quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
Maar hij had verder geen gekende ziekte.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:37 schreef joyvke het volgende:
Die Iran official was trouwens 81 jaar oud.
De topics stijgen sneller dan het aantal dodenquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:37 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ik zei het al eerder, maar er zijn potverdorrie meer posts dan besmettingen
Dat weet je dus niet, wellicht had hij diabetes of hoge bloeddruk. Of misschien speelt trombose ook een rol hierin.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:37 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Maar hij had verder geen gekende ziekte.
Echt hequote:Op donderdag 27 februari 2020 17:38 schreef einzeinz het volgende:
[..]
De topics stijgen sneller dan het aantal doden
81 zijn is op zich al een hele ziekte hoorquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:38 schreef joyvke het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet, wellicht had hij diabetes of hoge bloeddruk. Of misschien speelt trombose ook een rol hierin.
Alleen als je de officiële cijfers gelooft.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:37 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ik zei het al eerder, maar er zijn potverdorrie meer posts dan besmettingen
Precies dat ja! Nog besmettelijker dan dat virus zelfquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:38 schreef -Straw- het volgende:
Waarom kan ik niet stoppen met refreshen en lezen hierover. Verslavende hysterie
Zwakke longen misschien. Slechte afweer door periode van stress, of lage vitamine D, dat soort dingen. Je weet het niet. Een autopsie kan ook nog dingen uitwijzen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:37 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Maar hij had verder geen gekende ziekte.
Geen tijd voor autopsies. De bodybags stapelen zich op in de gangen van de ziekenhuizenquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:40 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Zwakke longen misschien. Slechte afweer door periode van stress, of lage vitamine D, dat soort dingen. Je weet het niet. Een autopsie kan ook nog dingen uitwijzen.
14 dagen incubatiequote:Op donderdag 27 februari 2020 17:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nederland nog steeds clean
Vanavond om 22u krijgen we BREAKING nieuwsquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nederland nog steeds clean
Omdat helekousontkenner jijquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:41 schreef Harlekien het volgende:
Waarom is mijn reactie verwijderd?
NPO app?quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:42 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Godverdomme, moet ik mijn hele digitale tv pakket gaan uitpakken om het journaal straks te zien
Ze zullen voor onderzoek vast wel wat autopsies verrichten. Speciale gevallen geven misschien weer nieuwe informatie.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:42 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Geen tijd voor autopsies. De bodybags stapelen zich op in de gangen van de ziekenhuizen(In Woehaan was dat geen grap)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |