abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191294545
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

https://upload.wikimedia.(...)tates_Senate.svg.png

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
The view from nowhere.
pi_191294815
De uitkomst was voorspelbaar. Mitch McConnell gaf in december al aan dat zij geen fair trial zouden voeren:

"Alles wat ik doe gebeurt in overleg met de advocaat van het witte huis"
"Ik ben geheel niet onpartijdig inzake dit alles"
"Er is geen enkele kans dat de president uit zijn ambt wordt gezet"

Toch is de openbaarheid van het impeachment trial een rem op dit soort partij- en machtspolitiek. Het kan politieke consequenties hebben, want veel mensen beseffen dat zij geen voordeel hebben bij dit machtsspel en zijn ook zelf niet zo opportunistisch, dat ze bereid zijn dit af te doen met 'realisme'.
The view from nowhere.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 februari 2020 @ 14:30:47 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191294959
Ik vraag me af of wat de consequenties voor Cippolone zullen zijn. De man was èn getuige/medeplichtig van/aan de misdaden van Trump en bij het proces weigerde hij dat te benoemen.
Je kunt voor dat soort geintjes disbarred worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191295083
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:30 schreef Ulx het volgende:
Ik vraag me af of wat de consequenties voor Cippolone zullen zijn. De man was èn getuige/medeplichtig van/aan de misdaden van Trump en bij het proces weigerde hij dat te benoemen.
Je kunt voor dat soort geintjes disbarred worden.
Maar niet als William Barr dat bepaalt.
The view from nowhere.
pi_191295386
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De AG heeft niets over disbarrment te vertellen, dat is aan de Bar Association en dat per staat.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 februari 2020 @ 16:16:59 #6
3928 Ulx
pi_191296441
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat is niet aan de AG.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191296897
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 15:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De AG heeft niets over disbarrment te vertellen, dat is aan de Bar Association en dat per staat.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 16:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is niet aan de AG.
Nieuwe kansen.
The view from nowhere.
pi_191297040
Ja, ik dacht altijd dat de checks en balances in het Amerikaanse systeem in staat zouden zijn om Trump onder controle te houden, niet huilen, mensen, even 4 jaar uitzingen en dan krijg je weer een andere president. Dat werkt dus niet. Bij deze.
I´m back.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 februari 2020 @ 17:31:25 #9
3928 Ulx
pi_191297207
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:17 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, ik dacht altijd dat de checks en balances in het Amerikaanse systeem in staat zouden zijn om Trump onder controle te houden, niet huilen, mensen, even 4 jaar uitzingen en dan krijg je weer een andere president. Dat werkt dus niet. Bij deze.
Als Trump besluit dat verkiezingen annuleren in het landsbelang is mag hij dat nu van de Senaat.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 februari 2020 @ 17:31:48 #10
3928 Ulx
pi_191297211
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:00:09 DOJ revealed in a court filing late Friday that it has two dozen emails related to Trump's involvement in the withholding of millions in aid to Ukraine. The filing shows he was directly involved in asking about and deciding on the aid as early as June. https://t.co/OLBjeBnD21 reageer retweet
pi_191297262
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:31 schreef Ulx het volgende:
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:00:09 DOJ revealed in a court filing late Friday that it has two dozen emails related to Trump's involvement in the withholding of millions in aid to Ukraine. The filing shows he was directly involved in asking about and deciding on the aid as early as June. https://t.co/OLBjeBnD21 reageer retweet
De informatie werd vastgehouden tot de midnight deadline :')

neal_katyal twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:27:10 When I was at DOJ, we took FOIA seriously, so much so we often didn't wait for official requests and released the info. The idea that DOJ lawyers were holding this material until a midnight deadline and after the Senate vote is deeply worrisome. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191297307
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als Trump besluit dat verkiezingen annuleren in het landsbelang is mag hij dat nu van de Senaat.
Vraag is wat je nu moet doen hè.

Abramson tweet net dit:

SethAbramson twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:34:57 Trump committed Bribery—the facts confirm it, and many of us told Democrats to write the articles of impeachment that way. They didn't—which, ironically, means they still can. Democrats should continue their investigation for another two months and then impeach Trump for Bribery. reageer retweet
Maar ja, of dat kans van slagen heeft? Niet wrs. Als hij herkozen wordt en als wellicht de senaat van samenstelling verandert, dan zou je dat wel kunnen doen wrs.
I´m back.
pi_191297372
quote:
Checks and balances werken alleen als alle partijen zich eraan houden, zo simpel is het. Dat zou een waarschuwing moeten zijn maar ik denk dat die genegeerd gaat worden.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 februari 2020 @ 17:47:15 #14
3928 Ulx
pi_191297386
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vraag is wat je nu moet doen hè.

Abramson tweet net dit:

SethAbramson twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:34:57 Trump committed Bribery—the facts confirm it, and many of us told Democrats to write the articles of impeachment that way. They didn't—which, ironically, means they still can. Democrats should continue their investigation for another two months and then impeach Trump for Bribery. reageer retweet
Maar ja, of dat kans van slagen heeft? Niet wrs. Als hij herkozen wordt en als wellicht de senaat van samenstelling verandert, dan zou je dat wel kunnen doen wrs.
Waarom zou het niet kunnen?
pi_191297482
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarom zou het niet kunnen?
Het kan wel, maar werkt dan wrs zeker averechts voor de Democraten in de verkiezingen. Denk ik.
I´m back.
pi_191297533
Lijkt me electoraal gezien geen goed plan idd. Beter gewoon onderzoek blijven doen en gebruik maken van de Republikeinse corruptie in de Senaat om de verkiezingen te winnen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191297604
De Arabieren vinden Trump's vredesplan maar niks en ISIS is weer aan het groeien.

quote:
The foreign ministers of the member state of the Arab League unanimously adopted a resolution on Saturday rejecting the Trump Israeli-Palestinian peace plan, and said that "it does not satisfy the minimum of the rights and aspirations of the Palestinian people."

Axios
blakehounshell twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 12:49:47 Overlooked... ISIS envoy Jim Jeffrey: “we are seeing ISIS come back as an insurgency, as a terrorist operation, with some 14- to 18,000 terrorists between Syria and Iraq” https://t.co/5KkpIWsjAI reageer retweet
pi_191297802
En dit kan natuurlijk wel:

jgeltzer twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:44:30 Want to hear from Bolton ASAP?- Today House Intel subpoenas him- Mon. he testifies, in a SCIF if needed- WH has 24 hrs to review transcript & redact if needed (w/ Dems threatening to read on House floor w speech-or-debate immunity if WH refuses)- Tue. transcript released reageer retweet
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 februari 2020 @ 18:30:45 #19
3928 Ulx
pi_191297832
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het kan wel, maar werkt dan wrs zeker averechts voor de Democraten in de verkiezingen. Denk ik.
Ik denk dat dat van de stroom onthullingen afhangt. 75 % van de Amerikanen wilden dat de Senaat getuigen zou horen. Die zijn nu niet eens tegen.
pi_191298012
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 18:28 schreef Kijkertje het volgende:
En dit kan natuurlijk wel:

jgeltzer twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:44:30 Want to hear from Bolton ASAP?- Today House Intel subpoenas him- Mon. he testifies, in a SCIF if needed- WH has 24 hrs to review transcript & redact if needed (w/ Dems threatening to read on House floor w speech-or-debate immunity if WH refuses)- Tue. transcript released reageer retweet
Oh, dat wordt nog interessant volgende week. Weten ze zeker dat Bolton dan wel komt opdagen?
pi_191298015
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:35 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

De informatie werd vastgehouden tot de midnight deadline :')

neal_katyal twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:27:10 When I was at DOJ, we took FOIA seriously, so much so we often didn't wait for official requests and released the info. The idea that DOJ lawyers were holding this material until a midnight deadline and after the Senate vote is deeply worrisome. reageer retweet
Wat toevallig :')
pi_191298352
quote:
Het had gewoon gewerkt als vooraanstaande leden van de GOP niet armdiep in de corruptie van het witte huis hadden gezeten. Het wegstemmen is vooral lijfsbehoud en moet het domino-effect nog even uitstellen.

Unieke situatie en een teken dat het systeem niet meer up to date is.
pi_191298473
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 19:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het had gewoon gewerkt als vooraanstaande leden van de GOP niet armdiep in de corruptie van het witte huis hadden gezeten. Het wegstemmen is vooral lijfsbehoud en moet het domino-effect nog even uitstellen.

Unieke situatie en een teken dat het systeem niet meer up to date is.
Het is in ieder geval een schande en ik ben benieuwd of ze hier nu echt mee wegkomen bij de kiezer. Dit kan grote gevolgen hebben voor de Amerikaanse democratie of voor de Republikeinse partij.
pi_191298531
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 19:32 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Het is in ieder geval een schande en ik ben benieuwd of ze hier nu echt mee wegkomen bij de kiezer. Dit kan grote gevolgen hebben voor de Amerikaanse democratie of voor de Republikeinse partij.
Het kan best zo zijn dat ze er niet mee wegkomen bij de kiezer, maar wie heeft de kiezer überhaupt nog nodig als je corrupte methodes een veto krijgen en boven de wet en de regelgeving komen te liggen.
pi_191298690
De glazen bol met trump erin in een notendop over de jaren.
- hij haakt waarschijnlijk vroegtijdig af in de race
- hij wordt toch geen president
- hij zal er niet lang zitten
- het huis en de senaat zullen bepaalde praktijken afstraffen.
- Amerika kan onmogelijk een dictatuur worden.
- zal wel geimpeached worden, dan slepen ze 'm uit t witte huis.
- zal de herverkiezingen wel niet winnen
- plannen zullen geen doorgang krijgen als de democraten de meerderheid innemen.

Trump heeft het grootste budget ooit voor zn herverkiezingen en dat gaat 'm gegarandeerd lukken

Nu de functie van de senaat virtueel is afgebrand kan het eigenlijk alleen maar een interne oorlog worden waarbij het witte huis wederom een mega voorsprong gaat opbouwen. Volg de oppositie in Turkije maar eens. Het bestaat , maar ligt aan de ketting bij Erdogan.

Dat laatste gaat de GOP ook wel lukken met de democraten.. én de media.
pi_191298801
Ik ben wel benieuwd wat Trump gaat doen als de peilingen zich toch tegen hem gaan keren. Wat is de kans dat hij een verkiezing gaat 'uitstellen' vanwege een noodtoestand of iets degelijks. En kan zoiets zomaar?
pi_191298916
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 19:57 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat Trump gaat doen als de peilingen zich toch tegen hem gaan keren. Wat is de kans dat hij een verkiezing gaat 'uitstellen' vanwege een noodtoestand of iets degelijks. En kan zoiets zomaar?
Hij zal simpelweg beweren dat het hele proces 'rigged' is net zoals hij tijdens de 2016 verkiezing deed toen de cijfers niet in zijn voordeel waren.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 20:06:54 #28
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191298954
Wat een negativiteit. 't Is wel bekend dat verkiezingen niet federaal geregeld worden, maar op staatsniveau?
pi_191299055
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat een negativiteit. 't Is wel bekend dat verkiezingen niet federaal geregeld worden, maar op staatsniveau?
Ja, en daar zijn zelfs rechtszaken bij het Hooggerechtshof voor gevoerd

https://en.wikipedia.org/wiki/Shelby_County_v._Holder
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 1 februari 2020 @ 20:33:11 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_191299376
Het enige voordeel is dat Trump oud is, en zijn kinderen niet geaccepteerd worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 22:32:30 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_191301353
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191301534
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 18:08 schreef Kijkertje het volgende:
De Arabieren vinden Trump's vredesplan maar niks en ISIS is weer aan het groeien.
[..]

blakehounshell twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 12:49:47 Overlooked... ISIS envoy Jim Jeffrey: “we are seeing ISIS come back as an insurgency, as a terrorist operation, with some 14- to 18,000 terrorists between Syria and Iraq” https://t.co/5KkpIWsjAI reageer retweet
Die zijn slim. Trump wil dolgraag een dergelijke 'win', dus die arabieren kunnen nu allerlei dealtjes van Trump gaan vragen om akkoord te gaan. En Trump kan het waarschijnlijk niet veel schelen, dus die zegt overal ja tegen. Ben benieuwd wat er naar buiten gaat komen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_191301904

Treffend :D
pi_191301960
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 19:57 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat Trump op het moment nauwelijks gelooft dat hij kan verliezen. Dat heb je met die rally's. Als je steeds enkel wordt toegejuicht, ga je geloven dat iedereen je geweldig vindt. Hij zal die peilingen dus niet geloven. De vraag is of de top van de Republikeinen wat gaat doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191302483
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:04 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Hij zal simpelweg beweren dat het hele proces 'rigged' is net zoals hij tijdens de 2016 verkiezing deed toen de cijfers niet in zijn voordeel waren.
Volgens dit artikel zijn die claims inderdaad meer waarschijnlijk.
https://www.usnews.com/ne(...)y-gop-voters-say-yes

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 23:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat Trump op het moment nauwelijks gelooft dat hij kan verliezen. Dat heb je met die rally's. Als je steeds enkel wordt toegejuicht, ga je geloven dat iedereen je geweldig vindt. Hij zal die peilingen dus niet geloven. De vraag is of de top van de Republikeinen wat gaat doen.
Hij heeft al meerdere keren een Twitter meltdown gehad vanwege een 'fake' Fox News poll. Dus deze optie is er inderdaad ook nog :')

Update: Ik heb mij ingelezen. Als de president een executive order uitvaardigt om de verkiezingen 'tijdelijk' op te schorten vanwege bv. verkiezingsfraude, dan hebben de staten de optie om het te negeren. De Republikeinse staten zullen dit niet doen als Trump hen beveelt de verkiezingen op te schorten. Kortom, niet in alle staten worden verkiezingen gehouden. En dan? Andere optie is impeachment. Als Trump het verpakt als iets tijdelijks dan slikken de Republikeinen dit gewoon en gaan ze hem niet afzetten voor verraad. Misschien dat een paar Republikeinen wel gewetensbezwaar krijgen, maar er is een 2/3de meerderheid nodig in de Senaat. Laten we hopen dat Trump hier geen weet van heeft of dat hij gewoon ervan uitgaat dat hij wint.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jojoke op 02-02-2020 00:59:56 ]
pi_191302853
Wat als Trump een hartaanval krijgt en er iemand op zijn plaats komt die intelligent genoeg is om echt kwaad te kunnen doen. De hele GOP bestaat nu uit integriteitsloze hielenlikkers.
What Would Goku Do
  zondag 2 februari 2020 @ 04:37:53 #37
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191303614
Court filing points to Trump emails on Ukraine decision

quote:
The Trump administration says in a court filing that two dozen emails revealing details of President Donald Trump’s decision-making regarding withholding military assistance to Ukraine, which goes to the heart of his impeachment, are protected from a lawsuit under “presidential privilege.”

The existence of the 24 emails was acknowledged in a late Friday filing by the Justice Department in response to a lawsuit by the Center for Public Integrity that seeks the release of the emails without redaction. In December the nonprofit organization received heavily blacked out versions of the emails.

Heather Walsh, a lawyer for the White House Office of Management and Budget, told the court in the Friday filing that the emails “reflect communications by either the President, the Vice President, or the President’s immediate advisers regarding Presidential decision-making about the scope, duration, and purpose of the hold on military assistance to Ukraine.” Thus, she writes, the emails are privileged.
pi_191304449
michaelsayman twitterde op zondag 02-02-2020 om 02:20:45 I’m here at the Bernie Sanders rally in Cedar Rapids, Iowa and I can’t believe the amount of people here. https://t.co/mDEQzsGaFA reageer retweet
Sanders weet weer veel mensen op de been te brengen en tegelijkertijd lijkt het enthousiasme voor Biden af te nemen.
Dat deze oude man die net een hartaanval heeft gehad nog zoveel mensen op de been weet te brengen is best bijzonder.
Ik zie Sanders nog wel de nominatie pakken en misschien wel winnen tegen Trump als hij de jeugd weet te mobiliseren.
Ik voorspel wel dat de stress die president zijn met zich meebrengt hem wellicht teveel zou worden. Ik ben nu ook erg benieuwd wie Sanders uiteindelijk als VP zou kiezen, de kans is groot dat de VP uiteindelijk het stokje van Sanders zou moeten overnemen.
pi_191305313
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 00:09 schreef Jojoke het volgende:
Hij heeft al meerdere keren een Twitter meltdown gehad vanwege een 'fake' Fox News poll. Dus deze optie is er inderdaad ook nog :')
Er bestaat natuurlijk ook nog kans dat Trump weer een stapje verder gaat in de grenzen opzoeken. Omdat hij nu eigenlijk alles mag doen omdat zijn partij hem daarvoor een vrijbrief heeft gegeven... Betekent ook, dat hij dit gaat doen natuurlijk. En wellicht maakt hij dan wel een gruwelijke vergissing. Hij luistert immers niet naar zijn adviseurs en mist uberhaupt het moreel inzicht om in te zien dat iets gewoon echt niet kan. Normale mensen dachten natuurlijk al dat openlijk en in het het geniep buitenlandse mogendheden vragen om je tegenstander zwart te maken al voorbij de grens zou gaan wat de GOP nog zou accepteren. Maar misschien doet ie nu iets echt doms.
pi_191305424
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:05 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Er bestaat natuurlijk ook nog kans dat Trump weer een stapje verder gaat in de grenzen opzoeken. Omdat hij nu eigenlijk alles mag doen omdat zijn partij hem daarvoor een vrijbrief heeft gegeven... Betekent ook, dat hij dit gaat doen natuurlijk. En wellicht maakt hij dan wel een gruwelijke vergissing. Hij luistert immers niet naar zijn adviseurs en mist uberhaupt het moreel inzicht om in te zien dat iets gewoon echt niet kan. Normale mensen dachten natuurlijk al dat openlijk en in het het geniep buitenlandse mogendheden vragen om je tegenstander zwart te maken al voorbij de grens zou gaan wat de GOP nog zou accepteren. Maar misschien doet ie nu iets echt doms.
De dichtheid van gestoorde dingen die Trump uithaalt is inmiddels zo hoog dat je de vorige 8 dingen alweer vergeten bent als er weer iets uitgevreten wordt om het checks and balances systeem uit te hollen. Althans, dat lijkt de bedoeling te zijn. Er wordt gerekend op schandaal moeheid zodat er gewoon mee weg gekomen wordt.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:24:05 #41
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_191305593
jasonhickel twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 12:30:00 Get this. The richest 1% capture a staggering $19 trillion in income each year.With less than a third of that, if added to global health spending, we could provide high-quality universal public healthcare, at EU standards, *for everyone in the world*.Scarcity is a myth. reageer retweet
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191305690
Het interesseert me vanaf dit punt eigenlijk vrij weinig meer wat er bekonkelt gaat worden en wie de figuranten zijn die Trump straks weer mag verslaan met corruptie.

De democratie is naar de maan en de vraag of Trump een redelijke of een verschrikkelijke dictator zal zijn is niet eentje die mij bezig houdt. Laat 'm nu maar lekker in z'n eigen Neverland spelen en het geld in veilige havens sluizen.

Ben qua Turkse politiek ook volledig afgehaakt op het punt dat de democratie de doodsteek kreeg en over hoe de rest gaat verlopen is weinig te zeggen.

Misschien dat ik nog even langskom in dit topic als een coup wordt ingezet. Maar het doen alsof er nog democratische regels bestaan en je lekker fris op de verkiezingen focussen alsof er niets is gebeurd en alles hetzelfde zal zijn als anders is nu alweer de volgende grote fout waar men met open ogen intrapt.
pi_191305881
Wat een drama in dit topic. _O-
  zondag 2 februari 2020 @ 12:01:26 #44
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_191306210
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:39 schreef Sjemmert het volgende:
Wat een drama in dit topic. _O-
Ik heb goede hoop dat Trump c.s. het niet zullen wagen het verkiezingsproces op zich opzij te zetten. Het zal beperkt blijven tot standaard GOP gedrag als gerrymandering en dergelijke.

Dus ja, ik denk dat "Trump als dictator" inderdaad net iets teveel drama is.
pi_191306427
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:13 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

De dichtheid van gestoorde dingen die Trump uithaalt is inmiddels zo hoog dat je de vorige 8 dingen alweer vergeten bent als er weer iets uitgevreten wordt om het checks and balances systeem uit te hollen. Althans, dat lijkt de bedoeling te zijn. Er wordt gerekend op schandaal moeheid zodat er gewoon mee weg gekomen wordt.
Dit is inderdaad ook wat ik zie. Hij kan met heel veel wegkomen door de toenemende schandaalmoeheid. De vraag is wat Trump ervoor over heeft om president te blijven.
pi_191306516
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:28 schreef Beathoven het volgende:
Maar het doen alsof er nog democratische regels bestaan en je lekker fris op de verkiezingen focussen alsof er niets is gebeurd en alles hetzelfde zal zijn als anders is nu alweer de volgende grote fout waar men met open ogen intrapt.
Voorlopig is er niks aan het verkiezingsproces veranderd en er is ook geen enkel teken dat er op wijst. Trump zelf is ook gewoon met de verkiezing bezig.

Dit soort posts zijn dus wel erg dramatisch. Doen alsof de democratische primaries er niet meer toe doen is niet realistisch.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191306666
Daarover gesproken, Bloomberg lijkt Warren al ingehaald te hebben. In recente nationale polls staat hij op de derde plek. Hij is vooral een concurrent voor Biden.

Trump heeft het nieuws blijkbaar ook gelezen, want een paar uur geleden had hij een Twitter meltdown over Bloomberg. Hij noemt hem Mini Mike vanwege de lengte van Bloomberg.

realDonaldTrump twitterde op zondag 02-02-2020 om 06:10:56 Mini Mike is part of the Fake News. They are all working together. In fact, Bloomberg isn’t covering himself (too boring to do), or other Dems. Only Trump. That sounds fair! It’s all the Fake News Media, and that’s why nobody believes in them any more. reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zondag 02-02-2020 om 06:17:07 Many of the ads you are watching were paid for by Mini Mike Bloomberg. He is going nowhere, just wasting his money, but he is getting the DNC to rig the election against Crazy Bernie, something they wouldn’t do for @CoryBooker and others. They are doing it to Bernie again, 2016. reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zondag 02-02-2020 om 06:25:10 Mini Mike is now negotiating both to get on the Democrat Primary debate stage, and to have the right to stand on boxes, or a lift, during the debates. This is sometimes done, but really not fair! reageer retweet
pi_191306797
Goh, wie had dat verwacht?
annalecta twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 02:57:45 Trump 's new @FEC disclosure shows his re-election campaign spending $1.4+ million on legal consulting & lawyer fees in the 4th quarter of 2019 alone—roughly $12.4 MILLION since @realDonaldTrump became President facing Mueller investigation, Stormy Daniels lawsuit, impeachment... https://t.co/xWEsAoVRsQ reageer retweet
pi_191306798
Bloomberg doet alleen bij de eerste 4 primaries niet mee. Hij zal dan gelijk daarna wel heel goed moeten scoren om een kans te maken.
pi_191306953
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:45 schreef Hanca het volgende:
Bloomberg doet alleen bij de eerste 4 primaries niet mee. Hij zal dan gelijk daarna wel heel goed moeten scoren om een kans te maken.
Hij richt zich op Super Tuesday en hij hoopt dat Biden het in de eerste 4 primaries slechter doen dan verwacht. Er zit ook weinig anders voor hem op, omdat hij zo laat in de race is gestapt.
pi_191307079
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:45 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
Goh, wie had dat verwacht?
annalecta twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 02:57:45 Trump 's new @:FEC disclosure shows his re-election campaign spending $1.4+ million on legal consulting & lawyer fees in the 4th quarter of 2019 alone—roughly $12.4 MILLION since @:realDonaldTrump became President facing Mueller investigation, Stormy Daniels lawsuit, impeachment... https://t.co/xWEsAoVRsQ reageer retweet
Money well spend aangezien Trump al die zaken gewonnen heeft.
pi_191307411
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:05 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

to spend , spent , spent, onregelmatig werkwoord. Op jouw manier geschreven staat het zo vreemt (deze is expres, ik weet dat het "vreemd" met een d is).

En Mueller heeft hij niet "gewonnen".

PS Wat vind je van het boek van Bolton en van die NA het laatste nippertje opgedoken emails?
pi_191307457
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:25 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

to spend , spent , spent, onregelmatig werkwoord. Op jouw manier geschreven staat het zo vreemt (deze is expres, ik weet dat het "vreemd" met een d is).

En Mueller heeft hij niet "gewonnen".

PS Wat vind je van het boek van Bolton en van die NA het laatste nippertje opgedoken emails?
Wat staat er precies in dat boek en emails ?
pi_191307469
quote:

[..]

Donatiegeld dat wordt uitgegeven aan persoonlijke rechtzaken ipv de verkiezingscampagne en ook voor een groot deel in de zak van de Trump familie terecht komt. Helemaal niks mis mee inderdaad. :')

Wat een blinde adoratie weer. De cult of personality doet weer goed zijn werk.
pi_191307530
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:28 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat staat er precies in dat boek en emails ?
Dat wil jij toch helemaal niet weten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191307578
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat wil jij toch helemaal niet weten?
Ik denk dat dat boek helemaal niet gepubliceerd wordt. Maar we zullen zien.
pi_191307643
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:36 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik denk dat dat boek helemaal niet gepubliceerd wordt. Maar we zullen zien.
En uiteraard ben jij groot voorstander van het blokkeren van publicatie.

Maar als blijkt dat onze eigen kabinet informatie achterhoudt, staan de Nederlandse Trump-aanhangers vooraan te schreeuwen dat Rutte een schurk is die moet worden afgezet.

Heel vermoeiend.
pi_191308120
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En uiteraard ben jij groot voorstander van het blokkeren van publicatie.

Maar als blijkt dat onze eigen kabinet informatie achterhoudt, staan de Nederlandse Trump-aanhangers vooraan te schreeuwen dat Rutte een schurk is die moet worden afgezet.

Heel vermoeiend.
Jij denkt van wel ?
  zondag 2 februari 2020 @ 14:17:28 #59
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_191308195
quote:

[..]

Zeg dat tegen zijn advocaat, Michael Cohen, die in de bak zit omdat hij voor Trump heeft gelogen.
Zeg dat tegen zijn liefdadigheidsinstelling, die is opgeheven en miljoenen moest betalen vanwege oplichting.
Zeg dat tegen Trump University, waar Trump 25 miljoen moest betalen in schikkingen.

Corruptie is niet hetzelfde als winnen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_191308220
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:11 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Jij denkt van wel ?
Geen idee. Trump zal er ongetwijfeld alles aan doen om publicatie te voorkomen. De beste man heeft het immers niet zo op transparantie.
  Overall beste user 2022 zondag 2 februari 2020 @ 15:41:17 #61
3928 Ulx
pi_191309618
JoyceWhiteVance twitterde op zondag 02-02-2020 om 15:02:52 The President who used a sharpie to try to alter the course of a Hurricane & enraged the scientific community is now in charge of pandemic response to the Coronavirus. Predictably, he has destroyed everything Obama built. This is an important read. https://t.co/OGNLADRpb2 reageer retweet
Hij heeft die "hoogopgeleiden" mooi duidelijk gemaakt dat zijn onkunde en domheid even belangrijk is als hun kennis van zaken.

Maar elk voordeel heb zijn nadeel.

Het voordeel is dat de librul elite lekker geownt is. Het nadeel is dat er best wel teringzooi kan ontstaan omdat niemand meer weet wat hij moet doen.
pi_191310414
Schiff, Pelosi en Nadler, dus Dems. haten Trump ,maar de meeste Amerikanen vinden Trump een toffe gozer :7 :+
pi_191310453
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen idee. Trump zal er ongetwijfeld alles aan doen om publicatie te voorkomen. De beste man heeft het immers niet zo op transparantie.
Nou, Trump is niet zo politiek correct, hij zegt dingen die de mensen begrijpen :7
  Moderator zondag 2 februari 2020 @ 16:39:04 #64
236264 crew  capricia
pi_191310635
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 16:27 schreef formule het volgende:
Schiff, Pelosi en Nadler, dus Dems. haten Trump ,maar de meeste Amerikanen vinden Trump een toffe gozer :7 :+
Volgens mij hebben de meeste Amerikanen niet op hem gestemd, correct?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191310724
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 16:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Volgens mij hebben de meeste Amerikanen niet op hem gestemd, correct?
Waarom is Hillary dan geen President?
Ze had te weinig kiesmannen, Florida deed haar de nek om >:)
pi_191310736
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 16:44 schreef formule het volgende:

[..]

Ze had te weinig kiesmannen, Florida deed haar de nek om >:) Die hadden volgens mij 29 kiesmannen
  Moderator zondag 2 februari 2020 @ 16:45:41 #67
236264 crew  capricia
pi_191310743
quote:

[..]

En toch heeft de meerderheid van de Amerikanen niet op hem gestemd.

Wat een systeem hè.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191310756
quote:

[..]

Maar dat was je punt niet. Misschien even handig om te vermelden, het idee achter dit topic is dat er inhoudelijk gediscussieerd wordt over de Amerikaanse politiek. Iets meer niveau dan "nanana Trump heeft in 2016 gewonnen" mag hier wel verwacht worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191310800
quote:

[..]

Het aantal stemmen van de bevolking is dan ook niet meer dan een indicatie van wie de kiesmannen eventueel zouden kunnen kiezen als ze daar zin in hebben ipv een weerspiegeling van de keuze van het volk.
pi_191310861
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 16:45 schreef capricia het volgende:

[..]

En toch heeft de meerderheid van de Amerikanen niet op hem gestemd.

Wat een systeem hè.
Trump 304 kiesmannen achter zich, Hillary 227, Trump doet wat hij heeft gezegd, make Amerika great again >:)
pi_191310870
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 16:51 schreef formule het volgende:

[..]

Trump 304 kiesmannen achter zich, Hillary 227, Trump doet wat hij heeft gezegd, make Amerika great again >:)
Hoe kwantificeer je dat precies, Amerika weer groot maken?
pi_191310944
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 16:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoe kwantificeer je dat precies, Amerika weer groot maken?
Gewoon, zorgen dat er het werk weer naar Amerika komt, en de mensen weer banen hebben, hij heeft de belasting verlaagt voor de werkende, zodat ze meer overhouden van hun salaris
pi_191311065
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 16:55 schreef formule het volgende:

[..]

Gewoon, zorgen dat er het werk weer naar Amerika komt, en de mensen weer banen hebben, hij heeft de belasting verlaagt voor de werkende, zodat ze meer overhouden van hun salaris
Is dat zo? Wat is precies het effect van de belastingverlagingen geweest op het besteedbaar inkomen van Jan Modaal?
pi_191311205
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 17:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is dat zo? Wat is precies het effect van de belastingverlagingen geweest op het besteedbaar inkomen van Jan Modaal?
Dat de mensen meer geld overhouden om te sparen of leuke dingen te toen :)
pi_191311348
Amerikanen leven vaak van hun creditcards,hoge rente, zo fout,Joe Biden is de man die de rente niet omlaag wil doen, heeft vriendjes in die brance
pi_191311585
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 17:09 schreef formule het volgende:

[..]

Wat mensen overhouden van de belastingverlaging is minder dan ze weer kwijtraken aan de tariffs waar Trump mee zit te ouwehoeren. De tariffs die de Amerikaanse bevolking praktisch volledig op hun bord krijgen. Onder aan de streep verliezen ze er dus op.
pi_191311700
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 17:16 schreef formule het volgende:
Amerikanen leven vaak van hun creditcards,hoge rente, zo fout,Joe Biden is de man die de rente niet omlaag wil doen, heeft vriendjes in die brance
Misschien moet ik het concept discussiëren nog even verhelderen. Het idee is dat je het topic niet overspoelt met een stortvloed aan ongesubstantieerde claims, maar daadwerkelijk onderbouwd.

Welke rente moet er omlaag? Hoe moet de politiek dat bereiken? Wat doet de huidige regering daar aan?
pi_191311797
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 17:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Misschien moet ik het concept discussiëren nog even verhelderen. Het idee is dat je het topic niet overspoelt met een stortvloed aan ongesubstantieerde claims, maar daadwerkelijk onderbouwd.

Welke rente moet er omlaag? Hoe moet de politiek dat bereiken? Wat doet de huidige regering daar aan?
Geen idee waarom je überhaupt de moeite neemt. Ook van deze Trump-fan hoeft geen discussie met argumenten te worden verwacht.
  zondag 2 februari 2020 @ 17:34:59 #79
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191311808
quote:

[..]

Waar blijkt dat uit?
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 16:29 schreef formule het volgende:

[..]

Nou, Trump is niet zo politiek correct, hij zegt dingen die de mensen begrijpen :7
Die laatste zin spreekt niet echt in het voordeel van zijn aanhangers. Begrijpen die politiek anders niet? Had je bij Obama zoiets van...wat zegt die man, ik begrijp het niet?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_191311877
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 17:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Waar blijkt dat uit?
[..]

Die laatste zin spreekt niet echt in het voordeel van zijn aanhangers. Begrijpen die politiek anders niet?
Allemaal Democraten hier, ik ga wat nuttigs doen, :W
  zondag 2 februari 2020 @ 17:40:21 #81
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191311952
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 17:37 schreef formule het volgende:

[..]

Allemaal Democraten hier, ik ga wat nuttigs doen, :W
Dus je komt naar een discussieforum, kiest voor politiek. Dan roep je wat oneliners, maar zodra iemand hier iets over vraagt zijn er teveel democraten hier.

Er zijn je inmiddels meerdere objectieve en prima vragen gesteld, maar je hebt nog niet 1 antwoord kunnen geven waaruit blijkt dat je ook daadwerkelijk je stelling kan onderbouwen.

Je kunt moeilijk zeggen dat het je hier onmogelijk is gemaakt, maar uiteindelijk spreekt het boekdelen dat je er geen antwoord op hebt.
pi_191312050
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 17:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Dus je komt naar een discussieforum, kiest voor politiek. Dan roep je wat oneliners, maar zodra iemand hier iets over vraagt zijn er teveel democraten hier.

Er zijn je inmiddels meerdere objectieve en prima vragen gesteld, maar je hebt nog niet 1 antwoord kunnen geven waaruit blijkt dat je ook daadwerkelijk je stelling kan onderbouwen.

Je kunt moeilijk zeggen dat het je hier onmogelijk is gemaakt, maar uiteindelijk spreekt het boekdelen dat je er geen antwoord op hebt.
Prima, ik mag toch niet stemmen voor Trump :7
  zondag 2 februari 2020 @ 17:49:28 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191312192
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 17:44 schreef formule het volgende:

[..]

Wat maakt jou het dan in hemelsnaam uit dat jan modaal minder belasting betaalt (wat helemaal niet zo is) en dat er meer werk is in Amerika? Kijk je dan bijvoorbeeld ook naar de staatsschuld of is dat alleen maar voor vervelende Trump-haters?

(of doet politiek je eigenlijk helemaal niets en maak je er meer een voetbalwedstrijd van dan dat je echt weet wat er zich echt allemaal afspeelt?)
pi_191312226
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 17:44 schreef formule het volgende:

[..]

Maar je mag er wel over discussiëren met argumenten, weerleggingen en een goede bronvermelding. Beetje raar dat je na een klein beetje tegengas meteen met de staart tussen de benen er tussenuit wilt knijpen. Ben je misschien een echokamer gewend waar iedereen het met je eens is?
  zondag 2 februari 2020 @ 17:55:34 #85
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191312317
Ja ik weet ook niet waarom ik er alsnog op reageer, maar ik kan mij echt niet voorstellen dat iemand zich ergens niet in wil verdiepen, maar wel loopt te juichen als een voetbalsupporter.

Daarnaast kan ik mij ook niet voorstellen dat alle trumpfans trollen zijn die niet kritisch kunnen kijken. Terwijl dat kritisch kunnen kijken inmiddels wel een andere mening had opgeleverd.

Bijvoorbeeld het senaat...je zou zeggen daar kom je niet zomaar terecht, maar zouden ze allemaal weten dat ze hier fout zitten of zullen er enkele bij zijn die echt denken dat Trump geen fout heeft begaan in deze zaak?
pi_191312551
quote:

[..]

Jij zou wel tevreden zijn met de kruimeltjes die je (tijdelijk) toegeworpen krijgt terwijl de rijken/de grote bedrijven (permanent) het meest profiteren van de belastingverlaging en de staatsschuld inmiddels enorm oploopt?
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 16:29 schreef formule het volgende:

[..]

Begrijpen de mensen ook dat hij voor het grootste deel van de tijd staat te liegen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 02-02-2020 18:12:28 ]
pi_191312629
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 17:55 schreef Vis1980 het volgende:
Ja ik weet ook niet waarom ik er alsnog op reageer, maar ik kan mij echt niet voorstellen dat iemand zich ergens niet in wil verdiepen, maar wel loopt te juichen als een voetbalsupporter.

Daarnaast kan ik mij ook niet voorstellen dat alle trumpfans trollen zijn die niet kritisch kunnen kijken. Terwijl dat kritisch kunnen kijken inmiddels wel een andere mening had opgeleverd.

Bijvoorbeeld het senaat...je zou zeggen daar kom je niet zomaar terecht, maar zouden ze allemaal weten dat ze hier fout zitten of zullen er enkele bij zijn die echt denken dat Trump geen fout heeft begaan in deze zaak?
Welke zaak/? de Dems komen steeds met nieuwe aantijgingen, nu weer over een of ander boek
pi_191312754
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 18:09 schreef formule het volgende:

[..]

Welke zaak/? de Dems komen steeds met nieuwe aantijgingen, nu weer over een of ander boek
Misschien vind je het moeilijk om je aandacht ergens bij te houden, maar er staan nog heel wat vragen open.
  zondag 2 februari 2020 @ 18:18:05 #89
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191312886
quote:

[..]

Ah ik had het verkeerd. Mijn excuses. Met bovenstaande zin laat je eigenlijk zien precies te weten waar het over gaat en je daarom door mij bent gevrijwaard van enig feitelijke onderbouwing van je one-liners.
pi_191312938
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 18:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Misschien vind je het moeilijk om je aandacht ergens bij te houden, maar er staan nog heel wat vragen open.
Ik weet niet alle antwoorden op de vragen, maar ik heb wel een eigen mening :+
pi_191313014
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 18:19 schreef formule het volgende:

[..]

Maar wat heb je aan een mening als die niet gebaseerd is op de feiten?
pi_191313027
quote:

[..]

Meningen zijn niet zo interessant op een discussieforum. Argumenten en bronnen wel. Als je van alles claimt, maar niets onderbouwt is er ook geen mogelijkheid tot discussie.
  zondag 2 februari 2020 @ 19:05:22 #93
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191314044
Nog even over Trump als dictator en in hoeverre dit overdreven/voorbarig is, Glenn Kirschner (Fmr 30-yr fed prosecutor) zei er gisteren het volgende over:

quote:
1. AG Barr’s DOJ says we can’t prosecute a criminal president. So it’s beyond dispute that the president IS above our criminal laws. 2. McConnell blocked all incriminating witnesses, documents & evidence from being used in the Senate impeachment hearing (don’t call it a “trial”).

In a very real sense, McConnell’s “no witnesses” rule means we can’t impeach a criminal president. So, the president IS above the impeachment clause of the Constitution. And now, 3. The Supreme Court will decide if We The People will get to see Trump’s tax returns & financial documents to determine if he’s committed tax crimes & financial fraud (as Michael Cohen testified he did).

If SCOTUS rules in favor of Trump, allowing him to hide from the people the evidence of his financial and tax crimes Trump will also be above our civil laws. If he is above our criminal laws thanks to Barr, above impeachment thanks to McConnell and above our civil laws thanks to SCOTUS, Trump will have hit the trifecta of dictatorship. And our republic will be lost.
Natuurlijk is er in november nog een (laatste?) kans om hem af te stoppen, maar mensen die net doen alsof het allemaal wel meevalt mogen imo ook wel eens wat realistischer naar de ontstane situatie kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door kladderadatsch op 02-02-2020 19:11:50 ]
pi_191314406
quote:

[..]

Nogal relevant wat er in dat boek gezegd word. En nu komt de Trump regering met emails die verborgen gehouden zijn die gewoon bewijs leveren voor de aanklacht.

Dus ja, mischien is het voor jou verstanding om eerst de feiten op te nemen en dan pas een mening te vormen?

En Trump zegt dingen die mensen begrijpen? Hahaha!

quote:
uh
the wall is thirty feet high
we also have eighteen foot wall
we have a combination of thirty feet and eighteen depending on the area depending on the um
uh on the importance
uh Tijuana is right over here
there're thousands of people over there
that had been trying to get in
uh tremendous cooperation from Mexico and
uh the president of Mexico is
been fantastic, all of Mexico's been fantastic
uh as you know they have twenty seven thousand soldiers
so in addition to the wall we have uh
soldiers now the wall's still obviously uh
a ways to go but we're building it at a
breakneck--neck speed
Snap jij dit? Er is nog meer hoor voor het geval je dit stukje onzin niet genoeg vind.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2020 19:27:02 ]
  zondag 2 februari 2020 @ 20:07:13 #95
403588 mcmlxiv
pi_191315109
quote:

[..]

Ach jee het nog intelligentere broertje van bocaj is gearriveerd
  zondag 2 februari 2020 @ 20:10:39 #96
8369 speknek
Another day another slay
pi_191315166
Ach ja Trump houdt het nog vijf jaar vol en dan zorgen zijn door cheeseburgers dichtgeslibte aderen voor een massive coronary. En daarna hebben de Republikeinen mooi de weg vrijgemaakt voor Queen AOC die van haar 35ste tot haar 90ste kan regeren _O_.
pi_191316075
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 19:05 schreef kladderadatsch het volgende:
Nog even over Trump als dictator en in hoeverre dit overdreven/voorbarig is, Glenn Kirschner (Fmr 30-yr fed prosecutor) zei er gisteren het volgende over:
[..]

Natuurlijk is er in november nog een (laatste?) kans om hem af te stoppen, maar mensen die net doen alsof het allemaal wel meevalt mogen imo ook wel eens wat realistischer naar de ontstane situatie kijken.
Het is een feit dat mensen die voor corrupte paden kiezen en daarvoor in brede zin ondersteuning en zelfs draagvlak krijgen vele malen sneller hun doel bereiken dan degenen die het volgens de oude regels spelen. De eenzijdige toelating van corruptie en de leider boven de wet is dan de nieuwe regel.

Daarnaast zal het voor degenen die de oude regels in acht nemen een paar jaren kosten om aan te tonen dat er niet eerlijk gespeeld is, een tijd dat Trump in cruise control modus kan. En zouden ze dat 'nog' een keer aanvechten als al aangetoond is dat de republikeinen geen gehoor (meer) geven aan dergelijke zaken?

Blijft over dat als men straks de verkiezingen volgt en denkt 'Trump zal wel weggestemd worden' men er vanuit gaat dat Trump en z'n team absoluut geen wegen uitdokteren waar mogelijk later schande van gesproken wordt en waar we misschien in 2022 de eerste actieve stappen in gaan zien.

Van iemand die met hetgeen wegkomt waar Trump mee weggekomen is en die volgens eigen citaat kan wegkomen met een moord zou je dan absoluut geen verkiezingsfraude moeten verwachten. Good luck. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 02-02-2020 21:26:31 ]
pi_191318247
rgoodlaw twitterde op zondag 02-02-2020 om 22:25:42 With this ridiculous statement by #JoniErnst.?Recall in early Nov. 2016, GOP leaders were talking about impeaching a President @HillaryClinton.Link: https://t.co/okB2VyTxEY (@mikedebonis report)Shows, yet again, how Republicans' handling of Trump impeachment was a farce. https://t.co/vwR6T3Pq11 reageer retweet
Joe Biden Could Be Impeached by GOP Over Ukraine if He Wins, Iowa Senator Says
quote:
Iowa Senator Joni Ernst warned Sunday that Republicans could immediately push to impeach Joe Biden over his work in Ukraine as vice president if he win the White House.

“I think this door of impeachable whatever has been opened,” Ernst said in an interview with Bloomberg News. “Joe Biden should be very careful what he’s asking for because, you know, we can have a situation where if it should ever be President Biden, that immediately, people, right the day after he would be elected would be saying, ‘Well, we’re going to impeach him.’”

The grounds for impeachment, the first-term Republican said, would be “for being assigned to take on Ukrainian corruption yet turning a blind eye to Burisma because his son was on the board making over a million dollars a year.”

[..]

[ Bericht 14% gewijzigd door Kijkertje op 02-02-2020 23:47:58 ]
pi_191318692
Het campagneteam van Biden zal maar wat blij zijn dat de Republikeinen hem zo groot maken. Lijkt mij eerlijk gezegd sterk dat hij de populairste kandidaat is voor de Democraten.
What Would Goku Do
pi_191318907
Het groots aangekondigde interview met Hannity:

Godsamme wat een inhoudsloze bagger weer :')

Voor wie het liever leest een draadje van Daniel Dale:
ddale8 twitterde op zondag 02-02-2020 om 21:44:52 That was a truly dreadful interview by Hannity -- at one point, he just named Democrats for Trump to criticize -- but it was short. reageer retweet

[ Bericht 24% gewijzigd door Kijkertje op 03-02-2020 00:43:25 ]
pi_191319324
Nog zo'n licht:

quote:
Rep. Rodney Garcia, a state lawmaker in Montana, told a roomful of Republicans he believes the U.S. Constitution says socialists can be jailed or shot simply for being socialists. Garcia initially made the statement at an election event, then he reiterated it to a Billings Gazette reporter.

The Republican Party in Montana swiftly rebuked him.

Garcia’s inflammatory assertion first came Friday night, after former interior secretary Ryan Zinke gave a speech at the party event in Helena. According to reporting from the Gazette, Garcia said he was concerned there were socialists “everywhere” in Billings, which he represents in House District 52.

Billings Gazette reporter Holly Michels later asked Garcia to clarify his remarks, and the lawmaker doubled down.

“So actually in the Constitution of the United States, [if you] are found guilty of being a socialist member you either go to prison or are shot,” Garcia told Michels.

Garcia was not able to say where he finds that in the Constitution, the Billings Gazette reported.

Anthony Johnstone, a law professor at the University of Montana, told The Washington Post that “nothing in the Constitution of the United States authorizes the government to punish socialists or anyone else on the basis of their political beliefs.” In fact, the First Amendment prohibits punishing political speech, and the Constitution of Montana “expressly prohibits discrimination on the basis of political beliefs,” Johnstone said. All state lawmakers swear an oath to uphold those doctrines.

WP
pi_191321332
Senator Rick Scott adverteert met leugens :')

ThePlumLineGS twitterde op maandag 03-02-2020 om 03:03:32 This should be seen as a confession of guilt by Trump and his GOP accomplices. They are running in political ads the very same lies about Biden that Trump tried to extort Ukraine into validating. @SenRickScott is a double accomplice: Covering up the crime and amplifying the lies. https://t.co/kjE9aj2wZf reageer retweet
  maandag 3 februari 2020 @ 08:16:30 #103
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191322256
Dit ga je natuurlijk krijgen. Komen ze zelf met uitspraken als 'als we iedereen gaan impeachen wordt elke president geimpeached' en nu is men al bezig met het impeachen van een kandidaat. Natuurlijk vindt het tuig het dan weer prima, maar jarenlang moest men zeuren over een zogenaamde witch hunt.
pi_191323523
quote:
9s.gif Op maandag 3 februari 2020 00:51 schreef Kijkertje het volgende:
Nog zo'n licht:
[..]

What the dusty fuck am I reading? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_191323756
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]

What the dusty fuck am I reading? :')
Een gekozen Republikein.
pi_191323943
quote:
6s.gif Op zondag 2 februari 2020 23:14 schreef Kijkertje het volgende:
rgoodlaw twitterde op zondag 02-02-2020 om 22:25:42 With this ridiculous statement by #JoniErnst.?Recall in early Nov. 2016, GOP leaders were talking about impeaching a President @:HillaryClinton.Link: https://t.co/okB2VyTxEY (@:mikedebonis report)Shows, yet again, how Republicans' handling of Trump impeachment was a farce. https://t.co/vwR6T3Pq11 reageer retweet
Joe Biden Could Be Impeached by GOP Over Ukraine if He Wins, Iowa Senator Says
[..]

Toch bijzonder dat bepaalde Republikeinen vast blijven houden aan het idee dat Biden aandrong op het ontslag van Shokin in een poging zijn zoon uit de wind te houden.

Verder vraag ik mij af of Hunter Biden zich überhaupt ergens zorgen over hoefde te maken. Naar ik begrijp richtte het onderzoek naar Burisma zich op de periode voordat hij bij het bedrijf in functie trad en was dat vooral gericht op de eigenaar, die verdacht werd van belastingfraude. En als een bedrijf wordt vervolgd, betekent dat natuurlijk niet dat iedereen die eraan gelieerd is de bak in draait.

Overigens neemt dat verder niet weg dat het feit dat Hunter Biden profiteert van het feit dat zijn vader vice-president van de VS is, wel degelijk een vorm van corruptie is. Het is alleen niet direct strafbaar.
pi_191324714
Zoals President Obama eens zei:I`ve got a pen and a phone, zo van ik doe wat ik wil :+
pi_191324863
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toch bijzonder dat bepaalde Republikeinen vast blijven houden aan het idee dat Biden aandrong op het ontslag van Shokin in een poging zijn zoon uit de wind te houden.

Verder vraag ik mij af of Hunter Biden zich überhaupt ergens zorgen over hoefde te maken. Naar ik begrijp richtte het onderzoek naar Burisma zich op de periode voordat hij bij het bedrijf in functie trad en was dat vooral gericht op de eigenaar, die verdacht werd van belastingfraude. En als een bedrijf wordt vervolgd, betekent dat natuurlijk niet dat iedereen die eraan gelieerd is de bak in draait.

Overigens neemt dat verder niet weg dat het feit dat Hunter Biden profiteert van het feit dat zijn vader vice-president van de VS is, wel degelijk een vorm van corruptie is. Het is alleen niet direct strafbaar.
Hunter is een beetje een sulletje, Heeft een affaire gehad , kindje gemaakt, en wilde niet mee betalen aan de opvoeding, hij had geen centjes :)
pi_191325268
https://foreignpolicy.com(...)-emergency-response/

Dit al langs gekomen?
Wel zo handig om iedereen te ontslaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Overall beste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 12:48:00 #110
3928 Ulx
pi_191325579
quote:

[..]

Sparen? Trump wil de rente omlaag.
pi_191325633
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Sparen? Trump wil de rente omlaag.
Nee, de belasting >:)
  Overall beste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 12:54:51 #112
3928 Ulx
pi_191325680
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:51 schreef formule het volgende:

[..]

Nee, de belasting >:)
Nee. De rente. Lees de tweets over de FED maar.

https://markets.businessi(...)bt-2020-1-1028851869

De rente moet omlaag. Lullig voor de spaarders. Goed voor pandjesbazen met hypotheekschulden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ulx op 03-02-2020 13:00:01 ]
pi_191325788
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee. De rente. Lees de tweets over de FED maar.

https://markets.businessi(...)bt-2020-1-1028851869

De rente moet omlaag. Lullig voor de spaarders. Goed voor pandjesbazen met hypotheekschulden.
O, doen ze in Nederland ook
  Overall beste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 13:11:02 #114
3928 Ulx
pi_191325932
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:01 schreef formule het volgende:

[..]

O, doen ze in Nederland ook
Dus houden de hardwerkende spaarders minder over.

Maar het is goed voor de elite die lekker kan lenen voor allerlei investeringspandjes.
pi_191326038
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus houden de hardwerkende spaarders minder over.

Maar het is goed voor de elite die lekker kan lenen voor allerlei investeringspandjes.
Daarom verlaten de inwoners en business California de blue staat, en gaan naar Texas :7
  Overall beste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 13:19:19 #116
3928 Ulx
pi_191326052
Anyway.

revrrlewis twitterde op maandag 03-02-2020 om 12:59:25 Trump supporters Brian Kilmeade and Ari Fleischer are very disappointed that John Kerry, "once our chief diplomat," tweeted the word "fucking." https://t.co/wbuOQFj7rC reageer retweet
Ik dacht dat je je mening weer mocht geven nu hij in het WH zit. Blijkbaar niet. De GOP huilen weer tranen met tuiten wegens een stout woordje van John Kerry.

*snif*

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 03-02-2020 14:27:03 ]
  Overall beste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 13:20:11 #117
3928 Ulx
pi_191326066
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:18 schreef formule het volgende:

[..]

Daarom verlaten de inwoners en business California de blue staat, en gaan naar Texas :7
En gaat Texas dus blauw worden.
pi_191326207
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

En gaat Texas dus blauw worden.
Dat is dus afwachten :)
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 13:35:23 #119
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191326241
Trump feliciteerde vannacht de staat Kansas met de overwinning van de Kansas City Chiefs, maar Kansas City ligt in Missouri en niet in Kansas.

Zou Obama deze fout gemaakt hebben, dan had FOX News het wekenlang uitgesponnen op hun kanaal. 'Obama geeft niks om het 'echte' Amerika want hij weet niet eens het verschil tussen Kansas en Missouri!!!'.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Overall beste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 13:40:31 #120
3928 Ulx
pi_191326288
Hij is en blijft een elitaire stedeling die niks om de fly-over Staten geeft.
pi_191326293
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:32 schreef formule het volgende:

[..]

-nee-
Als je niets zinnigs toevoegt aan deze reeks, is het wellicht beter dat je hier gewoon niet meer post. In NWS lopen meerdere topics over Trump waar je meer dan welkom bent met je one-liners en je ongeïnformeerde gezwets.

Let wel: mijn oproep heeft niets te maken met het feit dat je Trump steunt (ieder z'n ding), maar met je gebrek aan inhoudelijke bijdragen. Als jij je meningen beargumenteert, ben je van harte welkom in deze reeks. Maar daarvan is tot dusver totaal geen sprake.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 03-02-2020 14:28:05 ]
  maandag 3 februari 2020 @ 13:47:10 #122
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_191326387
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_191326398
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je niets zinnigs toevoegt aan deze reeks, is het wellicht beter dat je hier gewoon niet meer post. In NWS lopen meerdere topics over Trump waar je meer dan welkom bent met je one-liners en je ongeïnformeerde gezwets.

Let wel: mijn oproep heeft niets te maken met het feit dat je Trump steunt (ieder z'n ding), maar met je gebrek aan inhoudelijke bijdragen. Als jij je meningen beargumenteert, ben je van harte welkom in deze reeks. Maar daarvan is tot dusver totaal geen sprake.
Inderdaad, het is beter om me terug te trekken naar de safe zone :W
  Overall beste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 14:11:15 #124
3928 Ulx
pi_191326697
washingtonpost twitterde op zondag 02-02-2020 om 18:49:03 Trump skips Miami rally, dashing hopes of Venezuelan opposition leader Guaidó https://t.co/axjQpoStXT reageer retweet
Wat zou Guaidó hebben geweigerd?
  maandag 3 februari 2020 @ 14:11:19 #125
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191326698
quote:
wat vinden wij van het feit dat een 233 jaar bestaande en bewezen consititutie nu door een handjevol republikeinen te grabbel is gegooid?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191326722
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 14:11 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

wat vinden wij van het feit dat een 233 jaar bestaande en bewezen consititutie nu door een handjevol republikeinen te grabbel is gegooid?
Omdat de Democraten Trump haten?
  maandag 3 februari 2020 @ 14:15:16 #127
384435 klappernootopreis
pi_191326755
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 14:12 schreef formule het volgende:

[..]

Omdat de Democraten Trump haten?
Wie een patriot is en de grondwet respecteert kom helaas voor de Trump-supporters op dezelfde conclusie uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 03-02-2020 14:30:05 ]
  Overall beste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 14:22:18 #128
3928 Ulx
pi_191326835
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:35 schreef Mike het volgende:
Trump feliciteerde vannacht de staat Kansas met de overwinning van de Kansas City Chiefs, maar Kansas City ligt in Missouri en niet in Kansas.

Zou Obama deze fout gemaakt hebben, dan had FOX News het wekenlang uitgesponnen op hun kanaal. 'Obama geeft niks om het 'echte' Amerika want hij weet niet eens het verschil tussen Kansas en Missouri!!!'.
brhodes twitterde op maandag 03-02-2020 om 04:27:35 News analysis: “Democrats argued that Kansas City is in Missouri. But they failed to convince Republicans that it is not in Kansas.” reageer retweet
THEMattForman twitterde op maandag 03-02-2020 om 04:29:57 @brhodes @SamanthaJPower Republicans blocked Democrats from introducing a map of the United States, saying that even if Kansas City was in Missouri, it wouldn't matter and Trump is right anyway. reageer retweet
  maandag 3 februari 2020 @ 14:25:57 #129
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_191326882
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 14:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

brhodes twitterde op maandag 03-02-2020 om 04:27:35 News analysis: “Democrats argued that Kansas City is in Missouri. But they failed to convince Republicans that it is not in Kansas.” reageer retweet
THEMattForman twitterde op maandag 03-02-2020 om 04:29:57 @:brhodes @:SamanthaJPower Republicans blocked Democrats from introducing a map of the United States, saying that even if Kansas City was in Missouri, it wouldn't matter and Trump is right anyway. reageer retweet
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_191327044
Afbraak...niks anders dan afbraak.

Headline:” As it improvises its way through a public health crisis, the United States has never been less prepared for a pandemic.”

Leest en huivert https://foreignpolicy.com(...)-emergency-response/
  Overall beste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 14:43:09 #131
3928 Ulx
pi_191327195
MattGertz twitterde op maandag 03-02-2020 om 13:03:47 I see that masked protestors are good now as long as they are conservative, heavily armed, and decked out in full special ops gear. https://t.co/uOUlM0qiDn reageer retweet
Gunmen, Some In Masks, Swarm KY Capitol For 2nd Amendment Rally
  maandag 3 februari 2020 @ 14:43:30 #132
384435 klappernootopreis
pi_191327203
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 14:35 schreef AnneX het volgende:
Afbraak...niks anders dan afbraak.

Headline:” As it improvises its way through a public health crisis, the United States has never been less prepared for a pandemic.”

Leest en huivert https://foreignpolicy.com(...)-emergency-response/
Voor je het door krijgt is het corona virus in de rustbelt beland, en dan breekt de heibel los.
  maandag 3 februari 2020 @ 14:47:05 #133
384435 klappernootopreis
pi_191327276
quote:
12s.gif Op maandag 3 februari 2020 14:25 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
zelfde sharpie gebruikt?
pi_191327277
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 14:43 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Voor je het door krijgt is het corona virus in de rustbelt beland, en dan breekt de heibel los.
Waarom breekt de heibel precies los 'als het in de rustbelt belandt'?
  maandag 3 februari 2020 @ 14:48:45 #135
384435 klappernootopreis
pi_191327314
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 14:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarom breekt de heibel precies los 'als het in de rustbelt belandt'?
dan zien die gasten dit virus aan als de wraak van de Chinezen. Vanwege de tradewar.
  maandag 3 februari 2020 @ 14:53:58 #136
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_191327409
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 14:47 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

zelfde sharpie gebruikt?
[ afbeelding ]
Dat was de grap, ja. ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Overall beste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 14:56:27 #137
3928 Ulx
pi_191327455
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 14:48 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

dan zien die gasten dit virus aan als de wraak van de Chinezen. Vanwege de tradewar.
Rode Staten gaan bij een uitbraak wel meer shit krijgen dan de grote steden.
pi_191327655
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 14:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

Rode Staten gaan bij een uitbraak wel meer shit krijgen dan de grote steden.
Eens

We weten tenslotte allemaal dat bij een virusuitbraak je veiliger bent in een grote stad met veel mensen per vierkante kilometer en waar makkelijk aan voedsel te komen is op een vrij zelfvoorzienende manier en waar met gemak aan schoon water te komen is.

Dit in tegenstelling tot het platteland welke meteen diep in de problemen komt door falende infrastructuur en toevoer van goederen om te overleven en waar het zowat onmogelijk is om personen in quarantaine te plaatsen.
pi_191327739
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 14:43 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

De mensen daar reizen toch nauwelijks/ niet, want geen geld en nauwelijks gezondheidszorg.
In de stad woont men dichter op elkaar.

Affijn...kern van het artikel is AFBRAAK, zoals alle zaken en instituten en wetenschap die worden verwaarloosd.
#schoon water anyone.
  maandag 3 februari 2020 @ 15:26:16 #140
384435 klappernootopreis
pi_191327859
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:18 schreef AnneX het volgende:

[..]

De mensen daar reizen toch nauwelijks/ niet, want geen geld en nauwelijks gezondheidszorg.
In de stad woont men dichter op elkaar.

Affijn...kern van het artikel is AFBRAAK, zoals alle zaken en instituten en wetenschap die worden verwaarloosd.
#schoon water anyone.
Flint... -O-
pi_191327935
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:12 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Eens

We weten tenslotte allemaal dat bij een virusuitbraak je veiliger bent in een grote stad met veel mensen per vierkante kilometer en waar makkelijk aan voedsel te komen is op een vrij zelfvoorzienende manier en waar met gemak aan schoon water te komen is.

Dit in tegenstelling tot het platteland welke meteen diep in de problemen komt door falende infrastructuur en toevoer van goederen om te overleven en waar het zowat onmogelijk is om personen in quarantaine te plaatsen.
lol
pi_191328033
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]

lol
;)

En dan ga ik nog niet eens in op de user die zomaar weet te melden dat Democraten voorvechters zijn van de constitution.
Je weet wel, dezelfde democraten die een stronthekel hebben aan de 1st, 2nd en nog niet zo lang geleden de 13th.
  Overall beste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 15:37:43 #143
3928 Ulx
pi_191328056
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:12 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Eens

Hoe gaan ze in de rode Staten waar big government is wegbezuinigd zorgen dat tot de tanden bewapende overheidshaters braaf doen wat Washington zegt: Blijf maar lekker tussen de stervende mensen zitten?
pi_191328091
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoe gaan ze in de rode Staten waar big government is wegbezuinigd zorgen dat tot de tanden bewapende overheidshaters braaf doen wat Washington zegt: Blijf maar lekker tussen de stervende mensen zitten?
Stervende mensen? Bedoel je alle besmette stedelingen die de stad uit vluchten?
pi_191328102
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:36 schreef Refragmental het volgende:

[..]

;)

En dan ga ik nog niet eens in op de user die zomaar weet te melden dat Democraten voorvechters zijn van de constitution.
Je weet wel, dezelfde democraten die een stronthekel hebben aan de 1st, 2nd en nog niet zo lang geleden de 13th.
Niemand die zegt dat de grondwet een soort van heilig, onveranderlijk document is natuurlijk.
  Overall beste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 15:42:43 #146
3928 Ulx
pi_191328140
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:39 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Stervende mensen? Bedoel je alle besmette stedelingen die de stad uit vluchten?
Er zijn geen steden in rode Staten? Heb je les gehad op Trump university of zo?
pi_191328183
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:42 schreef Ulx het volgende:

[..]

Er zijn geen steden in rode Staten? Heb je les gehad op Trump university of zo?
:')
pi_191328199
quote:

[..]

;)

Wat vond je eigenlijk van dat verhaal van Bolton van laatst?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_191328303
quote:
5s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wat vond je eigenlijk van dat verhaal van Bolton van laatst?
Welk verhaal? Link me even.
pi_191328416
quote:

[..]

;)

Was het niet Feinstein die vond dat alle wapens ingeleverd moesten worden?
Om nog maar niet te spreken over de nieuwe Democraten die vinden dat er zoiets bestaat als “hatespeech”.

De adoratie voor politici op fok! heb ik nooit begrepen.
pi_191328466
Laten we nou ook weer niet doen alsof we hier met een nieuwe Spaanse griep van doen hebben.
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Om nog maar niet te spreken over de nieuwe Democraten die vinden dat er zoiets bestaat als “hatespeech”.

Wie adoreert wie precies 'op fok!'?
pi_191328493
quote:

[..]

Ik ook niet. Neemt soms bizarre vormen aan.

Feinstein, was dat niet die wat jarenlang een chinese spion in dienst had (of zelfs nog heeft)?
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 16:08:24 #153
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191328509
quote:

[..]

Nee.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 16:10:34 #154
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191328548
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:06 schreef Refragmental het volgende:

Feinstein, was dat niet die wat jarenlang een chinese spion in dienst had (of zelfs nog heeft)?
Ook nee.

Ze had een Chinese chauffeur die ooit verhoord is door de FBI vanwege verdenkingen. Die chauffeur is ontslagen en de FBI heeft er verder ook niks meer mee gedaan.
pi_191328610
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:10 schreef Mike het volgende:

[..]

Ook nee.

Ze had een Chinese chauffeur die ooit verhoord is door de FBI vanwege verdenkingen. Die chauffeur is ontslagen en de FBI heeft er verder ook niks meer mee gedaan.
Nogal een stellige nee. Snopes heeft em iig op "Unknown".
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 16:15:29 #156
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191328628
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:14 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nogal een stellige nee. Snopes heeft em iig op "Unknown".
Nou, in ieder geval 'nee' dan op het feit of ze die man nog in dienst heeft. :P Maar verder lijkt het ook weinig bijzonders te zijn, als er geen vervolgstappen zijn ondernomen.
pi_191328649
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:15 schreef Mike het volgende:

[..]

Nou, in ieder geval 'nee' dan op het feit of ze die man nog in dienst heeft. :P Maar verder lijkt het ook weinig bijzonders te zijn, als er geen vervolgstappen zijn ondernomen.
Komt er in ieder geval beter vanaf dan die wat de broeders Awan in dienst had. Ben der naam kwijt.
  maandag 3 februari 2020 @ 16:17:28 #158
403588 mcmlxiv
pi_191328664
quote:

[..]

Waarom the fuck loop jij dan als een schoothondje achter trump aan?
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 16:18:03 #159
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191328678
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:17 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Komt er in ieder geval beter vanaf dan die wat de broeders Awan in dienst had. Ben der naam kwijt.
Debbie Wasserman Schultz.

Ik zit wat bij te lezen over die Imran Awan, maar dat blijkt ook allemaal met een sisser afgelopen te zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mike op 03-02-2020 16:24:13 ]
pi_191328803
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:06 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik ook niet. Neemt soms bizarre vormen aan.

Klopt, gek genoeg heeft die ook geen onderzoek aan haar broek gehad zover ik weet.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 16:26:56 #161
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191328808
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Klopt, gek genoeg heeft die ook geen onderzoek aan haar broek gehad zover ik weet.
Lees eens even terug. }:|
pi_191328810
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:17 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Waarom the fuck loop jij dan als een schoothondje achter trump aan?
Je bedoelt waarom ik niet meehuil met de wolven in het bos?
pi_191328826
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je bedoelt waarom ik niet meehuil met de wolven in het bos?
Kritiek uiten op Trump staat volgend jou gelijk aan het 'adoreren van politici'?
pi_191328853
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:26 schreef Mike het volgende:

[..]

Lees eens even terug. }:|
Er is geen FBI onderzoek geweest, maar een "defensive briefing", aldus Snopes.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 16:32:34 #165
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191328881
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:30 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Er is geen FBI onderzoek geweest, maar een "defensive briefing", aldus Snopes.
Chivaz wil een onderzoek naar Feinstein, op basis van een verhaal waar hij de feiten niet van kent.

Het is vermoeiend, want zo gaat het elke keer met al die complottheorieën die van Breitbart of Reddit komen.
pi_191328919
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:32 schreef Mike het volgende:

[..]

Chivaz wil een onderzoek naar Feinstein, op basis van een verhaal waar hij de feiten niet van kent.

Het is vermoeiend, want zo gaat het elke keer met al die complottheorieën die van Breitbart of Reddit komen.
Mwah, het valt niet te ontkennen dat de aanpak van de FBI tussen Feinstein en Trump toch wel wezenlijk anders was, terwijl de gevaren hetzelfde waren.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 16:38:42 #167
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191328984
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:34 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Mwah, het valt niet te ontkennen dat de aanpak van de FBI tussen Feinstein en Trump toch wel wezenlijk anders was, terwijl de gevaren hetzelfde waren.
Je vindt serieus de dreiging van eventuele spionage van een chauffeur van een senator even groot als dat de toekomstige president van de VS, inclusief z'n entourage, zou samenwerken met een tegenstander van de VS om de verkiezingen te beïnvloeden?
pi_191329024
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kritiek uiten op Trump staat volgend jou gelijk aan het 'adoreren van politici'?
Nou ja als ik claim dat Obama ook heeft gelogen en dat het inherent is aan politicus zijn dan heb ik minimaal 5 man op mijn nek die komen met allerlei whataboutisms en ronduit onbeschofte opmerkingen naar mij als persoon toe.
pi_191329031
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:38 schreef Mike het volgende:

[..]

Je vindt serieus de dreiging van eventuele spionage van een chauffeur van een senator even groot als dat de toekomstige president van de VS, inclusief z'n entourage, zou samenwerken met een tegenstander van de VS om de verkiezingen te beïnvloeden?
Ja, je weet tenslotte nooit welke connecties er allemaal zijn, tenzij je gedegen onderzoek doet.
Gelukkig is er bij Trump niks gevonden. Maar bij Feinstein, we zullen het nooit weten.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 16:44:03 #170
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191329083
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:41 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ja, je weet tenslotte nooit welke connecties er allemaal zijn, tenzij je gedegen onderzoek doet.
Gelukkig is er bij Trump niks gevonden. Maar bij Feinstein, we zullen het nooit weten.
Bij mij zou de prioriteit toch bij het nagaan van de corruptie van de president liggen, maar goed. En er is natuurlijk van alles gevonden bij Trump, alleen niet genoeg om iemand te veroordelen voor 'conspiracy', wat ook een hele zware term is.
pi_191329128
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:44 schreef Mike het volgende:

[..]

Bij mij zou de prioriteit toch bij het nagaan van de corruptie van de president liggen, maar goed. En er is natuurlijk van alles gevonden bij Trump, alleen niet genoeg om iemand te veroordelen voor 'conspiracy', wat ook een hele zware term is.
Er zijn voor zover ik weet alleen totaal ongerelateerde zaken gevonden.
En Rusland welke inderdaad de boel probeerde te beinvloeden, maar dat stond los van Trump.

Beetje zoals we bij Feinstein onderzoek zouden doen en er mogelijk achter komen dat China facebookadvertenties koopt ten gunste van haar. Staat dan eigenlijk los van haar.
pi_191329278
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Nou ja als ik claim dat Obama ook heeft gelogen en dat het inherent is aan politicus zijn dan heb ik minimaal 5 man op mijn nek die komen met allerlei whataboutisms en ronduit onbeschofte opmerkingen naar mij als persoon toe.
Dat komt omdat bothsides niet werkt in dit soort vergelijkingen. Die paar leugens van Obama. Of ach, laten het er een paar dozijn zijn afhankelijk van je ideologie valt in het niet bij het aantal leugens van Trump en entourage. En laten het er geen 10.000+ zijn als we elk wissewasje meetellen, het zijn er allicht een paar duizend.

En het feit dat je uberhaupt zoiets als vergelijking uit "jamaar Obama loog ook" geeft aan dat je absoluut niet integer in de discussie staat omdat je weet dat de vergelijking niet op gaat en er toch voor kiest hem te maken.
pi_191329330
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]

In dit stadium claimen dat Obama ook leugens verspreidde, is natuurlijk al een whataboutism. Je haalt dat immers aan om de constante stroom van Trump-leugens te rechtvaardigen.
pi_191329427
Nog wel een aardig stuk uit the Guardian over de relatieve ontoegankelijkheid van het caucusproces in Iowa:
https://www.theguardian.c(...)ut-out-iowa-caucuses
pi_191329446
Nou fijn...een gebed door de Senate Chaplain, een pledge o.l.v. Chief of Justice hardop door de senatoren...
Let the games begin. 🇺🇸
pi_191329494
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:04 schreef Monolith het volgende:

Wie adoreert wie precies 'op fok!'?
Trump en Baudet en dan vaak ook nog Putin, meestal door dezelfde personen.
Цой жив
pi_191329525
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:11 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Trump en Baudet en dan vaak ook nog Putin, meestal door dezelfde personen.
Ja de vage aantijgingen vlogen ons weer eens om de oren, maar even een paar concrete voorbeelden, ho maar.
  maandag 3 februari 2020 @ 17:38:34 #178
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_191329943
De laatste stand van zaken in Iowa in de peilingen:

Democraten:

Sanders 24.2%
Biden 20.2%
Buttigieg 16.4%
Warren 15.6
Klobuchar 8.6%
Yang 3.8%
Steyer 3.0%
Gabbard 1.2%
Bloomberg 0%
Patrick 0%
Bennet 0%

Republikeinen:

Trump 93%
Weld 4%
Walsh 2%

https://www.realclearpoli(...)ial_caucus-6731.html
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_191329982
Benieuwd of we nog een kleine upset gaan krijgen of dat het gewoon Sanders of Biden wordt.
pi_191330008
Sanders moet het worden, desnoods met zo'n gladjak Buttigeig als centrist voor running mate.
What Would Goku Do
pi_191330029
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:43 schreef viagraap het volgende:
Sanders moet het worden, desnoods met zo'n gladjak Buttigeig als centrist voor running mate.
Ik zou het wel leuk vinden als Sanders het zou worden. Biedt in ieder geval de mogelijkheid om de hypothese van de vorige verkiezingen te toetsen dat Sanders makkelijk van Trump zou winnen.
pi_191330089
aaronjmate twitterde op maandag 03-02-2020 om 16:04:22 Joe Biden on why his son Hunter -- who had no experience in Ukraine or in the energy sector -- got an $80,000-per-month board seat with Burisma as father Biden was running US policy in Ukraine: "Cause he's a very bright guy." https://t.co/2jOFbZQsre reageer retweet
pi_191330177
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:41 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Heh? Bij Trump is er daadwerkelijk corruptie gevonden.
pi_191330195
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zou het wel leuk vinden als Sanders het zou worden. Biedt in ieder geval de mogelijkheid om de hypothese van de vorige verkiezingen te toetsen dat Sanders makkelijk van Trump zou winnen.
Ik denk niet dat als Sanders dan ook dik verliest het dan wel door zijn fans geaccepteerd zal worden.
  maandag 3 februari 2020 @ 18:01:21 #185
403588 mcmlxiv
pi_191330216
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:48 schreef Chivaz het volgende:
aaronjmate twitterde op maandag 03-02-2020 om 16:04:22 Joe Biden on why his son Hunter -- who had no experience in Ukraine or in the energy sector -- got an $80,000-per-month board seat with Burisma as father Biden was running US policy in Ukraine: "Cause he's a very bright guy." https://t.co/2jOFbZQsre reageer retweet
Wat wil je hiermee nou precies zeggen? Is Biden een nepotist? Wie weet, lijkt mij niet eens onwaarschijnlijk. En weet je, daar zijn binnen de VS instanties voor die dat best graag onderzoeken. De FBI bijvoorbeeld, dezelfde FBI die HRC in verkiezingstijd onderzocht heeft en daarmee de facto trump geholpen heeft. Dus hoezo zit de FBI in de zak van de Democraten?

Dus als trump iets wil laten onderzoeken dan gaat hij naar zijn eigen diensten en dan verstrekt hij daaraan een opdracht. Heel eenvoudig en heel integer
pi_191330401
quote:
Maak je je eigenlijk ook zo druk om Ivanka? :?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_191330557
quote:
Jammer dat het filmpje is geknipt nadat hij 'bright guy' zegt. Neem aan dat hij er nog meer over zegt.
pi_191330611
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk niet dat als Sanders dan ook dik verliest het dan wel door zijn fans geaccepteerd zal worden.
Ongetwijfeld niet, er is altijd wel weer een excuus. Dan ligt het er weer aan dat het 'heel goed gaat met de economie' ofzo, waarbij je je dan moet afvragen of de Republikeinen dan niet gewoon veel beter economisch beleid voeren. :P
Maar het is in ieder geval een aardige toets om te zien of de VS klaar is voor de meest linkse vleugel van de Democraten of dat het voor veel gematigde Amerikanen toch een brug te ver is.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 18:35:44 #189
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191330740
De eerste resultaten in Iowa worden verwacht rond 02.30 uur en de de meeste resultaten zullen beschikbaar zijn rond 05.00 uur. Dat wordt een beetje laat, maar vervolgens kan erover doorgepraat worden tot 11 februari, als we naar New Hampshire gaan.

Vier jaar geleden was het allemaal een hoop meer gedoe, maar toen hadden we dit circus natuurlijk aan beide kanten en nu maar aan een kant.
pi_191330752
quote:
4s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:35 schreef Mike het volgende:
De eerste resultaten in Iowa worden verwacht rond 02.30 uur en de de meeste resultaten zullen beschikbaar zijn rond 05.00 uur. Dat wordt een beetje laat, maar vervolgens kan erover doorgepraat worden tot 11 februari, als we naar New Hampshire gaan.
Ja, wakker blijven voor dit soort zaken doe ik al lang niet meer. :P
  maandag 3 februari 2020 @ 18:42:09 #191
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191330846
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ongetwijfeld niet, er is altijd wel weer een excuus. Dan ligt het er weer aan dat het 'heel goed gaat met de economie' ofzo, waarbij je je dan moet afvragen of de Republikeinen dan niet gewoon veel beter economisch beleid voeren. :P
Maar het is in ieder geval een aardige toets om te zien of de VS klaar is voor de meest linkse vleugel van de Democraten of dat het voor veel gematigde Amerikanen toch een brug te ver is.
Veel mensen zijn het stuivertje wisselen tussen de Republikeinen en Democraten zat. Beide dienen dezelfde zakelijke elite. Dat kon je al zien aan de populariteit van Trump. Die was net zo onvoorstelbaar. Maar inmiddels is Trump ook door de mand gevallen, als iemand wiens beleid alleen de bovenlaag dient. Sanders maakt een betere kans dan de volgende Democratische gladjakker. Kan ook winnen van Trump, die is inmiddels erkent corrupt & autoritair.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 03-02-2020 18:47:13 ]
The view from nowhere.
pi_191331065
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:42 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Veel mensen zijn het stuivertje wisselen tussen de Republikeinen en Democraten zat. Beide dienen dezelfde zakelijke elite. Dat kon je al zien aan de populariteit van Trump. Die was net zo onvoorstelbaar. Maar inmiddels is Trump ook door de mand gevallen, als iemand wiens beleid alleen de bovenlaag dient. Sanders maakt een betere kans dan de volgende Democratische gladjakker. Kan ook winnen van Trump, die is inmiddels erkent corrupt & autoritair.
Maar jij denkt dat een meerderheid van de Amerikanen voorstander is van Sanders' gedachten, dat is niet zo.
  maandag 3 februari 2020 @ 18:53:00 #193
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191331115
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar jij denkt dat een meerderheid van de Amerikanen voorstander is van Sanders' gedachten, dat is niet zo.
Hij hoeft alleen maar te winnen van Trump. Trumps 'deplorables' zijn gevoelig voor Sanders sociale programma's. De 'gematigden' willen alles liever dan Trump.
The view from nowhere.
  maandag 3 februari 2020 @ 18:58:33 #194
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191331223
quote:
Hij had beter kunnen zeggen: Omdat ik geloof dat het in het belang van Amerika was.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:01:27 #195
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191331292
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:38 schreef martijnde3de het volgende:
Sanders 24.2%
Warren 15.6%
Dat telt al op tot 40%. Sanders & Warren hebben in hun campagne dezelfde soort standpunten.
The view from nowhere.
pi_191331310
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:53 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hij hoeft alleen maar te winnen van Trump. Trumps 'deplorables' zijn gevoelig voor Sanders sociale programma's. De 'gematigden' willen alles liever dan Trump.
Dat is een hypothese die nogal eens als voldongen feit wordt gepresenteerd inderdaad. Daarom zie ik graag eens of dat ook daadwerkelijk het geval is.
Ik heb er namelijk nog wel zo mijn twijfels bij.
pi_191331360
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:01 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat telt al op tot 40%. Sanders & Warren hebben in hun campagne dezelfde soort standpunten.
Maar het blijft de vraag of bij een eventueel terugtrekken van één van de twee de stemmen automatisch naar de ander gaan. Peilingen waarbij ook een "tweede keus" wordt gepeild laten zien dat dit niet noodzakelijkerwijs het geval hoeft te zijn.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:05:23 #198
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191331382
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is een hypothese die nogal eens als voldongen feit wordt gepresenteerd inderdaad. Daarom zie ik graag eens of dat ook daadwerkelijk het geval is.
Ik heb er namelijk nog wel zo mijn twijfels bij.
Het zal niet de eerste keer zijn dat liberalen zo pro-kapitalisme en pro-bedrijfsleven zijn, dat zij een dictator verkiezen boven een socialist. Money trumps everything.
The view from nowhere.
pi_191331422
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:05 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het zal niet de eerste keer zijn dat liberalen zo pro-kapitalisme en pro-bedrijfsleven zijn, dat zij een dictator verkiezen boven een socialist. Money trumps everything.
Maar Sanders ging het toch makkelijk winnen omdat alle deplorabeles gevoelig zijn voor de ideeën van Sanders?
pi_191331456
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:01 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Jammer dat er geen ranked choice voting is.
Цой жив
  maandag 3 februari 2020 @ 19:12:19 #201
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191331535
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar Sanders ging het toch makkelijk winnen omdat alle deplorabeles gevoelig zijn voor de ideeën van Sanders?
De propaganda tegen socialer beleid is net zo achterbaks als the impeachment trial. De beeldvorming in de media is de grootste vijand van Sanders. Een groot deel van de liberale achterban is alleen om die reden voor de 'gematigden'. De verkiezingsuitslag heeft daarom niet zo veel te maken met de ideeen of het beleid dat de bevolking prefereert.
The view from nowhere.
pi_191331569
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:53 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Nee, hij moet eerst de primaries winnen bij de Democraten, iets waar hij de vorige keer nogal flink in faalde. De uitslag was 55-43 in het voordeel van Clinton. Bij de Democraten.

Dan moet hij meer, veel meer, kiezers overtuigen, 3 miljoen meer dan Trump was voor Clinton onvoldoende, voor hem ipv Trump te stemmen.
pi_191331578
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heh? Bij Trump is er daadwerkelijk corruptie gevonden.
Nee
pi_191331606
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:13 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nee
Eh ja. Volgens mij begrijp jij niet wat corruptie is als je denkt dat Trump er niet schuldig aan is. Dat de Senaat te laf is om dat oordeel uit te spreken doet niets af aan de feiten.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:15:24 #205
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191331609
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:13 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nee
En we're starting the circle again.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:15:56 #206
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191331617
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, hij moet eerst de primaries winnen bij de Democraten, iets waar hij de vorige keer nogal flink in faalde. De uitslag was 55-43 in het voordeel van Clinton. Bij de Democraten.

Dan moet hij meer, veel meer, kiezers overtuigen, 3 miljoen meer dan Trump was voor Clinton onvoldoende, voor hem ipv Trump te stemmen.
Sanders heeft het obstakel (beeldvorming) deels al overwonnen, nu socialisme in de VS weer aan populariteit wint. We zijn nu weer 4 jaar verder.
The view from nowhere.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:17:21 #207
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_191331645
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:35 schreef Mike het volgende:

Het is een enorm slordige fout voor een president, maar eigenlijk gaat het nergens over dat een stad genaamd Kansas City net over de staatsgrens in Missouri ligt. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_191331647
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:08 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Jammer dat er geen ranked choice voting is.
The Economist had laatst nog een artikel over iets vergelijkbaars waarin de stelden dat het purisme van de achterban van Sanders Biden in de kaart kan spelen:
https://www.economist.com(...)-would-aid-joe-biden
pi_191331653
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:15 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Sanders heeft het obstakel (beeldvorming) deels al overwonnen, nu socialisme in de VS weer aan populariteit wint. We zijn nu weer 4 jaar verder.
Waar haal je dat idee vandaan? Mischien moet je eens met wat gewone Amerikanen uit de mid-west gaan praten, die zijn helemaal niet gecharmeerd van Sanders' ideeen.
pi_191331677
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:17 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Het is een enorm slordige fout voor een president, maar eigenlijk gaat het nergens over dat een stad genaamd Kansas City net over de staatsgrens in Missouri ligt. :')
Het is nog mooier, er is een Kansas City in Kansas EN er is een Kansas City in Missouri.
pi_191331773
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is nog mooier, er is een Kansas City in Kansas EN er is een Kansas City in Missouri.
Volgens mij is dat zo ongeveer 1 stad op de grens, toch? Waar heel wat sportieve rivaliteit tussen de beide kanten is.
Als Amerikaan moet je dat toch weten. Maar ach, Trump had ooit ook een mooie ontmoeting met de president van de Maagdeneilanden... waar hij toch echt zelf president van is.
pi_191331876
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:12 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De propaganda tegen socialer beleid is net zo achterbaks als the impeachment trial. De beeldvorming in de media is de grootste vijand van Sanders. Een groot deel van de liberale achterban is alleen om die reden voor de 'gematigden'. De verkiezingsuitslag heeft daarom niet zo veel te maken met de ideeen of het beleid dat de bevolking prefereert.
Wat een raar verhaal, "de propaganda tegen socialer beleid". Het lijkt me evident dat de Republikeinen en aanverwante media kritisch zullen zijn op het meest linkse geluid in de Amerikaanse politiek. Ook binnen de Democratische primaries moeten kandidaten zich onderling differentiëren, dus dan wordt er kritiek geleverd op elkaars beleid. Iedereen van links tot rechts lijkt kritiek te hebben op "de propaganda in de media", wat mij doet vermoeden dat er een redelijk pluriform aanbod is met voor elk wat wils. Kennelijk is er ook een achterban die "liberaal" is, maar desondanks eigenlijk toch de vrij linkse ideeën van Sanders fantastisch zou moeten vinden ofzo.
Het idee dat iedereen eigenlijk jouw eigen denkbeelden zou moeten delen, maar het slachtoffer is van een georchestreerde propagandacampagne vind ik nogal grotesk.

Het mantra dat mensen die een gevoel van ontheemding ervaren en in buitenlanders en het grote gemene buitenland een zondebok zien (en vaak net zo goed in "uitvreters" die van staatssteun moeten leven) eigenlijk stiekem heel socialistische opvattingen zouden hebben vind ik niet direct evident eerlijk gezegd.
pi_191331891
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar het blijft de vraag of bij een eventueel terugtrekken van één van de twee de stemmen automatisch naar de ander gaan. Peilingen waarbij ook een "tweede keus" wordt gepeild laten zien dat dit niet noodzakelijkerwijs het geval hoeft te zijn.
Precies. En Warren zelf moet nog maar weinig van Sanders hebben. Fatsoenlijk een hand geven is er ook al niet meer bij.

Sanders maakt volgens mij nauwelijks een kans tegen Trump. Voor de meeste Amerikanen is hij gewoon veel en veel te links. Hoe vervelend ook om toe te geven: de gemiddelde Amerikaan heeft het niet slechter gekregen onder Trump, en wel integendeel. De werkloosheidscijfers zijn zeer laag, en de economie doet het goed. Europese en andere lidstaten zijn meer gaan betalen aan de NAVO, ook al is het mondjesmaat. Bovendien heeft Trump militairen teruggehaald naar Amerika, die met buitenlandse missies bezig waren waar nauwelijks iemand in de VS behoefte aan had. Dat Trump zijn hele leven al een eersteklas zakkenwasser is... ik vraag me af of dat een grote rol gaat spelen als er gestemd moet worden. Vier jaar geleden speelde het in elk geval nauwelijks een rol. En veel mensen zullen denken: de ene kloot of de andere zakkenwasser, what's the difference? Zo lang de portemonnee maar gevuld is c.q. blijft.

Bovendien is de GOP inmiddels veel meer een eenheid dan de Dems. Nagenoeg alle verzet tegen Trump is gebroken, vermoedelijk omdat ze gewoon op hun zeteltjes willen blijven zitten.
Bij de Democraten is er echter veel meer onenigheid: de verschillen tussen de diverse kandidaten zijn nauwelijks groter geweest. De voornaamst partijkandidaat, Joe Biden, lijkt vooral mee te doen uit haat jegens Trump, maar inhoudelijk is hij een saaie en elitaire Status Quo-politicus die de Amerikanen niets nieuws te bieden heeft.
Vier jaar geleden werd Sanders trouwens zwaar tegengewerkt door het Nationale Comité van de Democratische Partij, Ik denk dat de partijtop nog steeds niet blij met hem is. Hij is niet eens een echte Democraat, hij is onafhankelijk.
Ja, ik geef Sanders een redelijk goeie kans om de Democratische presidentskandidaat te worden. Maar voor veel gematigde Amerikanen is een stem voor Sanders gelijk aan een stem voor het socialisme, in hun ogen zelfs een extreem socialisme. En ik denk niet dat ze dat zullen doen. Zelfs voor veel gematigd linkse Amerikanen zal dat, vermoed ik, een brug te ver zijn.

Voor de duidelijkheid: voorzover ik mezelf meen te kennen, zou ik voor Sanders stemmen als ik Amerikaan was. In elk geval hoop ik oprecht dat hij wint en de nieuwe president wordt. Maar ik geloof niet dat het een reële wens is.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:32:09 #214
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191331905
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar haal je dat idee vandaan? Mischien moet je eens met wat gewone Amerikanen uit de mid-west gaan praten, die zijn helemaal niet gecharmeerd van Sanders' ideeen.
De fly-over-states zijn niet dicht bevolkt. De red scare in op zijn retour. Vier jaar verder telt, als de jongeren linkser zijn.
The view from nowhere.
pi_191331952
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:32 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De fly-over-states zijn niet dicht bevolkt. De red scare in op zijn retour. Vier jaar verder telt, als de jongeren linkser zijn.
*zucht* En dat is waarom Trump won.

Trump VERLOOR van Clinton op stemmen, met miljoenen zelfs maar dankzij de fly over states is hij nu President.
pi_191332019
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

*zucht* En dat is waarom Trump won.

Trump VERLOOR van Clinton op stemmen, met miljoenen zelfs maar dankzij de fly over states is hij nu President.
Ja, dat Trump feitelijk verloor van Clinton wordt nogal eens vergeten. Daarom heb ik die hypothese, dat Bernie van Trump zou hebben gewonnen, nooit zo geloofd. Wonen er echt zoveel echte socialisten in het Heartland? Zou Sanders meer zwarten, kleurlingen en vrouwen hebben aangetrokken dan Hillary?
Hooguit zouden, met Sanders, de verkiezingscampagnes 4 jaar geleden (nog) veel boeiender zijn geweest om te volgen, juist om inhoudelijke redenen. Ik gun Bernie een tweede kans, maar ik heb zeer sterke twijfels over een succesvol resultaat.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:45:07 #217
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191332072
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat een raar verhaal, "de propaganda tegen socialer beleid". Het lijkt me evident dat de Republikeinen en aanverwante media kritisch zullen zijn op het meest linkse geluid in de Amerikaanse politiek. Ook binnen de Democratische primaries moeten kandidaten zich onderling differentiëren, dus dan wordt er kritiek geleverd op elkaars beleid. Iedereen van links tot rechts lijkt kritiek te hebben op "de propaganda in de media", wat mij doet vermoeden dat er een redelijk pluriform aanbod is met voor elk wat wils. Kennelijk is er ook een achterban die "liberaal" is, maar desondanks eigenlijk toch de vrij linkse ideeën van Sanders fantastisch zou moeten vinden ofzo.
Het idee dat iedereen eigenlijk jouw eigen denkbeelden zou moeten delen, maar het slachtoffer is van een georchestreerde propagandacampagne vind ik nogal grotesk.

Het mantra dat mensen die een gevoel van ontheemding ervaren en in buitenlanders en het grote gemene buitenland een zondebok zien (en vaak net zo goed in "uitvreters" die van staatssteun moeten leven) eigenlijk stiekem heel socialistische opvattingen zouden hebben vind ik niet direct evident eerlijk gezegd.
Propaganda, ideologie, beeldvorming heeft altijd een belangrijke rol gespeeld. Dat is nog steeds zo. Het is daarom moeilijk om te spreken over wat de bevolking, los daarvan, vindt of wil. Maar ideologie & beeldvorming heeft wel zijn grenzen. De nieuwe sociale trend is het gevolg van de enorme mismatch tussen beeldvorming en realiteit. En kan dan snel omslaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 03-02-2020 19:50:46 ]
The view from nowhere.
pi_191332125
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:45 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Propaganda, ideologie, beeldvorming heeft altijd een belangrijke rol gespeeld. Dat is nog steeds zo. Het is daarom moeilijk om te spreken wat de bevolking, los daarvan, vindt of wil. Maar ideologie & beeldvorming heeft wel zijn grenzen. De nieuwe sociale trend is het gevolg van de enorme mismatch tussen beeldvorming en realiteit. En kan dan snel omslaan.
Ja wat is het nou? Loopt iedereen slaafs achter de propaganda aan of zijn ze allemaal vreselijk wakker en gaat Sanders glorieus winnen?

Dit is namelijk precies waar ik initieel op doelde. Er is altijd een excuus. Er is axiomatisch vastgelegd dat een meerderheid van de kiezers de ideeën van Sanders geweldig vindt. Dus of hij wint en als het niet zo is, dan ligt dat aan een externe oorzaak zoals "de media".
  maandag 3 februari 2020 @ 19:54:47 #219
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191332226
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja wat is het nou? Loopt iedereen slaafs achter de propaganda aan of zijn ze allemaal vreselijk wakker en gaat Sanders glorieus winnen?

Dit is namelijk precies waar ik initieel op doelde. Er is altijd een excuus. Er is axiomatisch vastgelegd dat een meerderheid van de kiezers de ideeën van Sanders geweldig vindt. Dus of hij wint en als het niet zo is, dan ligt dat aan een externe oorzaak zoals "de media".
Er zijn geen simpele antwoorden. Soms is alles een lange tijd politiek stabiel, en dan begint alles te schuiven. De grote onrust onder de Democraten is nieuw. De opkomst van Trump was nieuw. Nu is alles aan het schuiven.
The view from nowhere.
pi_191332275
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:54 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Er zijn geen simpele antwoorden. Soms is alles een lange tijd politiek stabiel, en dan begint alles te schuiven. Deze grote onrust onder de Democraten is nieuw. De opkomst van Trump was nieuw. Nu is alles aan het schuiven.
Is dat zo? Ik zie vooral veel platitudes. Die juist heel simpel zijn omdat de conclusie al vast staat. Het hangt alleen nog even van de realiteit af hoe je erheen gaat redeneren.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:01:09 #221
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191332339
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik zie vooral veel platitudes. Die juist heel simpel zijn omdat de conclusie al vast staat. Het hangt alleen nog even van de realiteit af hoe je erheen gaat redeneren.
Voorspel maar wie de president wordt.
The view from nowhere.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:02:19 #222
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
  Overall beste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 20:09:48 #223
3928 Ulx
pi_191332516
realDonaldTrump twitterde op maandag 03-02-2020 om 17:52:16 MAKE AMERICA GREAT AGAIN! reageer retweet
Is Amerika nou al great of moet het great gemaakt worden?
  maandag 3 februari 2020 @ 20:14:13 #224
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191332617
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:02 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Trump.
Hij is goed in propaganda.
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:09 schreef Ulx het volgende:
realDonaldTrump twitterde op maandag 03-02-2020 om 17:52:16 MAKE AMERICA GREAT AGAIN! reageer retweet
Is Amerika nou al great of moet het great gemaakt worden?
Alleen als de Democraten met Sanders meebewegen naar links maken ze een kans.
The view from nowhere.
pi_191332623
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:02 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Trump.
Dat vrees ik ook, zeker als Sanders de kandidaat van de Democraten zal worden. Misschien heeft Bloomberg nog wel de grootste kans tegen Trump, maar dat is puur een gevoel (Bloomberg is toch een soort held, als burgermeester van 9/11, en een selfmade miljardair, dat doet het goed in Amerika).
  maandag 3 februari 2020 @ 20:17:11 #226
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191332675
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat vrees ik ook, zeker als Sanders de kandidaat van de Democraten zal worden. Misschien heeft Bloomberg nog wel de grootste kans tegen Trump, maar dat is puur een gevoel (Bloomberg is toch een soort held, als burgermeester van 9/11, en een selfmade miljardair, dat doet het goed in Amerika).
Hij was, tot voor kort, een Republikein. Als de Democraten blijven schuiven naar rechts, wordt het alleen maar gekker. Het toont de invloed van geld in de VS.
The view from nowhere.
pi_191332714
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:17 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hij was, tot voor kort, een Republikein. Als de Democraten blijven schuiven naar rechts, wordt het alleen maar gekker.
Dat maakt hem wel een optie voor de Republikeinen die Trump niet zien zitten.

Naar links schuiven gaat de Democraten niet helpen, dan drijven ze een hoop kiezers in de handen van Trump.

Voor hij Republikein werd was hij trouwens Democraat.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:21:52 #228
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191332782
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Naar links schuiven gaat de Democraten niet helpen, dan drijven ze een hoop kiezers in de handen van Trump.

Jij blijft altijd mee schuiven met de status quo.
The view from nowhere.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 20:22:01 #229
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191332784
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:14 schreef Hanca het volgende:
(Bloomberg is toch een soort held, als burgermeester van 9/11, en een selfmade miljardair, dat doet het goed in Amerika).
Bloomberg werd twee maanden na 9/11 burgemeester van New York.
pi_191332803
Bloomberg is een soort Biden zonder dementie. Bovendien vinden de meeste jongeren die Democratisch gaan stemmen (Amerika heeft een jongere bevolking dan wij dat vergeet ik ook weleens) het niet cool dat hij zich nu dmv er bergen geld tegenaan te smijten in de race koopt.
What Would Goku Do
pi_191332835
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

The Economist had laatst nog een artikel over iets vergelijkbaars waarin de stelden dat het purisme van de achterban van Sanders Biden in de kaart kan spelen:
https://www.economist.com(...)-would-aid-joe-biden
Sterker nog, Bernie-or-bust kan zomaar Trump nog 4 jaar geven. Begreep dat bijna de helft van Sanders fans niet gaan stemmen als het geen Sanders wordt. Zover zijn ze al gegroomd door republikeinse en Russische trollen. Dat laatste is mijn mening uiteraard, ik vind fanatieke Bernie fans net zo makkelijk te bespelen als Trump fans. Een paar gerichte boze tweets om de slachtoffer rol te versterken en ze blijven thuis...
pi_191332841
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:21 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Jij blijft altijd mee schuiven met de status quo.
Ik zeg niet wat mijn ideale kandidaat is. Dat is Bloomberg helemaal niet. Ik zeg welke kandidaat volgens mij de meeste kans heeft om Trump te verslaan. Waarom projecteer je dat als mijn wens?
  maandag 3 februari 2020 @ 20:27:40 #233
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191332903
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:14 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hij is goed in propaganda.

Republikeinen zijn vooral goed in frauderen, er zijn in de VS gewoon veel manieren om vuil spel bij verkiezingen te spelen en de Republikeinen zullen die allemaal inzetten.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:32:31 #234
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191332999
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zeg niet wat mijn ideale kandidaat is. Dat is Bloomberg helemaal niet. Ik zeg welke kandidaat volgens mij de meeste kans heeft om Trump te verslaan. Waarom projecteer je dat als mijn wens?
Je bent conservatief. Dat blijkt uit al je posten. Je gelooft alleen in mensen met status. Blijkt uit je argument
quote:
Bloomberg is toch een soort held, als burgermeester van 9/11, en een selfmade miljardair
Dat Bloomberg na Biden je meest gewenste kandidaat is, verbaast mijn niets.

De anti-Sanders stemming in dit topic verbaast mij ook niet. Typische hedendaagse liberalen steunen het grootkapitaal. Ze zijn net zo gek als de Trump supporters.
The view from nowhere.
pi_191333059
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:32 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je bent conservatief. Dat blijkt uit al je posten. Je gelooft alleen in mensen met status. Blijkt uit je argument
[..]

Dat Bloomberg na Biden je meest gewenste kandidaat is, verbaast mijn niets.

De anti-Sanders stemming in dit topic verbaast mij ook niet. Typische hedendaagse liberalen steunen het grootkapitaal. Ze zijn net zo gek als de Trump supporters.
Bloomberg noch Biden zijn mijn gewenste kandidaten. Ja, ik ben in sommige opzichten conservatief, dat moet je van een CU stemmer niet verbazen. Maar ik heb hier steeds gezegd dat ik liever Sanders of Warren zie. Ik denk alleen dat die beide volledig kansloos zijn om te winnen van Trump. Warren of Sanders betekent in mijn ogen bijna 100% zeker nog 4 jaar Trump.

Wil je verder ophouden je idiote gedachten op mij te projecteren?

En praktisch iedereen is hier voor Sanders, ze zijn alleen realistisch en zien hem niet winnen.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:35:08 #236
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191333067
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:27 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Republikeinen zijn vooral goed in frauderen, er zijn in de VS gewoon veel manieren om vuil spel bij verkiezingen te spelen en de Republikeinen zullen die allemaal inzetten.
Dat is waar. Propaganda is een van die middelen.
The view from nowhere.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:37:27 #237
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191333141
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:24 schreef Knipoogje het volgende:
Begreep dat bijna de helft van Sanders fans niet gaan stemmen als het geen Sanders wordt.
Mensen zoals Hanca:
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Bloomberg noch Biden zijn mijn gewenste kandidaten. Ja, ik ben in sommige opzichten conservatief, dat moet je van een CU stemmer niet verbazen. Maar ik heb hier steeds gezegd dat ik liever Sanders of Warren zie. Ik denk alleen dat die beide volledig kansloos zijn om te winnen van Trump. Warren of Sanders betekent in mijn ogen bijna 100% zeker nog 4 jaar Trump.

Wil je verder ophouden je idiote gedachten op mij te projecteren?
The view from nowhere.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:39:40 #238
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191333199
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:35 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat is waar. Propaganda is een van die middelen.
Ik heb het over echte fraude. Van het soort waardoor G.W. Bush in 2000 'won' van Gore.
pi_191333242
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:37 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Mensen zoals Hanca:
[..]

Je projecteert weer je idiote ideeën op mij, stop daar eens mee.
En je lijkt het woord noch niet te kennen.
pi_191333256
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat je onderschat hoe groot de tweedeling in de VS is. De uitdaging van de democraten is niet om kiezers van Trump af te pakken. Er zullen ook niet veel mensen van de democraten naar Trump overstappen. Daarvoor is de kloof te groot.

De uitdaging is voornamelijk de juiste kiezers mobiliseren. De vraag is dus wat de beste kandidaat daarvoor is.
pi_191333285
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:17 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik weet nu ook pas door dit forum dat Kansas City niet in de staat Kansas ligt.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:42:57 #242
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191333288
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:39 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Ik heb het over echte fraude. Van het soort waardoor G.W. Bush in 2000 'won' van Gore.
Dat soort fraude ook. Links klaagt al heel lang over de frauduleuze middelen van rechts

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:49 schreef Monolith het volgende:
Monolith noemt het excuses.
The view from nowhere.
pi_191333295
quote:
Op maandag 3 februari 2020 20:14 schreef Hanca het volgende:

Overall beste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 20:43:37 #244
3928 Ulx
pi_191333300
Sanders gebruikte de anti-clinton propaganda van de Russen van vier jaar terug zelf ook tegen haar.

Dat maakt hem een lul.
pi_191333382
quote:
6s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:43 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Excuus, ik zat er een paar maanden naast. Ik had in mijn hoofd dat hij dat was. Zal één van zijn latere bezoeken aan dat terrein in mijn hoofd hebben gehad. Ik ben dan ook geen Amerikaan en was ten tijde van 9/11 nog maar 14. Nederlandse politiek volgde ik toen al intens, Amerikaanse helemaal niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 03-02-2020 20:53:06 ]
  maandag 3 februari 2020 @ 21:24:28 #246
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_191334357
Wat is jullie voorspelling voor Iowa?

De mijne:

Democraten:

Sanders 27%
Biden 26%
Buttigieg 18%
Warren 16%
Klobuchar 10%
Yang 2%
Steyer 1%
Gabbard 0%
Bloomberg 0%
Patrick 0%
Bennet 0%

Republikeinen:

Trump 95%
Weld 4%
Walsh 1%

Ik denk dat Sanders stabiel rond de 25 -30% zit en dan Biden het beter doet dan verwacht door de veilige keuze kandidaat en ook door zijn Obama verleden. Yang en Steyer zullen het minder doen dan verwacht door de 10% regel.
pi_191334685
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:24 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Sterker nog, Bernie-or-bust kan zomaar Trump nog 4 jaar geven. Begreep dat bijna de helft van Sanders fans niet gaan stemmen als het geen Sanders wordt. Zover zijn ze al gegroomd door republikeinse en Russische trollen. Dat laatste is mijn mening uiteraard, ik vind fanatieke Bernie fans net zo makkelijk te bespelen als Trump fans. Een paar gerichte boze tweets om de slachtoffer rol te versterken en ze blijven thuis...
Heb je daar een bron van? Dit stuk haalt aan dat ongeveer de helft van de mensen die Sanders als eerste keus heeft weigert een tweede keus te noemen. Dat betekent echter niet dat ze niet gaan stemmen als het Sanders niet wordt.

Maar het purisme is in mijn ogen wel een probleem voor de Democraten. Als puntje bij paaltje komt laten veel Republikeinen hun principes wel varen en stemmen op iemand als Trump. Bij de Democraten lijkt toch wel een deel te zijn dat enkel "de perfecte kandidaat" lijkt te willen. Natuurlijk is de Democratische paraplu veel groter, wat het lastiger maakt om een eenheidskandidaat te vinden, maar ik denk dat men inmiddels een aardig voorproefje heeft gezien van wat er gebeurt als de Republikeinen het voor het zeggen hebben op veel vlakken.

De vorige verkiezingen liep één of ander hautain studentje vanuit het comfortabele Nederland hier zelfs te beweren dat het beter was dat de Republikeinen aan de macht kwamen dan gematigde Democraten, want als de onderlaag harder lag te creperen zouden ze de volgende keer wel massaal op een kandidaat als Sanders stemmen.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:39:39 #248
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191334702
“Donald Trump is the greatest threat to election integrity”

quote:
Can Americans trust our electoral process?

If the answer isn’t an unequivocal yes, we’ve got a major problem. A free and fair election system is the bedrock of any democracy — without it, the legitimacy of the entire system is thrown into question.

Recent events have certainly given citizens cause for skepticism. There are good reasons to think that voter suppression played a key role in the 2018 midterm elections. Voter fraud scandals like the one most recently in North Carolina are likely to increase in future elections. And, of course, the president has asked two countries, Russia and Ukraine, to actively interfere in our election process.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 februari 2020 @ 21:43:57 #249
862 Arcee
Look closer
pi_191334804
Buttigieg ^O^ ^O^ ^O^
Sanders ^O^ ^O^
Warren ^O^
Biden :{
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_191335283
Begrijpt iemand dit?

ScottMStedman twitterde op maandag 03-02-2020 om 21:54:33 I tapped my sources in Delaware to look into this LLC. This is it. 15 years. 1 corporate filing. And POTUS owes it at least $50,000,000. Remarkable in its banality. https://t.co/B9cy2QRvQE https://t.co/m77gHpUSX6 reageer retweet
ScottMStedman twitterde op maandag 03-02-2020 om 02:14:47 The President owes more than $50,000,000 to an opaque LLC that he says he owns and exists only on paper. reageer retweet
ifindkarma twitterde op maandag 03-02-2020 om 17:09:18 @ScottMStedman @DebraMessing President* Trump has a team of accountants and lawyers who maintain hundreds of shell companies, presumably to avoid paying taxes.We may never get a good explanation of why one shell lent $50 million to another shell.Until some of those accountants legally have to testify. reageer retweet
Wat is er nou op dat formuliertje te zien?
pi_191335446
Bloomberg is echt geen goede kandidaat en staat alleen aardig hoog in de polls, omdat hij enorm veel geld zit uit te geven in staten die nog lang niet hoeven en de andere kandidaten nu nog negeren (op Steyer na). En veel succes met de Sanders/Warren Wing te herenigen met een miljardnair

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:24 schreef martijnde3de het volgende:

De mijne:

Democraten:

Sanders 27%
Biden 26%
Buttigieg 18%
Warren 16%
Klobuchar 10%
Yang 2%
Steyer 1%
Gabbard 0%
Bloomberg 0%
Patrick 0%
Bennet 0%

Republikeinen:

Trump 95%
Weld 4%
Walsh 1%

Ik denk dat Sanders stabiel rond de 25 -30% zit en dan Biden het beter doet dan verwacht door de veilige keuze kandidaat en ook door zijn Obama verleden. Yang en Steyer zullen het minder doen dan verwacht door de 10% regel.
Eerste stemronde neem ik aan, er is een 2de ronde in de caucus voor de 15% kiesdrempel. En Biden kan Sanders mogelijk verslaan als Buttiging en Klobuchar onder de 15% zitten in de precincts en die naar Biden verschuiven. Maar het zou vanavond mij niet verbazen als Biden flink gaat floppen en er veel moderates op Klob en Buttiging gaan stemmen

[ Bericht 8% gewijzigd door L3gend op 03-02-2020 22:16:54 ]
pi_191335709
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
Begrijpt iemand dit?
[ afbeelding ]
ScottMStedman twitterde op maandag 03-02-2020 om 21:54:33 I tapped my sources in Delaware to look into this LLC. This is it. 15 years. 1 corporate filing. And POTUS owes it at least $50,000,000. Remarkable in its banality. https://t.co/B9cy2QRvQE https://t.co/m77gHpUSX6 reageer retweet
ScottMStedman twitterde op maandag 03-02-2020 om 02:14:47 The President owes more than $50,000,000 to an opaque LLC that he says he owns and exists only on paper. reageer retweet
ifindkarma twitterde op maandag 03-02-2020 om 17:09:18 @:ScottMStedman @:DebraMessing President* Trump has a team of accountants and lawyers who maintain hundreds of shell companies, presumably to avoid paying taxes.We may never get a good explanation of why one shell lent $50 million to another shell.Until some of those accountants legally have to testify. reageer retweet
Wat is er nou op dat formuliertje te zien?
Niks. Dit is blijkbaar het enige formulier waaruit blijkt dat deze shell company uberhaupt bestaat, eentje die hij gebruikte om zichzelf geld te lenen/ belasting te ontduiken. Dat is tenminste wat ik eruit begrijp.

Ingewikkeld verhaal, hier een artikel erover:

Donald Trump’s Mystery $50 Million (or More) Loan
quote:
Here's where the situation gets odd. With Trump owning the Chicago Unit Acquisition LLC--and the LLC being owed $50 million or more by Trump--this company should be listed on Trump's disclosure as worth at least that much, unless it has debt offsetting this amount. Yet on Trump's latest disclosure form, Chicago Unit Acquisition is not listed at all. The disclosure rules say that any asset worth more than $1,000 must be noted. So this is the mystery: Why is this Trump-owned firm that holds a $50 million-plus note from Trump not worth anything?

The answer could be that Chicago Unit Acquisition has its own debts that cancel out its value, says Kathleen Clark, a law professor at Washington University in St. Louis, who specializes in government and corporate ethics. In other words, Trump's LLC could owe $50 million and possibly much more to one or more creditors that have not been disclosed to the public. Though the president essentially could be on the hook to some entity or some person for over $50 million, the financial disclosure rules do not require Trump to list the loans and liabilities of companies he owns. (He only has to reveal his personal loans.)
De vraag is natuurlijk wie hem dat geld in werkelijkheid 'geleend' heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 03-02-2020 22:33:08 ]
  maandag 3 februari 2020 @ 22:22:32 #253
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191335718
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:10 schreef L3gend het volgende:
Bloomberg is echt geen goede kandidaat en staat alleen aardig hoog in de polls, omdat hij enorm veel geld zit uit te geven in staten die nog lang niet hoeven en de andere kandidaten nu nog negeren (op Steyer na). En veel succes met de Sanders/Warren Wing te herenigen met een miljardnair
[..]

Eerste stemronde neem ik aan, er is een 2de ronde in de caucus voor de 15% kiesdrempel. En Biden kan Sanders mogelijk verslaan als Buttiging en Klobuchar onder de 15% zitten in de precincts en die naar Biden verschuiven.
Sanders is een betere optie (met endorsement van Warren). De VS heeft een beleid nodig dat bevolking breed investeert, de ongelijkheid indamt, en daarvoor de belastingheffing vergroot (zonder loopholes). Anders wordt het extreem nationalistisch en autoritair, en zinkt het als een steen (geen goede bondgenoot voor de democratische landen in Europa).

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 03-02-2020 22:29:48 ]
The view from nowhere.
  Overall beste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 22:33:29 #254
3928 Ulx
pi_191335973
kylegriffin1 twitterde op maandag 03-02-2020 om 21:30:08 Conservative talk show host Rush Limbaugh announced on air that he's been diagnosed with advanced lung cancer. https://t.co/lKBrDYu0Er reageer retweet
Thoughts & prayers.
pi_191336080
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:24 schreef martijnde3de het volgende:

De mijne:

Democraten:

Sanders 27%
Biden 26%
Buttigieg 18%
Warren 16%
Klobuchar 10%
Yang 2%
Steyer 1%
Gabbard 0%
Bloomberg 0%
Patrick 0%
Bennet 0%

Republikeinen:

Trump 95%
Weld 4%
Walsh 1%

Gokje

Democraten:

Sanders 22%
Biden 21%
Buttigieg 16%
Warren 15%
Klobuchar 9%
Yang 3%
Steyer 3%
Bloomberg 1%
Gabbard 1%
Patrick 0%
Bennet 0%

Republikeinen:

Trump 92%
Weld 7%
Walsh 1%
  Overall beste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 22:41:43 #256
3928 Ulx
pi_191336134
kylegriffin1 twitterde op maandag 03-02-2020 om 22:25:13 During the national anthem at his own Super Bowl party, a brief video posted to Instagram shows Trump greeting guests, adjusting his chair, and straightening his jacket as other attendees —including Melania Trump— stand with their hands over their hearts.https://t.co/otjwhq4DS8 reageer retweet
Verrast me niet.
pi_191336485
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:41 schreef Ulx het volgende:
kylegriffin1 twitterde op maandag 03-02-2020 om 22:25:13 During the national anthem at his own Super Bowl party, a brief video posted to Instagram shows Trump greeting guests, adjusting his chair, and straightening his jacket as other attendees —including Melania Trump— stand with their hands over their hearts.https://t.co/otjwhq4DS8 reageer retweet
Verrast me niet.
Hier hebben de Republikeinen misschien nog eerder een probleem mee dan met het hele Oekraïne schandaal :') Die zijn van jongs af aan gedrild om respect te tonen tijdens het volkslied.
pi_191336783
seanhannity twitterde op maandag 03-02-2020 om 22:07:19 REPORT: "Judicial Watch announced that at least eight Iowa counties have voter registration rolls larger than their voting-age population." https://t.co/tddvykXdlc reageer retweet

SethAbramson twitterde op maandag 03-02-2020 om 22:25:33 I have @BotSentinel, so I can see that @seanhannity is untrustworthy and therefore precisely the sort of scoundrel who would deliberately spread election disinformation, but many folks don't have that plug-in, and might think this is real news. I hope @jack can do something here. https://t.co/g6ezTw0uB3 reageer retweet
  Overall beste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 23:20:42 #259
3928 Ulx
pi_191336900
kylegriffin1 twitterde op maandag 03-02-2020 om 22:55:16 Just reported on @MSNBC: Sen. Joe Manchin, on the Senate floor moments ago, has called for a censure vote of President Trump for his conduct with Ukraine. reageer retweet
Als ze de uitspraken van Rubio, Alexander, Murkowski etc meenemen in de motie mogen die lui tegen hun eigen uitspraken stemmen.
pi_191337270
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:20 schreef Ulx het volgende:
kylegriffin1 twitterde op maandag 03-02-2020 om 22:55:16 Just reported on @:MSNBC: Sen. Joe Manchin, on the Senate floor moments ago, has called for a censure vote of President Trump for his conduct with Ukraine. reageer retweet
Als ze de uitspraken van Rubio, Alexander, Murkowski etc meenemen in de motie mogen die lui tegen hun eigen uitspraken stemmen.
Is zeker Manchin's goedmakertje omdat hij tegen acquittal gaat stemmen -O-

tribelaw twitterde op maandag 03-02-2020 om 23:29:56 Unless the 4 wavering GOPs join all 47 Dems in voting for censure, with McConnell giving them license to do so, Manchin’s censure move could serve only to give him and Jones cover to acquit, yielding a 55-45 acquittal margin and no majority to censure, the worst possible outcome. reageer retweet
  Overall beste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 23:39:53 #261
3928 Ulx
pi_191337300
Uiteraard probeert hij zijn hachje te redden.
pi_191337433
Payback time is coming!

gabrielsherman twitterde op maandag 03-02-2020 om 20:39:59 Trump is compiling a post-impeachment enemies list and Bolton is at the top of it. Trump had told people he wants Bolton criminally prosecuted. My latest:https://t.co/p7ZjjszDhP reageer retweet
pi_191337492
quote:
6s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Niks. Dit is blijkbaar het enige formulier waaruit blijkt dat deze shell company uberhaupt bestaat, eentje die hij gebruikte om zichzelf geld te lenen/ belasting te ontduiken. Dat is tenminste wat ik eruit begrijp.

Ingewikkeld verhaal, hier een artikel erover:

Donald Trump’s Mystery $50 Million (or More) Loan
[..]

De vraag is natuurlijk wie hem dat geld in werkelijkheid 'geleend' heeft.
De Russische maffia is een educated guess. Daar lopen immers heel wat witwaslijntjes tussen hen en Trump properties. Bovendien zei zijn zoon al dat ze veel geld uit Rusland kregen
pi_191337564
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:38 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Is zeker Manchin's goedmakertje omdat hij tegen acquittal gaat stemmen -O-

tribelaw twitterde op maandag 03-02-2020 om 23:29:56 Unless the 4 wavering GOPs join all 47 Dems in voting for censure, with McConnell giving them license to do so, Manchin’s censure move could serve only to give him and Jones cover to acquit, yielding a 55-45 acquittal margin and no majority to censure, the worst possible outcome. reageer retweet
Ik snap hem niet helemaal...
pi_191337592
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:02 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Ik snap hem niet helemaal...
Hem niet of mijn post niet?
pi_191337621
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:06 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Hem niet of mijn post niet?
Hem niet. En ook niet wat een censure vote is.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:14:58 #267
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_191337655
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:10 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Motie van afkeuring, zijn geen consequenties aan verbonden.
pi_191337659
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:10 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Ah Manchin gaat tegen acquittal stemmen omdat het electoraal aantrekkelijker is voor hem evenals wsl 2 andere Democraten (Kyrsten Sinema en Doug Jones). Die censure vote is bedoeld om Trump's bevoegdheden qua Oekraine in te perken omdat hij wel vindt dat Trump schuldig is.

Ah Tweek heeft gelijk het is een soort motie van afkeuring dus....
pi_191337708
Thanks beide.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:27:44 #270
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_191337775
Voor iedere andere President was het vervelend geweest, want een asteriks bij je presidentsschap. Maar dat gaat natuurlijk niet op in de nieuwe wereld, dankzij de Republikeinen.
pi_191337784
Nah ja het zou Trump wel een deuk in zijn ego geven natuurlijk met alle gevolgen vandien voor de Republikeinse meestemmers.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:30:00 #272
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_191337797
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:28 schreef Kijkertje het volgende:
Nah ja het zou Trump wel een deuk in zijn ego geven natuurlijk met alle gevolgen vandien voor de Republikeinse meestemmers.
Ik denk dat ze de focus zouden leggen op de acquittel bij de impeachment en het als een zoethoudertje voor de democraten zouden uitleggen, zodat het allemaal niet meer erg is.
pi_191337829
Heel mooi dat steeds meer zwarte stemmers achter Trump staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door henk38 op 04-02-2020 00:47:54 ]
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:34:14 #274
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_191337834
Benieuwd naar de uitslagen morgen, door de nieuwe regels kunnen er weleens redelijke verschuivingen daarna op treden.

Dit keer worden voor de eerste keer de percentages gerapporteerd van de eerste rond in de caucus. Dus als een kandidaat de eerste ronde niet haalt door dat ze heel laag scoren, kunnen ze dit keer niet zeggen dat ze bijna in de tweede ronde zaten. En op dezelfde voet campagne voeren, als je als kandidaat morgen maar een paar procent scoort, dan heeft dat een grote impact.

Upsets kunnen er ook zijn, Obama begon hier aan zijn overwinnings run.

Polls zijn leuk, maar morgen weten we meer.
pi_191337973
SethAbramson twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 00:32:24 MAJOR BREAKING NEWS: The central thesis of PROOF OF CONSPIRACY—that Trump colluded with Saudi Arabia in 2016—has just been all but confirmed, with the revelation *Trump met secretly with Saudi Arabia's Crown Prince* (MBS) at the former's home pre-election. https://t.co/UwZdyRNcNK reageer retweet
Mueller Memos Part 5: Hundreds of Pages of FBI Witness Interviews Declassified

BuzzFeed News sued the US government under the Freedom of Information Act for the right to see all the work that Robert Mueller's team kept secret. Today we are publishing the fifth installment of the FBI's summaries of interviews with witnesses.
pi_191338267
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:34 schreef Tweek het volgende:
Benieuwd naar de uitslagen morgen, door de nieuwe regels kunnen er weleens redelijke verschuivingen daarna op treden.

Dit keer worden voor de eerste keer de percentages gerapporteerd van de eerste rond in de caucus. Dus als een kandidaat de eerste ronde niet haalt door dat ze heel laag scoren, kunnen ze dit keer niet zeggen dat ze bijna in de tweede ronde zaten. En op dezelfde voet campagne voeren, als je als kandidaat morgen maar een paar procent scoort, dan heeft dat een grote impact.

Upsets kunnen er ook zijn, Obama begon hier aan zijn overwinnings run.

Polls zijn leuk, maar morgen weten we meer.
Een caucus is sowieso geen betrouwbare graadmeter, bij de vorige verkiezingen won Sanders dik in Idaho met 78% van de stemmen. Hij verloor uiteindelijk met 55-43 van Clinton.

En ironie kent geen tijd, in 2008 verloor Clinton van Obama terwijl ze meer stemmen haalde, hij had echter meer delegates binnengehaald, de uiteindelijke uitslag was 47.4% voor Obama en 48.1% voor Clinton.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2020 01:58:10 ]
pi_191338457
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Een caucus is sowieso geen betrouwbare graadmeter, bij de vorige verkiezingen won Sanders dik in Idaho met 78% van de stemmen. Hij verloor uiteindelijk met 55-43 van Clinton.

En ironie kent geen tijd, in 2008 verloor Clinton van Obama terwijl ze meer stemmen haalde, hij had echter meer delegates binnengehaald, de uiteindelijke uitslag was 47.4% voor Obama en 48.1% voor Clinton.
Iowa caucus is toch een sterke indicator wie er gaat winnen. De afgelopen 3 nominees hebben alle 3 de Iowa Caucus gewonnen

De popular vote in 2008 was wel erg vertekend, toen staten als Michigan en Florida hun primary naar voren schoven en Obama volgens mij was niet eens op de ballot stond en de kandidaten die primaries boycotten. Natuurlijk weten we nooit zeker wat er toen zou gebeuren als Obama toen wel op de ballot was en de primary wel normaal verliep.

Entrance Poll: Biden, Buttiging, Warren en Sanders zijn early leaders

Maar anekdotisch lijkt het erop dat Biden het niet goed doet tot nu toe, maar is nog vroeg en kan vertekend beeld geven

[ Bericht 2% gewijzigd door L3gend op 04-02-2020 03:21:37 ]
pi_191338543
Allemachtig, Caucus dit jaar is wel erg lang met zoveel kandidaten. Je zou maar uren in een zaal moeten zitten om te wachten voordat alles goed geteld worden. En of je blijft er zitten omdat je 15% haalt en moet toezien hoe elke ander kiezer moet beslissen welke kamp hij moet kiezen. Of als je de 15% niet haalt, je moet gaan beslissen in welk kamp je gaat en vele mensen die je allemaal willen overtuigen of je gaat anderen overtuigen om toch de 15% te halen of zelfs voor uncommited te gaan en hopen dat die optie 15% haalt :')

Bij de Republikeinen wint Trump, geheel volgens verwachting, de Iowa Caucus met 97%

[ Bericht 7% gewijzigd door L3gend op 04-02-2020 04:04:36 ]
pi_191338591
Geen goede beurt, het duurt allemaal veel te lang -O-

SethAbramson twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 04:31:18 The DNC says it's an "accuracy check" delaying ANY results coming through even 2.5 hours after the caucus started, which decision is pushing the victor's speech out of primetime and reducing slightly the media value of a winMeanwhile CNN and MSNBC are showing Biden struggling reageer retweet
pi_191338604
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 04:34 schreef Kijkertje het volgende:
Geen goede beurt, het duurt allemaal veel te lang -O-

SethAbramson twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 04:31:18 The DNC says it's an "accuracy check" delaying ANY results coming through even 2.5 hours after the caucus started, which decision is pushing the victor's speech out of primetime and reducing slightly the media value of a winMeanwhile CNN and MSNBC are showing Biden struggling reageer retweet
Echt een imcompetentie dit, hopelijk is dit de laatste caucus en stappen ze over naar een primary
pi_191338684
Wat een bende bij de Democraten :')
pi_191338791
Slim van Klobuchar om nu te speechen

Alle kandidaten kunnen nu een 'overwinningsspeech' houden :')
pi_191338796
ericmcdanieldc twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 04:52:14 Something tells me this story from @MilesParks is about to become very relevant....Iowa Democrats are using an untested app to report caucus results tonight:https://t.co/UP3yVUeFgY reageer retweet
Een niet werkende app is de oorzaak?
pi_191338804
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 05:29 schreef Kijkertje het volgende:
ericmcdanieldc twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 04:52:14 Something tells me this story from @:MilesParks is about to become very relevant....Iowa Democrats are using an untested app to report caucus results tonight:https://t.co/UP3yVUeFgY reageer retweet
Een niet werkende app is de oorzaak?
"De Russen hebben de verkiezingen in 2016 gehackt, laten we een untested app gebruiken voor Iowa om de verschillende uitslagen te sturen"
pi_191338807
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 05:32 schreef L3gend het volgende:

[..]

"De Russen hebben de verkiezingen in 2016 gehackt, laten we een untested app gebruiken voor Iowa om de verschillende uitslagen te sturen"

_O- en goh dan werkt het niet en moeten de resultaten alsnog ingebeld worden en hang je 2 uur 'on hold' omdat ze daar niet op berekend zijn.

Wat een ellende :X

Update: "The app did not go down, it's a reporting issue".

Update: Bij MSNBC willen ze de stemmachines weer terug want dit is voor hen niet verwerkbaar als zender (petje af trouwens hoe ze dit volgepraat hebben) en de advocaat van Sanders eist van de DNC Iowa nu eerst uitleg van de problemen voor ze uberhaupt uitslagen bekend maken.

Alle kandidaten hebben wel mooi extra zendtijd gekregen om hun boodschap over te brengen en ze doen natuurlijk allemaal een soort overwinningsspeech :D

Buttigieg is best een hele goede spreker :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 04-02-2020 06:40:40 ]
pi_191338874
Nou, de uiteindelijke winnaar wordt vanavond echt benadeeld nu het lijkt dat er vanavond geen uitslag komt. Morgen is ook de SOTU dus veel aandacht zou de winnaar niet krijgen als morgen bekend is wie er wint. En de conversatie van Iowa zou voornamelijk gaan over de incompetentie van Iowa Democratische Partij. Alle kandidaten kunnen nu vrolijk doorgaan naar NH

Ik denk echt dat Biden hier enorm mazzelt, omdat ik denk dat Biden vanavond zeer slecht heeft gedaan. En dat Buttiging en Sanders juist goed hebben gedaan
pi_191339019
Blijkbaar waren er al problemen met het downloaden van de app, werden er mensen heel lang in de wacht gehouden die telefonisch de resultaten wilden melden, zijn er 'inconsistences' geconstateerd bij de uitkomsten en heeft de DNC Iowa opgehangen tijdens een nog lopende telefoonconferentie met de kandidaten.
pi_191339022
Maar met alle respect. Dit moet toch gewoon over? Hoe kun je na zo’n chaos nog instaan voor de juistheid van de uitslag?
zie email 27 oktober
pi_191339024
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:05 schreef trein2000 het volgende:
Maar met alle respect. Dit moet toch gewoon over? Hoe kun je na zo’n chaos nog instaan voor de juistheid van de uitslag?
Nou blijkbaar staat wel alles op ingevulde kaarten :+
pi_191339025
DNC shitshow :D

En dat wil dan een land gaan runnen. _O-
pi_191339030
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:06 schreef Refragmental het volgende:

Je snapt zelf toch ook wel dat deze achterlijke kneuzerij helemaal niks zegt over de kandidaten?
zie email 27 oktober
pi_191339032
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:06 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nou blijkbaar staat wel alles op ingevulde kaarten :+
En waar zijn die?
zie email 27 oktober
pi_191339035
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En waar zijn die?
Bij de organisatoren neem ik aan.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 07:11:16 #294
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191339039
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:05 schreef trein2000 het volgende:
Met over doen kun je er ook niet voor instaan. Dit riekt gewoon (alweer) naar het manipuleren van de stemmen.
Een aantal mensen gaat zich bestolen voelen nu.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_191339049
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:11 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Met over doen kun je er ook niet voor instaan.
Meer dan nu in ieder geval lijkt me.
quote:
Dit riekt gewoon (alweer) naar het manipuleren van de stemmen.
Dat gevoel heb ik ook. Ik kan het alleen niet hard maken.
quote:
Een aantal mensen gaat zich bestolen voelen nu.
Terecht.
zie email 27 oktober
pi_191339073
Kamp Bernie komt zo met een eigen uitslag kennelijk. :')
Daar begint de ellende al. Stop er maar mee. Null and void en volgende week opnieuw. En dit keer met fatsoenlijk bemand callcenter.
zie email 27 oktober
pi_191339086
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:06 schreef Refragmental het volgende:

Gaat de Iowa Democratic Party het land runnen ja?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 07:22:48 #298
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191339089
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:19 schreef trein2000 het volgende:
Kamp Bernie komt zo met een eigen uitslag kennelijk. :')
Daar begint de ellende al. Stop er maar mee. Null and void en volgende week opnieuw. En dit keer met fatsoenlijk bemand callcenter.
Snap Bernie wel. Heb begrepen dat zijn team een eigen app had ontwikkeld nadat ze hoorden dat de DNC met een app wilde gaan werken.
Dit zou zijn om de situatie van 4 jaar geleden tegen te gaan.

Maar goed, eerst even afwachten wat de "officiele" uitslag wordt. Ik heb veel (exit?)polls gezien vanmorgen die toonden dat Biden het dramatisch heeft gedaan. Kijken of het klopt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_191339095
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:22 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Snap Bernie wel. Heb begrepen dat zijn team een eigen app had ontwikkeld nadat ze hoorden dat de DNC met een app wilde gaan werken.
Dit zou zijn om de situatie van 4 jaar geleden tegen te gaan.

Maar goed, eerst even afwachten wat de "officiele" uitslag wordt. Ik heb veel (exit?)polls gezien vanmorgen die toonden dat Biden het dramatisch heeft gedaan. Kijken of het klopt.
Kom op hè. Kandidaten die met eigen uitslagen komen zie je normaal in Afrikaanse bananenrepublieken. En daar is het meestal het startsein van een burgeroorlog.
zie email 27 oktober
pi_191339110
Wat een puinhoop :')
pi_191339148
lhfang twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 06:13:49 Three different sources say a firm called "Shadow" developed the Iowa Dem caucus app. They haven't responded to comment, neither has Iowa Dem Party. The firm was paid by both Nevada & Iowa Democratic Party, disclosures show. Also by Mayor Pete's campaign. reageer retweet
De firma die de caucas app heeft ontwikkeld heet ook echt Shadow :'). Helemaal niet verdacht verder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')