quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
Maar hij had verder geen gekende ziekte.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:37 schreef joyvke het volgende:
Die Iran official was trouwens 81 jaar oud.
De topics stijgen sneller dan het aantal dodenquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:37 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ik zei het al eerder, maar er zijn potverdorrie meer posts dan besmettingen
Dat weet je dus niet, wellicht had hij diabetes of hoge bloeddruk. Of misschien speelt trombose ook een rol hierin.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:37 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Maar hij had verder geen gekende ziekte.
Echt hequote:Op donderdag 27 februari 2020 17:38 schreef einzeinz het volgende:
[..]
De topics stijgen sneller dan het aantal doden
81 zijn is op zich al een hele ziekte hoorquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:38 schreef joyvke het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet, wellicht had hij diabetes of hoge bloeddruk. Of misschien speelt trombose ook een rol hierin.
Alleen als je de officiële cijfers gelooft.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:37 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ik zei het al eerder, maar er zijn potverdorrie meer posts dan besmettingen
Precies dat ja! Nog besmettelijker dan dat virus zelfquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:38 schreef -Straw- het volgende:
Waarom kan ik niet stoppen met refreshen en lezen hierover. Verslavende hysterie
Zwakke longen misschien. Slechte afweer door periode van stress, of lage vitamine D, dat soort dingen. Je weet het niet. Een autopsie kan ook nog dingen uitwijzen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:37 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Maar hij had verder geen gekende ziekte.
Geen tijd voor autopsies. De bodybags stapelen zich op in de gangen van de ziekenhuizenquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:40 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Zwakke longen misschien. Slechte afweer door periode van stress, of lage vitamine D, dat soort dingen. Je weet het niet. Een autopsie kan ook nog dingen uitwijzen.
14 dagen incubatiequote:Op donderdag 27 februari 2020 17:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nederland nog steeds clean
Vanavond om 22u krijgen we BREAKING nieuwsquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Omdat helekousontkenner jijquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:41 schreef Harlekien het volgende:
Waarom is mijn reactie verwijderd?
NPO app?quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:42 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Godverdomme, moet ik mijn hele digitale tv pakket gaan uitpakken om het journaal straks te zien
Ze zullen voor onderzoek vast wel wat autopsies verrichten. Speciale gevallen geven misschien weer nieuwe informatie.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:42 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Geen tijd voor autopsies. De bodybags stapelen zich op in de gangen van de ziekenhuizen(In Woehaan was dat geen grap)
Wat is er toch met het Nederlandse journaal vanavond. Wat gaan we daar te zien krijgen!?quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:42 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Godverdomme, moet ik mijn hele digitale tv pakket gaan uitpakken om het journaal straks te zien
Omdat ie geen zak toevoegd net als de meeste van je reacties en ik je zou willen vragen serieus en ontopic te reageren.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:41 schreef Harlekien het volgende:
Waarom is mijn reactie verwijderd?
Ik denk telkens bij een NOS alert dat het ineens raak is in Utrecht of Amsterdam.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:42 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Vanavond om 22u krijgen we BREAKING nieuws
Heb altijd 27/2 in gedachten gehad en 9 maart voor de eerste dode.
En jij bepaald wanneer mijn reacties iets toevoegen of niet? Of ze ontopic zijn?quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Omdat ie geen zak toevoegd net als de meeste van je reacties en ik je zou willen vragen serieus en ontopic te reageren.
Verder kan je met klachten naar de FB.
Ze gaan het executeren echt niet enthousiast melden in het staatsjournaalquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:45 schreef zipcon het volgende:
Ik weet niet of het een parodie is, schijnt ook een filmpje te zijn van een enthousiaste nieuwsvrouw die het meldt:
IBT - North Korea's first confirmed Coronavirus COVID 19 patient shot dead: report
Wel een oplossing die past in het Noord Koreaanse denken 😛
Uh. Ja. Eigenlijk wel ja.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:47 schreef Harlekien het volgende:
[..]
En jij bepaald wanneer mijn reacties iets toevoegen of niet? Of ze ontopic zijn?
Het was overigens gewoon ontopic
Al gepost, even opletten johquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Uh. Ja. Eigenlijk wel ja.
Verder verwijs ik je naar FB. Nog steeds.
Schijnt dat Maxima haar paaldansact heeft vervolmaaktquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:44 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Wat is er toch met het Nederlandse journaal vanavond. Wat gaan we daar te zien krijgen!?
Officieel misschien, maar waarschijnlijk is het al lang bezig hier in NL. Veel mensen ervaren enkel een verkoudheid of griepje. Zelf ook gehad, dan denk ik ook niet automatisch dat ik héél misschien Corona heb. Niemand die me dan test. Nu ben ik niet in risico gebieden geweest, dus kans is sowieso kleiner, maar dan nog. Met de hoeveelheid reizigers...en gezien de snelle verspreiding van het virus zou ik het wel heel raar vinden als het hier nog niet is.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Laat hem. Ondanks dat hij een ignoramus is, is het niet slecht om ook een ander geluid te horen hier.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Uh. Ja. Eigenlijk wel ja.
Verder verwijs ik je naar FB. Nog steeds.
Wordt Feyenoord nog kampioen?quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:42 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Vanavond om 22u krijgen we BREAKING nieuws
Heb altijd 27/2 in gedachten gehad en 9 maart voor de eerste dode.
Bridget is zwangerquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Wordt Feyenoord nog kampioen?
Is Nathan Rutjes de Mol?
Wanneer vind ik geluk in de liefde?
Iemand voor ignoramus uitmaken is dan wel weer ontopic? Of mag dat wel omdat het in het straatje van de mods past?quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Laat hem. Ondanks dat hij een ignoramus is, is het niet slecht om ook een ander geluid te horen hier.
Van dik hout zaagt men plankenquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:45 schreef zipcon het volgende:
Ik weet niet of het een parodie is, schijnt ook een filmpje te zijn van een enthousiaste nieuwsvrouw die het meldt:
IBT - North Korea's first confirmed Coronavirus COVID 19 patient shot dead: report
Wel een oplossing die past in het Noord Koreaanse denken 😛
Er worden blijkbaar al een tijdje bij 50 huisartspraktijken kweken afgenomen bij mensen met griepachtige verschijnselen. Deze kweken zijn tot nu toe negatief voor corona.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Officieel misschien, maar waarschijnlijk is het al lang bezig hier in NL. Veel mensen ervaren enkel een verkoudheid of griepje. Zelf ook gehad, dan denk ik ook niet automatisch dat ik héél misschien Corona heb. Niemand die me dan test. Nu ben ik niet in risico gebieden geweest, dus kans is sowieso kleiner, maar dan nog. Met de hoeveelheid reizigers...en gezien de snelle verspreiding van het virus zou ik het wel heel raar vinden als het hier nog niet is.
Lijkt me toch een objectieve constatering!? Je ontkent dat het een ramp zal worden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:50 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Iemand voor ignoramus uitmaken is dan wel weer ontopic? Of mag dat wel omdat het in het straatje van de mods past?
Nou ja, als er 1 land in quarantaine kan is NK het welquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:50 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Van dik hout zaagt men planken
Las ik ook ja en daar test je inderdaad wel wat mee, maar veel mensen gaan niet eens naar de huisarts als ze een griep hebben. Kan zelf ook wel voelen dat het een griepje is en dat ik gewoon moet uitzieken. Niemand die me dan controleert.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:51 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Er worden blijkbaar al een tijdje bij 50 huisartspraktijken kweken afgenomen bij mensen met griepachtige verschijnselen. Deze kweken zijn tot nu toe negatief voor corona.
Vanavond meidquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:44 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ik denk telkens bij een NOS alert dat het ineens raak is in Utrecht of Amsterdam.
Die laatste is met Sint-Juttemisquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Wordt Feyenoord nog kampioen?
Is Nathan Rutjes de Mol?
Wanneer vind ik geluk in de liefde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |