Hij wil geen gelijkgestemden, hij wil ja-knikkersquote:Op vrijdag 14 februari 2020 11:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Goh wat vreemd dat Boris gelijkgestemden in zijn kabinet wil. Dat zie je hier in Nederland nou nooit. Esther Ouwehand maar doen als volgende minister van Landbouw?
twitter:lionelbarber twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 15:30:14 Brexiteer complains he has to wait in queue at EU airport. Says, without irony, that “this isn’t the Brexit I voted for”We will hear a great deal more of this in 2020.... https://t.co/Mtx1fOd24e reageer retweet
😂😂😂quote:Op vrijdag 14 februari 2020 18:05 schreef Slayage het volgende:
twitter:lionelbarber twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 15:30:14 Brexiteer complains he has to wait in queue at EU airport. Says, without irony, that “this isn’t the Brexit I voted for”We will hear a great deal more of this in 2020.... https://t.co/Mtx1fOd24e reageer retweet
Zal wel weer fake news zijn van de verzuurde remainers.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 18:05 schreef Slayage het volgende:
twitter:lionelbarber twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 15:30:14 Brexiteer complains he has to wait in queue at EU airport. Says, without irony, that “this isn’t the Brexit I voted for”We will hear a great deal more of this in 2020.... https://t.co/Mtx1fOd24e reageer retweet
Lees het artikel zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 18:32 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zal wel weer fake news zijn van de verzuurde remainers.
Het is zeker fake news. Niet dat hij klaagt, want dat doet hij. Maar we zitten in de transitieperiode en het enige dat er veranderd is, is dat GBnog wel de EU-regels moet volgen maar er niet meer over mag meepraten.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 18:32 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zal wel weer fake news zijn van de verzuurde remainers.
Ik kan m'n tijd wel beter besteden. Werken enzo...quote:
Nope, dat zei deze brexiteer echt.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 18:32 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zal wel weer fake news zijn van de verzuurde remainers.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)oe-aan-de-zwarte-li/quote:EU voegt (Britse) Kaaimaneilanden en Panama toe aan de zwarte lijst van belastingparadijzen
De EU-ministers van Financiën plaatsen de Kaaimaneilanden, Palau, Panama en de Seychellen toe aan hun zwarte lijst van belastingparadijzen. Wat de Kaaimaneilanden betreft, is het de eerste keer dat een territorium van een (gewezen) EU-lidstaat op die lijst geplaatst wordt.
Jos De Greef
37 min
De EU-ministerraad van Financiën vindt dat de vier gebieden "de beloofde hervormingen onvoldoende of niet gerealiseerd hebben". Concreet zouden te weinig vooruitgang geboekt hebben in de strijd tegen witwasoperaties, het verbergen van rijkdommen in schimmige financiële constructies en het omzeilen van belastingen. Daarom worden ze toegevoegd aan de zwarte lijst van belastingparadijzen.
Het gaat om de Kaaimaneilanden in de Caraïben, het Midden-Amerikaanse land Panama (bekend van de gelijknamige Papers), de eilandstaat Palau in de Stille Oceaan en de Seychellen in de Indische Oceaan.
Op die zwarte lijst stonden al Trinidad en Tobago in Zuid-Amerika, Oman, de eilandstaten Vanuatu, Fiji en Samoa en de Amerikaanse overzeese gebiedsdelen Amerikaans Samoa en Guam in de Stille Oceaan en de Amerikaanse Maagdeneilanden in de Caraïbische Zee. Merk op dat daar drie overzeese territoria van de Verenigde Staten bijhoren.
Kaaiman: de Britse primeur na de brexit
Horatio Nelson kijkt vanop Trafalgar Square uit over het nieuwe financiële centrum van Canary Wharf in het oosten van Londen.
ECONOMIE
"Bankers of the Caribbean"
zo 29 mei 2016 20:46
Opvallend bij die nieuwkomers op de zwarte lijst zijn de Kaaimaneilanden ten zuiden van Cuba. Dat is een Brits overzees gebied dat valt onder koningin Elizabeth II. Die eilandengroep kennen weliswaar zelfbestuur, maar worden internationaal vertegenwoordigd door het Verenigd Koninkrijk.
De archipel leeft vooral van bankieren en toerisme en kent het hoogste inkomen per hoofd in de Caraïben. De meeste grootbanken hebben er zetels en de eilanden genieten al langer een reputatie voor erg ondoorzichtige financiële constructies.
Het is de eerste keer dat de EU een territorium van een lidstaat of een gewezen lidstaat op de zwarte lijst van belastingparadijzen plaatst. Mogelijk is dat gemakkelijker geworden na het vertrek van het VK uit de Europese Unie. De Britse regering heeft overigens de ultieme verantwoordelijkheid voor wat er gebeurt in die overzeese gebieden en kan desnoods ingrijpen (al toonde Londen daar altijd weinig animo voor)
Ik dacht meerquote:Op dinsdag 18 februari 2020 16:30 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)oe-aan-de-zwarte-li/
"Het is de eerste keer dat de EU een territorium van een lidstaat of een gewezen lidstaat op de zwarte lijst van belastingparadijzen plaatst."quote:Op dinsdag 18 februari 2020 16:30 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)oe-aan-de-zwarte-li/
En terecht. Pleur maar lekker op met je miles, stones en linksrijdenquote:Op dinsdag 18 februari 2020 17:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
"Het is de eerste keer dat de EU een territorium van een lidstaat of een gewezen lidstaat op de zwarte lijst van belastingparadijzen plaatst."
Duidelijk een fuck you voor de Britten
Sinds de grote overwinning van Johnson zit ik er ook zo in. Laterrrrquote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:24 schreef Djeez het volgende:
Pleur maar lekker op met je miles, stones en linksrijden
quote:De Britse minister van Binnenlandse Zaken Priti Patel kondigde aan dat het Britse reisdocument vanaf maart weer de „iconische” blauwe kleur krijgt. Dat was een van de eisen tijdens de brexitcampagne.
Frankrijk gaat nu samen met de UK in een nieuwe Uniequote:Op zaterdag 22 februari 2020 17:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Staat er een Franse tekst op de Britse paspoorten?
Op het wapen van het VK.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 17:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Staat er een Franse tekst op de Britse paspoorten?
Jaa Noord Ierland is inderdaad een probleem als BJ invoerheffingen uit de EU wil gaan innen , anders dan rij je zo Noord Ierland in en gelijk via ierland de UKquote:LONDEN - De Britse regering zoekt naar mogelijkheden om onder afspraken met de EU over Noord-Ierland uit te komen. Dat bericht de krant Sunday Times, die zich baseert op anonieme bronnen.
De Britten willen een handelsovereenkomst zonder harde afspraken over fair play, want de EU moet er maar op vertrouwen dat de Britten de EU niet willen gaan ondermijnen door een race to the bottom te starten. En aan de andere kant blijkt telkens weer hoe onbetrouwbaar ze zijn...quote:Op zondag 23 februari 2020 09:01 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)deal-met-eu-omzeilen
[..]
Jaa Noord Ierland is inderdaad een probleem als BJ invoerheffingen uit de EU wil gaan innen , anders dan rij je zo Noord Ierland in en gelijk via ierland de UK
Dat zal hem toch niet meevallen
https://www.vrt.be/vrtnws(...)mandaat-goedgekeurd/quote:EU begint met stevig mandaat aan onderhandelingen met VK: "We willen geen wraak, maar een sterke, evenwichtige relatie"
De 27 lidstaten van de Europese Unie hebben het mandaat goedgekeurd voor de onderhandelingen met het Verenigd Koninkrijk over een nieuw handelsakkoord. Met die tekst kan de Europese Commissie volgende week de onderhandelingen opstarten. De Europese Unie wil een ambitieus akkoord met de Britten, maar wel onder duidelijke voorwaarden. De vraag is of de Britse regering die zal aanvaarden.
Freek Willems
15:58
12:15
Nu de Britten officieel uit de Europese Unie zijn gestapt, is het tijd voor de tweede fase van de brexit: een akkoord sluiten over hoe het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie in de toekomst willen samenwerken. In de eerste plaats gaat het dan over handel.
BREXIT
Wat verandert er nu de brexit een feit is?
update za 01 feb 01:33
De komende maanden zullen de Britten en de Europese Unie voornamelijk over een nieuw handelsakkoord onderhandelen. Volgens de Europese regels is het de Europese Commissie die bevoegd is voor zulke onderhandelingen. De Fransman Michel Barnier zal het Europese onderhandelingsteam leiden.
Barnier zal die onderhandelingen voeren volgens vooraf opgestelde richtlijnen: het onderhandelingsmandaat. Begin februari stelde Barnier al een ontwerpmandaat voor. Toen al was duidelijk dat de Europese Commissie voor een ambitieus handelsakkoord wil gaan, met zo weinig mogelijk of zelfs geen tarieven (een belasting op ingevoerde goederen en producten) en quota (een grens op hoeveel ingevoerd mag worden). Vandaag is dat onderhandelingsmandaat officieel goedgekeurd door de 27 ministers van Europese Zaken.
Ambitieus akkoord, onder voorwaarden
De Europese Unie wil een sterke relatie met de Britten onderhouden, maar ook een evenwichtige, eerlijke relatie. De voorbije weken is tussen de lidstaten onderling nog stevig gediscussieerd over het mandaat. Vooral Frankrijk heeft zich naar verluidt hard opgesteld.
Het resultaat daarvan is een stevig mandaat waarin de Europese lidstaten heel wat voorwaarden koppelen aan dat vooropgestelde ambitieuze handelsakkoord. Zo is het voor Europa van enorm belang dat Europese vissers toegang blijven krijgen tot de Britse wateren. Evenzeer hameren de Europese lidstaten op het zogenoemde level playing field, een gelijk speelveld, misschien wel het meest controversiële onderdeel van het onderhandelingsmandaat.
Concreet betekent dat dat de Europese Unie wil dat de Britten zich aan dezelfde regels houden als de regels die in de Europese Unie gelden. Het gaat dan bijvoorbeeld om sociale, fiscale, ecologische of gezondheids-normen en regels in verband met staatssteun. Alleen op die manier is eerlijke concurrentie mogelijk, stelt de EU. Bovendien wil ze niet alleen dat het VK dezelfde normen als de Europese Unie hanteert, ze vraagt ook dat de Britse normen op termijn mee zouden evolueren met die van Europa. Een continu gelijk speelveld dus.
Als de Britten bepaalde voordelen willen behouden, dan kan daarover onderhandeld worden, maar daar moet wel een prijs voor betaald worden
Minister van Europese Zaken Koen Geens (CD&V)
Volgens de Belgische minister van Europese Zaken Koen Geens (CD&V) is die vereiste niet meer dan normaal: "Als men wil scheiden van de Europese Unie, dan kan dat en als men bepaalde voordelen wil behouden, dan kan daarover onderhandeld worden, maar daar moet wel een prijs voor betaald worden, bijvoorbeeld een vergelijkbare productiemethode van milieuonvriendelijke producten."
Als de Britten geen douane-unie of interne markt willen, voegt Geens eraan toe, moeten ze zich op een of andere manier wel neerleggen bij eisen die Europa ook aan andere landen stelt. (De tekst gaat voort onder de video.)
Bekijk een interview met de Belgische minister van Europese Zaken Koen Geens over het Europese onderhandelingsmandaat:
Daarnaast wijst de Franse staatssecretaris van Europese Zaken Amélie de Montchalin ook op het belang van controles in het onderhandelingsmandaat. "Het is niet omdat er geen tarieven of quota zullen zijn, dat er geen controles nodig zijn." Het is belangrijk dat die correct uitgevoerd worden, geeft ze aan. "Dat is de sleutel van geloofwaardigheid. Er moet wederzijds vertrouwen zijn."
Niet alleen over die controles, voegt ze eraan toe, maar ook over een correcte uitvoering van alles wat in het terugtrekkingskakkoord is afgesproken, zoals de regeling omtrent Noord-Ierland. "We gaan daar absoluut niet meer over heronderhandelen." De Montchalin wijst er nog op dat de Europese positie in de komende onderhandelingen er "niet een van wraak, straffen of sancties" zal zijn, "maar wel een economisch rationale positie".
Ook de Britse regering heeft vanmorgen haar onderhandelingsmandaat goedgekeurd. Het wordt pas donderdag voorgesteld, maar de persdienst van de ambtswoning van de Britse premier gaf op Twitter al enkele details vrij (zie onderstaande tweets, de tekst gaat door onder de tweets).
Uit de tweets wordt duidelijk dat de Britse regering dat gelijke speelveld niet zomaar wil aanvaarden. De mogelijkheid om van de Europese regels te kunnen afwijken, was net een van de motieven om uit de Europese Unie te stappen, is een van de Britse argumenten. De Britten verwijzen ook naar andere handelsakkoorden, zoals met Canada, Japan of de VS, waar Europa zulke gelijke regels niet eist. "Wij willen gewoon hetzelfde", zegt Londen.
De Europese hoofdonderhandelaar Michel Barnier wees die argumentatie tijdens een persconferentie echter af. "Het is toch logisch dat we met Verenigd Koninkrijk niet eenzelfde akkoord kunnen sluiten als met bijvoorbeeld Canada? Het VK zal onze derde handelspartner zijn. Onze handel met het VK is tien keer groter dan die met Canada, bovendien ligt Canada 5.000 km van ons vandaan, de afstand tussen Dover en Calais is amper 34 kilometer. Dan kunnen de regels toch niet dezelfde zijn." (De tekst gaat voort onder de foto.)
De Franse staatssecretaris van Europese Zaken Amélie de Montchalin.
De Franse staatssecretaris van Europese Zaken Amélie de Montchalin.
AFP or licensors
Slechts 10 maanden tijd
De onderhandelingen tussen het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie starten volgende week maandag en zullen in verschillende rondes verlopen. De tijd is echter beperkt. Tegen het einde van het jaar moet er een akkoord zijn, want dan loopt de overgangsperiode af.
BREXIT
Europese Unie en Verenigd Koninkrijk willen beide "ambitieus" handelsakkoord, maar onder andere voorwaarden
ma 03 feb 13:15
In het terugtrekkingsakkoord hebben de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk namelijk afgesproken dat er na de brexit een overgangsperiode zou lopen tot eind 2020, waarin het VK de Europese regels blijft volgen en voorlopig deel blijft uitmaken van de Europese eenheidsmarkt en de douane-unie.
De Britse premier Boris Johnson heeft al meermaals gezegd dat hij die overgangsperiode niet wil verlengen. Die beperkte tijd maakt dat er allicht geen allesomvattend akkoord zal worden gesloten, maar veeleer een kleiner, beperkt akkoord over een aantal sectoren. De voorbije decennia had de Europese Unie gemiddeld 4 tot 7 jaar nodig om een handelsakkoord te sluiten. Die klus in 10 maanden klaren, lijkt onbegonnen werk.
Bovendien zal er de komende maanden niet alleen over een handelsakkoord onderhandeld worden. Europa wil ook een samenwerkingsakkoord sluiten over onder meer terreurbestrijding, de strijd tegen de georganiseerde misdaad en defensie.
Barnier erkent dat niet over alles onderhandeld zal kunnen worden, "maar we zullen het maximale doen". Ook Koen Geens is die mening toegedaan: "Lang niet alles zal tegen het einde van 2020 geregeld zijn en op dat ogenblik zal nog een periode van meerdere jaren van onderhandelingen voor ons liggen om tot een optimale relatie met de Britten te komen."
Bekijk hier de reportage van "Het Journaal"
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rendum-europese-uniequote:Britse rekenkamer
Brexit heeft de Britten tot nu toe al 5 miljard euro gekost
07 maart 2020 10:18
Aangepast: 07 maart 2020 10:23
De beurs in Londen, archieffoto.Beeld © ANP
Op 31 januari van dit jaar verliet Groot-Brittannië de Europese Unie. Tussen het brexitreferendum en de daadwerkelijke brexit zat drie en een half jaar; een periode die de Britten een hoop geld heeft gekost. Volgens de Britse rekenkamer meer dan 5 miljard euro.
Die 5 miljard euro (omgerekend 4,4 miljard pond) is uitgegeven sinds 23 juni 2016, de dag van het referendum. Aan personeelskosten ging in bijvoorbeeld 2,1 miljard euro op, 1,7 miljard euro ging naar de installatie van nieuwe (digitale) systemen en infrastructuur en 333 miljoen euro ging naar externe consultants.
Get ready for Brexit
Maar er zijn nog veel meer kostenposten. Zo zijn bedrijven die verlies leden door de Brexit gecompenseerd en is er een kleine 58 miljoen euro gepompt in de Get ready for brexit-campagne, schrijft de BBC.
Groot-Brittannië gaf 50 miljoen pond uit aan de 'Get Ready for Brexit' campagne.
Groot-Brittannië gaf 50 miljoen pond uit aan de 'Get Ready for Brexit' campagne.
© EPA.
Meg Hillier, voorzitter van de parlementaire commissie voor overheidsfinanciën en lid van oppositiepartij Labour, vindt dat er eerder te weinig transparantie is geboden over waaraan geld is besteed. "De bevolking is in het ongewisse gelaten over de kosten."
Overstromingen en coronavirus
Lid van de Liberal Democrats, Alistair Carmichael, is ook kritisch. "Terwijl delen van Groot-Brittannië overstromen en het coronavirus zich steeds verder verspreidt, is de regering bezig met uitgaven voor brexit." Het is de verwachting dat in overgangsjaar 2020 de kosten van brexit nog veel verder zullen oplopen.
Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
Brexit is een feit, verandert er nu iets? Zes vragen over de brexit
De Britse rekenkamer benadrukt dat het bedrag om een minimale schatting gaat, omdat de betrokken ministeries maar een beperkt aantal gegevens vrijgeven.
Pessimisten
Volgens correspondent Anne Saenen is de tegenstelling tussen voor- en tegenstanders van brexit opnieuw goed merkbaar. Volgens Saenen weten de voorstanders heus wel dat een brexit geld zou kosten.
Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
Britse overheid: grenscontroles voor goederen na overgangsfase brexit
De brexiteers, zoals de voorstanders ook wel worden genoemd, waren erop voorbereid dat er eerst een verlies zou zijn voordat de 'gouden eeuw van de brexit' zou aanbreken. Volgens hen zijn de tegenstanders van brexit pessimisten.
Geen rampscenario
Een voorbeeld daarvan is Mark Carney, baas van de Engelse Centrale Bank tijdens het referendum. Hij was een tegenstander van de brexit en schetste de Britten rampscenario's voor als het land de Europese Unie zouden verlaten. "Dat is allemaal niet gebeurd. De economie is niet volledig ingestort", zegt Saenen.
Mark Carney van de Engelse Centrale Bank, dacht dat de economie na Brexit zou instorten.
Mark Carney van de Engelse Centrale Bank, dacht dat de economie na Brexit zou instorten.
© AFP.
Toch voelen de meeste Britten de brexit in hun portemonnee. "De boodschappen zijn duurder geworden en het pond staat nog steeds laag", zegt Saenen. "Het is nooit meer geworden zoals voor het referendum. Wel is door de stand van het pond het aantal toeristen enorm gegroeid en is producten verkopen aan de Europese Unie een stuk aantrekkelijker geworden."
Nederlandse ondernemers merken nog weinig van de Brexit:
0:00/1:31
Jaren is gevreesd en gewaarschuwd voor de economische consequenties van dee Brexit. En nu is het zo ver.
RTL Nieuws
Anne Saenen Brexit Groot-Brittannië
https://www.nrc.nl/nieuws(...)aard-worden-a3992944quote:Nu het Verenigd Koninkrijk uit de EU is gestapt, maakt het een groot punt van de mogelijkheid af te gaan wijken van EU-regels. Zal dat invloed hebben op het Brussel-effect?
„Ik denk dat het Brussel-effect de Brexit juist zal ondermijnen. De beloftes die Britse politici doen over soevereiniteit over de eigen regels, wordt er door begrensd. Daarvoor is het VK veel te sterk verbonden met de interne markt: het kan zich niet losmaken van EU-regels. Van de Britse export gaat 45 procent naar de EU, bestemming nummer één voor medicijnen, chemicaliën, voedsel. Voor de Britse producenten is de Europese markt veel te belangrijk om af te wijken van EU-regels. Sterker: Britse bedrijven zullen waarschijnlijk met een nog meer gereguleerde EU te maken krijgen. Want het Verenigd Koninkrijk was binnen de EU altijd een tegenmacht, die bepaalde regelgeving afremde. Van een rule maker wordt het VK nu een rule taker. Ze zullen veel passiever dan voorheen regels overnemen. Dat zal een harde les worden.”
https://nos.nl/liveblog/2(...)laan-niet-nodig.htmlquote:Brexitoverleg geschrapt
De Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk hebben de geplande onderhandelingen van volgende week in Londen over hun toekomstige relatie na de brexit opgeschort vanwege de virusepidemie. Dat laten beide partijen weten in een verklaring. Er wordt gekeken naar alternatieve manieren, waaronder videoconferenties.
😂😂😂quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:00 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)laan-niet-nodig.html
Het was al krap, maar nu word de tijd nog krapper voor Boris Johnson voor een handelsverdrag met de EU.
Ook dat nog. Verkoop je BMW aandelen.quote:EU's chief Brexit negotiator tests positive
Michel Barnier, the EU's chief Brexit negotiator, has tested positive for coronavirus.
Mr Barnier said he was "doing well and in good spirits" in a tweet announcing his diagnosis on Friday.
His diagnosis throws the process of negotiating a post-Brexit trade deal between the EU and the UK into doubt.
Mr Barnier had been due to hold talks in London this week, but they were cancelled due to the coronavirus pandemic.
The post-Brexit transition period, under which the UK will continue to follow EU rules, will end in December and Prime Minister Boris Johnson has vowed not to extend it.
https://www.bbc.co.uk/news/live/world-51955509
https://www.nu.nl/brexit/(...)exit-kan-leiden.htmlquote:Transitieperiode verlengen? Nee, zegt Johnson
En dus klinkt er een dringende oproep vanuit het Britse bedrijfsleven om de transitieperiode te verlengen om een harde Brexit te voorkomen. De regering-Johnson wil daar echter niet aan. De premier, die inmiddels ook is geveld door het coronavirus, zei vorige week tegen journalisten dat deze optie "verbannen" is en hij niet van plan is om de wetgeving te veranderen.
Een van de redenen daarvoor is dat de Britten dan alsnog moeten meebetalen aan de Europese meerjarenbegroting die loopt van 2021 tot 2027, iets wat Johnson moeilijk aan zijn kiezers kan verkopen. De vraag is echter of deze kosten opwegen tegen het mogelijke effect van een harde Brexit voor de Britse economie, die al hard wordt geraakt door de coronacrisis.
Maandag zullen de onderhandelingen weer hervat worden, maar de ogen zijn echter gericht op 30 juni, de zoveelste deadline in het Brexit-proces en de uiterste datum waarop de Britse premier om uitstel van de transitieperiode kan vragen.
Hoeveel krijg je nog ??quote:Op zondag 29 maart 2020 19:52 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/brexit/(...)exit-kan-leiden.html
twitter:lisaocarroll twitterde op woensdag 15-04-2020 om 14:06:01 NEW: 6 charter flights from Romania to bring in 450 workers for British farms tomorrow - BBC WATO news reporting reageer retweet
Hihaho.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:51 schreef wokkelfok het volgende:
Jajatwitter:lisaocarroll twitterde op woensdag 15-04-2020 om 14:06:01 NEW: 6 charter flights from Romania to bring in 450 workers for British farms tomorrow - BBC WATO news reporting reageer retweet
twitter:TitaniaMcGrath twitterde op woensdag 15-04-2020 om 14:51:22 This important video reminds everyone that just because we’re in the midst of a pandemic we mustn’t stop calling everybody racist.
There’s no better way to achieve unity at this difficult time.
#YouClapForMeNow #BritainIsRacist #StopBrexit
https://t.co/dNKB1XoH93 reageer retweet
Deze is echt het goed gedaanquote:Op woensdag 15 april 2020 16:18 schreef RipCity het volgende:
Ja #Youclapformenowtwitter:TitaniaMcGrath twitterde op woensdag 15-04-2020 om 14:51:22 This important video reminds everyone that just because we’re in the midst of a pandemic we mustn’t stop calling everybody racist.
There’s no better way to achieve unity at this difficult time.
#YouClapForMeNow #BritainIsRacist #StopBrexit
https://t.co/dNKB1XoH93 reageer retweet
De Brexiteers dachten natuurlijk dat "De Brit" in tegenstelling tot "De Europeaan" wél bestond.quote:In pro-Britse delen van Noord-Ierland zijn zaterdag opnieuw rellen uitgebroken vanwege oplopende spanningen in de regio na de Brexit. Auto's werden in brand gestoken en gemaskerde mensen bekogelden een politiebusje met benzinebommen.
Veel pro-Britse inwoners zijn fel gekant tegen de nieuwe handelsbarrière die tussen Noord-Ierland en de rest van het Verenigd Koninkrijk is ingevoerd als onderdeel van het vertrek van Groot-Brittannië uit de Europese Unie. Politieke leiders, onder wie de Britse minister van Noord-Ierland, hadden zaterdag opgeroepen tot kalmte. Maar aan de rand van de Noord-Ierse hoofdstad Belfast braken volgens de politie toch ongeregeldheden uit.
Op een video die de politie op Twitter plaatste is te zien hoe vier gemaskerde mensen benzinebommen naar een gepantserde politiebus gooien. Ook slaan en schoppen ze tegen het voertuig.
Vrijdag raakten vijftien agenten gewond toen relschoppers hen in een ander deel van Belfast te lijf gingen met stenen, metalen staven, vuurwerk en putdeksels. De politiemannen liepen onder meer brand- en hoofdwonden op. Zeven mensen zijn aangehouden, twee van hen waren dertien en veertien jaar.
In Londonderry raakten twaalf agenten gewond. Het was daar voor de vijfde opeenvolgende nacht onrustig.
quote:What about Brexit?
There is evidence of HGV driver shortages across Europe, but the UK has been among the hardest hit by the problem.
This was because many European drivers went back to their home countries, or decided to work elsewhere.
When the UK was part of the single market, they used to be able to come and go as they pleased.
But the additional border bureaucracy after Brexit meant it was too much hassle for many of them to drive into and out of the UK.
Many drivers are paid by the mile or kilometre rather than by the hour, so delays cost them money.
Also, the decline in the value of the pound against the euro since the Brexit vote has meant that being paid in pounds has been less attractive for EU nationals.
Dat kon toch allemaal betaald worden met het geld dat niet meer aan de EU ging?quote:Op woensdag 8 september 2021 18:09 schreef Magister_Artium het volgende:
Tekorten aan personeel, belasting verhogen, Brexit levert alleen maar voordelen op. Die Nigel Farage toch...
https://nos.nl/artikel/23(...)rwarming-deze-winterquote:Naast globale stijgende gasprijzen zijn er echter factoren die het tekort aan gas in het Verenigd Koninkrijk extra nijpend maken. Er was onderhoud nodig aan een gasplatform in de Noordzee, en er ontstond brand in Kent die een belangrijke pijpleiding met gastoevoer uitschakelde. Ook was er minder wind dan verwacht, waardoor de opbrengst van windenergie tegenviel en de vraag naar fossiele brandstoffen juist weer toenam. Daarnaast is het Verenigd Koninkrijk erg afhankelijk van gas en kan het na Brexit minder snel rekenen op de reservevoorraad van Europese buren.
klopt, ze hebben bevoorradingsproblemen, zouden een tekort hebben aan vlees maar dat is nu net op tijd opgelost en ze gaan vluchtelingen terugduwen naar franse wateren tegen internationale verdragen in en dit wordt openbaar beleid in tegenstelling tot wat griekenland en litouwen doen.quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:06 schreef capricia het volgende:
Het is ook wel één grote clusterfuck waarbij alles bij elkaar komt. Brexit, covid-19, neo-liberaal bestuur.
En ik vind Johnson nou ook niet echt de Prime Minister om de bevolking moed in te spreken.
zijn de burgers in UK ook hun geld kwijt bij een faillisement van hun energieleverancier net zoals in NL?quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:01 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)rwarming-deze-winter
Tegelijk gaan ze nu visa's verruimen/makkelijker maken om zo het tekort aan aan vrachtwagenchaffeurs op te lossenquote:Op zaterdag 25 september 2021 17:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt, ze hebben bevoorradingsproblemen, zouden een tekort hebben aan vlees maar dat is nu net op tijd opgelost en ze gaan vluchtelingen terugduwen naar franse wateren tegen internationale verdragen in en dit wordt openbaar beleid in tegenstelling tot wat griekenland en litouwen doen.
het lijkt wel nederland daarquote:Op zaterdag 25 september 2021 17:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tegelijk gaan ze nu visa's verruimen/makkelijker maken om zo het tekort aan aan vrachtwagenchaffeurs op te lossen
edit: En dit
[ afbeelding ]
4,7% is nog steeds werkloos.quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tegelijk gaan ze nu visa's verruimen/makkelijker maken om zo het tekort aan aan vrachtwagenchaffeurs op te lossen
edit: En dit
[ afbeelding ]
Vraag het ze, er zijn er in het VK al drie failliet gegaan deze week.quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zijn de burgers in UK ook hun geld kwijt bij een faillisement van hun energieleverancier net zoals in NL?
Voor tijdelijke visa's zie ik weinig animo ontstaan onder EU werknemers maar er zijn vast wel 3e wereld landen waar men staat te trappelen.quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Weet trouwens niet of je nu nog makkelijk aan chauffeurs komt, al gooi je de grens open met visa.
Hier op het "vasteland" is al een aardig tekort dus iemand zal flink met wat Britse Ponden moeten gaan wapperen om ze te overtuigen om naar de overkant te zwemmen.
dat doen ze inderdaad ook, maar dat lost het probleem op nadat ze hun rijbewijs hebben gekregen, wat lang kan duren vanwege corona.quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
4,7% is nog steeds werkloos.
Dan kunnen ze daar toch kijken wie er geschikt is om chauffeur te worden.
Ja met corona lag alles stil natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat doen ze inderdaad ook, maar dat lost het probleem op nadat ze hun rijbewijs hebben gekregen, wat lang kan duren vanwege corona.
Ik heb geen idee wat voor mensen dat zijn. Ik denk niet dat een moslimvrouwtje zonder werk tot vrachtwagen chaffeur opgeleid gaat worden bijvoorbeeld Je hebt er wel een bepaald type mens voor nodig. En er is ook een tekort aan mensen in een hoop andere sectoren.quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
4,7% is nog steeds werkloos.
Dan kunnen ze daar toch kijken wie er geschikt is om chauffeur te worden.
quote:Op donderdag 9 september 2021 09:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat kon toch allemaal betaald worden met het geld dat niet meer aan de EU ging?[ afbeelding ]
Er is geen tekort aan brandstof. Alleen BP heeft volgens mij aangekondigd dat ze wegens chauffeurstekort een paar tankstations niet kunnen bevoorraden.quote:
De vraag is een beetje; waar komen deze mensen dan vandaan? De EU heeft ook een tekort aan chaffeurs, hoewel niet zo nijpend. Dus wat zou mensen hier overhalen om naar het VK te gaan? Je lees idd dat de faciliteiten in het VK voor chauffeurs ook niet zo denderend zijn.quote:
Mogelijk vooral een politiek besluit om te zeggen "kijk, we doen er wat aan".quote:Op zondag 26 september 2021 11:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De vraag is een beetje; waar komen deze mensen dan vandaan? De EU heeft ook een tekort aan chaffeurs, hoewel niet zo nijpend. Dus wat zou mensen hier overhalen om naar het VK te gaan? Je lees idd dat de faciliteiten in het VK voor chauffeurs ook niet zo denderend zijn.
Je kan ze ook van buiten de EU halen natuurlijk, maar dan kan je niet zomaar meteen laten rondrijden denk ik.
Klopt. En chauffeursfaciliteiten zijn in heel Europa niet bepaald denderend. Het chauffeurstekort is nu dusdanig nijpend in de UK dat er werkgevers zijn die nu enorme bedragen bieden, vergelijkbaar met salarissen van artsen en advocaten. Daarmee kunnen ze wel weer chauffeurs van de Europese markt plukken. Ook op het vasteland zal er iets moeten gebeuren.quote:Op zondag 26 september 2021 11:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De vraag is een beetje; waar komen deze mensen dan vandaan? De EU heeft ook een tekort aan chaffeurs, hoewel niet zo nijpend. Dus wat zou mensen hier overhalen om naar het VK te gaan? Je lees idd dat de faciliteiten in het VK voor chauffeurs ook niet zo denderend zijn.
Je kan ze ook van buiten de EU halen natuurlijk, maar dan kan je niet zomaar meteen laten rondrijden denk ik.
Probleem is dat er een soort tweedeling is. Er is een groep chauffeurs die voor 3000 euro netto elk weekend thuis willen zijn en niet meer dan 40 uur willen werken. En er is een groep chauffeurs die je niet lang genoeg en ver genoeg weg kunt sturen. Die willen dan wel 4000 euro netto.quote:Op zondag 26 september 2021 11:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mogelijk vooral een politiek besluit om te zeggen "kijk, we doen er wat aan".
Hoe het in de rest van Europa zit weet ik niet, maar volgens mij zijn truckers wel altijd heel enthousiast over Nederland Misschien ook door de goede infrastructuur.quote:Op zondag 26 september 2021 11:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt. En chauffeursfaciliteiten zijn in heel Europa niet bepaald denderend. Het chauffeurstekort is nu dusdanig nijpend in de UK dat er werkgevers zijn die nu enorme bedragen bieden, vergelijkbaar met salarissen van artsen en advocaten. Daarmee kunnen ze wel weer chauffeurs van de Europese markt plukken. Ook op het vasteland zal er iets moeten gebeuren.
Het is niet zo heel slecht hier, dat klopt. Maar ook hier hebben we wel dingen die veel beter kunnen. Chauffeurs worden overal met de nek aangekeken bijvoorbeeld.quote:Op zondag 26 september 2021 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe het in de rest van Europa zit weet ik niet, maar volgens mij zijn truckers wel altijd heel enthousiast over Nederland Misschien ook door de goede infrastructuur.
Waarom eigenlijk? Vanwege het stereotype beeld van Amerikaanse chauffeurs?quote:Op zondag 26 september 2021 11:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is niet zo heel slecht hier, dat klopt. Maar ook hier hebben we wel dingen die veel beter kunnen. Chauffeurs worden overal met de nek aangekeken bijvoorbeeld.
Ik denk niet dat het stereotype Amerikaanse chauffeur er iets mee te maken heeft.quote:Op zondag 26 september 2021 11:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Vanwege het stereotype beeld van Amerikaanse chauffeurs?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)files-tanken-benzinequote:In de hoop het personeelstekort op te lossen worden de strenge migratieregels die na brexit werden ingevoerd, nu weer deels van tafel geveegd. Desondanks lijkt de crisis nog de hele winter te kunnen duren.
Uren in de rij
Reken maar dat de Britse premier Boris Johnson er flink mee in zijn maag zit. De afgelopen dagen groeit de onrust in zijn land, nu ook het ene na het andere tankstation zijn deuren moet sluiten. Aan benzine is er volgens de autoriteiten geen gebrek, maar er is simpelweg onvoldoende personeel om de stations bij te vullen.
Het gevolg: Britten staan uren in de rij. De Engelsen staan bekend om hun geduld, maar aan de pomp voert de frustratie de boventoon. Op beelden is te zien dat er flink wordt gescholden:
En eerst zou het halve land werkloos raken volgens de analistenquote:Op zondag 26 september 2021 15:43 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)files-tanken-benzine
Op welke analyses doel je? En hoe is dit gunstiger?quote:Op zondag 26 september 2021 17:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En eerst zou het halve land werkloos raken volgens de analisten
Analisten die zeiden dat de werkloosheid zou stijgen.quote:Op zondag 26 september 2021 17:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op welke analyses doel je? En hoe is dit gunstiger?
kan altijd nog.quote:Op zondag 26 september 2021 17:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En eerst zou het halve land werkloos raken volgens de analisten
https://nos.nl/artikel/23(...)rwarming-deze-winterquote:Om lege supermarktschappen te voorkomen, heeft de Britse regering besloten de twee kunstmestfabrieken voorlopig te gaan subsidiëren. Aan leningen voor energiebedrijven wordt nog gewerkt. De vraag is wie uiteindelijk de rekening gaat betalen voor deze energiecrisis: een rekening die zeker in de miljarden gaat lopen.
Sinds Maart vorig jaar werken er 1,8 Miljoen mensen minder in de UK.quote:Op zondag 26 september 2021 17:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En eerst zou het halve land werkloos raken volgens de analisten
Ja man best ironisch dat ze daar een CO2 gebrek hebbenquote:Op zondag 26 september 2021 17:10 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
kan altijd nog.
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)rwarming-deze-winter
https://www.vrt.be/vrtnws(...)aal-aanschuiven-bij/quote:Ook in de pluimveesector worden werkvisa uitgereikt "om Kerstmis te redden". Kwekers van kalkoenen vrezen nu al dat hun dieren niet op tijd in de winkelrekken zullen geraken.
Na de Brexit en de coronapandemie zijn veel Oost-Europese chauffeurs en arbeiders vertrokken naar hun thuisland. Om in Groot-Brittannië te werken hebben ze voortaan een visum nodig. Het is niet zeker of er voldoende kandidaten zullen opdagen om het huidige tekort goed te maken. Een andere oplossing waar de regering aan denkt, is het inzetten van het leger.
Yep, maar er zijn ook veel bedrijven vertrokken.quote:Op zondag 26 september 2021 17:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Sinds Maart vorig jaar werken er 1,8 Miljoen mensen minder in de UK.
Bij een gemiddeld salaris van £31,461 is dat een slordige 56 Miljard Pond minder salaris dat uitbetaald word, 56 Miljard minder die in de economie rondgepompt wordt, minder belastinginkomsten, minder consumptie omzetquote:Op zondag 26 september 2021 17:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Yep, maar er zijn ook veel bedrijven vertrokken.
Schijnbaar minder dan ze dachten.
Als je er van uit gaat dat ze al hun geld in England uitgegeven en niks naar hun eigen land sturen klopt dat wel.quote:Op zondag 26 september 2021 18:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bij een gemiddeld salaris van £31,461 is dat een slordige 56 Miljard Pond minder salaris dat uitbetaald word, 56 Miljard minder die in de economie rondgepompt wordt, minder belastinginkomsten, minder consumptie omzet
Hangt ervan af wat je idealen zijn.quote:Op zondag 26 september 2021 18:29 schreef mcmlxiv het volgende:
Je denkt nog steeds dat brexit wel een goed idee was?
Waar gaat het nog meer om dan?quote:Op zondag 26 september 2021 18:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat je idealen zijn.
Wat voor de één een ramp is dat is voor de ander een paradijs.
Niet alles draait om economische groei.
Rust, vrede en stabiliteit.quote:Op zondag 26 september 2021 18:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waar gaat het nog meer om dan?
En hoe ga je daarvoor betalen?quote:Op zondag 26 september 2021 18:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Rust, vrede en stabiliteit.
Hoeveel kost dat?quote:Op zondag 26 september 2021 18:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En hoe ga je daarvoor betalen?
Bij een lege supermarkt is dat nog maar de vraag.quote:Op zondag 26 september 2021 18:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Rust, vrede en stabiliteit.
Ik weet niet of de brexit dat gast brengen.quote:Op zondag 26 september 2021 19:00 schreef mcmlxiv het volgende:
Welke rust, vrede en stabiliteit heeft brexit het VK precies gebracht dan?
De kloof tussen de haves en de have nots wordt alleen maar groter, de NHS staat onder grote druk, belangrijke handelsverdragen zijn nog steeds niet afgesloten en noord-Ierland is onrustiger dan in decennia.
Kortom, welke resultaten zijn er bereikt?
Verschillende mensen die met May en Boris en hun medewerkers gesproken hebben, zeiden daarna dat ze met stomheid geslagen waren dat er helemaal geen plannen waren, ze geen idee hadden wat te gaan doen. Van Douane experts tot Angela Merkel hebben dit later in Interviews verteld.quote:Op zondag 26 september 2021 19:00 schreef mcmlxiv het volgende:
Welke rust, vrede en stabiliteit heeft brexit het VK precies gebracht dan?
De kloof tussen de haves en de have nots wordt alleen maar groter, de NHS staat onder grote druk, belangrijke handelsverdragen zijn nog steeds niet afgesloten en noord-Ierland is onrustiger dan in decennia.
Kortom, welke resultaten zijn er bereikt?
Lege supermarkten en benzinestations hebben we hier ook gehad.quote:Op zondag 26 september 2021 19:00 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Bij een lege supermarkt is dat nog maar de vraag.
Vervolgens noem je zaken waarvan je geen idee hebt hoe je die zonder economische groei gaat financieren en ze zeker niet voor elkaar gaat krijgen. Rust en Stabiliteit ga je niet voor elkaar krijgen met grote economische problemen, lege schappen en lege pompen. Voor vrede heb je een leger nodig, notoir prijzig.quote:Op zondag 26 september 2021 19:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik weet niet of de brexit dat gast brengen.
Te vroeg om dat te zeggen, zeker in deze roerige periode.
Ik zeg alleen dat er meer is dan economische groei.
Of de brexit daar aan bij gaat dragen moeten we afwachten
Ik heb dat nog nooit meegemaakt moet ik bekennen, maar ik woon ook in Nederland.quote:Op zondag 26 september 2021 19:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Lege supermarkten en benzinestations hebben we hier ook gehad.
Maar als het in het VK gebeurt komt het ineens door de brexit.
Wanneer hadden we hier lege supermarkten en benzine stations? Grote problemen om varkens naar het slachthuis te krijgen en geslacht te krijgen, pluimvee sector die met de handen in het haar zit? Of bedoel je dat er ff geen WC papier was in sommige winkels?quote:Op zondag 26 september 2021 19:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Lege supermarkten en benzinestations hebben we hier ook gehad.
Maar als het in het VK gebeurt komt het ineens door de brexit.
Geen economische groei wilt niet gelijk zeggen dat een land failliet is.quote:Op zondag 26 september 2021 19:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vervolgens noem je zaken waarvan je geen idee hebt hoe je die zonder economische groei gaat financieren en ze zeker niet voor elkaar gaat krijgen. Rust en Stabiliteit ga je niet voor elkaar krijgen met grote economische problemen, lege schappen en lege pompen. Voor vrede heb je een leger nodig, notoir prijzig.
Nee, geen economische groei wil zeggen dat de overheid minder geld heeft en er bezuinigd wordt, of belastingen stijgen, mensen minder te besteden, arbeidsparticipatie daalt, etc etcquote:Op zondag 26 september 2021 19:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Geen economische groei wilt niet gelijk zeggen dat een land failliet is.
Een daling in de economie biedt nieuwe kansen.
Gebeurd hier ook gewoon hoor.quote:Op zondag 26 september 2021 19:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wanneer hadden we hier lege supermarkten en benzine stations? Grote problemen om varkens naar het slachthuis te krijgen en geslacht te krijgen, pluimvee sector die met de handen in het haar zit? Of bedoel je dat er ff geen WC papier was in sommige winkels?
En toen konden mensen niet meer tanken? LOLquote:Op zondag 26 september 2021 19:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Gebeurd hier ook gewoon hoor.
Alles is zo kwetsbaar.
Één kink in de kabel en alles ligt plat.
https://www.transport-onl(...)ll-zonder-brandstof/
Ik probeer je niet te overtuigen ofzo.quote:Op zondag 26 september 2021 19:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En toen konden mensen niet meer tanken? LOL
Maar goed, je grijpt naar strootjes, das duidelijk
Nee, je hebt nog niets aangetoond. een paar onbemande tankstations die zonder peut zitten is heel wat anders dan wat er in de UK gebeurd.quote:Op zondag 26 september 2021 19:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik probeer je niet te overtuigen ofzo.
Maar ik geef alleen aan dat zulke dingen hier ook gebeuren.
Wat heeft dat met een strootje te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |