Ah okay, ik kan me niet herinneren er moeite mee te hebben. Ik denk dat ik een jaar of 22 was toen ik de eerste las. Ik vond de films ook magisch.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik vind de LOTR films wel mooi, maar heb zelf meer met HP.
En als we het over de boeken hebben is het al helemaal een makkelijke keuze. Ik vind de schrijfstijl van Tolkien heel vervelend. Ben met moeite door het eerste deel gekomen en toen vond ik het wel weer genoeg geweest.
En groot geschapen!quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:20 schreef I het volgende:
Gingers zijn ook gewoon woest aantrekkelijk.
Oh ja Harry in boek 5, wat een opgefokt mannetje was hij toenquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:18 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Haha ja, maar ik vind het daarom juist wel een heel interessant en diep personage
En ja klopt, Harry is (vooral in boek 5) behoorlijk vervelend, maar dat valt op zich ook wel weer te begrijpen.
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:20 schreef Guanabana het volgende:
LOTR nooit gelezen en ook zeker niet van plan. Alleen de eerste film gezien en vond het vreselijk, wat een kitsch.
Nou joe hè Strani!
Uhuquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:20 schreef I het volgende:
Gingers zijn ook gewoon woest aantrekkelijk.
Even gecheckt. Klopt wel hoor.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:20 schreef Guanabana het volgende:
[..]
En groot geschapen!
Oh wacht, dat heb ik er zelf bij verzonnen.
Guanastraniquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:20 schreef Guanabana het volgende:
LOTR nooit gelezen en ook zeker niet van plan. Alleen de eerste film gezien en vond het vreselijk, wat een kitsch.
Nou joe hè Strani!
Ja vond ik ook, en heb ik nog steeds wel.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:21 schreef Aoibhin het volgende:
Heb deel 5 in eerste instantie toen het uitkwam niet meteen helemaal uitgelezen omdat ik ZO'N schurfthekel had aan Umbridge ook. Ja, dat was ook de bedoeling, maar laten we zeggen dat het een beetje té goed neergezet was om voor mij toen nog enige lol uit te halen
William en Harry zijn beiden ginger toch?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:21 schreef koffieleuk het volgende:
Vind het wel grappig dat de Britse koninklijke familie maar 1 ginger heeft, en die heet dan net Harry.
Ik vind het op zich niet eens 'moeilijk' geschreven, maar de toon ligt mij gewoon niet helemaal. Misschien dat ik de serie ooit nog wel een keer oppik, maar liever kijk ik de films gewoon nog een keertje terugquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Ah okay, ik kan me niet herinneren er moeite mee te hebben. Ik denk dat ik een jaar of 22 was toen ik de eerste las. Ik vond de films ook magisch.
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:20 schreef Guanabana het volgende:
[..]
En groot geschapen!
Oh wacht, dat heb ik er zelf bij verzonnen.
Net even gecheckt. Nu begin ik ook te twijfelenquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:22 schreef I het volgende:
[..]
William en Harry zijn beiden ginger toch?
Ja jij had toch zoiets met penis size per country ofzo?quote:
William was eerst blond en is nu kaalquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:23 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Net even gecheckt. Nu begin ik ook te twijfelen
Oh jaquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:24 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja jij had toch zoiets met penis size per country ofzo?
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 18:00 schreef MMF93 het volgende:
@:ato @:Greys @:Arizona @:Strani @:Momo
Dankjullieweljulliezijnallemaallieverdsookiedereendieikhierbovennietgenoemdheb![]()
Ik ook, en inmiddels meerdere keren in het Engels geluisterd/gelezen en films gekeken en tóch is Nederlands vanzelfsprekenderquote:Op dinsdag 11 februari 2020 20:51 schreef skysherrif het volgende:
Ik heb alleen het laatste 2 boeken in het engels gelezen toen kon ik echt niet wachten en kon ik het engels ook een beetje begrijpen.
Volgens mij waren die grote legers ook best wel innovatief toch? Dat ze allemaal anders van elkaar bewogen was volgens mij wel een nieuwigheidje.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:22 schreef skysherrif het volgende:
Dit blijft toch wel 1 van de mooiste stukjes cinema die er zijn.
Keek ook naar een youtubekanaal van professionals in de filmwereld en wat LOTR deed met special effects in die tijd is echt ongeëvenaard (gollem bijvoorbeeld).
Mijn Harry Potter tattoo is dan wel weer in het Engels, telt dat ook?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 20:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar we verwachten hier eigenlijk gewoon dat je alle Nederlandse termen in je boeken hebt getipext en overschreven met Engelse termen.
Battle of Helm's Deepquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:25 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Volgens mij waren die grote legers ook best wel innovatief toch? Dat ze allemaal anders van elkaar bewogen was volgens mij wel een nieuwigheidje.
Ja, ik dus wel, maar het blijft niet hangen ofzo?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 20:56 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik begon als kind uiteraard in het Nederlands, vanaf het laatste boek heb ik het in het Engels gedaan want toen kon ik natuurlijk niet meer wachten op de vertaling
Daarna eigenlijk alles altijd in het Engels herlezen. En door de films ken je het Engels natuurlijk ook wel.
Wat voor quote heb je gedaan?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:25 schreef Meke het volgende:
[..]
Mijn Harry Potter tattoo is dan wel weer in het Engels, telt dat ook?
DRIEquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:01 schreef skysherrif het volgende:
Wat is jullie favoriete boek? (mijne 5)
JAAAquote:
Ja echt heel veel van wat nu standaard is, is wel een beetje uitgvonden in de trilogie geloof ik.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:25 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Volgens mij waren die grote legers ook best wel innovatief toch? Dat ze allemaal anders van elkaar bewogen was volgens mij wel een nieuwigheidje.
Nee daarna altijd alleen maar Engels.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:26 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, ik dus wel, maar het blijft niet hangen ofzo?Maar heb jij daarna ooit nog de boeken in het Nederlands gelezen? Want dat scheelt natuurlijk ook
Ja ik ook zoiets, vanaf boek 5 'live' meegelezenquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:03 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja het leuke is dat ik eigenlijk precies de leeftijd had voor de boeken, 9 t/m 19
(hoewel ik op latere leeftijd alles véél beter begreep hoor, kinderen van 10 ofzo die boek 3 en daarna helemaal begrepen..... dan zal ik wel dom zijn of zo, want dat lukte mij niet 100%![]()
)
Boek: 6quote:
Zal deze zeker even checkenquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja echt heel veel van wat nu standaard is, is wel een beetje uitgvonden in de trilogie geloof ik.
Hier het filmpje wat ik bedoel, zijn 2 delen van.
harry potter tattoo?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:25 schreef Meke het volgende:
[..]
Mijn Harry Potter tattoo is dan wel weer in het Engels, telt dat ook?
Het eerste boek dat ik 'live' meelas, echt vlak nadat het uitkwam, was ook 5. Daarvoor had ik de andere vier ook al wel gelezenquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:26 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja ik ook zoiets, vanaf boek 5 'live' meegelezen
Kan het hier ook wel in vinden ja.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:27 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Boek: 6
Film: 3 of 7.1 (en blijf ook echt een zwak houden voor die heerlijke warmte van de eerste twee)
Ik ken die mythologie nog steeds niet, maar kan prima bedenken wat daar is gebeurdquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:11 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Er zitten ook wel heel veel details in. En soms heb je niet alles altijd meteen door omdat je te jong bent om de diepere lagen en betekenis achter iets te herkennen.
Zoals Umbrdige met de centaurs aan het eind van boek 5. Als je later even de mythologie achter centaurs kent...
De eerste keer de wegisweg (diagon alley?) zien in film 1 is wel erg magisch ja. Film 1 qua films zeker mijn favoriet.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:27 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Boek: 6
Film: 3 of 7.1 (en blijf ook echt een zwak houden voor die heerlijke warmte van de eerste twee)
DID YA PUT YA NAME IN THE GOBLET OF FIREquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:13 schreef Guanabana het volgende:
Mijn favoriete personage is Ron.En Lupin.
En Dumbledore, maar dan wel boek-Dumbledore, want in de films is hij afschuwelijk neergezet.
Mijne 4, maar dat komt omdat ik paar jaar geleden een Engelse hardcover op de kop heb getikt voor een tientje wat een eerste druk bleek te zijnquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:01 schreef skysherrif het volgende:
Wat is jullie favoriete boek? (mijne 5)
Nog steeds heel boos om ditquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:29 schreef Meke het volgende:
[..]
DID YA PUT YA NAME IN THE GOBLET OF FIRE
-
Ik ben trouwens even heerlijk een @:Aoibhin aan het pullen dus sorry als al mijn opmerkingen al eerder genoemd zijn![]()
"een Aoibhin pullen"quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:29 schreef Meke het volgende:
[..]
DID YA PUT YA NAME IN THE GOBLET OF FIRE
-
Ik ben trouwens even heerlijk een @:Aoibhin aan het pullen dus sorry als al mijn opmerkingen al eerder genoemd zijn![]()
Hier ben ik het geloof ik wel mee eensquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
LOTR Films > Harry Potter films
Harry potter boeken > LOTR boeken
simpel
The Hobbit telt dan niet mee he, die waren vermakelijk maar ook niets meer dan dat.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:31 schreef Meke het volgende:
[..]
Hier ben ik het geloof ik wel mee eens
Alwaysquote:
Net zoals je Fantastic Beasts ook bquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
The Hobbit telt dan niet mee he, die waren vermakelijk maar ook niets meer dan dat.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |