abonnement Unibet Coolblue
pi_191619291


Crowdfunding is hot!! In 2019 is in Nederland 424 miljoen europ opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 329 miljoen euro (2017: 223 miljoen euro). Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 10.000 projecten en ondernemingsplannen mogelijk (2019: > 8.700). En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Aygo!Dutch (AGD), investeren vanaf E 500.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_191619329
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:29 schreef crowder07 het volgende:

[..]

Recovery op posten waar nog regelmatig op wordt betaald schommelt tussen 3 en 42%, 4 faillissementen in behandeling. Verder merk ik dat de laatste maanden zowel betalingsafspraken als reguliere betalingen aan FNC redelijk normaal verloopt zodat het beheer inderdaad beter lijkt te gaan en dat dan iets minder aandacht aan de maandelijkse verslaglegging over de achterstanden aan ons wordt gegeven vind ik daarom minder belangrijk.
Dan verloopt jou recovery beter dan bij mij, maar heb goede hoop dat het gaat verbeteren. Daar staan echter weer (maandelijkse) nieuwe default projecten tegenover, terwijl er in mijn geval geen nieuwe leningen meer bijgekomen zijn sinds een paar maanden. Rendement nog steeds beter dan op een spaarrekening :)
pi_191619996
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 22:09 schreef dyna18 het volgende:
Zit er nog iemand bij het platform Bouwaandeel?
Ik zit daar in twee projecten uit 2017, maar wanneer ik de jaarcijfers probeer te berekenen kan ik daar geen chocola van maken.

Zover ik kan zien is het overzicht met betalingen en aflossingen op de website onvolledig. Zo mis ik voor "Bungalow Noordwijkerhout" alle aflossingen van 2019. Deze zijn echter wel op mijn rekening overgemaakt. Maar online missen ze in het overzicht.

Maar hierdoor heb ik dus totaal geen overzicht hoeveel geld ik daar nog heb uitstaan (en hoeveel belasting ik moet betalen hierover). Meer mensen dit probleem?

Ik heb al 2x een e-mail gestuurd, maar krijg geen reactie van Bouwaandeel...
Ik zit in 'drijvend wonen Amsterdam' uit 2017 en mijn betalingen komen overeen met de betalingen zoals aangegeven in het betaalschema. Ik vind het jammer dat ze gestopt zijn want ook de andere projecten die ik via Crowdaboutnow bij ze had lopen zijn allemaal moeiteloos verlopen.
pi_191621117
Bij KOM Vegan Wallet; 8,5% 36 maanden en risico inschatting CC
https://www.kapitaalopmaat.nl/Callimusa#project
pi_191621383
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 20:18 schreef Aster1X het volgende:

[..]

Ik zit in 'drijvend wonen Amsterdam' uit 2017 en mijn betalingen komen overeen met de betalingen zoals aangegeven in het betaalschema. Ik vind het jammer dat ze gestopt zijn want ook de andere projecten die ik via Crowdaboutnow bij ze had lopen zijn allemaal moeiteloos verlopen.
Wat is de link tussen bouwaandeel en crowdaboutnow?
pi_191621715
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Bij mij hetzelfde. Ik ga echter nooit uit van de gegevens van de platformen. Ik hou zelf het overzicht bij.

Met dit overzicht moet je de restschuld per 1/1 naar rato van jouw investeringsbedrag kunnen uitrekenen. Er wordt namelijk maar 1x per jaar een betaling verricht.
[ afbeelding ]

Zie trouwens ook dat sommige documenten op een openbare plek van de website staan
Dank je.
Wel enorm raar dat het platform niet de juiste cijfers toont.
pi_191623038
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:59 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]

Ik zit in hetzelfde schuitje en dat was ook mijn eerste gedachte. Weinig andere keus dan maar in te stemmen met uitstel lijkt me?
Zou de hypotheek op het bootje al geregeld zijn?
Instemmen is de enige optie want je wilt die mensen ook niet hun huis uitzetten, maar je wordt gewoon voor het blok gezet en alleen omdat zij hun huiswerk niet doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die separate hypotheekakte zie je dus niet maar ik ga er wel vanuit dat dit goed geregeld is, anders zouden er in gevallen waarbij o/g is verkocht wel problemen zijn ontstaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 21-02-2020 23:11:04 ]
Pecunia non olet
pi_191627435
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 19:24 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Dan verloopt jou recovery beter dan bij mij, maar heb goede hoop dat het gaat verbeteren. Daar staan echter weer (maandelijkse) nieuwe default projecten tegenover, terwijl er in mijn geval geen nieuwe leningen meer bijgekomen zijn sinds een paar maanden. Rendement nog steeds beter dan op een spaarrekening :)
Voor mij is de recovery zonder hyp. inschrijving samen met HCN het beste van allen en het behaalde rendement tot heden ook het beste.
pi_191628696
Wok van 12 uur direct (1 sec) vol middels auto invest. Was geen ruimte meer voor handmatige investeringen.
pi_191629893
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:01 schreef Jaco078 het volgende:
Wok van 12 uur direct (1 sec) vol middels auto invest. Was geen ruimte meer voor handmatige investeringen.
Itt restaurant Vuur bij GvE die maar moeizaam de crowdfunders warm krijgt.
pi_191629967
Het schijnt dat tegenwoordig veel mensen Chinese restaurants mijden. Corona. Bijna niet voor te stellen dat we hier in Nederland zo irrationeel kunnen zijn. Ik investeer vrolijk verder in wokrestaurants, want het waait wel over denk ik. Hoe staan jullie hier in?
Pecunia non olet
pi_191630153
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 13:52 schreef obligataire het volgende:
Het schijnt dat tegenwoordig veel mensen Chinese restaurants mijden. Corona. Bijna niet voor te stellen dat we hier in Nederland zo irrationeel kunnen zijn. Ik investeer vrolijk verder in wokrestaurants, want het waait wel over denk ik. Hoe staan jullie hier in?
Dat het Corona virus een invloed heeft op de restaurants is mi zeer zeker aanwezig, mensen zijn nu eenmaal irrationeel. Waar ik mij meer zorgen over maak is de invloed van Corona op de economie in het algemeen die toch al minder aan het groeien was en door Corona een extra duw naar beneden krijgt. Ook internationale bedrijven als ASML, KLM, de Cruise sector en Unilever zullen er direct gevolgen van ondervinden. Hoe en hoe snel dit gaat herstellen wanneer het virus voorbij is, ik twijfel. Mbt mijn investeringen zit in dubio om even te minderen of niet.
pi_191630162
Ik heb in de media (Jinek) gehoord dat de in Nederland gevestigde restaurants met een Chinese keuken nu minder bezoekers zouden hebben vanwege de angst bij bezoekers voor Corona. Vraag is wel: dénkt men dat dit de verklaring is of wéét men dat dit de verklaring is? Anderhalf jaar geleden werd immers ook al de Nationale Babi Pandang-dag in het leven geroepen, omdat de "Chinees-Indische restaurants verdwijnen uit het Nederlandse straatbeeld" (bron). Kortom: de sector had het al niet makkelijk. Om de sector te steunen (en omdat ik zin had in Babi Pandang), ben ik deze week maar even een gerechtje gaan halen bij het Chinees-Indische restaurant in mijn woonplaats. Of Nederlanders zo rationeel zijn als wij zelf denken is een discussie waar ik mijn handen niet aan zal branden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 22-02-2020 14:57:23 ]
pi_191630293
quote:
[ Nationale Bami Pandang-dag in het leven geroepen,
Het is Babi ipv Bami Pangang, en babi betreft het feit dat het gemaakt is van varkensvlees. Dit vleesgerecht wordt gegeten met nasi, rijst of bami.
pi_191630798
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:17 schreef ML45 het volgende:
[..]
Het is Babi ipv Bami Pangang, en babi betreft het feit dat het gemaakt is van varkensvlees. Dit vleesgerecht wordt gegeten met nasi, rijst of bami.
Babi Pangang met bami. :P
Sorry, ik heb mijn post verbeterd.
pi_191631465
Bij het freebike project van gve staat volgens mij 1 van de BV's van Marcel Boekhoorn borg voor 1/3 van het leenbedrag. Best vreemd dat hierover niets in de pitch staat vermeld.
pi_191632187
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 16:11 schreef djh77 het volgende:
Bij het freebike project van gve staat volgens mij 1 van de BV's van Marcel Boekhoorn borg voor 1/3 van het leenbedrag. Best vreemd dat hierover niets in de pitch staat vermeld.
Heb hem niet opnieuw gelezen, maar stond er inderdaad een beetje verborgen in. Vond het ook opvallend dat het project niet genoemd werd in de nieuwsbrief afgelopen week...
pi_191632660
https://www.burritocompany.nl/

Ik dacht dat ponzi niet meer toegestaan was 🤷
pi_191632810
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 18:00 schreef investeerdertje het volgende:
https://www.burritocompany.nl/

Ik dacht dat ponzi niet meer toegestaan was 🤷
https://www.wehaveanyspac(...)weidedijk-10-48-5256
Virtueel kantoor huren ? =. > Wrapic BV bestaat sinds april 2019
pi_191633021
En ik weer dat het geen echte ponzi is overigens
pi_191633071
https://www.destentor.nl/(...)s-in-regio~a9213ad8/

https://www.destentor.nl/(...)urgerketen~a2edb5cc/

https://www.missethoreca.(...)862067269.1582392379

zie de inschrijving KvK en dan komen we deze meneer tegen, zie ook zijn linkedn, en via via naar zijn prive adres met een woz waarde van 124k, en ook nog iets met een Julianville ltd, nou dan weet ik het wel , very succesvol ondernemer, misschien een artikeltje in de quote binnenkort , lang leve internet *O* w/ TOEDELEDOKI

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 22-02-2020 18:43:57 ]
pi_191633316
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 18:34 schreef peterc het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)s-in-regio~a9213ad8/

https://www.destentor.nl/(...)urgerketen~a2edb5cc/

https://www.missethoreca.(...)862067269.1582392379

zie de inschrijving KvK en dan komen we deze meneer tegen, zie ook zijn linkedn, en via via naar zijn prive adres met een woz waarde van 124k, en ook nog iets met een Julianville ltd, nou dan weet ik het wel , very succesvol ondernemer, misschien een artikeltje in de quote binnenkort , lang leve internet *O* w/ TOEDELEDOKI
Haha ik haakte al af bij de 50% 😂
pi_191634032
Wok van 12 uur direct (1 sec) vol middels auto invest. Was geen ruimte meer voor handmatige investeringen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 18:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Haha ik haakte al af bij de 50% 😂
Welk project betreft dit?
pi_191634224
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 19:33 schreef Jaco078 het volgende:
Wok van 12 uur direct (1 sec) vol middels auto invest. Was geen ruimte meer voor handmatige investeringen.
[..]

Welk project betreft dit?
Die burrito dude die z'n website opgeruimd heeft. Heb de voorwaarden nog:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191634511
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 21:30 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wat is de link tussen bouwaandeel en crowdaboutnow?
In het begin gebruikte bouwaandeel de software van CAN bijvoorbeeld voor project Rijkenvoorde.
pi_191642435
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:01 schreef Jaco078 het volgende:
Wok van 12 uur direct (1 sec) vol middels auto invest. Was geen ruimte meer voor handmatige investeringen.
Begrijp ik eigenlijk niet goed want mij (en mijn collega's) is de helft toegewezen. Dan had er toch ruimte moeten ontstaan om nog handmatig in te schrijven?
Pecunia non olet
pi_191642547
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:51 schreef obligataire het volgende:

[..]

Begrijp ik eigenlijk niet goed want mij (en mijn collega's) is de helft toegewezen. Dan had er toch ruimte moeten ontstaan om nog handmatig in te schrijven?
Als er 240.000 vooraf was ingeschreven was er geen ruimte voor handmatige inschrijving.

Overigens zal er altijd wel een plukje van het doel bedrag handmatig geinvesteerd kan worden. Voorinschrijvingen kunnen nooit exact gelíjk zijn aan het doelbedrag. Waarschijnlijk was in dit geval nog een heel klein bedrag beschikbaar

[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 23-02-2020 11:25:50 ]
pi_191642688
Toch vind ik het bijzonder om te lezen dat investeerders met een restschuld achterblijven en de ondernemers wonen, reizen en werken op een tropisch eiland.

Kruid&Druif
pi_191642714
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:03 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als er 250.000 vooraf was ingeschreven was er geen ruimte voor handmatige inschrijving.
Als het totaal van de automatische inschrijvingen, het leningbedrag overtreft, dan krijgt toch iedereen in principe de helft toegewezen, plus de mogelijkheid om via een gemailde link toch nog wat extra in te schrijven? Ik heb geen link gezien. Maar wel de helft toegewezen gekregen.
Het is toch wel héél toevallig als er via de automatische inschrijving exact 500K zou zijn geclaimd?
Pecunia non olet
pi_191642798
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als het totaal van de automatische inschrijvingen, het leningbedrag overtreft, dan krijgt toch iedereen in principe de helft toegewezen, plus de mogelijkheid om via een gemailde link toch nog wat extra in te schrijven? Ik heb geen link gezien. Maar wel de helft toegewezen gekregen.
Het is toch wel héél toevallig als er via de automatische inschrijving exact 500K zou zijn geclaimd?
Doelbedrag was 120.000. Als er 230.000 vooraf was ingeschreven wordt 115.000 toegewezen. Ik kan me voorstellen dat er dan geen link wordt gestuurd voor de resterende 5000
pi_191642947
Het ligt er dus aan dat het zo'n klein leninkje was, met een kleine marge.
Pecunia non olet
pi_191643854
Pluim voor Van Eck&Rigters ditmaal, een oudje van GvE ^O^
Pecunia non olet
pi_191659485
Vorige keer had iemand een linkje van een direct lening.
Iemand toevallig link van Frada bij CCF?
pi_191660081
Daar bij October hebben ze afgelopen jaar een flinke zonnesteek opgelopen volgens mij.
Overdreven eisen t.a.v. de identificatie. Zo moet een kopie verplicht in kleur :R
Pecunia non olet
pi_191660429
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:03 schreef obligataire het volgende:
Daar bij October hebben ze afgelopen jaar een flinke zonnesteek opgelopen volgens mij.
Overdreven eisen t.a.v. de identificatie. Zo moet een kopie verplicht in kleur :R
vind het ook bizar dat ze daar geen enkele vorm van zekerheden vastleggen. Voor mij daardoor echt een NO GO
pi_191660838
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:03 schreef obligataire het volgende:
Overdreven eisen t.a.v. de identificatie.
Valt nog mee, ik moest recent bij een bank (na eerst dit soort gebruikelijk zaken) ook nog even de oorsprong aantonen van het startkapitaal van de initiële aandeelhouders van een BV die 27 jaar geleden is opgericht. Een eis van de AFM en DNB werd me toen voorgelogen (iets anders kan ik er echt niet van maken), heb ze toen maar vriendelijk bedankt en aangegeven geen klant meer te willen worden :W :W

Ook in dit geval zou ik ze vriendelijk bedanken, overigens accepteert October geen (klein)zakelijke investeerders, alleen particulieren en institutionele investeerders
pi_191661039
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 12:02 schreef tnhb het volgende:

[..]..... overigens accepteert October geen (klein)zakelijke investeerders, alleen particulieren en institutionele investeerders
Ik gebruik wel vaker particuliere accounts, om zakelijk te investeren. Liever niet natuurlijk, maar als er (heel) moeilijk gedaan wordt wel.
En het scheelt vaak in de kosten, een zakelijke bankaccount bijvoorbeeld rekent geld voor iedere simpele handeling.
Als je maandelijks honderden bijschrijvingen krijgt uit hoofde van crowdfunding denk je al gauw aan een alternatief _O-
Pecunia non olet
pi_191662630
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik begrijp de ergernis volkomen (al besef ik dat er ook nog andere kanten aan het verhaal zouden kunnen zitten).

Echter als GVE 89% van het vertegenwoordigde kapitaal negeert, lopen ze het risico dat er claims hun kant op komen voor de geleden schade. En dat zit er dik in want die ton komt echt niet meer boven water....... :R

Ben wel met je eens dat na een stemronde de boel niet meer gekeerd kan worden. Echter dit had dus nooit op dat moment tot een stemronde mogen komen. Als je voor 99% kan zien dat leningnemers de boel besodemieteren dan mag je als platform nooit een 30% regeling voorgesteld door je incassobedrijf met een positief advies aan je investeerders voorleggen.
Leg het dan voor met een negatief advies en kijk dan hoe je investeerders reageren!
Dus voor mij naast natuurlijk :R voor de ondernemers ook :R voor GvE. Het incasso bureau kan ik op zich nog wel begrijpen dat ze dit voorstel doet. Voor hen de gemakkelijkste manier om hun no cure no pay kosten terug te krijgen. Maar GvE moet op zo'n moment gewoon tonen dat men ballen heeft en zo'n voorstel niet of met een negatief advies voorleggen aan investeerders.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-02-2020 14:10:34 ]
pi_191662866
https://www.capitalcircle.nl/investeren/430-monkey-moves-venray staat nu open. Klein project van boerin die wat erbij wil doen. Lijkt me wel een project, zonder echte zekerheden, waar geld wel terug zal komen.

En vol door 36 investeerders na ongeveer 30 minuten.

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-02-2020 14:32:30 ]
pi_191665678
Mambo Kijkduin, artikel op Misset Horeca 24feb20

https://www.missethoreca.(...)892999319.1582558314

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOG EEN AANVULLING

https://www.deondernemer.(...)-ondernemers~1972582

[ Bericht 41% gewijzigd door peterc op 25-02-2020 09:12:03 ]
pi_191670787
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:25 schreef djh77 het volgende:

[..]

Doelbedrag was 120.000. Als er 230.000 vooraf was ingeschreven wordt 115.000 toegewezen. Ik kan me voorstellen dat er dan geen link wordt gestuurd voor de resterende 5000
Ik heb gewoon een link gehad en heb mijn investering kunnen aanvullen voor dit project. Was wel heel weinig ruimte nog inderdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door wilan op 24-02-2020 23:28:27 ]
pi_191673146
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:32 schreef jsuijker het volgende:

[..]

vind het ook bizar dat ze daar geen enkele vorm van zekerheden vastleggen. Voor mij daardoor echt een NO GO
Vandaag toch een project meegenomen op basis van goed verhaal en balanscijfers: Dutch Food Technology B.V. Eens kijken hoe de ervaringen zullen zijn op dit platform. De website wekt de indruk dat de projecten voldoende zijn doorgelicht. De info is voorzien van financiele ratio's van meerdere jaren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door obligataire op 25-02-2020 00:40:44 ]
Pecunia non olet
pi_191673865
Bar A'dam op kom
https://www.kapitaalopmaat.nl/BEIT-Amsterdam
Met taxatie woning uit 2017
pi_191673868
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 21:13 schreef wilan het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een link gehad en heb mijn investering kunnen aanvullen voor dit project. Was wel heel weinig ruimte nog inderdaad.
De link hier niet gedeeld?
pi_191674152
quote:
Meubels leasen :') manmanman
pi_191675080
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 07:45 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Meubels leasen :') manmanman
Is 'leasen' niet gewoon een fancy naam voor ' kopen op afbetaling' ;)
Engels klinkt altijd interessanter, toch.
Pecunia non olet
pi_191675482
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:22 schreef obligataire het volgende:

[..]

Is 'leasen' niet gewoon een fancy naam voor ' kopen op afbetaling' ;)
Engels klinkt altijd interessanter, toch.
Niet helemaal, want bij leasen moet je het bij einde looptijd weer teruggeven.
pi_191675601
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 10:23 schreef impact9 het volgende:
Vorige keer had iemand een linkje van een direct lening.
Iemand toevallig link van Frada bij CCF?
Staat nu open voor de liefhebber
pi_191675657
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 06:37 schreef djh77 het volgende:
Bar A'dam op kom
https://www.kapitaalopmaat.nl/BEIT-Amsterdam
Met taxatie woning uit 2017
Zijn oude project:
https://horecacrowdfundin(...)l-amsterdam-g796m4l5
pi_191675714
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 07:45 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Meubels leasen :') manmanman
opm. in het structuur overzicht staat Ciolina Hld en op een tabblad verder Ciona Hld
na wat google kom je uit bij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voor de 49%. Alhoewel je bij Siem BV op een aardig adres uitkomt, laat ik deze lekker voorbij gaan, , iets te wild voor mij. moeten toch heel wat bedjes en zo geleased worden voor die omzet

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 25-02-2020 10:27:45 ]
pi_191675789
quote:
dus de vraag waarom niet bij HCN gebleven?

plus nieuwe faillissement verslagen van Abbinaya / Melo levering pand 21febr20, dus hier wachten op bericht Collin, de Stoep Rotterdam (ook hier) en Business Compleet (en hier niets nieuws)
pi_191676033
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:12 schreef impact9 het volgende:

[..]

Staat nu open voor de liefhebber
Bescheiden meegenomen op basis van goed verhaal.
Pecunia non olet
pi_191676050
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bescheiden meegenomen op basis van goed verhaal.
Er wordt een vijfde hypotheek gevestigd toch?
pi_191676062
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:50 schreef impact9 het volgende:

[..]

Er wordt een vijfde hypotheek gevestigd toch?
Klopt maar je zit met die enorme inschrijving van ING en Rabo....... als hij toch geld leent binnen die inschrijving zijn we bedankt.

Heeft iemand wel eens meegemaakt dat een geldlener, ondanks een negatieve hypotheekverklaring toch geld bijleende? Hoe serieus is dit gevaar?
Pecunia non olet
pi_191676069
quote:
Vreemd dat bijna alle investeringen in juli 2016 zijn gedaan, en 1 in oktober 2018
pi_191676087
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 21:13 schreef wilan het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een link gehad en heb mijn investering kunnen aanvullen voor dit project. Was wel heel weinig ruimte nog inderdaad.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 06:38 schreef djh77 het volgende:

[..]

De link hier niet gedeeld?
@wilan, er is wel door velen hier om de link gevraagd...
pi_191676126
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:53 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

[..]

@:Wilan, er is wel door velen hier om de link gevraagd...
Achteraf gezien, heb ik gewoon niet goed opgelet (zaterdagochtend), want in de mail waarin wordt aangeduid dat de auto invest voor de helft is toegekend, stond ook de link waarmee je kunt ophogen. Die is dan nog een uurtje geldig meen ik. Dus als je hem achteraf pas ziet dan is de kans voorbij. Maar wel fair van HCN.
Pecunia non olet
pi_191676201
Klein mazzeltje bij GvE:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_191676248
De zwarte hoeve op CCF is verdwenen bij de toekomstige investeringskansen. Heb ik iets gemist?
pi_191676265
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 11:09 schreef optrandje het volgende:
De zwarte hoeve op CCF is verdwenen bij de toekomstige investeringskansen. Heb ik iets gemist?
Toch misschien die vergunning die (nog) niet rond is?
pi_191676395
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 11:09 schreef optrandje het volgende:
De zwarte hoeve op CCF is verdwenen bij de toekomstige investeringskansen. Heb ik iets gemist?
Al vol misschien?

Edit, nee dat klopt niet, 247k te gaan.
Pecunia non olet
pi_191676445
Zo... gisteren is mijn laatste (actief) lopende project van GVE afgerond. Mijn crowdfundingavontuur daar is wat mij betreft afgerond.
Er loopt nog een project welke sporadisch betaalt. En een aantal projecten die in het incassoproject zitten.

Ik denk dat dit wel het eindstand is (kan alleen nog beter worden:
quote:
Bruto rendement7,85%
Bruto rendement na aftrek fee7,37%
Netto rendementNa aftrek fee en achterstand.5,61%
Netto rendement 365dNa aftrek fee en achterstand.5,61%
Netto rendement 90dNa aftrek fee en achterstand.5,61%
In principe niet slecht. Hoewel een investering in ETF 5-6 jaar geleden wel veel meer rendement opgeleverd zal hebben. Maar er is dan ook een reden dat ik met crowdfunding gestopt ben.
pi_191677825
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 11:29 schreef athlonkmf het volgende:
Zo... gisteren is mijn laatste (actief) lopende project van GVE afgerond. Mijn crowdfundingavontuur daar is wat mij betreft afgerond.
Er loopt nog een project welke sporadisch betaalt. En een aantal projecten die in het incassoproject zitten.

Ik denk dat dit wel het eindstand is (kan alleen nog beter worden:
[..]

In principe niet slecht. Hoewel een investering in ETF 5-6 jaar geleden wel veel meer rendement opgeleverd zal hebben. Maar er is dan ook een reden dat ik met crowdfunding gestopt ben.
Waarom stop je met crowdfunding?
pi_191677893
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 13:12 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Waarom stop je met crowdfunding?
gestopt met crowdfunding. Initiele reden was dat GVE hun tarieven hadden verhoogd zoveel jaar geleden.
En ETFs een betere rendement gaven.

Er zijn een paar "gunnen/goed doel"-projecten geweest, dat zijn dan ook de enige waar ik blij ben dat ik erin geinvesteerd had en dat zij het goed hebben gedaan. De rest is pure zakelijke investering, en dan kan ik het net zo goed in aandelen doen.
Helaas gaven die goodwillprojecten na een jaar al geen updates meer. Dus dat is ook een desillusie.

Ik zag 5 jaar geleden crowdfunding als een tussenstap tussen sparen en beleggen in. Misschien zelfs een deposito. Maar het is mij de "moeite" niet waard.
pi_191678384
Goed gedaan GVE

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191678402
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 11:09 schreef optrandje het volgende:
De zwarte hoeve op CCF is verdwenen bij de toekomstige investeringskansen. Heb ik iets gemist?
De investeringslink: https://www.collincrowdfu(...)1ad251090babcf13f5d7
pi_191678411
Inderdaad. Mijn enige echte succes bij een default bij GVE (naast een enkele rentebetaling en enkele maandaflossing).
pi_191678683
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 14:02 schreef Red_arrow het volgende:
Inderdaad. Mijn enige echte succes bij een default bij GVE (naast een enkele rentebetaling en enkele maandaflossing).
Typisch dat ze nu ineens wel kunnen betalen. Gevalletje wel kunnen maar niet willen dus. Op papier hadden ze geld genoeg..... ~O>
Pecunia non olet
pi_191678862
Zijn er hier nog meer mensen die in Sp*rtcentrum De L*ods hebben geinvesteerd? Laatste betaling was in juni, betalingsregeling verlaagd van 200 p.m. naar 125, ondertussen maximaal 8 maanden verder op het verlaagde termijnbedrag (8x125) is minimaal één termijn (814 euro). Misschien zitten er nog enkele termijnen bij van 200 euro en dan is het bedrag nog hoger.

Na een vergelijkbare email van mij naar GVE in november werd het bericht uitgebracht dat de betalingsregeling verlaagd was, ondertussen zijn we weer 3 maanden verder.
pi_191679187
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 13:18 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

gestopt met crowdfunding. Initiele reden was dat GVE hun tarieven hadden verhoogd zoveel jaar geleden.
En ETFs een betere rendement gaven.

Er zijn een paar "gunnen/goed doel"-projecten geweest, dat zijn dan ook de enige waar ik blij ben dat ik erin geinvesteerd had en dat zij het goed hebben gedaan. De rest is pure zakelijke investering, en dan kan ik het net zo goed in aandelen doen.
Helaas gaven die goodwillprojecten na een jaar al geen updates meer. Dus dat is ook een desillusie.

Ik zag 5 jaar geleden crowdfunding als een tussenstap tussen sparen en beleggen in. Misschien zelfs een deposito. Maar het is mij de "moeite" niet waard.
Mijn mening is dat de je beide (en nog meer (spreiden, spreiden, spreiden)) moet doen.
Beleggen in aandelen ETF's (ik begrijp dat je die bedoelt) heeft toch een heel andere risicoprofiel dan Crowdlending. Op de lange termijn een hoger rendement, maar ook een hoger risico.
Beleggen in high-yield-obligatie ETF's meer in de buurt van Crowdlending.
Ik ben het wel heel met je eens dat Crowdlending relatief erg veel moeite kost (zeker als je het goed wil doen).
pi_191679260
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 15:10 schreef TisIk het volgende:

[..]

Mijn mening is dat de je beide (en nog meer (spreiden, spreiden, spreiden)) moet doen.
Beleggen in aandelen ETF's (ik begrijp dat je die bedoelt) heeft toch een heel andere risicoprofiel dan Crowdlending. Op de lange termijn een hoger rendement, maar ook een hoger risico.
Beleggen in high-yield-obligatie ETF's meer in de buurt van Crowdlending.
Ik ben het wel heel met je eens dat Crowdlending relatief erg veel moeite kost (zeker als je het goed wil doen).
Mwah, met een ETF beleg je in een paar duizend bedrijven.

Een crowfdunding in 1 bedrijf. Ik heb het wel flink verspreid in een hoop bedrijven, maar het max rendement zal nooit hoger zijn dan 10%. Uiteindelijk is het gemiddeld 5,6% gebleken.
Maar zelfs met 10% rendement is het rendement/risico verhouding veel slechter.

Ik moest op een gegeven moment echt voor de "feelgood" projecten gaan, maar ook die hadden m'n interesse verloren door geen/weinig updates.
pi_191679298
Ik blijf ook bij een mooie mix.
ETF's kan ook misgaan, kijk bijvoorbeeld naar gister.
De in het verleden behaalde rendementen bieden hier dus zeker geen garantie naar de toekomst;)
pi_191679394
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:51 schreef obligataire het volgende:
Heeft iemand wel eens meegemaakt dat een geldlener, ondanks een negatieve hypotheekverklaring toch geld bijleende? Hoe serieus is dit gevaar?
Ik heb dit een keer zien gebeuren. De reactie van het platform was (toen ze hier achteraf achter kwamen) dat als er niet bij-geleend was binnen de 1e hypotheek het bedrijf al een half jaar eerder omgevallen zou zijn. Ik weet even niet meer bij welk platform dit was maar dit kan natuurlijk bij ieder platform gebeuren.
pi_191679445
quote:
Dank voor het linkje!


Toch wel de nodige twijfel voor mij maar ik verwacht dat het overgrote deel ook hier wel terug gaat komen. Mijn overwegingen om hem (net) niet mee te nemen zijn de volgende:



· Mooi dat de geldnemer aangeeft niet meer te lenen binnen de 1e hypoheek maar als hij dit onverhoopt niet nakomt is er niemand (platform) die dit gaat handhaven.
· Bij het bedrag van de hypotheek inschrijving moet je natuurlijk (ook als je van het nog openstaande bedrag uit gaat) nog wel verhogen met max 40% voor eventuele rente en kosten.
· De WOZ waarde betreft per 1-1-2018 maar ¤349k. (natuurlijk nu wat hoger en de nieuw hal is waarde verhogend).
· De nieuw te bouwen hal staat er nog niet en er is geloof ik nog wat “gedoe” met de vergunningen en bijbehorende procedures.
· De paardenhandel is momenteel prima dus de stallen zullen wel vol komen echter de locatie ligt weliswaar in het buitengebied maar er is geen bos in de omgeving dus niet voor iedere doelgroep geschikt.
· Het betreft een advocaat dus hij draait er zijn hand niet voor om om rechtszaken op te starten en de boel te vertragen als het onverhoopt niet helemaal volgens planning verloopt.

Ik denk dat het geld hier vermoedelijk ook wel terug komt maar voor mij valt het kwartje net naar de nee kant.
pi_191679677
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 15:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb dit een keer zien gebeuren. De reactie van het platform was (toen ze hier achteraf achter kwamen) dat als er niet bij-geleend was binnen de 1e hypotheek het bedrijf al een half jaar eerder omgevallen zou zijn. Ik weet even niet meer bij welk platform dit was maar dit kan natuurlijk bij ieder platform gebeuren.
De negatieve hypotheekverklaring gaat hier toch ook helemaal niet over? Ze verklaren alleen dat ze niet ook nog een nieuwe (zesde!) hypotheekinschrijving zullen laten vestigen. Nergens zeggen ze dat ze binnen de eerste vier inschrijvingen niet gaan bijlenen. Die 5e inschrijving heeft m.i. dan ook geen enkele waarde.
pi_191679739
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 15:49 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

De negatieve hypotheekverklaring gaat hier toch ook helemaal niet over? Ze verklaren alleen dat ze niet ook nog een nieuwe (zesde!) hypotheekinschrijving zullen laten vestigen. Nergens zeggen ze dat ze binnen de eerste vier inschrijvingen niet gaan bijlenen. Die 5e inschrijving heeft m.i. dan ook geen enkele waarde.
Negatieve hypotheekverklaring. Een negatieve hypotheekverklaring houdt in dat u verklaart de woning niet of niet verder met hypotheek te belasten. Ook houdt deze verklaring in dat u de woning niet zal verkopen zonder toestemming van de geldgever.
pi_191679838
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 15:49 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

De negatieve hypotheekverklaring gaat hier toch ook helemaal niet over? Ze verklaren alleen dat ze niet ook nog een nieuwe (zesde!) hypotheekinschrijving zullen laten vestigen. Nergens zeggen ze dat ze binnen de eerste vier inschrijvingen niet gaan bijlenen. Die 5e inschrijving heeft m.i. dan ook geen enkele waarde.
Het voorbeeld waar ik het over heb zou er binnen de 1e hypotheek niet meer bijgeleend worden. Deze eerste hypotheek was namelijk ten tijde van de pitch al gedeeltelijk afgelost. Uiteindelijk was de 1e hypotheek alsnog voor de volle 100% benut.
pi_191679842
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 15:54 schreef impact9 het volgende:

[..]

Negatieve hypotheekverklaring. Een negatieve hypotheekverklaring houdt in dat u verklaart de woning niet of niet verder met hypotheek te belasten. Ook houdt deze verklaring in dat u de woning niet zal verkopen zonder toestemming van de geldgever.
Zoals het in de pitch staat:
quote:
dat er geen aanvullende hypothecaire inschrijving op wordt gevestigd
Ze hebben het dus expliciet over het vestigen van een aanvullende inschrijving. Dit belemmert ze toch op geen enkele manier (zelfs niet moreel) om bij te lenen binnen de bestaande inschrijvingen?

[ Bericht 5% gewijzigd door OpDieFiets op 25-02-2020 16:19:32 ]
pi_191679854
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 15:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het voorbeeld waar ik het over heb zou er binnen de 1e hypotheek niet meer bijgeleend worden. Deze eerste hypotheek was namelijk ten tijde van de pitch al gedeeltelijk afgelost. Uiteindelijk was de 1e hypotheek alsnog voor de volle 100% benut.
Ja, mijn opmerking betreft het actuele CCF project.
pi_191679986
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 15:59 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ja, mijn opmerking betreft het actuele CCF project.
En ik reageerde alleen maar op de vraag van Oblgataire of iemand wel eens had meegemaakt dat een geldlener toch nog geld bijleende terwijl er expliciet was aangegeven dat dit niet zou gebeuren :)

M.b.t. het voorbeeld van jou kan dit niet meer als ze dit in de nieuwe hypotheekakte laten opnemen. Dit zie je overigens vaak. De eerdere hypotheekverstrekker (vaak een bank) geeft dan geen toestemming voor het vestigen van volgende hypotheken op het onderpand.
pi_191680099
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 16:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En ik reageerde alleen maar op de vraag van Oblgataire of iemand wel eens had meegemaakt dat een geldlener toch nog geld bijleende terwijl er expliciet was aangegeven dat dit niet zou gebeuren :)
Ja, ik had inderdaad beter direct op de vraag van Obligataire kunnen reageren, excuses voor eventuele verwarring :)

[ Bericht 12% gewijzigd door OpDieFiets op 25-02-2020 16:23:39 ]
pi_191680141
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 16:17 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ja, ik had inderdaad beter direct op de vraag van Obligataire kunnen reageren, excuses voor eventuele verwarring :)
Gewoon een misverstandje, geen reden voor excuses ;)
pi_191680354
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 15:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dank voor het linkje!


Toch wel de nodige twijfel voor mij maar ik verwacht dat het overgrote deel ook hier wel terug gaat komen. Mijn overwegingen om hem (net) niet mee te nemen zijn de volgende:



· Mooi dat de geldnemer aangeeft niet meer te lenen binnen de 1e hypoheek maar als hij dit onverhoopt niet nakomt is er niemand (platform) die dit gaat handhaven.
· Bij het bedrag van de hypotheek inschrijving moet je natuurlijk (ook als je van het nog openstaande bedrag uit gaat) nog wel verhogen met max 40% voor eventuele rente en kosten.
· De WOZ waarde betreft per 1-1-2018 maar ¤349k. (natuurlijk nu wat hoger en de nieuw hal is waarde verhogend).
· De nieuw te bouwen hal staat er nog niet en er is geloof ik nog wat “gedoe” met de vergunningen en bijbehorende procedures.
· De paardenhandel is momenteel prima dus de stallen zullen wel vol komen echter de locatie ligt weliswaar in het buitengebied maar er is geen bos in de omgeving dus niet voor iedere doelgroep geschikt.
· Het betreft een advocaat dus hij draait er zijn hand niet voor om om rechtszaken op te starten en de boel te vertragen als het onverhoopt niet helemaal volgens planning verloopt.

Ik denk dat het geld hier vermoedelijk ook wel terug komt maar voor mij valt het kwartje net naar de nee kant.
ik twijfel en dan inderdaad om de beschreven punten.
Vooral de laatste speelt groot mee aangezien de platformen niet bekend staan om de harde aanpak en dan zal een advocaat er helemaal wel makkelijker vanaf komen
pi_191680597
Bedrijfsunits met 1e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/handelsonderneming-chico/
pi_191680634
Bouw en installatie advies op ccf
https://www.collincrowdfu(...)stallatieadvies-b-v/
pi_191680955
Capital Circle.
Heb een bedrag van mijn account naar mijn prive rekening overgeboekt, 3 dagen geleden. Nog niet aangekomen. Hebben meer mensen deze ervaring?
Gebeld maar degene "die daar over gaat is met vakantie". Er is geen ander die me te woord kan staan. Je komt in en centrale uit en die weet van niets. Erg onprofessioneel.
pi_191681150
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 17:16 schreef zeeland6 het volgende:
Capital Circle.
Heb een bedrag van mijn account naar mijn prive rekening overgeboekt, 3 dagen geleden. Nog niet aangekomen. Hebben meer mensen deze ervaring?
Gebeld maar degene "die daar over gaat is met vakantie". Er is geen ander die me te woord kan staan. Je komt in en centrale uit en die weet van niets. Erg onprofessioneel.
Frustrerend. Je kan ook de optie aanvinken om je geld direct naar je eigen rekening te laten overboeken. Scheelt je weer wat werk. Al die verschillende potjes met geld zijn me een doorn in het oog (SiG, bouwaandeel, Collin, Newfunding etc).
pi_191681504
Ben vooral overgegaan naar de hypotheek gedekte leningen maar dan zijn dit soort projecten toch wel erg jammer. Althans de huidige voorwaarden bij GVE zijn erg jammer


Geachte heer ,


In april 2019 heeft u geïnvesteerd in het project 19843 | Aankoop bedrijfspand.


Voor dit project zijn de termijnen 1 tot en met 9 regulier aan u uitbetaald. De geldnemer heeft besloten deze lening vervroegd in zijn geheel af te lossen. Conform de voorwaarden in de pitch is er bij deze gehele aflossing geen extra rente verschuldigd.
pi_191681833
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 17:55 schreef jsuijker het volgende:
Voor dit project zijn de termijnen 1 tot en met 9 regulier aan u uitbetaald. De geldnemer heeft besloten deze lening vervroegd in zijn geheel af te lossen. Conform de voorwaarden in de pitch is er bij deze gehele aflossing geen extra rente verschuldigd.
De geldnemer heeft besloten deze lening vervroegd in zijn geheel af te lossen her te financieren via een ander crowdfund platform. Conform de voorwaarden in de pitch is er bij deze gehele aflossing geen extra rente verschuldigd.
pi_191682213
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 06:38 schreef djh77 het volgende:

[..]

De link hier niet gedeeld?
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:53 schreef Jaco078 het volgende:

[..]


[..]

@:Wilan, er is wel door velen hier om de link gevraagd...
Toen ik erop klikte was er nog 250 euro ruimte, dus dat had helaas niet veel zin meer. Dat was denk ik 20 minuten nadat die mail is uitgestuurd. Normaal deel ik de link altijd als dat gewenst is.

[ Bericht 13% gewijzigd door wilan op 25-02-2020 18:53:55 ]
pi_191682254
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 18:18 schreef djh77 het volgende:

[..]

De geldnemer heeft besloten deze lening vervroegd in zijn geheel af te lossen her te financieren via een ander crowdfund platform. Conform de voorwaarden in de pitch is er bij deze gehele aflossing geen extra rente verschuldigd.
Dit dus.
Ik zit hier ook in.

Geen lerend vermogen bij GvE :( Zo kom je wel van je geldnemers en geldgevers af.
Voor mij zijn deze voorwaarden ook een reden om in principe niet meer in dit soort leningen bij GvE te investeren.
pi_191682372
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 18:44 schreef wilan het volgende:

[..]

Toen ik erop klikte was er nog 250 euro ruimte, dus dat had helaas niet veel zin meer. Dat was denk ik 20 minuten nadat die mail is uitgestuurd.

@ jaco, ik deel regelmatig dergelijke links, alleen deze had dus gewoon geen zin meer.
Super. Dat is juist ook de kracht van dit topic; het bespreken en het delen.
pi_191683031
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 18:18 schreef djh77 het volgende:
De geldnemer heeft besloten deze lening vervroegd in zijn geheel af te lossen her te financieren via een ander crowdfund platform. Conform de voorwaarden in de pitch is er bij deze gehele aflossing geen extra rente verschuldigd.
Inderdaad. Veel moeite, en dan drukt het renteloze startup stuk ook nog extra. Doe ik dus ook niet meer. Wel de lasten maar niet de lusten... Wat zou nou een goede 'opzegboete' zijn? Snap wel dat de gehele resterende rente wat veel gevraagd is, maar 3, 6 of 9 maanden moet toch kunnen. Bij 3 maanden is het krap compensatie voor je cost of capital (beschikbaar houden van geld voor investeringen), bij 6 of 9 maanden zet het iets meer druk op de leningnemer om niet zo maar voor een paar centen te verhuizen.
pi_191683434
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 16:50 schreef djh77 het volgende:
Bedrijfsunits met 1e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/handelsonderneming-chico/
Die lust ik wel🥂
Pecunia non olet
pi_191684492
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:24 schreef TechLight het volgende:

[..]

Inderdaad. Veel moeite, en dan drukt het renteloze startup stuk ook nog extra. Doe ik dus ook niet meer. Wel de lasten maar niet de lusten... Wat zou nou een goede 'opzegboete' zijn? Snap wel dat de gehele resterende rente wat veel gevraagd is, maar 3, 6 of 9 maanden moet toch kunnen. Bij 3 maanden is het krap compensatie voor je cost of capital (beschikbaar houden van geld voor investeringen), bij 6 of 9 maanden zet het iets meer druk op de leningnemer om niet zo maar voor een paar centen te verhuizen.
Ze betalen toch ook een behoorlijke fee aan het platform? Heb het niet uitgerekend, maar is het puur herfinancieren of ook extra financiering binnen halen?

Naar welk platform gaan ze nu?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gustaf86 op 25-02-2020 20:41:00 ]
pi_191685162
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die lust ik wel🥂
Voor globaal dezelfde nettorente kun bij SiG investeren met 1e hyp met 50% ltv op een woonhuis.
Dan is dit toch niet echt aantrekkelijk?
pi_191685390
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:26 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Ze betalen toch ook een behoorlijke fee aan het platform? Heb het niet uitgerekend, maar is het puur herfinancieren of ook extra financiering binnen halen?

Naar welk platform gaan ze nu?
CCF.
Is al een tijdje geleden besproken toen deze herfinanciering op het CCF platform gezet werd.
https://www.collincrowdfu(...)lbedrijf-schalekamp/
pi_191685918
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 15:49 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

De negatieve hypotheekverklaring gaat hier toch ook helemaal niet over? Ze verklaren alleen dat ze niet ook nog een nieuwe (zesde!) hypotheekinschrijving zullen laten vestigen. Nergens zeggen ze dat ze binnen de eerste vier inschrijvingen niet gaan bijlenen. Die 5e inschrijving heeft m.i. dan ook geen enkele waarde.
Klopt helemaal wat je zegt. Onbewust lees je misschien wat je wílt lezen....... (ik dan).

Maar ze weten bij CCF toch ook wel wat a. in het belang is van de geldverstrekkers en b. wat er in het algemeen onder zo'n verklaring wordt verstaan (dus inclusief verbieden van ophoging oude hypotheek).
Dan is het toch raar als het in de praktijk echt zo zou gaan als hier vermeld.
Pecunia non olet
pi_191688546
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:24 schreef TechLight het volgende:

[..]

Inderdaad. Veel moeite, en dan drukt het renteloze startup stuk ook nog extra. Doe ik dus ook niet meer. Wel de lasten maar niet de lusten... Wat zou nou een goede 'opzegboete' zijn? Snap wel dat de gehele resterende rente wat veel gevraagd is, maar 3, 6 of 9 maanden moet toch kunnen. Bij 3 maanden is het krap compensatie voor je cost of capital (beschikbaar houden van geld voor investeringen), bij 6 of 9 maanden zet het iets meer druk op de leningnemer om niet zo maar voor een paar centen te verhuizen.
Met een maand of 6 zou ik wel tevreden zijn. Of een minimum van 12 maanden + 3maanden boeterente of iets dergelijks.

Door de slechte recovery doe ik voornamelijk nog hypotheek gedekte projecten wat de vijver al veel kleiner maakt.
Ik overweeg om dit soort vastgoedleningen naast me neer te leggen maar dan wordt t allemaal heel beperkt.
pi_191688824
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 23:03 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Met een maand of 6 zou ik wel tevreden zijn. Of een minimum van 12 maanden + 3maanden boeterente of iets dergelijks.

Door de slechte recovery doe ik voornamelijk nog hypotheek gedekte projecten wat de vijver al veel kleiner maakt.
Ik overweeg om dit soort vastgoedleningen naast me neer te leggen maar dan wordt t allemaal heel beperkt.
6 maanden lijkt mij ook voor alle partijen redelijk.
pi_191691358
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 15:19 schreef impact9 het volgende:
Ik blijf ook bij een mooie mix.
ETF's kan ook misgaan, kijk bijvoorbeeld naar gister.
De in het verleden behaalde rendementen bieden hier dus zeker geen garantie naar de toekomst;)
Als het zodanig misgaat met ETF's dan is het voor startups en andere ook vast wel iets moeilijker.
Nu wel een goed moment om wat extra in te kopen :)

Ik hou nog wel even in de gaten of er projecten met hoge gunfactor zijn.
pi_191691564
quote:
Als iemand een link heeft voor dit project zou ik die graag ontvangen. Ken de andere twee zaken van deze man en weet uit ervaring dat het daar goed eten is. Jammer dat er geen incentive is. :)
pi_191691731
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 17:55 schreef jsuijker het volgende:
Ben vooral overgegaan naar de hypotheek gedekte leningen maar dan zijn dit soort projecten toch wel erg jammer. Althans de huidige voorwaarden bij GVE zijn erg jammer


Geachte heer ,


In april 2019 heeft u geïnvesteerd in het project 19843 | Aankoop bedrijfspand.


Voor dit project zijn de termijnen 1 tot en met 9 regulier aan u uitbetaald. De geldnemer heeft besloten deze lening vervroegd in zijn geheel af te lossen. Conform de voorwaarden in de pitch is er bij deze gehele aflossing geen extra rente verschuldigd.
Ook ik zit in dit project en heb er destijds rekening mee gehouden dat het project geherfinancierd zou kunnen worden omdat er sprake was van een relatief hoge rente. Deze was verhoogd en de looptijd van de lening gehalveerd omdat deze lening niet vol liep.
Leningnemer had snel geld nodig en kon daarna rustig naar herfinanciering kijken en dat is blijkbaar helaas gelukt.
Ik heb gegokt en 'verloren'.
Edit: Ondanks dit vind ook ik dat GvE dit niet moet laten gebeuren!

[ Bericht 2% gewijzigd door zonnigetoekomsttegemoed op 26-02-2020 10:03:06 ]
pi_191693605
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:24 schreef obligataire het volgende:
Maar ze weten bij CCF toch ook wel wat a. in het belang is van de geldverstrekkers en b. wat er in het algemeen onder zo'n verklaring wordt verstaan (dus inclusief verbieden van ophoging oude hypotheek).
Dan is het toch raar als het in de praktijk echt zo zou gaan als hier vermeld.
Ik heb me nooit in deze materie verdiept, maar geen van de definities van het begrip "negatieve hypotheekverklaring" die ik op internet tegenkom zegt iets over het niet bij mogen lenen binnen een bestaande inschrijving. Er wordt ofwel expliciet gesproken over het vestigen van een nieuwe hypotheek (zoals CCF in deze pitch doet), ofwel het "verder belasten met hypotheek". Ook dat laatste zou ik persoonlijk interpreteren als het vestigen van een nieuwe hypotheek (immers: ongeacht de schuld die nog openstaat op een inschrijving is het pand volgens het kadaster belast met een hypotheek ter hoogte van de inschrijving. Je belast het pand dus niet verder door binnen die inschrijving bij te lenen).
pi_191694251
Alleen al die onduidelijkheid geeft aan dat er een reëel risico is dat kwaadwillenden hier “creatief” mee omgaan. Ik zou het dus altijd expliciet navragen bij het platform of de geldnemer, hoewel dan nog de vraag blijft wat de waarde is van het antwoord. Wat kan je doen als iemand zich niet aan toezeggingen houdt? Je komt er pas achter als het te laat is.
pi_191696969
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 11:28 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik heb me nooit in deze materie verdiept, maar geen van de definities van het begrip "negatieve hypotheekverklaring" die ik op internet tegenkom zegt iets over het niet bij mogen lenen binnen een bestaande inschrijving. Er wordt ofwel expliciet gesproken over het vestigen van een nieuwe hypotheek (zoals CCF in deze pitch doet), ofwel het "verder belasten met hypotheek". Ook dat laatste zou ik persoonlijk interpreteren als het vestigen van een nieuwe hypotheek (immers: ongeacht de schuld die nog openstaat op een inschrijving is het pand volgens het kadaster belast met een hypotheek ter hoogte van de inschrijving. Je belast het pand dus niet verder door binnen die inschrijving bij te lenen).
Een definitie is leuk maar het gaat erom wat er de overeenkomst staat. GVE hanteert dit als pos/neg hypotheekverklaring:

quote:
. Verklaring
2.1. Tot zekerheid van nakoming van al hetgeen de Geldnemer ingevolge de Overeenkomst Lening aan de Investeerders verschuldigd is en wordt, verbindt de Geldnemer zich om:

a. de onroerende zaak plaatselijk bekend [volledige adres], kadastraal bekend gemeente [plaats], sectie [sectie letter] nummer [sectie nummer] groot [cijfer] ha [cijfer] a [cijfer] ca (de “Onroerende Zaak”), beperkte rechten daarop, bestanddelen daarvan en/of de roerende zaken die bestemd zijn het de Onroerende Zaak duurzaam te dienen, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Stichting Zekerheden, niet geheel of gedeeltelijk te vervreemden, veranderen, weg te nemen, verhuren, verpachten of vervrachten, of anderszins in gebruik af te staan of het gebruik daarvan door derden te gedogen, of met hypotheek of andere beperkte rechten te bezwaren; en
b. de pro resto schuld op enig moment bij de huidige houders van hypotheekrecht niet verder te verhogen;
c. op eerste vordering van de Stichting Zekerheden, een addendum op de Overeenkomst Lening - conform het model dat is aangehecht als Bijlage 2 - aan te gaan en onder de voorwaarden vervat in dat addendum op de Overeenkomst Lening een recht van hypotheek te verstrekken op de Onroerende Zaak.
2.2. Het bepaalde in dit artikel 2 vervalt indien en zodra ten genoegen van de Stichting Zekerheden op haar vordering of vrijwillig, voldoende hypothecaire zekerheid is gesteld.
2.3. Geldnemer verklaart door de Stichting Zekerheden en Stichting te zijn gewezen op - en bekend te zijn met de risico's, verbonden aan de verklaring vervat in dit artikel 2 en zich te realiseren dat de Stichting Zekerheden te allen tijde nakoming van deze verklaring kan vorderen. Geldnemer is er door de Stichting Zekerheden en Stichting ook op gewezen dat, na de vestiging van het hypotheekrecht, niet- nakoming door de Geldnemer van zijn verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst Lening tot gevolg kan hebben dat de Stichting Zekerheden over gaat tot executie van haar hypotheekrecht.
pi_191699271
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:05 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Een definitie is leuk maar het gaat erom wat er de overeenkomst staat.

Helemaal juist. Ik wil(de) het graag helemaal exact weten en heb daarom Collin gemaild.
Ik kreeg een heldere reactie terug die ik jullie niet zal onthouden:

In de (standaard) akte 'negatieve hypotheekverklaring' staat
.....Niet toegestaan.....bla bla........... "Zonder schriftelijke toestemming van de Zekerhedenagent de huidige hypothecaire schuld te verhogen binnen de bestaande hypothecaire inschrijvingen".

Dus loos alarm, in volgende pitches zal het wel nauwkeuriger vermeld gaan worden vermoed ik, nu er toch wel veel van afhangt.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 26-02-2020 17:59:55 ]
Pecunia non olet
pi_191700067
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:53 schreef obligataire het volgende:

[..]

Helemaal juist. Ik wil(de) het graag helemaal exact weten en heb daarom Collin gemaild.
Ik kreeg een heldere reactie terug die ik jullie niet zal onthouden:

In de (standaard) akte 'negatieve hypotheekverklaring' staat
.....Niet toegestaan.....bla bla........... "Zonder schriftelijke toestemming van de Zekerhedenagent de huidige hypothecaire schuld te verhogen binnen de bestaande hypothecaire inschrijvingen".

Dus loos alarm, in volgende pitches zal het wel nauwkeuriger vermeld gaan worden vermoed ik, nu er toch wel veel van afhangt.
Helder. Overigens blijft het een morele intentieverklaring, zoals ook vaak aangegeven. Wanneer de leningnemer de lening toch verhoogt zal de notaris dit niet tegenhouden want de hypotheekverklaring wordt nergens geregistreerd. De enige sanctie is het opzeggen van de lening als het platform er toevallig achter komt.
pi_191702906
Dan rest nog de vraag of de andere platformen dit net zo goed (moreel) hebben dichtgetimmerd als Collin.
pi_191704562
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 17:16 schreef zeeland6 het volgende:
Capital Circle.
Heb een bedrag van mijn account naar mijn prive rekening overgeboekt, 3 dagen geleden. Nog niet aangekomen. Hebben meer mensen deze ervaring?
Gebeld maar degene "die daar over gaat is met vakantie". Er is geen ander die me te woord kan staan. Je komt in en centrale uit en die weet van niets. Erg onprofessioneel.
Klopt. Ik heb dezelfde slechte ervaring bij capital circle. Ook klantonvriendelijk zijn ze. Heb - 37% negatief rendement door default. Inmiddels ben ik gestopt met inverteren bij capital circle.
pi_191704993
Wat is jullie mening over het autobedrijf op GVE? Ratios zijn mager, zekerheden lijken me goed. Wel negatief eigen vermogen. Volledige aflossing, geen herfinanciering op einddatum.
pi_191705140
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 23:12 schreef Jaco078 het volgende:
Wat is jullie mening over het autobedrijf op GVE? Ratios zijn mager, zekerheden lijken me goed. Wel negatief eigen vermogen. Volledige aflossing, geen herfinanciering op einddatum.
LTV is m.i. 106%, niet 88% wat GvE aangeeft. Het pand lijkt me niet courant, eigenlijk alleen geschikt als autobedrijf. Het eigen vermogen is positief als je die achtergestelde lening meetelt.
Hij draait inmiddels mooie winst maar branche is heel conjunctuurgevoelig. Inderdaad fijn dat hij helemaal aflost. Misschien een bescheiden bijdrage.
Pecunia non olet
pi_191709451
Slager met 2e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/de-slager/
pi_191709507
Op 'het grootste crowdfundingplatform van Nederland' staat 1 projectje van 10K open met hoog risicoprofiel.
Gaat morgen open. Enjoy *O*
Pecunia non olet
pi_191709512
Pizza op HCN:

https://horecacrowdfundin(...)6d-b346-84f11fa7fc8e

Auto-invest voor 50% toegekend, gaat om 12.00u volledig open.

(Nu voor 150.000 vd 165.000 volgeschreven, denk dat we 12u niet gaan halen.)
pi_191709532
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:47 schreef prins01 het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb dezelfde slechte ervaring bij capital circle. Ook klantonvriendelijk zijn ze. Heb - 37% negatief rendement door default. Inmiddels ben ik gestopt met inverteren bij capital circle.
Ik deel deze mening niet.
Heb nu 25 projecten lopen bij dit platform waarvan een project de "bijenkoning "meermaals betalingsproblemen vertoont. Deze betalingsproblemen zijn tot nog toe naar tevredenheid aangepakt en ook dit project zit nu weer op ( aangepast) schema.
Als ik een mail stuur naar dit platform heb ik of dezelfde dag dan wel de volgende dag antwoord.

Overigens heb ik buiten het project van de bijenkoning hier op dit forum naar ik me herinner niet eerder gelezen over probleemprojecten bij captal circle. Ben wel benieuwd welke dit zijn zodat ik de pitches eens ter leering na kan lezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 27-02-2020 10:19:08 ]
pi_191709557
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:08 schreef escortmk2 het volgende:
Pizza op HCN:

https://horecacrowdfundin(...)6d-b346-84f11fa7fc8e

Auto-invest voor 50% toegekend, gaat om 12.00u volledig open.

(Nu voor 150.000 vd 165.000 volgeschreven, denk dat we 12u niet gaan halen.)
Dank nog op tijd! *O*
pi_191709558
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:08 schreef escortmk2 het volgende:
Pizza op HCN:

https://horecacrowdfundin(...)6d-b346-84f11fa7fc8e

Auto-invest voor 50% toegekend, gaat om 12.00u volledig open.

(Nu voor 150.000 vd 165.000 volgeschreven, denk dat we 12u niet gaan halen.)
met dank heb er gebruik van gemaakt
pi_191709562
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:08 schreef escortmk2 het volgende:
Pizza op HCN:

https://horecacrowdfundin(...)6d-b346-84f11fa7fc8e

Auto-invest voor 50% toegekend, gaat om 12.00u volledig open.

(Nu voor 150.000 vd 165.000 volgeschreven, denk dat we 12u niet gaan halen.)
Dank je wel, meegenomen :)
pi_191709583
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:08 schreef escortmk2 het volgende:
Pizza op HCN:

https://horecacrowdfundin(...)6d-b346-84f11fa7fc8e

Auto-invest voor 50% toegekend, gaat om 12.00u volledig open.

(Nu voor 150.000 vd 165.000 volgeschreven, denk dat we 12u niet gaan halen.)
Tnx man :)
Pecunia non olet
pi_191709663
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:04 schreef djh77 het volgende:
Slager met 2e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/de-slager/
Jammer dat er niets wordt vermeld over een negatieve hypotheekverklaring, zou hier aanvullend een beetje steun in de rug gegeven hebben. Los daarvan genoeg overwaarde denk ik.
Jarenlang in loondienst gewerkt en toch geen cent inbreng, buiten die ruimte (schuur?) dan.
Hopelijk heeft hij een partner met eigen inkomen?
Pecunia non olet
pi_191709742
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tnx man :)
TOPPIE
pi_191709785
quote:
12s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:28 schreef peterc het volgende:

[..]

TOPPIE
en nu al vol nogmaals dank voor de tijdige link
pi_191709795
Met een laatste investering van 7000 ging het hard ja, 10.30u vol
pi_191709811
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:22 schreef obligataire het volgende:

[..]

Jammer dat er niets wordt vermeld over een negatieve hypotheekverklaring, zou hier aanvullend een beetje steun in de rug gegeven hebben. Los daarvan genoeg overwaarde denk ik.
Jarenlang in loondienst gewerkt en toch geen cent inbreng, buiten die ruimte (schuur?) dan.
Hopelijk heeft hij een partner met eigen inkomen?
WOZ waardes:
Adres: Baarleseweg 56a
Postcode: 5131 BD
Plaatsnaam: Alphen
WOZ-waarde
i
Identificatie: 172300003082
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2019 153.000 euro
01-01-2018 143.000 euro
01-01-2017 137.000 euro
01-01-2016 132.000 euro
01-01-2015 130.000 euro

Kenmerken
Bouwjaar: 1928
Gebruiksdoel: woonfunctie
Oppervlakte: 148 m²

dres: Baarleseweg 56b
Postcode: 5131 BD
Plaatsnaam: Alphen
WOZ-waarde

Voor dit pand is geen WOZ-waarde beschikbaar. Mogelijke oorzaken:

Alleen WOZ-waarden van woningen zijn openbaar. Dit pand is niet (meer) of deels in gebruik als woning.
Voor deze woning is nog geen WOZ-waarde beschikbaar.

Kenmerken
Bouwjaar: 1928
Gebruiksdoel: overige gebruiksfunctie
Oppervlakte: 51 m²

Volgens het plaatje op de WOZ site is dit laatse een garage/ schuur/werkplaats achter het huis met blijkbaar een eigen adresnummer.
pi_191709845
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:04 schreef djh77 het volgende:
Slager met 2e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/de-slager/
Deze wil ik wel
pi_191709892
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:37 schreef impact9 het volgende:

[..]

Deze wil ik wel
ik heb toch wel twijfels bij deze start-up. Zit zelf op ccf in een slagerij die niet meer betaald( van der Le*den). En ik meen me te herinneren dat ik hier al vaker over slagerijen met betalingsproblemen heb gelezen.
pi_191709927
Vreemd dat hij deze opstal niet inbrengt in de zaak, terwijl deze wel zakelijk gebruikt gaat worden. Had hij meteen ook wat EV gehad op de bedrijfsbelans.
Of hij hier fiscaal mee wegkomt, denk ik niet......

Het is niet echt een slager in de traditionele zin, hij zoekt een deelmarkt op waar nog (blijkbaar) wel wat te verdienen valt.

Ik heb zelf een paar slagers die wel keurig betalen, maar daar zijn hypotheken afgegeven als zekerheid. Daarom ben ik over deze ook wel positief.

[ Bericht 34% gewijzigd door obligataire op 27-02-2020 10:55:00 ]
Pecunia non olet
pi_191710194
quote:
Deze wil ik ook wel meenemen. Lijkt me een financieel gezond bedrijfje en een verantwoorde investering.

Linkje = welkom c_/
Pecunia non olet
pi_191710263
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Deze wil ik ook wel meenemen. Lijkt me een financieel gezond bedrijfje en een verantwoorde investering.

Linkje = welkom c_/
Volgens mij heb jij naar het personeel gekeken!
https://www.moradministratiekantoor.nl/bedrijf.html :B
pi_191710426
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Deze wil ik ook wel meenemen. Lijkt me een financieel gezond bedrijfje en een verantwoorde investering.

Linkje = welkom c_/
Zou er niet aan beginnen, die foto's van het personeel zijn gewoon stockfoto's, die ook elders online opduiken, ik vertrouw het voor geen meter.
pi_191710806
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij naar het personeel gekeken!
https://www.moradministratiekantoor.nl/bedrijf.html :B
Nondeju😘😘
Pecunia non olet
pi_191711147
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:11 schreef dbrmnn het volgende:

[..]

Zou er niet aan beginnen, die foto's van het personeel zijn gewoon stockfoto's, die ook elders online opduiken, ik vertrouw het voor geen meter.
Google images kan op het web vergelijkbare foto's zoeken.
Inderdaad nondeju , ik ga de accountancy in.....
pi_191711468
Het heeft even geduurd, hier het linkje van het assurantiekantoor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191711649
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:11 schreef dbrmnn het volgende:

[..]

Zou er niet aan beginnen, die foto's van het personeel zijn gewoon stockfoto's, die ook elders online opduiken, ik vertrouw het voor geen meter.
Ben het met je eens dat dit inderdaad wel eens oplichting zou kunnen zijn. Israelische en Russische namen. :? Op het zelfde adres is ook een inschrijving voor costmetica bedrijf met webadres. :?

https://www.kvk.nl/zoeken(...)start=0&site=kvk2014

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 27-02-2020 12:36:07 ]
pi_191712057
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 12:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat dit inderdaad wel eens oplichting zou kunnen zijn. Israelische en Russische namen. :? Op het zelfde adres is ook een inschrijving voor costmetica bedrijf met webadres. :?

https://www.kvk.nl/zoeken(...)start=0&site=kvk2014
Enfin, u bent gewaarschuwd, ik zou er, heel ver van blijven. Als je 50k van de crowd wil lospeuteren, maar met vage stockfoto's gaat werken op je website om je identiteit te verhullen, maak je gewoon een erg onbetrouwbare indruk. Niet met mijn geld, dus.
pi_191712209
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 12:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat dit inderdaad wel eens oplichting zou kunnen zijn. Israelische en Russische namen. :? Op het zelfde adres is ook een inschrijving voor costmetica bedrijf met webadres. :?

En ze klust bij met iets medisch. http://www.digitalmedics.com.au/company.html
Hoeveel alarmbellen wil je hebben?
pi_191712336
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:11 schreef dbrmnn het volgende:

[..]

Zou er niet aan beginnen, die foto's van het personeel zijn gewoon stockfoto's, die ook elders online opduiken, ik vertrouw het voor geen meter.
Heel scherp!
Dank voor de waarschuwing.
pi_191712353
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 13:10 schreef optrandje het volgende:

[..]

En ze klust bij met iets medisch. http://www.digitalmedics.com.au/company.html
Hoeveel alarmbellen wil je hebben?
De belangstelling is even over, heb ook een mail naar Collin gestuurd.

Voor een date mogen ze nog wel langs komen trouwens O-)
Pecunia non olet
pi_191714575
Funding Circle betaling is binnen.
pi_191714682
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 13:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

De belangstelling is even over, heb ook een mail naar Collin gestuurd.

Voor een date mogen ze nog wel langs komen trouwens O-)
Dank! Ben benieuwd naar hun reactie!
pi_191715538
Zus Groen, Grond En Infra te Brielle (Zuid-Holland) Failliet!
https://www.faillissement(...)78/staalduijnen.aspx

Project eerst bij Collin Direct teruggetrokken daarna bij Capital Circle gepubliceerd. Weet niet of het bij capital circle ook eruit gekieperd is/ of wel vol gestort is.
pi_191715584
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:11 schreef dbrmnn het volgende:

[..]

Zou er niet aan beginnen, die foto's van het personeel zijn gewoon stockfoto's, die ook elders online opduiken, ik vertrouw het voor geen meter.
Inderdaad, ik zie die foto's wereldwijd overal opduiken.
Bedankt voor de waarschuwing!
pi_191717094
Prima email van Greencrowd over Inn*l*ne ontvangen. Zitten er kennelijk bovenop. Zeer risicovol project (hier destijds ook zo besproken). Hoop wel dat het goed gaat komen, maar net zo veel voor het project zelf als voor mijn investering.
pi_191717196
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Zus Groen, Grond En Infra te Brielle (Zuid-Holland) Failliet!
https://www.faillissement(...)78/staalduijnen.aspx

Project eerst bij Collin Direct teruggetrokken daarna bij Capital Circle gepubliceerd. Weet niet of het bij capital circle ook eruit gekieperd is/ of wel vol gestort is.
Het doelkapitaal is niet bereikt.
https://www.capitalcircle(...)groen-grond-en-infra
pi_191717658
Stadspas leverancier met 2e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/intermediad-b-v/
Pand staat onder water
pi_191726090
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Zus Groen, Grond En Infra te Brielle (Zuid-Holland) Failliet!
https://www.faillissement(...)78/staalduijnen.aspx

Project eerst bij Collin Direct teruggetrokken daarna bij Capital Circle gepubliceerd. Weet niet of het bij capital circle ook eruit gekieperd is/ of wel vol gestort is.
Teruggetrokken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede actie van CC. _O_
Pecunia non olet
pi_191726388
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 15:37 schreef dbrmnn het volgende:

[..]

Dank! Ben benieuwd naar hun reactie!
Ik heb een reactie ontvangen van Collin over het administratiekantoor met de stock photo's.

Men begrijpt de twijfels die leven maar een extra dossier check heeft niets opgeleverd.
Dat 2e bedrijfje was bekend evenals de nationaliteiten van de dames. Het onderzoek heeft echter geen nieuwe bijzonderheden opgeleverd.

Als het mij vraagt zijn er 2 mogelijkheden: of het bedrijf is inderdaad koosjer :P of ze zijn wel zo gehaaid dat ze nergens op betrapt kunnen worden.
In ieder geval is het héél raar dat een administratiekantoor communiceert met fake foto's, zéér onprofessioneel op zijn minst.
Pecunia non olet
pi_191728079
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 00:20 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb een reactie ontvangen van Collin over het administratiekantoor met de stock photo's.

Men begrijpt de twijfels die leven maar een extra dossier check heeft niets opgeleverd.
Dat 2e bedrijfje was bekend evenals de nationaliteiten van de dames. Het onderzoek heeft echter geen nieuwe bijzonderheden opgeleverd.

Als het mij vraagt zijn er 2 mogelijkheden: of het bedrijf is inderdaad koosjer :P of ze zijn wel zo gehaaid dat ze nergens op betrapt kunnen worden.
In ieder geval is het héél raar dat een administratiekantoor communiceert met fake foto's, zéér onprofessioneel op zijn minst.
Voor mij zijn er in ieder geval genoeg alarmbellen afgegaan om hier ver van weg te blijven. Zeker als bij dit soort Collin direct projecten geen zekerheden als hypotheek worden gegeven ben ik extra alert!
Mij zou het niets verbazen als dit project uiteindelijk niet open gesteld wordt zonder opgave van redenen!
pi_191729751
Op collin staat de VVE open. Terwijl het nog geen 11 uur is. Ik heb hem voor de basisinleg meegenomen.
Of zie ik het verkeerd en ging die gisteren al open om 11 uur??
pi_191729892
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:07 schreef Jaco078 het volgende:
Op collin staat de VVE open. Terwijl het nog geen 11 uur is. Ik heb hem voor de basisinleg meegenomen.
Of zie ik het verkeerd en ging die gisteren al open om 11 uur??
Direct leningen komen om 10 uur online
pi_191730103
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:19 schreef impact9 het volgende:

[..]

Direct leningen komen om 10 uur online
Was geen direct online maar regulier
pi_191730198
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:07 schreef Jaco078 het volgende:
Op collin staat de VVE open. Terwijl het nog geen 11 uur is. Ik heb hem voor de basisinleg meegenomen.
Of zie ik het verkeerd en ging die gisteren al open om 11 uur??
Ik geloof dat het onderwerp VvE als leningnemer hier al eens eerder besproken is, maar je realiseert je dat er bij problemen achter elke individueel lid van de VvE aangegaan moet worden om zijn/haar stukje van de lening terug te krijgen? Geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken in een VvE te investeren...
pi_191730208
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:32 schreef crowder07 het volgende:

[..]

Was geen direct online maar regulier
Was inderdaad geen direct.
Wel komt om 11.00 de handelaar met garageboxen online. Ik heb geen linkje (@obligataire) dus dat wordt aan de knoppen straks.
pi_191730229
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:38 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik geloof dat het onderwerp VvE als leningnemer hier al eens eerder besproken is, maar je realiseert je dat er bij problemen achter elke individueel lid van de VvE aangegaan moet worden om zijn/haar stukje van de lening terug te krijgen? Geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken in een VvE te investeren...
Eens. Anderzijds werk ik veel met vve's en ik heb er nog nooit eentje gezien waarbij het collectief de verplichtingen niet nakomt.

Hier wordt een appartement verkocht en daar staat in de omschrijving e.e.a. over de extra lening van 72 maanden:

https://www.funda.nl/koop(...)hogendorplaan-168-a/

[ Bericht 16% gewijzigd door Jaco078 op 28-02-2020 11:13:12 (Toevoeging Funda ) ]
pi_191730252
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:38 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Was inderdaad geen direct.
Wel komt om 11.00 de handelaar met garageboxen online. Ik heb geen linkje (@:obligataire) dus dat wordt aan de knoppen straks.
Toevallig wel een linkje van de Slager?
pi_191730947
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:41 schreef impact9 het volgende:

[..]

Toevallig wel een linkje van de Slager?
Nee, ik kan (nog) niets vinden helaas.
pi_191731025
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:38 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Was inderdaad geen direct.
Wel komt om 11.00 de handelaar met garageboxen online. Ik heb geen linkje (@:obligataire) dus dat wordt aan de knoppen straks.
Ik vind de rente voor de garageboxen aan de lage kant, maar misschien is dat inmiddels de markt.
pi_191732309
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 11:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Al vol misschien?

Edit, nee dat klopt niet, 247k te gaan.
De zwarte hoeve is er weer in prepublicatie.
Link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191732455
Wat doen we vanmiddag met de nieuwe van SIG?
pi_191733415
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 15:16 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Mwah, met een ETF beleg je in een paar duizend bedrijven.

Een crowfdunding in 1 bedrijf. Ik heb het wel flink verspreid in een hoop bedrijven, maar het max rendement zal nooit hoger zijn dan 10%. Uiteindelijk is het gemiddeld 5,6% gebleken.
Maar zelfs met 10% rendement is het rendement/risico verhouding veel slechter.

Ik moest op een gegeven moment echt voor de "feelgood" projecten gaan, maar ook die hadden m'n interesse verloren door geen/weinig updates.
Ben je nog blij met je ETF's? (ik nu wat minder namelijk;))
Ik blijf bij spreiding _O_
pi_191733432
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 12:34 schreef quepos het volgende:
Wat doen we vanmiddag met de nieuwe van SIG?
ik laat hem ihkv spreiding van aanbieders lopen, Ilyas heeft er nogal wat, is in rap tempo een portefeuille aan het opbouwen.
pi_191733623
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 13:28 schreef peterc het volgende:

[..]

ik laat hem ihkv spreiding van aanbieders lopen, Ilyas heeft er nogal wat, is in rap tempo een portefeuille aan het opbouwen.
ik overweeg om 1A mee te nemen. Dat lijkt toch wel redelijk safe. De projecten lopen toch allemaal vrij traag dus genoeg tijd om nog te overwegen
pi_191733655
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 13:27 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ben je nog blij met je ETF's? (ik nu wat minder namelijk;))
Ik blijf bij spreiding _O_
ja hoor, het zijn nu sta ik nog 30% plusde hamsterweken. ik zit elke dag wel voor ¤1000 in te slaan. en ondanks de daling van 10% sta ik nog 30% in de plus
pi_191733768
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 13:42 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

ja hoor, het zijn nu sta ik nog 30% plusde hamsterweken. ik zit elke dag wel voor ¤1000 in te slaan. en ondanks de daling van 10% sta ik nog 30% in de plus
Ik heb idd ook wat ETFs en Shell bijgekocht;)
pi_191734392
Nieuwe kandidaat met 2 nieuwbouwtjes in Amsterdam op SIG. Voor 1 jaar.

Voor als er na het bijkopen van vallende messen Royal Dutch nog centjes overblijven.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_191734565
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 14:32 schreef VDF het volgende:
Nieuwe kandidaat met 2 nieuwbouwtjes in Amsterdam op SIG. Voor 1 jaar.

Voor als er na het bijkopen van vallende messen Royal Dutch nog centjes overblijven.
Er staat bij het overzicht dat de aanvrager 'Asaf' heet, en in de tekst wordt er gesproken over Ben. Ik ben nog niet zo heel ervaren bij sig dus wellicht is dat vaker, maar dat valt me wel direct op.
pi_191734592
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Voor mij zijn er in ieder geval genoeg alarmbellen afgegaan om hier ver van weg te blijven. Zeker als bij dit soort Collin direct projecten geen zekerheden als hypotheek worden gegeven ben ik extra alert!
Mij zou het niets verbazen als dit project uiteindelijk niet open gesteld wordt zonder opgave van redenen!
Mee eens. Geen haar op mijn hoofd die overweegt om hier ook maar één cent in te stoppen.
pi_191734630
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 14:32 schreef VDF het volgende:
Nieuwe kandidaat met 2 nieuwbouwtjes in Amsterdam op SIG. Voor 1 jaar.

Voor als er na het bijkopen van vallende messen Royal Dutch nog centjes overblijven.
Tja, 1 jaar. Wat heb je eraan. Niks.
Bouwproblemen mogen we financieren. Nee dank u.
pi_191734747
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 14:45 schreef wilan het volgende:

[..]

Er staat bij het overzicht dat de aanvrager 'Asaf' heet, en in de tekst wordt er gesproken over Ben. Ik ben nog niet zo heel ervaren bij sig dus wellicht is dat vaker, maar dat valt me wel direct op.
Hij zal wel Ben A..f heten.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_191734784
Inderdaad, maar dan andersom

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191734882
Nu nog even uitvogelen wat de status van het bouwproject is. Hoe meer er "af" is, hoe beter. Vreemd dat daar in de pitch niets over wordt gezegd.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_191735204
OK, die bouw moet dus nog beginnen.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_191735220
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 14:48 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Tja, 1 jaar. Wat heb je eraan. Niks.
Bouwproblemen mogen we financieren. Nee dank u.
Helemaal mee eens.
pi_191735706
quote:
Wat ik niet begrijp is waarom de met deze lening (deels ) aangekochte prive woning niet in onderpand gegeven wordt. Ik ken het winkelcentrum niet maar volgens streetview zitten de in onderpand gegeven units nou niet op de meest gunstige punten van het centrum. Daarnaast zie ik via streetview ketens als Action, AH en Jumbo ook veel leegstand. Is iemand bekend bij dit winkelcentrum en kan die een betrouwbaardere indruk geven dan ik heb van streetview?
pi_191736397
Renteverhoging en looptijdverkorting lening
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=21519

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 28-02-2020 16:42:32 ]
pi_191736457
SIG heeft ook het jaaroverzicht online staan.

Ik heb ze nu van alle platformen binnen, met uitzondering van Bouwaandeel.
Dat platform lijkt echter de handdoek in de ring gegooid te hebben. Van bestaande projecten wordt de administratie niet meer bijgehouden, men reageert niet op e-mails en er zijn al lange tijd geen nieuwe projecten meer geplaatst.
Vingers crossed dat de nog lopende projecten netjes blijven betalen, want ik vrees dat we van Bouwaandeel als platform weinig meer mogen verwachten.
Edit: op dit moment wil de site van Bouwaandeel ook niet laden....

Met het jaaroverzicht van KOM weet ik nog steeds niet wat ik aanmoet. Nadat de jaaroverzichten ineens andere cijfers toonden heb ik van 1 jaar nu 2 overzichten. Volslagen onduidelijk wat nu de juiste cijfers zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door dyna18 op 28-02-2020 16:46:06 ]
pi_191736572
quote:
En weer boetevrij vervroegd aflossen....
pi_191736654
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 16:51 schreef TisIk het volgende:

[..]

En weer boetevrij vervroegd aflossen....
dat zal voorlopig niet veranderen gezien de vastgoedlening die GVE aanbied zo is opgebouwd...
zal dus daadwerkelijk qua set up moeten veranderen en zal niet plotseling bij een project het geval zijn
pi_191737220
quote:
Hier de zolderkamer, boven de Syrische supermarkt
https://www.google.nl/map(...)4d3.5740158?hl=nl-nl
pi_191738283
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 17:35 schreef Buurman_ het volgende:

[..]

Hier de zolderkamer, boven de Syrische supermarkt
https://www.google.nl/map(...)4d3.5740158?hl=nl-nl
dan zou dit het adres & WOZ, zie WOZ waardeloket

Adres
Adres: Scheldestraat 7a
Postcode: 4381 RP
Plaatsnaam: Vlissingen
WOZ-waarde
i
Identificatie: 071800091052
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2019 79.000 euro
01-01-2018 76.000 euro
01-01-2017 75.000 euro
01-01-2016 74.000 euro
01-01-2015 73.000 euro

Kenmerken
i
Bouwjaar: 1925
Gebruiksdoel: woonfunctie
Oppervlakte: 57 m²
pi_191745562
Ik ben sinds kort op October actief. Ik heb op een tweetal projecten ingeschreven.
Het eerste van de twee is inmiddels al weer teruggetrokken. Strakke actie. Ik wou dat ze overal zo kritisch waren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_191749588
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 15:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wat ik niet begrijp is waarom de met deze lening (deels ) aangekochte prive woning niet in onderpand gegeven wordt. Ik ken het winkelcentrum niet maar volgens streetview zitten de in onderpand gegeven units nou niet op de meest gunstige punten van het centrum. Daarnaast zie ik via streetview ketens als Action, AH en Jumbo ook veel leegstand. Is iemand bekend bij dit winkelcentrum en kan die een betrouwbaardere indruk geven dan ik heb van streetview?
Tsja als het fout loopt met de vastgoed b.v. en ze aangesproken worden op hun hoofdelijke aansprakelijkheid (via de vof), kom je toch weer bij de woning uit. Maar ik vermoed dat een andere partij de zekerheid verkrijgt op de privéwoning. Plus dat ik nog wat andere minpuntjes zie waaronder het niet al te succesvolle coachduo?

Daarentegen is de LTV vrij laag en zal nog bescheiden verder dalen. Dat winkelcentrum lijkt me nogal levendig en vrij gunstig gelegen. Misschien toch een basisinleg, afhankelijk van overige opmerkingen :)

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 29-02-2020 10:48:46 ]
Pecunia non olet
pi_191749827
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 10:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tsja als het fout loopt met de vastgoed b.v. en ze aangesproken worden op hun hoofdelijke aansprakelijkheid (via de vof), kom je toch weer bij de woning uit. Maar ik vermoed dat een andere partij de zekerheid verkrijgt op de privéwoning. Plus dat ik nog wat andere minpuntjes zie waaronder het niet al te succesvolle coachduo?

Daarentegen is de LTV vrij laag en zal nog bescheiden verder dalen. Dat winkelcentrum lijkt me nogal levendig en vrij gunstig gelegen. Misschien toch een basisinleg, afhankelijk van overige opmerkingen :)
Is er een voorbeeld dat bij HA inderdaad doorgepakt wordt richting die eigen woning?
Er wordt veel geklaagd over de zwakke finale kwijting suggesties die vaak geaccepteerd/voorgelegd worden
pi_191750268
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 11:01 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Is er een voorbeeld dat bij HA inderdaad doorgepakt wordt richting die eigen woning?
Er wordt veel geklaagd over de zwakke finale kwijting suggesties die vaak geaccepteerd/voorgelegd worden
FNC heeft in minimaal 1 geval de woning laten verkopen voor de HA.

quote:
Wij hebben de deurwaarder gevraagd het vonnis ten uitvoer te leggen en wij hebben inmiddels executoriaal beslag gelegd op het onroerend goed van de kredietnemer. Dit beslag is zowel aan de kredietnemer als aan de eerste hypotheekhouder betekend.


[ Bericht 10% gewijzigd door djh77 op 29-02-2020 11:47:20 ]
pi_191751391
Website Bouwaandeel.nl is nog steeds down.
Dat beloofd niet veel goeds... :{
pi_191751861
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:53 schreef dyna18 het volgende:
Website Bouwaandeel.nl is nog steeds down.
Dat beloofd niet veel goeds... :{
Bij mij werkt die nog prima.
pi_191751918
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:53 schreef dyna18 het volgende:
Website Bouwaandeel.nl is nog steeds down.
Dat beloofd niet veel goeds... :{
Met chrome geen probleem, met firefox lukte het mij ook niet.

De website is voor een deel verdwenen, slechts de persoonlijke gegevens en investeringen zijn nog zichtbaar. Nieuwe projecten zullen er wel niet meer komen zo te zien, maar krijg ook niet de indruk dat ze met de noorderzon zijn vertrokken. Enige toelichting van hun kant was handig geweest.
Pecunia non olet
pi_191752633
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 11:31 schreef djh77 het volgende:

[..]

FNC heeft in minimaal 1 geval de woning laten verkopen voor de HA.
[..]

Toevallig "aankoop diverse goederen" van J de Br**n assendelft?
Daar wordt t namelijk ook zo nu en dan gemeld in de maandelijkse update maar is steeds weer een nieuwe regeling die toch niet gevolgd wordt (niet 1 betaling). Het vonnis zou hierin ook al uitgesproken zijn maar vooralsnog niet uitgevoerd
pi_191754386
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 14:14 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Toevallig "aankoop diverse goederen" van J de Br**n assendelft?
Daar wordt t namelijk ook zo nu en dan gemeld in de maandelijkse update maar is steeds weer een nieuwe regeling die toch niet gevolgd wordt (niet 1 betaling). Het vonnis zou hierin ook al uitgesproken zijn maar vooralsnog niet uitgevoerd
Je bedoelt Brucon? Die oplichter houdt FNC al 2 jaar voor de gek met loze beloften en toezeggingen. We hadden nooit moeten investeren maar volgens het ingenieuze systeem van FNC was dit een A+, dus dan verwacht je toch iets meer dan 18 aflossingen van de 60 :r

Vroegâh werd zo iemand op de markt aan de schandpaal vastgemaakt en dan mocht men met rotte eieren en tomaten gooien oO/
Pecunia non olet
pi_191768438
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:08 schreef obligataire het volgende:

[..]

Je bedoelt Brucon? Die oplichter houdt FNC al 2 jaar voor de gek met loze beloften en toezeggingen. We hadden nooit moeten investeren maar volgens het ingenieuze systeem van FNC was dit een A+, dus dan verwacht je toch iets meer dan 18 aflossingen van de 60 :r

Vroegâh werd zo iemand op de markt aan de schandpaal vastgemaakt en dan mocht men met rotte eieren en tomaten gooien oO/
Precies...hoe vaak daar al een beslag gelegd zou zijn en vervolgens een betalingsregeling zou zijn.
Had begin van het jaarfnc gemaild en ze beweerden weer een betalingsregeling te hebben van 1500 per maand maar uiteraard niet aan voldaan.

Deze man moet gewoon keihard aangepakt worden
pi_191778588
Hoe beinvloed de corona-paniek jullie crowdfundinvesteringen? Zien jullie specifieke risico's, zoals bijvoorbeeld de horeca die wel wat zal merken van de afgenomen reislust van mensen.

Daarnaast zijn aandelen nu een stuk goedkoper. Ik ga daarom al het geld wat nu terugkomt van crowdfunding in aandelen stoppen.
pi_191782967
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 18:35 schreef Mynheer007 het volgende:
Hoe beinvloed de corona-paniek jullie crowdfundinvesteringen? Zien jullie specifieke risico's, zoals bijvoorbeeld de horeca die wel wat zal merken van de afgenomen reislust van mensen.

Daarnaast zijn aandelen nu een stuk goedkoper. Ik ga daarom al het geld wat nu terugkomt van crowdfunding in aandelen stoppen.
Ik was al overgestapt op projecten met betere zekerheden (hypotheek)
Ik kijk ook wat meer naar aandelen. Een shell is met de daling wel interessant met het dividend rendement
pi_191785891
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 21:21 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Ik was al overgestapt op projecten met betere zekerheden (hypotheek)
Ik kijk ook wat meer naar aandelen. Een shell is met de daling wel interessant met het dividend rendement
Ik focus ook al langere tijd op projecten met betere zekerheden. Daarnaast hanteer ik een verdeling tussen de verschillende bestanddelen van mijn totale portefeuille. Het inzakken van de beurzen heeft invloed op deze verhoudingen, maar ik laat me vooralsnog niet afbrengen van mijn "plan".. Nu is het ff een beetje slikken, vorig jaar was het een ++plus.

Natuurlijk Corona heeft invloed, maar de economie is nog oke, misschien wat minder, daarbij er is ongelooflijk veel ¤ in het land, dat zijn weg zoekt. Zie de toekomst niet somber in, en ga straf door met het opbouwen van mijn vermogen.

Goede CF projecten blijf ik meepakken, en de zomer komt eraan, altijd goed voor de horeca

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 02-03-2020 08:26:14 ]
  maandag 2 maart 2020 @ 09:23:31 #204
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_191789595
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 18:35 schreef Mynheer007 het volgende:
Hoe beinvloed de corona-paniek jullie crowdfundinvesteringen? Zien jullie specifieke risico's, zoals bijvoorbeeld de horeca die wel wat zal merken van de afgenomen reislust van mensen.

Daarnaast zijn aandelen nu een stuk goedkoper. Ik ga daarom al het geld wat nu terugkomt van crowdfunding in aandelen stoppen.
Goed als corona echt een ding wordt ben je met de aandelen misschien nog te vroeg :P

Crowdfunden, zoals hierboven ook al werd gezegd, alleen met waardevaste zekerheden. Dat was ook al de insteek voor Corona, horeca vermijdt ik sowieso al.
pi_191790065
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:23 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Goed als corona echt een ding wordt ben je met de aandelen misschien nog te vroeg :P

Crowdfunden, zoals hierboven ook al werd gezegd, alleen met waardevaste zekerheden. Dat was ook al de insteek voor Corona, horeca vermijdt ik sowieso al.
HCN projecten blijf ik na rato meenemen, zit daar met een R van boven de 7% prima, het hoogste van alle platformen, kan een stootje daar hebben, maar ondanks de kunde en kennis van HCN blijf ik ook daar kritisch.
pi_191790071
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 21:21 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Ik was al overgestapt op projecten met betere zekerheden (hypotheek)
Ik kijk ook wat meer naar aandelen. Een shell is met de daling wel interessant met het dividend rendement
Dit, zelf afgelopen vrijdag voorzichtig wat Olies ingeslagen. Mijn porto is zo scheef als wat, teveel in cf en p2p. Mooie gelegenheid nu om het "recht" te zetten.

De beurs verwacht ik nog redelijk volatiel de komende weken. MI moet de zware hit nog komen in de US en ik reserveer al wat ¤ voor de daarbij gepaard gaande paniek :9
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 10:13:22 #207
42184 crew  DaMart
pi_191790254
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 18:35 schreef Mynheer007 het volgende:
Hoe beinvloed de corona-paniek jullie crowdfundinvesteringen? Zien jullie specifieke risico's, zoals bijvoorbeeld de horeca die wel wat zal merken van de afgenomen reislust van mensen.

Daarnaast zijn aandelen nu een stuk goedkoper. Ik ga daarom al het geld wat nu terugkomt van crowdfunding in aandelen stoppen.
Ik ben net begonnen met crowdfunding en p2p, dus ben mijn portfolio nog aan het opbouwen. Maar ik kijk sowieso bij elk project wel naar de risico's en of ik die aanvaardbaar genoeg vind om erin te investeren, en het corona-virus verandert daar niets aan.

Aandelen zitten overigens (nog) niet in mijn portfolio, ik richt me nu eerst op crowdfunding en p2p.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_191790276
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:59 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Dit, zelf afgelopen vrijdag voorzichtig wat Olies ingeslagen. Mijn porto is zo scheef als wat, teveel in cf en p2p. Mooie gelegenheid nu om het "recht" te zetten.
Bij mij is het juist andersom. Ook ik vind het verleidelijk om van de huidige dip gebruik te maken om aandelen bij te kopen, maar ben eigenlijk al wat overwogen in aandelen :)
pi_191791130
Paar nieuwe @ Collin

Top Chiropractie Utrecht B.V. durf ik wel aan.
pi_191791153
Onbegrijpelijk dat FNC na weken nog geen kans heeft gezien de verdonkeremaande projecten behoorlijk terug te zetten in het dashboard.

Dit is geen onkunde of onmacht, maar onwil.
Schandalig!

Afwentelen op een IT probleem, wat niet zo is.
Er zijn domweg projecten moedwillig weggehaald en kunnen met één druk op de knop weer teruggezet worden.

Afgelopen week meerdere emails hierover gestuurd, die nu domweg genegeerd worden.
pi_191791233
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:13 schreef impact9 het volgende:
Paar nieuwe @ Collin

Top Chiropractie Utrecht B.V. durf ik wel aan.
Huis waar tweede hypotheek op rust is 6 maanden geleden verkocht voor rond de 425K. Dus die tweede hypotheek brengt op dit moment niet veel op.

Laatste vraagprijs¤ 425.000 k.k. Vraagprijs per m² ¤ 4.620Servicekosten¤ 252 per maandStatusVerkochtBijdrage VvE¤ 252 per maand


https://www.funda.nl/koop(...)50808-oudegracht-77/
pi_191791280
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Huis waar tweede hypotheek op rust is 6 maanden geleden verkocht voor rond de 425K. Dus die tweede hypotheek brengt op dit moment niet veel op.

Laatste vraagprijs¤ 425.000 k.k. Vraagprijs per m² ¤ 4.620Servicekosten¤ 252 per maandStatusVerkochtBijdrage VvE¤ 252 per maand

https://www.funda.nl/koop(...)50808-oudegracht-77/
Ik zag het, wel binnen 2 weken verkocht dus zal erover heen zijn.
Locatie kan vrijwel niet beter namelijk.
Tevens wordt er bijna 1.200 euro per maand afgelost mits het een annuiteiten hypotheek betreft;)
pi_191791517
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:21 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik zag het, wel binnen 2 weken verkocht dus zal erover heen zijn.
Locatie kan vrijwel niet beter namelijk.
Tevens wordt er bijna 1.200 euro per maand afgelost mits het een annuiteiten hypotheek betreft;)
ja 1200 euro en dat + de rente + de collin lening moet dus wel opgehoest worden uit zijn kraakwerk. Er zal dus niet zoveel tegenwind moeten ontstaan.
Komt de tegenwind er wel dan zou het zo kunnen zijn dat deze heer zonder achterlating van woon of verblijfplaats vertrekt naar zijn geboorte land en de leningverstrekker achterblijft met een 2 de hypotheek die niets waard is.
Afijn zo'n tweede hypotheek is natuurlijk beter dan niets maar ik zou er in dit geval niet zoveel waarde aan hechten.

Is trouwens pas 1.5 jaar in nl actief als ik het goed lees en ook nog eens als zzp er. Heeft dus wel heel makkelijk zo'n hoge hypotheek gekregen op dit appartement? Afijn voor mij te veel risico. https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=ca

[ Bericht 7% gewijzigd door NaRegenDeZon op 02-03-2020 11:46:45 ]
pi_191794436
NLInvesteert hanteert een vreemde volgorde....

krijg je een betaalverzoek, vergezeld van deze tekst:

quote:
De getekende leningdocumentatie wordt zo spoedig mogelijk gepubliceerd in uw persoonlijke "Mijn-omgeving" op het platform. Hierin staan alle details (looptijd, vergoeding, zekerheden, e.d.) nader genoemd, conform op onze website staat vermeld. NLInvesteert is gemachtigd namens alle investeerders te tekenen. Met het overmaken van uw toegezegde investering bekrachtigt u dit contract.
We zijn nu 2 weken verder en nog geen contract te zien.
Wel sturen ze herinneringen voor de betaling.

Als argument krijg ik te horen dat ik de enige zou zijn die hier commentaar op heeft.
pi_191795689
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 14:22 schreef bleyenburg het volgende:
NLInvesteert hanteert een vreemde volgorde....

krijg je een betaalverzoek, vergezeld van deze tekst:
[..]

We zijn nu 2 weken verder en nog geen contract te zien.
Wel sturen ze herinneringen voor de betaling.

Als argument krijg ik te horen dat ik de enige zou zijn die hier commentaar op heeft.
Ik doe niet mee met die club, maar ben het met je eens dat het vreemd is dat je je contract/factuur/overeenkomst niet te zien krijgt voor dat je betaalt. Aan de andere kant bij Collin is dat bijvoorbeeld ook het geval. Dus het is niet ongewoon in CF land.
pi_191795863
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:14 schreef bleyenburg het volgende:
Onbegrijpelijk dat FNC na weken nog geen kans heeft gezien de verdonkeremaande projecten behoorlijk terug te zetten in het dashboard.

Dit is geen onkunde of onmacht, maar onwil.
Schandalig!

Afwentelen op een IT probleem, wat niet zo is.
Er zijn domweg projecten moedwillig weggehaald en kunnen met één druk op de knop weer teruggezet worden.

Afgelopen week meerdere emails hierover gestuurd, die nu domweg genegeerd worden.
Ik heb toevallig afgelopen vrijdag hierover weer een mail gestuurd naar FNC. Kreeg hetzelfde antwoord als enkele weken geleden:
"Hartelijk dank voor uw bericht.

Onze IT-afdeling is er nog mee bezig om dit te herstellen. Zodra wij een update krijgen zullen wij u het zo spoedig mogelijk laten weten. Excuses voor het ongemak.

Mocht u in de tussentijd vragen hebben, neem dan gerust contact op."

Bedroevend en dat voor een FinTech bedrijf.....
pi_191795883
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 14:22 schreef bleyenburg het volgende:
NLInvesteert hanteert een vreemde volgorde....

krijg je een betaalverzoek, vergezeld van deze tekst:
[..]

We zijn nu 2 weken verder en nog geen contract te zien.
Wel sturen ze herinneringen voor de betaling.

Als argument krijg ik te horen dat ik de enige zou zijn die hier commentaar op heeft.
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 15:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik doe niet mee met die club, maar ben het met je eens dat het vreemd is dat je je contract/factuur/overeenkomst niet te zien krijgt voor dat je betaalt. Aan de andere kant bij Collin is dat bijvoorbeeld ook het geval. Dus het is niet ongewoon in CF land.
Ik doe ook niet mee met deze club. Het blijft natuurlijk onjuist dat ze expliciet stellen dat je met de betaling het contract zou bekrachtigen zonder dit vooraf te kunnen inzien.
pi_191796579
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2020 15:44 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Ik doe ook niet mee met deze club. Het blijft natuurlijk onjuist dat ze expliciet stellen dat je met de betaling het contract zou bekrachtigen zonder dit vooraf te kunnen inzien.
Ik doe wel mee met deze club, maar het is inderdaad een vreemde gang van zaken.
Mag ik vragen waarom je niet mee doet?
Ik vind dat NLIinvesteert vaak goede projecten heeft en goede informatie geeft over een project.
Vooral de informatie die ze geven over de waarde van de zekerheden vind ik erg helder.
pi_191796656
Blijkbaar ben ik een trouwe en loyale investeerder.... 1 probleem: ik heb de algemene voorwaarden niet geaccepteerd en kan dus helemaal niet investeren.

Betreft het project dat eerst bij ccf was aangeboden. Ook bij kom met een 2e hypotheek.

quote:
Investeert u mee in PWL Experience II?
Als meest trouwe en loyale Kapitaal op Maat investeerder nodigen wij u hierbij uit om mee te investeren in het project PWL Experience II dat in eerste instantie exclusief in een gesloten omgeving is aangeboden aan de investeerders die vanaf het eerste project betrokken zijn bij PassionWithoutLimits. Deze investeerders brachten gezamenlijk reeds 39% van het doelbedrag bijeen. Klik hier voor de link naar het projectvoorstel zoals u dat van Kapitaal op Maat gewend bent, echter slechts toegankelijk voor genodigden. Let op: de gebruikelijke 48 uurs oriëntatieperiode is niet van toepassing. U kunt direct investeren.
pi_191796806
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 16:29 schreef djh77 het volgende:
Blijkbaar ben ik een trouwe en loyale investeerder.... 1 probleem: ik heb de algemene voorwaarden niet geaccepteerd en kan dus helemaal niet investeren.

Betreft het project dat eerst bij ccf was aangeboden. Ook bij kom met een 2e hypotheek.
[..]

Jammer, had wel meegedaan bij CCF.
Bij KoM laat ik m lopen
pi_191797007
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 16:25 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik doe wel mee met deze club, maar het is inderdaad een vreemde gang van zaken.
Mag ik vragen waarom je niet mee doet?
Ik vind dat NLIinvesteert vaak goede projecten heeft en goede informatie geeft over een project.
Vooral de informatie die ze geven over de waarde van de zekerheden vind ik erg helder.
Ik investeer al bij ruim tien verschillende platformen en tot op heden heb ik de projecten nog niet dermate interessant gevonden om ook voor dit platform weer een account aan te maken en mij in te lezen in alle voorwaarden van het platform. Ieder platform heeft zo zijn eigen regeltjes en negen van de tien keer gaat er bij mij (met een voor mij nieuw platform) dan ook een hele discussie aan vooraf voordat alles volgens de regels verloopt en daar heb ik soms “even” geen zin in. Het voorbeeld wat #bleyenburg benoemt zou bijvoorbeeld voor mij ook onacceptabel zijn. Ik begrijp dan ook niet dat investeerders hier klaarblijkelijk zomaar genoegen mee nemen.
pi_191797196
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 16:29 schreef djh77 het volgende:
Blijkbaar ben ik een trouwe en loyale investeerder....
Sterker nog: je bent hun meest trouwe en loyale investeerder! _O-
pi_191799936
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 16:57 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Sterker nog: je bent hun meest trouwe en loyale investeerder! _O-
Me2 :-)
pi_191807736
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 00:20 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb een reactie ontvangen van Collin over het administratiekantoor met de stock photo's.

Men begrijpt de twijfels die leven maar een extra dossier check heeft niets opgeleverd.
Dat 2e bedrijfje was bekend evenals de nationaliteiten van de dames. Het onderzoek heeft echter geen nieuwe bijzonderheden opgeleverd.

Als het mij vraagt zijn er 2 mogelijkheden: of het bedrijf is inderdaad koosjer :P of ze zijn wel zo gehaaid dat ze nergens op betrapt kunnen worden.
In ieder geval is het héél raar dat een administratiekantoor communiceert met fake foto's, zéér onprofessioneel op zijn minst.
De stockfotomodellen hebben hun 50k binnen geharkt hoor. Ik hoop voor die 113 investeerders dat dit goed afloopt...
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 09:01:02 #225
42184 crew  DaMart
pi_191807814
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:53 schreef dbrmnn het volgende:

[..]

De stockfotomodellen hebben hun 50k binnen geharkt hoor. Ik hoop voor die 113 investeerders dat dit goed afloopt...
Met dank aan de oplettendheid en het speurwerk hier, heb ik me er in ieder geval niet aan gewaagd.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_191808647
Slager open en meegepakt
pi_191808852
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:03 schreef impact9 het volgende:
Slager open en meegepakt
Thnx, ik nu ook.
Pecunia non olet
pi_191808906
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:03 schreef impact9 het volgende:
Slager open en meegepakt
Thanks nog net op tijd
pi_191809042
Melding IVM inzake terugbetaling restant Noe door borgen
pi_191809337
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:32 schreef peterc het volgende:
Melding IVM inzake terugbetaling restant Noe door borgen
Nou dat is mooi *O* kunnen we dat dossier als dat morgen inderdaad op de rekening staat ook weer afsluiten.
Bij IVM moeten ze bij een aantal andere dossiers, waar de case misschien wat lastiger ligt, wat extra energie steken in het terughalen van de leningen. Er zijn best nog wel wat leningen waar niet zo veel schot zit in de incasso! -O-

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-03-2020 11:05:56 ]
pi_191809444
Voor de liefhebber staat deze open. https://www.collincrowdfund.nl/intermediad-b-v/ ik sla over.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 11:02:21 #232
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_191809465
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:32 schreef peterc het volgende:
Melding IVM inzake terugbetaling restant Noe door borgen
En vandaag kwam het laatste plukje van Emotione & Jeep-Dodge-parts binnen. Toch wel leuk hoe zo'n hobbyist (uit Brabant nog wel!) het klaargespeeld heeft om trouw elke maand z'n aflossing te voldoen. *O*
pi_191809625
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:02 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

En vandaag kwam het laatste plukje van Emotione & Jeep-Dodge-parts binnen. Toch wel leuk hoe zo'n hobbyist (uit Brabant nog wel!) het klaargespeeld heeft om trouw elke maand z'n aflossing te voldoen. *O*
Ja het is niet allemaal kommer en kwel bij IVM! Had afgelopen maand ook laatste betaling van DMS civiel en deze maand verwacht ik de laatste betaling van de Buurman van IVM. :)

Maar ik zou ook wel eens wat geld willen zien van de MilkSupply, Lekker en Zo, en de Steigerbouwer natuurlijk. Daar schiet het proces van incasso nog niet erg op. -O-
pi_191809692
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ja het is niet allemaal kommer en kwel bij IVM! Had afgelopen maand ook laatste betaling van DMS ceviel en deze maand verwacht ik de laatste betaling van de Buurman.van IVM. :)

Maar ik zou ook wel eens wat geld willen zien van de MilkSupply, Lekker en Zo, en de Steigerbouwer natuurlijk. Daar schiet het proces van incasso nog niet erg op. -O-
Ondanks alle goede bedoelingen op het begin is mijn rendement bij IVM maar 0,9%. En dat is als de rest van de projecten tot het einde netjes doorbetaald.
pi_191809725
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:17 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ondanks alle goede bedoelingen op het begin is mijn rendement bij IVM maar 0,9%. En dat is als de rest van de projecten tot het einde netjes doorbetaald.
Bij mij ook het slechts presterende platform. Men is er niet voor niets mee opgehouden denk ik dan. O-)
pi_191809778
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Bij mij ook het slechts presterende platform. Men is er niet voor niets mee opgehouden denk ik dan. O-)
Helaas kan ik dat niet zeggen. Bij LendaHand heb ik een negatief rendement zo lang de NPFC zaak niet opgelost is.
pi_191810128
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Bij mij ook het slechts presterende platform. Men is er niet voor niets mee opgehouden denk ik dan. O-)
Het is heel snel achteruit gegaan: van één van de best presterende platforms naar één van de slechtst presterende.
pi_191812911
Nieuw SiG project in Schinnen van de oude bekende Pepijn en Anouk.

https://investeren.sameni(...)-9-dr-poelsstraat-17
pi_191812988
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:08 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw SiG project in Schinnen van de oude bekende Pepijn en Anouk.

https://investeren.sameni(...)-9-dr-poelsstraat-17
Pepijn&Anouk durf ik wel aan.
pi_191813093
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:08 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw SiG project in Schinnen van de oude bekende Pepijn en Anouk.

https://investeren.sameni(...)-9-dr-poelsstraat-17
Het zou zo onderhand toch wel eens heel fijn zijn als je in je investeringsoverzicht in een oogopslag kon zien wie de geldnemers van je lopende projecten zijn. Ik ben het overzicht nu compleet kwijt. Ja ik weet het, ik zou zelf zo'n lijst kunnen maken en bijhouden, maar het zou een kleine moeite voor SIG moeten zijn om die informatie erbij te zetten.
pi_191813194
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:14 schreef peterc het volgende:

[..]

Pepijn&Anouk durf ik wel aan.
Ik zo in eerste instantie ook wel. Zeker t.o.v. de woz waarde per 1-1-2019.
pi_191813356
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zo in eerste instantie ook wel. Zeker t.o.v. de woz waarde per 1-1-2019.
Even opgezocht voor de geinteresseerden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191813507
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zo in eerste instantie ook wel. Zeker t.o.v. de woz waarde per 1-1-2019.
Je kan nog steeds niet zien in de pitch of de woningen op eigen grond liggen. Toch wel vervelend!

Hoe zit het nu in elkaar met deze 3 woningen? Zijn het 3 appartementen in 1 helft van een twee onder een kapwoning?
pi_191813761
Schijf 2 vrij risicoloos denk ik
pi_191814176
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 16:09 schreef quepos het volgende:
Schijf 2 vrij risicoloos denk ik
Schijf 2 is 70% van de marktwaarde in verhuurde staat. Ik zie wel een behoorlijk verschil tussen de WOZ waardes en de marktwaardes waarbij dit keer de marktwaardes fors lager zijn. Zelf zou ik dus de WOZ waarde niet als basis nemen. Blijft overigens voor mij ook een aantrekkelijk project.
pi_191814402
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Je kan nog steeds niet zien in de pitch of de woningen op eigen grond liggen. Toch wel vervelend!

Hoe zit het nu in elkaar met deze 3 woningen? Zijn het 3 appartementen in 1 helft van een twee onder een kapwoning?
Volgens mij is het een soort drie onder een kap.

De woning staat op eigen grond (dus geen erfpacht). Wel teleurstellend dat SiG dit weer niet heeft opgenomen in de pitch.
pi_191814434
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 16:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Volgens mij is het een soort drie onder een kap.

De woning staat op eigen grond (dus geen erfpacht). Wel teleurstellend dat SiG dit weer niet heeft opgenomen in de pitch.
En in de financiële analyse staat dat er in schijf 1B ook afgelost zou worden wat niet het geval is. Scherpte is nog steeds niet het sterkste punt van SIG.
pi_191814569
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:08 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw SiG project in Schinnen van de oude bekende Pepijn en Anouk.

https://investeren.sameni(...)-9-dr-poelsstraat-17
Ik heb me voorgenomen om geen projecten van Pepijn meer mee te nemen omdat er meerdere projecten voortijdig zijn afgelost. Dit is zowel slecht voor het rendement als ook voor de administratieve lasten ...😕
pi_191814648
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 16:59 schreef fok321 het volgende:

[..]

Ik heb me voorgenomen om geen projecten van Pepijn meer mee te nemen omdat er meerdere projecten voortijdig zijn afgelost. Dit is zowel slecht voor het rendement als ook voor de administratieve lasten ...😕
Dat is waar maar gelukkig krijg je bij SiG nog wel 1% over de openstaande hoofdsom. Het is karig maar beter dan helemaal niets zoals bij GvE.
Ook SiG heeft dit stapje voor stapje uitgekleed. Bij oudere projecten was dit nog de eerste 2 jaar 2% van het openstaande saldo plus 6 maanden boeterente en na de eerste 2 jaar was dat 1% van het openstaande saldo plus 6 maanden boeterente.

[ Bericht 3% gewijzigd door Horsemen op 03-03-2020 17:09:56 ]
pi_191815103
Ik heb 10K eigen vermogen en heb nog 15K nodig om iets te beginnen in maaltijd bezorging. Maar ik kan nergens terecht omdat ik een 16 jaar oude BKR codering heb dat de kredietverlener weigert te verwijderen. Ik kan ook niet terecht bij Qredits of crowdfunding platformen.

Enig idee waar ik wel terecht kan? Of is dit een verloren zaak?
pi_191815374
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 17:38 schreef YDOKT het volgende:
Ik heb 10K eigen vermogen en heb nog 15K nodig om iets te beginnen in maaltijd bezorging. Maar ik kan nergens terecht omdat ik een 16 jaar oude BKR codering heb dat de kredietverlener weigert te verwijderen. Ik kan ook niet terecht bij Qredits of crowdfunding platformen.

Enig idee waar ik wel terecht kan? Of is dit een verloren zaak?
Bij Fundingcircle ?
pi_191815651
Nee helaas.
pi_191815969
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 17:38 schreef YDOKT het volgende:
Ik heb 10K eigen vermogen en heb nog 15K nodig om iets te beginnen in maaltijd bezorging. Maar ik kan nergens terecht omdat ik een 16 jaar oude BKR codering heb dat de kredietverlener weigert te verwijderen. Ik kan ook niet terecht bij Qredits of crowdfunding platformen.

Enig idee waar ik wel terecht kan? Of is dit een verloren zaak?
Als de achterstand (A) in BKR is hersteld (H), vervalt de vermelding doorgaans na 5 jaar na H. Dit lijkt in jouw situatie niet het geval te zijn?

Wellicht KOM? FNC doet geen starters.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jaco078 op 03-03-2020 19:10:05 ]
pi_191816940
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:22 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Het zou zo onderhand toch wel eens heel fijn zijn als je in je investeringsoverzicht in een oogopslag kon zien wie de geldnemers van je lopende projecten zijn. Ik ben het overzicht nu compleet kwijt. Ja ik weet het, ik zou zelf zo'n lijst kunnen maken en bijhouden, maar het zou een kleine moeite voor SIG moeten zijn om die informatie erbij te zetten.
Ik heb dit een aantal maanden geleden aangegeven via email aan SIG, maar helaas nooit reactie mogen ontvangen. Misschien als er meer een mail sturen naar SIG dat ze het dan wel doorvoeren.
pi_191825260
De kraker op Collin Direct staat nu open voor de liefhebber. Ik sla over. https://www.collincrowdfund.nl/top-chiropractie-utrecht-b-v/
pi_191826010
RTB expo staat ook open op CCF.
https://www.collincrowdfund.nl/r-t-b-expo/

Was deze hier besproken? Ik heb hem meegenomen, met toch wat twijfels over de taxatie (zacht gezegd). LTV eigenlijk 100%. Is ook een meneer die het er goed van neemt priv'e. Je kunt je ook afvragen wat de corona toestanden voor zijn business gaan betekenen.

[ Bericht 56% gewijzigd door obligataire op 04-03-2020 11:29:42 ]
Pecunia non olet
pi_191826153
quote:
Extra info:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191826397
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 11:20 schreef obligataire het volgende:
RTB expo staat ook open op CCF.
https://www.collincrowdfund.nl/r-t-b-expo/

Was deze hier besproken? Ik heb hem meegenomen, met toch wat twijfels over de taxatie (zacht gezegd). LTV eigenlijk 100%. Is ook een meneer die het er goed van neemt priv'e. Je kunt je ook afvragen wat de corona toestanden voor zijn business gaan betekenen.
Ik wacht op beter. Je zal niet je inleg totaal verliezen als het mis gaat. Maar onder druk verkopen levert denk ik niet veel meer dan 250 k op. Bedrijf zou het als corona paniek voortzet best moeilijk krijgen in deze branche. Er worden veel events gecancelled.
pi_191826854
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 11:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]Bedrijf zou het als corona paniek voortzet best moeilijk krijgen in deze branche. Er worden veel events gecancelled.
Mee eens. En hij heeft toch al weinig reserves o.a. door zijn hoge privé opnamen. Er komt vast wat beters langs.
Pecunia non olet
pi_191829107
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 12:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Mee eens. En hij heeft toch al weinig reserves o.a. door zijn hoge privé opnamen. Er komt vast wat beters langs.
Obli, dacht dat je hem wel meegenomen had??
pi_191830969
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 11:30 schreef TisIk het volgende:

[..]

Extra info:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bedankt voor het opzoeken.
ik doe niet mee,
weet niet hoe groot het pand is, lijken mij eigenlijk 2 huizen onder een dak.
ook vind ik het storend dat er allemaal foto's tussen staan die niets met dit pand te maken hebben.
bij 2 foto's staat er bij dat het een impressie is, dat is wat mij betreft oke de andere zetten je eigenlijk op een verkeerd been, prachtige eerste grote foto en een foto van een totaal ander pand tussen foto's van het eigenlijke pand.
pi_191831581
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 18:40 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Als de achterstand (A) in BKR is hersteld (H), vervalt de vermelding doorgaans na 5 jaar na H. Dit lijkt in jouw situatie niet het geval te zijn?

Wellicht KOM? FNC doet geen starters.
Nee ze verwijderen het niet. Ik heb een aanbod van een instantie gekregen om de codering te laten verwijderen maar ze willen 800 euro. En het zou volgens hun nog een aantal duizend euro meer gaan kosten. Daar trap ik niet in.

Wat is KOM?

Ik vind het echt frustrerend dat ik met een goed ondernemingsplan en voldoende eigen vermogen geen starters krediet kan krijgen door een 16 jaar oude codering dat niet meer klopt.
pi_191831638
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 17:38 schreef YDOKT het volgende:
Ik heb 10K eigen vermogen en heb nog 15K nodig om iets te beginnen in maaltijd bezorging. Maar ik kan nergens terecht omdat ik een 16 jaar oude BKR codering heb dat de kredietverlener weigert te verwijderen. Ik kan ook niet terecht bij Qredits of crowdfunding platformen.

Enig idee waar ik wel terecht kan? Of is dit een verloren zaak?
Lijkt me nog wel een bedrag dat via familie en vrienden opgehaald moet kunnen worden.
pi_191831695
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:37 schreef YDOKT het volgende:

[..]

Nee ze verwijderen het niet. Ik heb een aanbod van een instantie gekregen om de codering te laten verwijderen maar ze willen 800 euro. En het zou volgens hun nog een aantal duizend euro meer gaan kosten. Daar trap ik niet in.

Wat is KOM?

Ik vind het echt frustrerend dat ik met een goed ondernemingsplan en voldoende eigen vermogen geen starters krediet kan krijgen door een 16 jaar oude codering dat niet meer klopt.
www.kapitaalopmaat.nl
pi_191831697
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 11:30 schreef TisIk het volgende:

[..]

Extra info:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens het waardeloket zit er een bijeenkomst functie op dit adres, geen woonfunctie. Hoe wil deze kerel het dan gaan verhuren als woning?
pi_191831904
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 14:53 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Obli, dacht dat je hem wel meegenomen had??
Gecancelled. Ideaal bij Collin :)
Pecunia non olet
pi_191832040
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 16:58 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

bedankt voor het opzoeken.
ik doe niet mee,
weet niet hoe groot het pand is, lijken mij eigenlijk 2 huizen onder een dak.
ook vind ik het storend dat er allemaal foto's tussen staan die niets met dit pand te maken hebben.
bij 2 foto's staat er bij dat het een impressie is, dat is wat mij betreft oke de andere zetten je eigenlijk op een verkeerd been, prachtige eerste grote foto en een foto van een totaal ander pand tussen foto's van het eigenlijke pand.
Volgens https://www.wozwaardeloket.nl/ is het 28m2.
Ze geven daar trouwens geen WOZ waarde.
Ik doe ook niet mee
Vreemde vermelding bij wozwaardeloket, lage rente, boetevrij vervroegd aflossen en zolang het niet verbouwd is een ltv van 170%.
Dat lijken me wel genoeg redenen.
pi_191832064
quote:
Bedankt voor de reactie maar crowdfunding websites zijn geen optie omdat ze geen projecten publiceren die een BKR codering hebben.
pi_191832709
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:45 schreef Buurman_ het volgende:

[..]

Volgens het waardeloket zit er een bijeenkomst functie op dit adres, geen woonfunctie. Hoe wil deze kerel het dan gaan verhuren als woning?
https://www.hetfriesemuseumdorp.nl/aldfaers-erf/

STICHTING ALDFAERS ERF


Adres Kerkbuurt 1
Plaats 8758 LE Allingawier

Meer adresjes in dit museumdorp staan op naam van de stichting, en hebben geen woz woonfunctie.

en anders ff GVE om toelichting vragen
maar deze aanvraag bij GVE loopt probleemloos vol

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 04-03-2020 23:14:14 ]
pi_191833408
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 17:38 schreef YDOKT het volgende:
Ik heb 10K eigen vermogen en heb nog 15K nodig om iets te beginnen in maaltijd bezorging. Maar ik kan nergens terecht omdat ik een 16 jaar oude BKR codering heb dat de kredietverlener weigert te verwijderen. Ik kan ook niet terecht bij Qredits of crowdfunding platformen.

Enig idee waar ik wel terecht kan? Of is dit een verloren zaak?
De kredietverlener weigert de BKR codering te verwijderen ? Hebben ze neem ik aan een reden voor ? Als je het met die reden niet eens bent dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie van Stichting BKR. Heb je dat al eens overwogen ? Ik zou zeker geen geld spenderen bij bedrijfjes die zeggen je hier bij te kunnen helpen, ik ga er (misschien naïef) vanuit dat als je in je recht staat, dat voldoende zou moeten zijn om het aangepast te krijgen.
pi_191833623
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:32 schreef peterc het volgende:
Melding IVM inzake terugbetaling restant Noe door borgen
Zou vandaag betaald worden toch? Hier niks ontvangen in ieder geval. Iemand anders wel toevallig?
pi_191834424
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:36 schreef flexion het volgende:

[..]

Zou vandaag betaald worden toch? Hier niks ontvangen in ieder geval. Iemand anders wel toevallig?
Nee, ik ook niet.
pi_191835328
IVM heb ik eigenlijk altijd standaard een dag later dan de datum die zij communiceren. Misschien dat ze einde dag bij ING de betaling aanmelden en dat het dan de volgende dag bij Rabo binnenkomt.
pi_191835536
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:48 schreef escortmk2 het volgende:
IVM heb ik eigenlijk altijd standaard een dag later dan de datum die zij communiceren. Misschien dat ze einde dag bij ING de betaling aanmelden en dat het dan de volgende dag bij Rabo binnenkomt.
Ging er vanuit dat ze het gisteren gelijk doorgestort hadden en het dan vandaag zou komen. Maar wachten het maar even af. Bedankt voor de reacties

[ Bericht 0% gewijzigd door flexion op 05-03-2020 07:06:11 ]
pi_191841349
Horecapand Rotterdam geldvoorelkaar
pi_191841500
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 07:55 schreef KrekelJapie het volgende:
Horecapand Rotterdam geldvoorelkaar
6% is wel erg weinig voor een horeca locatie aangekocht door turkse student rechten met ambities waarvan de locatie en taxatie rapport niet eens gedeeld wordt.
Afijn maar even voor GvE opgezocht: :)

Hier het adres: Charloisse Hoofd 47, 3087 CA Rotterdam

Er is inderdaad een laila restaurant gevestigd volgens Google.https://www.google.com/ma(...)fo100!7i11172!8i5586

Staat te koop via Klaassen horeca makelaar. https://klaassenbv.nl/BOG(...)33785585/tekoop.html

[ Bericht 7% gewijzigd door NaRegenDeZon op 05-03-2020 08:38:51 ]
pi_191842237
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 08:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

6% is wel erg weinig voor een horeca locatie aangekocht door turkse student rechten met ambities waarvan de locatie en taxatie rapport niet eens gedeeld wordt.
Afijn maar even voor GvE opgezocht: :)

Hier het adres: Charloisse Hoofd 47, 3087 CA Rotterdam

Er is inderdaad een laila restaurant gevestigd volgens Google.https://www.google.com/ma(...)fo100!7i11172!8i5586

Staat te koop via Klaassen horeca makelaar. https://klaassenbv.nl/BOG(...)33785585/tekoop.html

Dit pand komt mij heel bekend voor, is dit niet eerder ergens langsgekomen in CF land??
pi_191842793
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 08:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

6% is wel erg weinig voor een horeca locatie aangekocht door turkse student rechten met ambities waarvan de locatie en taxatie rapport niet eens gedeeld wordt.
Afijn maar even voor GvE opgezocht: :)

Hier het adres: Charloisse Hoofd 47, 3087 CA Rotterdam

Er is inderdaad een laila restaurant gevestigd volgens Google.https://www.google.com/ma(...)fo100!7i11172!8i5586

Staat te koop via Klaassen horeca makelaar. https://klaassenbv.nl/BOG(...)33785585/tekoop.html

In eerste instantie dacht ik: meer ambitie dan gezond verstand.......

Maar al lezende is het project misschien nog niet zo heel slecht. Er zit al een huurder in (al weet je niet hoe gezond diens bedrijf is), en de LTV lijkt redelijk (al neem ik die taxaties de laatste tijd helemaal niet serieus meer).

Er wordt min of meer gesuggereerd dat de familie het verschil tussen taxatie en GVE heeft gefinancierd, dus achtergesteld.

De HA heeft hier materiele betekenis, dus een grote motivatie voor hem om zich niet in de nesten te werken.
Pecunia non olet
pi_191842941
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:07 schreef obligataire het volgende:
De HA heeft hier materiele betekenis, dus een grote motivatie voor hem om zich niet in de nesten te werken.
Geldvoorelkaar heeft een aparte definitie voor de materiële betekenis van de HA. Ze rekenen wel de waarde mee van de panden, maar niet de schulden. Deze geldnemer heeft echt geen E 575.000 vermogen.
pi_191842952
sportcafe geldvoorelkaar
pi_191843632
https://www.collincrowdfund.nl/kabadayi-vastgoed-b-v/ staat nu open. Zat al een investeerder uit eigen of collins netwerk van 45K in bij opening.

[ Bericht 9% gewijzigd door NaRegenDeZon op 05-03-2020 11:14:48 ]
pi_191844139
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/kabadayi-vastgoed-b-v/ staat nu open. Zat al een investeerder uit eigen of collins netwerk van 45K in bij opening.
Ik had verwacht dat deze in no time vol zou zitten. Zekerheden en ltv lijken mij in orde. Kent iemand deze locaties? Heeft iemand bedenkingen?
pi_191844430
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 07:55 schreef KrekelJapie het volgende:
Horecapand Rotterdam geldvoorelkaar
Dit wordt zonder blikken of blozen een A-locatie genoemd. Dat is het echt niet. Het is solitaire horeca op Zuid, waar een eerder bedrijf (Gonzales) niet heel succesvol was. Het terras is erg windgevoelig.
pi_191844709
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:51 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Dit wordt zonder blikken of blozen een A-locatie genoemd. Dat is het echt niet. Het is solitaire horeca op Zuid, waar een eerder bedrijf (Gonzales) niet heel succesvol was. Het terras is erg windgevoelig.
Denk ik ook, is een locatie waar je echt naar toe moet gaan, je komt er niet toevallig voorbij, daarbij Turks restaurant en dus grotendeels ook voor die specifieke doelgroep. Hetgeen helemaal niet slecht hoeft te zijn. Ook bij HCN zitten projecten voor specifieke doelgroepen bijv. Hot&Hot usw. Tenten voor specifieke doelgroepen, zoals restaurants & trouwzalen kunnen moneymakers zijn. Acht niet kansloos, liever gezien via HCN ,met quotering

IVM Noe ontvangen, total afgelost, TOP
pi_191844752
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:35 schreef W1241302 het volgende:

[..]

Ik had verwacht dat deze in no time vol zou zitten. Zekerheden en ltv lijken mij in orde. Kent iemand deze locaties? Heeft iemand bedenkingen?
grootste besteding van de aanvraag is de prive woning maar deze gaat in zijn totaliteit niet mee als zekerheid. Vind ik toch wel een groot minpunt
pi_191845340
quote:
12s.gif Op donderdag 5 maart 2020 12:08 schreef peterc het volgende:

[..]

IVM Noe ontvangen, total afgelost, TOP
En daarmee komt ie in mijn overzichtje als “vervroegd afgelost”. Verder netjes afgehandeld.
pi_191845352
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:35 schreef W1241302 het volgende:

[..]

Ik had verwacht dat deze in no time vol zou zitten. Zekerheden en ltv lijken mij in orde. Kent iemand deze locaties? Heeft iemand bedenkingen?
eerder besproken winkelunits in gerenoveerd WC, in een zit een kapper/barbershop, in de andere een fastfoodtoko, geen A+ locatie,

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 05-03-2020 16:49:24 ]
pi_191846903
Senna Versmarkt Maarsen failliet. https://www.faillissement(...)65170/bildirici.aspx

Ik zat in een lening van FNC van deze firma die vroegtijdig is afgelost omdat men geld via CCF/Knab ging ophalen.

https://www.collincrowdfund.nl/sena-versmarkt/

De ccf/Knab lening heb ik gelukkig overgeslagen. :)
pi_191847065
Klein succesje na ruim 2 jaar voor KOM t.a.v. De dieren club uit Aalten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191847090
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Senna Versmarkt Maarsen failliet. https://www.faillissement(...)65170/bildirici.aspx

Ik zat in een lening van FNC van deze firma die vroegtijdig is afgelost omdat men geld via CCF/Knab ging ophalen.

https://www.collincrowdfund.nl/sena-versmarkt/

De ccf/Knab lening heb ik gelukkig overgeslagen. :)
Wat is dat toch met Weesp. Zo'n lief dorpke maar iedereen gaat daar op de fles lijkt het wel....😥

Gelukkig zijn de centjes via FNC al lang retour😓
Pecunia non olet
pi_191847603
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:35 schreef W1241302 het volgende:

[..]

Ik had verwacht dat deze in no time vol zou zitten. Zekerheden en ltv lijken mij in orde. Kent iemand deze locaties? Heeft iemand bedenkingen?
jsuijker en peterc bedankt. Investering teruggetrokken.
pi_191848573
Aflossing APOC binnen 1 maand
quote:
Na aankoop heeft APOC de mogelijkheid gekregen om het toestel met winst te verkopen aan een andere partij, die het toestel gaat ombouwen tot een vrachtvliegtuig en er weer mee gaat vliegen. Deze mogelijkheid heeft de onderneming benut, met als gevolg dat APOC Project X vervroegd aan u wordt afgelost.

Uiteraard gebeurt dit met inachtneming van de voorwaarden zoals opgenomen in de pitch. Conform de opgenomen voorwaarden ontvangt u daarom aflossing én een rentevergoeding op basis van een looptijd van 8 maanden.​
pi_191849006
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:05 schreef djh77 het volgende:
Aflossing APOC binnen 1 maand
[..]

Ik zit er niet in maar dit is zeker een leuke opsteker voor de investeerders! ^O^
pi_191849025
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:08 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw SiG project in Schinnen van de oude bekende Pepijn en Anouk.

https://investeren.sameni(...)-9-dr-poelsstraat-17
Staat inmiddels open.
Meegenomen.
pi_191849708
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Senna Versmarkt Maarsen failliet. https://www.faillissement(...)65170/bildirici.aspx

Ik zat in een lening van FNC van deze firma die vroegtijdig is afgelost omdat men geld via CCF/Knab ging ophalen.

https://www.collincrowdfund.nl/sena-versmarkt/

De ccf/Knab lening heb ik gelukkig overgeslagen. :)
Was ook weer een Knab lening. Onvoorstelbaar wat een drama projecten dat zijn geweest.

Is dit project überhaupt wel tot stand gekomen? Volgens de site maar ¤ 47.833 van de gevraagde 70k opgehaald.
pi_191849909
quote:
Vandaag dit bericht ontvangen vanuit KOM, tent lijkt niet meer te functioneren/staat te koop:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Crowdfunder99 op 05-03-2020 20:22:52 ]
pi_191850853
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Was ook weer een Knab lening. Onvoorstelbaar wat een drama projecten dat zijn geweest.

Is dit project überhaupt wel tot stand gekomen? Volgens de site maar ¤ 47.833 van de gevraagde 70k opgehaald.
Ik zag het ook. Ook de maanden zijn anders. Wellicht te maken dat ccf het project na 19 maanden heeft overgenomen van Knab? Of er is het de restschuld/periode nu?
pi_191851689
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Klein succesje na ruim 2 jaar voor KOM t.a.v. De dieren club uit Aalten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Elke euro is mooi meegenomen, benieuwd hoelang ze dit weer vol gaan houden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191851965
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:05 schreef djh77 het volgende:
Aflossing APOC binnen 1 maand
[..]

Eindelijk een Project X wat niet uit de hand loopt. En het wordt nog mooier, want als investeerder krijg je de keuzevrijheid om met voorrang je geld opnieuw in te kunnen leggen in een nieuw aan te kopen vliegtuig. Zodra GVE een mail stuurt, zal ik deze hier zo snel mogelijk delen. ;)

quote:
"APOC realiseert zich dat investeerders in principe een investering doen voor de volledige looptijd van het project om op deze manier rendement op de investering te realiseren. Daarom biedt APOC u, na de vervroegde aflossing van Project X, de mogelijkheid om als eerste in te schrijven op het nieuw te publiceren project APOC Project Y. APOC Project Y betreft de aankoop van een Airbus A319.

Aanstaande vrijdag 6 maart ontvangt u een e-mail met daarin de link naar het project en de mogelijkheid om in te schrijven. "
pi_191859025
Grappig verschil bij de nieuwbouwwoning A'dam op SiG:
- woning A: 82 investeerders
- woning B: 45 investeerders
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')