Ja met corona lag alles stil natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat doen ze inderdaad ook, maar dat lost het probleem op nadat ze hun rijbewijs hebben gekregen, wat lang kan duren vanwege corona.
Ik heb geen idee wat voor mensen dat zijn. Ik denk niet dat een moslimvrouwtje zonder werk tot vrachtwagen chaffeur opgeleid gaat worden bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 25 september 2021 18:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
4,7% is nog steeds werkloos.
Dan kunnen ze daar toch kijken wie er geschikt is om chauffeur te worden.
quote:Op donderdag 9 september 2021 09:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat kon toch allemaal betaald worden met het geld dat niet meer aan de EU ging?[ afbeelding ]
Er is geen tekort aan brandstof. Alleen BP heeft volgens mij aangekondigd dat ze wegens chauffeurstekort een paar tankstations niet kunnen bevoorraden.quote:
De vraag is een beetje; waar komen deze mensen dan vandaan? De EU heeft ook een tekort aan chaffeurs, hoewel niet zo nijpend. Dus wat zou mensen hier overhalen om naar het VK te gaan? Je lees idd dat de faciliteiten in het VK voor chauffeurs ook niet zo denderend zijn.quote:
Mogelijk vooral een politiek besluit om te zeggen "kijk, we doen er wat aan".quote:Op zondag 26 september 2021 11:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De vraag is een beetje; waar komen deze mensen dan vandaan? De EU heeft ook een tekort aan chaffeurs, hoewel niet zo nijpend. Dus wat zou mensen hier overhalen om naar het VK te gaan? Je lees idd dat de faciliteiten in het VK voor chauffeurs ook niet zo denderend zijn.
Je kan ze ook van buiten de EU halen natuurlijk, maar dan kan je niet zomaar meteen laten rondrijden denk ik.
Klopt. En chauffeursfaciliteiten zijn in heel Europa niet bepaald denderend. Het chauffeurstekort is nu dusdanig nijpend in de UK dat er werkgevers zijn die nu enorme bedragen bieden, vergelijkbaar met salarissen van artsen en advocaten. Daarmee kunnen ze wel weer chauffeurs van de Europese markt plukken. Ook op het vasteland zal er iets moeten gebeuren.quote:Op zondag 26 september 2021 11:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De vraag is een beetje; waar komen deze mensen dan vandaan? De EU heeft ook een tekort aan chaffeurs, hoewel niet zo nijpend. Dus wat zou mensen hier overhalen om naar het VK te gaan? Je lees idd dat de faciliteiten in het VK voor chauffeurs ook niet zo denderend zijn.
Je kan ze ook van buiten de EU halen natuurlijk, maar dan kan je niet zomaar meteen laten rondrijden denk ik.
Probleem is dat er een soort tweedeling is. Er is een groep chauffeurs die voor 3000 euro netto elk weekend thuis willen zijn en niet meer dan 40 uur willen werken. En er is een groep chauffeurs die je niet lang genoeg en ver genoeg weg kunt sturen. Die willen dan wel 4000 euro netto.quote:Op zondag 26 september 2021 11:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mogelijk vooral een politiek besluit om te zeggen "kijk, we doen er wat aan".
Hoe het in de rest van Europa zit weet ik niet, maar volgens mij zijn truckers wel altijd heel enthousiast over Nederlandquote:Op zondag 26 september 2021 11:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt. En chauffeursfaciliteiten zijn in heel Europa niet bepaald denderend. Het chauffeurstekort is nu dusdanig nijpend in de UK dat er werkgevers zijn die nu enorme bedragen bieden, vergelijkbaar met salarissen van artsen en advocaten. Daarmee kunnen ze wel weer chauffeurs van de Europese markt plukken. Ook op het vasteland zal er iets moeten gebeuren.
Het is niet zo heel slecht hier, dat klopt. Maar ook hier hebben we wel dingen die veel beter kunnen. Chauffeurs worden overal met de nek aangekeken bijvoorbeeld.quote:Op zondag 26 september 2021 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe het in de rest van Europa zit weet ik niet, maar volgens mij zijn truckers wel altijd heel enthousiast over NederlandMisschien ook door de goede infrastructuur.
Waarom eigenlijk? Vanwege het stereotype beeld van Amerikaanse chauffeurs?quote:Op zondag 26 september 2021 11:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is niet zo heel slecht hier, dat klopt. Maar ook hier hebben we wel dingen die veel beter kunnen. Chauffeurs worden overal met de nek aangekeken bijvoorbeeld.
Ik denk niet dat het stereotype Amerikaanse chauffeur er iets mee te maken heeft.quote:Op zondag 26 september 2021 11:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Vanwege het stereotype beeld van Amerikaanse chauffeurs?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)files-tanken-benzinequote:In de hoop het personeelstekort op te lossen worden de strenge migratieregels die na brexit werden ingevoerd, nu weer deels van tafel geveegd. Desondanks lijkt de crisis nog de hele winter te kunnen duren.
Uren in de rij
Reken maar dat de Britse premier Boris Johnson er flink mee in zijn maag zit. De afgelopen dagen groeit de onrust in zijn land, nu ook het ene na het andere tankstation zijn deuren moet sluiten. Aan benzine is er volgens de autoriteiten geen gebrek, maar er is simpelweg onvoldoende personeel om de stations bij te vullen.
Het gevolg: Britten staan uren in de rij. De Engelsen staan bekend om hun geduld, maar aan de pomp voert de frustratie de boventoon. Op beelden is te zien dat er flink wordt gescholden:
En eerst zou het halve land werkloos raken volgens de analistenquote:Op zondag 26 september 2021 15:43 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)files-tanken-benzine
Op welke analyses doel je? En hoe is dit gunstiger?quote:Op zondag 26 september 2021 17:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En eerst zou het halve land werkloos raken volgens de analisten
Analisten die zeiden dat de werkloosheid zou stijgen.quote:Op zondag 26 september 2021 17:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op welke analyses doel je? En hoe is dit gunstiger?
kan altijd nog.quote:Op zondag 26 september 2021 17:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)rwarming-deze-winterquote:Om lege supermarktschappen te voorkomen, heeft de Britse regering besloten de twee kunstmestfabrieken voorlopig te gaan subsidiėren. Aan leningen voor energiebedrijven wordt nog gewerkt. De vraag is wie uiteindelijk de rekening gaat betalen voor deze energiecrisis: een rekening die zeker in de miljarden gaat lopen.
Sinds Maart vorig jaar werken er 1,8 Miljoen mensen minder in de UK.quote:Op zondag 26 september 2021 17:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja man best ironisch dat ze daar een CO2 gebrek hebbenquote:Op zondag 26 september 2021 17:10 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
kan altijd nog.
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)rwarming-deze-winter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |