gehoord over Rusland? Wat wel typisch zou zijn, grenzend aan China.
Met je elleboog? Knokkel?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:54 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Lekker die deurbel aanraken die door een besmet iemand is aangeraakt. Hell no
Op de grens van China met Rusland wonen ook niet extreem veel mensen?quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb ook nog niks gehoord over Rusland? Wat wel typisch zou zijn, grenzend aan China.
Wowquote:Op donderdag 27 februari 2020 19:59 schreef BeriBeri het volgende:
BREAKING - Sweden reports 5 new #COVID19 cases, 3 people in Västra Götaland, 1 person in the Uppsala Region and 1 person in the Stockholm region. This means that 7 people have been confirmed infected in the country now.
https://www.gp.se/nyheter(...)i-sverige-1.24625663
Allemaal andere plekken ook. Vreemd...quote:Op donderdag 27 februari 2020 19:59 schreef BeriBeri het volgende:
BREAKING - Sweden reports 5 new #COVID19 cases, 3 people in Västra Götaland, 1 person in the Uppsala Region and 1 person in the Stockholm region. This means that 7 people have been confirmed infected in the country now.
https://www.gp.se/nyheter(...)i-sverige-1.24625663
Van buiten af hebben mijn ouders een sleutel van mijn huis. Om uberhaubt bij mij te komen moeten ze buiten aanbellen bij het portiekjequote:Op donderdag 27 februari 2020 19:57 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Heeft bij jou thuis niemand een sleutel en moeten ze aanbellen?
Woon op 5.5 km afstand. Ben bangquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:01 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Wow
Ik ben trouwens echt bang dat wij in heel limburg er last van gaat krijgen op korte termijn. De helft van de steden zoals Roermond, Sittard en Heerlen wordt bezocht door die mensen in Heinsberg..
En de mensen die er wonen gaan niet meteen 1500 km lopen naar de huisarts als ze snotterig zijnquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:01 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Op de grens van China met Rusland wonen ook niet extreem veel mensen?
Volledige paniek, zorgt niet voor betere maatregelen. Dus wij in Nederland kunnen nu bijvoorbeeld wel elke Nederlander testen, daarmee wordt niks voorkomenquote:
Inderdaad. In Roermond is de voertaal Duits door alle Duitse bezoekers.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:01 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Wow
Ik ben trouwens echt bang dat wij in heel limburg er last van gaat krijgen op korte termijn. De helft van de steden zoals Roermond, Sittard en Heerlen wordt bezocht door die mensen in Heinsberg..
Ook 4 nieuwe gevallen in Baden Wurttembergtwitter:SWRAktuellBW twitterde op donderdag 27-02-2020 om 19:51:12In Baden-Württemberg haben sich vier weitere Menschen mit dem neuartigen #Coronavirus infiziert. Das teilte das Sozial- und Gesundheitsministerium am Abend in Stuttgart mit. Damit ist die Zahl der bestätigten Infektionen auf acht gestiegen. Mehr dazu: https://t.co/gIfVz92XYj reageer retweet
Paniek is nergens voor nodig (misschien was je sarcastisch) maar ik zou wel even nagaan wat die persoon/personen uitgespookt hebben in de afgelopen dagenquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:04 schreef Sfancta het volgende:
Ik woon paar honderd meter van dat hotel af in Vlodrop.
Save me
quote:The development of the Coronavirus outbreak in Seoul has our undivided attention. Flights to Seoul are not suspended, however, a rebook policy is in place.
April is ook een betere tijd om te gaan!!!quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Hehe. Ze zijn eindelijk wakker bij KLM. Ik kan mijn vlucht naar Seoul een maand opschuiven.Van 30 maart naar 30 april.
![]()
https://www.klm.com/trave(...)ght_update/index.htm
[..]
HA!quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:06 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 27-02-2020 om 20:05:29BREAKING: France reports 20 new cases of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ik kijk sinds 9-11 weer eens naar het 20:00 journaalquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:05 schreef LTVDK het volgende:
Zitten we allemaal al klaar voor de uitzending van 20.30 uur?
mooiquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Hehe. Ze zijn eindelijk wakker bij KLM. Ik kan mijn vlucht naar Seoul een maand opschuiven.Van 30 maart naar 30 april.
![]()
https://www.klm.com/trave(...)ght_update/index.htm
[..]
Na het 8 uur journaal.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:08 schreef capricia het volgende:
Hoe laat en waar is die paniek uitzending op de tv, die ons gerust moet stellen?
Waar is hier??quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:09 schreef Sfancta het volgende:
Hier in de buurt heerst gewoon echt angst.
waar is hier?quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:09 schreef Sfancta het volgende:
Wist ook niet dat ze zo'n leuke nieuwslezeres hadden tegenwoordigquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik kijk sinds 9-11 weer eens naar het 20:00 journaal
wat een leuke kleurtjes allemaal
Waar en waarom precies?quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:09 schreef Sfancta het volgende:
Ik durf te wedden dat voor deze coranahype 95% van de mensen nog nooit eens van BNO News hadden gehoord, inclusief mezelfquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:09 schreef LTVDK het volgende:
Het gaat wel hard opeens, site van BNO News heeft het er ook lastig mee
Er waren al een aantal cases die volgens mij niet direct reisgeschiedenis hadden met Italie oid. Dus het is er gewoon al een tijdje. Als je dan gaat testen..tsja.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:10 schreef Maver24 het volgende:
Wtf 20 nieuwe cases in Frankrijk? Hoe dan??
echt he, ik ben fanquote:Op donderdag 27 februari 2020 20:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wist ook niet dat ze zo'n leuke nieuwslezeres hadden tegenwoordig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |