abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191294545
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

https://upload.wikimedia.(...)tates_Senate.svg.png

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
The view from nowhere.
pi_191294815
De uitkomst was voorspelbaar. Mitch McConnell gaf in december al aan dat zij geen fair trial zouden voeren:

"Alles wat ik doe gebeurt in overleg met de advocaat van het witte huis"
"Ik ben geheel niet onpartijdig inzake dit alles"
"Er is geen enkele kans dat de president uit zijn ambt wordt gezet"

Toch is de openbaarheid van het impeachment trial een rem op dit soort partij- en machtspolitiek. Het kan politieke consequenties hebben, want veel mensen beseffen dat zij geen voordeel hebben bij dit machtsspel en zijn ook zelf niet zo opportunistisch, dat ze bereid zijn dit af te doen met 'realisme'.
The view from nowhere.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 februari 2020 @ 14:30:47 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191294959
Ik vraag me af of wat de consequenties voor Cippolone zullen zijn. De man was èn getuige/medeplichtig van/aan de misdaden van Trump en bij het proces weigerde hij dat te benoemen.
Je kunt voor dat soort geintjes disbarred worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191295083
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:30 schreef Ulx het volgende:
Ik vraag me af of wat de consequenties voor Cippolone zullen zijn. De man was èn getuige/medeplichtig van/aan de misdaden van Trump en bij het proces weigerde hij dat te benoemen.
Je kunt voor dat soort geintjes disbarred worden.
Maar niet als William Barr dat bepaalt.
The view from nowhere.
pi_191295386
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De AG heeft niets over disbarrment te vertellen, dat is aan de Bar Association en dat per staat.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 februari 2020 @ 16:16:59 #6
3928 Ulx
pi_191296441
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat is niet aan de AG.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191296897
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 15:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De AG heeft niets over disbarrment te vertellen, dat is aan de Bar Association en dat per staat.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 16:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is niet aan de AG.
Nieuwe kansen.
The view from nowhere.
pi_191297040
Ja, ik dacht altijd dat de checks en balances in het Amerikaanse systeem in staat zouden zijn om Trump onder controle te houden, niet huilen, mensen, even 4 jaar uitzingen en dan krijg je weer een andere president. Dat werkt dus niet. Bij deze.
I´m back.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 februari 2020 @ 17:31:25 #9
3928 Ulx
pi_191297207
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:17 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, ik dacht altijd dat de checks en balances in het Amerikaanse systeem in staat zouden zijn om Trump onder controle te houden, niet huilen, mensen, even 4 jaar uitzingen en dan krijg je weer een andere president. Dat werkt dus niet. Bij deze.
Als Trump besluit dat verkiezingen annuleren in het landsbelang is mag hij dat nu van de Senaat.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 februari 2020 @ 17:31:48 #10
3928 Ulx
pi_191297211
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:00:09 DOJ revealed in a court filing late Friday that it has two dozen emails related to Trump's involvement in the withholding of millions in aid to Ukraine. The filing shows he was directly involved in asking about and deciding on the aid as early as June. https://t.co/OLBjeBnD21 reageer retweet
pi_191297262
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:31 schreef Ulx het volgende:
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:00:09 DOJ revealed in a court filing late Friday that it has two dozen emails related to Trump's involvement in the withholding of millions in aid to Ukraine. The filing shows he was directly involved in asking about and deciding on the aid as early as June. https://t.co/OLBjeBnD21 reageer retweet
De informatie werd vastgehouden tot de midnight deadline :')

neal_katyal twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:27:10 When I was at DOJ, we took FOIA seriously, so much so we often didn't wait for official requests and released the info. The idea that DOJ lawyers were holding this material until a midnight deadline and after the Senate vote is deeply worrisome. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191297307
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als Trump besluit dat verkiezingen annuleren in het landsbelang is mag hij dat nu van de Senaat.
Vraag is wat je nu moet doen hè.

Abramson tweet net dit:

SethAbramson twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:34:57 Trump committed Bribery—the facts confirm it, and many of us told Democrats to write the articles of impeachment that way. They didn't—which, ironically, means they still can. Democrats should continue their investigation for another two months and then impeach Trump for Bribery. reageer retweet
Maar ja, of dat kans van slagen heeft? Niet wrs. Als hij herkozen wordt en als wellicht de senaat van samenstelling verandert, dan zou je dat wel kunnen doen wrs.
I´m back.
pi_191297372
quote:
Checks and balances werken alleen als alle partijen zich eraan houden, zo simpel is het. Dat zou een waarschuwing moeten zijn maar ik denk dat die genegeerd gaat worden.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 februari 2020 @ 17:47:15 #14
3928 Ulx
pi_191297386
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vraag is wat je nu moet doen hè.

Abramson tweet net dit:

SethAbramson twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:34:57 Trump committed Bribery—the facts confirm it, and many of us told Democrats to write the articles of impeachment that way. They didn't—which, ironically, means they still can. Democrats should continue their investigation for another two months and then impeach Trump for Bribery. reageer retweet
Maar ja, of dat kans van slagen heeft? Niet wrs. Als hij herkozen wordt en als wellicht de senaat van samenstelling verandert, dan zou je dat wel kunnen doen wrs.
Waarom zou het niet kunnen?
pi_191297482
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarom zou het niet kunnen?
Het kan wel, maar werkt dan wrs zeker averechts voor de Democraten in de verkiezingen. Denk ik.
I´m back.
pi_191297533
Lijkt me electoraal gezien geen goed plan idd. Beter gewoon onderzoek blijven doen en gebruik maken van de Republikeinse corruptie in de Senaat om de verkiezingen te winnen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191297604
De Arabieren vinden Trump's vredesplan maar niks en ISIS is weer aan het groeien.

quote:
The foreign ministers of the member state of the Arab League unanimously adopted a resolution on Saturday rejecting the Trump Israeli-Palestinian peace plan, and said that "it does not satisfy the minimum of the rights and aspirations of the Palestinian people."

Axios
blakehounshell twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 12:49:47 Overlooked... ISIS envoy Jim Jeffrey: “we are seeing ISIS come back as an insurgency, as a terrorist operation, with some 14- to 18,000 terrorists between Syria and Iraq” https://t.co/5KkpIWsjAI reageer retweet
pi_191297802
En dit kan natuurlijk wel:

jgeltzer twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:44:30 Want to hear from Bolton ASAP?- Today House Intel subpoenas him- Mon. he testifies, in a SCIF if needed- WH has 24 hrs to review transcript & redact if needed (w/ Dems threatening to read on House floor w speech-or-debate immunity if WH refuses)- Tue. transcript released reageer retweet
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 februari 2020 @ 18:30:45 #19
3928 Ulx
pi_191297832
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het kan wel, maar werkt dan wrs zeker averechts voor de Democraten in de verkiezingen. Denk ik.
Ik denk dat dat van de stroom onthullingen afhangt. 75 % van de Amerikanen wilden dat de Senaat getuigen zou horen. Die zijn nu niet eens tegen.
pi_191298012
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 18:28 schreef Kijkertje het volgende:
En dit kan natuurlijk wel:

jgeltzer twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:44:30 Want to hear from Bolton ASAP?- Today House Intel subpoenas him- Mon. he testifies, in a SCIF if needed- WH has 24 hrs to review transcript & redact if needed (w/ Dems threatening to read on House floor w speech-or-debate immunity if WH refuses)- Tue. transcript released reageer retweet
Oh, dat wordt nog interessant volgende week. Weten ze zeker dat Bolton dan wel komt opdagen?
pi_191298015
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:35 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

De informatie werd vastgehouden tot de midnight deadline :')

neal_katyal twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:27:10 When I was at DOJ, we took FOIA seriously, so much so we often didn't wait for official requests and released the info. The idea that DOJ lawyers were holding this material until a midnight deadline and after the Senate vote is deeply worrisome. reageer retweet
Wat toevallig :')
pi_191298352
quote:
Het had gewoon gewerkt als vooraanstaande leden van de GOP niet armdiep in de corruptie van het witte huis hadden gezeten. Het wegstemmen is vooral lijfsbehoud en moet het domino-effect nog even uitstellen.

Unieke situatie en een teken dat het systeem niet meer up to date is.
pi_191298473
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 19:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het had gewoon gewerkt als vooraanstaande leden van de GOP niet armdiep in de corruptie van het witte huis hadden gezeten. Het wegstemmen is vooral lijfsbehoud en moet het domino-effect nog even uitstellen.

Unieke situatie en een teken dat het systeem niet meer up to date is.
Het is in ieder geval een schande en ik ben benieuwd of ze hier nu echt mee wegkomen bij de kiezer. Dit kan grote gevolgen hebben voor de Amerikaanse democratie of voor de Republikeinse partij.
pi_191298531
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 19:32 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Het is in ieder geval een schande en ik ben benieuwd of ze hier nu echt mee wegkomen bij de kiezer. Dit kan grote gevolgen hebben voor de Amerikaanse democratie of voor de Republikeinse partij.
Het kan best zo zijn dat ze er niet mee wegkomen bij de kiezer, maar wie heeft de kiezer überhaupt nog nodig als je corrupte methodes een veto krijgen en boven de wet en de regelgeving komen te liggen.
pi_191298690
De glazen bol met trump erin in een notendop over de jaren.
- hij haakt waarschijnlijk vroegtijdig af in de race
- hij wordt toch geen president
- hij zal er niet lang zitten
- het huis en de senaat zullen bepaalde praktijken afstraffen.
- Amerika kan onmogelijk een dictatuur worden.
- zal wel geimpeached worden, dan slepen ze 'm uit t witte huis.
- zal de herverkiezingen wel niet winnen
- plannen zullen geen doorgang krijgen als de democraten de meerderheid innemen.

Trump heeft het grootste budget ooit voor zn herverkiezingen en dat gaat 'm gegarandeerd lukken

Nu de functie van de senaat virtueel is afgebrand kan het eigenlijk alleen maar een interne oorlog worden waarbij het witte huis wederom een mega voorsprong gaat opbouwen. Volg de oppositie in Turkije maar eens. Het bestaat , maar ligt aan de ketting bij Erdogan.

Dat laatste gaat de GOP ook wel lukken met de democraten.. én de media.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')