SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
De 50 favorieten van het leukste songfestival forum van Nederland!
https://twitter.com/ESF_FOK Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
Samen zouden wij een uberfries zijn.quote:Op zondag 2 februari 2020 22:37 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik heb wel een oerhollandse achternaam
Jaquote:Op zondag 2 februari 2020 22:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Samen zouden wij een uberfries zijn.
quote:Op zondag 2 februari 2020 22:42 schreef Strani het volgende:
@:Em31 is dan weer in haar eentje een uberfries. Sommigen moeten er gewoon wat harder voor werken.
Ik heb ooit een Vlaming gekend met jouw achternaam, maar die had wel een vader uit Frieslandquote:Op zondag 2 februari 2020 22:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Samen zouden wij een uberfries zijn.
Huh ik zou jouw achternaam niet echt met Vlaams associerenquote:Op zondag 2 februari 2020 22:43 schreef Aoibhin het volgende:
Teruglezen was apart
Ik werd ineens weer geconfronteerd met het feit dat mijn achternaam Vlaams is
En dat "patatje speciaal" in de zin van mayo+pindasaus+uitjes+currysaus schijnbaar niet bekend is bij anderen
Hahaquote:Op zondag 2 februari 2020 22:43 schreef Meke het volgende:
[..]![]()
Mijn moeders meisjesnaam is niet Fries![]()
Beppe's meisjesnaam wel, dus als die nou in de jaren '50 even vet progressief was geweest...
Dat verklaart dan wel veel jaquote:Op zondag 2 februari 2020 22:44 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik heb ooit een Vlaming gekend met jouw achternaam, maar die had wel een vader uit Friesland
Een vriendin van mij op de middelbare had een Friese achtergrond, en ze heette Hymke. Ook nog een Grytsje gekend.quote:Op zondag 2 februari 2020 22:41 schreef Meke het volgende:
Meke is misschien ook wel Fries? Klinkt wel een beetje zo
Nee is ook niet echt handig, mijn zusjes naam wordt echt ALTIJD verkeerd begrepen. Toen mijn oma was overleden werden we zelfs nog gebeld of er geen spelfout in de rouwadvertentie stondquote:Op zondag 2 februari 2020 22:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Haha
Ik heb wel neven en nichten met Friese namen maar mijn ouders vonden het blijkbaar niet nodig.
Die bofkont heeft wel weerquote:Op zondag 2 februari 2020 22:42 schreef Strani het volgende:
@:Em31 is dan weer in haar eentje een uberfries. Sommigen moeten er gewoon wat harder voor werken.
Vind ik wel mooiquote:Op zondag 2 februari 2020 22:45 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Een vriendin van mij op de middelbare had een Friese achtergrond, en ze heette Hymke. Ook nog een Grytsje gekend.
quote:
Arm zusjequote:Op zondag 2 februari 2020 22:46 schreef Meke het volgende:
[..]
Nee is ook niet echt handig, mijn zusjes naam wordt echt ALTIJD verkeerd begrepen. Toen mijn oma was overleden werden we zelfs nog gebeld of er geen spelfout in de rouwadvertentie stond
Is dat zo?quote:Op zondag 2 februari 2020 22:46 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Die bofkont heeft wel weerGrazz
dichtbij wonen
Ja het is gelukkig wel een leuke naamquote:
Mijn achternaam is echt van Vlaamse oorsprong. Staat zelfs in de top 10 van meest voorkomende achternamen in België.quote:Op zondag 2 februari 2020 22:44 schreef Meke het volgende:
[..]
Huh ik zou jouw achternaam niet echt met Vlaams associeren![]()
Nee, dat laatst is écht heel raar
Dat is dan nog eens mooi gekozenquote:Op zondag 2 februari 2020 22:45 schreef Meke het volgende:
https://www.brabbels.com/baby-namen/meke
Volgens de immer betrouwbare site brabbels.com is het inderdaad een Friese naam
Nee heb hem ooit gewoon ergens gehoord, vind het een mooie naamquote:Op zondag 2 februari 2020 22:49 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat is dan nog eens mooi gekozenOf deed je dat überhaupt expres?
En jouw zusje heeft dan juist géén Friese naam?quote:Op zondag 2 februari 2020 22:46 schreef Meke het volgende:
[..]
Nee is ook niet echt handig, mijn zusjes naam wordt echt ALTIJD verkeerd begrepen. Toen mijn oma was overleden werden we zelfs nog gebeld of er geen spelfout in de rouwadvertentie stond
Jawel, maar dit was geen Friese omaquote:Op zondag 2 februari 2020 22:49 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
En jouw zusje heeft dan juist géén Friese naam?
Jouw echte naam zou ik niet meteen met Friesland associeren nee. Meke dan weer welquote:Op zondag 2 februari 2020 22:46 schreef Meke het volgende:
[..]
Vind ik wel mooiGelukkig heb ik wel een iets gangbaardere Friese naam
Denk dat niet eens iedereen per sé de link met Friesland legt
We hebben besloten de nummering af te schaffen, ligt anders weer zoveel focus opquote:Op zondag 2 februari 2020 22:50 schreef I het volgende:
Hmm, weer een nieuw deel. In welk deel zitten we eigenlijk inmiddels? Kan het zo snel even nergens vinden.
Grunningquote:
Ah, duidelijk. Ook wel logisch ja. Er werd altijd zo'n heel ding van gemaakt.quote:Op zondag 2 februari 2020 22:50 schreef Meke het volgende:
[..]
We hebben besloten de nummering af te schaffen, ligt anders weer zoveel focus op
Ja, beetje sneu was dat welquote:Op zondag 2 februari 2020 22:51 schreef I het volgende:
[..]
Ah, duidelijk. Ook wel logisch ja. Er werd altijd zo'n heel ding van gemaakt.
Zeker!quote:Op zondag 2 februari 2020 22:49 schreef Meke het volgende:
[..]
Nee heb hem ooit gewoon ergens gehoord, vind het een mooie naam
Ja, ik heb jou echt geen moment @Aoibhin willen noemenquote:Op zondag 2 februari 2020 22:52 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Zeker!Ik had bij de vorige meet ook zo vaak dat ik je gewoon bij je username noemde, terwijl ik je echte naam gewoon weet
Maar Meke klinkt ook gewoon echt als een naam
Ah, zoquote:
Ik ben me op zich wel bewust van jouw echte naam dus ik zou je ook wel bij je echte naam noemen denk ikquote:Op zondag 2 februari 2020 22:52 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Zeker!Ik had bij de vorige meet ook zo vaak dat ik je gewoon bij je username noemde, terwijl ik je echte naam gewoon weet
Maar Meke klinkt ook gewoon echt als een naam
Moet je beter opletten.quote:Op zondag 2 februari 2020 22:50 schreef I het volgende:
Hmm, weer een nieuw deel. In welk deel zitten we eigenlijk inmiddels? Kan het zo snel even nergens vinden.
Ik zag daar nog een paar minuten van vanavond en ik zei precies hetzelfde hier thuis. Ik vond zelfs dat er wel wat mensen verwisseld mochten worden.quote:Op zondag 2 februari 2020 22:53 schreef I het volgende:
Ik kijk nu "Wie denk je wel dat je bent?", en in dat programma gaan ze kijken wat het verschil tussen "mooie" en "gewone" vrouwen is, in meerdere situaties.
Alleen zie ik tussen de "gewone" vrouwen ook veel mooie vrouwen.Toch apart.
Ik voel me verre van aangesproken.quote:Op zondag 2 februari 2020 22:54 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Moet je beter opletten.
We hebben het nu over FRIESE ZAKEN. Voel je aangesproken!
Dat snap ik!quote:Op zondag 2 februari 2020 22:53 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, ik heb jou echt geen moment @:Aoibhin willen noemen
@Roger_Epiales Ik denk dat we het hier wel over eens kunnen wordenquote:Op zondag 2 februari 2020 22:43 schreef Aoibhin het volgende:
En dat "patatje speciaal" in de zin van mayo+pindasaus+uitjes+currysaus schijnbaar niet bekend is bij anderen
Ik ken dat programma niet, maar dat zie je wel vaker; de "mooie" vrouwen zijn echt modellentypes die helemaal aan het plaatje voldoen. De "gewone" vrouwen zijn dat niet persé, maar hebben wel vaak een mooi gezicht, leuke uitstraling, etc. en zijn ook gewoon mooi.quote:Op zondag 2 februari 2020 22:53 schreef I het volgende:
Ik kijk nu "Wie denk je wel dat je bent?", en in dat programma gaan ze kijken wat het verschil tussen "mooie" en "gewone" vrouwen is, in meerdere situaties.
Alleen zie ik tussen de "gewone" vrouwen ook veel mooie vrouwen.Toch apart.
Strani bekt wel lekker, dus ik zou je gewoon zo kunnen noemen. Maar je echte naam is ook niet moeilijk, dus ik zou je in het geval van een mogelijke meet denk ik wel bij je echte naam proberen te noemenquote:Op zondag 2 februari 2020 22:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben me op zich wel bewust van jouw echte naam dus ik zou je ook wel bij je echte naam noemen denk ikBij mijn username zou het (hopelijk) geen probleem zijn want dat klinkt niet bepaald als een echte naam.
quote:Op zondag 2 februari 2020 22:46 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Die bofkont heeft wel weerGrazz
dichtbij wonen
Ze hebben ze op basis van symmetrie uitgekozen, mja, dat zegt duidelijk niet alles.quote:Op zondag 2 februari 2020 22:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zag daar nog een paar minuten van vanavond en ik zei precies hetzelfde hier thuis. Ik vond zelfs dat er wel wat mensen verwisseld mochten worden.
Blijkbaar! En een paar van de 'mooie vrouwen' waren gewoon schilderijen met daaronder ergens een vrouw.quote:Op zondag 2 februari 2020 23:00 schreef I het volgende:
[..]
Ze hebben ze op basis van symmetrie uitgekozen, mja, dat zegt duidelijk niet alles.
Dat is natuurlijk wel zo inderdaad. Friesland heeft wel echt zo'n cultuur en als je erbij komt zonder dat je er vandaan komt, voel je je ook al gauw niet zoquote:Op zondag 2 februari 2020 22:56 schreef I het volgende:
[..]
Ik voel me verre van aangesproken.Heb niks met Friesland. Behalve dat ik er woon, en m'n buurman NOG STEEDS Fries tegen mij spreekt als ie bij mij aan de deur staat. Terwijl hij toch echt al bijna drie jaar weet dat ik het niet spreek.
quote:Op zondag 2 februari 2020 22:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
@:Roger_Epiales Ik denk dat we het hier wel over eens kunnen worden
quote:
Dat is wel waar m'n voorouders vandaan komen.quote:
Ik zat nog te twijfelen tijdens het typen, maar dacht dat de rest van mijn post wel gewoon opheldering zou brengen over hoe ik het bedoeldequote:
Niks mis met schele ogenquote:Op zondag 2 februari 2020 23:00 schreef I het volgende:
[..]
Ze hebben ze op basis van symmetrie uitgekozen, mja, dat zegt duidelijk niet alles.
Die bestaatquote:Op zondag 2 februari 2020 23:05 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Niks mis met schele ogen
ik zeg dit namens @:Trijntje
Nouja, dit is meer een experimenteel programma, ze gaven ook al direct een voorbeeld dat bijvoorbeeld Trump en Kim Jong Un ook perfect symmetrisch waren, maar ook niet echt de knapsten waren.quote:Op zondag 2 februari 2020 22:58 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik ken dat programma niet, maar dat zie je wel vaker; de "mooie" vrouwen zijn echt modellentypes die helemaal aan het plaatje voldoen. De "gewone" vrouwen zijn dat niet persé, maar hebben wel vaak een mooi gezicht, leuke uitstraling, etc. en zijn ook gewoon mooi.
Mede daarom hou ik vaak niet zo van dat soort programma's. Dat hele mooi-zijn is echt niet zo zwart-wit.
Mijn moeder heeft ook in Groningen gewoond. Komt dichtbijquote:Op zondag 2 februari 2020 23:03 schreef I het volgende:
[..]
Dat is wel waar m'n voorouders vandaan komen.Maar ik woon op nog geen 6,5km afstand van de grens tussen Friesland en Groningen, close enough.
Dat weet ik. Maar we hadden het over symmetriequote:
Ouders tegen hun kinderen was ook wel aardigquote:Op zondag 2 februari 2020 23:07 schreef I het volgende:
[..]
Nouja, dit is meer een experimenteel programma, ze gaven ook al direct een voorbeeld dat bijvoorbeeld Trump en Kim Jong Un ook perfect symmetrisch waren, maar ook niet echt de knapsten waren.Dus daarmee zeiden ze al dat 'mooi' relatief is, en ze behandelen ook de nadelen van zo'n modellengezichtje hebben. Bijvoorbeeld dat je minder empathisch zou zijn, minder interesse in je medemens hebt etc. Sowieso speelt karakter, uitstraling en persoonlijke smaak tellen ook behoorlijk mee natuurlijk.
Vorige week hadden ze gelovigen tegen de ongelovigen. Ook wel interessant.
Die driedubbele laklaag werkt ook wel in hun voordeel inderdaad.quote:Op zondag 2 februari 2020 23:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Blijkbaar! En een paar van de 'mooie vrouwen' waren gewoon schilderijen met daaronder ergens een vrouw.
Dát als speciaal zien is idd ronduit raar te noemen.quote:Op zondag 2 februari 2020 22:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
@:Roger_Epiales Ik denk dat we het hier wel over eens kunnen worden
Verklaart dan wel je onacceptabele houding richting Frieslandquote:Op zondag 2 februari 2020 23:03 schreef I het volgende:
[..]
Dat is wel waar m'n voorouders vandaan komen.Maar ik woon op nog geen 6,5km afstand van de grens tussen Friesland en Groningen, close enough.
Jawel, maar toen was de schade al aangerichtquote:Op zondag 2 februari 2020 23:03 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik zat nog te twijfelen tijdens het typen, maar dacht dat de rest van mijn post wel gewoon opheldering zou brengen over hoe ik het bedoelde
Klinkt zeker wel interessant ja! Wel lekkere discussies die je dan krijgtquote:Op zondag 2 februari 2020 23:07 schreef I het volgende:
[..]
Nouja, dit is meer een experimenteel programma, ze gaven ook al direct een voorbeeld dat bijvoorbeeld Trump en Kim Jong Un ook perfect symmetrisch waren, maar ook niet echt de knapsten waren.Dus daarmee zeiden ze al dat 'mooi' relatief is, en ze behandelen ook de nadelen van zo'n modellengezichtje hebben. Bijvoorbeeld dat je minder empathisch zou zijn, minder interesse in je medemens hebt etc. Sowieso speelt karakter, uitstraling en persoonlijke smaak tellen ook behoorlijk mee natuurlijk.
Vorige week hadden ze gelovigen tegen de ongelovigen. Ook wel interessant.
Ik hecht überhaupt niet echt veel waarde aan afkomst. Ben ook niet nationalistisch ingesteld ofzo. Kan ook nooit echt "trots" zijn op de prestaties van andere Nederlanders, en dan denken "YESSS, hebben wij als koude kikkerlandje toch maar even gedaan zeg, woehoeee" ofzo.quote:Op zondag 2 februari 2020 23:01 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel zo inderdaad. Friesland heeft wel echt zo'n cultuur en als je erbij komt zonder dat je er vandaan komt, voel je je ook al gauw niet zo![]()
Ik ben geboren en getogen in Utrecht, maar heb me nooit echt specifiek Utrechts gevoeld ofzo.
quote:Op zondag 2 februari 2020 23:05 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Niks mis met schele ogen
ik zeg dit namens @:Trijntje
quote:Op zondag 2 februari 2020 23:08 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft ook in Groningen gewoond. Komt dichtbij
quote:
Moeten ze alleen niet te ver bijstellen natuurlijk.quote:Op zondag 2 februari 2020 23:11 schreef I het volgende:
[..]Nog een half jaartje, daarna staan ze weer recht.
Hij woont er tenminste. Dat kan ik van jou niet zeggen.quote:Op zondag 2 februari 2020 23:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Verklaart dan wel je onacceptabele houding richting Friesland
Fuckquote:Op zondag 2 februari 2020 23:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Jawel, maar toen was de schade al aangericht
quote:Op zondag 2 februari 2020 23:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind het met internationale competities (ESF hihi, vooral) wel heel erg dat ik hoop dat Nederland het goed doet. Al ben ik ook wel dat als ik de Nederlandse kut vind, het me niet heel erg veel boeit.quote:Op zondag 2 februari 2020 23:11 schreef I het volgende:
[..]
Ik hecht überhaupt niet echt veel waarde aan afkomst. Ben ook niet nationalistisch ingesteld ofzo. Kan ook nooit echt "trots" zijn op de prestaties van andere Nederlanders, en dan denken "YESSS, hebben wij als koude kikkerlandje toch maar even gedaan zeg, woehoeee" ofzo.![]()
![]()
Hetzelfde dus met iemand die uit m'n geboorteplaats komt. Voel ik weinig connectie mee.
Die van Trijntje?quote:Op zondag 2 februari 2020 23:11 schreef I het volgende:
[..]Nog een half jaartje, daarna staan ze weer recht.
Hij zei toch juist dat hij er niks mee had, met Friesland?quote:Op zondag 2 februari 2020 23:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Gelukkig zit ze inmiddels al zo'n 35 jaar in Utrecht.quote:
Iddquote:Op zondag 2 februari 2020 23:10 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Klinkt zeker wel interessant ja! Wel lekkere discussies die je dan krijgt![]()
Trump en Kim Jong Un, nee, daar zou ik het niet op kunnen
Ik ook niet. Ik ga niet een sport kijken waar ik geen hol aan vind alleen omdat er een Nederlander meedoet/kans maakt op de titelquote:Op zondag 2 februari 2020 23:11 schreef I het volgende:
[..]
Ik hecht überhaupt niet echt veel waarde aan afkomst. Ben ook niet nationalistisch ingesteld ofzo. Kan ook nooit echt "trots" zijn op de prestaties van andere Nederlanders, en dan denken "YESSS, hebben wij als koude kikkerlandje toch maar even gedaan zeg, woehoeee" ofzo.![]()
![]()
Hetzelfde dus met iemand die uit m'n geboorteplaats komt. Voel ik weinig connectie mee.
quote:Op zondag 2 februari 2020 23:12 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Moeten ze alleen niet te ver bijstellen natuurlijk.
Oei, dat moet een zwaar leven zijn geweest.quote:Op zondag 2 februari 2020 23:14 schreef Strani het volgende:
Mijn opa (met dezelfde Friese achternaam als ik) is in Groningen geboren en opgegroeid maar had eigenlijk een hekel aan Groningen. En eigenlijk ook aan zijn zeer Groningse moeder. Helaas voor mijn opa is m'n overgrootmoeder 97 geworden.
Ja weet ik veel, jij met je bordelen enzoquote:
Ik wil vanaf nu gewoon mannen waar iets scheefs aan is. Voor de zekerheidquote:Op zondag 2 februari 2020 23:18 schreef I het volgende:
[..]
Idd
En toch zijn ze écht symmetrisch
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat jij voor vandaag wel genoeg gestookt hebt sleuteltje!quote:Op zondag 2 februari 2020 23:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Hij zei toch juist dat hij er niks mee had, met Friesland?
Dat sowieso al niet. Als ik er geen hol aan vind om te kijken, dan interesseert dat hele Oranje-gebeuren me ook niks.quote:Op zondag 2 februari 2020 23:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik ga niet een sport kijken waar ik geen hol aan vind alleen omdat er een Nederlander meedoet/kans maakt op de titel
Zeker! Maar hij heeft het anti-Gronings sentiment aan zijn kinderen en kleinkinderen meegegeven dus het was niet voor niks.quote:Op zondag 2 februari 2020 23:19 schreef I het volgende:
[..]
Oei, dat moet een zwaar leven zijn geweest.
Of allebei continue omhoog.quote:Op zondag 2 februari 2020 23:18 schreef I het volgende:
[..]Staan ze straks opeens beiden een kwartslag naar rechts
Nou ik mag hopen dat je het zelf ook had gemerkt als dergelijke taferelen zich daadwerkelijk afgespeeld haddenquote:Op zondag 2 februari 2020 23:19 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja weet ik veel, jij met je bordelen enzo
Ik snap wel dat je als fan wel hoopt dat Nederland verder komt, omdat je daar dan ook gewoon meer aan hebt. De kans dat het ESF dan hier georganiseerd wordt, de kans dat je een Nederlandse deelnemer vaker ziet optreden die je goed vindt etc., er hangt dan nogal wat vanaf.quote:Op zondag 2 februari 2020 23:16 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik vind het met internationale competities (ESF hihi, vooral) wel heel erg dat ik hoop dat Nederland het goed doet. Al ben ik ook wel dat als ik de Nederlandse kut vind, het me niet heel erg veel boeit.Maar toch dan wel bij de enveloppenmomenten in spanning, in de hoop dat Nederland er wel door is.
Maar met Utrecht heb ik verder dan weer niks. Ik woon er al zo lang, maar heb er als stad (m.u.v. gehechtheid omdat ik veel plekken ken) niet echt een band mee verder.
Ik kan altijd genieten van het WK Korfbal, want daar pakken we nog weleens een prijs.quote:Op zondag 2 februari 2020 23:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik ga niet een sport kijken waar ik geen hol aan vind alleen omdat er een Nederlander meedoet/kans maakt op de titel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |